Valószínűleg súbertű profil probléma. Vagy gázlengés probléma. Nagyobb főfúvóka, tű reszelgetés lehet megoldás, de ne hallgass rám, ezt élőben kéne látni.seagateh írta:Sziasztok
>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok
Köszönettel:
Csabi
Üzemanyagellátás
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: nehézségek
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
21 lánckerék 250 ETZ az igen baráti párosítás(én 20 fentebb nem mertem menni). Nem sok az neki? Forgatni kell az MZ azt szereti. 

nehézségek
Sziasztok
A segítségeteket szeretném kérni.
- ETZ 250 - Optikai jeladós tranzisztoros gyújtásal - utángyártott "gyári" kipuffantó - Egy mérettel fúrva van a henger!
Az a problémám hogy 3000res fordulat alatt ilyen haldokló fulladós tehát pl 50km/h tartom 5. fokozatban ez azt jelenti hogy ilen 2500-as forulaton van, kis és nagy gázra is egyaránt néha reagál néha lassul, elveszti az erejét. 3000 fordulat felett pedig normálisan elkezd húzni egészen 6500ig. Egyszerűen nemtudok rájönni hogy mi a gondja.
3000 fordulat alatt egyáltalán nem akarja felvenni a fordulatot.
Adatok:
- Gyári BVF karburátor (csavaros)
- 125ös főfúvóka
- 50es alapjárati
- A tű a legalsótól egyel visszább
- Benzinszint rendben
- Előgyújtás 3mm
- Alapjárat jobb mint hibátlan, egyenletes.
- Végsebesség: 130tól több (nem húzattam végig) - 3000 fordulattól minden sebességet normálisan szépen megtartja emelkedőn is.
- Gyertya szép őzbarnára körbe kivan égve (Brisk N15YC)
- 21fogas lánckerék
- Nagyon fontos nem füstöl, olajat nem köp szép hangja van.
>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok
Köszönettel:
Csabi
A segítségeteket szeretném kérni.
- ETZ 250 - Optikai jeladós tranzisztoros gyújtásal - utángyártott "gyári" kipuffantó - Egy mérettel fúrva van a henger!
Az a problémám hogy 3000res fordulat alatt ilyen haldokló fulladós tehát pl 50km/h tartom 5. fokozatban ez azt jelenti hogy ilen 2500-as forulaton van, kis és nagy gázra is egyaránt néha reagál néha lassul, elveszti az erejét. 3000 fordulat felett pedig normálisan elkezd húzni egészen 6500ig. Egyszerűen nemtudok rájönni hogy mi a gondja.
3000 fordulat alatt egyáltalán nem akarja felvenni a fordulatot.

Adatok:
- Gyári BVF karburátor (csavaros)
- 125ös főfúvóka
- 50es alapjárati
- A tű a legalsótól egyel visszább
- Benzinszint rendben
- Előgyújtás 3mm
- Alapjárat jobb mint hibátlan, egyenletes.
- Végsebesség: 130tól több (nem húzattam végig) - 3000 fordulattól minden sebességet normálisan szépen megtartja emelkedőn is.
- Gyertya szép őzbarnára körbe kivan égve (Brisk N15YC)
- 21fogas lánckerék
- Nagyon fontos nem füstöl, olajat nem köp szép hangja van.
>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok
Köszönettel:
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Mi a véleményetek az etz 251 külön olajzásáról? Mennyire megbízható? Esetleg van/volt valakinek ilyen etz-je? A németeknél sokan használják! Igaz, hogy drága, de a boltban mindent lehet hozzá kapni, kivéve a szívócsonkot!
Mi a véleményetek az etz 251 külön olajzásáról? Mennyire megbízható? Esetleg van/volt valakinek ilyen etz-je? A németeknél sokan használják! Igaz, hogy drága, de a boltban mindent lehet hozzá kapni, kivéve a szívócsonkot!
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Üzemanyagellátás
Ja arra. Aztán megtaláltam a Haynes könyvet és megnéztem ezt a típusú karbit, és valóban, ezeknél így kell

A régi fajtához vagyok szokva na.. ott fordítva van. Meglepődtem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:Illetve karburálást mindig felülről kezdünk, nehogy megragadjon a kevés nyál miatt. Ennek némileg ellent mond a "tedd a tűt legalulra".
Mofakeres ETZ 24n2-es karburátort vett.
Én is ilyet vettem tavaly, nekem most is túl sok benzint kap és a tű legalul van, 115 főfúvókával.
Csak a tapasztalataimat írtam le konkrétan ezzel a taiwani gyártmányúval kapcsolatban. Úgy, ahogy nekem sikerült beállítanom szinte tökéletesre...leszámítva a kicsit dús keveréket.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Nem forditva rakja össze.Hol láttad ezt?Hány percnél?Erre gondolsz?ötvöscsöpi írta:
Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?

Ez egy ilyen fajta megoldás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Üzemanyagellátás
Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?allllli írta:popitty írta: 1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Illetve karburálást mindig felülről kezdünk, nehogy megragadjon a kevés nyál miatt. Ennek némileg ellent mond a "tedd a tűt legalulra". 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Bár nem bele vau vau, de ha van egy rossz kivitelű tű, akkor a fúvókázás sokszor nem sokat ér...allllli írta: Szia, ne kísérletezgess! Ha a benzinszintet az úszóházban tök leveszed, akkor persze h nem jó. Ha túl magas a szint, akkor azért nem jó. Ha túl kicsi a főfúvóka (95), akkor azért nem jó. Csináld pontosan azt, amit leírok.
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
2.) A főfúvóka legyen pl. 115-ös.
3.) Az alapjárati fúvóka legyen 35 vagy 40.
4.) A szívató fúvóka legyen 70 vagy 75.
5.) A tűt helyezd legalulra, hogy a lehető legmélyebben nyúljon be. Esetleg kipróbálhatod egyel fentebbi rovátkában is.
6.) A levegőcsavart teljes betekerés után tekerd ki kb. 1,5 fordulattal.
Ha az 1-es pontot csak kb-ra állítod be, akkor fuccs az egésznek, ezt kell nagyon jól eltalálni.
Ha ezeket pontosan így csinálod, normálisan kell üzemelnie. Persze ezek után még mindig lehet finomítani próbakörök és egyéb tesztek után.

Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia, ne kísérletezgess! Ha a benzinszintet az úszóházban tök leveszed, akkor persze h nem jó. Ha túl magas a szint, akkor azért nem jó. Ha túl kicsi a főfúvóka (95), akkor azért nem jó. Csináld pontosan azt, amit leírok.popitty írta:Jó ez a karbi téma sose lehet kikeveredni belőle. Én egy 24N2-es MOFAKERES karbit vettem 150cm3-s
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
2.) A főfúvóka legyen pl. 115-ös.
3.) Az alapjárati fúvóka legyen 35 vagy 40.
4.) A szívató fúvóka legyen 70 vagy 75.
5.) A tűt helyezd legalulra, hogy a lehető legmélyebben nyúljon be. Esetleg kipróbálhatod egyel fentebbi rovátkában is.
6.) A levegőcsavart teljes betekerés után tekerd ki kb. 1,5 fordulattal.
Ha az 1-es pontot csak kb-ra állítod be, akkor fuccs az egésznek, ezt kell nagyon jól eltalálni.
Ha ezeket pontosan így csinálod, normálisan kell üzemelnie. Persze ezek után még mindig lehet finomítani próbakörök és egyéb tesztek után.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Jó ez a karbi téma sose lehet kikeveredni belőle. Én egy 24N2-es MOFAKERES karbit vettem 150cm3-s
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Szia!Peti92x írta:Srácok, motorosok!
Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.
Nekem 24-es karbival 115-ös főfúvókával 4,5 liter. Gyújtás HP előtt 2,5 mm-el. Nem tudom hány km-t futott eddig a hengerem, mert használtan vettem és én nem fúrattam még meg. Ha Simson után megyek 50-el akkor is 4-4.2 liter a fogyasztás.
Re: Üzemanyagellátás
Srácok, motorosok!
Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.
Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Az üzemanyag szint nem jó boltilag. Csak akkor mondd ezt, ha tolómérővel kimérted és átlátszó falú edénybe állítva megnézted, hogy valóban addig engedi a benzint ameddig kell. Itt sajnos nincs kb...én is azt hittem. Mm-eken múlik, hog jó lesz-e vagy sem. Csináld úgy, ahogy a szervíz videóban van:
http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
A főfúvókád, a 95-ös meg már túl kicsi, nem kap elég benzint terhelésen, tegyél bele 115 vagy 110 és jó lesz. Feltéve ha beállítottad a benzin szintet tökéletesre.
http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
A főfúvókád, a 95-ös meg már túl kicsi, nem kap elég benzint terhelésen, tegyél bele 115 vagy 110 és jó lesz. Feltéve ha beállítottad a benzin szintet tökéletesre.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Konkrétan milyen karburátort vettél?
Más fúvoka kell a gyári formátumúba, más a BING-be!
A torokátmérő 24-es a 150ccm-es motorhoz.
Más fúvoka kell a gyári formátumúba, más a BING-be!
A torokátmérő 24-es a 150ccm-es motorhoz.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Akkor tehát az üzemanyagot kell nagyon csökkenteni. Egyébként egy autószerelő a szomszédom azt mondta tarakírozva jár. Hát nem tudom ez mi. Én tettem bele a 115-ös helyett 95-ös főfúvókát a tűt ahogy te is egészen leengedtem az űz.ag. szint az jó boltilag és még is szr. Lehet hogy meg kisebb főfúvókát teszek bele ha ez tényleg a sok üz.ag. miatt van.Mégegyszer kösz.allllli írta:Szia!popitty írta:Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
Én is a mofakeres ETZ 150-hez való karbit vettem meg tavaly februárban. Nekem 115-ös főfúvóka volt benne, a szívatóé meg kb 120-as volt!Nem csoda, hogy szívatáskor belefulladt a benzinbe. Alapjárati meg 35-ös.
Tapasztalataim a következők: Az úszóházban a benzinszintet be kell normálisan állítani, mielőtt bármihez is kezdenél.
Nekem legalul van a súbertű (tehát a legmélyebbre nyúlik le, így csökkentve a benzin-levegő keverékben a benzin arányát) és így is kicsit sokat kap, bár a fogyasztás nem megy 5 L fölé. Azért így is sokallom. Szívatóval csak gázhúzásra indul el, tehát, még ez is sok benzin neki és pár mp után már el is veszem tőle a szívatót. Mondom benzint elvenni tőle már nem tudok, esetleg a főfúvókát kicserélem 110-esre. 105 meg már kevés neki. Viszont precízen beállítható az alapjárat, összességében meg vagyok elégedve vele.
Gyárilag is (évjárattól és egyéb ismeretlen tényezőktől függően) 115 vagy 120-as főfúvóka volt benne. Alapjárati meg 35 vagy 40. Szívató az mindig 70.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia!popitty írta:Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
Én is a mofakeres ETZ 150-hez való karbit vettem meg tavaly februárban. Nekem 115-ös főfúvóka volt benne, a szívatóé meg kb 120-as volt!

Tapasztalataim a következők: Az úszóházban a benzinszintet be kell normálisan állítani, mielőtt bármihez is kezdenél.
Nekem legalul van a súbertű (tehát a legmélyebbre nyúlik le, így csökkentve a benzin-levegő keverékben a benzin arányát) és így is kicsit sokat kap, bár a fogyasztás nem megy 5 L fölé. Azért így is sokallom. Szívatóval csak gázhúzásra indul el, tehát, még ez is sok benzin neki és pár mp után már el is veszem tőle a szívatót. Mondom benzint elvenni tőle már nem tudok, esetleg a főfúvókát kicserélem 110-esre. 105 meg már kevés neki. Viszont precízen beállítható az alapjárat, összességében meg vagyok elégedve vele.
Gyárilag is (évjárattól és egyéb ismeretlen tényezőktől függően) 115 vagy 120-as főfúvóka volt benne. Alapjárati meg 35 vagy 40. Szívató az mindig 70.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Látod, egyszerű ez mint a faék...VS461 írta:Lepattintottam az úszóházat, kicsit kipucoltam, és megmozgattam az úszót is. Kipróbáltam, zár rendesen, ha felnyomom, és engedi a benzint, ha elengedem. Visszaraktam az úszóházat, megnyitottam, feltöltődött, semmi probléma. Sajnos, az évnyitó tesztrepülés az időjárásra való tekintettel elmaradt:(VS461 írta:
Köszi! Akkor holnap szétborítom:)
Milyen jó ez a csatos megoldás, nem kell szétdönteni az egészet...

Dreamer
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Üzemanyagellátás
Lepattintottam az úszóházat, kicsit kipucoltam, és megmozgattam az úszót is. Kipróbáltam, zár rendesen, ha felnyomom, és engedi a benzint, ha elengedem. Visszaraktam az úszóházat, megnyitottam, feltöltődött, semmi probléma. Sajnos, az évnyitó tesztrepülés az időjárásra való tekintettel elmaradt:(VS461 írta:Köszi! Akkor holnap szétborítom:)Dreamer írta: Nem zár a tűszelep. Felakadt az úszó. Az úszóházat finoman megkocogtatni egy csavarhúzó nyelével, de jobb lenne szétborítani a karbit, és megtisztítani.
Milyen jó ez a csatos megoldás, nem kell szétdönteni az egészet...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Akkor holnap szétborítom:)Dreamer írta: Nem zár a tűszelep. Felakadt az úszó. Az úszóházat finoman megkocogtatni egy csavarhúzó nyelével, de jobb lenne szétborítani a karbit, és megtisztítani.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Nem zár a tűszelep. Felakadt az úszó. Az úszóházat finoman megkocogtatni egy csavarhúzó nyelével, de jobb lenne szétborítani a karbit, és megtisztítani.VS461 írta:Sziasztok!
Most jutottam el a 251-esem felélesztéséhez. Sajnos, egy fél évet állt eddig. Ahogy nyitottam a benzincsapot, a karbi alsó csőcsonkján folyik ki az anyag. Elzárom, eláll, kinyitom, folyik. Mi okozhatja ezt? Gyári, csatos BVF karbiról van szó.
Köszi a segítséget!
Dreamer
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Most jutottam el a 251-esem felélesztéséhez. Sajnos, egy fél évet állt eddig. Ahogy nyitottam a benzincsapot, a karbi alsó csőcsonkján folyik ki az anyag. Elzárom, eláll, kinyitom, folyik. Mi okozhatja ezt? Gyári, csatos BVF karbiról van szó.
Köszi a segítséget!
Most jutottam el a 251-esem felélesztéséhez. Sajnos, egy fél évet állt eddig. Ahogy nyitottam a benzincsapot, a karbi alsó csőcsonkján folyik ki az anyag. Elzárom, eláll, kinyitom, folyik. Mi okozhatja ezt? Gyári, csatos BVF karbiról van szó.
Köszi a segítséget!
Re: Üzemanyagellátás
Hmm, hát igen, ahány könyv annyi verzió. Megnéztem én is a könyveimben.
Az 1981-es szervizkönyv: 125
Az 1984-es javított szervizkönyv: 135 (125 12,5kW számára)
Az 1983-as MZ hogyan tovább ETZ-s része: 130
A német Neuber-Müller féle könyv: 130 (135)
De engem nem is ez érdekel, mert a fúvókák cserélhetők. Hanem maga a kialakításában miben különbözik a n2-3 és az n2-5 karburátor?
Re: Üzemanyagellátás
Igen, sajnos utángyártott kipufogóm van.Patrik írta:kiszsebi írta: Utángyártott kipufogó.
Nekem 135-ös főfúvókával csinálta ezt 3000 alatt fulladt bele a benyába és csak hörgött amikor nagy nehezen elérte a 3000-res fordulatot kilőtt mint a nyíl.Raktam bele 130-ast azzal optimális lett. (110-es volt benne amikor megvettem azzal nem nagyon akart menniezért variáltam)
Ma annyi időm volt, hogy próba szerencse alapon a súbert egyel feljebb akasztottam, most fentről számítva a 4. rovátkában van az alsó lap, meg csavartam egy kicsit az üresjárati levegőcsavaron és és láss csodát a 3000 alatti lomhaság lényegében megszűnt. Mostmár szépen egyenletesen lehet vele gyorsítani. A teljes gázon gyorsításnál is sokkal finomabb a hangja. Nem mondom, hogy így tökéletes a karbi beállítása, de már így is ég és föld.
Viszont lehet megtaláltam a probléma fő okozóját. Feltűnt, hogy a szervizkönyvben meg a neten is 135-ös fúvókát írnak gyárinak nekem meg BVF 130-as feliratú van benne ha jól emlékszem. Ezt nem értettem ezért megnéztem már a karbi pontos típusát, hát persze, hogy TS 250-es karbi (BVF 30 N2-3)
A kérdésem az lenne, hogy pontosan miben különbözik a BVF 30 N2-3 az ETZ-k BVF 30 N2-5 karbijától?


Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Utángyártott kipufogó.Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek.
...
A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.
...
Nekem 135-ös főfúvókával csinálta ezt 3000 alatt fulladt bele a benyába és csak hörgött amikor nagy nehezen elérte a 3000-res fordulatot kilőtt mint a nyíl.Raktam bele 130-ast azzal optimális lett. (110-es volt benne amikor megvettem azzal nem nagyon akart menni

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Hát tőlem kapsz most egy virtuális ejnyebejnyét:Dm-tom írta:
(Rá volt húzva a gázbowden állítócsavarjára, azért pörgött....)


Ja és jössz egy sörrel a vitában résztvevőknek.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nem a csonk lazult ki? Vagy a benzincsap tömítése?
Nem jók az általánosan boltban kapható csövek (elöregednek, megkeményednek...), de azért ereszteni nem szoktak.
Nem jók az általánosan boltban kapható csövek (elöregednek, megkeményednek...), de azért ereszteni nem szoktak.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Mivel ekkora szakmai vitát generáltam, el sem merem mondani, mi okozta a problémát....MrDok írta: MZ-nél minden lehet!![]()
De azzal gondolom egyetértesz, hogy keverékképzési probléma okozza a tünetet!
Fórumon keresztül nehezen hallható ki a motor hangja, és viselkedése, ami alapján jobb tanácsot adhatnánk.
Ezért csak találgatni lehet.

(Rá volt húzva a gázbowden állítócsavarjára, azért pörgött....)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Utángyártott kipufogó.Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek.
...
A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.
...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
MZ-nél minden lehet!zsakfos írta:
Hát én megnézném azt az MZ-t ami szivató nélkül(mert ugye ha leragadt a gumi,akkor olyan mintha nem lenne szivató) 2-ik rugásra indul hidegen.
Szóval nem értek egyet.

De azzal gondolom egyetértesz, hogy keverékképzési probléma okozza a tünetet!
Fórumon keresztül nehezen hallható ki a motor hangja, és viselkedése, ami alapján jobb tanácsot adhatnánk.
Ezért csak találgatni lehet.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Szép jó estét mindenkinek.
Végre összepakoltam a gépet, és ma tudtam fordulni vele egyet. A blokk rendben dolgozik, természetesen a kislánckerék szimeringház alóli olajkönnyezést nem úsztam meg, viszont a karbi beállítása még hátra van, az úgy van ahogy az előző tulaj hagyta és már akkor sem volt jó.
A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.
A másik jelenség is szintén régről származik és lehet az is a karbi rossz beállításával függ össze. Amikor a motorral szépen normálisan gyorsítok, olyan félgázon vagy kicsit többel nincs semmi gond, de ha kicsit agresszívebben, vagy teljes gázon akarok gyorsítani, akkor a motor olyan csörgősebb, vagy kattogósabb hangja lesz. Igaz halkan, de mégis másabb hangja van, ahoz hasonlít, mint ami kezd hajtókaros lenni. Mivel most lett felújítva, tudom hogy nem hajtókaros. Azt már kitapasztaltam, hogy nem fordulatszámfüggő, csak a gázállással függ össze, hogy mennyire agresszíven gyorsítok.
A karbi beállítása már szemre sem tűnik jónak, mert az üresjárati levegő csavarja ütközésig be van csavarva. Előgyújtás 2,8mm-en van a felső holtponttól, az üzemanyag pedig 1:50-es MOL Dynamic Sprint 2T-vel.
Valaki tapasztalta már a fent leírt jelenségeket? Szívesen veszem a tanácsot, mert a karbi beállításáról nem sokat tudok, csak amit a szervizkönyvben olvastam.
Jah igen és még meleg motornál is, ha már áll 3-4 perce, egyet rúgni kell rajta szívatóval és csak aztán röffen, anélkül egyből nem.
Végre összepakoltam a gépet, és ma tudtam fordulni vele egyet. A blokk rendben dolgozik, természetesen a kislánckerék szimeringház alóli olajkönnyezést nem úsztam meg, viszont a karbi beállítása még hátra van, az úgy van ahogy az előző tulaj hagyta és már akkor sem volt jó.
A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.
A másik jelenség is szintén régről származik és lehet az is a karbi rossz beállításával függ össze. Amikor a motorral szépen normálisan gyorsítok, olyan félgázon vagy kicsit többel nincs semmi gond, de ha kicsit agresszívebben, vagy teljes gázon akarok gyorsítani, akkor a motor olyan csörgősebb, vagy kattogósabb hangja lesz. Igaz halkan, de mégis másabb hangja van, ahoz hasonlít, mint ami kezd hajtókaros lenni. Mivel most lett felújítva, tudom hogy nem hajtókaros. Azt már kitapasztaltam, hogy nem fordulatszámfüggő, csak a gázállással függ össze, hogy mennyire agresszíven gyorsítok.
A karbi beállítása már szemre sem tűnik jónak, mert az üresjárati levegő csavarja ütközésig be van csavarva. Előgyújtás 2,8mm-en van a felső holtponttól, az üzemanyag pedig 1:50-es MOL Dynamic Sprint 2T-vel.
Valaki tapasztalta már a fent leírt jelenségeket? Szívesen veszem a tanácsot, mert a karbi beállításáról nem sokat tudok, csak amit a szervizkönyvben olvastam.
Jah igen és még meleg motornál is, ha már áll 3-4 perce, egyet rúgni kell rajta szívatóval és csak aztán röffen, anélkül egyből nem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Hát én megnézném azt az MZ-t ami szivató nélkül(mert ugye ha leragadt a gumi,akkor olyan mintha nem lenne szivató) 2-ik rugásra indul hidegen.MrDok írta: Ha nyitva marad, akkor úszik a benzinben, vagyis nem pörög.....
Ha leragad, részlegesen tömődik a rendszer, átmeneti keverékszegénység lép fel, attól pöröghet.
Szóval nem értek egyet.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- V.David
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Mezőhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek!
Ma szerettem volna motorozni, de van valami gond az alapjárattal. (Etz 250) Kicsit tavaly is rosszalkodott, de most nagyon. Az lenne a problémám hogy nem bírom beállítani az alapjáratot. Ha nagyon kitekerem az alapjárati csavart akkor leáll, ha feljebb akkor meg elkezd folyamatosan emelkedni a fordulat. Lassan egyenletesen emelkedik egészen 6-7 ezerig akkor leállítottam. Valaki találkozott már ilyennel? Kitakarítottam a karbit, kicseréltem a gyertyát, lehúztam a légszűrőhöz vezető gumit és így is ezt csinálja. Fogalmam sincs hogy mi lehet a baja. Segítséget előre is köszönöm!!!
Ma szerettem volna motorozni, de van valami gond az alapjárattal. (Etz 250) Kicsit tavaly is rosszalkodott, de most nagyon. Az lenne a problémám hogy nem bírom beállítani az alapjáratot. Ha nagyon kitekerem az alapjárati csavart akkor leáll, ha feljebb akkor meg elkezd folyamatosan emelkedni a fordulat. Lassan egyenletesen emelkedik egészen 6-7 ezerig akkor leállítottam. Valaki találkozott már ilyennel? Kitakarítottam a karbit, kicseréltem a gyertyát, lehúztam a légszűrőhöz vezető gumit és így is ezt csinálja. Fogalmam sincs hogy mi lehet a baja. Segítséget előre is köszönöm!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha nyitva marad, akkor úszik a benzinben, vagyis nem pörög.....zsakfos írta:MrDok:
"Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?"
zudori:
"A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le."
Most akkor melyik okozza a leírt tünetet m-tom motorján?![]()
Ha zárva marad a szivató vagy ha nyitva?
Ha leragad, részlegesen tömődik a rendszer, átmeneti keverékszegénység lép fel, attól pöröghet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Gondolom, ha nyitva maradt! Amint leírtam, nekem is ez volt a problémámés a jelenség is hasonló volt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
MrDok:
"Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?"
zudori:
"A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le."
Most akkor melyik okozza a leírt tünetet m-tom motorján?
Ha zárva marad a szivató vagy ha nyitva?
"Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?"
zudori:
"A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le."
Most akkor melyik okozza a leírt tünetet m-tom motorján?

Ha zárva marad a szivató vagy ha nyitva?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Ránézek, köszi a tippet!MrDok írta:Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?m-tom írta:Sziasztok,
Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....
Help, pls!

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Az én motorom is hasonlóan viselkedett, a gyertya folyamatosan kormos, ment mint a golyó, de pár perc után- ha erős tempóban mentem- kifogyott a karburátorból a benzin.
A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le.
A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?m-tom írta:Sziasztok,
Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....
Help, pls!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok,
Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....
Help, pls!
Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....
Help, pls!
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm erre voltam kíváncsi, hogy ez valami utólagos tuning, vagy gyárilag is volt ilyen váz.
KILL3R etz írta:Gyárilag is 2 féle volt, tiéd az utóbbi.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Gyárilag is 2 féle volt, tiéd az utóbbi. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Egy gyors kérdésem van: Honnan kapja a levegőt a ETZ 250?
Gondoltam magamban amíg a blokkmunkálatok a csomagra várnak, foglalkozom a motor többi részével. Kicsit nagynak éreztem a szívás zaját a motornak, mondom megnézem, hogy az előző tulaj rakott e egyáltalán bele légszűrőt. Légszűrő van, de ahogy végignéztem a rendszert, felmerült bennem a kérdés, hol szívja be a vázba a levegőt, mert szervízkönyv szerinti ábra, az nem az én vázamat mutatja.
Az én vázam inkább az utángyártott vázra hasonlít.
A kérdés, hogy elől a tank alatti 3 kis furatokon kapná a levegőt?
Ez csak az utángyártott vázakon van így, vagy a gyár változtatott a vázakon?



Gondoltam magamban amíg a blokkmunkálatok a csomagra várnak, foglalkozom a motor többi részével. Kicsit nagynak éreztem a szívás zaját a motornak, mondom megnézem, hogy az előző tulaj rakott e egyáltalán bele légszűrőt. Légszűrő van, de ahogy végignéztem a rendszert, felmerült bennem a kérdés, hol szívja be a vázba a levegőt, mert szervízkönyv szerinti ábra, az nem az én vázamat mutatja.
Az én vázam inkább az utángyártott vázra hasonlít.
A kérdés, hogy elől a tank alatti 3 kis furatokon kapná a levegőt?
Ez csak az utángyártott vázakon van így, vagy a gyár változtatott a vázakon?


- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ok. Kösz megveszemDreamer írta:Nem a karbi követi, hanem a beállítások. Alapjáraton az alapjárati fúvóka és a minőség csavar, részterhelésen az alapjárati minőség csavar és a síbertű (főfúvóka), teljes nyitáson pedig a főfúvóka.popitty írta: Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Bizonyos kereteken belül bármilyen karbi beállítható, a szívónyílás mérete határozza meg, hogy mennyire "könnyen" tölti a hengert a karbi (meg persze a levegőszűrő és kialakításától is függ). A gyárinál nagyobb torkú karbi jobban "tölti" a hengert, erősebb lesz, de végsebességre nem biztos, hogy jobb lesz. Kisebb torkú karbi esetén gyengébben gyorsul, de a végsebesség itt megközelítheti a maximumot.
Tehát Neked adott esetben jó a karbi, ha sikerül jól beállítani!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Nem a karbi követi, hanem a beállítások. Alapjáraton az alapjárati fúvóka és a minőség csavar, részterhelésen az alapjárati minőség csavar és a síbertű (főfúvóka), teljes nyitáson pedig a főfúvóka.popitty írta: Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Bizonyos kereteken belül bármilyen karbi beállítható, a szívónyílás mérete határozza meg, hogy mennyire "könnyen" tölti a hengert a karbi (meg persze a levegőszűrő és kialakításától is függ). A gyárinál nagyobb torkú karbi jobban "tölti" a hengert, erősebb lesz, de végsebességre nem biztos, hogy jobb lesz. Kisebb torkú karbi esetén gyengébben gyorsul, de a végsebesség itt megközelítheti a maximumot.
Tehát Neked adott esetben jó a karbi, ha sikerül jól beállítani!
Dreamer
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
zsakfos írta:Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.
Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.
Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.zsakfos írta:Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.
Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.
Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég