
Van alapjárat, megy vele a moci. Sajnos ettől több tapasztalat nincs, és félek idén már nem is lesz

Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.UEVMZ írta:Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin?
UEVMZ írta:Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin?
Türelem rózsát terem. Biztos, hogy volt már itt is olyan aki találkozott vele!zudori írta:Egy fénykép, egy link?Dreamer írta:Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Egy fénykép, egy link?Dreamer írta:Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Olvasd el az utolsó bekezdést.belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma![]()
Kicsit talán össze kellene kopnia!Nekem is a 250-es elég gyengusz volt az első pár száz kilométeren.belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma![]()
A szivató henger aljában megvan a gumidugó ?Szőke Roland írta:Sziasztok!
Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?
Én tavaly dec. 1-ig ETZ 150-el jártam minden nap dolgozni időre. Nem fogadtam meg a tanácsokat, miszerint télen/hidegebb időkben már a kisebb hőértékű gyertya kell bele. Maradt benne a 260-as hőértékű B8HS. Januárban is, ha nem volt túl hideg (-5 foktól hidegebb), akkor is ezzel a gyertyával mentem. Semmi probléma nem volt vele, nyilván azért 0 fok körül több melegítésre van szükség, mielőtt használható a motor, de végig szép őzbarna volt a gyertyám. Szóval ha nem fontos, én nem növelném a fogyasztásomat a súbertű emelgetéssel. Tenném bele a nagyobb hőértékű gyertyát. De különben is motorja válogatja. Nekem bevált, lehet, hogy neked nem fog. Nézd meg a nagyobb hőértékűvel aztán úgyis kitapasztalod, hogy jó-e így vagy sem.Márton írta:Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?
Pipa kimérve, jó. Kábel cserélve, az is jó, trafó cserélve gyári bontottra, nem volt változás. Most lett újravezetékelve az egész motor, megszakító is cserélve lett. Kondin kívül már szinte mindent cseréltem, de kapacitásmérővel még melegen is jó volt. Igaz ettől függetlenül még átüthet üzem közben, de most volt alkalmam új gyertyát venni és azzal megszűnt a gyújtáskimaradás.allllli írta:Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.
Értem. Én N14C-vel vettem a motort de az utóbbi időben már melegen kihagyott a gyújtás, 3000 alatt, de főleg alapjáraton. Beletettem az NGK gyertyát amivel a Simson köszönte szépen jó ment, de azzal is kihagyott 10Km megtétele után. Ezzel tökéletesen ment de fehérre ég a szigetelése. Öngyulladást nem tapasztaltam. Mitévő legyek? Adjak neki egy kis naftát? Vagy mégis jobb lenne N14C gyertya bele? Olyat szerettem volna bele de nem volt, az eladó "15 éve van motoros boltja az állítása szerint, nem mondjam meg neki mi jó abba a motorba" mondta, hogy ez jó bele. Próba szerencse, megvettem hátha tudnék motorozni egy jóízűt, de most tanácstalan vagyok.aronpfabian írta:A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.
A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.
Ami Futár Motorosboltban van. Azt írják, hogy BVF utángyártott. Nem túl mérethelyes cucc. Maga a súber sem azonos méretű a régivel. A baj viszont az, hogy a szívótorokra nem megy fel teljesen. Így viszont falsot szív. 3000-es alapjáratot kellett beállítani, hogy ha világítást kapcsolok akkor ne álljon le. Visszatettem a régit és csodálkoztam, hogy az tövig rámegy a csonkra. Ezzel 1300-as alapjárat és világítást kapcsolva sem áll le. De szerintem az a 2mm sokat számít teljesítmény ügyileg. Majd az új karbin bővítek, hogy rámenjen a csonkra és kipróbálom úgy. A belét meg kicserélem a régivel.zudori írta:Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.
Vettem utángyártottat, kár volt.tiger1342 írta:Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...Márton írta:Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...Márton írta:Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
aronpfabian írta:A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.popitty írta:Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.
A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.popitty írta:Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
Bizony így van. A hegyekben nagyon kijött az, hogy ami 5-600 m magasan tökéletes beállítás volt, az 2 órával később 1600 m magasan már keményen dús keveréket adott.MrDok írta: Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret..........
Már hogy a fenébe ne játszana bele?!zsakfos írta:Na ne má.MrDok írta:[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod.
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem?
Na ne má.MrDok írta:[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez
Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.bugyi63 írta:Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!
Mivel MZ fórum, kizárom a 70 köbcentis szimó, vagy egyéb hengert, és a 70-es értéket mm-ben értem.bugyi63 írta:Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég