Ez a piros van nekem is itthon.allllli írta:Nekem a hőálló piros pasztával van feltéve a benzincsap két Simsonnál is, teszi a dolgát.pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Az ETZ papír hengertalp tömítés is meg van toldva ezzel a pasztával. Mikor szétszedtem, láttam, hogy befelé is nyomódott a felömlő csatornákba belőle, ahol ugye benzin levegő keverék van. Ha 1500 km alatt nem oldotta fel, akkor csak jó lehet
Üzemanyagellátás
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Az van ráírva kőolaj származékoktól kis mértékben duzzad.KILL3R etz írta:Semennyire...pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Semennyire...pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a hőálló piros pasztával van feltéve a benzincsap két Simsonnál is, teszi a dolgát.pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Az ETZ papír hengertalp tömítés is meg van toldva ezzel a pasztával. Mikor szétszedtem, láttam, hogy befelé is nyomódott a felömlő csatornákba belőle, ahol ugye benzin levegő keverék van. Ha 1500 km alatt nem oldotta fel, akkor csak jó lehet
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Egy kis segítség kellenr. A múlt hónapban feltettük a kis etz 150 re a Bing karburátort. Megy rendesen, már egyet emeltem a súberen, de valahogy még nem az igazi. A gyertyakép sem őzbarna, hanem inkább világos, ami azt jelzi, hogy keveset kap. Az emelkedőkön is mint ha kicsit gyengébben menne fel. A levegő állító csavaron adtam neki, most már üresen gázadáskor szépen felpörög. A kérdésem: még tekerjem tovább befele a levegő csavart, vagy emeljek a tűn? A régi karburátorban 120-as a főfúvóka, de úgy olvastam ebben 105-ös. Ha valaki látott már ilyen karburátort:- a bingbe bele lehet tenii a másik fúvókáját? Nyílván ez egy új karburátor,nem akarok a mérnököknél okosabb lenni, ezért is dilemmázok a fúvóka méretén.
Előre is köszönöm!
Egy kis segítség kellenr. A múlt hónapban feltettük a kis etz 150 re a Bing karburátort. Megy rendesen, már egyet emeltem a súberen, de valahogy még nem az igazi. A gyertyakép sem őzbarna, hanem inkább világos, ami azt jelzi, hogy keveset kap. Az emelkedőkön is mint ha kicsit gyengébben menne fel. A levegő állító csavaron adtam neki, most már üresen gázadáskor szépen felpörög. A kérdésem: még tekerjem tovább befele a levegő csavart, vagy emeljek a tűn? A régi karburátorban 120-as a főfúvóka, de úgy olvastam ebben 105-ös. Ha valaki látott már ilyen karburátort:- a bingbe bele lehet tenii a másik fúvókáját? Nyílván ez egy új karburátor,nem akarok a mérnököknél okosabb lenni, ezért is dilemmázok a fúvóka méretén.
Előre is köszönöm!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Az mitől lehet hogy kopog gázvisszavételkor?elég rendesen és el kezd csuklani,rángat.sunbim írta:"Ha kisebb gázvisszavételkor is kopoghat ,detonálhat?,,
Nekem csak fordulaton jelentkezett.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
"Ha kisebb gázvisszavételkor is kopoghat ,detonálhat?,,
Nekem csak fordulaton jelentkezett.
Nekem csak fordulaton jelentkezett.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Fasza! Elég szarul is néznek ki a képeken...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Például itt:http://e-motorparts.addel.hu/kereses/he ... 0etz%20250hell írta:Hol lehet kapni többfajtát (méretben értve) ebből a csodálatos tömítésből?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Hol lehet kapni többfajtát (méretben értve) ebből a csodálatos tömítésből?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Ha kisebb gázvisszavételkor is kopoghat ,detonálhat?sunbim írta:250es ETZ esetében annyi Gyuri !jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?
üdv. juragy
A !"hengerfej tömítéssel,,! lehet beállítani, különböző vastagságút lehet kapni. (Hengerfej alátét a hengerfejet leszorító anyák alatt van )
Ez egy körülbelüli érték. Ha kisebb, ebben a sávban körben detonálni fog az üzemanyag, öngyulladást kap, a gyújtási időponttól függetlenül. Csökken a teljesítmény!
A motor túlmelegszik, és többlet terhelést kapnak a hajtókar és főtengely csapágyak.
Kompresszió növeléskor is meg kell tartani ezt a méretet. Hacsaaak ... át nem térsz 100as power racingra vagy magasabb oktánszámú üzemanyagra.
Enyém ezt csinálja és rángat is ilyenkor mintha csuklana.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
250es ETZ esetében annyi Gyuri !jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?
üdv. juragy
A !"hengerfej tömítéssel,,! lehet beállítani, különböző vastagságút lehet kapni. (Hengerfej alátét a hengerfejet leszorító anyák alatt van )
Ez egy körülbelüli érték. Ha kisebb, ebben a sávban körben detonálni fog az üzemanyag, öngyulladást kap, a gyújtási időponttól függetlenül. Csökken a teljesítmény!
A motor túlmelegszik, és többlet terhelést kapnak a hajtókar és főtengely csapágyak.
Kompresszió növeléskor is meg kell tartani ezt a méretet. Hacsaaak ... át nem térsz 100as power racingra vagy magasabb oktánszámú üzemanyagra.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:
Mivel eléggé elkezdett zizegni a karburátorom,mit javasoltok,hogy megszűnjön? Gondolkoztam már javítókészleten,esetleg új tű,(csak rosszat hallottam sokszor az utángyártottakról)biztosítólemez,vagy új rugó..esetleg súbertolattyú.... elég idegesítő 90es tempónál,ha kicsit jobban húzom a gázt,elkezd már pattogni,vagyis kopogni...szavakkal nemtudom behatárolni,de hangos...alapjáraton,és kis fordulaton csak zizeg. Műköni jól működik,semmi baj vele,fogyasztásom is 4liter fölé soha nem ment,csak ez a hang olyan kamikaze érzést kelt bennem,hogy mármikor megadhatja magát...
Lehet hülyeséget kérdezek,de előre is köszi a válaszokat!
Lenne egy kérdésem:
Mivel eléggé elkezdett zizegni a karburátorom,mit javasoltok,hogy megszűnjön? Gondolkoztam már javítókészleten,esetleg új tű,(csak rosszat hallottam sokszor az utángyártottakról)biztosítólemez,vagy új rugó..esetleg súbertolattyú.... elég idegesítő 90es tempónál,ha kicsit jobban húzom a gázt,elkezd már pattogni,vagyis kopogni...szavakkal nemtudom behatárolni,de hangos...alapjáraton,és kis fordulaton csak zizeg. Műköni jól működik,semmi baj vele,fogyasztásom is 4liter fölé soha nem ment,csak ez a hang olyan kamikaze érzést kelt bennem,hogy mármikor megadhatja magát...
Lehet hülyeséget kérdezek,de előre is köszi a válaszokat!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Fura. Biztosan nem a hengfejalátét okozza a jelenségeket. Mi már tuningontunk is MZ-t és az sem produkált ilyeneket csak pörgősebb lett. Ha nagy a kompresszió az nem baj csak pontos legyen a gyujtás beállítás. Ha meg magas az alátét kevés a kompr. többet eszik és olyan mint ha nyomatékosabb lenne. Az meg hogy melegen a motor legyengül lehet a kopott henger jele is. Mind ez nem biztos. Üzem anyag nagyon lehet.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
A dugó és a hengerfej széle közti távolság felső holtponton.jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?
üdv. juragy
Mzdani belinkelt egy képet pár hozzászólással korábban. Azon jól látszik, az 1-es nyíl oda mutat.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nem.jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?
üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?
üdv. juragy
üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Hohóóó na mi ilyennel nem foglalkozunk a drága jó MZ-z ez nem szükséges...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Mzdani írta:Mindegyiknél más. Azt meg kell mérni. A digattyú teteje, (felső holtpontnál) és a hengerfej között (szélén mérve) 0,9-1,2 mm hézagnak kell lennie.hell írta:Mekkora hézagoló kell?
http://kepfeltoltes.hu/view/131004/1070 ... es.hu_.jpg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Tisztelet a kivételnek természetesen.zsakfos írta:Azt te csak hiszedMzdani írta:
Azt mindenki csak rárakja.
Nem mindenki.Pld én nem csak rárakom.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Azt te csak hiszedMzdani írta:
Azt mindenki csak rárakja.
Nem mindenki.Pld én nem csak rárakom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Mindegyiknél más. Azt meg kell mérni. A digattyú teteje, (felső holtpontnál) és a hengerfej között (szélén mérve) 0,9-1,2 mm hézagnak kell lennie.hell írta:Mekkora hézagoló kell?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.04. 20:55-kor.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Mekkora hézagoló kell?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Egyébként a 3.pontra a megoldás az is lehet, h a hengerfej nincs kihézagolva. Azt mindenki csak rárakja. Ha túl nagy a kompresszio, attól is csöröghethell írta:Elgondolkodtató ez a 3. pont az tény. Itthon mi is morfondíroztunk már rajta mi lehet a végsebességben ez a limitszerűség nekem is hasonló a helyzet és hasonló hangok jönnek elő(persze a motor 250-ről van szó a félreértések elkerülése érdekében ). Még viszonylag hideg addig nem mert akkor megy 120 vagy kissé fölé is de ez csak pár kilóméter. Öregem is azt mondja ez a Bing 84 valahogy mégsem az igazi. Persze fogyasztásra barátibb a gyárihoz képest valamivel az tény. Szóval a fene se tudja már...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Elgondolkodtató ez a 3. pont az tény. Itthon mi is morfondíroztunk már rajta mi lehet a végsebességben ez a limitszerűség nekem is hasonló a helyzet és hasonló hangok jönnek elő(persze a motor 250-ről van szó a félreértések elkerülése érdekében ). Még viszonylag hideg addig nem mert akkor megy 120 vagy kissé fölé is de ez csak pár kilóméter. Öregem is azt mondja ez a Bing 84 valahogy mégsem az igazi. Persze fogyasztásra barátibb a gyárihoz képest valamivel az tény. Szóval a fene se tudja már...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.Veszy2107 írta:
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.[/quote]
...ja tényleg valószínű!
Bár a sok fogyasztás relatív fogalom! [/quote]
Bocs, helyesbítek...
Többet fog fogyasztani
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
[/quote]
Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.[/quote]
...ja tényleg valószínű!
Bár a sok fogyasztás relatív fogalom!
Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.[/quote]
...ja tényleg valószínű!
Bár a sok fogyasztás relatív fogalom!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.Draby írta:Sziasztok! 1-2 éve volt ez már téma, de nem találtam rá a választ, hát megkérdezem én is:
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...
Na!
Várom a tanácsokat!
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Draby írta:Sziasztok! 1-2 éve volt ez már téma, de nem találtam rá a választ, hát megkérdezem én is:
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...
Na!
Várom a tanácsokat!
Helló! Az 1. és a 2. pont oka a túl kicsi üresjárati fúvóka! Kis gáznál és ha visszaengeded a gázt egy kicsit, akkor "működésbe" léphet az üresjárati fúvóka, ami viszont túl kicsi, ahhoz hogy elegendő naftát juttasson be a motorba, ezért viselkedik így...
A 2. pont: Alacsony fordulaton (feltételezem) ennek megfelelően kis gáznál itt is az üresjárati fúvóka dolgozik és az imént már említve túl kevés anyagot tud átengedni, ezért nem bír menni alacsony fordulaton vagy kis gáznál....!
De ez csak az én elméletem! Majd a többiek még megcáfolnak vagy helyeselnek, ha ők is így gondolják!
Üdv!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! 1-2 éve volt ez már téma, de nem találtam rá a választ, hát megkérdezem én is:
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...
Na!
Várom a tanácsokat!
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...
Na!
Várom a tanácsokat!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Akkor jól megbeszéltem magammal
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Meg az olajnak is van ellenállása. Hidegebb olajnál nagyobb.allllli írta:Miért lehet az, hogy ha menet közben behúzom a kuplungot, akkor 1000-1100 as az alapjárat, épp hogy le nem áll, szépen elpöfékelne így a világ végéig is, viszont ha kiveszem üresbe, akkor fentebb kúszik 1400-1500-ig? Érdekes. Nem zavaró, inkább csak kíváncsi vagyok vannak-e ötletek?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
Re: Üzemanyagellátás
Igy igazallllli írta:Miért lehet az, hogy ha menet közben behúzom a kuplungot, akkor 1000-1100 as az alapjárat, épp hogy le nem áll, szépen elpöfékelne így a világ végéig is, viszont ha kiveszem üresbe, akkor fentebb kúszik 1400-1500-ig? Érdekes. Nem zavaró, inkább csak kíváncsi vagyok vannak-e ötletek?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Miért lehet az, hogy ha menet közben behúzom a kuplungot, akkor 1000-1100 as az alapjárat, épp hogy le nem áll, szépen elpöfékelne így a világ végéig is, viszont ha kiveszem üresbe, akkor fentebb kúszik 1400-1500-ig? Érdekes. Nem zavaró, inkább csak kíváncsi vagyok vannak-e ötletek?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Upsz rosz helyre...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Jobbat mondok. Egy mz-re hangolt membrános karbi kéne. Ami 4500 ford. felett kezdi el megemelni a tűt. Ekkor még mindig fenn állna az alacsony fordulathoz szükséges benzin többlet igény problémája, de legalább magas fordulaton jól menne, és nem is fogyasztana sokat.Miklós_88 írta:Valamit valamiért. Olyan, hogy jól is megy, és nem is eszik, egyszerre nem lehet megoldani. Nekem úgy van beállítva, hogy inkább menjen
Egyébként más geometriájú súbertű kellene, amit sajnos nem lehet kapni a Bing-hez, csak a gyári geometriát.
Ha lesz időm télen, éppen ezért gyártok magamnak többféle súbertűt, és reménykedem, hogy az egyik módosítás eredményre vezet.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Jobbat mondok egy mz-re hangolt membrános karbi kéne. Ami 4500 ford. felett kezdi el megemelni a tűt. Ekkor még mindig fenn állna az alacsony fordulathoz szükséges benzin többlet igény problémája, de legalább magas fordulaton jól menne, és nem is fogyasztana sokat.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.09.22. 14:21-kor.
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Valamit valamiért. Olyan, hogy jól is megy, és nem is eszik, egyszerre nem lehet megoldani. Nekem úgy van beállítva, hogy inkább menjen
Egyébként más geometriájú súbertű kellene, amit sajnos nem lehet kapni a Bing-hez, csak a gyári geometriát.
Ha lesz időm télen, éppen ezért gyártok magamnak többféle súbertűt, és reménykedem, hogy az egyik módosítás eredményre vezet.
Egyébként más geometriájú súbertű kellene, amit sajnos nem lehet kapni a Bing-hez, csak a gyári geometriát.
Ha lesz időm télen, éppen ezért gyártok magamnak többféle súbertűt, és reménykedem, hogy az egyik módosítás eredményre vezet.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ez oké, persze, értem én, ha több benyát adnék neki, akkor megoldódna ez a gond. Csak akkor egy literrel többet is enne. Most beéri 4,2-4,5-el városban. És nem is igényel többet 3000-4800 fordszám. tartományban. Alatta, és felette kéne többet kapnia. Ezt kéne valahogy megoldanom.Miklós_88 írta:Semmi baja a karburátornak. Nekem is csinálta ezt az első összeszereléskor. Annyi a problémád, hogy 108-as főfúvóka van benne gyárilag, ami elég soványka. Azért csörög felül, mert kevés neki az anyag. Tegyél bele egy kicsivel nagyobb főfúvókát. A babetta fúvóka tökéletesen passzol bele. Nekem is olyan van feldörzsárazva. Most 120-as főfúvókám van, de még ezt is keveslem, elbírna többet is.Mzdani írta:Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Semmi baja a karburátornak. Nekem is csinálta ezt az első összeszereléskor. Annyi a problémád, hogy 108-as főfúvóka van benne gyárilag, ami elég soványka. Azért csörög felül, mert kevés neki az anyag. Tegyél bele egy kicsivel nagyobb főfúvókát. A babetta fúvóka tökéletesen passzol bele. Nekem is olyan van feldörzsárazva. Most 120-as főfúvókám van, de még ezt is keveslem, elbírna többet is.Mzdani írta:Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Üzemanyagellátás
Valaki megtudná adni a TS 250 légszűrő fedél átmérőjét?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Rájöttem valamire. Amennyiben alacsony fordulaton ráhúzom a szivatót, megjön az ereje. Tehát karburálási probléma miatt nem használható alul. Mindenesetre addig mostmár nem nyúlok hozzá, amig be nem szerelem sub-ee gyújtását. Majd ahhoz beállítom. Ez még pár hét, most villacsere miatt szervízben van.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Egy kompresszió mérés, műszerrel! és dugó+ henger vizsgálat nem ártana!Mzdani írta: Oké, akkor fúrással kezdek.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Itt most arról van szerintem szó, legalábbis nálam, hogy ha városi forgalomba araszolok 30-40 km/h-val akkor ne kelljen 3000-3500-es fordulaton pörgetni a gépet, hanem lehessen vele haladni össze vissza váltogatás nélkül...! ...oszt ennyi az egész
Ha tejes gázt húznék neki ekkor, tuti hogy befulladna a sok benyától, de épp itt jön a szerepe a kisebb üresjáratinak, hogy kis gázon nem folytja bele a benyába....
(amúgy nem ez volt a célom eredetileg, csak a gyári üresjárati fúvókámnak a feje már szét volt kopva alig tudtam kicsavarni, és gondoltam veszek bele egy új GYÁRI méretűt! Természetesen a boltban vásárolt új ElméletileG gyári méretű fúvóka jóval kisebbnek tűnik mint ami benne volt, elvileg gyári méretű gyári fúvóka! Persze lehet, hogy csak azt koptatta meg a 30 év, de nem tudom...)
Ha tejes gázt húznék neki ekkor, tuti hogy befulladna a sok benyától, de épp itt jön a szerepe a kisebb üresjáratinak, hogy kis gázon nem folytja bele a benyába....
(amúgy nem ez volt a célom eredetileg, csak a gyári üresjárati fúvókámnak a feje már szét volt kopva alig tudtam kicsavarni, és gondoltam veszek bele egy új GYÁRI méretűt! Természetesen a boltban vásárolt új ElméletileG gyári méretű fúvóka jóval kisebbnek tűnik mint ami benne volt, elvileg gyári méretű gyári fúvóka! Persze lehet, hogy csak azt koptatta meg a 30 év, de nem tudom...)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Veszy2107 2013.09.20. 07:22-kor.
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem itt az a baj, hogy mindenkinek mást jelent az, hogy "alacsony fordulaton használható" egy motor. Én személy szerint megőrülök attól, amikor húznám a gázt, de alig reagál rá a motor (mert annyira kevés neki a fordulat). Ilyenkor jó szolgálatot tesz a váltó: vissza kell lökni 1-2 fokozatot, és máris fog húzni. Egyébként is, "fülre" kell váltani, nem fordulatszámmérőre.
Megkockáztatom azt is, hogyha 5.-ben 1500-2000 környékére hagynám visszaesni a fordulatot, és ilyenkor húznám rá teljesen a gázt, akkor is kigyorsulna (egyenes úton), bár jó hosszú út kellene hozzá, és telef*osná a hengert benzinnel.
Megkockáztatom azt is, hogyha 5.-ben 1500-2000 környékére hagynám visszaesni a fordulatot, és ilyenkor húznám rá teljesen a gázt, akkor is kigyorsulna (egyenes úton), bár jó hosszú út kellene hozzá, és telef*osná a hengert benzinnel.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
de szívót, ne turbóstKILL3R etz írta:Vegyetek dízelt....
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Meg lehet mondani akinek nem volt Bing-je az fogalma sincs milyen. És beszél itt sokmindent össze vissza. A beállításhoz meg igen is kell érteni ha az nem megy akkor csodát nem kell várni...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Vegyetek dízelt....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég