
Üzemanyagellátás
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Tavasszal én is kipróbálom. 

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Az én tapasztalatom a Fimollal kapcsolatban egyértelműen potitív.
Fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, viszont határozottan csendesebb lett a motorom. Megszünt a sajátságos csörgése, inkább mély egészséges morgó hangja lett. Már a harmadik tankolás után megjött a hatása.
Nem drága, mindenképpen ajánlani tudom.
Fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, viszont határozottan csendesebb lett a motorom. Megszünt a sajátságos csörgése, inkább mély egészséges morgó hangja lett. Már a harmadik tankolás után megjött a hatása.
Nem drága, mindenképpen ajánlani tudom.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Elhiszem neked miért ne hinném el,azt hogy te látod a jó hatását a motorra.szketo írta:Szia zsakfos!
Köszönöm szépen észrevételed,hozzászólásod.
Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.
Széles utat! Üdv:szketo
Személy szerint én sosem használtam és a motorom 3,5 litert eszik fimol nélkül is,könnyen indul,nem is melegszik túl,legalábbis én nem vettem észre.Csendesnek viszont nem mondhatom az enyémet.Van hangja,de nem zavar.
Még az is lehet kipróbálom én is jövőre.Sőt biztosan.
Aztán majd megmondom utána mit tapasztaltam.

Ez is csak egy vélemény,ő is csak egy ember,de valahol én vele értek egyet:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070103/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Szia zsakfos!
Köszönöm szépen észrevételed,hozzászólásod.
Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.
Széles utat! Üdv:szketo
Köszönöm szépen észrevételed,hozzászólásod.
Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.
Széles utat! Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Üzemanyagellátás
Én sem vagyok meggyőződve a Fimol létjogosultságáról,legalábbis egyelőre,de ahogy Te is írtad ártani biztos nem árt és ha csak egy kicsit is hozzátesz a motor élettartam növekedéséhez akkor azt mondom azon a pár forinton amibe a Fimol kerül ne múljon.
Olvastam olyan történeteket,hogy robogós srác használta a robeszba,szakszerűtlen javítás miatt bekrepált az olajszivattyúja, (rosszul rakták össze és indulás után széthullott) lenyomott 40km-t így és nem lett jelentő kopás,károsodás.
Na persze messziről jött ember...
Olvastam olyan történeteket,hogy robogós srác használta a robeszba,szakszerűtlen javítás miatt bekrepált az olajszivattyúja, (rosszul rakták össze és indulás után széthullott) lenyomott 40km-t így és nem lett jelentő kopás,károsodás.
Na persze messziről jött ember...

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Az a baj ezekkel az adalék dolgokkal hogy nehéz bizonyitani a jótékony hatásukat.Inkább valamiféle hitkérdés ez.Ha valaki úgy érzi hogy neki használ,az örül neki és használja.Aki meg megveszi használja és nem érez különbséget,az nem hisz benne.Mondjuk ártani biztos nem ártszketo írta: Régen én is használtam a FIMOLT. Most áttértem a MATHY 2T-re. Bár kétségtelen,lényegesebben drágább a Fimol-tól. De, nagyon jó tapasztalataim vannak felőle.Egy példa szíves engedelmetekkel: Furták a hengeremet,gyári dugattyú mérethez. Az illesztés gyárilag 0.004..ha jól tudom. Nekem ez az őrült esztergályos,0.002 illesztette. Nyáron,forró melegben járattam, kezdetben 60-70 tempóval. Óvatos motorozás mellet, sem ragadt meg.Jó,,azért rövid pihenőket tartottam,,nem egy huzamban értendő.
Hangsúlyozom,,a Mathy árából vagy 12db Fimolt vehetsz. Akkoriban ez volt,ezt használtuk.Ja! a Mathy nekem elég volt egy 0.5L flakon 1-évig!.
5L-hez mind össze 2.5ml-re van szükség. De, nyugodtan használhatod keverékként is akár 100:1-hez. Nem fogmegragadni a géped. Na,persze lényegesen lerövidül ez esetben, a felhasználási idő...már az elfogyasztott nagyobb mennyiség miatt.
Hát?! Lehet matekozni.

A te esetedben például nem tudhatod hogy ha nem használsz adalékot akkor biztosan megszorult volna

Arról nem beszélve hogy maguk a 2T olajok is adalékoltak eleve.Lehet többet használ egy motornak ha jó minőségű 2T olajat veszünk bele,mintha külön adalékolunk az esetlegesen olcsóbb átlagos minőségű 2T olaj mellé.
Nem tudom én sem csak kombinálok


Ezt az egész dolgot csak úgy lehetne valamiféleképpen bizonyitani hogy 1 ember 2 ugyanolyan motort ugyanolyan körülmények közt használ sok ezer km-en keresztül és a végén szétszed és mér kopást.
Na de erre nem hinném hogy van példa.Addig meg marad a hitkérdés.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hajtókaron van gyári jelölés.szketo írta:Szerintem ha össze hasonlítanád egy után gyártottal.?! Lehet marhaságot írtam,bocsánat!..De a kép láttán én elhinném hogy gyári. Érdekes az a jellegzetes szürkés anyag amivel dolgoztak,bár ez sem bizonyíték . Valami jelölésnek,valami ismertető jelnek csak kell lennie?! Javaslom Bambi Mester megkeresését.zudori írta:azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem ha össze hasonlítanád egy után gyártottal.?! Lehet marhaságot írtam,bocsánat!..De a kép láttán én elhinném hogy gyári. Érdekes az a jellegzetes szürkés anyag amivel dolgoztak,bár ez sem bizonyíték . Valami jelölésnek,valami ismertető jelnek csak kell lennie?! Javaslom Bambi Mester megkeresését.zudori írta:azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Régen én is használtam a FIMOLT. Most áttértem a MATHY 2T-re. Bár kétségtelen,lényegesebben drágább a Fimol-tól. De, nagyon jó tapasztalataim vannak felőle.Egy példa szíves engedelmetekkel: Furták a hengeremet,gyári dugattyú mérethez. Az illesztés gyárilag 0.004..ha jól tudom. Nekem ez az őrült esztergályos,0.002 illesztette. Nyáron,forró melegben járattam, kezdetben 60-70 tempóval. Óvatos motorozás mellet, sem ragadt meg.Jó,,azért rövid pihenőket tartottam,,nem egy huzamban értendő.sell írta:Én is a helyi mol kúton vettem. Évekkel ezelőtt vettem már ott, most is oda mentem, és volt, idei gyártású uh. szerintem rendszeresen rendelnek.
Hangsúlyozom,,a Mathy árából vagy 12db Fimolt vehetsz. Akkoriban ez volt,ezt használtuk.Ja! a Mathy nekem elég volt egy 0.5L flakon 1-évig!.
5L-hez mind össze 2.5ml-re van szükség. De, nyugodtan használhatod keverékként is akár 100:1-hez. Nem fog

Hát?! Lehet matekozni.

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ha tényleg gyári,akkor meg is éri.pempelli írta:Ez megér egy misét:?http://olx.hu/hirdetes/etz-250-fotengel ... c3aaf1c534
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Ez megér egy misét:?http://olx.hu/hirdetes/etz-250-fotengel ... c3aaf1c534
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Én is a helyi mol kúton vettem. Évekkel ezelőtt vettem már ott, most is oda mentem, és volt, idei gyártású uh. szerintem rendszeresen rendelnek.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Avagy nagyobb MOL kutak; esetleg Homasita.zudori írta:Szilor KFT Budapest. Szállás u. 16.pempelli írta:Hol lehet még fimolt kapni,régen mi is tettünk bele.
1107.
http://szilor.hu/termek/fimol-2/
van internetes oldaluk is.
ezeken a helyeken mindig látok
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szilor KFT Budapest. Szállás u. 16.pempelli írta:Hol lehet még fimolt kapni,régen mi is tettünk bele.
1107.
http://szilor.hu/termek/fimol-2/
van internetes oldaluk is.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hol lehet még fimolt kapni,régen mi is tettünk bele.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Olajban futó kuplungba , soha !!!zudori írta:Fimol!
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja.)
Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.

A viz szalad, a kő marad!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Visszolvastam, még olajos topikban is. Köszönöm a tapasztalatokat, véleményeket. Nemsokára már nekem is lessz.
szerintem váltóban is hatásos lehet, de csak szárazkuplungnál, a kiváló csúsztató képessége miatt. Valamikor szinte divatszerű volt lada difibe tölteni.

Re: Üzemanyagellátás
Váltóba óvatosan a súrlódás csökkentő adalékokkal,nehogy a lamellák közt csökkentse a súrlódást!
Egyébként én is tavasz óta használom a fimolt,semmilyen negatív hatást nem vettem észre,ugyan olyan szép maradt a gyertyaképem mint előtte. Szép csendes a blokkom,a felújítás óta még nincs benne olyan sok kilóméter,így pozitív hatásról sem tudok még beszámolni,de azt majd az idő és a kilóméterek igazolják.
Egyébként én is tavasz óta használom a fimolt,semmilyen negatív hatást nem vettem észre,ugyan olyan szép maradt a gyertyaképem mint előtte. Szép csendes a blokkom,a felújítás óta még nincs benne olyan sok kilóméter,így pozitív hatásról sem tudok még beszámolni,de azt majd az idő és a kilóméterek igazolják.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Fimol!
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja.
)
Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja.

Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
Én kb 30 éve használom , élettartam hosszabbitó , és a ráncokat is simitjaTri-Ton írta:Lehet, hogy többször is volt már, viszont 2014.05.17.-én biztosan foglalkoztunk a témával.sell írta:apropó fimol-al van valakinek aktív tapasztalata? (üzemanyagba keverve, csak még mielőtt ...
)

A viz szalad, a kő marad!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, hogy többször is volt már, viszont 2014.05.17.-én biztosan foglalkoztunk a témával.sell írta:apropó fimol-al van valakinek aktív tapasztalata? (üzemanyagba keverve, csak még mielőtt ...
)
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Volt már róla szó! Kissé visszaolvasol...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Hehehe ... Öőő asszem kicsit kezdünk elkanyarodni az üzemanyag témától. De itt a bizonyíték, a férfiak akárhonnan a "témára" tudnak térni.



- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Hja, meg a persely kenési tulajdonságai is javulnak.... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
És friss nyállal jobban jár a dugó !


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem meg ez az egész "télire eltevés" túl van kissé misztifikálva.Semmit nem teszek évek óta ezügyben
Annyi benzinnel rakom el,amennyi éppen maradt benne.Mondjuk a karbiból kiszoktam járatni.
Az akku is benne marad a motorban,esetleg amikor éppen eszembe jut kitolom a garázsból azt egy kicsit megjáratom.Két hetente egyszer.
Ja és garázsban van(nem fűtött,éppen csak annyira amennyit a lakás falai átadnak,minusz nincs benne sosem)

Annyi benzinnel rakom el,amennyi éppen maradt benne.Mondjuk a karbiból kiszoktam járatni.
Az akku is benne marad a motorban,esetleg amikor éppen eszembe jut kitolom a garázsból azt egy kicsit megjáratom.Két hetente egyszer.
Ja és garázsban van(nem fűtött,éppen csak annyira amennyit a lakás falai átadnak,minusz nincs benne sosem)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ezért tankolok 100-as benzint, azzal minden ok.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.
Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat...

Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom. Sprint 2T-t használok.
A romlott benzint nem úgy kell érteni, hogy nem működik a motor, vagy kopog, vagy ilyesmi. Egyszerűen jóval gyengébb, mint az első friss nyáltöltettel.
A romlott benzint nem úgy kell érteni, hogy nem működik a motor, vagy kopog, vagy ilyesmi. Egyszerűen jóval gyengébb, mint az első friss nyáltöltettel.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hát nem tudom de én mindig kimotorozom belőle a téli benzint soha nem volt még gond ez miatt,nem lehet hogy az olaj miatt van amit belekeversz?én fullszintet használok és semmi gond tavasszal.KILL3R etz írta:Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.
Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.
Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat...
Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Arany középút: a karbiból járasd/öntsd ki a benzint, a tankot meg töltsd tele.UEVMZ írta:Jött a Tél, egy ismerősöm mellék épületébe állhatott fűtött helyen,aztán Tavasszal meg sajnáltam kihozni a biztonságból, utána pedig elköltöztem Pestről és nem tudtam magammal vinni. Időnként ránéztem, megjárattam a dugattyút de nem indítottam be. Ez a helyzet régóta zavart így most elhatároztam hogy felélesztem, Tavasszal pedig levizsgáztatom és magammal viszem ahol most lakom.MrDok írta: Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
Miért állt két évet?
Akkor lehet valóban a tűszelep ragadt be,mert a karbi is teli volt olyan szürkés zöld masszával ami a benzinből rakódott le. Nehezen indult meg,de azt gondoltam ha alaposan kiáztatom és megjáratom kézzel akkor nem ragad be. De a folyást kicsivel később abbahagyta.![]()
És sajnos az állás sem tesz jót az ilyen szerkezeteknek,de a telet benzin nélkül fogja tölteni,azzal talán kevesebb kárt okozok, csak így viszont esélyesebb hogy rozsdásodik a tank belülről.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Üzemanyagellátás
Jött a Tél, egy ismerősöm mellék épületébe állhatott fűtött helyen,aztán Tavasszal meg sajnáltam kihozni a biztonságból, utána pedig elköltöztem Pestről és nem tudtam magammal vinni. Időnként ránéztem, megjárattam a dugattyút de nem indítottam be. Ez a helyzet régóta zavart így most elhatároztam hogy felélesztem, Tavasszal pedig levizsgáztatom és magammal viszem ahol most lakom.MrDok írta: Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
Miért állt két évet?
Akkor lehet valóban a tűszelep ragadt be,mert a karbi is teli volt olyan szürkés zöld masszával ami a benzinből rakódott le. Nehezen indult meg,de azt gondoltam ha alaposan kiáztatom és megjáratom kézzel akkor nem ragad be. De a folyást kicsivel később abbahagyta.


- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, lesz még faragva, de most így sikerült.hell írta:Annó mintha valaki említette volna nem egészséges ha az a gumi úgy össze van nyomva. De lehet rosszul emlékszem!
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Annó mintha valaki említette volna nem egészséges ha az a gumi úgy össze van nyomva. De lehet rosszul emlékszem! 

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Erről a karbiról lenne szó:

Van alapjárat, megy vele a moci. Sajnos ettől több tapasztalat nincs, és félek idén már nem is lesz

Van alapjárat, megy vele a moci. Sajnos ettől több tapasztalat nincs, és félek idén már nem is lesz

Dreamer
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.UEVMZ írta:Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin?

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
UEVMZ írta:Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin?

Dreamer
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? 

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Türelem rózsát terem. Biztos, hogy volt már itt is olyan aki találkozott vele!zudori írta:Egy fénykép, egy link?Dreamer írta:Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Egy fénykép, egy link?Dreamer írta:Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Dreamer
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm szépen..Megprobálom ezt az ötletet...Furás dugó gyürü csere és meglátjuk..Mindenképp jelentkezek majd hogy mire jutottam..
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Az hogy egy kopott motort gyakorlatilag csak meggyűrűztél, jól magyarázza a tapasztalt erőtlenséget. A gyertyaképed jó, ezt már Facebookon is írtuk neked. Ha a motor karburálási gond miatt veszítette volna el az erejét, távolról sem hasonlítana erre a színe.
Ha rákeresel a gyertyakép-elemzésre (pl. "read spark plugs" kifejezés), láthatod, hogy nem csak egy árnyalat a "tökéletes", a normál tartományba bőven belefér világosabb-sötétebb barna is. Itt kicsit jobban kitérnek a 2T motorokra.
Fúrasd meg, járasd be fokozatosan (tehát ne azonnal azt próbáld ki, mennyit megy 6000 RPM-en 5.-ben), és majd 1000-2000 km után meglátod, mennyit tud a géped.
A járatáshoz az MZ - hogyan tovább? c. könyv vonatkozó fejezete segíthet.
Ha rákeresel a gyertyakép-elemzésre (pl. "read spark plugs" kifejezés), láthatod, hogy nem csak egy árnyalat a "tökéletes", a normál tartományba bőven belefér világosabb-sötétebb barna is. Itt kicsit jobban kitérnek a 2T motorokra.
Fúrasd meg, járasd be fokozatosan (tehát ne azonnal azt próbáld ki, mennyit megy 6000 RPM-en 5.-ben), és majd 1000-2000 km után meglátod, mennyit tud a géped.
A járatáshoz az MZ - hogyan tovább? c. könyv vonatkozó fejezete segíthet.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
nem akartam megfurni mert nem volt válla a hengernek és gondoltam az még tökéletes lesz hanem csak új dugó gyűrűket vettem... úúgy hogy a boltba elvittem a hengert és ott lettek beleprobálva a gyürük... dugóval meg anélkül is.. és ott normálisan felfeküdt a henger oldalára... de lehet bejátszom ezt a henger furást..én a kipufogóra tippeltem de a gyárival is dettó ugyan ezt csinálja.. a gyertyám viszont világosbarnára ég...

4 évig volt simsonom nagyon pöpec volt 200 ezerbe volt benn
na annak őzbarna volt indult is mindig 2,3/as fogyasztással ment 75 öt 65kg alatt...akkor nyilvánvaló ETZ125 nek az utazójának kéne annyinak lenni nem a végének..

4 évig volt simsonom nagyon pöpec volt 200 ezerbe volt benn

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Olvasd el az utolsó bekezdést.belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma![]()

Én biztos, hogy tiszta lappal kezdenék és megfúratnám a hengert, egy nem túl gagyi dugót (taiwani, indiai kizárva) pl. BERTA magyar dugattyút bele új gyűrűkkel és tisztességesen bejáratnám. Sokkal jobb lenne, csak türelem kell hozzá.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Kicsit talán össze kellene kopnia!Nekem is a 250-es elég gyengusz volt az első pár száz kilométeren.belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma![]()
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég