Üzemanyagellátás
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Tigernek köszönöm a válaszát!
Érdeklődnék,volt e valakinrk tapasztalata ezzel a céggel, valósak-e,nem átvágás? Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de annyi rossz dolgot hallottam már. Ha mondjuk kamu a cég, akkor futhatok a pénzem után, amúgy pedig találtam náluk karburátort. http://www.mz-b.net/index.php?page=shop ... &Itemid=87
Szóval kéne egy kis infő!
Köszi, előre is!
Érdeklődnék,volt e valakinrk tapasztalata ezzel a céggel, valósak-e,nem átvágás? Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de annyi rossz dolgot hallottam már. Ha mondjuk kamu a cég, akkor futhatok a pénzem után, amúgy pedig találtam náluk karburátort. http://www.mz-b.net/index.php?page=shop ... &Itemid=87
Szóval kéne egy kis infő!
Köszi, előre is!
Re: Üzemanyagellátás
kb 30 éve nem használok alapjáratot,és még egy páran a környezetemben.Nem rotaxos a motor,de csörög úgy az biztos.MrSummertime89 írta:Merészen hangzik az alapjárat nélküli motorfék, nem rotaxos az MZ-d?). Én nagyjából 100m-ként kuplung be, gázfröccs.
bambi írta:Egy jól beállított 2T még ha nincs rajta alapjárat akkor sem ragad meg a lejtő végén

- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Üzemanyagellátás
Merészen hangzik az alapjárat nélküli motorfék, nem rotaxos az MZ-d?
). Én nagyjából 100m-ként kuplung be, gázfröccs.

bambi írta:Egy jól beállított 2T még ha nincs rajta alapjárat akkor sem ragad meg a lejtő végén
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Próbáld az importőrt: http://www.rmayer.hu/term%C3%A9k-n%C3%A ... 0000018560zudori írta:Tervbe vettem, hogy veszek egy BING karburátort a 150-es ETZ-m -be.
Erre hiába vann fent sok kereskedés Weblapján, de készlet, hm, az nincs. Most mit csináljak?
Nem maradt meg valakinek véletlenül betárazott, esetleg azóta feleslegessé vált karburátora?
Esetleg tud valaki, hol is lehetne venni?
ETZ-150 BING karburátor 9377700
Esetleg egy megbizható külföldi motoros web-shop?
Ha náluk nincs, akkor valszeg sehol sem.
A másik esetleg az mz-b, valamiért a magyar oldal éppen nem működik:
http://www.mz-b.net/index.php?page=shop ... &Itemid=87
Külföldi oldal:
http://www.ost2rad.com/MZ-Spare-Parts/C ... TZ150.html
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Tervbe vettem, hogy veszek egy BING karburátort a 150-es ETZ-m -be.
Erre hiába vann fent sok kereskedés Weblapján, de készlet, hm, az nincs. Most mit csináljak?
Nem maradt meg valakinek véletlenül betárazott, esetleg azóta feleslegessé vált karburátora?
Esetleg tud valaki, hol is lehetne venni?
ETZ-150 BING karburátor 9377700
Esetleg egy megbizható külföldi motoros web-shop?
Erre hiába vann fent sok kereskedés Weblapján, de készlet, hm, az nincs. Most mit csináljak?
Nem maradt meg valakinek véletlenül betárazott, esetleg azóta feleslegessé vált karburátora?
Esetleg tud valaki, hol is lehetne venni?
ETZ-150 BING karburátor 9377700

Esetleg egy megbizható külföldi motoros web-shop?
Re: Üzemanyagellátás
Egy jól beállított 2T még ha nincs rajta alapjárat akkor sem ragad meg a lejtő végén
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Ha egy forgalmi helyzetben/táblánál megáll valaki egy 2T géppel, az nem teszi tönkre, annyi motorféktől nem fog megragadni. A baj ott van, amikor nagy a lejtő, és túl meredek ahhoz, hogy a gázt húzzuk, aztán ilyenkor sokan előszeretettel motorfékeznek. 4T járműnél ez nem is baj, de 2T-nél nem ajánlott.
Ha már választani kell, inkább a fékbetét kopjon el hamarabb, mint a motor ragadjon meg. De - szerintem - a köztes megoldás a nyerő: motorfék és gázfröccs kombinációja.
Lehet érezni a motor viselkedésén, hogy mikor szegényes a keverék. Ha bakkecske lesz a gépből, akkor hiánya van.
Ha már választani kell, inkább a fékbetét kopjon el hamarabb, mint a motor ragadjon meg. De - szerintem - a köztes megoldás a nyerő: motorfék és gázfröccs kombinációja.
Lehet érezni a motor viselkedésén, hogy mikor szegényes a keverék. Ha bakkecske lesz a gépből, akkor hiánya van.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Ez teljesen igaz, de sírok amikor elolvasom, mert a motorfék a mindenem.molcsaba írta:Karburátoros járműveknél kap benzint motorfék üzemmódban., épp ez a gond, hisz egy hosszabb lejtőn beköpi a gyertyát. Ezért érdemes időnként behúzni a kuplungot Mz-n, és átszellőztetni a motort (gázfröccsökkel), illetve begyújtani a bent lévő keveréket. Modernebb kompjúteres járműveknél elzár az üzemanyag, és ilyenkor nem fogyaszt semmit, de a kenés biztosított.

- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
Karburátoros járműveknél kap benzint motorfék üzemmódban., épp ez a gond, hisz egy hosszabb lejtőn beköpi a gyertyát. Ezért érdemes időnként behúzni a kuplungot Mz-n, és átszellőztetni a motort (gázfröccsökkel), illetve begyújtani a bent lévő keveréket. Modernebb kompjúteres járműveknél elzár az üzemanyag, és ilyenkor nem fogyaszt semmit, de a kenés biztosított. 

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Autónál én is el szoktam kerülni a felesleges kuplungolást, mivel ott a kinyomócsapágyat ez jobban igénybe veszi, ami ráadásul jellemzően egy elég drága, és drágán cserélhető alkatrész.Veszy2107 írta: Igazából azt pontosan én sem tudom, hogy miért nem jó behúzott kuplunggal haladni, de sokszor lehet olvasni...
MZ-ben viszont, az olajban tocsogó kinyomócsapágy szerintem nem olyan sértődékeny. Legalábbis remélem, mert kétüteműn én nem szeretek motorfékkel közlekedni.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
zudori írta:Veszy2107 írta:Na akkor hozzászólok én is a témához, mint érintett![]()
Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...
Csak egy gyakorlati kérdés!
Miért nam jó, ha behúzott kuplunggal lassulunk, vagy esetleg gurulunk a lejtőn? Engem mindig zavart, amikor gáz nélkül pörög a motor(motorfék üzemben) gondolok itt a kenésre. Ebben az esetben ugye nem kap benzint, esetleg csak alapjáratnyit.
Igazából azt pontosan én sem tudom, hogy miért nem jó behúzott kuplunggal haladni, de sokszor lehet olvasni...
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Veszy2107 írta:Na akkor hozzászólok én is a témához, mint érintett![]()
Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...
Csak egy gyakorlati kérdés!
Miért nam jó, ha behúzott kuplunggal lassulunk, vagy esetleg gurulunk a lejtőn? Engem mindig zavart, amikor gáz nélkül pörög a motor(motorfék üzemben) gondolok itt a kenésre. Ebben az esetben ugye nem kap benzint, esetleg csak alapjáratnyit.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor hozzászólok én is a témához, mint érintett
A előző fúvókával szerintem sokat evett, de nincs mért adatom, mert annyira nem érdekelt...viszont, azzal se ment rosszul, bár emlékeim alapján lehet kicsit sokat kapott mert kisebb gázon nem ment szerintem így...(de lehet hogy már csak beképzelem)
Ezzel a fúvókával is tökéletesen megy és kisebb fordulatán, kis gázon is jól megindul! A fogyasztása biztos hogy, csökkent, most kb 150 km-et mehettem 6.5L-ből... Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...

A előző fúvókával szerintem sokat evett, de nincs mért adatom, mert annyira nem érdekelt...viszont, azzal se ment rosszul, bár emlékeim alapján lehet kicsit sokat kapott mert kisebb gázon nem ment szerintem így...(de lehet hogy már csak beképzelem)
Ezzel a fúvókával is tökéletesen megy és kisebb fordulatán, kis gázon is jól megindul! A fogyasztása biztos hogy, csökkent, most kb 150 km-et mehettem 6.5L-ből... Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem ha 100-as alapjárati van benne, akkor füstöl, mint a baj, és kb lehetetlen beállítani az alapjáratot.
Az, hogy rángat motorféken, teljesen normális egy jól beállított 2T motornál is. Azokkal nem nagyon szabad motorfékezni, max addig, amíg lassítasz.
Van egy Barkasz is a családban, az is 2T, és az is ugrál motorféken. Vagy az is rosszul van beállítva.
Mondjuk egy teszt erejéig kíváncsi lennék rá, hogy mekkora távot bír motorfékkel egy 2T gép.
Az, hogy rángat motorféken, teljesen normális egy jól beállított 2T motornál is. Azokkal nem nagyon szabad motorfékezni, max addig, amíg lassítasz.

Van egy Barkasz is a családban, az is 2T, és az is ugrál motorféken. Vagy az is rosszul van beállítva.

Mondjuk egy teszt erejéig kíváncsi lennék rá, hogy mekkora távot bír motorfékkel egy 2T gép.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A normál fogyasztásból nem igazán lesz kevesebb az alapjáratival, mert amúgy is olyan kicsi. Inkább fordítva igaz, hogy ha a fogyi nagyon magas, annak lehet oka egy szétgányolt alapjárati (aminek a furata mondjuk 100as
) .
Ha kis gázon szaggat, akkor vagy az alapjárati kicsi, vagy a tű nincs rendben. Nekem most sokat kap, de nem bánom, mert motorfék van (nem bakkecske), sehol se szaggat és nem melegszik.
Killernek van igaza, ha a motor mindenütt fasza, és a fogyi nem egetverő, úgy kell hagyni, és kész

Ha kis gázon szaggat, akkor vagy az alapjárati kicsi, vagy a tű nincs rendben. Nekem most sokat kap, de nem bánom, mert motorfék van (nem bakkecske), sehol se szaggat és nem melegszik.
Killernek van igaza, ha a motor mindenütt fasza, és a fogyi nem egetverő, úgy kell hagyni, és kész

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Az lehet, de csökkentve a méretet - szerintem - inkább káros, ha elszegényedik a keverék. Litereket nem lehet vele spórolni, szóval a 4,5 literes fogyasztásból nem lesz 3 liter csak emiatt.Alfa írta: Szerintem baromi sokat számít, nekem egy túlméretezett alapjárati 7 literre is felvitte (nem néztem, csak beraktam, valami régi szar volt felfúrva, siettem na). Csere után visszaállt a 4,5-5.

1-2 deci spórolás véleményem szerint nem ér annyit, hogy aztán emiatt baja legyen a motornak.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem baromi sokat számít, nekem egy túlméretezett alapjárati 7 literre is felvitte (nem néztem, csak beraktam, valami régi szar volt felfúrva, siettem naVeszy2107 írta:Mennyit lehet csökkenteni a fogyasztást az üresjárati fúvóka módosításával, szerintetek?
Kicseréltem a gyári fúvókát, mert a fejét már eléggé szétszedte a csavarhúzó, elvileg a gyári méretűt vettem bele és az volt benne a ha minden igaz...! De amit vettem jóval kisebb furatú mint a gyári, hiába az azonos méret! Igazából egyikkel se megy rosszul a motor, viszont az újnál (kisebbnél) kicsit instabilabb az alapjárat, hiába állítgatom... Valamint ha visszaengedem a gázt, kissé durva a motorfékje, kicsit darabos! ....gondolom ekkor nap kap elég "anyagot"!
A fogyasztását nem tudom, még nem sikerült kimérni, mert eddig nem is érdekelt, mert csak hobbi célból használtam.
Az lenne a kérdésem, hogy most mindennapi használat mellett megéri-e ez a kisebb fúvóka, vissza tud-e esni annyival a fogyasztás, vagy pár decitől úgysem jelent többet, akkor meg inkább a nagyobb fúvóka menne vissza!
Szerintetek?![]()
Köszi!

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Hát, szerintem az alapjárati fúvóka nem sokat számít bele a fogyasztásba. Nyilván mérhető, de én úgy gondolom, nem érdemes vele vacakolni. Ha húzod neki, akkor úgysem működik már az alapjárati rendszer. Viszont ha visszaengeded a gázt, akkor motorféknél csak az alapjárati rendszer működik, és minél kisebb a fúvóka, annál szegényebb a keverék, és annál jobban kopik (illetve ragad meg) a dugó.
Én ezért a pár csepp benzinért nem kockáztatnám a motorom épségét.
Az aranyszabály pedig, amit KILL3R etz mondott: amikor jól viselkedik a motor, az a méret a megfelelő.
Én ezért a pár csepp benzinért nem kockáztatnám a motorom épségét.
Az aranyszabály pedig, amit KILL3R etz mondott: amikor jól viselkedik a motor, az a méret a megfelelő.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Azt tedd be, amelyikkel jól viselkedik a motor...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Mennyit lehet csökkenteni a fogyasztást az üresjárati fúvóka módosításával, szerintetek?
Kicseréltem a gyári fúvókát, mert a fejét már eléggé szétszedte a csavarhúzó, elvileg a gyári méretűt vettem bele és az volt benne a ha minden igaz...! De amit vettem jóval kisebb furatú mint a gyári, hiába az azonos méret! Igazából egyikkel se megy rosszul a motor, viszont az újnál (kisebbnél) kicsit instabilabb az alapjárat, hiába állítgatom... Valamint ha visszaengedem a gázt, kissé durva a motorfékje, kicsit darabos! ....gondolom ekkor nap kap elég "anyagot"!
A fogyasztását nem tudom, még nem sikerült kimérni, mert eddig nem is érdekelt, mert csak hobbi célból használtam.
Az lenne a kérdésem, hogy most mindennapi használat mellett megéri-e ez a kisebb fúvóka, vissza tud-e esni annyival a fogyasztás, vagy pár decitől úgysem jelent többet, akkor meg inkább a nagyobb fúvóka menne vissza!
Szerintetek?
Köszi!
Kicseréltem a gyári fúvókát, mert a fejét már eléggé szétszedte a csavarhúzó, elvileg a gyári méretűt vettem bele és az volt benne a ha minden igaz...! De amit vettem jóval kisebb furatú mint a gyári, hiába az azonos méret! Igazából egyikkel se megy rosszul a motor, viszont az újnál (kisebbnél) kicsit instabilabb az alapjárat, hiába állítgatom... Valamint ha visszaengedem a gázt, kissé durva a motorfékje, kicsit darabos! ....gondolom ekkor nap kap elég "anyagot"!
A fogyasztását nem tudom, még nem sikerült kimérni, mert eddig nem is érdekelt, mert csak hobbi célból használtam.
Az lenne a kérdésem, hogy most mindennapi használat mellett megéri-e ez a kisebb fúvóka, vissza tud-e esni annyival a fogyasztás, vagy pár decitől úgysem jelent többet, akkor meg inkább a nagyobb fúvóka menne vissza!
Szerintetek?

Köszi!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Egy olyat, aminek a végén egy 250-es etz fityeg !sunbim írta:Halhatatlan írta:Sziasztok.Milyen karburátort érdemes vennem egy 125 etz-be ha tuningolni szeretném?


Ááááá!


Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Egy olyat, aminek a végén egy 250-es etz fityeg !Halhatatlan írta:Sziasztok.Milyen karburátort érdemes vennem egy 125 etz-be ha tuningolni szeretném?


...nna,de komolyan ebben nem tudok segíteni. Bocs a poénért.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.Milyen karburátort érdemes vennem egy 125 etz-be ha tuningolni szeretném?
Re: Üzemanyagellátás
-tömítés 250 Ft a benzincsap 2000 Ft! dönntsd el melyik a jobb!seagateh írta:Sziasztok.
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?

Re: Üzemanyagellátás
Én ilyet használtam annó a 250-esen, soha nem volt bajom vele!seagateh írta:Sziasztok.
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/ben ... -1219.html
ThUnDeR
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
Veszy2107 írta:Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
TIPP: A gyertyán nincsen elrepedve a porcelán? próbáld másik gyertyával, lehet hogy nyomás alatt nem jó a szikra. de hát ha aztmondod új.. :S
A Trafót nézd meg mennyire melegszik hátha..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
+1, de végülis a benzin folyásán lehet látni, ha van valami rendellenesség.tiger1342 írta: Sőt, én a benzincsapot is szétszedném, van-e rajta rendes luk.

Persze az a tuti, ha minden megnézünk!

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is ilyesmi jelenséggel ráncolta a homlokomat a KisTrophy kb egy hónapja. Nálam a megfejtés az volt, hogy a rázkódástól-rezgésektől kitekerte magát a tűszelep.Veszy2107 írta:Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Trafó 1-es pontjára kell a megszakító vezetékének érkeznie, ez zöld színű.Veszy2107 írta: Az tény!De mi is pontosan a két kábel? Meg lehet valahogy különböztetni őket? Csak két hónapja van 250-es ETZ-m, még az elektronikájával nem foglalkoztam.... :/
A 15-ös pontra meg a gyújtáskapcsolótól jön a + vezeték, ez piros színű fekete csíkkal.
De ha már Miskolcra "elszenvedsz", akkor mondom h hozd el Mályiba a motort és kiderítjük mi a baja

Az a 10km már igazán nem sok. Talán leállás nélkül is meg lehet tenni egyhuzamban.

70/3286942
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára allllli 2013.08.13. 17:53-kor.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Sőt, én a benzincsapot is szétszedném, van-e rajta rendes luk.csabyka88 írta: Tankot pesze, hogy meg kell nézni! Ó, hogy ez eddig nem jutott eszembe! Legegyszerűbben úgy tudod, hogy leveszed a benzincsövet a karbiról, és elkezded csurgatni egy kannába a benzint. Nem fog ömleni, de folyamatosan kell folynia. Nézd, hogy nem kezd-e el akadozni a benzin folyása. Ha igen, akkor csavard ki a tanksapkát, és ha ilyenkor megint szépen folyik, akkor ott lesz a baj!
Karbi tetején, a gázbovdennél a gumiharang szerintem nem befolyásol semmit, csak azért van, hogy víz ne kerüljön oda.

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Tankot pesze, hogy meg kell nézni! Ó, hogy ez eddig nem jutott eszembe! Legegyszerűbben úgy tudod, hogy leveszed a benzincsövet a karbiról, és elkezded csurgatni egy kannába a benzint. Nem fog ömleni, de folyamatosan kell folynia. Nézd, hogy nem kezd-e el akadozni a benzin folyása. Ha igen, akkor csavard ki a tanksapkát, és ha ilyenkor megint szépen folyik, akkor ott lesz a baj!Veszy2107 írta: Azzal talán nincs gond, már régebben megfújkáltam, meg amikor leveszem bakról a motort és több benya van benne, akkor hallom hogy felszisszen....
Amúgy épp ma figyeltem, hogy a karbi tetején - ahol bemegy a gázbovden - nincs rajta az a kis gumiharang és mikor leáll a motor ott száll kifele a keverék "füst"... Gondolom ez is lehet gond...?! Itt is tud falsot szívni a karbi? Ez okozhat ilyen tüneteket?
köszi!
Karbi tetején, a gázbovdennél a gumiharang szerintem nem befolyásol semmit, csak azért van, hogy víz ne kerüljön oda.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
tiger1342 írta:Nekem is gyanús, hogy uza utánpótlás gond van. Tanksapkád szelel rendesen? Egy próba: amikor kezd fulladni, nyisd ki a tankot. Ha szisszenik, és megy, akkor eldugult a sapka szellőzője.Veszy2107 írta:Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
Azzal talán nincs gond, már régebben megfújkáltam, meg amikor leveszem bakról a motort és több benya van benne, akkor hallom hogy felszisszen....
Amúgy épp ma figyeltem, hogy a karbi tetején - ahol bemegy a gázbovden - nincs rajta az a kis gumiharang és mikor leáll a motor ott száll kifele a keverék "füst"... Gondolom ez is lehet gond...?! Itt is tud falsot szívni a karbi? Ez okozhat ilyen tüneteket?
köszi!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is gyanús, hogy uza utánpótlás gond van. Tanksapkád szelel rendesen? Egy próba: amikor kezd fulladni, nyisd ki a tankot. Ha szisszenik, és megy, akkor eldugult a sapka szellőzője.Veszy2107 írta:Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
[quote="zsakfos"]Attòl még leellenőrizheted,az nem kerül semmibe.[/quot
Az tény!
De mi is pontosan a két kábel? Meg lehet valahogy különböztetni őket? Csak két hónapja van 250-es ETZ-m, még az elektronikájával nem foglalkoztam.... :/
Az tény!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Attòl még leellenőrizheted,az nem kerül semmibe.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
nagydivad írta:Te figyelj csak, a gyújtótrafón az 1-es és a 15-ös pontra menő vezetékek nincsenek felcserélve véletlenül?
Nem nyúltam hozzá, és korábban nem produkált ilyeneket... Mikor vettem 200 km-et jöttem vele egyhuzamba.... :/
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Te figyelj csak, a gyújtótrafón az 1-es és a 15-ös pontra menő vezetékek nincsenek felcserélve véletlenül?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
csabyka88 írta:Üdv!Veszy2107 írta:Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
Mekkora távolságot tudsz menni a motorral lefulladás nélkül?
Viszonylag sokat, reggel jöttem Miskolcra Ózdról, kb 60 km. Elsőnek olyan 15km körül fulladt le Bánrévén, aztán egyszer Kazincbarcikán ami még kb 15 km és utána pár km után volt még egy gyors leállás... :/
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!Veszy2107 írta:Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
Mekkora távolságot tudsz menni a motorral lefulladás nélkül? Mekkora gázon mész vele, amikor lefullad? Meg kéne próbálni azt, hogy elzárod a benzincsapot, és meg kell figyelni, hogy ugyanaz az érzés van akkor is, mint amikor azelőtt lefulladt.
Ezzel csak arra akarok kitérni, hogyha elzárod a csapot, akkor garantáltan elfogy a benzin az úszóházból, és ha ugyanaz a jelenség, mint előtte, akkor lehet, hogy tényleg felakad a tűszelep, legalábbis valami üzemanyagellátási problémák vannak.
Az úszó szépen mozog? Úgyértem, nem darabos?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csabyka88 2013.08.12. 13:34-kor.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!
De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??
Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?
Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha szivatóra megjavul, akkor én azt szedném szét először! Lehet kilazult a gumi pogácsa, és időnként átenged egy kis benyát és túldúsít. Amikor meg felhúzod, letolod, akkor visszatalál a helyére. Csak egy tipp, érdemes megnézni.Veszy2107 írta: Köszi! Már csak azt nem értem, hogy szívató hatására miért múlik el ez a jelenség.... na és persze, miután elmúlt és normálisan megy a motor, akkor egyből fullad szívatóra, mint ahogy kell neki... :/
Re: Üzemanyagellátás
mindenhol pasztával tömítettem, de végül csak rájöttem hogy hol kap fals-ot, a levegő csavart az előző tulaj valamilyen szilikon pasztával próbálta tömíteni, én amikor elmostam a karbit ez kimosódott belőle, ezért ott szívta a + levegőt ,mostmár tökéletes a motor.gesszti írta:Henger talpánál nem kap falsot? Amikor raktad össze a blokkot, a két blokkfél közt tömítetted valamivel? Teljesen ép volt a blokkok tömítőfelülete? Levegőszűrő és a gumicsonkja rendben van?Istvan79 írta:ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Henger talpánál nem kap falsot? Amikor raktad össze a blokkot, a két blokkfél közt tömítetted valamivel? Teljesen ép volt a blokkok tömítőfelülete? Levegőszűrő és a gumicsonkja rendben van?Istvan79 írta:ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam
Re: Üzemanyagellátás
Kicseréltem minden szimeringet újakra.Istvan79 írta:Főtengely csapágyazás után,cserélted a főtengely szimeringeket is újra?puskas írta:Sziasztok!
Vettem nem régiben egy 125 ös etz -t. Megvételkor kipróbáltam nem volt vele semmi gond egy kicsit csörgött, hazaértem vele már nagyon csörgött, szétszedtem a blokkját és a csapágyak nagyon gatyák voltak, kicseréltem őket és egyből jobb lett a hangja. De viszont egy olyan hiba jött elő hogy ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam, de nem találtam hogy hol szívhat, kicseréltem a szivató dugót is de nem javult a helyzet.Benzinszint is megfelelő. A karburátor csonknál is rendes a tömítés. Én már nem tudok mit kitalálni hogy mi lehet a baja. Ha valakinek esetleg már volt ilyennel tapasztalata vagy hasonlóval, azt nagyon megköszönném hogy megírná hogy hogy orvosolta ezt a hibát.
Előre is köszönöm.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Üzemanyagellátás
Főtengely csapágyazás után,cserélted a főtengely szimeringeket is újra?puskas írta:Sziasztok!
Vettem nem régiben egy 125 ös etz -t. Megvételkor kipróbáltam nem volt vele semmi gond egy kicsit csörgött, hazaértem vele már nagyon csörgött, szétszedtem a blokkját és a csapágyak nagyon gatyák voltak, kicseréltem őket és egyből jobb lett a hangja. De viszont egy olyan hiba jött elő hogy ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam, de nem találtam hogy hol szívhat, kicseréltem a szivató dugót is de nem javult a helyzet.Benzinszint is megfelelő. A karburátor csonknál is rendes a tömítés. Én már nem tudok mit kitalálni hogy mi lehet a baja. Ha valakinek esetleg már volt ilyennel tapasztalata vagy hasonlóval, azt nagyon megköszönném hogy megírná hogy hogy orvosolta ezt a hibát.
Előre is köszönöm.
Re: Üzemanyagellátás
nem hiszem hogy felakadna, mert a gázkar visszahúzódik rendesen.nagydivad írta:A súber esetleg nem akad fent? Gyújtás típustól teljesen független az előgyújtás. Az mindig 2,5 mm felső holtpont előtt, de ennek a rossz beállítása nem okozhat ilyen hibát.puskas írta:beolajoztam a bovdeneket is, de még mindig csak annyira jutottam el hogy van alapjárat ,de ha ráhúzom a gázt akkor elkezd nagyon pörögni és nem akar csökkenni a fordulat. előgyújtás mennyi kell legyen elektronikus gyújtásnál? csak megszakítóshoz találtam 2,5 ös előgyújtást vagy ugyanannyi ennél is?
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
A súber esetleg nem akad fent? Gyújtás típustól teljesen független az előgyújtás. Az mindig 2,5 mm felső holtpont előtt, de ennek a rossz beállítása nem okozhat ilyen hibát.puskas írta:beolajoztam a bovdeneket is, de még mindig csak annyira jutottam el hogy van alapjárat ,de ha ráhúzom a gázt akkor elkezd nagyon pörögni és nem akar csökkenni a fordulat. előgyújtás mennyi kell legyen elektronikus gyújtásnál? csak megszakítóshoz találtam 2,5 ös előgyújtást vagy ugyanannyi ennél is?
Re: Üzemanyagellátás
MrDok írta:4-5.5L-ig egészséges, az felett valami nem jó. (Én már az 5 litert is sokallom, de az még normális)csoka666 írta:üdv, nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy egy jól müködö MZ ETZ 250 -nek mennyi kell legyen az átlag fogyasztása 100 km-en ? (tudom ezt meglehet találni egy mz könyvben de tapasztalt MZ sektől akarom hallani/látni h mennyi is valojában), köszi előre is
Egyet értek! Én normális 90km/h utazóval,meg kényelmes városi használattal simán kihozom 4l-ből,kicsit pörgetősebbre véve 4,5liter körül eszik,de 5 liter még egy túrán sem jött ki. Persze meg lehet vele etetni többet is,de minek?Az is igaz,hogy 4l alá nem nagyon lethet menni normális teljesítmény megtartása mellett.
Re: Üzemanyagellátás
ja és még azt kezdte újabban csinálni hogy melegen csak szivatóval indul.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég