Blokk
Re: Blokk
Itt a baj a régi tulaj sem igazán fizette a biztosítást a forgalmi lejárta után.Mit tud tanácsolni ez ügyben.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Kötelező biztosítással mi a helyzet? Jártam így nemrég, hogy lejárt a forgalmi a biztosítás se lett fizetve egy darabig, utána meg 40e-t kellett a mabisznak fizetni.Bandi93 írta:Helló!
A motornak vannak papírjai de a forgalmi 2008-ban lejárt.
Re: Blokk
Helló!
A motornak vannak papírjai de a forgalmi 2008-ban lejárt.A régi tulaj ritkán terepen használta de azóta csak inkább állt a motor ,használatban nem volt.Nálunk van egy ideje, átfestettük és próbáltuk az eredeti állapotába hozni, mert eléggé viharvert volt.A motorfelújítás és a blokkfelújítás végén járunk.A le huzatok a szerelőhíd elkészítése szakmámból adódóan nem volt nehéz.A blokkfelújítás szerelési kézikönyvek segítségével történt.Csak a kuplung beállításon akadtunk meg.Nekem még nem volt ilyen motorom régebben Simson felújítással foglalkoztunk hobbi szinten.
Segítséget utólag is köszönöm.
A motornak vannak papírjai de a forgalmi 2008-ban lejárt.A régi tulaj ritkán terepen használta de azóta csak inkább állt a motor ,használatban nem volt.Nálunk van egy ideje, átfestettük és próbáltuk az eredeti állapotába hozni, mert eléggé viharvert volt.A motorfelújítás és a blokkfelújítás végén járunk.A le huzatok a szerelőhíd elkészítése szakmámból adódóan nem volt nehéz.A blokkfelújítás szerelési kézikönyvek segítségével történt.Csak a kuplung beállításon akadtunk meg.Nekem még nem volt ilyen motorom régebben Simson felújítással foglalkoztunk hobbi szinten.
Segítséget utólag is köszönöm.
Re: Blokk
Bandi93 írta:Sziasztok!
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mondja el nekem valaki hogy értsem ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
Azt hiszem a gyári javítási útmutatóban (neten fennvan) le van írva a gyári szélessége a lamellának. Kiszeded őket, letisztítod, majd egy üveglapra ragasztott finomabb csiszolópapíron méretre csiszolod, közben tolómérővel nézed.
Azt meg hogy 1esbe rakáskor ugrik, azt vagy azért csinálja mert nem emel ki rendesen (állítani kellett volna), vagy az olaj (túl sűrű hidegen) miatt csinálja. Bármit is csinálsz, nagyon figyelj arra, hogy a kuplung felszerelése a főtengelyre szakszerű legyen. A támasztógyertyát a hengerbe rakod, a kuplungagyat zsírtalanítás után felmelegíted mint az állat, főtengely kúpját szintén letisztítod, majd egy rossz csapágyat távtartónak használva felhúzod a főtengelyre. Jó erősen, de vigyázz, mert a fordszámkihajtó belül felfekszik a főtengely végén, ezért majd vissza kell lazítani, és még távtartót betenni. Ezután hagyod kihűlni, csavar és távtartók le és mehet rá a dekni. Mindez akkor időtálló, ha a kuplungalaplap menetes vége és a kúpok épek.
Ha nem sértelek meg, ez forgalomban résztvevő motor, vagy valami cross/stunt szörnyeteg?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok!
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mondja el nekem valaki hogy értsem ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mondja el nekem valaki hogy értsem ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Blokk
My friend did for me:
Impactor oil seal from the clutch
Tool for setting the driving play - no clock. This clock will be used from the set point.
The device for the plunge
A barátom volt számomra:
Impactor tömítés a tengelykapcsoló
Eszköze beállítása a vezetés play - nincs óra. Ez az óra lesz használva a beállított.
Az eszköz a dugattyút.

http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Re: Blokk
Helló!
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mond el nekem kérlek hogy értetted ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mond el nekem kérlek hogy értetted ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Motorblokk szét belenézHarcos írta:Üdv!
Etz 150-m ötödik sebességben használhatatlan. Miután 4. fokozatból ötödikbe váltok azonnal vagy néhány száz méter után visszaugrik 4-be vagy fokozat közé.
Mivel lehet a probléma? Tönkrement a fogaskerék?
Segítségeteket előre is köszönöm!

A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Üdv!
Etz 150-m ötödik sebességben használhatatlan. Miután 4. fokozatból ötödikbe váltok azonnal vagy néhány száz méter után visszaugrik 4-be vagy fokozat közé.
Mivel lehet a probléma? Tönkrement a fogaskerék?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Etz 150-m ötödik sebességben használhatatlan. Miután 4. fokozatból ötödikbe váltok azonnal vagy néhány száz méter után visszaugrik 4-be vagy fokozat közé.
Mivel lehet a probléma? Tönkrement a fogaskerék?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Re: Blokk
Vagy megállt a csapágy, és a házban/tengelyen forog tovább. Az is lehet nem? Én nem értek hozzá.telectronic írta:Szerintem alapban hasznos volt...akos02 írta: pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
Amíg leírtad a kérdésed adddig azt is megnézhetted volna, hogy van-e benne olaj.
Egyébként : váltóvilla, gyűrű, tűgörgő, kuplung alatti tűgörgő.
De ami úgy általában igaz : így látatlanban, bármi lehet a baja.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Ha csak úgy betetted a bolti lamellákat csiszolás nélkül, jó eséllyel nem fog kiemelni. Ha meg méretre csiszoltad, akkor a fordulatszám kihajtásnál a ház alatt levő lemezzel tudod megadni az ütköző pozícióját (működése szétszedve, kuplungkar húzogatásával egyértelművé válik), de mielőtt ezt csinálod fenn a kuplungkaron tekerd 3/4ig be a feszítőt, hogy tudj még ott állítani majd.Bandi93 írta:Sziasztok!
Nekem egy 250-es Etz-m van. A kuplung beállításához kérnék segítséget.
Most cseréltem lamellákat.Magát a kiemelő szerkezetet ,hogy kell beállítani.
Előre is köszönöm.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok!
Nekem egy 250-es Etz-m van. A kuplung beállításához kérnék segítséget.
Most cseréltem lamellákat.Magát a kiemelő szerkezetet ,hogy kell beállítani.
Előre is köszönöm.
Nekem egy 250-es Etz-m van. A kuplung beállításához kérnék segítséget.
Most cseréltem lamellákat.Magát a kiemelő szerkezetet ,hogy kell beállítani.
Előre is köszönöm.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem alapban hasznos volt...akos02 írta: pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
Amíg leírtad a kérdésed adddig azt is megnézhetted volna, hogy van-e benne olaj.
Egyébként : váltóvilla, gyűrű, tűgörgő, kuplung alatti tűgörgő.
De ami úgy általában igaz : így látatlanban, bármi lehet a baja.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Blokk
@telectronic
A hang amit írtam, az a hengerre jellemző hang. A motorolaj hiánya menet közben okoz inkább problémát. De a kérdésre válaszolnál legalább. Nem akarom feltölteni motorolajjal és elindítani, ha a hengerben van probléma, mert akkor csak nagyobb lesz a baj. Tedd hasznossá a hozzászólásodat azzal pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
A hang amit írtam, az a hengerre jellemző hang. A motorolaj hiánya menet közben okoz inkább problémát. De a kérdésre válaszolnál legalább. Nem akarom feltölteni motorolajjal és elindítani, ha a hengerben van probléma, mert akkor csak nagyobb lesz a baj. Tedd hasznossá a hozzászólásodat azzal pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az ember azt hinné, hogy már nem tud újat tapasztalni/hallani...akos02 írta:Üdv!
ha nincs a motorban motorolaj? Ugyanis mindig csöpögött valamennyi belőle, de már egy ideje megszűnt a csöpögés, előfordulhat hogy az összes elcsöpögött...
De az élet rácáfol, hogy mégis.
Erre csak egy hasonló példát tudok felhozni.
Az ember bemegy a számtech boltba, majd előadja, hogy :
Amióta nem zörög a vetilátor azóta gyakran lefagy a gép, sőt tegnap furcsa égett szag jött kia gépből....
Természetesen a vetilátor azért zörgött, mert már rosz volt, aztán egy idő után megszorult, ekkor a processzor túlmelegedett és lefagyott a gép, aztán egyszer el is égett..
Klap, Klap, Klap.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)




Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Blokk
Üdv!
Az lenne a problémám, hogy tegnap motorozás után, már beállva a garázsba készültem leállítani a motorom, ami leállítás előtt elkezdett olyan hangot kiadni, mint autóknál amikor csúszik az ékszíj, csak kb. 5-ször olyan hangosan. Azonnal leállítottam. Utána kézzel lenyomtam a berúgókart h hallok e valami rendelleneset, de semmi. Elindítottam mégegyszer, kb. 5 másodpercig tisztán járt, majd megint jött a hang. A kérdésem az lenne, hogy van e olyan alkatrész a motorban, ami ezt a hangot adhatná abban az esetben, ha nincs a motorban motorolaj? Ugyanis mindig csöpögött valamennyi belőle, de már egy ideje megszűnt a csöpögés, előfordulhat hogy az összes elcsöpögött... Ha előfordulhat, akkor töltenék bele olajat és megint elindítanám próbából, mielőtt leveszem a hengert.
Az lenne a problémám, hogy tegnap motorozás után, már beállva a garázsba készültem leállítani a motorom, ami leállítás előtt elkezdett olyan hangot kiadni, mint autóknál amikor csúszik az ékszíj, csak kb. 5-ször olyan hangosan. Azonnal leállítottam. Utána kézzel lenyomtam a berúgókart h hallok e valami rendelleneset, de semmi. Elindítottam mégegyszer, kb. 5 másodpercig tisztán járt, majd megint jött a hang. A kérdésem az lenne, hogy van e olyan alkatrész a motorban, ami ezt a hangot adhatná abban az esetben, ha nincs a motorban motorolaj? Ugyanis mindig csöpögött valamennyi belőle, de már egy ideje megszűnt a csöpögés, előfordulhat hogy az összes elcsöpögött... Ha előfordulhat, akkor töltenék bele olajat és megint elindítanám próbából, mielőtt leveszem a hengert.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Vagy csapágylehúzóval az egész kupplung mögé akasztva azt,vagy pedig egy kupplunglehúzót gyártatsz egy esztergályossal,aminek a belsejébe nincs menet,azt 3 helyen odaheftelteted a kupplungagyhoz(annyi hő még nem árt a főtengelynek,de azért 2 heftelés közt nem árt lehűteni biztos ami biztos alapon),azt lehuzatod mint ahogy szoktuk.stv írta: Ha szükség lesz kuplung javításra ezt hogy a p.csába húzom le?
Üdv
Mindkét módszernél segithet ha közben melegitve van a kupplungagy és amikor már úgy érzed nem tudod fesziteni a lehúzót tovább,akkor a lehúzó végére odaütsz kalapáccsal.A lehúzó és a főtengely közé vagy csapágygolyót érdemes tenni vagy csináltatni a főtengely végére egy menetes kupakot,hogy ne közvetlenül a főtengely végét nyumjuk,mert könnyen kitörhet belőle egy darab.
Ha már lenn van akkor csináltatsz rá menetet esztergán,hozzá egy lehúzót és utána már később nem lesz gondod.
Ha viszont sehogy nem sikerül leszedni,akkor jön a kis flex és a milis korong és a szétvágása a kupplungagynak úgy hogy a főtengelynek ne legyen baja.Ez nem egyszerű feladat,de nem is lehetetlen.Persze az a kupplunagy értelemszerűen utána kuka!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Ja, igen már a 125-ös ETZ nem aktuális csak még nem írtam át!KILL3R etz írta:3 deci soknak tűnik, de valamennyi mindig marad benne...
Ha síkon áll a motor, akkor a nívóra hagyatkozz. Különben köpni fogja mindenhonnan...
Most nézem, kis etz-ről van szó. Abba nem is kell 9 deci...![]()
Talán 6 deci a feltöltési mennyiség, már nem emlékszem...
Szerk.:
Hm... Mégse...![]()
![]()
Amúgy 250-esből én mindig a legalsó kuplung dekni csavaron engedem le, megdöntött motorral. Így max fél deci marad bent....

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Blokk
Sziasztok!
Gondolom nem csak nekem van ilyen bajom de a nyeles tengely közepénél szivárog a váltóolaj szimering tömítés cserélve. Ti hogy oldottátok meg?
Gondolom nem csak nekem van ilyen bajom de a nyeles tengely közepénél szivárog a váltóolaj szimering tömítés cserélve. Ti hogy oldottátok meg?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
3 deci soknak tűnik, de valamennyi mindig marad benne...
Ha síkon áll a motor, akkor a nívóra hagyatkozz. Különben köpni fogja mindenhonnan...
Most nézem, kis etz-ről van szó. Abba nem is kell 9 deci...
Talán 6 deci a feltöltési mennyiség, már nem emlékszem...
Szerk.:
Hm... Mégse...
Amúgy 250-esből én mindig a legalsó kuplung dekni csavaron engedem le, megdöntött motorral. Így max fél deci marad bent....
Ha síkon áll a motor, akkor a nívóra hagyatkozz. Különben köpni fogja mindenhonnan...

Most nézem, kis etz-ről van szó. Abba nem is kell 9 deci...

Talán 6 deci a feltöltési mennyiség, már nem emlékszem...
Szerk.:
Hm... Mégse...

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Amúgy 250-esből én mindig a legalsó kuplung dekni csavaron engedem le, megdöntött motorral. Így max fél deci marad bent....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Vagy két könyvet én is végig pörgettem pdf-be, da azokban biztos nem volt benne, de még google se dobott ki normális ábrát.... :/zsakfos írta:Nem tudom milyen oldalakon jártál,de pld itt ebben a használati utmutatóban is benne van:Veszy2107 írta:Hali! Srácok SOS-be egy kis tippet kérnék! Már rengeteg oldalt megnéztem, de még mindig nem találtam egy normális robbantott ábrát, ahol fel lenne tüntetve Hogy 250-es ETZ-be melyik az olajleeresztő csavar!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....
Előre is köszi!
http://www.szocimotoros.hu/download/hasznutm.zip
Vagy itt:
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
Na jó nem szivom a véredet,itt egy oldal az egyik szerelési könyvből:
Na de a lényeg, hogy kössz!

Amúgy lenne még ezzel kapcsban egy amatőr kérdésem!
Megtaláltam a csavart leengedtem az olajat, pár percig hagytam hagy csöpögjön ki faszán aztán csavar vissza, nívó csavar ki, 9 dl olaj kimérve, majd beletölt!!
Aztán utána látom, hogy a 9dl olajból vagy 3 dl kifolyt (a falakonba) a nívó lyukon! Elvileg szintben volt a motor! Vagy ezek szerint mégse... Hagyjam a picsába a nívószintet és töltsem fel a fix 9 dl-el vagy inkább hagyatkozzak a nívószintre? Amúgy 9dl kell ügye?
Bár én az oldalt a legalsó csavart nem szedtem ki, csak azt ami alul van!! Lehet, hogy így maradt benne olaj, azért nem ment bele annyi?? :/
Köszi a választ!
Na értem már! Én szerelési kézikönyvet néztem, ez meg használati útmutató vagy mi a fene!

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Veszy2107 2013.06.12. 08:45-kor.
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Én egy egyszerű csapágylehúzót használtam már többször is, tökéletesen megfelel.stv írta:Üdv!
Megnéztem a lemezt a berúgókarnál, amit a blokkfélhez kell igazítani.Az a helyén van.
Valami más lesz a ludas.Esetleg attól racsnizhat (alapjáraton is), ha túl feszesre van meghúzva a rugó?
Ts 250(4 seb.) Kuplungját hogyan lehet lehúzni, ugyanis nem menetes az alaplap.
Ezzel nem fog menni;
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Blokk
Köszi a segítséget!zsakfos írta:
Még az előzőhöz.3:46-tól van a stift helyzetét bemutató részlet.
De, sajnos volt szétszedve a berúgókar.Elvileg egy "hozzáértő" ismerősöm csinálta meg a blokkot.20 évet motorozott mz-n ,jawán és társaikon, saját gépeit mindig sikerrel javította ezért adtam oda neki.
Bár mostmár kezdek kételkedni....

Ha leszedtem a deknit majd csinálok fényképet a kuplungról, és felteszem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem tudom milyen oldalakon jártál,de pld itt ebben a használati utmutatóban is benne van:Veszy2107 írta:Hali! Srácok SOS-be egy kis tippet kérnék! Már rengeteg oldalt megnéztem, de még mindig nem találtam egy normális robbantott ábrát, ahol fel lenne tüntetve Hogy 250-es ETZ-be melyik az olajleeresztő csavar!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....
Előre is köszi!
http://www.szocimotoros.hu/download/hasznutm.zip
Vagy itt:
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
Na jó nem szivom a véredet


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Hali! Srácok SOS-be egy kis tippet kérnék! Már rengeteg oldalt megnéztem, de még mindig nem találtam egy normális robbantott ábrát, ahol fel lenne tüntetve Hogy 250-es ETZ-be melyik az olajleeresztő csavar!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....
Előre is köszi!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....
Előre is köszi!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Racsnizásnak nemigen van köze az alapjárathoz,legfeljebb annyi hogy jobban hallodstv írta:Üdv!
Megnéztem a lemezt a berúgókarnál, amit a blokkfélhez kell igazítani.Az a helyén van.
Valami más lesz a ludas.Esetleg attól racsnizhat (alapjáraton is), ha túl feszesre van meghúzva a rugó?
Ts 250(4 seb.) Kuplungját hogyan lehet lehúzni, ugyanis nem menetes az alaplap.
Ezzel nem fog menni;

Azt a lemezt okkal kérdezték,az hivatott felszerelt dekninél a 2 fogaskereket egymástól távoltartani ha a helyén van.
Esetleg még lehet az is hogy rosszul szerelték a berugókart miután szétszedték és a stift nem abba a helyzetbe került vissza ahogyan kell.Szedte szét valaki a berugókart mostanában?
Itt van 3 kép
annak a lemeznek így kell állnia:

Jól beszerelt berugókar esetében a stift ilyen irányban van:

Felszerelt dekninél így húzza szét a két kapcsolódó fogaskereket a lemez.

Kupplung lehúzó:
Menetesnek kell lennie a 4 sebis kupplngjának is,ha a tied nem olyan akkor az nem kicsit mókolt.
A képen látható lehúzóval nem fogod tudni lehúzni mert az a TS 250/1 és az Etz 250-hez való.
A 4 sebis TS-hez más menetű kell.
Azt úgy kell legyártatnod.
Itt egy kis segitség.
A szöveget is olvasd el,abban van a lényeg.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
[quote="balazsiracing"]Üdv! A kezem-közé került egy MZ TS 125-ös, adjatok tanácsot milyen gyertyát érdemes beletenni?
Az NGK nemigazán tetszik neki ez biztos!
Válaszotokat előre is köszönöm
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok! Valaki esetleg tudná a rövidebbik kuplung tolorúd hosszát mm pontossan. Nekem 49.6mm. Gyanítom hogy 50 mm kell lennie. Ezért is nem emel ki rendesen a kuplungom. Köszönöm!!!
Re: Blokk
Nem volt oldaltámaszon, hanem túl gyorsan önthettem bele(ezt súgták).Hujber írta:stv írta:Helló!
Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Vedd le a deknit, talán a lemez amit be kell akarsztani a blokközépbe nincs a helyén. Az olaj meg... nem oldaltámasszal volt kitámasztva mikor ellenőrizted a szintet?
Megnézem a lemezt amit mondtál.
Köszi
Re: Blokk
Ok.Akkor leeresztem , és újból feltöltöm.Ezúttal lassan úgy ahogy tanácsoltad.gesszti írta:Túl gyorsan öntötted, nem vártad meg, míg átfolyik a nívócsavarhoz. 7 decinél mindig meg szoktam állni, és várni vagy negyed órát. Innen fél decinként tovább, míg nem folyik a nívón. Egy fél deci olaj a váltóba, egy fél deci vegyigyümi a pocakba...stv írta: Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Amúgy a 4 sebis TS250-be 750 ml váltóolaj kell, nem 9 deci.
Köszi
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Túl gyorsan öntötted, nem vártad meg, míg átfolyik a nívócsavarhoz. 7 decinél mindig meg szoktam állni, és várni vagy negyed órát. Innen fél decinként tovább, míg nem folyik a nívón. Egy fél deci olaj a váltóba, egy fél deci vegyigyümi a pocakba...stv írta: Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Amúgy a 4 sebis TS250-be 750 ml váltóolaj kell, nem 9 deci.
Re: Blokk
stv írta:Helló!
Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Vedd le a deknit, talán a lemez amit be kell akarsztani a blokközépbe nincs a helyén. Az olaj meg... nem oldaltámasszal volt kitámasztva mikor ellenőrizted a szintet?

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Helló!
Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég