
Egyébként más geometriájú súbertű kellene, amit sajnos nem lehet kapni a Bing-hez, csak a gyári geometriát.
Ha lesz időm télen, éppen ezért gyártok magamnak többféle súbertűt, és reménykedem, hogy az egyik módosítás eredményre vezet.
Ez oké, persze, értem én, ha több benyát adnék neki, akkor megoldódna ez a gond. Csak akkor egy literrel többet is enne. Most beéri 4,2-4,5-el városban. És nem is igényel többet 3000-4800 fordszám. tartományban. Alatta, és felette kéne többet kapnia. Ezt kéne valahogy megoldanom.Miklós_88 írta:Semmi baja a karburátornak. Nekem is csinálta ezt az első összeszereléskor. Annyi a problémád, hogy 108-as főfúvóka van benne gyárilag, ami elég soványka. Azért csörög felül, mert kevés neki az anyag. Tegyél bele egy kicsivel nagyobb főfúvókát. A babetta fúvóka tökéletesen passzol bele. Nekem is olyan van feldörzsárazva. Most 120-as főfúvókám van, de még ezt is keveslem, elbírna többet is.Mzdani írta:Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
Semmi baja a karburátornak. Nekem is csinálta ezt az első összeszereléskor. Annyi a problémád, hogy 108-as főfúvóka van benne gyárilag, ami elég soványka. Azért csörög felül, mert kevés neki az anyag. Tegyél bele egy kicsivel nagyobb főfúvókát. A babetta fúvóka tökéletesen passzol bele. Nekem is olyan van feldörzsárazva. Most 120-as főfúvókám van, de még ezt is keveslem, elbírna többet is.Mzdani írta:Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
Egy kompresszió mérés, műszerrel! és dugó+ henger vizsgálat nem ártana!Mzdani írta: Oké, akkor fúrással kezdek.
de szívót, ne turbóstKILL3R etz írta:Vegyetek dízelt....![]()
Hát, nekem bing van rajta. Nem nyúltam még hozzá lényegében.MrDok írta:Azért egy rendes súbertű is csodákra képes e téren, de ugye a bekarburáláshoz érteni is kell egy kicsit!Mzdani írta: Az én etz-m csekély mértékben sem képes gyorsítani, 3 ezer alatt. Még indulni sem tudok 3 ezer alatt anélkül, h ne tartanám fel a mögöttem induló autó sort. Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Azért egy rendes súbertű is csodákra képes e téren, de ugye a bekarburáláshoz érteni is kell egy kicsit!Mzdani írta: Az én etz-m csekély mértékben sem képes gyorsítani, 3 ezer alatt. Még indulni sem tudok 3 ezer alatt anélkül, h ne tartanám fel a mögöttem induló autó sort. Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Oké, akkor fúrással kezdek.Miklós_88 írta:Vagy csak simán kopott a hengered. Nekem az volt. Ha kivettem a gyertyát, és befogtam a nyílást, kézzel át tudtam forgatni a motort úgy, hogy nem fújt ki a nyíláson. Ezt még tetőzte az utángyártott kipufogó, ami alul egyszerűen nem működik.Mzdani írta:
Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Fúrás és kipufogó csere után már alapjáratról is el tudok indulni.
Vagy csak simán kopott a hengered. Nekem az volt. Ha kivettem a gyertyát, és befogtam a nyílást, kézzel át tudtam forgatni a motort úgy, hogy nem fújt ki a nyíláson. Ezt még tetőzte az utángyártott kipufogó, ami alul egyszerűen nem működik.Mzdani írta:
Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Gondolom azt akarják kifejezni, h csekély mértékben képesek gyorsítani. Az én etz-m csekély mértékben sem képes gyorsítani, 3 ezer alatt. Még indulni sem tudok 3 ezer alatt anélkül, h ne tartanám fel a mögöttem induló autó sort. Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.csabyka88 írta:Kinek mit jelent, hogy "elboldogul" 2000 környékén... Alattam sem rángat a motor, de ilyen alacsonyan már érezhetően szenved. Ha érzem, hogy gázhúzásra nagyon lassan reagál, én inkább visszaváltok. Hadd pörögjön, a 2T azt szereti.
hell írta:Ha sikerült a 3000 alatti küldetés majd irj róla pár sort. Nem nagyon sok embernek sikerült óvatosan fogalmazva.
Nekem sima BVF van rajta és azzal is elboldogulok 2000 körül...Stephanus írta:Nem hiszem, hogy ez kifejezetten a Bing-nek lenne köszönhető. Én is kényelmesen elbugyborékolok 2000 körüli fordulatszámmal nyugodtabb pillanataimban, csatos BVF karbival.Miklós_88 írta:Mondjuk az az egy előnye tényleg megvan a Bing karbinak, hogy 2000-es fordulattól kezdve használható vele a motor. Ne úgy gondoljátok, hogy innen is húz, mint a mozdony, hanem ha sík úton eddig leesik a fordulat, zokszó nélkül feltornázza magát innen a gép még 4. fokozatban is. Ezt a régi karburátoraim nem tudták.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem kell semmi trükk, csak az, hogy legyen kompresszió a motorban. Fúrás előtt nekem sem ment 3000 alatt, de utána már 2000-es fordulattól is használható lett a motor.
De mondjuk az, hogy én nem így használom, már más kérdés
Nem hiszem, hogy ez kifejezetten a Bing-nek lenne köszönhető. Én is kényelmesen elbugyborékolok 2000 körüli fordulatszámmal nyugodtabb pillanataimban, csatos BVF karbival.Miklós_88 írta:Mondjuk az az egy előnye tényleg megvan a Bing karbinak, hogy 2000-es fordulattól kezdve használható vele a motor. Ne úgy gondoljátok, hogy innen is húz, mint a mozdony, hanem ha sík úton eddig leesik a fordulat, zokszó nélkül feltornázza magát innen a gép még 4. fokozatban is. Ezt a régi karburátoraim nem tudták.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem kell semmi trükk, csak az, hogy legyen kompresszió a motorban. Fúrás előtt nekem sem ment 3000 alatt, de utána már 2000-es fordulattól is használható lett a motor.
De mondjuk az, hogy én nem így használom, már más kérdés
Mzdani írta:Ja, persze világos számomra, h nem ez a világ legtakarékosabb motorja. Természetesen ha csak a fogyasztás számítana, vennék valami innova félét, de a hátam borsózik tőle. Nem fogyaszt rosszul az etz-m (4,2-4,5l belekalkulálva a km óra csalását). Meg vagyok elégedve ezzel a fogyasztással, csak sajna eszeveszettül csörögni kezdene 100km/ó fölött, ha tovább húznám. 100-nál meg kell tartani a gázkart. Viszont ilyenkor max félgázon megyek, szóval érzem benne, h rengeteg tartalék lóerő van még kihasználatlanul. Ezen kívül szeretnék még azon is javítani, h 3 ezres fordulat alatt is lehessen használni. Úgy gondolom ezen segítene a membrán.
Tipikus ördögi kör. Jól is menjen, meg ne is egyen sokat.Mzdani írta:Érdekesek ezek a hozzászólások. Jelenleg tanácstalan lettem. Hogyan lehetne jó fogyasztást elérni úgy, h ne kelljen nagy árat fizetni érte (nem túl nagy teljesítményveszteség)? Próbált már valaki membránt rakni bele? Arra mit reagál az etz?
Végre! Ritkán hallok ilyet, hogy valaki nem spórolásra veszi a motort.Miklós_88 írta:...viszont én nem azért vettem a motort, hogy 70 - 80-al menjek vele. Országúton 90-100 az utazóm, és ha előzni kellene, csak lesek mert nem megy. 110-ig még lassan kipörög, de tovább nem.![]()
Inkább egyen 6 litert, de menjen is.
Karburálás sorrendje:Miklós_88 írta:Idén én is több, mint 5000 km-t mentem a Bing karbival, de érdemi változást nem látok a régiekhez képet. Használtam már csavaros, és csatos karbit is, és mindegyikkel ugyanolyan jó volt a motor viselkedése. A Bing jó lenne, de nem lehet rendesen fúvókázni, mert amelyik főfúvókával lenne rendes végsebességem, azzal meg alul részterhelésen nem pörög ki, mert túl sok neki. Nem lehet eléggé elszegényíteni.
Így most nekem is 110 a végsebesség, de a fogyasztás ugyanúgy 5,5 liter. Egyedüli előnye ennek a karbinak, hogy nem csörög, és zörög, mert új. Más nem.
Viszont sikerült vennem nemrég egy gyári új csatos karbit, lehet jövőre inkább visszateszem azt. Engem a Bing nem győzött meg. Ugyanannyit eszik a motor, cserébe nincs végsebességem.
Egyébként van tippetek hogyan lehet elérni, h jó fogyasztása legyen és jól is menjen (ne csörögjön)?Mzdani írta:Huha, nem gondoltam volna, h képes 7,5 et is enni bing karbival egy mz. Én nem nyúltam hozzá, újjonnan vettem. Olyan ahogy a gyárban összerakták, a tű legalsó állásban van. Így fogyaszt 4-4,5 et városban. Kb fél gázon megy százat (gps szerint), viszont elkezd csörögni, ha továbbhúzom. Tehát azt lehet mondani, h kb 100 a végsebessége.
Mekkora a fővufid most? Bambi mesélte, hogy az egyik ETZ250 pályagépe 120-as főfuvival ment rendesen, fölötte sokallt féktávon...zsakfos írta:Nekem voltak nagy fogyasztásaim is meg kevesebbek is amióta Binget használok.A legelején beérte 4,5 literrel,aztán jött furatás.majd kipuf csere és onnantól már 6,aztán 6,5.Mzdani írta:
Szuper, köszi.
Neked is bing van a ts-en?
Ha igen, mennyit eszik?
Ja és közben persze próbálkoztam fuvókacserékkel,variáltam mindent.Kipuffokat is próbálgattam.
Idén a német túra előtt nagy főfuvit tettem bele hogy nehogy gond legyen.Kár volt.Egyrészt a gyertyát úgy bekormolta a sok anyag hogy az első napon meg is állt a gép emiatt,másrészt meg evett kb 7,5 litert!!!!![]()
Este főfuvóka csere kisebbre,ettől beállt a fogyi 5,6 literre.
Majd itthon még kisebb főfuvi,ettől még 0,2 literrel kevesebbet fogyasztott az ukrán túrán.Most itt állok.5,4 liter átlagban. Jövőre még lejjeb szeretném vinni,mert tudom hogy lehetséges,hisz volt már 5 alatti fogyasztása is a gépnek,de jövőre már nem lesz elég a főfuvi cserélgetése és a tű állitgatása,mást is próbálgatnom kell majd.Vannak ötleteim.
Szerintem inkább sokat kap.Mekkora a főfuvid,milyen karbid van?dudi írta:Sziasztok. Olyan gondom van a 250-es etz-mel hogy megyek vele 80 -nal 5 -ben megy szépen de ha húzok neki egy kövéret elkezd fulladni mintha kifogyott volna a benzin aztán pár másodperc múlva durran egyet a kipufogóba !! De ha lassan gyorsitok nem jelentkezik. Segitsetek hol keressem a hibát. Köszönöm
Nekem voltak nagy fogyasztásaim is meg kevesebbek is amióta Binget használok.A legelején beérte 4,5 literrel,aztán jött furatás.majd kipuf csere és onnantól már 6,aztán 6,5.Mzdani írta:
Szuper, köszi.
Neked is bing van a ts-en?
Ha igen, mennyit eszik?
Szuper, köszi.zsakfos írta:Jól raktad összeMzdani írta:Tudja valaki a 250 etz-hez való bingkarbi összeszerelő sorrendjét bowden cserénél?
Szétszedtem, és elfelejtettem hogy volt előtte.
Először megy bele a zégerrel a tű majd rá a müanyag sapka, aztán rugó?
Most így van összerakva, csak abba nem vagyok biztos, h a tűt a zégerrel, nem a müanyag sapkába kell e rakni.
Jól raktad összeMzdani írta:Tudja valaki a 250 etz-hez való bingkarbi összeszerelő sorrendjét bowden cserénél?
Szétszedtem, és elfelejtettem hogy volt előtte.
Először megy bele a zégerrel a tű majd rá a müanyag sapka, aztán rugó?
Most így van összerakva, csak abba nem vagyok biztos, h a tűt a zégerrel, nem a müanyag sapkába kell e rakni.
tiger1342 írta:Nos Uraim, megvan a gond. Nem trafó volt, hanem karbi.tiger1342 írta: Update: Táborinál volt Jog trafó 3E-ért, most már biztosan kiderül az volt-e a gond.
Azon belül is magamat szivattam meg, de nagyon csúnyán.
Nos, motor megszerelve.
Le se merem írni, mi volt: valahol láttam, hogy a Dellorton a súberházon lévő 2 csöcs össze van kötve egy csővel. Nem emlékeztem rá, de a karbi puccnál vágtam rá egy darab csövet. Ma mikor megláttam, egyből gyanús lett, mivel EZ VÁLTOZOTT!
Leszedtem, motor megy, mint az álom...))
Tanulság: ha valamiről nem tudod mi az, ne basztasd!!
De legalább lett egy tartalék trafóm...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég