Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
sziasztok.
Olyan kérdésem lenne egy 125-ös ETZ-röl,hogy milyen keresztmetszetű,hány eres és milyen hosszú kábelek kellenek hogy át tudjam teljesen vezetékezni.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Olyan kérdésem lenne egy 125-ös ETZ-röl,hogy milyen keresztmetszetű,hány eres és milyen hosszú kábelek kellenek hogy át tudjam teljesen vezetékezni.
Válaszotokat előre is köszönöm.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Nyári verőfényben nincs jelentősége, ott ugye a Nap világít, de este, sötétben a 2 W.-os a jobb. Tipust nem tudok mondani, olyan nyújtott vékony aranyos kis égő. Vidd be a rosszat, ott megmondják. Ha nincs akkor itt is segít majd valaki.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Azt kb én is sejtettem hogy 1 vagy 2W-os lehet, de milyen pontosan? Amúgy meg szerintem hiába teszel nagyobbat egy nyári verőfényes napsütésben úgysem fogod látni.zudori írta:1 vagy 2 w.-os, én az utóbbit tenném bele.jobban világít.
S a típusa mi lehet?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
1 vagy 2 w.-os, én az utóbbit tenném bele.jobban világít.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Sziasztok,
megtudnátok mondani hogy milyen típusú égő kell a km és ford. órákba? 1 vagy 2W-os?
Köszi.
megtudnátok mondani hogy milyen típusú égő kell a km és ford. órákba? 1 vagy 2W-os?
Köszi.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Nem nagyon nézegettem be az az igazság, de közben kiderült, hogy a boltos által adott "helyettesítő alkatrész" volt a hunyó. Meg én is, de rásegített a boltos.
Nem vagyok villamosmérnök, sem műszerész, de egy kapcsolást össze tudok rakni - ennyit rólam.
A boltos ...ott szólni, hogy a BC 556 helyett adott BC640-nek más a lábkiosztása. Mondjuk az is igaz, hogy utánakeresgélhettem volna, mint később meg is tettem. Szóval helyére csereberéltem a 3 lábat és lett bódottá!
Mivel sub-ee-vel pm-ben írogattunk, de az első megszólítás itt esett meg, úgy fair, ha itt is van pont téve a dolog végére.
Köszönöm a segítséget!
Nem vagyok villamosmérnök, sem műszerész, de egy kapcsolást össze tudok rakni - ennyit rólam.
A boltos ...ott szólni, hogy a BC 556 helyett adott BC640-nek más a lábkiosztása. Mondjuk az is igaz, hogy utánakeresgélhettem volna, mint később meg is tettem. Szóval helyére csereberéltem a 3 lábat és lett bódottá!
Mivel sub-ee-vel pm-ben írogattunk, de az első megszólítás itt esett meg, úgy fair, ha itt is van pont téve a dolog végére.
Köszönöm a segítséget!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nagyon preciz, tetszik, azonban én először a gyári megoldásokat preferálom.tiger1342 írta:Nekem ez a megoldás is nagyon szimpi:Dreamer írta: Köszönöm, erre gondoltam volna, csak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
Forrás: http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 600#p27661
Szoval, ha valaki tudna nekem fényképezni egy gyári 251-es kapcsoló megoldást, annak nagyon örülnék!
Dreamer
Re: Elektronika
Ha a kapcsolót állíthatóan ( csúsztathatóan) szereled fel tökéletes megoldás. Évek óta ilyen megoldást használok, hiba mentesen, igaz nem Mz-n hanem Jawa-n.tiger1342 írta:sak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem ez a megoldás is nagyon szimpi:Dreamer írta: Köszönöm, erre gondoltam volna, csak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
Forrás: http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 600#p27661
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszönöm, erre gondoltam volna, csak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!zsakfos írta:Vagy megoldod úgy mint a 251-eseknél,ha szakszerűen akarod.Dreamer írta: Akkor lehet, hogy kell egy saját feljlesztés (mint az újabb Simsonoknál, a fékkar végén van egy kis fül, oda beakad egy rugó, és az húzza meg a fékkapcsolót).
Köszi!
Fékpedálra egy kis gömbvasat hegesztesz(vagy veszel olyan fékpdált ami már eleve olyan),az akku dobozba meg beszereled a húzós féklámpakapcsolót.
Killermeg erre a megoldásra gondolt:
Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hinnye... Neked van képed a Simsonomról?
Köszi, hogy beraktad. Így érthetőbb...
Köszi, hogy beraktad. Így érthetőbb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Vagy megoldod úgy mint a 251-eseknél,ha szakszerűen akarod.Dreamer írta: Akkor lehet, hogy kell egy saját feljlesztés (mint az újabb Simsonoknál, a fékkar végén van egy kis fül, oda beakad egy rugó, és az húzza meg a fékkapcsolót).
Köszi!
Fékpedálra egy kis gömbvasat hegesztesz(vagy veszel olyan fékpdált ami már eleve olyan),az akku dobozba meg beszereled a húzós féklámpakapcsolót.
Killer meg erre a megoldásra gondolt:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Akkor lehet, hogy kell egy saját feljlesztés (mint az újabb Simsonoknál, a fékkar végén van egy kis fül, oda beakad egy rugó, és az húzza meg a fékkapcsolót).KILL3R etz írta:Fotózni most nem tudok, de a fékkart összehúzó, és rögzítő csavar feje alá hajlítasz rugóacélból egy olyan formát, ami ha lenyomod a féket, hozzáér a kapcsoló külsejéhez. Így záródik a test, és világít a pilács
Lényegében ugyanaz történik mint belül, csak jobban karban tartható.
Köszi!
Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Fotózni most nem tudok, de a fékkart összehúzó, és rögzítő csavar feje alá hajlítasz rugóacélból egy olyan formát, ami ha lenyomod a féket, hozzáér a kapcsoló külsejéhez. Így záródik a test, és világít a pilács
Lényegében ugyanaz történik mint belül, csak jobban karban tartható.
Lényegében ugyanaz történik mint belül, csak jobban karban tartható.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Valaki tudna nekem fényképezni egy hátsó külső féklámpa kapcsolót?
Előre is köszönöm!
Előre is köszönöm!
Dreamer
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Szép napot!
Elsősorban sub-ee -hez lenne kérdésem:
KisTrophy-m van, és összeraktam a 6V-os irányjelzőpanelt amit a Honlap/Cikkek/Elektronika/... helyen publikáltál.
Egyelőre csak tesztpanelen forrasztgattam össze az alkatrészeket. Hibát nem vittem bele, ezt ellenőriztem néhányszor, valamint egy műszerész vénájú kollégám is átnézte, hogy nem-e elbarmoltam valamit.
A helyzet az, hogy nem működik az összerakott kapcsolás. Annyi változás van rajta, hogy BC 556C helyett BC640-et adtak - mint helyettesítő alkatrész. Megnéztem, ugyanaz a kiosztása, mint a beültetésin szereplőnek. De! Az említett tranzisztor nem kapcsol/billen át. Ha a kapcsolási irányt rövidre zárom, akkor a relé dolgozik. Csak önállóan nem akar.
A 10 mikrós kondenzátort próbáltam direktbe kisütni - úgy sem történik semmi.
Ma megpróbálok beszerezni egy oda valósi BC 556-ot, és kipróbálom úgy is.
Ugyanakkor, ha van tipped így a leírtakból, rámdudálhatsz PM-ben, vagy akár e-mailben.
Üdv & köszi!
moyos
Elsősorban sub-ee -hez lenne kérdésem:
KisTrophy-m van, és összeraktam a 6V-os irányjelzőpanelt amit a Honlap/Cikkek/Elektronika/... helyen publikáltál.
Egyelőre csak tesztpanelen forrasztgattam össze az alkatrészeket. Hibát nem vittem bele, ezt ellenőriztem néhányszor, valamint egy műszerész vénájú kollégám is átnézte, hogy nem-e elbarmoltam valamit.
A helyzet az, hogy nem működik az összerakott kapcsolás. Annyi változás van rajta, hogy BC 556C helyett BC640-et adtak - mint helyettesítő alkatrész. Megnéztem, ugyanaz a kiosztása, mint a beültetésin szereplőnek. De! Az említett tranzisztor nem kapcsol/billen át. Ha a kapcsolási irányt rövidre zárom, akkor a relé dolgozik. Csak önállóan nem akar.
A 10 mikrós kondenzátort próbáltam direktbe kisütni - úgy sem történik semmi.
Ma megpróbálok beszerezni egy oda valósi BC 556-ot, és kipróbálom úgy is.
Ugyanakkor, ha van tipped így a leírtakból, rámdudálhatsz PM-ben, vagy akár e-mailben.
Üdv & köszi!
moyos
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Belefér, persze!Peti92x írta:Megjavult minden gondom, bevittem a műhelyünkbe, megmérettem a dugattyút bele való e, és MZ TS-é volt benne... amikor vettem a dugattyút ETZ-hez kértem direkt, és ilyen b@lfasz módon szolgáltak ki. 0.03 helyett 0.04-re lett hónolva, ennyi illesztés még belefér?
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Peti92x írta:Megjavult minden gondom, bevittem a műhelyünkbe, megmérettem a dugattyút bele való e, és MZ TS-é volt benne... amikor vettem a dugattyút ETZ-hez kértem direkt, és ilyen b@lfasz módon szolgáltak ki. 0.03 helyett 0.04-re lett hónolva, ennyi illesztés még belefér?
Igen, ki kell tapasztalni, hogy hol érdemes vásárolni, ahol valamennyire értenek is hozzá, nem csak beállítanak egy eladót.
Re: Elektronika
Megjavult minden gondom, bevittem a műhelyünkbe, megmérettem a dugattyút bele való e, és MZ TS-é volt benne... amikor vettem a dugattyút ETZ-hez kértem direkt, és ilyen b@lfasz módon szolgáltak ki. 0.03 helyett 0.04-re lett hónolva, ennyi illesztés még belefér?
Re: Elektronika
Teli gázzal mértem!kiszsebi írta:Jó értéket akkor fog mérni, ha tud szívni is a motor, tehát a szívótorokban nem lehet akadály. Ezért kell teljes gázzal kompressziót mérni.Peti92x írta:... különben mind1 miként készül, ha jó értéket mér...
Gondolj bele: ha nem tud szívni, akkor mit sűrítsen?!
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
SziaPeti92x írta:Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg
Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
Ez nagyon kevés, evvel a kompresszióval be se indul a motor.
Indulási határ alatt van (0,7MPa=7,14kg/cm2).
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Jó értéket akkor fog mérni, ha tud szívni is a motor, tehát a szívótorokban nem lehet akadály. Ezért kell teljes gázzal kompressziót mérni.Peti92x írta:... különben mind1 miként készül, ha jó értéket mér...
Gondolj bele: ha nem tud szívni, akkor mit sűrítsen?!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Ismerősömtől kértem el egy általa átalakított kompresszió mérőt... különben mind1 miként készül, ha jó értéket mér. 2 műszerrel mértem meg, egyik 4.5 körül volt, ez meg 3.4 körül, szóval sokat nem tévedhet. 2 tolómérővel lemérsz valamit, ott is lehet valamennyi eltéréskiszsebi írta:ezt csőgázzal rugdosva mértétek?Peti92x írta:Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg
Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
ezt csőgázzal rugdosva mértétek?Peti92x írta:Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg
Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg
Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg
Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2013.11.07. 22:37
Re: Elektronika
A kapcsoló valóban nem hibás csak biztosíték miatt nem volt gyújtás!bambi írta:A kapcsoló nem lehet hibás a töltésben.
De a töltés probléma még mindig fennt áll...
megnéztem a sarukat jól érintkeznek mindenhol.
4 db feszabályzóval próbáltam(igaz egyik se volt új) és nem volt töltés. Be se húz semmit nem csinál.
Valami értékeket lehet tudni milyen v-ot kell mérni a feszabályzó lábainál?
Gondoljátok hogy érdemes megvenni az új feszabályzót?
Vagy mi lehet a probléma?
Re: Elektronika
A kapcsoló nem lehet hibás a töltésben.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2013.11.07. 22:37
Re: Elektronika
Kösz a választ!sub-ee írta:Nézd meg, hogy a gerjesztés vezetékei szorosan a helyükön vannak-e, illetve a biztosíték érintkezik-e rendesen! Ha ez rendben van, akkor fesszabályzó a következő. A gyújtás nincs összefüggésben a töltéssel!affaire811 írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?
Kösz a válaszokat!
Üdv.:Sub-ee
de valószínű a gyújtás kapcsoló lesz a ludas mert már a gyújtást se lehet ráadni pedig az akksi fel van töltve...
A gyújtáskapcsoló miatt lehet töltés probléma?
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Szia Ekecs!Ekecs írta:szketo írta:Sziasztok!! Ajjaj.!!! Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.
Szervusz
Nincs annak a feszszabnak semmi baja,ha a csúszósaru 'égett' volna,akkor a bakelit is felhólyagosodik,a papír karika is megbarnul,meglilul a szegecs.Amit látsz az galvanizálási hiba,semmi több. A másik 'égésnyom':a forraszanyag,a folyasztószer (gyanta,vagy sav) és a warnish-cső lakkjának,meg az időnek tudható be.
Nem látom nyomát a csúszósarun sem,hogy használva lett volna.
Nyugi
Üdv:Ekecs
Köszönöm válaszod, szakmai tanácsod.Végtére is így írásod alapján lekövetkeztetve,alkotó elemeire bontva,való igaz lehet hogy semmi baja nincs.Ez úgy már az idegtől ,hogy jó hagytam magam "palira,, venni nem is tűnt föl.
Köszike még egyszer!
Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
[quote="szketo"]Sziasztok!! Ajjaj.!!! Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.
Szervusz
Nincs annak a feszszabnak semmi baja,ha a csúszósaru 'égett' volna,akkor a bakelit is felhólyagosodik,a papír karika is megbarnul,meglilul a szegecs.Amit látsz az galvanizálási hiba,semmi több. A másik 'égésnyom':a forraszanyag,a folyasztószer (gyanta,vagy sav) és a warnish-cső lakkjának,meg az időnek tudható be.
Nem látom nyomát a csúszósarun sem,hogy használva lett volna.
Nyugi
Üdv:Ekecs
Szervusz
Nincs annak a feszszabnak semmi baja,ha a csúszósaru 'égett' volna,akkor a bakelit is felhólyagosodik,a papír karika is megbarnul,meglilul a szegecs.Amit látsz az galvanizálási hiba,semmi több. A másik 'égésnyom':a forraszanyag,a folyasztószer (gyanta,vagy sav) és a warnish-cső lakkjának,meg az időnek tudható be.
Nem látom nyomát a csúszósarun sem,hogy használva lett volna.
Nyugi
Üdv:Ekecs
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Osztom a véleményed MrDok?..Valóban vadi új ,csak a képen látható megpörkölésék akasztanak picit.De, hamarosan kiderül elviszem egy öreg veterán szakihoz aki jó párat már megjavított??!!MrDok írta:Ez elég szűznek néz ki, azért a próba nem árt sosem.szketo írta:Sziasztok!! Ajjaj.!!! Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.Csak sajnos későn vettem észre. Az biztos addig föl nem szerelem amíg "szakival,, meg nem nézetem.
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, ...
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nézd meg, hogy a gerjesztés vezetékei szorosan a helyükön vannak-e, illetve a biztosíték érintkezik-e rendesen! Ha ez rendben van, akkor fesszabályzó a következő. A gyújtás nincs összefüggésben a töltéssel!affaire811 írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?
Kösz a válaszokat!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2013.11.07. 22:37
Re: Elektronika
Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?
Kösz a válaszokat!
Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?
Kösz a válaszokat!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az általad linkelt 4 állású kapcsoló vajon hogyan kapcsol?Bandita írta:Üdvözlet vaslovasok!
Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.
Előre is Köszi!
Úgy mint az Mz gyújtáskapcsoló?
Tudsz róla valamit?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az említett helyre akár a gyári kapcsolót is lehúzhatod, de ahogy Kill mondja nem hagyhatod el a gumibúrát róla. Nincs túl sok vezeték a kapcsolón, ha ezeket kiveszed és pótolod a neked megfelelő hosszúságú köteggel, akárhova teheted a gyk-t.Bandita írta:Üdvözlet vaslovasok!
Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.
Előre is Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez elég szűznek néz ki, azért a próba nem árt sosem.szketo írta:Sziasztok!! Ajjaj.!!! Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.Csak sajnos későn vettem észre. Az biztos addig föl nem szerelem amíg "szakival,, meg nem nézetem.
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, ...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Sziasztok!! Ajjaj.!!! Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.Csak sajnos későn vettem észre. Az biztos addig föl nem szerelem amíg "szakival,, meg nem nézetem.
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, ...
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, ...
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha elmegy a töltésed valahol útközben, és nem tudsz a világítással spórolni, akkor fogod értékelni a németeket, hogy úgy találták ki ahogy...
Amúgy ha nem gond a vezetékelés, akkor bármilyen kapcsolót betehetsz kb. Vízálló legyen, az a lényeg.
Amúgy ha nem gond a vezetékelés, akkor bármilyen kapcsolót betehetsz kb. Vízálló legyen, az a lényeg.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Üdv!
Helyzetjelzővel nem lehet közlekedni, mert a tompított kötelező mindig és mindenhol ezért gondoltam azt ki lehet hagyni. Illetve próbálgattam (persze csak imitáltam) és nem kényelmetlenebb számomra. Ha csak a vezetékezés a probléma akkor az nem is nagy gond Szeretem a motorom, ennyit rászánok
Köszi!
Helyzetjelzővel nem lehet közlekedni, mert a tompított kötelező mindig és mindenhol ezért gondoltam azt ki lehet hagyni. Illetve próbálgattam (persze csak imitáltam) és nem kényelmetlenebb számomra. Ha csak a vezetékezés a probléma akkor az nem is nagy gond Szeretem a motorom, ennyit rászánok
Köszi!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
És akkor ha helyzetjelzőt, vagy tompítottat akarsz kapcsolni, akkor majd nyúlkálsz a tank alatt?
MZ gyújtáskapcs elég komplex, ha ki akarod cserélni, a fél motort újra kell vezetékelni...
MZ gyújtáskapcs elég komplex, ha ki akarod cserélni, a fél motort újra kell vezetékelni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Elektronika
Üdvözlet vaslovasok!
Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.
Előre is Köszi!
Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.
Előre is Köszi!
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Ékszeres doboz tartalma íme:
Még mindig töltés problémával küzdök,gondoltam ez talán megoldja.Mindenki azt javasolja leg jobb az eredeti.Há tessék ez eredeti.Aztán néhány sorral lejesebb Ép itt olvasom( gesszti )írását mi lenne rá a leg jobb megoldás.Már mindegy meg vettem enni nem kér ,meg aztán nem is romlik el ha úgy tárolom, akkor megpróbáljuk a diódás megoldást. Köszike a tippet minden esetre.
Még mindig töltés problémával küzdök,gondoltam ez talán megoldja.Mindenki azt javasolja leg jobb az eredeti.Há tessék ez eredeti.Aztán néhány sorral lejesebb Ép itt olvasom( gesszti )írását mi lenne rá a leg jobb megoldás.Már mindegy meg vettem enni nem kér ,meg aztán nem is romlik el ha úgy tárolom, akkor megpróbáljuk a diódás megoldást. Köszike a tippet minden esetre.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Igen, nagyobb kell rá az biztos.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Vészesen szegény a keverék! Több benzin kell és nem jó a 22-es karburátor. A nagyobb kell rá!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Gyönyörű szép gyertyakép! Amikor ilyen szép akkor még termeli az üzemanyagot...
Re: Elektronika
Gyertya képem:tiger1342 írta:Szerintem rakjál rá egy 24-est vagy 26-os karbit, akkor nem kell 130-as fúfuvi neki. Az is lehet, hogy túl sokat kap, és a kipuba tolja a naftát, ami ott begyullad és ezért durrog... Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy.Peti92x írta:22-es karburátor van fenn majdnem 160 ccm hengeren, ez lehet befolyásoló indok?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 48f4e70940
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem rakjál rá egy 24-est vagy 26-os karbit, akkor nem kell 130-as fúfuvi neki. Az is lehet, hogy túl sokat kap, és a kipuba tolja a naftát, ami ott begyullad és ezért durrog... Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy.Peti92x írta:22-es karburátor van fenn majdnem 160 ccm hengeren, ez lehet befolyásoló indok?
Re: Elektronika
Megfogadom a tanácsod, végig fogok nézni mindent. Minden elektronika hibátlanul működik rajt, gondolom akkor a fő test nem lehet korrodált. Szikra az szép erős kék színű 0.5 gyertyahézagnál. Mit mondhatnék még... Talán 700 km van fúrás óta a motorban, de felmerült bennem az a gyanú is, hogy lehet el lett tolva a fúrás, és nincs kompresszió, ez sem egy utolsó kizáró ok. 22-es karburátor van fenn majdnem 160 ccm hengeren, ez lehet befolyásoló indok?allllli írta:A leírásodból látszik, hogy érted az elvét és logikusan gondolkodsz, nem vagy naiv, csak elakadtál. Én a helyedben, ha tényleg minden beállítás és alkatrész jónak tűnik, kicserélnék mindent, aminek a gyújtáshoz köze van (ami maradt). Trafó (jó belőle a kisipari magyar cucc is), kondenzátor, gyújtókábel, gyertyapipa, új gyertya (NGK, Brisk, vagy az új fajta AKA Isolator, az is nagyon jó). Vezetékeket, aminek a gyújtáshoz köze van ellenállásmérővel végigmérném (úgy, hogy a vezeték egyik vége sem csatlakozik sehova, mert csalóka lehet), sarukat egyesével lehúznám, megcsiszolnám az ellensaru részeket, majd összébb nyomva WD40-el befújva visszaraknám. Testcsomópontot ellenőrizd az ülés alatt az alu légszűrőház tetején. (Alu és réz hosszútávon nem jó barát). Mást nem tudok hirtelen. Megszakító hézag: 0,3 vagy 0,4 mm a dugattyú felső holtpont állásában.Peti92x írta: FHP ugye a tető, és az óramutatóval ellentétes irányba forgattam a főtengelyt, mivel a főtengő óramutató járásába forog.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Már én is javasoltam egyszer.zsakfos írta: Gesszti mester!
Nem lenne kedved irni erről a fesszab dologról egy cikket?
Te kened vágod ezt.Biztosan sok ember hálás lenne.
Tudom hogy párszor már leirtad itt a fórumon a mechanikus fesszab állitást,de azt nehéz megkeresni..Ha egy cikk formájában lenne itt az oldalon,az könnyebbé tenné a segitséget.
Leirhatnád a tapasztalatodat a diódás átkötésről,leirva hogy milyen értékű dióda a jó,hogyan és hová kell bekötni,aztan egy fesszab ellenőrzésekor hol és milyen értéket kell kapni egy multiméteres ellenőrzéskor pld.
Meg ilyeneket.
Nagyon jó lenne egy ilyen cikk,igazán hiánypotló dolog.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Támogatom az ötletet szerintem is hasznos lennezsakfos írta:Gesszti mester!gesszti írta: Rossz a feszszabályzó. Az előtétellenállás elvileg nem kellene rá. Vissza kell rá tenni egy sima elektromechanikus feszszabot, a visszáramkapcsolót átkötni diódásra, és azt is el fogod felejteni, hogy egyáltalán van dinamó, meg feszszabályzó a motorban.
Nem lenne kedved irni erről a fesszab dologról egy cikket?
Te kened vágod ezt.Biztosan sok ember hálás lenne.
Tudom hogy párszor már leirtad itt a fórumon a mechanikus fesszab állitást,de azt nehéz megkeresni..Ha egy cikk formájában lenne itt az oldalon,az könnyebbé tenné a segitséget.
Leirhatnád a tapasztalatodat a diódás átkötésről,leirva hogy milyen értékű dióda a jó,hogyan és hová kell bekötni,aztan egy fesszab ellenőrzésekor hol és milyen értéket kell kapni egy multiméteres ellenőrzéskor pld.
Meg ilyeneket.
Nagyon jó lenne egy ilyen cikk,igazán hiánypotló dolog.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég