Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyári ajánlást nem ismerem, 15-20e kmenként szoktam cserélni. De max 3 évente.

Amúgy a káros hatások: teljesítményvesztés, többlet fogyasztás, fokozott henger/karburátor kopás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
csoka666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.08.09. 11:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csoka666 »

sziasztok ! a légszürőt milyen gyakran érdemes cserélni, és ha rég nemvolt cserélve attól mi változhat (negativ irányba) ? köszi :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: allllli »

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: pempelli »

takzol írta:Tisztelt Mz-használók!
Milyen olajat kell használni a benzinhez, hogy a leghosszabb életű legyen a kis ETZ? No meg mik a tapasztalatok, melyik az , amelyikkel kevésbé "szagos" az üzem? Csak túrázni használom a motoromat és komolyan érdekelnének a szaggal szerzett tapasztalatok, mert sokat megyek társasággal(4T) és nekem sem mindegy, milyen a közérzete a mögöttem haladónak.
Üdv.
http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=837
Kitűnő
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Mz-használók!
Milyen olajat kell használni a benzinhez, hogy a leghosszabb életű legyen a kis ETZ? No meg mik a tapasztalatok, melyik az , amelyikkel kevésbé "szagos" az üzem? Csak túrázni használom a motoromat és komolyan érdekelnének a szaggal szerzett tapasztalatok, mert sokat megyek társasággal(4T) és nekem sem mindegy, milyen a közérzete a mögöttem haladónak.
Üdv.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: moyos »

kupi írta: Vagy csak nagyon kopott a váltód azért dobálja ki,nekem nem dobálja pedig én is 80w90 Mol-t használok sőt ismerek olyan MZ-t amibe nem volt olaj csak valami vizes emulzió" szerűség és az se dobálta ki.
Sajnos ezek a gépek se őrök életűek elkopnak és akkor tök mindegy milyen olaj van benne.Az én MZ-m be már a második váltó van a 138000 Km! alatt egy elfekvő motorból(2000Ft körül vettem) emeltem át kompletten a belét azóta nem dobálja a sebességeket.
Olajcsere óta nálam megszűnt a jelenség.
Lehet, hogy túl keskeny volt a 10W40 a trophynak.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi »

Istvan79 írta:
moyos írta:Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!

Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
Az én kis TS-em is dobálja a 4et,sz@r úton nagyobb tempónál,sőt a 2-est is ha jobban meghúzatom. (mol hykomol 80w-90 olaj)
Vagy csak nagyon kopott a váltód azért dobálja ki,nekem nem dobálja pedig én is 80w90 Mol-t használok sőt ismerek olyan MZ-t amibe nem volt olaj csak valami vizes emulzió" szerűség és az se dobálta ki.
Sajnos ezek a gépek se őrök életűek elkopnak és akkor tök mindegy milyen olaj van benne.Az én MZ-m be már a második váltó van a 138000 Km! alatt egy elfekvő motorból(2000Ft körül vettem) emeltem át kompletten a belét azóta nem dobálja a sebességeket.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

moyos írta:Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!

Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
Az én kis TS-em is dobálja a 4et,sz@r úton nagyobb tempónál,sőt a 2-est is ha jobban meghúzatom. (mol hykomol 80w-90 olaj)
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Az én könyvem 9 decit ír.[/quote]


9 dl a nagyba kell elvileg...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell »

Ne kavarjuk a kis és nagy ETZ-t!

"Az én könyvem 9 decit ír."
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: takzol »

Itt az adat:
Kép
MZETZ250DELUX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
MZ-d típusa: mz

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MZETZ250DELUX »

Veszy2107 írta:
takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?


A könyv nem 0.6 litert ír bele!!!?

Az én könyvem 9 decit ír.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?


A könyv nem 0.6 litert ír bele!!!?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: telectronic »

takzol írta:Értem, de ha így teszek akár 0,7 liter is bemegy, majd orrán száján dől belőle. Pont ezt akartam elkerülni.
Akkor öntsél bele annyit amíg nem kezd folyni a csavarnál, majd melegítsd be a blokkot (menjél néhány kört), majd tegyél alá tepsit és csavard ki a szintjelző csavart, várjál vele néhány órát és annyi fog kifolyni belőle amennyi a felesleg.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bébé »

takzol írta:Értem, de ha így teszek akár 0,7 liter is bemegy, majd orrán száján dől belőle. Pont ezt akartam elkerülni.
Este felöntöd, míg a nivócsavarnál meg nem jelenik az olaj, a blokk alá raksz egy edényt és elmész lefeküdni aludni. Reggel felkelsz kimész és az olajszint pont megfelelő lesz! A felesleg az edényben, nem fogja orrán-száján nyomni az olajat, nívócsvar vissza és minden rendben! :D Én mindíg így csinálom és nem kell figyelgetni, hogy meddig folyik még az olaj!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: takzol »

Értem, de ha így teszek akár 0,7 liter is bemegy, majd orrán száján dől belőle. Pont ezt akartam elkerülni.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia!

Addig öntsd az olajat, míg a nívónál meg nem jelenik. A szint akkor a megfelelő.

Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Fórumozók!
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Nandor »

bambi írta: Általában 2 féle létezik mechanikus és elektromos..A mechanikusak főtengelyre vanak szerelve,abból is van két féle,fixes és bowdennal álítható.Az elektromosat a cdi szabályozza,fordulatszám fügvényében
Köszönöm, akkor nekem elektromos van.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nandor írta:Bocs az OFF-ért, de valaki meg tudná mondani, hogy működik a robogók külön olajzása?
Általában 2 féle létezik mechanikus és elektromos..A mechanikusak főtengelyre vanak szerelve,abból is van két féle,fixes és bowdennal álítható.Az elektromosat a cdi szabályozza,fordulatszám fügvényében
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Bocs az OFF-ért, de valaki meg tudná mondani, hogy működik a robogók külön olajzása?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Igen, első hátsó teló olajnak és benzinbe is használom/használtam már. Én megvagyok elégedve a Putoline olajokkal.
MZ ETZ 251e '89
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: takzol »

Üdvözlet mindenkinek!
Használ valaki Putoline olajakat?
Üdv.
wagneristv
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.10. 13:13

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: wagneristv »

moyos írta:Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!

Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
Igazad van testvérem! Mi régen Békésbe trafó olajat tetűnk a váltóba és jó volt az is,nem kel játszani az urat" nem mindenki vastag.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Akkor sznob vagyok. Ennyi.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: moyos »

Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!

Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1684
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider »

2 éves a váltó olajam én is cserélni akarom! Eddig Agip Rotra volt benne amivel nem volt gondom! Most elgondolkodtam, a Repsol 80-90 váltó olajról! Csak nem tudom jobb olaj, vagy csak a neve miatt drágább? Van-e erről valakinek tapasztalata? :-k
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

csabyka88 írta:A szerelési kézikönyv ezt írja:
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."

Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
Ezt a felhígulást nem tapasztaltam, bár még nem mentem hoszabb távon, csak tavaly egy BP-Balatonfüred-Bp távot, soha semmi gondom nem volt a 10W40-es olajjal.
Én mindig azt mondom, hogy kérdezni és keresni nem kerül semmibe.
Viszont ahány helyen eddig kerestem, mindenhol váltóolajat írtak MZ-be:
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073092
http://ew5.earlweb.com/search.php?secto ... 5&brand=45
Lényegében bármilyen olajfürdős kuplunghoz való olaj jó bele, de a külön forgattyúsházas motorokhoz más olajat ajánl a gyártó. Ki lehet próbálni többfélét, nekem eddig 3 féle olaj volt a motorban: Motorex Gear Oil 10W40, Mol Dynamic Moto 4T és most a Motul Transoil. Nem igazán éreztem különbséget, valszeg az Agip 1400 Ft-os váltóolajjal is ugyanolyan jó lenne. :)
Motorkerékpárba való olajjal szerintem nem nyúlhatsz mellé.
TS powa!
Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi »

csabyka88 írta:A szerelési kézikönyv ezt írja:
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."

Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
Így igaz! De azt is írja ha nincs hajtómű olaj pl külföldön(szükségből) akkor lehet helyette 30-40 olaj.De állatába mindenhol hajtómű olajról beszél. De azt raksz bele amid van mivel saját tapasztalatból tudom elmegy bármilyen olajjal (napokba csináltam egy közel 80 éves bácsika MZ-jét ő Arol 2T rak a váltóba) valamit félre hallót vagy olvasót szegény.És az a motor is megy és nincsenek látható kopásnyomok benne.
Az egész apropója:Idős bácsitól kell motort venni!(ezt szajkózza mindenki) Én még mindig azt mondom NEM!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

A szerelési kézikönyv ezt írja:
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."

Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi »

Veszy2107 írta:
csabyka88 írta:Egyelőre ez áll nyerésre: SHELL Advance 4T Ultra 15W50. Ez a sűrűbb fajta, szóval reményeim szerint nem hígul fel egy hosszú út során sem. Fullszintetikus motorolaj, az eddigi infók alapján tökéletes az ETZ hajtóművébe. A tapasztalatokról beszámolok mindenképp!

Köszi a tippeket!
De akkor hogy kicsit megkavarjalak, azt kell hogy mondjam (korábban nekem is így mondták itt), hogy a motorolajokkal óvatosan kell bánni, mert mindenféle kopáscsökkentő adalékokkal lehetnek ellátva, ami nem biztos hogy jó a kuplung tapadásának! :D De majd valaki megerősít vagy megcáfol még! :)
Egy a biztos:Motorba motor olaj(4T)hajtóműbe-váltóba hajtómű olaj való.Nem véletlenül van két kategória,bár az is igaz akár napraforgó olajat is tehetünk a váltóba ideig óráig azzal is menne.Az MZ és ezek a régi csodák (Simson,Riga,Jawa,Pannonia....)nem válogatósak ilyen téren de szerintem ha váltóba hajtómű olajat ajánl a gyártó kapjon azt.80w90 a márka meg tök mindegy.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:Egyelőre ez áll nyerésre: SHELL Advance 4T Ultra 15W50. Ez a sűrűbb fajta, szóval reményeim szerint nem hígul fel egy hosszú út során sem. Fullszintetikus motorolaj, az eddigi infók alapján tökéletes az ETZ hajtóművébe. A tapasztalatokról beszámolok mindenképp!

Köszi a tippeket!
De akkor hogy kicsit megkavarjalak, azt kell hogy mondjam (korábban nekem is így mondták itt), hogy a motorolajokkal óvatosan kell bánni, mert mindenféle kopáscsökkentő adalékokkal lehetnek ellátva, ami nem biztos hogy jó a kuplung tapadásának! :D De majd valaki megerősít vagy megcáfol még! :)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Egyelőre ez áll nyerésre: SHELL Advance 4T Ultra 15W50. Ez a sűrűbb fajta, szóval reményeim szerint nem hígul fel egy hosszú út során sem. Fullszintetikus motorolaj, az eddigi infók alapján tökéletes az ETZ hajtóművébe. A tapasztalatokról beszámolok mindenképp!

Köszi a tippeket!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hát ez az, hogy nem tudom, milyen volt benne. Amikor megvettük, utána kellett önteni kb 1 decit, szóval minimum 2 fajta olaj van most benne. Eddig 600 km-t mentem vele így, de mindenképp le akarom cserélni. Egyre több helyen látom a 80W90-est, biztos nem ok nélkül.
Használom hosszabb távon is, sőt, inkább úgy mondom, hogy csak hosszabb távra veszem elő a motort.

Amit te használsz, annak mi a pontos típusa? És milyen olaj? 4T vagy 2T, hajtómű vagy motorolaj?[/quote]

Szia! Szerintem akkor most nyárra tegyél bele 80w90-et (bár ugye az tán nem ugyan olyan, mint a könyv által emlegetett 80w-s olaj, de én sim 80w-s olajat nem kaptam a környéken), úgy is jön a meleg, fellágyul úgyis...
Én most elég olcsó Mol Hykomol 80w90-es hajtóműolajat használok, de nincs vele semmi baja... Esetleg a Schell kúton talán kapsz jobb minőségű olajat...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta:
csabyka88 írta: Ha kicsit sűrűbbet akarsz, amivel biztos nem csúszik meg a kuplung és nagy melegbe is jó kenést biztosít akkor tegyél bármilyen 80w90-est. Ha túl nagy melegbe és hosszútávon nem szoktad használni a mocit akkor 10w40-en! De ha 80w90-et teszel és késő ősszel is használod a mocit, amikor hideg van, akkor 1 perc kis járatás nem árt üresben még fellágyul az olaj...

Amúgy szerintem próbáld ki mind2-őt! Olyat tegyél bele, ami eddig nem volt benne! Nem valószínű hogy rossz lesz tőle!
Minőségre meghát.... a 80-as években bármelyik jó olaj, rosszabb volt mint most a legszarabb! Szerintem.... Én mol 80w90-et használok... most! ;)

Üdv!
Hát ez az, hogy nem tudom, milyen volt benne. Amikor megvettük, utána kellett önteni kb 1 decit, szóval minimum 2 fajta olaj van most benne. Eddig 600 km-t mentem vele így, de mindenképp le akarom cserélni. Egyre több helyen látom a 80W90-est, biztos nem ok nélkül.
Használom hosszabb távon is, sőt, inkább úgy mondom, hogy csak hosszabb távra veszem elő a motort.

Amit te használsz, annak mi a pontos típusa? És milyen olaj? 4T vagy 2T, hajtómű vagy motorolaj?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:Ma voltam pár boltban, illetve egy Shell kúton, de ahány olaj, annyi féle, szóval nem igazán tudom, melyik lesz a nyerő.
Kerestem a Motul-t, amit ajánlottatok, de sehol sem találtam.
Ha kicsit sűrűbbet akarsz, amivel biztos nem csúszik meg a kuplung és nagy melegbe is jó kenést biztosít akkor tegyél bármilyen 80w90-est. Ha túl nagy melegbe és hosszútávon nem szoktad használni a mocit akkor 10w40-en! De ha 80w90-et teszel és késő ősszel is használod a mocit, amikor hideg van, akkor 1 perc kis járatás nem árt üresben még fellágyul az olaj...

Amúgy szerintem próbáld ki mind2-őt! Olyat tegyél bele, ami eddig nem volt benne! Nem valószínű hogy rossz lesz tőle!
Minőségre meghát.... a 80-as években bármelyik jó olaj, rosszabb volt mint most a legszarabb! Szerintem.... Én mol 80w90-et használok... most! ;)

Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Ma voltam pár boltban, illetve egy Shell kúton, de ahány olaj, annyi féle, szóval nem igazán tudom, melyik lesz a nyerő.
Kerestem a Motul-t, amit ajánlottatok, de sehol sem találtam.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: pempelli »

É n is 10w-40-el járok de azt vettem észre hosszabb távon 30-40 km után akadós lesz vele a váltó nehezebben vált mintha nagyon felhígulna.80w-90-es nem volt ez viszont hideg időben ugrott a moci mikor egyest raktam.
De ez lehet csak nálam.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2013.05.22. 20:10-kor.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

80W90 hajtóműolajjal kezdtem én is...

Aztán átváltottam a Motul Transoil 10W40-re.

Sokkal csendesebb lett a váltó, és könnyebben lehetett kapcsolni a fokozatokat.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

tiger1342 írta:Pár hsz-el ezelőtt raktam be képet, Motul Transoil 2400 Ft/l. (Motul mintabolt.)
Nekem eddig tökéletesen bevált a TS250/1-be.
Köszi!

"Ásványi bázisú különleges többfokozatú hajtóműolaj, külön hajtómű olajozású 2 ütemű gépekhez." Ez alapján akár jó is lenne, de annyiféle jelölés van, hogy elkeveredek közöttük. A kézikönyv alapján GL60-as, illetve SAE80-as hajtóműolaj kell. Az, hogy "x W x", azt nem írja. Pár napja nézelődök a témában, és nehezen tudok dönteni. Valaki a szintetikusra esküszik, valaki az ásványira. Valaki a 4T motorolajra, valaki a 2T hajtóműolajra. Nehéz ügy...

Másik fórumon azt a tanácsot kaptam, hogy olyat keressek, amin "JASO MA" és "API SF" jelzés van. De ezeket a jelzéseket nem mindegyik olajon látom.

És persze, van, aki azt mondja, MZ-nek mindegy, mi van benne, csak kenjen. Mindenesetre én nem fogok minden mocskot beleönteni, inkább megveszem a drágábbat.
De az eddigi fórumos pályafutásom alatt már kiderült rólam, hogy borzasztó körülményes vagyok.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

csabyka88 írta:Akkor még borzolom egy kicsit a kedélyeket.
Pár hsz-el ezelőtt raktam be képet, Motul Transoil 2400 Ft/l. (Motul mintabolt.)
Nekem eddig tökéletesen bevált a TS250/1-be.
TS powa!
Kép
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Akkor még borzolom egy kicsit a kedélyeket.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell »

Az tuti, hogy nem volt. De lehet nincs is mit fotózni.... :roll:
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1684
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Ennyi fotó, és egyiken se a motor látszik! Ilyen érdeklődés, még egy motor iránt se volt még a klubban! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

csabyka88 írta:
bambi írta: ELF 976 jó olaj
Hm, 1 liter 7500 HUF. Köszi az ajánlást!
Jó motorba jó olaj kell :)
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Persze, nehéz kideríteni, melyik lenne a legjobb, de így, hogy mondtátok ezt a 2-3 konkrét terméket, már el tudok indulni egy úton!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gesszti »

csabyka, ezek a gépek semmi spéci olajat nem igényelnek. Van, aki azt mondja, hogy motorolaj kell bele. 10w40, 15w50, stb. Ezekből se valami drágára gondolj, valami ismert nevű olajnak az olcsóbb, akár ásványi változata is tökéletes. Van, aki azt mondja, hogy váltóolaj. 75w90, sae80, stb. Szintén valami neves gyártó olcsóbb olaja megfelelő mz-hez. Lényeg, hogy 1-2-3 évente cseréld ki, hogy mindig viszonylag friss, és legfőképp tiszta olaj legyen a váltóban. Saját vezetési stílusodtól, kuplungod/váltód állapotától is függ, hogy melyik olaj fog beválni neked.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Köszi a válaszokat!

Árban a két olaj kb fedi egymást...de - bevallom őszintén - nem vagyok tisztában ezekkel a 15W50 és 80W jelölésekkel.

De ha nektek ezek beváltak, akkor biztosan nekem is jók lesznek, szóval köszi mégegyszer! Ezek már kiindulási alapok!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
ötvöscsöpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 151
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

csabyka88 írta:Ennyi erővel berakhatok egy akármilyen képet a Google-ről, vagy a használtautóról is. Szerintem az avatar teljesen mindegy, de jól van, teszek fel képet, ha csak ezen múlik.

Addigis az olajos kérdésemre írjatok valamit pls...
Én meg ezt használom:

Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég