Üzemanyagellátás
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hátha valakit érdekel:http://www.jofogas.hu/tolna/Mz_Etz_125_ ... 669491.htm
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Oks, az úgy mindjárt más.szili83 írta:Nem, csak a kép rossz, 2T

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Igen, úgy talán elhiszem. De csak akkor, ha a szakadékot is kizsírozzák előtte.gabsic írta: Miért is ne?
Szakadéknak, hátszéllel...


"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Nem, csak a kép rossz, 2T 

csabyka88 írta:@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!
Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.
Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743
Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Igen, megadtad és ahhoz is fogom tartani magam!kiszsebi írta:Szerintem én megadtam a korrekt, kielégítő választ...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem én megadtam a korrekt, kielégítő választ...nagydivad írta:Amúgy ez az egész üzemanyag takarékosság onnan indult ki (aki nem olvasta volna az elejét), hogy holnap megyek majd egy Simson mögött 50-el 400 km-t és 3-asban vagy 4-esben érdemesebb-e vezetni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Amúgy ez az egész üzemanyag takarékosság onnan indult ki (aki nem olvasta volna az elejét), hogy holnap megyek majd egy Simson mögött 50-el 400 km-t és 3-asban vagy 4-esben érdemesebb-e vezetni. 

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Üzemanyag takarékos vezetés" ez létezik oktatják is(én is hallgattam eleget a továbbképzéseken főleg nagy kocsikon és buszokon)de alkalmazható motorra is.
Vegyük pl:gyújtás karbi minden OK kemények a gumik a fékek sem súrlódnak,akkor már csak két dolog akadályozhat a forgalom és az időjárás(szembe szél pl)de említhető még az út állapota és a domborzat is de az állandó.Ha ez mind meg van és ideális akkor már csak a pilótán múlik minden. Ismerni kell a motort a határait erőviszonyait finoman de lendületesen kell vezetni fékezéskor hagyni kigurulni ha látod akadály van előtted nem húzod hanem átgondolod mi lenne a jó..időbe fel és visszaváltani.És még valami az üresbe gurítás(nagy lejtőn pl) a KRESZ tiltja(bár a kresz nem gondolta a kétüteműt át hanem általánosít) de saját tapasztalataim szerint nem keveset lehet vele megtakarítani.
A fő a takarékosság sem mehet a biztonság elé!(a 2t-n amúgy sem hatásos a motorfék ezért mertem csak javasolni)
Ha az ember oda figyel kicsit ezekre is akkor a gyári beállításokkal is lehet átlag alatt etetni bár csodák nincsenek pl egy 4-5 l átlagú motort 4-böl ki lehet hozni így.Ha meg az ember megszokja ezt a stílust automatikusan így fog vezetni ami nem rósz dolog a mai drága világba. Bár szerintem ez elveszi a motorozás fő élvezetét de valamit valamiért ezért van az egyik ennyit eszi a másik meg annyit.
Vegyük pl:gyújtás karbi minden OK kemények a gumik a fékek sem súrlódnak,akkor már csak két dolog akadályozhat a forgalom és az időjárás(szembe szél pl)de említhető még az út állapota és a domborzat is de az állandó.Ha ez mind meg van és ideális akkor már csak a pilótán múlik minden. Ismerni kell a motort a határait erőviszonyait finoman de lendületesen kell vezetni fékezéskor hagyni kigurulni ha látod akadály van előtted nem húzod hanem átgondolod mi lenne a jó..időbe fel és visszaváltani.És még valami az üresbe gurítás(nagy lejtőn pl) a KRESZ tiltja(bár a kresz nem gondolta a kétüteműt át hanem általánosít) de saját tapasztalataim szerint nem keveset lehet vele megtakarítani.
A fő a takarékosság sem mehet a biztonság elé!(a 2t-n amúgy sem hatásos a motorfék ezért mertem csak javasolni)
Ha az ember oda figyel kicsit ezekre is akkor a gyári beállításokkal is lehet átlag alatt etetni bár csodák nincsenek pl egy 4-5 l átlagú motort 4-böl ki lehet hozni így.Ha meg az ember megszokja ezt a stílust automatikusan így fog vezetni ami nem rósz dolog a mai drága világba. Bár szerintem ez elveszi a motorozás fő élvezetét de valamit valamiért ezért van az egyik ennyit eszi a másik meg annyit.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Jó is az a hígító"de örültem neki én is ha találtam egy fél üveggel!Az 20perc motorozás volt a tekerős Komárral.Veszy2107 írta:Na jó, ha már spórolásról beszélünk, akkor megosztom az én tapasztalatomat!![]()
![]()
Mikor elkezdtem motorozni, olyan ált.isk. 8-ban egy Jawa Mustangot nyúztam, ami még nagyapámé, aztán apámé, aztán az enyém lett. (Természetesen még mindig meg van) Ugyebár a gyerek amit 8.-os korában kap zsebpénzt, nem sok mindenre elég (legalábbis mifelénk), pláne nem ha abból még tankolni is kéne!Így hát mikor elfogyott a pénz és elfogyott a benya is, de majd "bemotoroztunk" már, akkor nem maradt más, elővettük a sufniból az összes éghető folyadékot - higító és általában petróleum - szakszerűen bekevertük 2T olajjal 1:40-re aztán húztuk még el nem fogyott!
Soha semmi baja nem volt a mocinak, ebből kifolyólag...!
Petróból volt otthon mint a szemét még a régi kohászati üzemekből, higítót meg mindig vett fater....!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Na jó, ha már spórolásról beszélünk, akkor megosztom az én tapasztalatomat!
Mikor elkezdtem motorozni, olyan ált.isk. 8-ban egy Jawa Mustangot nyúztam, ami még nagyapámé, aztán apámé, aztán az enyém lett. (Természetesen még mindig meg van) Ugyebár a gyerek amit 8.-os korában kap zsebpénzt, nem sok mindenre elég (legalábbis mifelénk), pláne nem ha abból még tankolni is kéne!
Így hát mikor elfogyott a pénz és elfogyott a benya is, de majd "bemotoroztunk" már, akkor nem maradt más, elővettük a sufniból az összes éghető folyadékot - higító és általában petróleum - szakszerűen bekevertük 2T olajjal 1:40-re aztán húztuk még el nem fogyott!
Soha semmi baja nem volt a mocinak, ebből kifolyólag...!
Petróból volt otthon mint a szemét még a régi kohászati üzemekből, higítót meg mindig vett fater....! 


Mikor elkezdtem motorozni, olyan ált.isk. 8-ban egy Jawa Mustangot nyúztam, ami még nagyapámé, aztán apámé, aztán az enyém lett. (Természetesen még mindig meg van) Ugyebár a gyerek amit 8.-os korában kap zsebpénzt, nem sok mindenre elég (legalábbis mifelénk), pláne nem ha abból még tankolni is kéne!




Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Miért is ne?csabyka88 írta:Ja, persze...hihető.gabsic írta: Hát például VW XL1?![]()
Szakadéknak, hátszéllel...

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Ja, persze...hihető.gabsic írta: Hát például VW XL1?


"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hát például VW XL1?csabyka88 írta: De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Nem értem ezt a lambdázást, de nem is ez a lényeg nekem. 400km-t akarsz menni a motorral. Ha 1 litert spórolsz 100km-enként, akkor 4 liter benzinnel leszel beljebb. Ez a mai viszonylatban kemény 1600 forintos spórolás. (...és ezt úgy mondom, hogy nem vagyok egy pénzszóró gyerek!)nagydivad írta: A gyárban az optimális teljesítmény/üzemanyag fogyasztásra állították, lambda 1-re. Nekem most 400 km erejéig nem az optimális üzemre van szükségem, hanem a minimális fogyasztásra. Az 5 századnyi lambda eltéréstől amivel ezt el lehet érni semmi baja nem lesz.
De ez mind csak elméleti síkon megy, nem tudok mérni szinte semmit, úgyhogy beállítok mindent úgy ahogy szoktam és imádkozok, hogy 4 liter alatt fogyasszon a motor és elég legyen a pénzem benzinre.
Ami engem illet, nekem nem érne meg ennyit, hogy megragadjon alattam a motor. Komolyan nem értem, mi a célod...
Most gondolkodok...Nem lehet, hogy ez a lambda-grafikon 4T járművekhez készült? Mert ott el tudom képzelni, hogy a fogyasztással úgy játszanak, hogy kevesebb benzint kap a motor, ezáltal csökken a teljesítmény is (!), viszont a fogyasztás is kisebb lesz. Csak azt ne feledd, hogy 2T gépeknél a benzinben lévő olajnak kell kennie a hengert, ellenben a 4T-nél nem!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csabyka88 2013.07.30. 22:29-kor.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
A gyárban az optimális teljesítmény/üzemanyag fogyasztásra állították, lambda 1-re. Nekem most 400 km erejéig nem az optimális üzemre van szükségem, hanem a minimális fogyasztásra. Az 5 századnyi lambda eltéréstől amivel ezt el lehet érni semmi baja nem lesz.csabyka88 írta:Van egy optimális tartomány, amikor jól megy a motor, és relatíve nem fogyaszt sokat. Ez pontosan akkor van, amikor állandóan őzbarna a gyertyakép.
Minden más varázslás értelmetlen, és felesleges a próbálkozás, mert a végén odalesz a motor a szegényebb keveréktől. Nem hinném, hogy az NDK-s mérnökök annyira ostobák lettek volna, hogy ha kevesebb benzinből is ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, akkor nem afelé mennek el.
Szerintem elért egy minimális értéket a "liter/100 kilométer" arány, és ezt már nem lehet lejjebb vinni. Az MZ a mai vasakhoz képest talán jobban pazarol, de egy 600-as túramotor is bevesz 4 litert normális használat mellett, szóval ehhez képest mi az az 5 liter/100 kilométer?! Egy 20+ éves motortól...
De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
De ez mind csak elméleti síkon megy, nem tudok mérni szinte semmit, úgyhogy beállítok mindent úgy ahogy szoktam és imádkozok, hogy 4 liter alatt fogyasszon a motor és elég legyen a pénzem benzinre.

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Van egy optimális tartomány, amikor jól megy a motor, és relatíve nem fogyaszt sokat. Ez pontosan akkor van, amikor állandóan őzbarna a gyertyakép.
Minden más varázslás értelmetlen, és felesleges a próbálkozás, mert a végén odalesz a motor a szegényebb keveréktől. Nem hinném, hogy az NDK-s mérnökök annyira ostobák lettek volna, hogy ha kevesebb benzinből is ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, akkor nem afelé mennek el.
Szerintem elért egy minimális értéket a "liter/100 kilométer" arány, és ezt már nem lehet lejjebb vinni. Az MZ a mai vasakhoz képest talán jobban pazarol, de egy 600-as túramotor is bevesz 4 litert normális használat mellett, szóval ehhez képest mi az az 5 liter/100 kilométer?! Egy 20+ éves motortól...
De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Ezt vállalom én írtam az idős bácsis történetet"ami sajnos valóság és nem is egyedi.Sok a tévhit ezekkel az olajakkal és a motorok üzemeltetésével kapcsolatban és a fő baj soha nem halnak ki mivel apáról fiúra szálnak. Órákig tudnék mesélni hasonlókat emberekről motorokról butaságról spórolásról ami nagyon is sokba kerül.Elég megnézni pár eladó motort MZ ETZ vagy Simson mind egyformán jól karban" volt tartva idős tulaj+ilyenek és egy rakás roncs szinte sétberhálva sufni tuning...,természetesen vannak kivételek is azok hamar el is kelnek vagy arany árba hirdetik.csabyka88 írta:Én soha sem értettem ezt az eszeveszett spórolást. De nincs mese...legközelebb, ha a fűnyíróból leeresztem a fáradt olajat, akkor félreteszem kis flakonokba, és majd hajtom vele az MZ-t, amivel aztán annyit fogok spórolni, hogy jövőre veszek egy CB500-ast.hell írta:Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni....![]()
![]()
![]()
Úgy vagyok vele, hogy nyilván nem baj, ha kevesebbet fogyaszt a motor, de én nem azért vettem, hogy dekázgassam a benzint. Úgyse fogok 3 literből eljárni vele. Akinek ennyire számít a fogyasztás, az menjen gyalog.
Más: Nemrég írta valaki, hogy egy idős bácsi a hajtóműbe Arol 2T olajat tett. Biztos, hogy az is ken, de nem oda való.
(Mellesleg, miért nem kapok e-mail értesítőt, ha új hozzászólás érkezik?)
De szerintem bármelyik szerelő vagy restauráló kolléga" így van aki sok motorossal találkozik a műhelyébe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Én sem értem milyen MZ-ről beszélsz senki nem látott róla még egy fotót sem.....



- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Én soha sem értettem ezt az eszeveszett spórolást. De nincs mese...legközelebb, ha a fűnyíróból leeresztem a fáradt olajat, akkor félreteszem kis flakonokba, és majd hajtom vele az MZ-t, amivel aztán annyit fogok spórolni, hogy jövőre veszek egy CB500-ast.hell írta:Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni....![]()


Úgy vagyok vele, hogy nyilván nem baj, ha kevesebbet fogyaszt a motor, de én nem azért vettem, hogy dekázgassam a benzint. Úgyse fogok 3 literből eljárni vele. Akinek ennyire számít a fogyasztás, az menjen gyalog.
Más: Nemrég írta valaki, hogy egy idős bácsi a hajtóműbe Arol 2T olajat tett. Biztos, hogy az is ken, de nem oda való.
(Mellesleg, miért nem kapok e-mail értesítőt, ha új hozzászólás érkezik?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni....



- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Schwalbeba műanyagfröccsöntő gépből leengedett fáradt olajat tettem a blokkba is meg a benzinbe is. Ugyan azt. Miután több tízezer km-t mentem olajcsere, megragadás és kipufogó kiégetés nélkül, mosolyogva hátradőltem és az 5000 ft-os olajon megspórolt pénzből vettem egy ETZ-t.csabyka88 írta:@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!
Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.
Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743
Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)


- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!
Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.
Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743
Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.
Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743
Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Én sima MOL Sprint 2T-t használok. Félszintetikus, 1600 Ft/l áron. Hidegen kicsit füstöl vele a motor, ekkor megnyugodom, hogy van kenés, és mikor a motor bemelegszik, már semmit sem füstöl. Valamint nincs kellemetlen szaga sem.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Ez szerintem nem 2T olaj. Csoda, hogy megy vele.szili83 írta:Ti milyen motorolajat használtok? (2T)
Tavaly sürgősen kellett olaj, mert ment műszakira, és Recordot vettem, más nem volt (vagyis castrol 3500-ért, amit sokaltam)
Milyet érdemes venni, ami jó árban van, és jo is a motornak? (ezzel a recorddal füstöl)
Évi 1 max 2l fogy nálam sztem.
Amúgy én ha tehetem, félszintetikus Re-Cord 2T-t használok. Épp tegnap vettem 3litert a Soltvadkert-i Jóreménység kúton 1080Ft/l áron.
Állítólag tudja a API TC, JASO FC,ISO L-EGD szabványokat. Ha csak a fele igaz, akkor már megéri ennyiért.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Valóban nem rossz az a Makita olaj, 4-5 éve vettem én is itt Tapolcán 1590-volt akkor. Kb két évet jártam vele, csak aztán hirtelen jelentősen megnőtt a "minősége" (felkúszott az ára 3000-re) azóta nem vettem olyat...gesszti írta:...ezzel nem csoda, ha füstöl...szili83 írta: (ezzel a recorddal füstöl)![]()
Legutóbb vettem 1600 Ft-ért makita gépekbe való 2T olajat. Meg vagyok vele elégedve. Nem füstöl nagyon, nem kormol jelentősen, és itt van a szomszéd üzletben, bármikor. Nem kell rendelgetni, meg keresgélni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
...ezzel nem csoda, ha füstöl...szili83 írta: (ezzel a recorddal füstöl)

Legutóbb vettem 1600 Ft-ért makita gépekbe való 2T olajat. Meg vagyok vele elégedve. Nem füstöl nagyon, nem kormol jelentősen, és itt van a szomszéd üzletben, bármikor. Nem kell rendelgetni, meg keresgélni.
Re: Üzemanyagellátás
Ti milyen motorolajat használtok? (2T)
Tavaly sürgősen kellett olaj, mert ment műszakira, és Recordot vettem, más nem volt (vagyis castrol 3500-ért, amit sokaltam)

Milyet érdemes venni, ami jó árban van, és jo is a motornak? (ezzel a recorddal füstöl)
Évi 1 max 2l fogy nálam sztem.
Tavaly sürgősen kellett olaj, mert ment műszakira, és Recordot vettem, más nem volt (vagyis castrol 3500-ért, amit sokaltam)
Milyet érdemes venni, ami jó árban van, és jo is a motornak? (ezzel a recorddal füstöl)
Évi 1 max 2l fogy nálam sztem.

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
nagydivad írta:Köszönöm a válaszodat, de én nem egész életemben akarom így használni a motort, csak 2 napot, így nem szeretnék semmit alakítani rajta. Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?
Frissítés 1: Amúgy ha lenne 100 liter benzinem biztos, hogy készítenék egy szép kis táblázatot a fogyasztási adatokkal különböző sebességekkel, sebességi fokozatokkal, fordulatszámokkal. Ilyet még úgy se láttam sehol...
Amúgy én már kocsinál ezt próbáltam, hogy Eger-Ózd, meglehetősen kanyargós út, 4-be valamivel magasabb fordulaton de dinamikusabban, rövidebb ideig tartó gyorsításokkal vagy 5-ben olykor kicsit erőltetve és lassabb, hosszabb gyorsításokkal eszik-e kevesebbet.... De úgy néz ki, hogy az 5. nyert, mert ekkor kevesebbet evett, hiába kellett olykor rendesen betaposni a pedált, hogy gyorsuljon. Bár ez ugye 4T.... 2T-nél még nem próbáltam, de már én is gondolkodtam rajta.....
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Nem értelek Benneteket!Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!![]()
Az olaj nem hűt, sőt!!! Ha hidegebb motort akarsz, dúsabb benzin-levegő keveréket használj. Hogy miért? Mert általános oskolás fizikai tananyag: a párolgás hőt von el. Nos, míg a benzin forráspontja baromi alacsony, addig az olajé betyár magas. Melyik fog jobban hűteni?
Ha meg jobban melegszik valami, akkor a hőtágulás is nagyobb (az öreg rabbi is megmondta, ezt az évszakok is bizonyítják: nyáron hosszabbak a nappalok a télieknél).
Ha alacsonyabb fogyasztást akarok elérni ilyen tempónál úgy, hogy a motor ne nagyon károsodjon, az áttétellel is variálnék: előre kisebb, hátra nagyobb lánckerékkel (hogy az optimális 3,5-5,5 ezres fordulattartományban működjön a motor). Ja, hogy ez pénzbe kerül? Kb. annyiba, mint a többlet fogyasztásod a 3. vagy a 4. fokozatot használva az alap áttétellel, a normális üzemanyag-levegő arányt használva. Lehet elszegényíteni a benzin-levegő keveréket, de nem biztos, hogy megéri a motor erőteljesebb kopása miatt.
A több olajtól pedig mindenkit erősen óvok, hiszen
1. az olaj lassítja az égést (kisebb teljesítmény)
2. sok esetben magasabb az égéshője a kenőolajnak, mint a benzinnek (nagyobb melegedés)
3. az olaj hűtőhatása sokkal alacsonyabb, mint a benziné (nagyobb melegedés)
4. az olaj nem tökéletes égése lerakódást képez a kipufogóban, melytől a motor gázcseréje tovább romlik (kisebb teljesítmény, nagyobb melegedés)
5. a nem megfelelően gyors égéstermék eltávozás miatt a melegebb gázok a hengerben maradnak, emiatt tovább melegítik, tágítják az ott lévő elemeket (dugó, gyűrű, henger, sőt, a csapágyakat is)
6. a sokkal melegebb, tehát tágultabb elemek lényegesen gyorsabban kopnak.
Mi következik ebből? A lehető legkevesebb, viszont jól égő olajat kell használni, a benzin-levegő keverék ajánlott értékén tartásával (1:14,5 mostanság, régebben 1:16). Ez fog a gazdaságos és környezetvédő üzemhez vezetni.
Na és mitől keletkezik még hő? A súrlódástól... Mi csökkenti a súrlódást? A megfelelő kenőanyag... Nem hiszem, hogy egy 1:45-ös keverékkel jelentkeznének a felsorolt problémák... esetleg 1:35-nél.... De ez csak egy vélemény....!

Amúgy az áttétel módosítás tényleg jó ötlet, ha van rá kb 1500 Ft-od egy másik fogaskerékre...!


Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Akkor én meg javaslom az 1:40-es vagy 1:30-as keveréket és a Prolongot együtt, hogy tényleg jó legyen a kenés.atesz155 írta:...Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
Hát én akkor sem indulnák el egy 50Km/h-s átlagsebességű 400km-es túrúa 1:50-es keverékkel, ahol az olaj minőségét sem tudjuk még.... Pláne, hogy felmerült a súbertű állítása is amivel ugye csökken a keverék és egyben a kenés mennyisége is..(mert a fogyasztást vissza akarja fogni).... na meg nézzük a mostani hőmérsékleti viszonyokat is...! Ugyebár léghűtésű mocik, 50km/h-nál és 40 °C-ban oly kevés hűtést biztosít neki a szél....(hiába az alacsony fordulat) Normális használat mellett én is 1:50-hez keverem, mert szerintem is a mai legrosszabb olaj is jobb lehet, mint az akkor olajok, de huzamos kis tempó nekem nem minősül átlagos használatnak!

De hát majd meg látja, hogy mit mutat a vas az első 50km után, aztán majd korrigál..!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Akkor én meg javaslom az 1:40-es vagy 1:30-as keveréket és a Prolongot együtt, hogy tényleg jó legyen a kenés.atesz155 írta:...Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem itt azon egyszerű dologról van szó, hogy a kissé több olajat tartalmazó keverék jobban ken. Nem kell belemerülni az áramlásdinamikába ahhoz, hogy mindenkinek tiszta legyen, hogy a motorhibák 90%-a a kenés, vagy a hűtés hiányára vezethető vissza.kiszsebi írta:Nem értelek Benneteket!Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!![]()
****
Persze, egyértelmű, a több olajtól a keverékben több lerakódás keletkezik mindenhol, de azért abba gondolj bele, hogy mikor ezek a motorok a fénykorukat élték, akkor 91K ólmozott benzin volt, amit tankoltak bele. Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Gondoltam, egyértelmű: terhelni a motort nem szabad. Tehát: ha sík úton, esetleg lejtőn lefelé mész, az alacsonyabb fordulat, emelkedőn felfelé, gyorsításokkor a magasabb. Sőt, rövid időre bátran ennél még magasabb is!nagydivad írta:...Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a válaszodat, de én nem egész életemben akarom így használni a motort, csak 2 napot, így nem szeretnék semmit alakítani rajta. Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?
Frissítés 1: Amúgy ha lenne 100 liter benzinem biztos, hogy készítenék egy szép kis táblázatot a fogyasztási adatokkal különböző sebességekkel, sebességi fokozatokkal, fordulatszámokkal. Ilyet még úgy se láttam sehol...
Frissítés 1: Amúgy ha lenne 100 liter benzinem biztos, hogy készítenék egy szép kis táblázatot a fogyasztási adatokkal különböző sebességekkel, sebességi fokozatokkal, fordulatszámokkal. Ilyet még úgy se láttam sehol...

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Nem értelek Benneteket!Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!![]()
Az olaj nem hűt, sőt!!! Ha hidegebb motort akarsz, dúsabb benzin-levegő keveréket használj. Hogy miért? Mert általános oskolás fizikai tananyag: a párolgás hőt von el. Nos, míg a benzin forráspontja baromi alacsony, addig az olajé betyár magas. Melyik fog jobban hűteni?
Ha meg jobban melegszik valami, akkor a hőtágulás is nagyobb (az öreg rabbi is megmondta, ezt az évszakok is bizonyítják: nyáron hosszabbak a nappalok a télieknél

Ha alacsonyabb fogyasztást akarok elérni ilyen tempónál úgy, hogy a motor ne nagyon károsodjon, az áttétellel is variálnék: előre kisebb, hátra nagyobb lánckerékkel (hogy az optimális 3,5-5,5 ezres fordulattartományban működjön a motor). Ja, hogy ez pénzbe kerül? Kb. annyiba, mint a többlet fogyasztásod a 3. vagy a 4. fokozatot használva az alap áttétellel, a normális üzemanyag-levegő arányt használva. Lehet elszegényíteni a benzin-levegő keveréket, de nem biztos, hogy megéri a motor erőteljesebb kopása miatt.
A több olajtól pedig mindenkit erősen óvok, hiszen
1. az olaj lassítja az égést (kisebb teljesítmény)
2. sok esetben magasabb az égéshője a kenőolajnak, mint a benzinnek (nagyobb melegedés)
3. az olaj hűtőhatása sokkal alacsonyabb, mint a benziné (nagyobb melegedés)
4. az olaj nem tökéletes égése lerakódást képez a kipufogóban, melytől a motor gázcseréje tovább romlik (kisebb teljesítmény, nagyobb melegedés)
5. a nem megfelelően gyors égéstermék eltávozás miatt a melegebb gázok a hengerben maradnak, emiatt tovább melegítik, tágítják az ott lévő elemeket (dugó, gyűrű, henger, sőt, a csapágyakat is)
6. a sokkal melegebb, tehát tágultabb elemek lényegesen gyorsabban kopnak.
Mi következik ebből? A lehető legkevesebb, viszont jól égő olajat kell használni, a benzin-levegő keverék ajánlott értékén tartásával (1:14,5 mostanság, régebben 1:16). Ez fog a gazdaságos és környezetvédő üzemhez vezetni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Az az igazi feeling... 
Köszi a válaszokat! Igazából 150-es a motor, 24N2-es karbival, de eddig 22N2-es volt rajta. Már volt egy ilyen Simsonnal együtt motorozós alkalom, akkor 130 km-t tettünk meg összesen, ebből én kb 60 km-t 80-90-es tempóval, 70 km-t meg 50-el 3.-ban. Így az átlagfogyasztás 4 körül lett. Visszateszem a kisebb karburátort, lejjebb teszem a súbertűt 1-el és 4.-ben 50-el fogok menni (majd korábban indulok a találkozóhelyre
). Nagyon kíváncsi leszek az eredményre... Ha meg kapok ösztöndíjat majd visszaállítok mindent és irány a Bükk meg a Mátra... 

Köszi a válaszokat! Igazából 150-es a motor, 24N2-es karbival, de eddig 22N2-es volt rajta. Már volt egy ilyen Simsonnal együtt motorozós alkalom, akkor 130 km-t tettünk meg összesen, ebből én kb 60 km-t 80-90-es tempóval, 70 km-t meg 50-el 3.-ban. Így az átlagfogyasztás 4 körül lett. Visszateszem a kisebb karburátort, lejjebb teszem a súbertűt 1-el és 4.-ben 50-el fogok menni (majd korábban indulok a találkozóhelyre


- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
allllli írta:Szerintem a kettő között 4-ben menj és úgy kb 4000-es fordulaton van, ott csak levegőt esziknagydivad írta:Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék () így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
5-ben erőlködne, azért zabálna, a 3-ban meg nagyon pörög feleslegesen.
Jaja. kb a 4. ideális, de lehet hogy még a súbertűn is lehetne visszább állítani, hogy kevesebbet kapjon...persze, ha úgy még használható! Bár ilyen kis tempónál biztos hogy használható szerintem még egyel visszább állítva is! Viszont azt ne felejtsd el, hogy léghűtéses a blokk! Ha nagy meleg lesz, időnként fogdosd a blokkot, hogy ne melegedjen túlságosan el! Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!

Mi pont tegnap voltunk egy ilyen 50km/h-s túrán Sirokra, jött velünk egy kis 50ccm-es suzuki, ami már 40-éves!



Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem a kettő között 4-ben menj és úgy kb 4000-es fordulaton van, ott csak levegőt esziknagydivad írta:Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék () így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?

5-ben erőlködne, azért zabálna, a 3-ban meg nagyon pörög feleslegesen.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék (
) így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék (

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
A karbit kipucoltad rendesen? Célszerű elemeire szedni, és minden fúvókát kompresszorral átfújni, illetve a méreteit ellenőrizni. A jelenség, amit írtál, nagyon hasonló ahhoz, amit nálam produkált a 251-es. Teljesen betekertem a melléklevegő csavart, viszont csak nagyon kicsit változott a fordulatszám, és a motor sem állt le. Ahogy írtam korábban, volt egy jó adag lerakódás az alapjárati fúvóka alatt. Nem tudom, hogy a zárócsavart - ami az alapjárati fúvóka furatát hivatott elzárni - kitekerted-e, de ha nem, akkor mindenképp tedd meg, mert a mai moslék benzinektől (és a noname adalékoktól) bizony lerakódhat ott nem kevés üledék.Veszy2107 írta:A történet folytatódik.... Egyelőre 125-ös fúvókát nem kapok se Ózdon se Miskolcon... Marad a 130-as és megy vissza a 3. tűállás, eddig még itt ment a legjobban....
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!
Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....
Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....
Nektek valami tipp rá?
Köszi!
Azért gondolom, hogy itt lesz a hiba, mert azt írtad, hogy fordulaton jól megy a motor, viszont az alapjáratot nem tudod beállítani...szóval az alapjárati rendszer körül érdemes keresgélni. (Súber magassága nem szól bele az alapjárati keverékbe, szóval itt az sem számít.)
Nem füstöl alapjáraton a motor, ha kb 1 percet állsz vele (akár üzemmeleg motornál is)?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
A történet folytatódik.... Egyelőre 125-ös fúvókát nem kapok se Ózdon se Miskolcon... Marad a 130-as és megy vissza a 3. tűállás, eddig még itt ment a legjobban....
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!
Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....
Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....
Nektek valami tipp rá?
Köszi!
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!
Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....
Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....
Nektek valami tipp rá?
Köszi!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Nincs kizárva!
Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/
Még megfontolom!
[/quote]
Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra
Ha nem éred el a szerelődet, akkor gyere el nyugodtan. Konkrétan Miskolc mellett Mályiban vagyok.[/quote]
Oksa, köszi a lehetőséget! Tervezgetjük, hogy lemegyünk a nyéki-tóra fürdeni egyet, de még nem találtam rá vevőt itthon! Ha megyek akkor megkereslek, de előtte akkor úgy is jelentkezek itt! Köszi!
(ja hát Mz-re minid van idő, délutánra össze akarom szedni a gondolatokat, hogy gyorsan megpiszkáljam aztán goo!
)



Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra

Oksa, köszi a lehetőséget! Tervezgetjük, hogy lemegyünk a nyéki-tóra fürdeni egyet, de még nem találtam rá vevőt itthon! Ha megyek akkor megkereslek, de előtte akkor úgy is jelentkezek itt! Köszi!


Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Veszy2107 írta:allllli írta:Veszy!
Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat.
Nincs kizárva!Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/
Még megfontolom!
Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
allllli írta:Veszy!
Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat.
Nincs kizárva!



Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Veszy!
Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat.
Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat.

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Nálam ugyanezt csinálja a 251-es, BVF30N3-1-es karbival. Óra szerint 105-ig tudtam vele menni, de ott megállt a tudomány. 1-2-3-4-ben szépen húzott, de 5. fokozatban elment az erő. 125-ös fúvóka volt benne, a súber a legfelső állásban volt. Kipróbáltam 130-assal, és eggyel lejjebb tettem a súbert (hogy ne lógjon bele annyira), valamint kipucoltam a karbit, és most 120-ig simán elmegy.Veszy2107 írta: Szia!
Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...!Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...
Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Nagyon fontos, hogy a karbi tiszta legyen! Hiába 125-ös a fúvókád, ha amúgy koszos. Annyit még, hogy amikor a karbit szétszeded, az alapjárati fúvóka alatt van egy nagy csavar (nem fogod eltéveszteni, mert tényleg nagy), na azt csavard ki, mert nekem alatta kb 2 mm vastag "dugó" alakult ki a lerakódástól. Mióta az nincs ott, szépen lehet állítani a karbit.
Hogy mekkora fordulaton kezd el húzni. Nos, ez egy 2T motor, sohasem lesz nyomatékos alacsony fordulaton. Enyém 4000 környékén indul meg. Hallottam olyat, hogy valakinek 2000-es fordulaton húz, csakhogy én ezt nem hiszem el.

Kétszeméllyel kapcsolatban: 20LE körüli a gép, észre fogja venni, hogy ketten ülnek rajta. Ha teszel fel kisebb lánckereket, akkor valamit javul a helyzet, de én azt gondolom, hogy a 20LE az pont arra elég, hogy ha egyedül ülök a motoron, akkor dinamikusan lehet vele menni, de kétszeméllyel már érezhetően fogy az erő, gyakrabban kell váltani. (Vagy az enyémmel van valami hiba, ez sem kizárt.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Oksa, köszi, megpróbálom mindenképp! Annyi a gond, hogy 130-as fúvókával és 3. tűállásban már valószínű sokat kapott, mert elég nehezen mozgott a furdulatszám 4 ezer felett, amit amúgy észre se vettem addig amíg a súbertút nem engedtem lejjebb....tiger1342 írta:Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.Veszy2107 írta: Szia!
Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...!Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...
Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.Veszy2107 írta: Szia!
Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...!Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...
Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég