Olajok (hajtómû, 2T... )
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Gyári ajánlást nem ismerem, 15-20e kmenként szoktam cserélni. De max 3 évente.
Amúgy a káros hatások: teljesítményvesztés, többlet fogyasztás, fokozott henger/karburátor kopás.
Amúgy a káros hatások: teljesítményvesztés, többlet fogyasztás, fokozott henger/karburátor kopás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok ! a légszürőt milyen gyakran érdemes cserélni, és ha rég nemvolt cserélve attól mi változhat (negativ irányba) ? köszi 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=837takzol írta:Tisztelt Mz-használók!
Milyen olajat kell használni a benzinhez, hogy a leghosszabb életű legyen a kis ETZ? No meg mik a tapasztalatok, melyik az , amelyikkel kevésbé "szagos" az üzem? Csak túrázni használom a motoromat és komolyan érdekelnének a szaggal szerzett tapasztalatok, mert sokat megyek társasággal(4T) és nekem sem mindegy, milyen a közérzete a mögöttem haladónak.
Üdv.
Kitűnő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Tisztelt Mz-használók!
Milyen olajat kell használni a benzinhez, hogy a leghosszabb életű legyen a kis ETZ? No meg mik a tapasztalatok, melyik az , amelyikkel kevésbé "szagos" az üzem? Csak túrázni használom a motoromat és komolyan érdekelnének a szaggal szerzett tapasztalatok, mert sokat megyek társasággal(4T) és nekem sem mindegy, milyen a közérzete a mögöttem haladónak.
Üdv.
Milyen olajat kell használni a benzinhez, hogy a leghosszabb életű legyen a kis ETZ? No meg mik a tapasztalatok, melyik az , amelyikkel kevésbé "szagos" az üzem? Csak túrázni használom a motoromat és komolyan érdekelnének a szaggal szerzett tapasztalatok, mert sokat megyek társasággal(4T) és nekem sem mindegy, milyen a közérzete a mögöttem haladónak.
Üdv.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Olajcsere óta nálam megszűnt a jelenség.kupi írta: Vagy csak nagyon kopott a váltód azért dobálja ki,nekem nem dobálja pedig én is 80w90 Mol-t használok sőt ismerek olyan MZ-t amibe nem volt olaj csak valami vizes emulzió" szerűség és az se dobálta ki.
Sajnos ezek a gépek se őrök életűek elkopnak és akkor tök mindegy milyen olaj van benne.Az én MZ-m be már a második váltó van a 138000 Km! alatt egy elfekvő motorból(2000Ft körül vettem) emeltem át kompletten a belét azóta nem dobálja a sebességeket.
Lehet, hogy túl keskeny volt a 10W40 a trophynak.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Vagy csak nagyon kopott a váltód azért dobálja ki,nekem nem dobálja pedig én is 80w90 Mol-t használok sőt ismerek olyan MZ-t amibe nem volt olaj csak valami vizes emulzió" szerűség és az se dobálta ki.Istvan79 írta:Az én kis TS-em is dobálja a 4et,sz@r úton nagyobb tempónál,sőt a 2-est is ha jobban meghúzatom. (mol hykomol 80w-90 olaj)moyos írta:Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!
Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
Sajnos ezek a gépek se őrök életűek elkopnak és akkor tök mindegy milyen olaj van benne.Az én MZ-m be már a második váltó van a 138000 Km! alatt egy elfekvő motorból(2000Ft körül vettem) emeltem át kompletten a belét azóta nem dobálja a sebességeket.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az én kis TS-em is dobálja a 4et,sz@r úton nagyobb tempónál,sőt a 2-est is ha jobban meghúzatom. (mol hykomol 80w-90 olaj)moyos írta:Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!
Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az én könyvem 9 decit ír.[/quote]
9 dl a nagyba kell elvileg...
9 dl a nagyba kell elvileg...
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ne kavarjuk a kis és nagy ETZ-t!
"Az én könyvem 9 decit ír."
"Az én könyvem 9 decit ír."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
- MZ-d típusa: mz
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Veszy2107 írta:takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?
A könyv nem 0.6 litert ír bele!!!?
Az én könyvem 9 decit ír.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?
A könyv nem 0.6 litert ír bele!!!?
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor öntsél bele annyit amíg nem kezd folyni a csavarnál, majd melegítsd be a blokkot (menjél néhány kört), majd tegyél alá tepsit és csavard ki a szintjelző csavart, várjál vele néhány órát és annyi fog kifolyni belőle amennyi a felesleg.takzol írta:Értem, de ha így teszek akár 0,7 liter is bemegy, majd orrán száján dől belőle. Pont ezt akartam elkerülni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Este felöntöd, míg a nivócsavarnál meg nem jelenik az olaj, a blokk alá raksz egy edényt és elmész lefeküdni aludni. Reggel felkelsz kimész és az olajszint pont megfelelő lesz! A felesleg az edényben, nem fogja orrán-száján nyomni az olajat, nívócsvar vissza és minden rendben!takzol írta:Értem, de ha így teszek akár 0,7 liter is bemegy, majd orrán száján dől belőle. Pont ezt akartam elkerülni.

"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Értem, de ha így teszek akár 0,7 liter is bemegy, majd orrán száján dől belőle. Pont ezt akartam elkerülni.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia!
Addig öntsd az olajat, míg a nívónál meg nem jelenik. A szint akkor a megfelelő.
Üdv
Addig öntsd az olajat, míg a nívónál meg nem jelenik. A szint akkor a megfelelő.
Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Tisztelt Fórumozók!
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?
Ma kicseréltem az olajat a váltóban. /Kis ETZ/ A kezelési kézikönyvben jelzett 0,5 litert töltöttem be. Most el akartam kerülni azt a hibát, hogy addig töltöm amíg a csavarnál megjelenik, mert ezzel a módszerrel sokkal több kerül bele a szükségesnél. Ezért mértem ki pontosan. De a szint csavarnál még egy óra múlva sem jelenik meg az olaj, csak ha kissé megdöntöm a motort. Vagy többet tegyek bele?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszönöm, akkor nekem elektromos van.bambi írta: Általában 2 féle létezik mechanikus és elektromos..A mechanikusak főtengelyre vanak szerelve,abból is van két féle,fixes és bowdennal álítható.Az elektromosat a cdi szabályozza,fordulatszám fügvényében
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Általában 2 féle létezik mechanikus és elektromos..A mechanikusak főtengelyre vanak szerelve,abból is van két féle,fixes és bowdennal álítható.Az elektromosat a cdi szabályozza,fordulatszám fügvényébenNandor írta:Bocs az OFF-ért, de valaki meg tudná mondani, hogy működik a robogók külön olajzása?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Bocs az OFF-ért, de valaki meg tudná mondani, hogy működik a robogók külön olajzása?
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, első hátsó teló olajnak és benzinbe is használom/használtam már. Én megvagyok elégedve a Putoline olajokkal.
MZ ETZ 251e '89
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdvözlet mindenkinek!
Használ valaki Putoline olajakat?
Üdv.
Használ valaki Putoline olajakat?
Üdv.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2013.06.10. 13:13
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igazad van testvérem! Mi régen Békésbe trafó olajat tetűnk a váltóba és jó volt az is,nem kel játszani az urat" nem mindenki vastag.moyos írta:Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!
Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor sznob vagyok. Ennyi.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ne spilázzátok már annyira túl ezt az olajkodást!
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!
Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
Belenézel a buxába, az meghatározza az árat. Gyári ajánlást ismered, de segítek: a mai olajak legalja is megfelel az akkori előírásoknak.
Ergo amelyik doboz színe/formája, vagy ha úri huncutságból valami "nívósabbat" keresel, akkor azokat sorba rakod, behunyt szemmel közéjük böksz, és amelyiket nem verted le a polcról megveszed, beleöntöd, indítasz, motorozol és örülsz.
Nem értem az értetlenkedőket! Sok sznob!
Tavaly az olajcsere utáni maradék Q8 10W40-est tettem a kisTrophy-ba. Utána kellett állítanom a kuplungnak, mert durván csúszott. Ugyanakkor ha meleg a motor, és huzamosabb ideig megyek nagy tempóval Marton - Érd között a sz@r burkolatú 7-esen, akkor dobálja a negyediket. Az olajra fogom. Júniusban cserélek olajat, akkor hajtóműolajat fog kapni, max. megint állítanom kell a kuplungon. De akkor is az lesz mint most:
Ha menni akarok vele, beöltözök, leveszem róla a ponyvát, nézek guminyomást, berúgom, megnézem a pilácsok működnek-e és GO.
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
2 éves a váltó olajam én is cserélni akarom! Eddig Agip Rotra volt benne amivel nem volt gondom! Most elgondolkodtam, a Repsol 80-90 váltó olajról! Csak nem tudom jobb olaj, vagy csak a neve miatt drágább? Van-e erről valakinek tapasztalata? 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ezt a felhígulást nem tapasztaltam, bár még nem mentem hoszabb távon, csak tavaly egy BP-Balatonfüred-Bp távot, soha semmi gondom nem volt a 10W40-es olajjal.csabyka88 írta:A szerelési kézikönyv ezt írja:
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."
Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
Én mindig azt mondom, hogy kérdezni és keresni nem kerül semmibe.
Viszont ahány helyen eddig kerestem, mindenhol váltóolajat írtak MZ-be:
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073092
http://ew5.earlweb.com/search.php?secto ... 5&brand=45
Lényegében bármilyen olajfürdős kuplunghoz való olaj jó bele, de a külön forgattyúsházas motorokhoz más olajat ajánl a gyártó. Ki lehet próbálni többfélét, nekem eddig 3 féle olaj volt a motorban: Motorex Gear Oil 10W40, Mol Dynamic Moto 4T és most a Motul Transoil. Nem igazán éreztem különbséget, valszeg az Agip 1400 Ft-os váltóolajjal is ugyanolyan jó lenne.

Motorkerékpárba való olajjal szerintem nem nyúlhatsz mellé.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Így igaz! De azt is írja ha nincs hajtómű olaj pl külföldön(szükségből) akkor lehet helyette 30-40 olaj.De állatába mindenhol hajtómű olajról beszél. De azt raksz bele amid van mivel saját tapasztalatból tudom elmegy bármilyen olajjal (napokba csináltam egy közel 80 éves bácsika MZ-jét ő Arol 2T rak a váltóba) valamit félre hallót vagy olvasót szegény.És az a motor is megy és nincsenek látható kopásnyomok benne.csabyka88 írta:A szerelési kézikönyv ezt írja:
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."
Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
Az egész apropója:Idős bácsitól kell motort venni!(ezt szajkózza mindenki) Én még mindig azt mondom NEM!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A szerelési kézikönyv ezt írja:
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."
Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
"...SAE 30...40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni..."
Szóval nem zárják ki a motorolajat sem.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Egy a biztos:Motorba motor olaj(4T)hajtóműbe-váltóba hajtómű olaj való.Nem véletlenül van két kategória,bár az is igaz akár napraforgó olajat is tehetünk a váltóba ideig óráig azzal is menne.Az MZ és ezek a régi csodák (Simson,Riga,Jawa,Pannonia....)nem válogatósak ilyen téren de szerintem ha váltóba hajtómű olajat ajánl a gyártó kapjon azt.80w90 a márka meg tök mindegy.Veszy2107 írta:De akkor hogy kicsit megkavarjalak, azt kell hogy mondjam (korábban nekem is így mondták itt), hogy a motorolajokkal óvatosan kell bánni, mert mindenféle kopáscsökkentő adalékokkal lehetnek ellátva, ami nem biztos hogy jó a kuplung tapadásának!csabyka88 írta:Egyelőre ez áll nyerésre: SHELL Advance 4T Ultra 15W50. Ez a sűrűbb fajta, szóval reményeim szerint nem hígul fel egy hosszú út során sem. Fullszintetikus motorolaj, az eddigi infók alapján tökéletes az ETZ hajtóművébe. A tapasztalatokról beszámolok mindenképp!
Köszi a tippeket!De majd valaki megerősít vagy megcáfol még!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De akkor hogy kicsit megkavarjalak, azt kell hogy mondjam (korábban nekem is így mondták itt), hogy a motorolajokkal óvatosan kell bánni, mert mindenféle kopáscsökkentő adalékokkal lehetnek ellátva, ami nem biztos hogy jó a kuplung tapadásának!csabyka88 írta:Egyelőre ez áll nyerésre: SHELL Advance 4T Ultra 15W50. Ez a sűrűbb fajta, szóval reményeim szerint nem hígul fel egy hosszú út során sem. Fullszintetikus motorolaj, az eddigi infók alapján tökéletes az ETZ hajtóművébe. A tapasztalatokról beszámolok mindenképp!
Köszi a tippeket!


Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Egyelőre ez áll nyerésre: SHELL Advance 4T Ultra 15W50. Ez a sűrűbb fajta, szóval reményeim szerint nem hígul fel egy hosszú út során sem. Fullszintetikus motorolaj, az eddigi infók alapján tökéletes az ETZ hajtóművébe. A tapasztalatokról beszámolok mindenképp!
Köszi a tippeket!
Köszi a tippeket!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát ez az, hogy nem tudom, milyen volt benne. Amikor megvettük, utána kellett önteni kb 1 decit, szóval minimum 2 fajta olaj van most benne. Eddig 600 km-t mentem vele így, de mindenképp le akarom cserélni. Egyre több helyen látom a 80W90-est, biztos nem ok nélkül.
Használom hosszabb távon is, sőt, inkább úgy mondom, hogy csak hosszabb távra veszem elő a motort.
Amit te használsz, annak mi a pontos típusa? És milyen olaj? 4T vagy 2T, hajtómű vagy motorolaj?[/quote]
Szia! Szerintem akkor most nyárra tegyél bele 80w90-et (bár ugye az tán nem ugyan olyan, mint a könyv által emlegetett 80w-s olaj, de én sim 80w-s olajat nem kaptam a környéken), úgy is jön a meleg, fellágyul úgyis...
Én most elég olcsó Mol Hykomol 80w90-es hajtóműolajat használok, de nincs vele semmi baja... Esetleg a Schell kúton talán kapsz jobb minőségű olajat...
Használom hosszabb távon is, sőt, inkább úgy mondom, hogy csak hosszabb távra veszem elő a motort.
Amit te használsz, annak mi a pontos típusa? És milyen olaj? 4T vagy 2T, hajtómű vagy motorolaj?[/quote]
Szia! Szerintem akkor most nyárra tegyél bele 80w90-et (bár ugye az tán nem ugyan olyan, mint a könyv által emlegetett 80w-s olaj, de én sim 80w-s olajat nem kaptam a környéken), úgy is jön a meleg, fellágyul úgyis...
Én most elég olcsó Mol Hykomol 80w90-es hajtóműolajat használok, de nincs vele semmi baja... Esetleg a Schell kúton talán kapsz jobb minőségű olajat...
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát ez az, hogy nem tudom, milyen volt benne. Amikor megvettük, utána kellett önteni kb 1 decit, szóval minimum 2 fajta olaj van most benne. Eddig 600 km-t mentem vele így, de mindenképp le akarom cserélni. Egyre több helyen látom a 80W90-est, biztos nem ok nélkül.Veszy2107 írta:csabyka88 írta: Ha kicsit sűrűbbet akarsz, amivel biztos nem csúszik meg a kuplung és nagy melegbe is jó kenést biztosít akkor tegyél bármilyen 80w90-est. Ha túl nagy melegbe és hosszútávon nem szoktad használni a mocit akkor 10w40-en! De ha 80w90-et teszel és késő ősszel is használod a mocit, amikor hideg van, akkor 1 perc kis járatás nem árt üresben még fellágyul az olaj...
Amúgy szerintem próbáld ki mind2-őt! Olyat tegyél bele, ami eddig nem volt benne! Nem valószínű hogy rossz lesz tőle!
Minőségre meghát.... a 80-as években bármelyik jó olaj, rosszabb volt mint most a legszarabb! Szerintem.... Én mol 80w90-et használok... most!
Üdv!
Használom hosszabb távon is, sőt, inkább úgy mondom, hogy csak hosszabb távra veszem elő a motort.
Amit te használsz, annak mi a pontos típusa? És milyen olaj? 4T vagy 2T, hajtómű vagy motorolaj?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ha kicsit sűrűbbet akarsz, amivel biztos nem csúszik meg a kuplung és nagy melegbe is jó kenést biztosít akkor tegyél bármilyen 80w90-est. Ha túl nagy melegbe és hosszútávon nem szoktad használni a mocit akkor 10w40-en! De ha 80w90-et teszel és késő ősszel is használod a mocit, amikor hideg van, akkor 1 perc kis járatás nem árt üresben még fellágyul az olaj...csabyka88 írta:Ma voltam pár boltban, illetve egy Shell kúton, de ahány olaj, annyi féle, szóval nem igazán tudom, melyik lesz a nyerő.
Kerestem a Motul-t, amit ajánlottatok, de sehol sem találtam.
Amúgy szerintem próbáld ki mind2-őt! Olyat tegyél bele, ami eddig nem volt benne! Nem valószínű hogy rossz lesz tőle!
Minőségre meghát.... a 80-as években bármelyik jó olaj, rosszabb volt mint most a legszarabb! Szerintem.... Én mol 80w90-et használok... most!

Üdv!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ma voltam pár boltban, illetve egy Shell kúton, de ahány olaj, annyi féle, szóval nem igazán tudom, melyik lesz a nyerő.
Kerestem a Motul-t, amit ajánlottatok, de sehol sem találtam.
Kerestem a Motul-t, amit ajánlottatok, de sehol sem találtam.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
É n is 10w-40-el járok de azt vettem észre hosszabb távon 30-40 km után akadós lesz vele a váltó nehezebben vált mintha nagyon felhígulna.80w-90-es nem volt ez viszont hideg időben ugrott a moci mikor egyest raktam.
De ez lehet csak nálam.
De ez lehet csak nálam.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2013.05.22. 20:10-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
80W90 hajtóműolajjal kezdtem én is...
Aztán átváltottam a Motul Transoil 10W40-re.
Sokkal csendesebb lett a váltó, és könnyebben lehetett kapcsolni a fokozatokat.
Aztán átváltottam a Motul Transoil 10W40-re.
Sokkal csendesebb lett a váltó, és könnyebben lehetett kapcsolni a fokozatokat.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi!tiger1342 írta:Pár hsz-el ezelőtt raktam be képet, Motul Transoil 2400 Ft/l. (Motul mintabolt.)
Nekem eddig tökéletesen bevált a TS250/1-be.
"Ásványi bázisú különleges többfokozatú hajtóműolaj, külön hajtómű olajozású 2 ütemű gépekhez." Ez alapján akár jó is lenne, de annyiféle jelölés van, hogy elkeveredek közöttük. A kézikönyv alapján GL60-as, illetve SAE80-as hajtóműolaj kell. Az, hogy "x W x", azt nem írja. Pár napja nézelődök a témában, és nehezen tudok dönteni. Valaki a szintetikusra esküszik, valaki az ásványira. Valaki a 4T motorolajra, valaki a 2T hajtóműolajra. Nehéz ügy...
Másik fórumon azt a tanácsot kaptam, hogy olyat keressek, amin "JASO MA" és "API SF" jelzés van. De ezeket a jelzéseket nem mindegyik olajon látom.
És persze, van, aki azt mondja, MZ-nek mindegy, mi van benne, csak kenjen. Mindenesetre én nem fogok minden mocskot beleönteni, inkább megveszem a drágábbat.
De az eddigi fórumos pályafutásom alatt már kiderült rólam, hogy borzasztó körülményes vagyok.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Pár hsz-el ezelőtt raktam be képet, Motul Transoil 2400 Ft/l. (Motul mintabolt.)csabyka88 írta:Akkor még borzolom egy kicsit a kedélyeket.
Nekem eddig tökéletesen bevált a TS250/1-be.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor még borzolom egy kicsit a kedélyeket.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az tuti, hogy nem volt. De lehet nincs is mit fotózni.... 

- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ennyi fotó, és egyiken se a motor látszik! Ilyen érdeklődés, még egy motor iránt se volt még a klubban! 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez csak természetes!bambi írta: Jó motorba jó olaj kell

Ezekről mi a véleményed?
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=22606 ... 001&foto=1
http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... w-1-liter/
http://aprod.hu/hirdetes/motorkerekpar- ... 1f9d7b89a5
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jó motorba jó olaj kellcsabyka88 írta:Hm, 1 liter 7500 HUF. Köszi az ajánlást!bambi írta: ELF 976 jó olaj

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Persze, nehéz kideríteni, melyik lenne a legjobb, de így, hogy mondtátok ezt a 2-3 konkrét terméket, már el tudok indulni egy úton!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
csabyka, ezek a gépek semmi spéci olajat nem igényelnek. Van, aki azt mondja, hogy motorolaj kell bele. 10w40, 15w50, stb. Ezekből se valami drágára gondolj, valami ismert nevű olajnak az olcsóbb, akár ásványi változata is tökéletes. Van, aki azt mondja, hogy váltóolaj. 75w90, sae80, stb. Szintén valami neves gyártó olcsóbb olaja megfelelő mz-hez. Lényeg, hogy 1-2-3 évente cseréld ki, hogy mindig viszonylag friss, és legfőképp tiszta olaj legyen a váltóban. Saját vezetési stílusodtól, kuplungod/váltód állapotától is függ, hogy melyik olaj fog beválni neked.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi a válaszokat!
Árban a két olaj kb fedi egymást...de - bevallom őszintén - nem vagyok tisztában ezekkel a 15W50 és 80W jelölésekkel.
De ha nektek ezek beváltak, akkor biztosan nekem is jók lesznek, szóval köszi mégegyszer! Ezek már kiindulási alapok!
Árban a két olaj kb fedi egymást...de - bevallom őszintén - nem vagyok tisztában ezekkel a 15W50 és 80W jelölésekkel.
De ha nektek ezek beváltak, akkor biztosan nekem is jók lesznek, szóval köszi mégegyszer! Ezek már kiindulási alapok!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég