Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

A probléma megoldása sajnos máig váratott, ugyanis szabályoztuk fel a távtartót túl rövid lett. Ezért újat kellett gyártani (merni nem mertem venni, mert a gyári is elég ergya... :( ).

Ilyen volt, ilyen lett:
Kép
Tettünk rá egy szimeringet:
Kép

De miért is?
Kép

Van valakinek ötlete? :)
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Örülj neki olyan állapotban volt...
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Én is jártam már így a távtartó dobós lett. Újat csináltattam bele + a csapágynak ragsztás és ment tovább persze új csapágyakkal... :)
Melegítettem kifelé passzosan jött, nem gondolom, hogy ragasztani kellene! :)

Elméletben ha le van szabályozva akkor megint futhat még vagy 30 évet!
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Én is jártam már így a távtartó dobós lett. Újat csináltattam bele + a csapágynak ragsztás és ment tovább persze új csapágyakkal... :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Szétszedtem. A hajtással szemben lévő csapágy 2-3mm játékot mutatott. A másik csapágy még elfogadható.

Viszont a távtartó cső össze van zömülve, ráadásul nem is szabályosan, ez pedig megeheti a csapágyat.

Előbb ezt megvizsgáljuk Skac barátommal, lehet elég lesz a szabályzás.
Csapágycsere és zizzzz :)
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

gesszti írta:Persze. C33-as illesztésű csapágy van benne. :-)

Szerintem itt már lesz baj a csapágyfészkekkel is.
Nagyon szomorú lennék, ha igazad lenne!
Dreamer
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Persze. C33-as illesztésű csapágy van benne. :-)

Szerintem itt már lesz baj a csapágyfészkekkel is.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Szerintetek minden rendben van ezzel a kerékcsapággyal?
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

=D> :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Na már kész is.
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

sunbim írta:Attikám, parancsolj:

Kép

Kép


Ahogy Patrik is írta: 6302
Köszönöm !!!!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Attikám, parancsolj:

Kép

Kép


Ahogy Patrik is írta: 6302
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

6302-es zárt csapágy. 2db
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Üdv, afelől érdeklődnék, hogy etz 250 tárcsás elsőkerékbe milyen csapágy kell, és hány db? Köszönöm a segítséget. :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

1000 kössz! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

24x3-as vagy 24x3.5-ös O gyűrűvel szoktam összerakni a hátsó telókat. ;)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Valaki nem tudja fejből, hogy ez ETZ hátsó telójába milyen O-gyűrű kell a szimeringház köré? Gyárilag valami 4szög profilú gumi van ott, de olyat szerezni képtelenség kb.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

MrDok írta:
VS461 írta:
Sajnos, még nem raktam össze, Isten malmai és a homokfúvók lassan őrölnek. De annak nagyon örülnék, ha még egy-két ilyen gányolást találnék... :(
Ezért szoktam én először összerakni a motort műszakilag működőképesre, aztán szét a festéshez...........
:roll:
Tizenéve most csinálok ilyet először, na :). Meg működött az, a szükséges beavatkozás igazából a komplett vezetékezés lett volna amúgy is.

Egyébként, ha most összeborítanám, meg utána szét, majd festés és megint össze, akkor kb jövő ilyenkorra lennék kész vele, lassan indul az őszi melószezon, csak aludni járok majd haza. Szerencsére már csak a blokk, a fék meg a hátsó telók vannak szétszedés előtt, ebből a blokkba belenézést reményeim szerint Bambi mester hajtja végre valamikor, a többibe is megjöttek a kopó alkatrészek, nagy gányolás csak nincs bennük...
Anyways, lassan összeáll.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:
Sajnos, még nem raktam össze, Isten malmai és a homokfúvók lassan őrölnek. De annak nagyon örülnék, ha még egy-két ilyen gányolást találnék... :(
Ezért szoktam én először összerakni a motort műszakilag működőképesre, aztán szét a festéshez...........
:roll:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

MrDok írta:
VS461 írta:Első teleszkópok szétszedésekor az egyik alján meg akartam lazítani a 6-os anyát a széthúzáshoz, erre elkezdett elforogni. Ez normális? A leírás szerint csak ki kell tekerni, és a másik lábat így is szedtem szét. Mit kell tennem összerakáskor, hogy a legközelebbi alkalommal ne fussak bele ilyenbe?

Amúgy a a dugókulcson keresztüldugott csavarhúzóval sikerült ellentartani - ehhez meg kellett barmolni egy csavarhúzót :(
Már biztos összeraktad, de érdemes ellenőrizni azt a menetet, és anyát, könnyen kellene egymáson közlekedniük. Néha van hogy a csavarhúzónak szánt vájatot szétfeszítik szakértők.........
Sajnos, még nem raktam össze, Isten malmai és a homokfúvók lassan őrölnek. De annak nagyon örülnék, ha még egy-két ilyen gányolást találnék... :(
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:Első teleszkópok szétszedésekor az egyik alján meg akartam lazítani a 6-os anyát a széthúzáshoz, erre elkezdett elforogni. Ez normális? A leírás szerint csak ki kell tekerni, és a másik lábat így is szedtem szét. Mit kell tennem összerakáskor, hogy a legközelebbi alkalommal ne fussak bele ilyenbe?

Amúgy a a dugókulcson keresztüldugott csavarhúzóval sikerült ellentartani - ehhez meg kellett barmolni egy csavarhúzót :(
Már biztos összeraktad, de érdemes ellenőrizni azt a menetet, és anyát, könnyen kellene egymáson közlekedniük. Néha van hogy a csavarhúzónak szánt vájatot szétfeszítik szakértők.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
ethancole
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.08.04. 21:39

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ethancole »

Üdvözlök mindenkit. Még null km-es vagyok itt köztetek és meglepő módon rögtön egy kérdéssel kezdenék. Sok 25-ösben látok 16-os első kereket, ezt miből alakítják át? Mit változtat kanyarodáskor vagy fékezés közben, műszakin, örül neki a rendőr? Vagy csak jól néz ki és ennyi? Válaszokat előre is köszönöm.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

KILL3R etz írta:Legközelebb is használd a csavarhúzót... :D

Amúgy érdemes még addig meglazítani azt az anyát, amíg benne van a rugó, és elő tudod kicsit feszíteni. Akkor nem szokott elforogni...
Hmm tényleg! :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Legközelebb is használd a csavarhúzót... :D

Amúgy érdemes még addig meglazítani azt az anyát, amíg benne van a rugó, és elő tudod kicsit feszíteni. Akkor nem szokott elforogni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Első teleszkópok szétszedésekor az egyik alján meg akartam lazítani a 6-os anyát a széthúzáshoz, erre elkezdett elforogni. Ez normális? A leírás szerint csak ki kell tekerni, és a másik lábat így is szedtem szét. Mit kell tennem összerakáskor, hogy a legközelebbi alkalommal ne fussak bele ilyenbe?

Amúgy a a dugókulcson keresztüldugott csavarhúzóval sikerült ellentartani - ehhez meg kellett barmolni egy csavarhúzót :(
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Ma eljutottam a kerekek szétszedéséhez. A hátsó agyban gondolom, nem kell fél kiló zsírnak lennie. Kábé annyi volt benne. Meg 2Z-s helyett Z-s csapágyak, az egyik a fémkupakkal befelé... Ejh, mit találok még..?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

kiszsebi írta:
hell írta:
?
Do It Yourself

(csináld magad)
Jaaa aha ok kösz! Nincs az az isten, hogy én hozzányuljak kinlódtam már eleget. :twisted: :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

hell írta:
?
Do It Yourself

(csináld magad)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

m-tom írta:
hell írta:Én nem tudom mi van errefele de marhára fogynak a szerelők....
DIY....;-)
?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: m-tom »

hell írta:Én nem tudom mi van errefele de marhára fogynak a szerelők....
DIY....;-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Én nem tudom mi van errefele de marhára fogynak a szerelők....
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Hat, celszerszammal kb egy ora a ketto. Manapsag nincs valsag, hogy nem kell a munka?
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Ó a fenébe mekkora marha vagyok már el is felejtettem ott az a leírás! Köszönöm!

Megvettem a szimeringet, de a szerelő akivel csináltatom műszakira (nekünk most nincs rá időnk sajnos) azt mondta olyan rohadék szétszedni hogy nem is vállalja. Na mondom fasza!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Esetleg valaki valami megerősítés az üggyel kapcsolatban. Holnap mennék vásárolgatni azért kellenének a pontos adatok!
Szimering: 10*19*7
Olaj, 1 litert tudsz venni nekem elég volt előre hátra

További segítség: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Esetleg valaki valami megerősítés az üggyel kapcsolatban. Holnap mennék vásárolgatni azért kellenének a pontos adatok!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

En az elsohoz vasaroltat tettem bele, Agip Fork oil 10w ha jol emlekszem. Szimering 10x20x7 remlik de ebben nem lenni biztos! :)
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Másik dolog véletlenül valaki nem tudja fejből milyen szimering kell a hátsó telóba(milyet érdemes oda venni)? És milyen olaj és mennyi kell bele?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Na igen én is ilyesmire gondolok ilyen esetben. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Most olvastam el mégegyszer, ezek szerint te úgy értetted a másholt, hogy a kerületén egy másik pontban. Én meg az abroncs középvonalához képest felemás kopásra gondoltam... :D

Amúgy kétlem, hogy ilyen kopás a lengéscsillapító miatt lenne, inkább tojás alakú felni, vagy ilyesmi miatt. A rossz gátló miatt inkább kagylósra kopik sztem, mert sokat pattog a gumi.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

De akkor is egyenletesen kellen kopnia nem? Bár lehet rosszul gondolom. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Inkább görbe a hátsó villa szerintem, és kicsit szögben áll a kerék, amikor egyenesen mész.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Hallottam egy olyan külvárosi legenda stílusban, hogy ha a hátsó gumi egyik részén a kopásjelzővel egyszintbe van a gumi másik felén még van minta a kopásjelző felett pár mm akkor az azért van mert a telók szarok. Vélemény?
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

:) oké, köszi!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:
MrDok írta: Jól mondod! Ne szedd ki, és a festék sem árt neki!
Amúgy egy csavarral belehúzod egy csőbe.
Köszi! És a kormánycsapágy? Annak azért ártana a homokolás meg a festék :)
Á, maszkolószalag szépen zárja...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

MrDok írta: Jól mondod! Ne szedd ki, és a festék sem árt neki!
Amúgy egy csavarral belehúzod egy csőbe.
Köszi! És a kormánycsapágy? Annak azért ártana a homokolás meg a festék :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:Üdv Nektek!

Visszaolvastam kicsit, kerestem, hogyan lehetne a lengővilla szilentet kivenni, de nem találtam, csak a visszarakást :) . Hogyan vegyem ki? Nem tűnik rossznak, nem is volt gond vele, de festetni szeretném a lengővillát. Vagy esetleg lemaszkolom gyurmával :oops: :P , és nem nyúlok olyasmihez, ami jó :lol:
Jól mondod! Ne szedd ki, és a festék sem árt neki!
Amúgy egy csavarral belehúzod egy csőbe.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Üdv Nektek!

Visszaolvastam kicsit, kerestem, hogyan lehetne a lengővilla szilentet kivenni, de nem találtam, csak a visszarakást :) . Hogyan vegyem ki? Nem tűnik rossznak, nem is volt gond vele, de festetni szeretném a lengővillát. Vagy esetleg lemaszkolom gyurmával :oops: :P , és nem nyúlok olyasmihez, ami jó :lol:
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

KILL3R etz írta:
gabsic írta:
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)
Ha alul hajlítva van, akkor felül is. (Akció-reakció elv.)

Mechanikai szempontból az lenne a legstabilabb, ha alul, a lengővillára toldanál, de úgy, hogy az eredeti merevség megmaradjon, tehát oldalirányba ne tudjon kihajolni. 30-40mm-es kiemelésnél szerintem elég lenne egy 4mm-es lemez, ~70-80mm hosszan felfektetve, hegesztve. Ha megtartod a gyári dőlésszöget, akkor nem lesz jobban igénybe véve a teló.

A másik megoldás, hogy felül toldod, ez lényegesen egyszerűbb, bármikor visszaalakítható, de sokkal jobban igénybe veszi a szárat, és a perselyt. (Nagyobb erőkar, nagyobb hajlítás)
Toldásra ez a megoldás jöhet még szóba: felső szárat 90 fokkal elfordítod (Alsót az előfeszítő karja miatt nem lehet), és veszel vagy gyártasz egy ilyen közdarabot:

Kép
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Hátsó teleszkópba milyen olaj kell és mennyi?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gabsic írta:
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)
Ha alul hajlítva van, akkor felül is. (Akció-reakció elv.)

Mechanikai szempontból az lenne a legstabilabb, ha alul, a lengővillára toldanál, de úgy, hogy az eredeti merevség megmaradjon, tehát oldalirányba ne tudjon kihajolni. 30-40mm-es kiemelésnél szerintem elég lenne egy 4mm-es lemez, ~70-80mm hosszan felfektetve, hegesztve. Ha megtartod a gyári dőlésszöget, akkor nem lesz jobban igénybe véve a teló.

A másik megoldás, hogy felül toldod, ez lényegesen egyszerűbb, bármikor visszaalakítható, de sokkal jobban igénybe veszi a szárat, és a perselyt. (Nagyobb erőkar, nagyobb hajlítás)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég