Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014.03.08. 21:43
- MZ-d típusa: etz250
Re: Elektronika
szia már a tank az ülés is le van szedve végig szereltem kontaktspréztem minden elektromos kötést a gyujtásnál sétszedtem a pipát jó a trafó:pozitivot kap testet a motorrol kap a másik kivezetése lemegy a megszakitóhoz visz le áramot akkor tudok mérni mikor a kismegszakitó nyitott álapotban van amig probálgatom a trafó kézmelegre melegszik.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A kondi szikraoltó szerepet lát el, a megszakító beégését gátolná.fektelenszaguldo írta:szia megszakitós azt megpucoltam be volt égve és ha kézzel nyitogatom szikrázik a pipa lehet reggel elenörzöm a gyertyakábelt szakadásvizsgáloval ellenöriztem.83-as a motor a trafo nagyobb gond azt nem biztos hogy kapok a kondinak mit kell csinálnia feltöltöm aksiról rámérek és az enyém 3-5 voltig felmegy és fojamatosan csoken bent a frszültség 0-ig
Ha nem jó, akkor folyamatosan erősen szikrázik a megszakító.
Ha végignézted a kontaktokat (biztosítékok környéke, trafó vezetékezése, megszakítóig) és minden jó, próbáld másik gyertyával, pipával.
Ha nem javul, trafó lesz a bűnös.........
Azért még egy dolog: az ülés lemezéhez nem ér hozzá a trafó + szála?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014.03.08. 21:43
- MZ-d típusa: etz250
Re: Elektronika
szia megszakitós azt megpucoltam be volt égve és ha kézzel nyitogatom szikrázik a pipa lehet reggel elenörzöm a gyertyakábelt szakadásvizsgáloval ellenöriztem.83-as a motor a trafo nagyobb gond azt nem biztos hogy kapok a kondinak mit kell csinálnia feltöltöm aksiról rámérek és az enyém 3-5 voltig felmegy és fojamatosan csoken bent a frszültség 0-ig
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Trafó is lehet bűnös ilyen tünetekkel, vagy akár egy gyertyakábel/pipa kontakthiba......fektelenszaguldo írta:sziasztok:olaszországban motorozok egy etz 250 de .toscanaban vagyok a motorromon elment a szikra ,durrogva csattogva állt le elötte 5 km terrel egy lámpánál már leált de újra indult és utána végleg leállt, kivettem a gyertyát, ha várok vele az első két rúgásnál van szikra kimértem mindenhol van megfelelő áram .a kérdésem hogy okozhatja e ezt a kondenzátor mert szerintem az a bibi, hogy kéne a kondinak működni várom hogy nyisson a motoros bolt
De könnyebb lenne találgatni, ha írnád a gyújtásod kivitelét (megszakítós, elektronikus, házi elektronikus).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014.03.08. 21:43
- MZ-d típusa: etz250
Re: Elektronika
sziasztok:olaszországban motorozok egy etz 250 de .toscanaban vagyok a motorromon elment a szikra ,durrogva csattogva állt le elötte 5 km terrel egy lámpánál már leált de újra indult és utána végleg leállt, kivettem a gyertyát, ha várok vele az első két rúgásnál van szikra kimértem mindenhol van megfelelő áram .a kérdésem hogy okozhatja e ezt a kondenzátor mert szerintem az a bibi, hogy kéne a kondinak működni várom hogy nyisson a motoros bolt
Re: Elektronika
Ha jelen vagy még vedd fel velem a kapcsolatot privátban, nem vagyok teljesen jártas az Etz-kben, de elektronikában elégé, illetve 6V-os rendszerű Mz-kben, talán tudok segíteni. Ha már letettél a dologról, és jelen se vagy, akkor sajnálom. E-mail: titok1@freemail.huHejja_Petya írta:Nem.Gyula-bá írta: Ezt a "köszönöm" helyett írtad? Jól nevelt vagy.
Nem tudok mit megköszönni.
Mérjem ki a diódákat... bocsánat, de mit mérjek ott? Hogy van-e fesz?
Ami az avatott embereknek egyértelmű, az a zöldfülűnek nem. Nekem sem annyira. Viszont, ha tanítanak, gyorsan tanulok.
Ebből eddig annyit tanultam, hogy google-zam ki, amit akarok, talán megtalálom.
Másik segítség: állítsam be a fesz szabot... mit állítsak, hol, merre, mit érek el vele??? Most ez segítség? Egy pofon a szarnak.
Néztem egy videót, melyből csak az jött le, hogy ha én ahhoz hozzányúlok, lehet még jobban elcseszem. Na, essek neki? Aztán majd a zúzdában ócsárolom a márkát? Ez kell? Nekem nem hiányzik.
A legegyszerűbb motornak gondoltam ezt a gépet, ami kiderül, mégse egyszerű, hogy van ez? Menjek vissza Simsonra, mert ott nekem nem volt ilyen problémám. Az asszony meg menjen busszal. Ez is egy megoldás, de nem ezért vettem a gépet.
Vigyem el Bambihoz... ok, gyorsan teszek vonóhorgot a kocsira, leműszakiztatom, szerzek utánfutót... vagy eltolom, csak 40 km.
Hagyjuk ezt a témát.
Aki úgy érzi, hogy érdemben segített (van ilyen), annak köszönöm.
Nincs harag, max. csak lecserélem a gépet, ennyi. Sose kötődtem egy tárgyhoz, főleg akkor nem, ha a hozzá fűzött elvárást nem hozza. Pl. Suzuki WagonR-em van, nem csajozós verdának vettem, csak annyi, hogy megbízhatóan elvigyen mindig A-ból B-be. Ennyi. Kb. ennyit vártam volna egy motortól is, szélvédelemmel együtt. A szélvédelemről lemondtam az olcsóbb árú Mz miatt, maradt igénynek az A-ból B-be megbízhatóan. Ez párszor nem teljesült már, főleg beöltözve. Maradandó élmény...
Én vagyok a hülye, hogy sokat várok el.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, ez egy 110A-s generátor, úgyhogy méretes dióda kell neki. Szegény ember vízzel főz alapon arra gondoltam, hogy egy ikarus VG generátorából mentett diódasort használnék (az 185A-s generátor), csak a szigetelés (és ezzel együtt a hűtés) ami megfogott eddig.Gyula-bá írta:Így igaz, a "sakkvidéki" körülményekhez magasabb töltő feszültség szükséges. Ha nem lehet állítani a szabályozón akkor megoldás lehet a leírt dióda is. Nem lesz könnyű olyat találni ami a teljes fogyasztást gond nélkül elviseli, úgy, hogy én inkább az átállítást vagy ha az nem lehetséges a szabályozó cseréjét javasolom.gabsic írta:... Viszont nálunk kicsit más éghajlat van, így sok ez a fesz. Ha egy plusz diódát beiktatok a töltő vezetékbe, az azon eső 0,7v miatt már pont jó lenne.
Vélemény?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Így igaz, a "sakkvidéki" körülményekhez magasabb töltő feszültség szükséges. Ha nem lehet állítani a szabályozón akkor megoldás lehet a leírt dióda is. Nem lesz könnyű olyat találni ami a teljes fogyasztást gond nélkül elviseli, úgy, hogy én inkább az átállítást vagy ha az nem lehetséges a szabályozó cseréjét javasolom.gabsic írta:... Viszont nálunk kicsit más éghajlat van, így sok ez a fesz. Ha egy plusz diódát beiktatok a töltő vezetékbe, az azon eső 0,7v miatt már pont jó lenne.
Vélemény?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszönöm, de nem is arról volt szó, hogy autóról kössünk le akkut. Mz-s fórumon vagyunk vagy mi...sub-ee írta: Az ETZ-nek nem lesz baja, ha a motor járása közben lekötöd az akkut, viszont ezt a mai autóknál és motoroknál egyenesen tilos!
Most javítottam egy motorvezérlőt, ami a laza akkusaruk miatt ment bizony tönkre!
Üdv.:Sub-ee
Dreamer
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az ETZ-nek nem lesz baja, ha a motor járása közben lekötöd az akkut, viszont ezt a mai autóknál és motoroknál egyenesen tilos!gesszti írta:Ez így nettó hülyeség, de neked kár is magyarázni. Erre már a másik fórumon rájöttem. Kötögesd csak le az akksit nyugodtan.Dreamer írta:miért méri így a gyártó. Szerintem Ők pedig sokkal jobban tudták bárkinél, hogy mit miért tesznek.
Most javítottam egy motorvezérlőt, ami a laza akkusaruk miatt ment bizony tönkre!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Azt gondolom, hogy elfogyott a szakmai érved, és ezért most enyhén személyeskedve próbálod saját igazad megvédeni.gesszti írta:Ez így nettó hülyeség, de neked kár is magyarázni. Erre már a másik fórumon rájöttem. Kötögesd csak le az akksit nyugodtan.Dreamer írta:miért méri így a gyártó. Szerintem Ők pedig sokkal jobban tudták bárkinél, hogy mit miért tesznek.
Ez nem úri ember dolog.
A többieknek pedig egy részlet a javítási kézikönyvből (ja "hülye" Németek nem tudják, hogy miért mit csinálnak... :O )
Ezennel ezt a kérdéskört befejeztem.
Dreamer
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ez így nettó hülyeség, de neked kár is magyarázni. Erre már a másik fórumon rájöttem. Kötögesd csak le az akksit nyugodtan.Dreamer írta:miért méri így a gyártó. Szerintem Ők pedig sokkal jobban tudták bárkinél, hogy mit miért tesznek.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az elmélet az rendben, csak sajnos a gyakorlat mást mutat!Gyula-bá írta:Tudja, mégis másképp csinálja!sub-ee írta:Ezt én is tudom, mindenesetre ...
N.C.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Szerintem nem az akkuhoz méretezünk egy töltésrendszert, hanem a gépjármű villamos fogyasztóinak az igényéhez.gesszti írta:Légszűrő nélkül? Dehogynem. Viszont milyen hibát tudsz mérni lekötött akksival, amit bekötött akksival nem? (akksihoz méretezett töltésrendszerről beszélünk)Dreamer írta: Vagy te meg sosem inditottal be hibakereses kozben legszuro nelkul motort? Ugye na....
Leírom az én gondolatsoromat (miért köti le a gyári videón a szakember az akkut):
- Ha a töltőfeszültség jól van beállítva, akkor elméletben egy lemerült akkumulátor töltése sem befolyásolhatja a töltést. DE ha le van merülve, az akku, és fel vannak kapcsolva a fő (és egyben nagy) fogyasztók is, akkor az akku relatíve nagy töltőárama miatt lecsökkenhet a töltőfeszültség, emiatt úgy is gondolhatjuk, hogy nem tölt eleget a motor és hibát keresünk.
- Ha a töltő feszültség nincs megfelelően beállítva (túltölt), az akku le van merülve és ráadjuk a fogyasztókat, akkor megnyugszunk, hogy jól tölt a rendszer mert meg van az előírt feszültség. Holott az töltése miatt bekövetkező feszültségesés miatt mérünk "helyes" értéket.
- Ha a töltő feszültség kicsi, de az akku új, vagy előtte teljesen fel volt töltve, akkor az akku töltéséhez nem szükséges többlet áramfelvétel, tehát úgy gondoljuk, hogy jól van beállítva a rendszer, holott nem tölt eléggé, az akku hamar(abb) le fog merülni.
Nem játszadozom tovább a szavakkal. Mert az előző gondolatsoromban is le volt írva, hogy miért méri így a gyártó. Szerintem Ők pedig sokkal jobban tudták bárkinél, hogy mit miért tesznek.
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ismét jót derültem a totális káosz és örület határain. 14V a tuti azt senkinek nem lesz igaza! Arany középút! De a 13,9V is belefér!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Légszűrő nélkül? Dehogynem. Viszont milyen hibát tudsz mérni lekötött akksival, amit bekötött akksival nem? (akksihoz méretezett töltésrendszerről beszélünk)Dreamer írta: Vagy te meg sosem inditottal be hibakereses kozben legszuro nelkul motort? Ugye na....
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Azert kicsit kulonbseg van meres miatt lekotni egy akkut par masodpercre, vagy azzal hasznalni orakig.gesszti írta:zsakfos
1 és 2 - mindkét esetben valahol 13,6-14,2 közé állítanám be a töltést. A 13,6 kell, hogy az akksi normálisan fel tudjon töltődni, a 14,2 meg biztos, ami biztos, kicsivel kevesebb, mint a 14,4. A legtöbb modern töltésrendszer is e két feszültségérték közt dolgozik. Jó, van néhány, ami rövid időre 14,4 fölé megy, de ahhoz már spéci akksi kell. 14,2-vel tuti nem teszed tönkre az akksit.
3 és 4 - generátoros töltésről én akksit nem kötnék le, de mindenki a maga szerencséjének kovácsa. Mai, elektronikával tűzdelt autóknál, motoroknál szigorúan tilos lekötni járó motor mellett az akksit.
Vagy te meg sosem inditottal be hibakereses kozben legszuro nelkul motort? Ugye na....
Dreamer
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
OFF
Gyula-bá!
Bennem már tavaly felmerült, hogy a teherautóm töltővezetékébe beiktassak egy diódát.
Északi, skandináv piacra gyártott koreai típus, az éghajlati sajátosságok miatt nem 14,4 a töltése, hanem 14,8-15v környékén van.
(Nem, nem hibás, a javítókönyv is ezt az értéket írja)
Viszont nálunk kicsit más éghajlat van, így sok ez a fesz. Ha egy plusz diódát beiktatok a töltő vezetékbe, az azon eső 0,7v miatt már pont jó lenne.
Vélemény?
Gyula-bá!
Bennem már tavaly felmerült, hogy a teherautóm töltővezetékébe beiktassak egy diódát.
Északi, skandináv piacra gyártott koreai típus, az éghajlati sajátosságok miatt nem 14,4 a töltése, hanem 14,8-15v környékén van.
(Nem, nem hibás, a javítókönyv is ezt az értéket írja)
Viszont nálunk kicsit más éghajlat van, így sok ez a fesz. Ha egy plusz diódát beiktatok a töltő vezetékbe, az azon eső 0,7v miatt már pont jó lenne.
Vélemény?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gesszti .Köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gyula-bá írta: Elég hibásan "jött le", a "pontos" értékek" (mert ilyen nincs, viszont vannak "elfogadott" értékek) nagyon sok mindennek függvényei! A "jó" beállítás "személy" és motor, akku minőség, úthasználat, vezetési stílus, , ... függő ...,lehet agyalni.
Köszi ez aztán a tökéletes segitő válasz.
És akkor ilyen válaszok után meg kioktatja az embereket hogy lehet még tanulni meg stb.
Miért nem lehet normálisan leirni,mint ahogy pld Gesszti?
13,6-14,2 között.
Ennyi kellett volna Gyula bá!
Ehelyett megint egy adott egy nesze semmi fogd meg jól választ,amiből semmit nem tud meg a kérdező.
Pedig tök normálisan,érthetően,magyarul kérdeztem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
zsakfos
1 és 2 - mindkét esetben valahol 13,6-14,2 közé állítanám be a töltést. A 13,6 kell, hogy az akksi normálisan fel tudjon töltődni, a 14,2 meg biztos, ami biztos, kicsivel kevesebb, mint a 14,4. A legtöbb modern töltésrendszer is e két feszültségérték közt dolgozik. Jó, van néhány, ami rövid időre 14,4 fölé megy, de ahhoz már spéci akksi kell. 14,2-vel tuti nem teszed tönkre az akksit.
3 és 4 - generátoros töltésről én akksit nem kötnék le, de mindenki a maga szerencséjének kovácsa. Mai, elektronikával tűzdelt autóknál, motoroknál szigorúan tilos lekötni járó motor mellett az akksit.
1 és 2 - mindkét esetben valahol 13,6-14,2 közé állítanám be a töltést. A 13,6 kell, hogy az akksi normálisan fel tudjon töltődni, a 14,2 meg biztos, ami biztos, kicsivel kevesebb, mint a 14,4. A legtöbb modern töltésrendszer is e két feszültségérték közt dolgozik. Jó, van néhány, ami rövid időre 14,4 fölé megy, de ahhoz már spéci akksi kell. 14,2-vel tuti nem teszed tönkre az akksit.
3 és 4 - generátoros töltésről én akksit nem kötnék le, de mindenki a maga szerencséjének kovácsa. Mai, elektronikával tűzdelt autóknál, motoroknál szigorúan tilos lekötni járó motor mellett az akksit.
Re: Elektronika
Ha a rendszer folyamatosan terhelve van és benne van a szűrés akkor szabad.zsakfos írta:Na és mi van az akku lekötéssel járó motornál?Most akkor tilos vagy szabad?
Re: Elektronika
Elég hibásan "jött le", a "pontos" értékek" (mert ilyen nincs, viszont vannak "elfogadott" értékek) nagyon sok mindennek függvényei! A "jó" beállítás "személy" és motor, akku minőség, úthasználat, vezetési stílus, , ... függő ...,lehet agyalni.zsakfos írta:...Magyarul hogy a fenébe tudhatom akkor hogy pld nekem jó-e a töltésrendszerem vagy sem,ha ilyen választ kapok egy érthetően feltett kérdésemre.
Akkor minek méretnek itt bárkivel ha gondja van,ha úgysem mondanak semmit a számok?
Legalábbis ilyen válaszból nekem ez jött le.
Re: Elektronika
Ez így van!Dreamer írta:Az autok eseteben a generatorok ugy vannak meretezve, hogy atlagos terheles meg lemerult alku eseteben se okozzon gondot. Ugy vettem eszre, hogy az MZk toltes kapacitasa elegge hatarra van meretezve. Azt gondolom az akku lekotese a gyari videoban azert tortenik, mert annak az allapota (toltott, reszben toltott, kimerult) ebben az esetben meghamisitja a meres eredmenyet es hibas beallitast eredmenyezhet. -Szerintem-
(Zanzasitva, ha a generatorban lenne eleg kakao akkor mindegy lenne mivel merunk (akkuval vagy nelkule)).
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Az autok eseteben a generatorok ugy vannak meretezve, hogy atlagos terheles meg lemerult alku eseteben se okozzon gondot. Ugy vettem eszre, hogy az MZk toltes kapacitasa elegge hatarra van meretezve. Azt gondolom az akku lekotese a gyari videoban azert tortenik, mert annak az allapota (toltott, reszben toltott, kimerult) ebben az esetben meghamisitja a meres eredmenyet es hibas beallitast eredmenyezhet. -Szerintem-
(Zanzasitva, ha a generatorban lenne eleg kakao akkor mindegy lenne mivel merunk (akkuval vagy nelkule)).
(Zanzasitva, ha a generatorban lenne eleg kakao akkor mindegy lenne mivel merunk (akkuval vagy nelkule)).
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem szabad, de a meres idejere kb. Fel perc - egy perc megengedheto. - Szerintem -zsakfos írta:Na és mi van az akku lekötéssel járó motornál?Most akkor tilos vagy szabad?
En kifogastalan rendszer eseteben (lekotott akku eseten) a gyari ajanlast (13.8-14.6 3 a terheles eseten) vennem alapul.
Dreamer
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na és mi van az akku lekötéssel járó motornál?Most akkor tilos vagy szabad?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gyula-bá írta: Nem léteznek ilyen "adatok". Az "ideális" (mert ilyen nincs) kompromisszumot mindenki találja meg magának, mert nincs rá "tuti" recept max. ötlet (némi kompromisszummal).
Hogy hogy nem léteznek?
Nem hajszálpontos adatra gondoltam,hanem tól-ig.
Magyarul hogy a fenébe tudhatom akkor hogy pld nekem jó-e a töltésrendszerem vagy sem,ha ilyen választ kapok egy érthetően feltett kérdésemre.
Akkor minek méretnek itt bárkivel ha gondja van,ha úgysem mondanak semmit a számok?
Legalábbis ilyen válaszból nekem ez jött le.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Nem csak az autónak de a motornak is.Patrik írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem ezzel a vitával kapcsolatban,..
Azt olvastam lentebb,hogy a 14,4V sok,viszont autóknál ez még jó érték(én azt tanultam ez az ideális autóknak). ...
Az más kérdés, hogy a gyárak, bizonyos megfontolásokból, ennél valamivel alacsonyabb töltő feszültséget állítanak be.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem ezzel a vitával kapcsolatban,de belefolyni nem szeretnék!
Azt olvastam lentebb,hogy a 14,4V sok,viszont autóknál ez még jó érték(én azt tanultam ez az ideális autóknak).
Namármost többen ajánlottak már nekem wartburg,skoda stb. feszszabot!
A kérdés ezek mennyit engednek? Mert ha az átlag autó töltést hozzák akkor az sok a lentebb írtak alapján.
Csak azért kérdezem mert wartburg szabályzóra akartam váltani és jó lenne tudni.
Köszi a válaszokat előre is!
Lenne egy kérdésem ezzel a vitával kapcsolatban,de belefolyni nem szeretnék!
Azt olvastam lentebb,hogy a 14,4V sok,viszont autóknál ez még jó érték(én azt tanultam ez az ideális autóknak).
Namármost többen ajánlottak már nekem wartburg,skoda stb. feszszabot!
A kérdés ezek mennyit engednek? Mert ha az átlag autó töltést hozzák akkor az sok a lentebb írtak alapján.
Csak azért kérdezem mert wartburg szabályzóra akartam váltani és jó lenne tudni.
Köszi a válaszokat előre is!
Re: Elektronika
Nem léteznek ilyen "adatok". Az "ideális" (mert ilyen nincs) kompromisszumot mindenki találja meg magának, mert nincs rá "tuti" recept max. ötlet (némi kompromisszummal).zsakfos írta:Elég csak a számokra válaszolni
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Jó lenne ha dűlőre jutnának az elektroagyak ebben a töltés témában.mert én már ezekután úgy belekeveredtem mint majom a házicérnába
Most akkor hol,hogyan,mekkora értéket kell mérni egy jól működő töltésű 12V-os Mz-n?
Összefoglalná valaki?
Ezekre lennék kiváncsi(meg gondolom még páran):
1:Akkuval, járó motornál,világitás nélkül mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
2:Akkuval, járó motornál,világitással mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
3:Akku nélkül, járó motornál,világitás nélkül mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
4:Akku nélkül, járó motornál,világitássall mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
Elég csak a számokra válaszolni
ui:nem arról volt szó mindig hogy TILOS lekötni az akkut járó motornál?
Most akkor hol,hogyan,mekkora értéket kell mérni egy jól működő töltésű 12V-os Mz-n?
Összefoglalná valaki?
Ezekre lennék kiváncsi(meg gondolom még páran):
1:Akkuval, járó motornál,világitás nélkül mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
2:Akkuval, járó motornál,világitással mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
3:Akku nélkül, járó motornál,világitás nélkül mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
4:Akku nélkül, járó motornál,világitássall mondjuk 4000 fordulat környékén akku 2 saruján mért feszültség értéke
Elég csak a számokra válaszolni
ui:nem arról volt szó mindig hogy TILOS lekötni az akkut járó motornál?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ez összesen 13 W- Kb. 1 A,(az aksinak kb. 0,7 A kell) a gyújtást ne számold bele mert az a rákapcsolt aksival is fogyaszt, igaz, hogy amíg a generátor nem kezd tölteni addig az akku-ról.Dreamer írta:Helyzetjelzo 3w, hatso lampa, 5w, muszervilagitas 5w, gyujtas x w.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.03.07. 14:02-kor.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Helyzetjelzo 3w, hatso lampa, 5w, muszervilagitas 5w, gyujtas x w.Gyula-bá írta:- (aláhúzass tőlem)Dreamer írta:- Beindítja a motort.
- beköti a feszültség mérőt a d+ és d- kivezetésre
- bekapcsolja a helyzetjelzőt (kb 3A terhelést gerenál)
- lehúzza az akku kivezetését <- ez számomra eddig nem volt információ értékű
- adott fordulatszámokon figyeli a feszültséget
A lényeg, nem mindegy, hogy akkuval, vagy pedig akku nélkül mérjük a töltő feszültséget. Legalább is én ezt gondolom!
Ha jól meggondolod akkor mindegy, mert a helyzetjelző kb. ugyanakkora árammal terheli a generátort mint egy jó állapotban lévő akku töltő árama. Ebben az esetben viszont a "hulla" aksi esetleg nagyon nagy áram felvétele nem befolyásolja a mérés eredményét.
Azt gondolom, hogy nem veletlen a levalasztas. De mindenki tegyen belatasa szerint!
Dreamer
Re: Elektronika
- (aláhúzass tőlem)Dreamer írta:- Beindítja a motort.
- beköti a feszültség mérőt a d+ és d- kivezetésre
- bekapcsolja a helyzetjelzőt (kb 3A terhelést gerenál)
- lehúzza az akku kivezetését <- ez számomra eddig nem volt információ értékű
- adott fordulatszámokon figyeli a feszültséget
A lényeg, nem mindegy, hogy akkuval, vagy pedig akku nélkül mérjük a töltő feszültséget. Legalább is én ezt gondolom!
Ha jól meggondolod akkor mindegy, mert a helyzetjelző kb. ugyanakkora árammal terheli a generátort mint egy jó állapotban lévő akku töltő árama. Ebben az esetben viszont a "hulla" aksi esetleg nagyon nagy áram felvétele nem befolyásolja a mérés eredményét.
Ha valaki mindig szabályosan világit (tompított) akkor a beállításkor ezt kapcsolnám be.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Na jó, nem húzom tovább senki idegrendszerét inkább leírom, hogy mi az ami számomra eddig nem tűnt fel és nem is gondoltam fontosnak.Gyula-bá írta:Bocs, igazad van ,nem nyitottam meg mert azt gondoltam, hogy az általam belinkeltről van szó.Dreamer írta:...Sajnálom, hogy nem nyitottad meg a linkem...
Megnéztem, semmi mást nem csinál mint ellenőrzi, hogy a töltő feszültség rendben van, 13,8-14,6 V közti értéket ad meg, elfogadhatónak.
Tehát, nem véletlen vágtam ki a részletet.
- Beindítja a motort.
- beköti a feszültség mérőt a d+ és d- kivezetésre
- bekapcsolja a helyzetjelzőt (kb 3A terhelést gerenál)
- lehúzza az akku kivezetését <- ez számomra eddig nem volt információ értékű
- adott fordulatszámokon figyeli a feszültséget
A lényeg, nem mindegy, hogy akkuval, vagy pedig akku nélkül mérjük a töltő feszültséget. Legalább is én ezt gondolom!
Dreamer
Re: Elektronika
Mindkettő rendben van.Dreamer írta:Lehet, hogy félreértettem amit írtál, vagy pedig nem jó volt a megfigyelésem !
A két dolog csak látszólag mond ellent, a magyarázat a töltő egyszerű felépítésében keresendő, mivel nem egy precíz elektronika szabályozza a töltő áramot (a cella feszültség függvényében). Erre a feladatra speciálisan kifejlesztett IC-k léteznek, ilyen például az UC3906 jelű.
Re: Elektronika
Bocs, igazad van ,nem nyitottam meg mert azt gondoltam, hogy az általam belinkeltről van szó.Dreamer írta:...Sajnálom, hogy nem nyitottad meg a linkem...
Megnéztem, semmi mást nem csinál mint ellenőrzi, hogy a töltő feszültség rendben van, 13,8-14,6 V közti értéket ad meg, elfogadhatónak.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Akkor én rosszul tudtam, figyeltem meg.Gyula-bá írta:A dolog nem ilyen egyszerű.
Röviden, a tejesség igénye nélkül:
-Amíg a cella feszültség el nem éri a 2,4 V-ot addig nem lesz gáz fejlődés bármekkora is legyen a töltő áram (lásd "gyors töltés").
2,4 V cella feszültség fölött a fejlődő gáz mennyisége már függ a töltő áramtól, ebben az állapotban az akku. Kb. a névleges kapacitás 85%-ára van feltöltve.
A 100%-os töltöttség csak csökkentett áramú "túltöltéssel" érhető el (a cella feszültség megközelíti a 2,5 V-ot).
Leírom én mint tapasztaltam. Lemerült a autó akkumulátora, rátettük a töltőre (egyszerű mezei trafós töltő, árammérővel). A ráakasztás pillanatában felvett valamennyi áramot. Az akku függvényében 4-7A. Röviddel ez után intenzív gázképződés jelentkezett. Egy-két óra múlva már észlelhetően csökkent a töltőáram és a gázképződés is.
Ahogy növekedett az akkuban a feszültség, úgy csökkent a töltőáram. A töltés vége felé már alig-alig tapasztalható gázképződés.
Lehet, hogy félreértettem amit írtál, vagy pedig nem jó volt a megfigyelésem !
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ott volt a leírásomban az, hogy feszültséggenerátoros módban tölt. Ez pedig azt jelenti, hogy 14,7V felé NEM MEGY a töltőfeszültség. Amint az akku is eléri ezt a feszültséget a töltéskiegyenlítődés ~0 áramot fog áthajtani.gesszti írta: A feszültséggel van kapcsolatban. Persze az áramerősség is. Azt figyeld meg, hogy a 0,5A áramerősség eléréséhez mekkora feszültségre van szükség. Minél rosszabb az akksi, annál magasabb lesz ez a feszültség. Ezért van az, hogy egy jó akksit tudsz 0,5A-el tölteni, (akár többel is) mert ekkor még bőven a gázképződéshez szükséges feszültség alatt vagy.
Ha az aksi kapacitását akarod mérni, akkor a "20 órás mérés"-t kell elvégezni. Keress rá a neten a leírására. Nem bonyolult. Minden évben egyszer végigmérem ezzel az összes akksimat, hogy tudjam, melyik milyen állapotban van.
Az akku mérését pedig egy céleszköz végezte, nyilván van valamennyi mérési hibája, de tájékoztató mérésre tökéletes.
Dreamer
Re: Elektronika
A dolog nem ilyen egyszerű.
Röviden, a tejesség igénye nélkül:
-Amíg a cella feszültség el nem éri a 2,4 V-ot addig nem lesz gáz fejlődés bármekkora is legyen a töltő áram (lásd "gyors töltés").
2,4 V cella feszültség fölött a fejlődő gáz mennyisége már függ a töltő áramtól, ebben az állapotban az akku. Kb. a névleges kapacitás 85%-ára van feltöltve.
A 100%-os töltöttség csak csökkentett áramú "túltöltéssel" érhető el (a cella feszültség megközelíti a 2,5 V-ot).
Röviden, a tejesség igénye nélkül:
-Amíg a cella feszültség el nem éri a 2,4 V-ot addig nem lesz gáz fejlődés bármekkora is legyen a töltő áram (lásd "gyors töltés").
2,4 V cella feszültség fölött a fejlődő gáz mennyisége már függ a töltő áramtól, ebben az állapotban az akku. Kb. a névleges kapacitás 85%-ára van feltöltve.
A 100%-os töltöttség csak csökkentett áramú "túltöltéssel" érhető el (a cella feszültség megközelíti a 2,5 V-ot).
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sajnálom, hogy nem nyitottad meg a linkem...Gyula-bá írta:Amennyire én tudok németül, majdnem sehogy, a videón a generátor,a diódák, ill a szabályozó vizsgálata látható. Ha valaki feliratozni tudná a videót, szerintem, egészen jól használható oktató filmhez jutnánk. A "mi, miért" kérdésre nyelvtudás hiányában, gondolom nálad is itt a bökkenő, nem tudok válaszolni.Dreamer írta:...Lenne úgy általában mindenkihez egy kérdés! Mit látunk a videón? De ne csak egy szóval jellemezzük, hogy töltés vizsgálat, hanem mi miért történik?...
Dreamer
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A feszültséggel van kapcsolatban. Persze az áramerősség is. Azt figyeld meg, hogy a 0,5A áramerősség eléréséhez mekkora feszültségre van szükség. Minél rosszabb az akksi, annál magasabb lesz ez a feszültség. Ezért van az, hogy egy jó akksit tudsz 0,5A-el tölteni, (akár többel is) mert ekkor még bőven a gázképződéshez szükséges feszültség alatt vagy.Dreamer írta:a gázképződés inkább a töltőárammal van összefüggésben. Ha a töltőfesz 14.4 (és az akkuban is annyi van) akkor nem szabad neki termelődni. Ha halálán van az akku, már 0,5A töltőáramnál is tapasztalható gázképződés.
Szóval itt valami ellentmondás lesz a két érték között.
Ha az aksi kapacitását akarod mérni, akkor a "20 órás mérés"-t kell elvégezni. Keress rá a neten a leírására. Nem bonyolult. Minden évben egyszer végigmérem ezzel az összes akksimat, hogy tudjam, melyik milyen állapotban van.
Re: Elektronika
Ez valóban előfordulhat.gesszti írta:.... Elméletileg valóban 14,4 V lenne az optimális, de ekkor már biztosan van olyan cella az akksiban, amit túl magas feszültség terhel. Ez a cella hamar megpusztul, és van olyan kis gecmó, hogy rögtön viszi maga után a többit is.
Megjegyzésként csak annyit, hogy a járművekben alkalmazott töltési mód (feszültség korlát) közel sincs az ideálishoz.
Re: Elektronika
Amennyire én tudok németül, majdnem sehogy, a videón a generátor,a diódák, ill a szabályozó vizsgálata látható. Ha valaki feliratozni tudná a videót, szerintem, egészen jól használható oktató filmhez jutnánk. A "mi, miért" kérdésre nyelvtudás hiányában, gondolom nálad is itt a bökkenő, nem tudok válaszolni.Dreamer írta:...Lenne úgy általában mindenkihez egy kérdés! Mit látunk a videón? De ne csak egy szóval jellemezzük, hogy töltés vizsgálat, hanem mi miért történik?...
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem szeretnék vitatkozni, annak semmi értelme, én csupán összefüggéseket kerestem.Gyula-bá írta:
Nem volt szó "döglött" vagy "félholt" akkukról!
Nekem minden szabályozóm 14,4 (7,2)V-ra (max) van beállítva egyik sem "forralja" az akut, sem a kicsit sem a nagyot. Másnak lehet egyéb tapasztalata, nem érdemes vitatkozni, elő kell venni a szakirodalmat.
Én részemről befejeztem, jó éjszakát.
A napokban tapasztaltam, hogy egy jónak gondolt 5Ah-s motor akku 1A terhelőárammal terhelve csak 2 Ah-t tudott. Ez alapján minél nagyobb a terhelőáram annál drasztikusabb a kapacitás csökkenés.
Ezzel az akkuval az volt az első megfigyelés, hogy "feltöltött állapotban" feszültséggenerátoros üzemmódban (0,5A áramkorláttal) már jelentős gázképződés volt tapasztalható.
Ebből gondolom azt az összefüggést, minél rosszabb egy akku kapacitása, annál inkább jelentkezik gázképződés jól beállított töltőfeszültség esetén is.
Lenne úgy általában mindenkihez egy kérdés! Mit látunk a videón? De ne csak egy szóval jellemezzük, hogy töltés vizsgálat, hanem mi miért történik?
ETZ töltés ellenőrzés
Tudom, hogy most úgy gondoljátok, hogy óvodás a kérdés, de valójában nagyon is köze van ehhez a témához.
Dreamer
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
14,4V-ot nem tudod kihasználni, mert az akksi celláinak kapacitása / állapota / ellenállása nem teljesen egyforma. Elméletileg valóban 14,4 V lenne az optimális, de ekkor már biztosan van olyan cella az akksiban, amit túl magas feszültség terhel. Ez a cella hamar megpusztul, és van olyan kis gecmó, hogy rögtön viszi maga után a többit is.Gyula-bá írta: Tudja, mégis másképp csinálja!
N.C.
Re: Elektronika
Tudja, mégis másképp csinálja!sub-ee írta:Ezt én is tudom, mindenesetre ...
N.C.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezt én is tudom, mindenesetre a magasabb töltőfeszültség miatt mégis drasztikus a gázképződés, tapasztalat, ahogy látom hell kolléga is tapasztalta már, és szerintem nem csak ő!Gyula-bá írta:Érdekes felfedezés, mely szerint a gázfejlődési feszültség függ a kapacitástól. A szakirodalom ilyenről nem tud, de Ön tudja, biztos úgy van!sub-ee írta: Ebben nagyon téved! 14,4V-nál az a kis akku ami az ETZ-ben van szétforrja magát!!!
Autóknál 14-14,2V a töltőfeszültség! 14,4-nél már túltöltés van!
Üdv.:Sub-ee
Nekem jelenleg 13,8V a töltésem és semmi gondom nincs a motorral, az elektronikus szabályzót beállítottam ennyire, 1500 RPM-nél már tökéletes a töltés!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Nem volt szó "döglött" vagy "félholt" akkukról!Dreamer írta:Ha a töltőfesz 14.4 (és az akkuban is annyi van) akkor nem szabad neki termelődni. Ha halálán van az akku, már 0,5A töltőáramnál is tapasztalható gázképződés.
Nekem minden szabályozóm 14,4 (7,2)V-ra (max) van beállítva egyik sem "forralja" az akut, sem a kicsit sem a nagyot. Másnak lehet egyéb tapasztalata, nem érdemes vitatkozni, elő kell venni a szakirodalmat.
Én részemről befejeztem, jó éjszakát.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég