Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!
Nem értelek Benneteket!
Az olaj nem hűt, sőt!!! Ha hidegebb motort akarsz, dúsabb benzin-levegő keveréket használj. Hogy miért? Mert általános oskolás fizikai tananyag: a párolgás hőt von el. Nos, míg a benzin forráspontja baromi alacsony, addig az olajé betyár magas. Melyik fog jobban hűteni?
Ha meg jobban melegszik valami, akkor a hőtágulás is nagyobb (az öreg rabbi is megmondta, ezt az évszakok is bizonyítják: nyáron hosszabbak a nappalok a télieknél

).
Ha alacsonyabb fogyasztást akarok elérni ilyen tempónál úgy, hogy a motor ne nagyon károsodjon, az áttétellel is variálnék: előre kisebb, hátra nagyobb lánckerékkel (hogy az optimális 3,5-5,5 ezres fordulattartományban működjön a motor). Ja, hogy ez pénzbe kerül? Kb. annyiba, mint a többlet fogyasztásod a 3. vagy a 4. fokozatot használva az alap áttétellel, a normális üzemanyag-levegő arányt használva. Lehet elszegényíteni a benzin-levegő keveréket, de nem biztos, hogy megéri a motor erőteljesebb kopása miatt.
A több olajtól pedig mindenkit erősen óvok, hiszen
1. az olaj lassítja az égést (kisebb teljesítmény)
2. sok esetben magasabb az égéshője a kenőolajnak, mint a benzinnek (nagyobb melegedés)
3. az olaj hűtőhatása sokkal alacsonyabb, mint a benziné (nagyobb melegedés)
4. az olaj nem tökéletes égése lerakódást képez a kipufogóban, melytől a motor gázcseréje tovább romlik (kisebb teljesítmény, nagyobb melegedés)
5. a nem megfelelően gyors égéstermék eltávozás miatt a melegebb gázok a hengerben maradnak, emiatt tovább melegítik, tágítják az ott lévő elemeket (dugó, gyűrű, henger, sőt, a csapágyakat is)
6. a sokkal melegebb, tehát tágultabb elemek lényegesen gyorsabban kopnak.
Mi következik ebből? A lehető legkevesebb, viszont jól égő olajat kell használni, a benzin-levegő keverék ajánlott értékén tartásával (1:14,5 mostanság, régebben 1:16). Ez fog a gazdaságos és környezetvédő üzemhez vezetni.