Üzemanyagellátás
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).
Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Dreamer
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm szépen..Megprobálom ezt az ötletet...Furás dugó gyürü csere és meglátjuk..Mindenképp jelentkezek majd hogy mire jutottam..
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Az hogy egy kopott motort gyakorlatilag csak meggyűrűztél, jól magyarázza a tapasztalt erőtlenséget. A gyertyaképed jó, ezt már Facebookon is írtuk neked. Ha a motor karburálási gond miatt veszítette volna el az erejét, távolról sem hasonlítana erre a színe.
Ha rákeresel a gyertyakép-elemzésre (pl. "read spark plugs" kifejezés), láthatod, hogy nem csak egy árnyalat a "tökéletes", a normál tartományba bőven belefér világosabb-sötétebb barna is. Itt kicsit jobban kitérnek a 2T motorokra.
Fúrasd meg, járasd be fokozatosan (tehát ne azonnal azt próbáld ki, mennyit megy 6000 RPM-en 5.-ben), és majd 1000-2000 km után meglátod, mennyit tud a géped.
A járatáshoz az MZ - hogyan tovább? c. könyv vonatkozó fejezete segíthet.
Ha rákeresel a gyertyakép-elemzésre (pl. "read spark plugs" kifejezés), láthatod, hogy nem csak egy árnyalat a "tökéletes", a normál tartományba bőven belefér világosabb-sötétebb barna is. Itt kicsit jobban kitérnek a 2T motorokra.
Fúrasd meg, járasd be fokozatosan (tehát ne azonnal azt próbáld ki, mennyit megy 6000 RPM-en 5.-ben), és majd 1000-2000 km után meglátod, mennyit tud a géped.
A járatáshoz az MZ - hogyan tovább? c. könyv vonatkozó fejezete segíthet.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
nem akartam megfurni mert nem volt válla a hengernek és gondoltam az még tökéletes lesz hanem csak új dugó gyűrűket vettem... úúgy hogy a boltba elvittem a hengert és ott lettek beleprobálva a gyürük... dugóval meg anélkül is.. és ott normálisan felfeküdt a henger oldalára... de lehet bejátszom ezt a henger furást..én a kipufogóra tippeltem de a gyárival is dettó ugyan ezt csinálja.. a gyertyám viszont világosbarnára ég...

4 évig volt simsonom nagyon pöpec volt 200 ezerbe volt benn
na annak őzbarna volt indult is mindig 2,3/as fogyasztással ment 75 öt 65kg alatt...akkor nyilvánvaló ETZ125 nek az utazójának kéne annyinak lenni nem a végének..

4 évig volt simsonom nagyon pöpec volt 200 ezerbe volt benn

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Olvasd el az utolsó bekezdést.belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma![]()

Én biztos, hogy tiszta lappal kezdenék és megfúratnám a hengert, egy nem túl gagyi dugót (taiwani, indiai kizárva) pl. BERTA magyar dugattyút bele új gyűrűkkel és tisztességesen bejáratnám. Sokkal jobb lenne, csak türelem kell hozzá.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Kicsit talán össze kellene kopnia!Nekem is a 250-es elég gyengusz volt az első pár száz kilométeren.belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma![]()
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma


gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma



Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a segítséget. Szerzek belevaló gyertyát.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
A szivató henger aljában megvan a gumidugó ?Szőke Roland írta:Sziasztok!
Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Én tavaly dec. 1-ig ETZ 150-el jártam minden nap dolgozni időre. Nem fogadtam meg a tanácsokat, miszerint télen/hidegebb időkben már a kisebb hőértékű gyertya kell bele. Maradt benne a 260-as hőértékű B8HS. Januárban is, ha nem volt túl hideg (-5 foktól hidegebb), akkor is ezzel a gyertyával mentem. Semmi probléma nem volt vele, nyilván azért 0 fok körül több melegítésre van szükség, mielőtt használható a motor, de végig szép őzbarna volt a gyertyám. Szóval ha nem fontos, én nem növelném a fogyasztásomat a súbertű emelgetéssel. Tenném bele a nagyobb hőértékű gyertyát. De különben is motorja válogatja. Nekem bevált, lehet, hogy neked nem fog. Nézd meg a nagyobb hőértékűvel aztán úgyis kitapasztalod, hogy jó-e így vagy sem.Márton írta:Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?
Re: Üzemanyagellátás
Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?
Re: Üzemanyagellátás
Pipa kimérve, jó. Kábel cserélve, az is jó, trafó cserélve gyári bontottra, nem volt változás. Most lett újravezetékelve az egész motor, megszakító is cserélve lett. Kondin kívül már szinte mindent cseréltem, de kapacitásmérővel még melegen is jó volt. Igaz ettől függetlenül még átüthet üzem közben, de most volt alkalmam új gyertyát venni és azzal megszűnt a gyújtáskimaradás.allllli írta:Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.
Re: Üzemanyagellátás
Értem. Én N14C-vel vettem a motort de az utóbbi időben már melegen kihagyott a gyújtás, 3000 alatt, de főleg alapjáraton. Beletettem az NGK gyertyát amivel a Simson köszönte szépen jó ment, de azzal is kihagyott 10Km megtétele után. Ezzel tökéletesen ment de fehérre ég a szigetelése. Öngyulladást nem tapasztaltam. Mitévő legyek? Adjak neki egy kis naftát? Vagy mégis jobb lenne N14C gyertya bele? Olyat szerettem volna bele de nem volt, az eladó "15 éve van motoros boltja az állítása szerint, nem mondjam meg neki mi jó abba a motorba" mondta, hogy ez jó bele. Próba szerencse, megvettem hátha tudnék motorozni egy jóízűt, de most tanácstalan vagyok.aronpfabian írta:A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?
Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kísérletezgető kedvűek kipróbálhatják az OMV-t (Budapest környékén és a nyugati határ mentén Schwechat-i finomítású (osztrák) benzint árulnak, esetleg a Lukoil kutakat, ahova romániából szállítják az üzemanyagot (a Lukoil 100-as kb MOL 95-ös árban van).
A többi többi kúton százhalombattai üzemanyagot adnak.
A többi többi kúton százhalombattai üzemanyagot adnak.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Az országhatárt átlépve egyértelműen kiderül sajnos... ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Hallottam, hogy milyen gyenge minőségű a manapság 95-ösnek titulált benzin.Erre Bambi Mester hívta fel a figyelmemet.
Ment a motorom, rendesen, sáraz a kipufogó, jól is indul. Gondoltam kipróbálom a 100-as oktánszámú benzint, de ismerve az MZ igényét, nem sokra számítottam!
Lássunk csodát, a motor elcsendesedett, sokkal nyomatékosabb lett! Gyorsulása, jelentősen megnőtt! Használok mostanában Fimolt is. A felső tűgörgő csörgés is megszünt. De amit leírtam, egyértelműen a benzin minőségének is köszönhető.
Elgondolkodva, milyen vacak a 95-ös oktánszáma? Szerintem nincs meg, az biztos!
Szóval aki úgy gondolja próbálja ki! Nekem nagyon bejött!
Hallottam, hogy milyen gyenge minőségű a manapság 95-ösnek titulált benzin.Erre Bambi Mester hívta fel a figyelmemet.
Ment a motorom, rendesen, sáraz a kipufogó, jól is indul. Gondoltam kipróbálom a 100-as oktánszámú benzint, de ismerve az MZ igényét, nem sokra számítottam!
Lássunk csodát, a motor elcsendesedett, sokkal nyomatékosabb lett! Gyorsulása, jelentősen megnőtt! Használok mostanában Fimolt is. A felső tűgörgő csörgés is megszünt. De amit leírtam, egyértelműen a benzin minőségének is köszönhető.
Elgondolkodva, milyen vacak a 95-ös oktánszáma? Szerintem nincs meg, az biztos!
Szóval aki úgy gondolja próbálja ki! Nekem nagyon bejött!
Re: Üzemanyagellátás
Ami Futár Motorosboltban van. Azt írják, hogy BVF utángyártott. Nem túl mérethelyes cucc. Maga a súber sem azonos méretű a régivel. A baj viszont az, hogy a szívótorokra nem megy fel teljesen. Így viszont falsot szív. 3000-es alapjáratot kellett beállítani, hogy ha világítást kapcsolok akkor ne álljon le. Visszatettem a régit és csodálkoztam, hogy az tövig rámegy a csonkra. Ezzel 1300-as alapjárat és világítást kapcsolva sem áll le. De szerintem az a 2mm sokat számít teljesítmény ügyileg. Majd az új karbin bővítek, hogy rámenjen a csonkra és kipróbálom úgy. A belét meg kicserélem a régivel.zudori írta:Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.
Re: Üzemanyagellátás
Vettem utángyártottat, kár volt.tiger1342 írta:Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...Márton írta:Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...Márton írta:Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
A tűre nem emlékszem, pontosabban nem tudom, milyen volt benne. A fúvóka elsőre 100-as volt, de kevésnek bizonyult, A 105-ös jó lett, ment mint a távírat csak zabált. Egyébként nekem 150-es hengerem van.A brátom 250-es motorján viszont szintén Dellorto van, ott a 100-as fúvóka vált be. Az a karbi is 28-as, csak más egy kicsit.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Arra nem emlékszel véletlenül, hogy a 125-ösön milyen fúvókákkal, és tűvel használtad a karbit? 250-esben 120-as főfúvókával, és X52 tűvel sokall teljes gáznál. Fél gáztól lefelé jó.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
No most megfogtál, én olyan büszke voltam magamra, hogy ezt is tudom, de szerintem ott más nem szerepel, mert amikor úszót kerestem hozzá, pontosan leírtam ami ott volt. A karbi most nincs nálam, a 250-es dobozolt alkatrészei között van, Bonyhádon.
Van egy pár kép, majd megkeresem.
Van egy pár kép, majd megkeresem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Persze. 
...de a phb után is van egy betűje, meg a 28 után is. Azokra lennék kíváncsi.

...de a phb után is van egy betűje, meg a 28 után is. Azokra lennék kíváncsi.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Azt értem, de mit vennél át? A Dellorto-t?
PHB 28-as
PHB 28-as
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Ha neked nem szimpi, akkor olcsón átvenném... (csak mert nekem tetszik a konstrukció)
A 28-as dellorto nagy egy széria kis mz-re. 30 le környékét tud etetni. Nem csoda, ha sokat evett vele.
Melyik típus van neked?
A 28-as dellorto nagy egy széria kis mz-re. 30 le környékét tud etetni. Nem csoda, ha sokat evett vele.
Melyik típus van neked?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ez amit belinkeltél, jól látom egy használt karbi?
Nekem is van már egy 250-esem, igaz még dobozban, de csak el fog készülni.
A kis ETZ-re tettem egy Dellorto PHB-28-ast, de nem győzött meg, sokat evett- kb.: 5 litert. Még októberben vettem egy új BING-et, amit most júliusban feltettem és lássunk csodát, nagyon jól megy, tökéletes az alapjárat, a fogyasztás 3,3 és 3,6 között mozog. És csont száraz a kipufogó vége. Nem a letörölgetés után, hanem sok-sok km. után.
Most úgy gondolom,megpróbálom a Dellorto-t a 250-es motoron, 28-as a torok, ha nem jó akor BING, most jön amiért írtam, nézegettem, kb. 110 EURO, ami sok, de az itthoni kereskedők majdnem 60 ezerért kinálják, ami irreális.
Nekem is van már egy 250-esem, igaz még dobozban, de csak el fog készülni.
A kis ETZ-re tettem egy Dellorto PHB-28-ast, de nem győzött meg, sokat evett- kb.: 5 litert. Még októberben vettem egy új BING-et, amit most júliusban feltettem és lássunk csodát, nagyon jól megy, tökéletes az alapjárat, a fogyasztás 3,3 és 3,6 között mozog. És csont száraz a kipufogó vége. Nem a letörölgetés után, hanem sok-sok km. után.
Most úgy gondolom,megpróbálom a Dellorto-t a 250-es motoron, 28-as a torok, ha nem jó akor BING, most jön amiért írtam, nézegettem, kb. 110 EURO, ami sok, de az itthoni kereskedők majdnem 60 ezerért kinálják, ami irreális.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Esetleg egy jó kis kínai binget valaki?
http://www.aliexpress.com/item/replace- ... 66888.html
http://www.aliexpress.com/item/replace- ... 66888.html
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezt a leírást ma találtam, Mikuni VM30-ra esküszik a kolléga ETZ 250-en:
http://www.realclassic.co.uk/techfiles/ ... tz250.html
Mikuni VM30:
150 main
45 pilot 1.5 turns out
6DH3 needle mid-notch
P-5 needle jet
2.5 slide
http://www.realclassic.co.uk/techfiles/ ... tz250.html
Mikuni VM30:
150 main
45 pilot 1.5 turns out
6DH3 needle mid-notch
P-5 needle jet
2.5 slide
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Ha jól emlékszem, valamelyikőtök épített dellorto phbh28 karbit 250-es TS-re, vagy /1-re. Milyen fúvókakonfiggal vált be? Kaptam egy ilyen karbit, és nem bánnám, ha a kísérletezési fázist tudnám rövidíteni mások tapasztalatával. 

- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 214
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Akkor jó.
aronpfabian írta:A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.popitty írta:Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.popitty írta:Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 214
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Bizony így van. A hegyekben nagyon kijött az, hogy ami 5-600 m magasan tökéletes beállítás volt, az 2 órával később 1600 m magasan már keményen dús keveréket adott.MrDok írta: Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret..........
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Már hogy a fenébe ne játszana bele?!zsakfos írta:Na ne má.MrDok írta:[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod.
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem?

Nem mindegy a terhelés sem! A mérettel nő a súly!

Jössz a börzére? Ha igen, megtalálsz!

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Na ne má.MrDok írta:[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod.

Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem?

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.bugyi63 írta:Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret..........

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Re: Üzemanyagellátás
Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mivel MZ fórum, kizárom a 70 köbcentis szimó, vagy egyéb hengert, és a 70-es értéket mm-ben értem.bugyi63 írta:Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?

Gyári méret. 135.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Mz ts 125-nél mennyire kell állítani az úszószintet?
Érdeklődnék, hogy Mz ts 125-nél mennyire kell állítani az úszószintet?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Vedd magadhoz a karbit meg egy (ledes) elemlámpát. Vidd egy egy tetszőleges motoros boltba ahol árulhatnak tolattyút ETZ-hez.aronpfabian írta:A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.
Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?
Tedd bele az új tolattyút és vizsgáld meg a kopását:

Ha ezt látod, felesleges a karbira költeni!

Dreamer
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.
Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?
Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég