Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Fogyasztással kapcsolatos kérdésem lenne. ETZ 250-es motorom két hónapja van nálam, és megy mint az állat, csak picit sokallom a fogyasztást, beveri az 5,5 litert. Bár nem volt még mz-m, de a fórumom többször olvastam, hogy 4,5-el is megelégszik valakié. Nem gyilkolom a gépet 80-90-el járok vele és általában nem csak utcahosszra indítom el, hanem hosszabb távra. A suber tût néztem már, a középsõ barázdánál egyel lejjebb van állítva (így vettem), és még nem mertem piszkálni, elõször megkérdezem hogy ti hogy állítanátok? Visszavegyem középre, vagy ez a fogyasztás természetes?
Köszi a reagálásokat
Fogyasztással kapcsolatos kérdésem lenne. ETZ 250-es motorom két hónapja van nálam, és megy mint az állat, csak picit sokallom a fogyasztást, beveri az 5,5 litert. Bár nem volt még mz-m, de a fórumom többször olvastam, hogy 4,5-el is megelégszik valakié. Nem gyilkolom a gépet 80-90-el járok vele és általában nem csak utcahosszra indítom el, hanem hosszabb távra. A suber tût néztem már, a középsõ barázdánál egyel lejjebb van állítva (így vettem), és még nem mertem piszkálni, elõször megkérdezem hogy ti hogy állítanátok? Visszavegyem középre, vagy ez a fogyasztás természetes?
Köszi a reagálásokat
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt?
Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel...
veszteni valód sztem nincsen...

Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
üdv srácok, már a januári vásárlás óta küzdök azzal hogy nincs alapjárat a 150-es etz-men
illetve van, 1800 felett, alatta csak leállás meg köhögés van
van hogy beállítom 1800-ra, kiérek valahova 5-10 km és már 2500
lámpa felkapcsolása azonnal megöli az alapjáratot, 500 fordulatot leszed belõle majd a motor leáll
sokáig keresgettem az elektronikai hibát, a lámpakapcsolásos leállás miatt, de csak nem találtam
hétvégén kigurultam egyik közeli haverhoz (25km) akinek van 4 MZ-je és mondta hogy blokkot cserélt az egyik motorjában és ugyanez a probléma, nézzük már meg a karburátort
átcseréltünk az én motormra egy olyan karbit amivel tökéletes 1200-on is biztos alapjárat volt
amikor megláttam hogy az én motoromon is 1200 az alapjárat és a lámpa felkapcsolását a motor észre sem veszi, percekig nem tértem magamhoz
most megkaptam a jó karbit pár hétre kölcsönbe amíg az enyémmel mahinálok valamit, bár a srác azt mondta hogy kuka
bementem egy szervizbe megkérdezni mi újság ezzel, mondta a boltos hogy tényleg kuka, a több 10 ezer kilométeren keresztül magába szívott poros levegõ szétkoptatja a járatokat és utána ez van, ezt nem akarom elhinni
gondolkodok rajta hogy beáztatom 1 hétre brigeciolba, bár nemtudom mit segítene
fúvókák jók, a motor rendesen megy, csak nincs vele alapjárat, fogyasztás is 3.9 volt, ami kiváló
van valakinek ötlete?
illetve van, 1800 felett, alatta csak leállás meg köhögés van
van hogy beállítom 1800-ra, kiérek valahova 5-10 km és már 2500
lámpa felkapcsolása azonnal megöli az alapjáratot, 500 fordulatot leszed belõle majd a motor leáll
sokáig keresgettem az elektronikai hibát, a lámpakapcsolásos leállás miatt, de csak nem találtam
hétvégén kigurultam egyik közeli haverhoz (25km) akinek van 4 MZ-je és mondta hogy blokkot cserélt az egyik motorjában és ugyanez a probléma, nézzük már meg a karburátort
átcseréltünk az én motormra egy olyan karbit amivel tökéletes 1200-on is biztos alapjárat volt
amikor megláttam hogy az én motoromon is 1200 az alapjárat és a lámpa felkapcsolását a motor észre sem veszi, percekig nem tértem magamhoz
most megkaptam a jó karbit pár hétre kölcsönbe amíg az enyémmel mahinálok valamit, bár a srác azt mondta hogy kuka
bementem egy szervizbe megkérdezni mi újság ezzel, mondta a boltos hogy tényleg kuka, a több 10 ezer kilométeren keresztül magába szívott poros levegõ szétkoptatja a járatokat és utána ez van, ezt nem akarom elhinni

gondolkodok rajta hogy beáztatom 1 hétre brigeciolba, bár nemtudom mit segítene

van valakinek ötlete?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Nem használok plexit...mesu írta:ghostrider neked milyen plexi van az mzd elején?mire való eredetileg?én is szeretnék egyet de én valami kissebbre gondoltam.


Különben én fullsynt olajat nyomatok 1:50-tõl úgy 1:70-ig (hangulattól függõen)
...plexi helyett meg vegyél fasza gumit, nem bánod meg...

Üdv. Ghost
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
piki24 írta:Érdeklõdni szeretnék ETZ250 gyári karbiba kell-e a tûszelep alá tömítõalátét? Ha igen milyen vastagságú? Mert az enyémben nincs alatta semmi.
A TS karbihoz ír 1,5mm vastag tömítõalátétet.







https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
Sziasztok!
Olyan problmám lenne a 251-essemmel, hogy a karbim nem ül bele a hengeren a csonkba. kb marad egy 2mm-es hézag, ha koppig beillesztem a helyére.
Félek hogy farsot szív a gép. És nem is megy annyira mint amennyire kéne neki. A csonkon MZ 250 es jelzés található a karbim meg 30N-1 -es.
Az lenne a kérdésem, hogy akkor ehhez a karbihoz ilyen csonk kell?
Elõre is köszönöm a válasz(okat)!
Olyan problmám lenne a 251-essemmel, hogy a karbim nem ül bele a hengeren a csonkba. kb marad egy 2mm-es hézag, ha koppig beillesztem a helyére.
Félek hogy farsot szív a gép. És nem is megy annyira mint amennyire kéne neki. A csonkon MZ 250 es jelzés található a karbim meg 30N-1 -es.
Az lenne a kérdésem, hogy akkor ehhez a karbihoz ilyen csonk kell?
Elõre is köszönöm a válasz(okat)!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Érdeklõdni szeretnék ETZ250 gyári karbiba kell-e a tûszelep alá tömítõalátét? Ha igen milyen vastagságú? Mert az enyémben nincs alatta semmi.
A TS karbihoz ír 1,5mm vastag tömítõalátétet.
A TS karbihoz ír 1,5mm vastag tömítõalátétet.
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Megmondom õszíntén hogy én még csak 150-es ETZ-nek a szívótorkát láttam, és azt tudom, hogy a 150-es ETZ karburátorának a torokátmérõje 2mm-el nagyobb mint a 125-ösé, és a fúvókák is nagyobbak, valamint a köztes darabba is bele van ütve az h 150. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kuti!
azért próbáljátok meg! ja és úgy fogjátok be a satuba, h a satupofa meg a karbi közé tegyeked egy-egy fenõlécet, mert a spiáter nagyon puha anyag!
azért próbáljátok meg! ja és úgy fogjátok be a satuba, h a satupofa meg a karbi közé tegyeked egy-egy fenõlécet, mert a spiáter nagyon puha anyag!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én hasonlóan jártam a simson karbijával, ahol az üresjárati keverékcsavar volt berohadva. faterom elõször kifúrta, de úgy hogy a spiáter ne sérüljön, majd a bronzmenetmaradványokat menetmetszõvel kihajtotta. lehetõleg állványos fúróval fúrjátok! és nagyon óvatosan!
megpróbálom megmutatni egy képen, bár nézzétek el nekem, hogy én nem vagyok egy mûszaki rajzzsonglõr

1. alaphelyzet, beletörött csavar
2. fúrás után
3. menetmetszõ után
megpróbálom megmutatni egy képen, bár nézzétek el nekem, hogy én nem vagyok egy mûszaki rajzzsonglõr


1. alaphelyzet, beletörött csavar
2. fúrás után
3. menetmetszõ után


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! Nah akkor most már jó helyre hozom gondomat:D karbi gond.. elõzõ tulaj beletörte levegõcsavart karbiba, és így megnézni se tom hogy hogyan áll, és gyanús hogy emiatt nem megy többet moci 80-90nél, és néha rángat.. (125ös etz) Van valami ötletetek csavar kibányászásra, vagy kezdhetek spórolni új karbira? 

Ne felejtsd el a nagyobb fúvókát semz25z írta:bakimate! Te hogy tetted bele a szivocsonkba a karbit? mar csak annyi hijja van, (lancot, lanckereket mar kicsereltem ma) ezt a hihetetlen modon megszerzett csonkot nem akarom szetbaszni, tehat feszegetes kilove. Vizpapirral csonkcsiszolgatas


Üdv. Ghost
Bocsi a lemez van tök fent vagyis a legkevesebbet kapja a karbi gyári beállításon van 24N-2-2 lemez 2.rovátka felülrõl levegõcsav. 1.75-re nyitva! De már megoldódott mert állítottam elõgyújtást (tirisztoros babetta van rajt) és most jó csak alapjáratot kell állítanom de holnap megoldom! Azért köszi!
kis etz 150
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Kardinális kérdés: Ha a TÛ van tök fönt, vagy az ÁLLÍTÓ LEMEZ?conus írta:hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet...
Renestam kolléga: oszlasd el a kételyeket

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet... 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok örülnék ha tudnátok segíteni! Az a problémám (150ETZ) hogy szerintem túl sokat kap mert 4-5-dik ben nem akar menni és füstöl is szépen 50-es keverék van bent Mobil-1 eddig tök jól ment de most a gyertya is fekete picit a karbin már nem tok visszavenni a súber tök fönt van és a légszûrõ is új lehet h elõgyújtás? Valami tapasztalat? köszi
kis etz 150
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Kétségtelen hogy az ólomnak lehetett szerepe a kenésben a 2ütemûeknél is, de a mai olajok adalékolva vannak, szóval ha rajtam múlik, én nem bíztatok senkit arra hogy különbözõ löttyöket adalékoljanak, jómagam 95-öst használok, amihez csak olaj megy 'oszt jónapotz25z írta:nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutitlouithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
A repülõ-benzin? Aminek a színe kék?bambi írta:De azért kapható,és használjákmolcsaba írta:Oktánszám növelést emlékeim szerint a meti-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra.


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Esetleg keményforrasztással próbálkozz,a legtöbb ragasztó szerintem azért nem jó (fõleg a mûgyanták),mert a tartós rázkódástól eltöredezik.Ha elég szûk a rés (jaj,ez kicsit fúrán hangzott
),akkor jó kapilláris tulajdonságú csavarrögzítõvel is meg lehet próbálni.

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Üdv!
Bocs, lehet, hogy nem ide kellene írnom, de mégiscsak az üzemanyaggal kapcsolatos:
Szóval: a tankomon felül volt egy hajszálrepedés, a korábbi tulaj esése miatt.
Én megragasztottam kétkomponensû "gyurmaragasztóval, de a hétvégi 360km es turán megint láttam, hogy könnyezik.
Tudom, hogy van ilyen ragasztóban olyan, ami fémmé keményedik, és furható meg minden.
egyszer a kocsim kartelje ilyennel lett megragasztva, és azóta is jó.
Szóval, mit tanácsoltok?
Ragasszak, vagy forrasszak, vagy szerezzek új tankot?
Bocs, lehet, hogy nem ide kellene írnom, de mégiscsak az üzemanyaggal kapcsolatos:
Szóval: a tankomon felül volt egy hajszálrepedés, a korábbi tulaj esése miatt.
Én megragasztottam kétkomponensû "gyurmaragasztóval, de a hétvégi 360km es turán megint láttam, hogy könnyezik.
Tudom, hogy van ilyen ragasztóban olyan, ami fémmé keményedik, és furható meg minden.
egyszer a kocsim kartelje ilyennel lett megragasztva, és azóta is jó.
Szóval, mit tanácsoltok?
Ragasszak, vagy forrasszak, vagy szerezzek új tankot?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Már meg nem tudnám mondani h mi a márkája annak az oktánszámnövelõnek amiben kn 90% kerozin volt a "hatóanyag". Errõl valakinek vélemény? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Oktánszám növelést emlékeim szerint a metil-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. 

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
A szoci autóknak volt szükségük az ólmozott benzinre. A zsiguli bírta úgy is, hogy csak minden 4-ik tankolásnál kellett bele ólmozott, a skodák rosszabbul viselték (viselik) az ólom mentes benzint. Az ólom, mint adalék kirakódott a szeleptányérnál, és "puhább" ütközés jött így létre. Ez a felület folyamatosan lekopott, ezért kellett pótolni. A mai autók konstrukciója más, így nem kell attól tartani, hogy szétverõdik a szeleptányér. A kétütemü motoroknál felesleges, csak az olaj kell bele, ami kenést biztosít a blokk falán. 

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Én úgy t'om, hogy az ólmozott benzin azé' volt ólmozott, mert valamilyen ólomtartalmú vegyülettel emelték az oktánszámot (jó nagy sikerrelz25z írta:nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutitlouithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?

Kenni az olaj szokott, már ahová jut egy elavult 4T-ben, az ólom meg szerintem leolvad egy hengerfej bármely elemérõl, mint gyertya a radiátorról...
Az ólompótlós adalékról meg csak annyit, a szakmai tanárom csak annyit mondott rá: parasztvakítás

Az ólomadalékot kivonták környezetvédelmi okokból...és én még csak olyanról hallottam hogy ólommenteset kell valamibe tankolni (katalizátor



Azért csak javítsatok ki ha nincs igazam

Üdv. Ghost
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutitlouithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?

-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
A minap egy könyvet kerestem és eközben találtam a szekrényem mélyén 3 flakon "Fimol 2"-t. Ha jól sejtem ez egy benzinbe való adalék. Arra lennék kíváncsi, hogy érdemes-e használni, milyen hatást fejt ki, és lényegében mit is csinál a motorral, ha bekeverem a benznibe?
Válaszokat elõre is köszi!

Válaszokat elõre is köszi!
Üdv: Alter /Csöpi/
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég