Én is kíváncsi vagyok rá, ezért fogom majd egyszer kipróbálni. Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.dkari írta: Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban
Elektronika topik - a pokol kapuja
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Re: Elektronika
Hell írta:
"De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi...."
Engem se
"De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi...."
Engem se
Re: Elektronika
Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?gesszti írta:Ha nem állítom nagyobbra a gyertyahézagot, akkor kár az egész hacacáré, a feszültség nem fog növekedni szerintem.Gyula-bá írta: Nem tudom, ha a gy. hézagot nem viszed 0,6-0,7-0,8? fölé akkor nem valószínű, hogy baja legyen.
Ma megyek a HQ-boltba van nekik 220pF/15kV kondijuk 460 Ft/db áron, (sorba kell kötni) vegyek két darabot ?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha nem állítom nagyobbra a gyertyahézagot, akkor kár az egész hacacáré, a feszültség nem fog növekedni szerintem.Gyula-bá írta: Nem tudom, ha a gy. hézagot nem viszed 0,6-0,7-0,8? fölé akkor nem valószínű, hogy baja legyen.
Ma megyek a HQ-boltba van nekik 220pF/15kV kondijuk 460 Ft/db áron, (sorba kell kötni) vegyek két darabot ?
Re: Elektronika
Nem tudom, ha a gy. hézagot nem viszed 0,6-0,7-0,8? fölé akkor nem valószínű, hogy baja legyen.gesszti írta:A gyújtásodnak tuti nem lesz tőle baja, ha szerzek egyet, és kipróbálom?
Ma megyek a HQ-boltba van nekik 220pF/15kV kondijuk 460 Ft/db áron, (sorba kell kötni) vegyek két darabot ?
Re: Elektronika
Gesszti, találtam neked plazmagyertyát!!!
http://www.youtube.com/watch?v=xAqG27_1MQA
http://www.youtube.com/watch?v=lKwhPeQ0lSg
http://www.youtube.com/watch?v=xAqG27_1MQA
http://www.youtube.com/watch?v=lKwhPeQ0lSg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Vazze, ehhez aztán fel kéne fúrni rendesen a gyertyamenetet a hengerfejben...Krepp írta:Gesszti, találtam neked plazmagyertyát!!!
6cm-es hézaggal...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A gyújtásodnak tuti nem lesz tőle baja, ha szerzek egyet, és kipróbálom?Gyula-bá írta:-
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.10. 11:00-kor.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gesszti, találtam neked plazmagyertyát!!!
6cm-es hézaggal...
6cm-es hézaggal...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Re: Elektronika
Talán "Keri" a szoci motoroson tud segíteni, én ezt: http://www.hqelektronika.hu/ az egy üzletet tudom amelyik forgalmaz 15 kV-os kondit.gesszti írta: Miből lehetne bontani egy-két ilyen kondit? ....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Szikra terén atom volt. Megbizhatóságra már nem annyira. De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.Gyula-bá írta:Mégsem volt olyan "erős" az az elektronika ?hell írta:(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás (kiemelés tölem) után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta).
Röviden ennyi....
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Mivel szkeptikus vagyok ezzel a plazmagyújtással, a placebó hatást kizárhatjuk.Gyula-bá írta:Megalkotod a "szegényember plazma" gyújtását, nem tudom mi a valóság de van egy olyan érzésem, hogy humbug az egész, olyan mint a mágneses gázfogyasztás (benzin) csökkentő. De ha van kedved és időd 15 kV-os kondikkal (kettő sorban) bajlódni magam is kíváncs volnék egy objektív értékelésre.gesszti írta:Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
Miből lehetne bontani egy-két ilyen kondit? Ha találnék, akkor beruháznék egy 4 pólusú gyertyára hozzá, és 1,2-1,5 mm-es hézaggal kipróbálnám.
Mikrosütőben nincs valami hasonló?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Azon fog áthúzni a szikra? Hacsak nincs egy 30-40Kv-os példányod.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Mégsem volt olyan "erős" az az elektronika ?hell írta:(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás (kiemelés tölem) után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta).
Re: Elektronika
Megalkotod a "szegényember plazma" gyújtását, nem tudom mi a valóság de van egy olyan érzésem, hogy humbug az egész, olyan mint a mágneses gázfogyasztás (benzin) csökkentő. De ha van kedved és időd 15 kV-os kondikkal (kettő sorban) bajlódni magam is kíváncs volnék egy objektív értékelésre.gesszti írta:Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha erősebb szikrát akartok, akkor olyan hengerenkénti trafós mai autót kell keresni, aminek a szikraköze gyárilag 1 mm-re vagy nagyobbra van megadva. Minél nagyobb az ajánlott szikraköz, annál nagyobb feszültségre van méretezve a trafó.
Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hát én nem tudom, de az tuti minél erősebb a szikra annál szebben megy a gép. Így arra jutottam ez talán nem végzetes módosítás és egy próbát megér így belepiszkálok a félig meddig jóba. Annó volt szabi féle kütyüm megszakítóhoz atom szikrát tudott és nagyon szépen ment vele a gép(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta). Engem nem szeretett az a cucc. Így ha egy ilyen módosítással tudok némi javulást elérni akkor már öröm és boldogság. Ha meg nem jön össze akkor ideg és elmebaj a szokásos káoszos pánikhelyzettel vegyítve.
Re: Elektronika
Talán egy kicsit "későn" ('68 ?) születtél, pl. VW "bogár" (korábbi típusok).
Gyula-bá igazad lehet !
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporte ... -kek-trafo
Gyula-bá igazad lehet !
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporte ... -kek-trafo
Re: Elektronika
Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!Az én kevéske tudásom szerint a nagyobb szikra tökéletesebb égést eredményez,de hogy teljesítményben mit jelent azt nem tudom!De lehet hogy rosszul tudom![/quote]
Talán egy kicsit "későn" ('68 ?) születtél, pl. VW "bogár" (korábbi típusok).
Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)
Már megírták neked, ami jól működik azt nem okos dolog szétpiszkálni, érezhető külömbség nem lesz bármit is csinálj, hacsak el nem baltázod.
daranyi68 írta:Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!
Talán egy kicsit "későn" ('68 ?) születtél, pl. VW "bogár" (korábbi típusok).
Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)
Már megírták neked, ami jól működik azt nem okos dolog szétpiszkálni, érezhető külömbség nem lesz bármit is csinálj, hacsak el nem baltázod.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
daranyi68 írta:Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge...
Itt a lényeg!!!![/quote]
OTT A PONT
A viz szalad, a kő marad!
Re: Elektronika
Nem egészen ui. bizonyos (kései) szériákat az Mz-vel azonos trafóval szerelték.zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Helyesen:
Igen a Bosch a nagyobb!!! Jó 2X!
Az meg nézőpont kérdése, hogy mi a jó és mi nem. Eddig például erre én nem is gondoltam mi lenne ha másikkal próbálnám ami történetesen jó hozzá. Többek szavára adok csak nem vágnak tán át.
Bár az tuti ha egyszer megbabrálja az ember akkor beindul a lavina... De az igazi MZ-s ezt fel sem veszi...
Ja igen ez mit jelent az egyikbe ez van ütve.? BZM 12V 9 98.
Tetején EE felirat van.
Igen a Bosch a nagyobb!!! Jó 2X!
Az meg nézőpont kérdése, hogy mi a jó és mi nem. Eddig például erre én nem is gondoltam mi lenne ha másikkal próbálnám ami történetesen jó hozzá. Többek szavára adok csak nem vágnak tán át.
Bár az tuti ha egyszer megbabrálja az ember akkor beindul a lavina... De az igazi MZ-s ezt fel sem veszi...
Ja igen ez mit jelent az egyikbe ez van ütve.? BZM 12V 9 98.
Tetején EE felirat van.
Re: Elektronika
Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge... [/quote]
Itt a lényeg!!!!
Akinek nem inge... [/quote]
Itt a lényeg!!!!
Re: Elektronika
hell írta:A szándék a lényeg.
A mérete szinte mindegyiknek jóval nagyobb. Jelenleg itt van az asztalomon az emlíett bosch( a régi Wartburg 1.0 is jó a unix szerint és ez nem elektronikus gyujtáshoz van tervezve persze lehet jó nem tudom nem értek hozzá súlya jó, önvédelmi eszköznek is hibátlan ) és egy MZ trafó és igen a Bosch kb. jó 2X akkora. Aksi körül majd csak elfér az gyujtáselektronika mellett valahol. Már csak az a lényeg honnan szedjek egy jó példány viszonylag olcsón + nagyobb kábelt.
Igen az MZ trafó lényegesen nagyobb!Nekem is a szerszámos dekliben fért el kiszorítva onnan mást !Én bontóból szoktam elhozni!Itt a közelben van egy ahol beengednek fitetni és ha szerencsém van akkor ingyen,ha nem akkor is potom áron szerzek be dolgokat!Felétek is csak van valami hasonló hely!
Re: Elektronika
Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)[/quote]
Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!Az én kevéske tudásom szerint a nagyobb szikra tökéletesebb égést eredményez,de hogy teljesítményben mit jelent azt nem tudom!De lehet hogy rosszul tudom!
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)[/quote]
Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!Az én kevéske tudásom szerint a nagyobb szikra tökéletesebb égést eredményez,de hogy teljesítményben mit jelent azt nem tudom!De lehet hogy rosszul tudom!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nagy igazság!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sok trafót lehet kapni börzén.Kb 500- 1000 ft között. A német trafókon meg bele is van sütve az évszám. 86 utáni trabik elektronikusak, én 89-est vettem 500 ungarisse csorintért.
Az ökörsütés mellett önvédelmi célokat is szolgál sokkoló fedő név alatt
Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge...
Az ökörsütés mellett önvédelmi célokat is szolgál sokkoló fedő név alatt
Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
A szándék a lényeg.
A mérete szinte mindegyiknek jóval nagyobb. Jelenleg itt van az asztalomon az emlíett bosch( a régi Wartburg 1.0 is jó a unix szerint és ez nem elektronikus gyujtáshoz van tervezve persze lehet jó nem tudom nem értek hozzá súlya jó, önvédelmi eszköznek is hibátlan ) és egy MZ trafó és igen a Bosch kb. jó 2X akkora. Aksi körül majd csak elfér az gyujtáselektronika mellett valahol. Már csak az a lényeg honnan szedjek egy jó példány viszonylag olcsón + nagyobb kábelt.
A mérete szinte mindegyiknek jóval nagyobb. Jelenleg itt van az asztalomon az emlíett bosch( a régi Wartburg 1.0 is jó a unix szerint és ez nem elektronikus gyujtáshoz van tervezve persze lehet jó nem tudom nem értek hozzá súlya jó, önvédelmi eszköznek is hibátlan ) és egy MZ trafó és igen a Bosch kb. jó 2X akkora. Aksi körül majd csak elfér az gyujtáselektronika mellett valahol. Már csak az a lényeg honnan szedjek egy jó példány viszonylag olcsón + nagyobb kábelt.
Re: Elektronika
daranyi68 írta:A 4T nem is annyira sokkal nagyobb mint a 2T trabi trafó!De akkora szikrát ad hogy ökröt lehet vele sütni! Valamit valamiért!zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)
Re: Elektronika
A 4T nem is annyira sokkal nagyobb mint a 2T trabi trafó!De akkora szikrát ad hogy ökröt lehet vele sütni! Valamit valamiért!zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
Re: Elektronika
És, hogy helyes legyen a link daranyi68!
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419[/quote]
Szánom bánom bűnömet,de bocsáss meg! A szándék jó volt!
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419[/quote]
Szánom bánom bűnömet,de bocsáss meg! A szándék jó volt!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha tehát akkor: TRABANT 1.1 (régebbi jeladós trabanté is) WARTBURG 1.3, Lada Samara, Honda VFR trafók jók lehetnek dióhélyban. A lényeg, hogy elektronikus gyujtáshoz készüljenek röviden. Ezek mind jók és nem teszi tönkre az elektronikát. Szépen lassan csak összeáll a kép.
És, hogy helyes legyen a link daranyi68!
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
És, hogy helyes legyen a link daranyi68!
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Re: Elektronika
Ha a motorod 12 V-os akkor elvileg bármelyik gk. trafót használhatod, csak arra vigyázz, hogy egyes típusokban (főként francia) előtét ellenállással korlátozzák a trafó áramát, ilyen trafót ne rakj rá a mocira.ETZmanus írta:régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Olaj töltésű trafó sem ajánlott mert megdöntött szerelés esetén az olaj gyakran kifolyik és a trafó tönkre megy.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A 2 mágnes kb140°-ra vanGyula-bá írta:
A leégés ügye meg van oldva, igaz másképp mint a javaslatod (egyszerűbben).
Igen a jeladónál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
Esetleg ETZ-re, hagyományos megszakítós gyújtáshoz egyéb ajánlott, kipróbált, könnyebben beszerezhető trafót ismertek (a gyárin kívül)?
Sajna DDR-es trafót, felénk már az autóbontókban sem tudok beszerezni, pedig nem lakom kis városban..
Gondolkodtam a régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Esetleg ETZ-re, hagyományos megszakítós gyújtáshoz egyéb ajánlott, kipróbált, könnyebben beszerezhető trafót ismertek (a gyárin kívül)?
Sajna DDR-es trafót, felénk már az autóbontókban sem tudok beszerezni, pedig nem lakom kis városban..
Gondolkodtam a régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Re: Elektronika
A leégés ügye meg van oldva, igaz másképp mint a javaslatod (egyszerűbben).sunbim írta:És megoldódna az álló motornál rajtafelejtett gyújtásnál a trafó/elektronika leégés.
Jeladónál oldottad meg?
Igen a jeladónál.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Sőt lehet h. felesleges az állandó 140 fokos szög is . Inkább tudni kellene mennyi idő alatt mágneseződik fel teljesen a trafó, és annak megfelelő max. bekapcsolási időkorláttal rákapcsolgatni a gyújtást minden fordulatnál. Megoldódna a túlmelegedés is.Gyula-bá írta:Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik.K.Imi írta:Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
És megoldódna az álló motornál rajtafelejtett gyújtásnál a trafó/elektronika leégés.
Gyula-bá: ,,Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik."
Jeladónál oldottad meg?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik.K.Imi írta:Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
Re: Elektronika
dkari írta:Ha jól értem etz-nél ez "gyári hiba"? lehet a lada samara trafó se az igazi orvoslása a problémának de egyenlőre működik
Kérdésem nekem is, hogy milyen trafót kellene tenni ETZ-be, hogy jó legyen?
K.Imi írta:Hozzám teljesen gyári állapotában került a motor, gyári trafó és jeladós gyújtás
Nem tudom de nehezen tudom elképzelni, hogy a precíz német mérnökök erre nem gondoltak. Az is lehet, hogy valamelyik előző tulaj már cserélte a tekercset és olyat tett fel ami nem az elektronikához való.
Ha a szamaráé bevált akkor használd azt, már bizonyított, jó bele.
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
Hozzám teljesen gyári állapotában került a motor, gyári trafó és jeladós gyújtásGyula-bá írta:Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Ha jól értem etz-nél ez "gyári hiba"? lehet a lada samara trafó se az igazi orvoslása a problémának de egyenlőre működik
Kérdésem nekem is, hogy milyen trafót kellene tenni ETZ-be, hogy jó legyen?
MZ ETZ 251e '89
Re: Elektronika
Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Re: Elektronika
Az elektronikus gyújtások, mivel nagyobb áramot képesek szolgáltatni (és nem kell aggódni a megszakító beégése miatt), "erõsebb" trafókat is meg tudnak hajtani. Érdemes a trafót is cserélni, egyrészt erõsebb szikrát fogunk kapni, másrészt nem árt az öreg trafót újra cserélni.hell írta:Aha a lényeg a trafó halt meg. Nem is összefüggést kerestem csak kérdeztem, hogy ki kivel. Olvastam olyat, hogy nem szabad valami nagyobb trafót betenni mert az nem jó az elektronikának. De mivel nem vágom ezt a témát annyira így nem tudom egy trafón mit kell mérni vagy nézni, hogy jó legyen. Szikra erején segített valamit ez a módosítás amúgy mert erre sem derült fény eddig hogy érdemes egyáltalán módosítani valamilyen másfajta trafóval?Krepp írta:Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
http://www.baro-ker.hu/images/tr%2011%20trafo.JPG
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha a lényeg a trafó halt meg. Nem is összefüggést kerestem csak kérdeztem, hogy ki kivel. Olvastam olyat, hogy nem szabad valami nagyobb trafót betenni mert az nem jó az elektronikának. De mivel nem vágom ezt a témát annyira így nem tudom egy trafón mit kell mérni vagy nézni, hogy jó legyen. Szikra erején segített valamit ez a módosítás amúgy mert erre sem derült fény eddig hogy érdemes egyáltalán módosítani valamilyen másfajta trafóval?Krepp írta:Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
hell
esetleg próbáld meg lada samara trafót, nekem az bevált a gyári hallos gyújtással 250-es ETZ-n
nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni, hogy megfogni nem lehetett annyira meleg volt, leállt a motor leállt a motor és csak akkor indult be ha vártam kb negyedórát míg lehűlt valamennyire...
Először próbálgattam gyári trafókat amik kölcsönben voltak stb, de minddel ugyan ezt csinálta, vettem egy lada samara trafót és a probléma megoldódott (bár a hibát nem biztos, hogy sikerült ezzel orvosolni, de amíg így működik a motor addig így marad)
esetleg próbáld meg lada samara trafót, nekem az bevált a gyári hallos gyújtással 250-es ETZ-n
nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni, hogy megfogni nem lehetett annyira meleg volt, leállt a motor leállt a motor és csak akkor indult be ha vártam kb negyedórát míg lehűlt valamennyire...
Először próbálgattam gyári trafókat amik kölcsönben voltak stb, de minddel ugyan ezt csinálta, vettem egy lada samara trafót és a probléma megoldódott (bár a hibát nem biztos, hogy sikerült ezzel orvosolni, de amíg így működik a motor addig így marad)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára K.Imi 2013.01.08. 19:44-kor.
MZ ETZ 251e '89
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
És utánna mi lett? Melyik volt a gyenge láncszem gyári elektronika vagy a Honda trafó?Krepp írta:Nekem gyári elektronikával ment a Honda trafó 2 évig...
Ja igen és hol lehet beszerezni ilyen trafót és persze mennyiért?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem 3 éve üzemel az MZ-ben VFR trafó. Egyszer Horvátországban megszivatott. Leesett róla a saru.
Amugy nincs gond vele.
Amugy nincs gond vele.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem gyári elektronikával ment a Honda trafó 2 évig...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég