
Fékek
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Nem egy rossz megoldás ez amit a öreg csinált nekem. Sokat mentem földúton és ott kapta az ívet rendesen, de pár éve már teszi a dolgát. Ha ez aszfalton megy akkor sokkal többet lefutna az tuti. 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Laczkó írta:
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!
Vedd ki a betéteket, és tedd fel a nyerget. Nézd meg, hogy nincs-e túl közel a nyereg egyik oldala a tárcsához.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!KILL3R etz írta:Laczkó írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://
Féknyereg alsó csavarja nem ér hozzá a tárcsához?
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]Miklós_88 írta:
Kezdjük a legegyszerűbbel: Milyen vastag a féktárcsád? Valamint milyen vastag a fékbetéted?
Tavaly jártam úgy, hogy az elkopott fékbetétek miatt annyira kijött a dugattyú a helyéről, hogy befeszült, és nem tudott visszamenni a helyére. Szemre még bőven volt rajta kopóréteg, de az alsó méretes tárcsához már kevés volt.
Vettem egy szett új betétet, és a hiba elmúlt.[/quote]
A fékdugattyúk teljesen visszanyomott állapotba voltak amikor visszatettem a féknyerget, de már akkor szorult.. még majdnem újak a betétek 1 szezont ment csak.. azért furcsállom, hogy foghat be ez az egész ha a dugattyúk alapba vannak..

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Na, akkor még egyszer:TóthMartin írta:
Akkor már kezdem kapisgálni hogy miért nem akar jó lenni a fékem.
Nekem nincs benne csak 1 rugó a vasród azon 1 karmantyú és a nagy karmantyú ennyi.
De ahogy elnézem ezen kívül más is kell :S
1 db karmantyú van a vasrúdon, ami nem más, mint a dugattyú....
Ezen kívül 1 db rugó van és 1 szimering a dugattyú végén, ill.1 db biztosító gyűrű...... ennyi!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
m-tom írta:Igen, és mit írnak alatta...????TóthMartin írta:
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg![]()
![]()
Egyébként meg nem baj, ha többet veszel, én sem darabra szoktam, lévén 20,-Ft-os alkatrész, a minősége meg elég ingadozó.....
Akkor már kezdem kapisgálni hogy miért nem akar jó lenni a fékem.
Nekem nincs benne csak 1 rugó a vasród azon 1 karmantyú és a nagy karmantyú ennyi.
De ahogy elnézem ezen kívül más is kell :S
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Igen, és mit írnak alatta...????TóthMartin írta:
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg


Egyébként meg nem baj, ha többet veszel, én sem darabra szoktam, lévén 20,-Ft-os alkatrész, a minősége meg elég ingadozó.....
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
m-tom írta:A főfékmunkahengerbe összesen 3 kell.TóthMartin írta:A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.![]()
A főfékhengerbe 1, a munkahenger(ek)be 2.
1 db karmanytú kell, erre voltál kíváncsi......
http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Ja igen az sem egy hátrány!m-tom írta:Teló alsószár is.....hell írta:Át lehet tárcsára szerelni! Szerintem jobb a tárcsa! Tárcsa, féknyereg, fékcső, főfékhenger meg talán kerék. + ha valami van a többiek még irják...


- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
A főfékmunkahengerbe összesen 3 kell.TóthMartin írta:A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.

A főfékhengerbe 1, a munkahenger(ek)be 2.
1 db karmanytú kell, erre voltál kíváncsi......
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Teló alsószár is.....hell írta:Át lehet tárcsára szerelni! Szerintem jobb a tárcsa! Tárcsa, féknyereg, fékcső, főfékhenger meg talán kerék. + ha valami van a többiek még irják...
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Fékek
Köszönöm a gyors választ!
Hatékonyságot tekintve mekkora különbség lehet. Gondolok itt a fékútbeli különbségre.
Meg az is egy lényeges kérdés lenne, hogy az átalakításhoz szükséges alkatrészek közül melyekből lehet jó minőségűt boltban megvásárolni?
Hatékonyságot tekintve mekkora különbség lehet. Gondolok itt a fékútbeli különbségre.
Meg az is egy lényeges kérdés lenne, hogy az átalakításhoz szükséges alkatrészek közül melyekből lehet jó minőségűt boltban megvásárolni?
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Fékek
Sziasztok!
Egy égető kérdésre szeretnék választ kapni, mert motorvásárlás előtt állok.
Lenne egy EZT 250-es 1984-es évjáratú motor, melynek az első féke dobfékes.
Azt szeretném megtudni, hogy a dobfékes változat átalakítható-e tárcsafékesre, vagy az első dobfék is elegendő teljesítményű hozzá?
Valamint egy átalakítás milyen alkatrészeket kívánna és miket kellene átalakítani?
Egy égető kérdésre szeretnék választ kapni, mert motorvásárlás előtt állok.
Lenne egy EZT 250-es 1984-es évjáratú motor, melynek az első féke dobfékes.
Azt szeretném megtudni, hogy a dobfékes változat átalakítható-e tárcsafékesre, vagy az első dobfék is elegendő teljesítményű hozzá?
Valamint egy átalakítás milyen alkatrészeket kívánna és miket kellene átalakítani?
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Fékek
[/quote]
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]
Kezdjük a legegyszerűbbel: Milyen vastag a féktárcsád? Valamint milyen vastag a fékbetéted?
Tavaly jártam úgy, hogy az elkopott fékbetétek miatt annyira kijött a dugattyú a helyéről, hogy befeszült, és nem tudott visszamenni a helyére. Szemre még bőven volt rajta kopóréteg, de az alsó méretes tárcsához már kevés volt.
Vettem egy szett új betétet, és a hiba elmúlt.
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]
Kezdjük a legegyszerűbbel: Milyen vastag a féktárcsád? Valamint milyen vastag a fékbetéted?
Tavaly jártam úgy, hogy az elkopott fékbetétek miatt annyira kijött a dugattyú a helyéről, hogy befeszült, és nem tudott visszamenni a helyére. Szemre még bőven volt rajta kopóréteg, de az alsó méretes tárcsához már kevés volt.
Vettem egy szett új betétet, és a hiba elmúlt.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Laczkó írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://
Féknyereg alsó csavarja nem ér hozzá a tárcsához?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]
A munkahengerbe a karmantyú alatt nincs kosz?
A munkahengerbe a karmantyú alatt nincs kosz?
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://MrDok írta:1.: Ha szétszedted és jól összeraktad a féket, akkor az jó.Laczkó írta:
Na sikerült szétkapni a féket, az egyik fékdugattyú be volt ragadva.. megjárattam, többször is szétszedtem, megcsiszoltam, féktisztító minden ahogy a nagy könyvbe.
Gumialakatrészek épek, összeraktam légtelenítettem, olajfolyás sehol.. de továbbra is szorul a kerék ugyhogy fasza..![]()
Egykét vélemény jöhetne..köszi!
2.: Féknyereg leszedése után is szorul a kerék?
3.: Fellazított kerékanyával is szorul?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Emberek!
Első tárcsafékes főfékhengerbe 2 kis karmantyú és 1 nagy kell?
Első tárcsafékes főfékhengerbe 2 kis karmantyú és 1 nagy kell?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
1.: Ha szétszedted és jól összeraktad a féket, akkor az jó.Laczkó írta:
Na sikerült szétkapni a féket, az egyik fékdugattyú be volt ragadva.. megjárattam, többször is szétszedtem, megcsiszoltam, féktisztító minden ahogy a nagy könyvbe.
Gumialakatrészek épek, összeraktam légtelenítettem, olajfolyás sehol.. de továbbra is szorul a kerék ugyhogy fasza..![]()
Egykét vélemény jöhetne..köszi!
2.: Féknyereg leszedése után is szorul a kerék?
3.: Fellazított kerékanyával is szorul?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Csak tiszta olaj jön már a légtelenítő csavaronLaczkó írta:Levegős a fékrendszer valószínű, egy légtelenítésre érdemes benevezni első próbának!LaloX írta:Sziasztok! Segítsetek légyszíves, mi lehet a probléma forrása, ha az első tárcsa fékem egyáltalan nem adagolható, sima lassú fékkar húzásra semmit nem reagál, viszont ha hirtelen berántom, akkor satuzik. Olaj nem szivárog sehol... Előre is köszönöm válaszotokat,nagyon örülnék, ha végre minden működhetne a motoromon
Itt olvasgass: http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer


- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Na sikerült szétkapni a féket, az egyik fékdugattyú be volt ragadva.. megjárattam, többször is szétszedtem, megcsiszoltam, féktisztító minden ahogy a nagy könyvbe.tiger1342 írta:Ha szétborítod, látni fogod mi a gond. A dugattyúkat kicsit simogasd meg vízpapírral, de lehet a fékolajra bedagadt a karmanytú és azért szorul... Szétszedés után többet tudsz majd.Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!

Gumialakatrészek épek, összeraktam légtelenítettem, olajfolyás sehol.. de továbbra is szorul a kerék ugyhogy fasza..

Egykét vélemény jöhetne..köszi!
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Levegős a fékrendszer valószínű, egy légtelenítésre érdemes benevezni első próbának!LaloX írta:Sziasztok! Segítsetek légyszíves, mi lehet a probléma forrása, ha az első tárcsa fékem egyáltalan nem adagolható, sima lassú fékkar húzásra semmit nem reagál, viszont ha hirtelen berántom, akkor satuzik. Olaj nem szivárog sehol... Előre is köszönöm válaszotokat,nagyon örülnék, ha végre minden működhetne a motoromon
Itt olvasgass: http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Sziasztok! Segítsetek légyszíves, mi lehet a probléma forrása, ha az első tárcsa fékem egyáltalan nem adagolható, sima lassú fékkar húzásra semmit nem reagál, viszont ha hirtelen berántom, akkor satuzik. Olaj nem szivárog sehol... Előre is köszönöm válaszotokat,nagyon örülnék, ha végre minden működhetne a motoromon 


- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Mármint a főfékhengerre gondolsz? Emlékeim szerint egyel nagyobb, mint a hátsó teló szimmeringje, azaz 10x20x7. Többiek majd megerősítenek...TóthMartin írta:Üdv!
etz elsőfékbe nagy karmantyú helyett pontosan milyen méretű szimering kell?
Nem tudok méregetni mert nem vagyok otthon és még ma este meg kell rendelnem a cuccokat ezért kérdem.
Köszönöm!
Üdv!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Üdv!
etz elsőfékbe nagy karmantyú helyett pontosan milyen méretű szimering kell?
Nem tudok méregetni mert nem vagyok otthon és még ma este meg kell rendelnem a cuccokat ezért kérdem.
Köszönöm!
Üdv!
etz elsőfékbe nagy karmantyú helyett pontosan milyen méretű szimering kell?
Nem tudok méregetni mert nem vagyok otthon és még ma este meg kell rendelnem a cuccokat ezért kérdem.
Köszönöm!
Üdv!
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Ránézek hétvégén, kíváncsi vagyok megúszom-e.. nézegettem új féknyergeket, finom áruk van, már ha német egyáltalán..tiger1342 írta:Ha szétborítod, látni fogod mi a gond. A dugattyúkat kicsit simogasd meg vízpapírral, de lehet a fékolajra bedagadt a karmanytú és azért szorul... Szétszedés után többet tudsz majd.Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Jaja értem..hétvégén szétkapom, aztán majd leírom mit mutat!Stephanus írta:Cserélni kell a féknyeregben a gumi alkatrészeket. A főfékhengerrel ellentétben ehhez nekem jó volt a kisipari cucc. Kicseréltem, és ezóta nincs vele gondom. Ennek kb egy éve.Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
Cserélni kell a féknyeregben a gumi alkatrészeket. A főfékhengerrel ellentétben ehhez nekem jó volt a kisipari cucc. Kicseréltem, és ezóta nincs vele gondom. Ennek kb egy éve.Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ha szétborítod, látni fogod mi a gond. A dugattyúkat kicsit simogasd meg vízpapírral, de lehet a fékolajra bedagadt a karmanytú és azért szorul... Szétszedés után többet tudsz majd.Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..

De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
nagydivad írta:A karmantyú átenged, most jöhet a jó minőségű és pontos méretű vadászása a boltokban.TóthMartin írta:Szétszedtem és újra összeraktam a tárcsaféket hátha jó lesz.
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".
A fenébe :/
Köszönöm a választ!
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Fékek
A karmantyú átenged, most jöhet a jó minőségű és pontos méretű vadászása a boltokban.TóthMartin írta:Szétszedtem és újra összeraktam a tárcsaféket hátha jó lesz.
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".

-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Szétszedtem és újra összeraktam a tárcsaféket hátha jó lesz.
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".
- Kovi 125
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Fékek
Sziasztok!
Vettem egy 125-ös ETZ-t!
11 ezer kilométerrel vásároltam. Szerintem valós, mert sokat állt és minden gyári rajta.
A tárcsa féknél az a problémám, hogy egy kicsit befog és mostanra annyira elpuhult, hogy már alig fog.
Ilyenkor mi az első lépés? Ki kell esetleg légteleníteni? Nem akarom a gyári alkatrészeket kiszedni belőle ha nem muszáj, mert tudom, hogy zsákbamacska az utángyártott alkatrész...
Előre is köszönöm a segítséget!
Vettem egy 125-ös ETZ-t!

11 ezer kilométerrel vásároltam. Szerintem valós, mert sokat állt és minden gyári rajta.
A tárcsa féknél az a problémám, hogy egy kicsit befog és mostanra annyira elpuhult, hogy már alig fog.
Ilyenkor mi az első lépés? Ki kell esetleg légteleníteni? Nem akarom a gyári alkatrészeket kiszedni belőle ha nem muszáj, mert tudom, hogy zsákbamacska az utángyártott alkatrész...
Előre is köszönöm a segítséget!

-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
m-tom írta:Húzd fel, dugd be és csiszatoljad, pontosan.....TóthMartin írta:És oda abba a kis lukba hogy dugjam be a papírt? vagy valamire húzzam fel? Nem félreérteni :DDD![]()
Én pl a hagyományos (két részes) gyertyakulcs nyelére szoktam csiszolópapírt tekerni....
ÉS ha véletlenül oválisra csiszolom? akkor gondolom kuka

Milyen vastag az a gyertyakulcs?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Húzd fel, dugd be és csiszatoljad, pontosan.....TóthMartin írta:És oda abba a kis lukba hogy dugjam be a papírt? vagy valamire húzzam fel? Nem félreérteni :DDD

Én pl a hagyományos (két részes) gyertyakulcs nyelére szoktam csiszolópapírt tekerni....
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
És oda abba a kis lukba hogy dugjam be a papírt? vagy valamire húzzam fel? Nem félreérteni :DDD
Re: Fékek
Olajos polírpapírral polírozzad! A polírpapír az kb 2000-es finom szemcsés legyen, és vagy fékolajjal, vagy motorolajjal itasd át a papírt, így szép felületet kapsz. Utána természetesen a hengert tisztítani kell a csiszoló-szemcséktől!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
A karmantyu az jó..
Már kb a negyedik gumit huzom rá..
Ha karcos akkor azt hgyan polírozzam?
Már kb a negyedik gumit huzom rá..
Ha karcos akkor azt hgyan polírozzam?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Azt mondják, hogy a 4-es kombigolf fékcsöve, de abból is csak az üvegtetős egynyóc tpdi változaté a legjobb bele.....TóthMartin írta:Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??

1. Egy, azaz 1 db tömítés van, ami számít benne, a karmantyú, de az nagyon.... ha nem egyenletes a felülete (öntési hibás), felgyűrődött, akármi, mintha nem is lenne....
2. Ha a főfékhenger-palást belső felülete karcos, dettó...
3. Légtelenítés. Rendesen. Munkahengernél, főfékhengernél is.
4. Ha nem jó ----> Valami a fentiekből nem gyere be ----> Kezdd elölről....
Viel Spass!

(hétvégén egy óra alatt vakartam ki egy főfékhengert a belekristályosodott dzsuvából, új karmantyú, polírozás, raktam rendbe a hozzá vett munkahengert, új fékcső, légtelenítés..... és kész.....

-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Ja és minden gyári etz 125röl szedtem le
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Jol van összerakva
Lentebb van egy kép róla.
Karmantuúk is újak.
Lentebb van egy kép róla.
Karmantuúk is újak.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Milyen rendszer van összerakva? Gyári főfékhenger gyári munkahengerrel? Nem termel nyomást a főfékhenger dugattyúja: vagy túl kicsi, vagy nem zár a karmantyú. Biztos, hogy jól van összerakva?TóthMartin írta:Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Fékek
Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó

Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Voltak motoros társak akik érdeklődtek a gyártott fék tömítések ügyében.
Kb. két hete összeszereltem a féket, feltöltöttem, légtelenítettem. Az általam bemutatott tömítéseknél (álló helyzetben) szivárgás, eresztés nem mutatkozik. Nem levegősödik, megtartja a nyomást.
Remélem, hogy jók lesznek. Ha valakit továbbra is érdekel így a készlet, kérem keressen meg újra, hogy egyeztessünk!
Kb. két hete összeszereltem a féket, feltöltöttem, légtelenítettem. Az általam bemutatott tömítéseknél (álló helyzetben) szivárgás, eresztés nem mutatkozik. Nem levegősödik, megtartja a nyomást.
Remélem, hogy jók lesznek. Ha valakit továbbra is érdekel így a készlet, kérem keressen meg újra, hogy egyeztessünk!
Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Ma sikeresen szétszedtem és megjavítottam az első féklámpa kapcsolót. Nem tudom, hogy gyári-e és azért sikerült, de sikerült. eltávolítottam az érintkező felületekről és a rézpogácsáról a korróziót, majd visszaragasztottam a mechanikát magában foglaló műanyag rész a menetes alu házba. Kétkomponensű ragasztóval....bevált.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Fékek
Köszönöma segítségeket!! 

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
A gyári összeszerelési videóban úgy van, hogy meghúzza a tengely anyáját, aztán kétszer-háromszor megrugóztatja az első teleszkópokat, és utána húzza meg a nyolcas csavart.pempelli írta:Ugye a tengely szorító 8-as csavart nem húztad meg?csak a legvégén.Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne,h gumicsere után teszem vissza ugye az első kereket, bedugom a tengelyt,és amikor a végén megszorítom az anyát akkor a kerekem is érezhetően megszorul.
Próbáltam alátéteket tenni,az anya után,de alapból egy rugós volt az sztem elég,na meg a tengely egyik végére,és a másik végére is próbáltam sima alátétet csempészni a táv tartok után,de nem javult a helyzet.
picit üt a felnim is de nem vészes.
Ötlet valakinek?
Köszi!
Dreamer
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég