Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:
Gyula-bá írta: Nem volt cérnám visszalapozni de ha a töltés-index visszajelzőről (Mz) van szó akkor használj un. kétpólusú kétszínű LED-et a LOMEX-nél kapható. Így még a töltés és a index visszajelzésének színe is különböző lesz (pl. vörös és zöld).

Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés?
Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.
Kiemelés tőlem.
Az ETZ generátorának kell az izzó (aránylag nagy árama).
A kétszínű LED a dinamós Mz-knél alkalmazható, ui. a dinamó felgerjedését a vasmag maradék mágnesessége hozza létre.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta:
Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés? Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.
.
Mivel én szerettem volna hogy ha már a többi visszajelző led,akkor a töltés visszajelző is az legyen,ezért egyszerűen a régi izzó maradt,de a lámpafejben elhelyezve törésbiztosan és erre párhuzamosan rákötve a led.
Működik :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene! :D

ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...? :shock:
Menet közben nem durrog.
Na... nekem is pontosan ugyan ez volt a problémám. Hidegen dirr-durr meg leállás. Dombon lakok így a dombról legurulva lendületből bemelegedett annyira, hogy a part aljára érve már nem állt le magától. De sík terepen a rugdosással kellett bemelegítenem... gondolhatod :D Indítás után nekem is mindig visszalőtt a kipuba. A trafó csere megoldotta a problémát (gyári trafó), de azóta meg már melegen is is csinálja ezt. Erre várom én is az okos tanácsokat. Egyébként megszakító, előgyújtás, megszakítóhézag ellenállások, minden rendben. Még gyári megszakító van rajta, nincs nyitás, zárás gond. Tényleg a vezetékekkel lehet a baj, direkben fogom rákötni...
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Dreamer írta:
Stephanus írta:
Az, hogy tönkre megy-e, sok mindentől függ. Általában a ledek záróirányú max feszültsége 5V körül van. Ha ezt túlléped záróirányban, akkor elkezd vezetni, és a szokásosnál nagyobb feszültségesés miatt, a szokásos üzemi teljesítménynél nagyobb terheli a belsejében lévő félvezetőt. Az, hogy ettől kinyiffan-e, függ az alkalmazott feszültségtől, az előtét ellenállástól, a LED típusától, színétől (a kékek és fehérek sokkal érzékenyebbek mint pl a pirosak), stb.
Szóval lehet, hogy mákod lesz, de ha tutira nem akarod hazavágni a művedet, akkor NE köss rá fordított tápfeszt és/vagy váltófeszültséget a LED-ekre!
Megfelelő előtét ellenállással annyit esik a feszültség, hogy nem károsítja az átmenetet, mert nem éri el a záróirány feszültséghatárát!
Az előtét ellenállást az esetek nagy részében nyitóirányra szokás méretezni.
Feszültség az ellenálláson akkor tud esni, mikor már áram folyik, tehát a LED vezet(pl. átütött).
KépKép
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy Mz ts 125 (standard)-ben a kilométerórában a két lámpa( sárga és piros) milyen célt szolgál?
Előre is köszönöm a válaszokat.:D
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

allllli írta:Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.

Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:
Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel.
Sajnos ezzel a préselt csatlakozók átmeneti ellenállását nem tudod megoldani, én kicserélném a blokk és a középrész alatti kábelköteget cuzammen. Sajnos préselt csúszósaruk csatlakozásai idővel oxidálnak és tudnak változatos problémával örvendeztetni.

Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.

A gyertya nem elsősorban a gyújtás miatt fekete.
A csökkentett gyertyahézag azt mutatja, hogy nincs meg a megfelelő gyújtásteljesítmény.
Sorban amit tennék:
- ha megszakítós, akkor ellenőrizni a megszakítóhézagot és az előgyújtást!
- az akkutól közvetlen kötném a + kivezetést (kihagyva a gykapcsolót), a testet lekötném a blokkra, így próbálnám indítani. (megállítani csak lefullasztással, vagy a + vezeték megszakításával tudod majd).
- Ha így is hibás, akkor közvetlen a megszakítóról vinnék vezetéket a trafóhoz.

Sajnos csak csak sorban tudod kizárni a hibalehetőséget (de már akkor furcsa volt a dolog, mikor azt írtad, hogy csak iridiumos gyertyával megy, azért ment, mert kisebb gyújtásteljesítmény elég a még elegendő gyújtáshoz). Sajnos a hibát ezzen nem oldottad meg, csak időlegesen kezelted.
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Stephanus írta:
Az, hogy tönkre megy-e, sok mindentől függ. Általában a ledek záróirányú max feszültsége 5V körül van. Ha ezt túlléped záróirányban, akkor elkezd vezetni, és a szokásosnál nagyobb feszültségesés miatt, a szokásos üzemi teljesítménynél nagyobb terheli a belsejében lévő félvezetőt. Az, hogy ettől kinyiffan-e, függ az alkalmazott feszültségtől, az előtét ellenállástól, a LED típusától, színétől (a kékek és fehérek sokkal érzékenyebbek mint pl a pirosak), stb.
Szóval lehet, hogy mákod lesz, de ha tutira nem akarod hazavágni a művedet, akkor NE köss rá fordított tápfeszt és/vagy váltófeszültséget a LED-ekre!
Megfelelő előtét ellenállással annyit esik a feszültség, hogy nem károsítja az átmenetet, mert nem éri el a záróirány feszültséghatárát!
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. ...
Nem volt cérnám visszalapozni de ha a töltés-index visszajelzőről (Mz) van szó akkor használj un. kétpólusú kétszínű LED-et a LOMEX-nél kapható. Így még a töltés és a index visszajelzésének színe is különböző lesz (pl. vörös és zöld).
Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés? Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.

Persze Te lehet, hogy tájékozottabb vagy, és nekem is elkerülhette valami a figyelmem.
Dreamer
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

tiger1342 írta:
Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene! :D

ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...? :shock:
Menet közben nem durrog.
Nem nagy az az előgyuszi egy kicsit? Úgy tudom kis ETZ-nek 2.5 körül kéne lennie...
2.5 +0.5 -0 szervízkönyv szerint
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene! :D

ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...? :shock:
Menet közben nem durrog.
Nem nagy az az előgyuszi egy kicsit? Úgy tudom kis ETZ-nek 2.5 körül kéne lennie...
TS powa!
Kép
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene! :D

ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...? :shock:
Menet közben nem durrog.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nem saját tapasztalat,de az ismerőseim folyamatosan szívnak a megszekítókkal. Egyszerűen használhatatlanok, nem a konstrukció végett, hanem a gyalázatos minőségük miatt. Ha van régi gyári, vagy olasz lukas, azok jók.
Egyébként Gyula-bá jól mondja. Nem véletlenül vettem meg tőled az elektronikusat.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

allllli írta:Természetesen az elsők között volt a gyújtókábel és a pipa ellenőrzése, lecserélése.
Most volt egy sorozat hagyományos megszakító, melyek annyira szorulnak, hogy kézzel kinyitod és nem záródik vissza. Ez ugyan szemmel nem látható, de a műszer mutatja, hogy nyitott maradt, viszont a feszültségből valamennyit átvezet. Nem éppen ilyet vettél ? Egyébként a kivett gyertya milyen szikrát mutat a hengerfej tetejére téve ?
És ha ez mind rendben, akkor esetleg vízes benzin lehet ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta: Jól tudod ezek a trafók, kb 12 kOhm a 15 és az 1 jelű pólusok közt mérve, szakadtak. Gyakran csak arról van szó, hogy a tekercs huzal és a kivezetés csavarja között oxidáció van, ez esetben javítható.
Ezt most nem nagyon értettem. Szóval 1 és gyertyapipa között vagy 15 és gyertyapipa között 12 kOhm. Ez a szekunder ellenállás.
A primer, 1 és 15 pont között mérve csak 4-5 Ohm.
A gyári trafó szekunder ellenállása 8,9 kOhm.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Természetesen az elsők között volt a gyújtókábel és a pipa ellenőrzése, lecserélése.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

allllli írta:Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.

Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:

Nézted a gyertyapipában lévő ellenállást és a gyertyakábelt is ? Attól is lehet kicsi a szikra.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ha már unod a megszakító által okozott gondokat cseréld le Hall jeladós tranzisztoros rendszerre!
Bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.
Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:
Kiemelés tőlem.
Jól tudod ezek a trafók, kb 12 kOhm a 15 és az 1 jelű pólusok közt mérve, szakadtak. Gyakran csak arról van szó, hogy a tekercs huzal és a kivezetés csavarja között oxidáció van, ez esetben javítható.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.

Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Dreamer írta:
sunbim írta: Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
Van egy forrasztópákához való trafóm (kb 10 éves), 24V AC a kimenete, erre tettem egy visszajelző ledet, ami a mai napig működik. Nem megy tönkre a váltóáramtól a led, csak nem világít annyira amennyire kellene... :)

Szerintem ki kell próbálni akkuról, majd meglátjuk... (attól félek, hogy a kék nagyon erős fényű lesz... :( )
Az, hogy tönkre megy-e, sok mindentől függ. Általában a ledek záróirányú max feszültsége 5V körül van. Ha ezt túlléped záróirányban, akkor elkezd vezetni, és a szokásosnál nagyobb feszültségesés miatt, a szokásos üzemi teljesítménynél nagyobb terheli a belsejében lévő félvezetőt. Az, hogy ettől kinyiffan-e, függ az alkalmazott feszültségtől, az előtét ellenállástól, a LED típusától, színétől (a kékek és fehérek sokkal érzékenyebbek mint pl a pirosak), stb.
Szóval lehet, hogy mákod lesz, de ha tutira nem akarod hazavágni a művedet, akkor NE köss rá fordított tápfeszt és/vagy váltófeszültséget a LED-ekre!
KépKép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. ...
Nem volt cérnám visszalapozni de ha a töltés-index visszajelzőről (Mz) van szó akkor használj un. kétpólusú kétszínű LED-et a LOMEX-nél kapható. Így még a töltés és a index visszajelzésének színe is különböző lesz (pl. vörös és zöld).
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sunbim írta: Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
Van egy forrasztópákához való trafóm (kb 10 éves), 24V AC a kimenete, erre tettem egy visszajelző ledet, ami a mai napig működik. Nem megy tönkre a váltóáramtól a led, csak nem világít annyira amennyire kellene... :)

Szerintem ki kell próbálni akkuról, majd meglátjuk... (attól félek, hogy a kék nagyon erős fényű lesz... :( )
Dreamer
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

sunbim írta:
SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. Trafóval tudtam csak kipróbálni de épp hogy csak ég a led mi lehet a probléma ezeket szereztem be. (Trafó 12V 1000mA)
Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
Értem akkor lehet kinyírtam a ledet... szerencse rendeltem ebay-ről bőségesen mindenből :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. Trafóval tudtam csak kipróbálni de épp hogy csak ég a led mi lehet a probléma ezeket szereztem be. (Trafó 12V 1000mA)
Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. Trafóval tudtam csak kipróbálni de épp hogy csak ég a led mi lehet a probléma ezeket szereztem be. (Trafó 12V 1000mA) LED:
Emitting Colour:0.5W 10MM HI POWER BLUE 0.5W LED
LENS Type:Water clear
Color Temperature: --
Luminous Intensity-MCD: Typ: 155,000 mcd
Reverse Voltage:5.0 V
DC Forward Voltage: Typical:
DC Forward Current:100mA
Viewing Angle:40 degree
Lead Soldering Temp:260°C for 5 seconds
Forward Voltage 3.0-3.6v
Ellenálás:1/2W 0.5W Metal Film resistor 120 OHM
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

sub-ee írta:
MrSummertime89 írta:
Sziasztok! Elindultam az akksitól így elég hamar kiderült, hogy a megszakító nem szakít meg, valahol áthúz. Szemrevételzve nem találtam rajta semmit, de a cseréje megoldotta a problémát.
A megszakító 2 napot működött. (A gyártó: Gyújtás kft. Dabas)
Vegyél bele ICET-et, az még elmegy! Autósboltban lehet kapni, Trabant-Wartburg megszakítóként!

Üdv.:Sub-ee
Vissza fogom ezt vinni, remélem visszaveszik. Am. autósboltban kértem Tarbihoz.

Végre maghajtottam a kisTS-t, a nyáron először :? Úgy rendesen, 3-ban 80 4-ben 105 \:D/
Két hiba elő is jött. Közepes fordulaton terhelve durrog mintha utógyújtása lenne, pedig belőttem klasszul. Lehetséges, hogy a 110-es főfuvi sok, ezért nem ég el a benzin és begyullad a kipuban?
A gyertya jó fekete, olajos. Karbi 125ETZ-é. Mekkora dűzni kell bele?
A másik meg, bevillan időnként a töltéslámpa. Biztiket megforgattam az OK. A forgórész lehet ludas, vagy a fesszabályzó (mechanikus)? Hogyan mérhetném ki? (Ja és a töltés meg a gyújtás is 16A-es, nem sok az egy kicsit? (60W/6V max. 10A lehetne #-o )
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MrSummertime89 írta:
MrSummertime89 írta: Köszönöm szépen! Elég ramatyok a vezetékek, végigmegyek rajta multiméterrel, csak meg lesz..
Sziasztok! Elindultam az akksitól így elég hamar kiderült, hogy a megszakító nem szakít meg, valahol áthúz. Szemrevételzve nem találtam rajta semmit, de a cseréje megoldotta a problémát.
A megszakító 2 napot működött. (A gyártó: Gyújtás kft. Dabas)
Vegyél bele ICET-et, az még elmegy! Autósboltban lehet kapni, Trabant-Wartburg megszakítóként!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrSummertime89 írta: Köszönöm szépen! Elég ramatyok a vezetékek, végigmegyek rajta multiméterrel, csak meg lesz..
Sziasztok! Elindultam az akksitól így elég hamar kiderült, hogy a megszakító nem szakít meg, valahol áthúz. Szemrevételzve nem találtam rajta semmit, de a cseréje megoldotta a problémát.
A megszakító 2 napot működött. (A gyártó: Gyújtás kft. Dabas)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MZ műszereim párban:

Kép
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pety2105 írta:Köszönöm szépen Sub-ee! :) Sikerült bekötnöm :) Elözö kérdésemböl kifelejtettem, de a irányjelzö visszajelzö se müködik...tudnál segiteni?
Ez sokat segít:

http://www.mz.cx/technik/elektrik/schaltplan-6v-l.jpg Így az irányjelző visszajelző is fog működni, de a külön szeretnéd bekötni, külön órába, mint az ETZ-nél is van, akkor írom, hogy hogy kell!

Üdv.:Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

BremboRob írta: Na a lényeg az volt , h a megolvadt biztosíték 7,5 A -es volt így tesztelés képen megnéztem , h egy másik biztosítékot bele rakva a töltés megjavul e .És így is lett. Tehát kiderült , h nem jó biztosíték volt benne így érthető volt a töltés probléma aztán vettem is bele az előírt biztosítékokat , remélem így már érhető voltam !
A biztosítók (biztosítékok helytelenül) nem maguktól mennek tönkre, oka van! A gerjesztő áramkörben 2A biztosító van (nem véletlen). Ha javítunk, a biztosítót csak ugyanolyanra szabad cserélni! Még próbából sem nagyobbra, mert még nagyobb kár keletkezhet...
Dreamer
Avatar
BremboRob
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.06.27. 18:56
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: BremboRob »

sunbim írta:
BremboRob írta:Etz-125
...akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra ...
Az kicsi. Tegyél be 100A-est és meg is tudod heftölni majd ha egy acél alkatrész elreped a motoron. :evil:

...

Villás biztosítékból is olyat tegyél bele ami gyárilag előírt, vagy közelítő értéket. Nagyobbat semmiféle képp ne !

Amire gondoltam:

16A-os hengeres helyett lehet 15A-os villás ...stb

Na a lényeg az volt , h a megolvadt biztosíték 7,5 A -es volt így tesztelés képen megnéztem , h egy másik biztosítékot bele rakva a töltés megjavul e .És így is lett. Tehát kiderült , h nem jó biztosíték volt benne így érthető volt a töltés probléma aztán vettem is bele az előírt biztosítékokat , remélem így már érhető voltam !
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Köszönöm szépen Sub-ee! :) Sikerült bekötnöm :) Elözö kérdésemböl kifelejtettem, de a irányjelzö visszajelzö se müködik...tudnál segiteni?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

BremboRob írta:Etz-125
...akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra ...
Az kicsi. Tegyél be 100A-est és meg is tudod heftölni majd ha egy acél alkatrész elreped a motoron. :evil:

...

Villás biztosítékból is olyat tegyél bele ami gyárilag előírt, vagy közelítő értéket. Nagyobbat semmiféle képp ne !

Amire gondoltam:

16A-os hengeres helyett lehet 15A-os villás ...stb
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

BremboRob írta:Etz-125
Töltéssel küzdöttem , és már mindent megpróbáltam mikor a biztosítékokat megnéztem és láttam , h az egyik megolvadt .Járó motornál az akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra és lett töltés , a kérdésem az , h villás biztosítéknál milyen biztosítékok kellenek ?
Heh, az szép! 2A bizti helyett... hát :) \:D/ =D> Aztán ne csodálkozz, ha egyszer lesz egy használhatatlan motorod egy szét égett forgórésszel :)
Dreamer
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Éppen rakok össze egy mz ts125-öt és tudnátok nekem abban segíteni, hogy nem tudom pontosan merre kell elhúzni a kábeleket a vázon.Néztem a neten képeket, de nem igazán találtam olyat ami segítségemre lenne.Ha valaki tudna esetleg küldeni képeket vagy máshogy segíteni kérem, hogy írjon.:)
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Köszi Patrik!
Avatar
BremboRob
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.06.27. 18:56
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: BremboRob »

Etz-125
Töltéssel küzdöttem , és már mindent megpróbáltam mikor a biztosítékokat megnéztem és láttam , h az egyik megolvadt .Járó motornál az akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra és lett töltés , a kérdésem az , h villás biztosítéknál milyen biztosítékok kellenek ?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

pitypang18 írta:Etz 250-be jó a brisk N15YC gyertya?
Hűvös időbe mindig ilyet használok,(szeptember végétől amíg lehet,meg az első szép naptól kb. májusig)nagyon szépen megy vele,szép a gyertyakép.
Utána meleg időben Brisk N14C.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrDok írta:
MrSummertime89 írta:Sziasztok!

Még mindig a gyújtással vesződök. Azt hittem egyszerű, de nem. Kicseréltem a megszakítót, a kondit, a gyújtótrafót, a kábelt és gyertyát is, de még mindig nincs szikra. Átnéztem a kapcsolási rajzot, melyből az derül ki, hogy a megszakító a testet (-) szaggatja és megy a gyújtótrafóra, a pozitív pedig a gyújtáskapcsolón keresztül jön.
Mi lehet nálam a gond? Jut eszetekbe még valami?
Ha gyújtótrafó pozitívját tesstel megnázem kb. akkufeszt kell kapnom így van? Ha nem kapok akkufeszt, akkor lehet a gyújtáskapcsolóm a rossz?
Jól írod! Pozitívon ha nincs meg az aksi fesz, akkor zavar van az erőben ( kontakthiba valahol).
De lehet a másik oldal is, nem szakít meg a megszakító, vagy éppen folyamatos testet ad valahol. Ki kell mérni. Ha minden rendben, akkor gyújtó kábel és pipa is okozhat galibát, pipán nem megy át az áram......stb. Az egyszerűbbnél kezd!
Köszönöm szépen! Elég ramatyok a vezetékek, végigmegyek rajta multiméterrel, csak meg lesz..
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pety2105 írta:Sziasztok! Tudja valaki, hogy a töltés jelzö lámpát hogy kell bekötni? Bevan kötve, csak nem tudom, hogy jól-e. Égö nincs kimenve! A csatlakozókba nem folyik áram. Egyébként TS125 röl lenne szó.
Szia

Fesszabályozó 61-es pontja és gyújtáskapcsolt pozitív közé kell berakni az izzót tulajdonképpen!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Sziasztok! Tudja valaki, hogy a töltés jelzö lámpát hogy kell bekötni? Bevan kötve, csak nem tudom, hogy jól-e. Égö nincs kimenve! A csatlakozókba nem folyik áram. Egyébként TS125 röl lenne szó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bringázni is lehet lapos gumival. :wink: :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

A simsonom 2 éve ezzel megy
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem, az Y jelölésű a 4 üteműekbe való.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Etz 250-be jó a brisk N15YC gyertya?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

MrSummertime89 írta:Sziasztok!

Még mindig a gyújtással vesződök. Azt hittem egyszerű, de nem. Kicseréltem a megszakítót, a kondit, a gyújtótrafót, a kábelt és gyertyát is, de még mindig nincs szikra. Átnéztem a kapcsolási rajzot, melyből az derül ki, hogy a megszakító a testet (-) szaggatja és megy a gyújtótrafóra, a pozitív pedig a gyújtáskapcsolón keresztül jön.
Mi lehet nálam a gond? Jut eszetekbe még valami?
Ha gyújtótrafó pozitívját tesstel megnázem kb. akkufeszt kell kapnom így van? Ha nem kapok akkufeszt, akkor lehet a gyújtáskapcsolóm a rossz?
Jól írod! Pozitívon ha nincs meg az aksi fesz, akkor zavar van az erőben ( kontakthiba valahol).
De lehet a másik oldal is, nem szakít meg a megszakító, vagy éppen folyamatos testet ad valahol. Ki kell mérni. Ha minden rendben, akkor gyújtó kábel és pipa is okozhat galibát, pipán nem megy át az áram......stb. Az egyszerűbbnél kezd!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Még mindig a gyújtással vesződök. Azt hittem egyszerű, de nem. Kicseréltem a megszakítót, a kondit, a gyújtótrafót, a kábelt és gyertyát is, de még mindig nincs szikra. Átnéztem a kapcsolási rajzot, melyből az derül ki, hogy a megszakító a testet (-) szaggatja és megy a gyújtótrafóra, a pozitív pedig a gyújtáskapcsolón keresztül jön.
Mi lehet nálam a gond? Jut eszetekbe még valami?
Ha gyújtótrafó pozitívját tesstel megnázem kb. akkufeszt kell kapnom így van? Ha nem kapok akkufeszt, akkor lehet a gyújtáskapcsolóm a rossz?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Esetleg gyertya, vagy megszakító hézag
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

abel.istvan írta:Sziasztok!

TS 250/1-es MZ-m van, remekül működik, nagyon szeretem, de ma elindultam vele egy enyhe esőben, és úgy 10 Km után leállt. Most minden 5-6 rúgás után durran egyet a kipufogó, mintha a gyújtás nem jó helyen lenne, de beindulni nem hajlandó. Mi ázhatott be?
István
Nekem ilyen több rárugás utáni durranáskor mindig a trafó jut eszembe mint cserélendő alkatrész. :roll:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég