Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.
Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el?