Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
itzrobbyv1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: itzrobbyv1 »

ja most már értem szoval a gázmarkolatnál lévő csavar ami egy kis fém lemezt nyom meg azzal tudom állítani az előfeszítést ? de attól még megveszem az uj bowdent ki tudja mi van most benne :D amugy alacsony kormányos
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

itzrobbyv1 írta:értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás
Mivel 22/24/28N1-nél az előfeszítéssel állítod az alapjáratot, ügyelni kell rá, hogy sehol ne tudjon megfeszülni a bowden a kormány forgatása közben.
A TS-emen gyári a bowden, ha lekerül róla meg fogom mérni, de még nagyon nem tartok ott a pucolásában, így időre nem tudom ígérni :(
itzrobbyv1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: itzrobbyv1 »

értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

itzrobbyv1 írta:Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll . :( kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !
Szerezz egy gyári bowdent (az sem mindegy alacsony vagy magas kormányos változathoz való!), mérd meg és gyártasd le.
itzrobbyv1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: itzrobbyv1 »

Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll . :( kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nem, a kis ETZ-150 fófúvóka mérete 120, a nagy ETZ-pedig 135-ös.
Keressél rá, meg fogod látni!
Érdekesség képpen, a kis ETZ-hez gyártott Bing karburátorban 105-ös a méret.

http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zudori írta:Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.
A kis ETZ nek sok a 120 as főfúvóka,az a 250 es be való.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Trubica »

zudori írta: Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!
Hát persze hogy öt sebességes, ezért írtam. Mert mintha annyival több erő lenne benne, mintha melegen negyedikben mennék. De mikor érzem, hogy a váltókar nem megy tovább csak lesek, hogy honnan jön ez az erő.
Amiket leírtál minden pipa. Alapjárat szép. Megvan a karbantartási könyve, abban ez mind benne van. Gyújtás és fals levegő problémától nem megy jobban hidegen. Sanszos, hogy sokat kap.

Egyébként jól megy a moci, csak a nagyobb partokon érdekes, hogy hidegen kimegy ötödikben, melegen meg nem.
A fogyasztás 4,5 - 5 liter 80-85 km/h-val közlekedve.

Hiába rakok bele 120-as fúvókát, mert úgyse az ami rá van írva. Az átfolyását tudom ellenőrizni összehasonlító módszerrel, és kisebbet belerakni.
Valamihez hozzá kell nyúlnom, csak nem tudom hogy elég-e ilyen esetben a súbertűt leengedni, vagy állítsak a benzinszinten.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Trubica írta:Sziasztok!

ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.

Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.

A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.

Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Sziasztok!

ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.

Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.

A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.

Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Mindig elfelejtem megkérdezni:
Ilyenje van valakinek elfekvőben?

Kép
Dellorto PHBH alapjárati fúvóka.
Vagy esetleg jár valaki az Italmondo felé ahol fellelhető?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszi.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sell írta:Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.
Gondolom az Evipass lenne,ami tulajdonképpen rozsdamaró.
1 baj van vele.
Ezt írja a kezelési utmutatója:
A rozsdamaró használata előtt a pergő rozsdát csiszolóvászonnal vagy drótkefével el kell távolítani, a felületet zsírtalanítani kell, majd a tiszta, száraz felületre ecseteléssel lehet felvinni a rozsdaeltávolítót. Nem támadja meg a krómozott részeket, gumit, műanyagot. Kb. 2 órával a kezelés után a képződött piszkosfehér porréteget kefével el kell távolítani. Szükség esetén a felületkezelést ismételjük meg.

Belül a tankban ezt azért nem olyan könnyű elvégezni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Kitaláltam egy jobbat.Evipasztal 2dl át mozgattam,hagytam hatni,aztán kiöblítettem nitróval.Kijött a rozsda!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

zsakfos írta:Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.
Maximálisan egyetértek! :D Olyan murvát kell választani,ami élesre van törve.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).
A tankot elég érdekes lenne belülről csiszolni.Evipaszal meg nem igazán szeretném be kenni,de ha nincs más kénytelen
leszek.Ezért gondolkodom más alternatívában,hátha...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Srácok a petróleum nem oldja fel a rozsdát?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt el sem olvastam jobb ez úgy. :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Tavaly a Dunakeszi Auchan ba jártam melózni Mogyoródról (oda-vissza 40km.)és abba a M0 is benne van.(120-125 tempó)
és Fótról csak felfele jössz hozzánk.Na igy az átlagom 3,5L./100km.Ugyhogy amit a Zsaki ír az nagyon is valós.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.
Hát én nem tudom annó mikor megvettem és ment gép mint állat simán 120 és felette is minden gond nélkül akkor azért szeretett enni nagy tempónál... :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:Gyorsjelentés !!!

Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Szia Tóni.
Örömmel konstatálom hogy pipecül működik a karbi.Ha a kipufogódat gatyába rázod lesz ez még jobb is.Én a helyedben
nem piszkálnám tovább,így jó ahogy van.Ezen már csak rontani lehet.Ha szép a kipufogód akkor inkább meghajtanám egy
50km es úton ,az is csodákra képes.DE ha nem sajnálod a kipufogót,akkor nosza égetni kell.Utána úgy fog menni mint a
rakéta. Üdv. Laci.
Szia Laci !
Valószínű az égetés lesz a vége, még egy-két alkalommal elengedem Győrbe ( oda-vissza 120 kM ) és meglátjuk.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:Meg a szomszédság ha van. :D Szigorúan ezt a műveletet csak vasárnap délután szabad elvégezni nagy harcikedvel... :twisted: :D És tökéletes lesz az tuti(mármint megy a gép majd mint a rakéta :) )!
Valószínű, hogy meg kell vele tennem, már nem újszerű, hogy nagyon sajnálni kelljen. Szomszédaim körben vannak és mind rendes emberek, ezért valószínű a vasárnap helyett egy másik időpontot fogok választani. ( mikor éppen kerti partit tartanak, talán az jó lesz ) Komolyra fordítva, lehet, hogy kiviszem a hétvégi házikóhoz a szőlőbe és ott nem nagyon zavarok vele senkit. ( köszi a figyelmeztetést, hogy illik erre is gondolni, mert ha beindul, akkor nyomni fogja az anyagot )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

z25z írta:Menet közben nem fog tökéletesen kiégni a kipufogód. Ha tele van lerakódott koksz-szal azt csak kiégetéssel tudod eltávolítani kb. 800 fokon gyullad be. Hogy hogyan kell erről már volt szó jópár alkalommal. De készülj fel rá, hogy a fényezés megsínyli.
Köszönöm ! Igen tudom, pár hete volt éppen téma. ( vagy csak én olvastam bele pár hete )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:Több kaja és megy mint a rakéta... :D
Igen tudom, 6,5 fogyasztással 140 felett volt a vége. Itt viszont a fogyasztást sokalltam, ezért is vágtam bele a fogyasztást csökkentő projektbe.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:Gyorsjelentés !!!

Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Szia Tóni.
Örömmel konstatálom hogy pipecül működik a karbi.Ha a kipufogódat gatyába rázod lesz ez még jobb is.Én a helyedben
nem piszkálnám tovább,így jó ahogy van.Ezen már csak rontani lehet.Ha szép a kipufogód akkor inkább meghajtanám egy
50km es úton ,az is csodákra képes.DE ha nem sajnálod a kipufogót,akkor nosza égetni kell.Utána úgy fog menni mint a
rakéta. Üdv. Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Meg a szomszédság ha van. :D Szigorúan ezt a műveletet csak vasárnap délután szabad elvégezni nagy harcikedvel... :twisted: :D És tökéletes lesz az tuti(mármint megy a gép majd mint a rakéta :) )!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Menet közben nem fog tökéletesen kiégni a kipufogód. Ha tele van lerakódott koksz-szal azt csak kiégetéssel tudod eltávolítani kb. 800 fokon gyullad be. Hogy hogyan kell erről már volt szó jópár alkalommal. De készülj fel rá, hogy a fényezés megsínyli.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Több kaja és megy mint a rakéta... :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:"Félgáz alatt ezt tudja" Uhhh ez nagyon jó! Mi lenne még teljes gáznál 180... :twisted: :D
Mint ahogy írtam, ott sem tud többet, ezért kértem segítséget a hogyan-továbbhoz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

"Félgáz alatt ezt tudja" Uhhh ez nagyon jó! Mi lenne még teljes gáznál 180... :twisted: :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Gyorsjelentés !!!

Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Patrik írta:Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
Még nekem sem volt gond a benzinnel soha,van hogy több mint fél évig az van benne amivel elraktam.nem használom sokat a mocit csak alkalom szerűen
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Na hogy én is hozzá járuljak.Ha nem hagyod kiszáradni a karbit akkor nincs gond.Csak kb egy lityi benya,vagy annyi se,hogy
néha rá nyitsz a benya csapra.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Értem én, én is viccnek szántam, bár ahogy tanult kollégám szokta volt mondani: minden viccnek a fele komoly.... :lol:
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

z25z írta:
Tri-Ton írta: Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.
Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van... :evil:
Lehet, hogy egy kicsit eltúloztam azzal, hogy megbuggyan. Viszont gondolom mindenki takarított már tavasszal olyan karburátort ami ősszel még hibátlanul működött. Pár hónap alatt a fémekkel reakcióba lépett a benzin és kék-zöld színű, oxidokkal telített ragacsot talált az üzemanyag helyén. Régen ilyen nem volt. Tavasszal elővettük a rigát és egy-két terkerés, vagy tolás után máris használhattuk a tavalyi benzinnel.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Valóban utánna nézhettem volna, de mégsem, ezért külön köszi a választ.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

sell írta:És ezt a szert hogyan kell használni? Úgyértem hogyan lessz egyenletes (lehet inkább az egységes szó lenne megfelelőbb) bevonat a tankban? Gondolom valami kétkomponensű dolog, azt kell ... Fújni? Csorgatni? Folyatni?
Az üres tankba először beleüntöd a rozsdaoldó löttyöt, az szépen elvégzi a dolgát, majd utána jöhet a zsirtalanító folyadék. ezek után már tiszta a tankod, ekkor kell beleönteni a belső tömítő bevonatot. Beleborítod, körbe forgatod, hogy rendesen eljusson mindenhova az anyag, a felesleget kicsurgatod, vissza a dobozba és szépen kivárni a minimum 1 napot, de pontosan le van írva, hogy mennyit.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Hja, csak ne sokat emlegesd, mert a végén tényleg úgy is lessz. Mai mentalitás sajna egyre ibnkább az, hogy csináljunk valamit ami rohadt olcsó, de tökre úgy néz ki mintha jó lenne arra amire szeretnéd ( közben meg véletlen sem ). Pont ezért drágán kell adni, és bemagyarázni, ez a változtatás a fogyasztók érdekében történt. Lásd:
- fékkarmantyúk, amik nem fékolajállók
- Gumialkatrészek egyéb helyekre, 1 év alatt szinte bomlanak
- Kromofág ami nem marja a festéket
- Higító, ami nem oldja a festéket ( nitró higító extra)
És még sorolhatnánk.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tri-Ton írta: Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.
Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van... :evil:
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

És ezt a szert hogyan kell használni? Úgyértem hogyan lessz egyenletes (lehet inkább az egységes szó lenne megfelelőbb) bevonat a tankban? Gondolom valami kétkomponensű dolog, azt kell ... Fújni? Csorgatni? Folyatni?
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

sell írta:"
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek "

Talán ezen a dolgon, az ólompótló adalék és a fimol is segít valamelyest, késleltetik a benzin oxidációját, optimalizálják az összetételét és talán meggátolják a kicsapódásokat. Természetesen ezt annak a tükrében, hogy elhihetünk-e mindent amit a gyártók leírnak. Sajna elég hajmeresztő dolgokat művel mostanában a benzin már a fémekkel is....

Ezzel nincs bajom, mert ősszel kap Spurit vagy egyéb konzerváló adalékot a benzin és nem megy tönkre. Csak a rozsda.... tegnap megrendeltem a szettet, majd ideér egyszer.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

pnlaci írta:Hát nem tudom.De nekem semmi bajom a benzinnel.Tavasszal ugyan úgy megy mint ősszel.
Majd ha neked is ki lesz hegyezve a 300-as ETZ, hogy a prémium benzinnel még éppen jó, de a sima 95 -össel már becsörög, akkor számítani fog a benzin minősége :D
Érdekes módon az egyes kutak prémium üzemanyagai között is van érezhető különbség.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hát nem tudom.De nekem semmi bajom a benzinnel.Tavasszal ugyan úgy megy mint ősszel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég