De igen, mint ahogy már többször is írtam 30N-2 , és nincs tovább. Ettől függetlenül egyenlőre megkapta a bizalmat. Pár hét és meglátjuk. Ha beválik, OK, ha nem Bing csere, ha az sem, akkor ETZ csere. ( bár ez utóbbit nem szeretném )sell írta:Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?
Üzemanyagellátás
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a jó tanácsot én is gondoltam erre és meg is fogadom. Viszont talán vége lesz annak is, amit tavaly mondtam, ha emlékeztek rá. A "jó MZ olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét". Nekem a kipufogó toldás alatt mindig volt egy-két csöpp másnapra.MrDok írta:Na akkor ha már ennyire minden gyári a gépben, még pár jó tanács:Tri-Ton írta: Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )
- a főfóvóka lehet nagyobb az előírásnál, ez úgyis csak teljes gáz környékén számít a fogyasztásba, viszont nem szabad túl szegényre állítani a keveréket vele, mert ilyenkor szokott megragadni az MZ. (teljes gáz, aztán nincs kenés)
- Ha már ennyit állítottál a karbin, egy darabig tesztelgesd a motort, mert míg eddig fürdött az anyagban, most jóval kevesebbet kap, amivel a kenés is csökken. (újra bejáratás)
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor ha már ennyire minden gyári a gépben, még pár jó tanács:Tri-Ton írta: Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )
- a főfóvóka lehet nagyobb az előírásnál, ez úgyis csak teljes gáz környékén számít a fogyasztásba, viszont nem szabad túl szegényre állítani a keveréket vele, mert ilyenkor szokott megragadni az MZ. (teljes gáz, aztán nincs kenés)
- Ha már ennyit állítottál a karbin, egy darabig tesztelgesd a motort, mert míg eddig fürdött az anyagban, most jóval kevesebbet kap, amivel a kenés is csökken. (újra bejáratás)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Esetleg abban hogy utángyártott-e a karbid, segíthet a alapjárat állító csavar környezete. Hogyan néz ki? Egy csőszerű kiemelkedő kis nyulványba van , vagy szinte egy karbitestbe félig belesimuló négyzetes süllyesztékben ül?[/quote]
Készítettem róla képet, ilyen. Akkor ez most milyen ? ( bár ha jó lesz, akkor tökmindegy )

Készítettem róla képet, ilyen. Akkor ez most milyen ? ( bár ha jó lesz, akkor tökmindegy )

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.04.13. 19:26-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !aronpfabian írta:1982-től változott az ajánlás:Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
- Főfúvóka 130..135 (fojtott NSZK export: 120)
- Alapjárati 45
- Hidegindító 110
Utóbbit szerintem fölösleges variálni, a fogyasztás és menettulajdonságok nem változnak, csak sikertelen indítás után 90-essel lassabban telik fel újra... a főfúvóka viszont ezek alapján jobb ha nagyobb.
A hosszabb C3 tű 125-ösbe való, azzal nem érdemes próbálkozni, csak a C6-tal.
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )

A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Tóni.Örülök hogy végre összeáll a karbid.Remélem a fogyasztás is normalizálódik.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Esetleg abban hogy utángyártott-e a karbid, segíthet a alapjárat állító csavar környezete. Hogyan néz ki? Egy csőszerű kiemelkedő kis nyulványba van , vagy szinte egy karbitestbe félig belesimuló négyzetes süllyesztékben ül?Tri-Ton írta:Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
1982-től változott az ajánlás:Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
- Főfúvóka 130..135 (fojtott NSZK export: 120)
- Alapjárati 45
- Hidegindító 110
Utóbbit szerintem fölösleges variálni, a fogyasztás és menettulajdonságok nem változnak, csak sikertelen indítás után 90-essel lassabban telik fel újra... a főfúvóka viszont ezek alapján jobb ha nagyobb.
A hosszabb C3 tű 125-ösbe való, azzal nem érdemes próbálkozni, csak a C6-tal.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Mindenek előtt induljál el a gyári értékekkel. De már írták az előttem szólók, ellenőrizzed a fúvókák tényleges méreteit, mert sokszor más a valós átmérő, mint ami rá van írva!Tri-Ton írta:Sziasztok !Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Ma a fiam megvette a fúvókákat és a súber tűket. Fúvókák : 130, 125, 90, 50 ( nem volt 45-ös ) Súbertűk: C6 70,5 mm hosszú és C 75,5 mm hosszú. Ötletet kérek, mi legyen az első összeállítási verzió. Lényeg a fogyasztás csökkentése 6,5-ről, nem gond, ha nem megy 140 -150 körül, ( most sima úton tudja, 19-es első lánckerékkel ) a 120 - 130 bőven elég. Hogy mik vannak bent még nem tudom, mert du. tervezem szétszedni, majd írom. ( hátha valaki meg a 150-et célozza meg ) Ui.: szívató gumija új, rendesen lezár, mégis 6,5 a fogyasztás 80 - 100 közötti tempónál.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Már régebben volt erről itt szó, de hogy ne keljen visszaolvasnod.-kobraCode írta:Tudnál adni egy linket hogy honnan vetted és milyet? Vagy csak ha a nevét megtudod adni a cuccnak az is jó.zudori írta:
Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.
Köszi!
Marine Clean, beütöd és megtalálod. Az oldal jobb felén kisbetűkkel felsorolják a termékeket és ott találod az üzemanyagtank felújítás -t arra katty és előjön a komplett termék, meg a leírás is! Kb. 20 rúgó az ára.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok !Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Ma a fiam megvette a fúvókákat és a súber tűket. Fúvókák : 130, 125, 90, 50 ( nem volt 45-ös ) Súbertűk: C6 70,5 mm hosszú és C 75,5 mm hosszú. Ötletet kérek, mi legyen az első összeállítási verzió. Lényeg a fogyasztás csökkentése 6,5-ről, nem gond, ha nem megy 140 -150 körül, ( most sima úton tudja, 19-es első lánckerékkel ) a 120 - 130 bőven elég. Hogy mik vannak bent még nem tudom, mert du. tervezem szétszedni, majd írom. ( hátha valaki meg a 150-et célozza meg ) Ui.: szívató gumija új, rendesen lezár, mégis 6,5 a fogyasztás 80 - 100 közötti tempónál.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Tudnál adni egy linket hogy honnan vetted és milyet? Vagy csak ha a nevét megtudod adni a cuccnak az is jó.zudori írta:
Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.
Köszi!
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
A műanyag lehet beválik.
Festéket nem javaslok, se nitróhigítósat, se kétkomponensűt, mert hosszú távon oldja a benzin. Tapasztalat :S
Festéket nem javaslok, se nitróhigítósat, se kétkomponensűt, mert hosszú távon oldja a benzin. Tapasztalat :S
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.kobraCode írta:Sziasztok,
Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.
Köszi a válaszokat.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok,
Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.
Köszi a válaszokat.
Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.
Köszi a válaszokat.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A gyári beállítás egy 25-30 éves, többször generálozott motornál még ajánlásnak is pontatlan, nemhogy üzemi értékneklevai197 írta:Nekem is bvf 30n3-1 van alapjárat gyári beállitásra van és nem jo 1 perc mulva le áll

30N3-nál simán lehet hogy utánállítva sem lesz jó, mert a kopott súber mellett elengedett levegőt, mivel a súber ennél a típusnál teljesen zárva kéne legyen alapjáraton, nagyon nehéz korrigálni.
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is bvf 30n3-1 van alapjárat gyári beállitásra van és nem jo 1 perc mulva le áll
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Az alapjárati rendszert szerintem a 30N3-nál variálták meg (alapjárati fúvóka a keverőcsőből kap benzint és zárt aknában van, plombált keverékállító-csavar, alapjárati melléklevegő külön, súber alapjáraton teljesen zárva). Abból MZ-hez csak egy alváltozat volt, a 30N3-1. Ennek a 16-os változatát kapták meg a Simsonok is a 80-as évek második felében.sell írta: Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)
A kis ETZ-k ebből kimaradtak, ott az új "fejlesztés" a súberütköző csavar visszatérése volt a 22/24N2-vel, ezzel véget ért az a példátlan marhaság hogy a gázbowden előfeszítésével állítunk alapjáratot... (a párhuzamos 16N1-es Simson modelleken volt ütközőcsavar)
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
"
A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
...[/quote]"
Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)
A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
...[/quote]"
Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Tóni! pü -ben irtam neked,nézd meg.Köszi.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Az az érdekes hogy tavaly vettem tűt és semmi bajom vele.Pedig biztos az is utángyártott.Sőt fúvókát is,mert az enyémbe
140-es volt,és 3000 min környékén meg akart halni.
Aztán elegem lett belőle,szétkaptam, mindent belőttem rajta,még az úszót is.Azóta pipec! Remélem egy darabig így is marad.
140-es volt,és 3000 min környékén meg akart halni.
Aztán elegem lett belőle,szétkaptam, mindent belőttem rajta,még az úszót is.Azóta pipec! Remélem egy darabig így is marad.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne
[/quote]
Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?[/quote]
Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...[/quote]
OK, köszönöm ! A múltjáról amit tudok ott van a 09.-én 20:43-kor tett bejegyzésemnél.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne

Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?[/quote]
Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...[/quote]
OK, köszönöm ! A múltjáról amit tudok ott van a 09.-én 20:43-kor tett bejegyzésemnél.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...Tri-Ton írta:Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?aronpfabian írta: Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_ ... elestu.gif
Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál
UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?aronpfabian írta:Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...Tri-Ton írta:Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_ ... elestu.gif
Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál
UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...Tri-Ton írta:Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_ ... elestu.gif
Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál

UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Szia Áron !
Köszönöm a segítő információt. Hidd el, hogy nincs rajt más szám, mert nem csak én néztem ( igaz, hogy szemüveggel ) hanem az egyetemista fiammal is leolvastattam és Ő is ugyanezt diktálta. Direkt rákérdeztem, hogy van-e még utána valami, de még karcolás sincs és tiszta a karbi. Fúvókamérő eszközöm nincs, így marad az eredeti elképzelésem. Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere. Ha nem jön össze akkor komplett karbi csere. Műszaki emberként nem szoktam feladni a kitűzött célt és most sem fogom: átlagban 4 l/100 kM alá kell menni, 1 fővel 130, 2 fővel min. 120 amit tudnia kell. Anno megboldogult ifjú koromban az ország az első ETZ tulajdonosai közt voltam, ezért még emlékszem rá, hogy mit tudott, illetve kellene tudnia. ( azóta is sajnálom, hogy 1988-ban eladtam )
Köszönöm a segítő információt. Hidd el, hogy nincs rajt más szám, mert nem csak én néztem ( igaz, hogy szemüveggel ) hanem az egyetemista fiammal is leolvastattam és Ő is ugyanezt diktálta. Direkt rákérdeztem, hogy van-e még utána valami, de még karcolás sincs és tiszta a karbi. Fúvókamérő eszközöm nincs, így marad az eredeti elképzelésem. Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere. Ha nem jön össze akkor komplett karbi csere. Műszaki emberként nem szoktam feladni a kitűzött célt és most sem fogom: átlagban 4 l/100 kM alá kell menni, 1 fővel 130, 2 fővel min. 120 amit tudnia kell. Anno megboldogult ifjú koromban az ország az első ETZ tulajdonosai közt voltam, ezért még emlékszem rá, hogy mit tudott, illetve kellene tudnia. ( azóta is sajnálom, hogy 1988-ban eladtam )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Olyan hogy "30N-2" nincsen, pucold le és keresd meg a beütött felirat többi részét!Tri-Ton írta:Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
30N2-3 - TS 250 (4seb.)
30N2-4 - TS 250/1
30N2-5 - ETZ 250
A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
Mivel egy ~30 éves motoron jó eséllyel valaki már belepiszkált a fúvókákba, inkább szedd szét és mérd le kaliberrel...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Úgy mondanám, hogy ez ilyen.Tri-Ton írta: A súber tű nem tölti ki a súber dugattyút és lazán "lötyög" a helyén, csak a beállító lemez és a rugó fogja, de az alumínium és a tű között körben cca. 05 mm hézag van. Ez így jó, vagy lehet, hogy ez is gond?
Lehettek volna gondosabbak is a tervezők. Viszont így legalább belefér az utángyártott tűk széles választéka, különböző vastagsággal........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
OK ! A Laci által szkennelt és a Patrik által adott fúvóka méretek megegyeznek, tehát azokat megveszem. Az előbb, hogy írtad, egy dolog gyanús még. A súber tű nem tölti ki a súber dugattyút és lazán "lötyög" a helyén, csak a beállító lemez és a rugó fogja, de az alumínium és a tű között körben cca. 05 mm hézag van. Ez így jó, vagy lehet, hogy ez is gond?MrDok írta:Persze, emléxem hogy írtad, de..........Tri-Ton írta: Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
Fúvóka méretek lejjebb.
Attól hogy nem kopott, meg átszerelt "új" cuccok, még be kell karburálni a gépet. Azt mondod jól megy, ezek szerint el kell venni még tőle naftát, persze ésszel.
Bezninszint jó, súbertű nem kopott, fúvókák mérete (nem a szám rajta) jó, akkor egy pár tesztkörrel be lehet állítani jól, úgy hogy jól is megy, és nem eszik sokat.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Ez bassza az én csőrömet is.Viszont ha katonai moci volt és a karbija is azé volt.Hát lehet más sőt azt hiszem azok erősebbek ezáltal lehet hogy más a fogyasztásuk is.Tri-Ton írta:Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Persze, emléxem hogy írtad, de..........Tri-Ton írta: Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
Fúvóka méretek lejjebb.
Attól hogy nem kopott, meg átszerelt "új" cuccok, még be kell karburálni a gépet. Azt mondod jól megy, ezek szerint el kell venni még tőle naftát, persze ésszel.
Bezninszint jó, súbertű nem kopott, fúvókák mérete (nem a szám rajta) jó, akkor egy pár tesztkörrel be lehet állítani jól, úgy hogy jól is megy, és nem eszik sokat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Ne akarjon senki egy kopott motoron kopott karbit a gyári értékek alapján beállítani. Esetünkben azok már csak kiindulási alapot képeznek, ami alapján karburálni kell a rendszert.
A nagy fogyasztást és "érzéketlen"karbit főleg a súbertű kopása okozza, aminél már az 0.5 tizedes eltérés is hatalmas, és literekben mérhető az eredménye.
Köszi MrDok !
Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
A nagy fogyasztást és "érzéketlen"karbit főleg a súbertű kopása okozza, aminél már az 0.5 tizedes eltérés is hatalmas, és literekben mérhető az eredménye.
Köszi MrDok !
Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Mindenképp szét fogom szedni, ezért kérnék pontos fúvóka méreteket. Azokat megveszem és utána az összeset cserélem. Patrik írt méreteket, amihez kérnék megerősítést, vagy cáfolatot.pnlaci írta:Pedig kénytelen leszel szétbontani a karbit,mert addig csak totózhatunk itélet napig.
Sőt nekem a 140 es fúvókával nem evet ennyit.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ne akarjon senki egy kopott motoron kopott karbit a gyári értékek alapján beállítani. Esetünkben azok már csak kiindulási alapot képeznek, ami alapján karburálni kell a rendszert.Tri-Ton írta:OK Laci ! Az én okoskodásom a következő : az 1:45-ös sűrűbb mint az 1:50 , ezért attól nem fogyaszthat többet, hisz nem fér át több a fúvókákon, csak esetleg jobban füstöl. Lehet, hogy nem így van, csak én gondolom így. Az 1,5 levegővel szinte teljesen be kell csavarnom az alapjárati ( súber emelő ) csavart, hogy ne álljon le. A szivató gumin halványan látszik a lezáró réz, kör alakú nyoma.pnlaci írta:Pedig 130 as fúvókával jó kéne legyen.A tű középen 1,5 levegővel.Te Tóni a szivatódugatyúd le zár rendesen?
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
A nagy fogyasztást és "érzéketlen"karbit főleg a súbertű kopása okozza, aminél már az 0.5 tizedes eltérés is hatalmas, és literekben mérhető az eredménye.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Pedig kénytelen leszel szétbontani a karbit,mert addig csak totózhatunk itélet napig.
Sőt nekem a 140 es fúvókával nem evet ennyit.
Sőt nekem a 140 es fúvókával nem evet ennyit.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
OK Laci ! Az én okoskodásom a következő : az 1:45-ös sűrűbb mint az 1:50 , ezért attól nem fogyaszthat többet, hisz nem fér át több a fúvókákon, csak esetleg jobban füstöl. Lehet, hogy nem így van, csak én gondolom így. Az 1,5 levegővel szinte teljesen be kell csavarnom az alapjárati ( súber emelő ) csavart, hogy ne álljon le. A szivató gumin halványan látszik a lezáró réz, kör alakú nyoma.pnlaci írta:Pedig 130 as fúvókával jó kéne legyen.A tű középen 1,5 levegővel.Te Tóni a szivatódugatyúd le zár rendesen?
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszi Patrik ! Ezt az előbb kifelejtettem. A szivató gumija új, jól zár és a motor rendesen érzi a nyitott és zárt állapotot. Viszont a benzin-levegő csavart emelt ( 1800 körüli ) alapjáraton kivettem, a kezembe volt és még majdnem egy percig ment mire leállt.Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Pedig 130 as fúvókával jó kéne legyen.A tű középen 1,5 levegővel.Te Tóni a szivatódugatyúd le zár rendesen?
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Üzemanyagellátás
Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90
Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Szia Laci !pnlaci írta:Szia Tóni.A főfúvókád méretét megtudod adni?Tri-Ton írta:S O S !!!
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
Mint ahogy írtam is, még nem szedtem szét. Emlékeim szerint 130, de ez csak emlék.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Szia Tóni.A főfúvókád méretét megtudod adni?Tri-Ton írta:S O S !!!
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
Az az érdekes mintha utángyártot karbi lenne.Ott szerepel úgy hogy 30N -2.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.04.09. 20:53-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
S O S !!!
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Engem meg szivat a jószág.(igaz az én hülyeségem miatt)Fel raktam hátra egy új gumit(120/90es)ozt kicsit lefogja a gépet.
Szerintem átmérőbe legalább2-3cm.pluszban.Jól megy jól húz,de 5. ben 4000-4500 től már megérzi a pluszt.
Szerintem átmérőbe legalább2-3cm.pluszban.Jól megy jól húz,de 5. ben 4000-4500 től már megérzi a pluszt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Nem rossz.Nem rossz.Sőt !z25z írta:Nahh méricskéltemFelragasztottam a tankra a telcsit és műholdas GPS segítségét vettem igénybe. Szeged elkerülő, szélcsend (kb. 3 km hosszú szakasz) 2 x oda vissza nyélgáz. Nem erre számítottam: 6300 rpm, ennél többet 5-ben nem forgott. (3.:7200, 4.:6900). 18-as lánckerékkel a 6300 rpm GPS szerint 122 Km/h. Az utazóm 5200 körül szokott lenni, ez 103 Km/h. Ugyanezen fordulatszámhoz tartozó sebesség 19-es lánckerékkel kb. 8-9 km/h-val lenne több. Viszont amit nem gondoltam, hogy meglepően pontos a gyári kilométeróra. (nem szoktam nézni, csak a fordulatszámmérőt)
Na de a lényeg cáfolom, hogy a binggel ne lehetne húzni a szarvátÉs nem éreztem felül sem, hogy elkevesellne.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Oké jóóó! Addig majd azért óvatlanba pánikszerüen majd dobj egy privit mennyi lenne az nekem. Lassan fial itthon a dög így jó lesz tudnom előre mennyi az annyi.z25z írta:mindenképp


- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
mindenképp 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Enyém mikor megvettem 15 éve akkor ment egy pár évet hasonlóan mint a tied, aztán motorgenerál volt és valami történt azóta se megy annyit...
A lényeg a macskahajigálós eszköz ha meglesz majd szolj már...
A lényeg a macskahajigálós eszköz ha meglesz majd szolj már...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég