Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2020.02.18. 15:38

Igen, nagyon szépen köszönöm! :-)
kiszsebi írta:
2020.02.11. 17:11
Csöpi írta:
2020.01.29. 23:36
Tisztelt Fórumtársak!

Segítségeteket szeretném kérni, a gyári tranzisztoros gyújtás kapcsolási rajzára és alkatrész értékeire lenne szükségem. (Javításra kaptam egy gyári panelt, elázott. Próbáltam a tulajt rábeszélni egy új panellel való kiváltására, de Ő ragaszkodik az eredeti áramkör felélesztéséhez) :roll:

Köszönettel: Kovács Tibor
Ezt keresed:
mz_elektronikus_gyujtas.jpg
:?:

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2628
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.02.11. 17:11

Csöpi írta:
2020.01.29. 23:36
Tisztelt Fórumtársak!

Segítségeteket szeretném kérni, a gyári tranzisztoros gyújtás kapcsolási rajzára és alkatrész értékeire lenne szükségem. (Javításra kaptam egy gyári panelt, elázott. Próbáltam a tulajt rábeszélni egy új panellel való kiváltására, de Ő ragaszkodik az eredeti áramkör felélesztéséhez) :roll:

Köszönettel: Kovács Tibor
Ezt keresed:
mz_elektronikus_gyujtas.jpg
:?:

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.02.11. 14:43

Vak valakinek bármilyen tapasztalata kis TS-en a müller féle Hall jeladós gyújtásról?

Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2020.01.29. 23:36

Tisztelt Fórumtársak!

Segítségeteket szeretném kérni, a gyári tranzisztoros gyújtás kapcsolási rajzára és alkatrész értékeire lenne szükségem. (Javításra kaptam egy gyári panelt, elázott. Próbáltam a tulajt rábeszélni egy új panellel való kiváltására, de Ő ragaszkodik az eredeti áramkör felélesztéséhez) :roll:

Köszönettel: Kovács Tibor

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2020.01.09. 19:32

Mesko22 írta:
2020.01.08. 23:33
Helló
Valaki egy kapcsolási rajzot tud mz 1958 as modell 125cc sehol nem kapok egy normális rajzot. Köszi 👌😌
Szia!
Ha jól látom, neked az Mz Rt 125/2 kell.
http://www.ddrmoped.de/typ/mz/rt_125_2/schaltplan
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php

Mesko22
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.01.08. 23:29
MZ-d típusa: 1958

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mesko22 » 2020.01.08. 23:33

Helló
Valaki egy kapcsolási rajzot tud mz 1958 as modell 125cc sehol nem kapok egy normális rajzot. Köszi 👌😌

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Kapcsolási rajz

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.23. 21:41

Szia! Köszi! Közben találtam egy ETZ-251-es kapcsolási rajzot ami nagyon hajaz az én mocim elektronikájára. Elképzelhető, hogy az utolsó 250-esek elektronikája megegyezik az 251-el?

Valaki az előző tulajok közül kicsit szétgányolta gyújtás elektronikát. Ez csak egy sima Darlingtonos áramkör, semmi extra. Szeretném valahogy visszaállítani a dobozának az eredeti kinézetét és az eredeti helyén rögzíteni. Van valakinek fotója arról, hogyan kéne kinéznie a doboznak, és hova, hogyan lett rögzítve?
Zorka írta:
2019.12.23. 21:14
Alibiman írta:
2019.12.23. 17:11
Uraim, keresek valamilyen normális felbontású kapcsolási rajzot 89-es ETZ-250-hez. Tudna valaki segíteni? Elnézést kérek, ha ez a kérés már korábban is előfordult itt, de hiába keresgéltem, valahogy nem találtam semmit. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
https://logout.hu/dl/upc/2015-03/231565 ... 50_12v.jpg
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=19695
https://veteran.forum.hu/filedata/fetch ... 1490117580
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
http://www.miraculis.de/aw/mz/text/etz250b/schaltg.gif

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kapcsolási rajz

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.23. 21:14

Alibiman írta:
2019.12.23. 17:11
Uraim, keresek valamilyen normális felbontású kapcsolási rajzot 89-es ETZ-250-hez. Tudna valaki segíteni? Elnézést kérek, ha ez a kérés már korábban is előfordult itt, de hiába keresgéltem, valahogy nem találtam semmit. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
https://logout.hu/dl/upc/2015-03/231565 ... 50_12v.jpg
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=19695
https://veteran.forum.hu/filedata/fetch ... 1490117580
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
http://www.miraculis.de/aw/mz/text/etz250b/schaltg.gif

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Kapcsolási rajz

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.23. 17:11

Uraim, keresek valamilyen normális felbontású kapcsolási rajzot 89-es ETZ-250-hez. Tudna valaki segíteni? Elnézést kérek, ha ez a kérés már korábban is előfordult itt, de hiába keresgéltem, valahogy nem találtam semmit. Előre is köszönöm a segítséget!

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.11.30. 16:26

aronpfabian írta:
2019.11.29. 13:23
popitty írta:
2019.11.29. 10:19
Sziasztok!
A Ts-emen ami sajna 6V-os rendszer szeretném az indexrelét elektromosra cserélni. Azonban nem tudom ez lehetséges-e. Látok 6V-os robogóhoz való reléket amik 3 érintkezősek de nem tudom miket kell rákapcsolni. Ráadásul a Ts-nél a töltésjelzés is az indexrelén keresztül megy. Viszont ugyanilyen indexrelé mint az enyém 3 érintkezős is létezik. Mit kell ezekre kapcsolni.
Töltésjelző az eredeti bekötéssel csak hőszálassal működik, elektronikushoz körbe kell diódázni a bal alsó kék mezőnek megfelelően: https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... s250-1.pdf

A 3. láb vagy test vagy visszajelző, típustól függ. Utóbbi esetben MZ-n kihagyható.
Köszi a válasz!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.11.29. 13:23

popitty írta:
2019.11.29. 10:19
Sziasztok!
A Ts-emen ami sajna 6V-os rendszer szeretném az indexrelét elektromosra cserélni. Azonban nem tudom ez lehetséges-e. Látok 6V-os robogóhoz való reléket amik 3 érintkezősek de nem tudom miket kell rákapcsolni. Ráadásul a Ts-nél a töltésjelzés is az indexrelén keresztül megy. Viszont ugyanilyen indexrelé mint az enyém 3 érintkezős is létezik. Mit kell ezekre kapcsolni.
Töltésjelző az eredeti bekötéssel csak hőszálassal működik, elektronikushoz körbe kell diódázni a bal alsó kék mezőnek megfelelően: https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... s250-1.pdf

A 3. láb vagy test vagy visszajelző, típustól függ. Utóbbi esetben MZ-n kihagyható.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.11.29. 10:19

Sziasztok!
A Ts-emen ami sajna 6V-os rendszer szeretném az indexrelét elektromosra cserélni. Azonban nem tudom ez lehetséges-e. Látok 6V-os robogóhoz való reléket amik 3 érintkezősek de nem tudom miket kell rákapcsolni. Ráadásul a Ts-nél a töltésjelzés is az indexrelén keresztül megy. Viszont ugyanilyen indexrelé mint az enyém 3 érintkezős is létezik. Mit kell ezekre kapcsolni.

P. Bence01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2019.09.26. 19:06
MZ-d típusa: Etz 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: P. Bence01 » 2019.09.26. 19:13

Sziasztok!
Az a problémám lenne egy Mz Etz 125 os motoromon hogy nagyon kis szikrát ad azt is néha.. Milyen tippetek lenne? Válaszokat előre is köszönöm

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2019.09.03. 17:51

Köszönöm! Már el is feledkeztem erről a linkről az évek alatt... :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.09.03. 08:25


sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.09.03. 05:01

Hali, a 15-ös láb a kapcsolt feszültség (csak gyujtás ráadás után legyen rajta feszkó), a 67-es pedig a generátor forgórész gerjesztése. És a fém talpát le kell testelni.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2019.09.02. 23:46

Esetleg ha valakinek lenne egy lada feszab. bekötéséről egy kapcsolási rajz azt szívesen venném és előre is köszönöm!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.09.01. 08:35

És mi a helyzet a brit gyártású trafóval (már ha valóban az)? A Lucas-ra gondolok, valamit nekem is be kell szereznem a kis TS-re, mert gyenge szikrát ad már a saját trafójával, volt egy trabi trafóm azzal szép kövér szikrát adott, csak az sajnos nem fér el. 6v-s trafóból meg nem igen láttam eddig még tajwanin kívül mást!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.08.30. 17:59

vasonto írta:
2019.08.30. 08:21
Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.
Szóval nekem ugyan ezt csinálta, amikor vacakolt az akkumulátor. Az elektronikus fesszabályozók nagytöbbsége csak a feszültséget figyeli, de nem ad csepptöltést, így az akkumulátor feszültsége ugyan jó lesz, de szép lassan leszulfátosodik. Vagyis elveszti a kapacitását. Az eredeti generátor és a mágnes jeladós gyújtás jó... volt, amíg új volt. Az utángyártott alkatrészek minősége kritikán aluli. Ide értem a JP akkumulátort is, meg az ugyan olyan, csak más nevű Tajwani szutykokat. Vagy megpróbálsz együtt élni azzal, hogy folyamatosan cserélgeted az alkatrészeket, ameddig a véletlen egy jól működőt nem sodor az utadba, vagy keresel minőségi árut. Én először kiépítettem dinamó helyett generátorosra opto jeladóval, aztán lecseréltem az egészet Wape-ra. Azóta csak a JP-től kellett megszabadulni, de az sem okozott komoly problémát, már csak kellemetlenkedni tudott. Matthej01 jól mondja. Sem a tajwani, sem a Bolgár trafó nem bírja sokáig. A DDR meg régi és nehezen találsz már jót, mert az nagy kincs.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.08.30. 08:56

Erre van 1 nagyon 1 szerű megoldás: Megfogod azt a 30-40 éves hall jeladós retket és olyan messzire kibaszod a francba, hogy többet ne találd meg! Raksz bele kondit meg megszakítót belövöd szemre-fülre és 20 évig nem kell hozzányúlni! Az ilyen hall jeladós vackok a "modern" nyugati autókban is 15-20 év után kifekszik. Ezekből a legfiatalabb is 30 éves? Ugyanilyen amikor jönnek a gyári DDR trafóval....... Ja az is 30-40 éves, meg, hogy megmérte multival és tuti..... Aham csak felmelegedve minden gátlását és szigetelését levetkőzve és 67-szer kiolvadva meg nem mész vele sehova. Veszel 6ezerért egy japó trafót (újat!) meg megszakítót kondival ami kb 1500ft és megszűnnek a gondjaid.

vasonto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2019.08.28. 13:29
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: vasonto » 2019.08.30. 08:21

Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.08.29. 17:20

vasonto írta:
2019.08.29. 16:15
Eddig jól működött, az átalakítás óta több mint 1500km mentem vele. Egy 50km-es út közben adta meg magát valami.Új gyújtótrafót kapott, de ugyan az a helyzet vele. Bekötése a fekete-piros vezeték a 15 pontra, a zöld vezeték ami ugye a BU 921tranzisztor kapcsolja az az 1-es pontra kötve.
Szia! Tudnál kicsivel több infót adni? 6-12V? Van-e szikra? Ha van, akkor milyen? Amikor meghalt hogyan tette? Kap áramot? Jelet? Benzint? Pontosan hogyan is lett átalakítva?

vasonto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2019.08.28. 13:29
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: vasonto » 2019.08.29. 16:15

Eddig jól működött, az átalakítás óta több mint 1500km mentem vele. Egy 50km-es út közben adta meg magát valami.Új gyújtótrafót kapott, de ugyan az a helyzet vele. Bekötése a fekete-piros vezeték a 15 pontra, a zöld vezeték ami ugye a BU 921tranzisztor kapcsolja az az 1-es pontra kötve.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2628
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.08.28. 21:13

vasonto írta:
2019.08.28. 13:34
Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
Pedig trafó gyanús (ha a kondenzátorok is jók az elektronikus gyújtás áramkörében). A bekötés biztos jó? Nem fordítva van? Melyik kábel melyik csatlakozóra van kötve?

vasonto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2019.08.28. 13:29
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: vasonto » 2019.08.28. 13:34

Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.06. 10:11

aronpfabian írta:
2019.08.06. 09:55
motrosmano írta:
2019.08.06. 09:47
Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
Ha zárva van a megszakító/tranzisztor, melegszik a trafó. Ez normális.
Köszi, már kezdtem megijedni, hogy baj van!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.06. 09:55

motrosmano írta:
2019.08.06. 09:47
Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
Ha zárva van a megszakító/tranzisztor, melegszik a trafó. Ez normális.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.06. 09:47

Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.08.05. 13:40

2 dolog lehetséges. 1.: tönrement az akku, kidrítése: terhelővilla. Esetleg kiveszed, feltöltöd, állni hagyod pár napot ellenőrzöd, ha álltában is merült kuka. De ez utóbbi nem egy megbízható módszer. Megoldás: csere. 2.: energiavámpír a motorodban, kiderítés: fogsz egy multimétert (ampermérő üzemmód, sorba kötve az akkuval) és megnézed van e fogyasztás kikapcsolt állapotban. Megoldás amennyiben igen, akkor végignézni: hol és javítani. Egy harmadik variáció ha jóm az akku és nincs rejtett fogyasztó (zárlat) akkor töltés ellenőrzés. Multiméterrel járó motornál különböző fordulatokon lámpával illetve anélkül.

bigudemeter
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
MZ-d típusa: ,z etz 250e

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bigudemeter » 2019.08.05. 13:29

Mi lehet az oka hogy 1-2 nap után valami leszívja az aksimat(kb-1éves savas akkumlátor 12voltos 9amperos). A motort berugom és nem indul, ha betolom beindul... De az aksi feltöltése után egy rugásra beindul és utána bírja kb 1-2 napig... utána ujra felkell töltenem az aksit..

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.06.28. 10:19

Sziasztok.

150-es ETZ forgórészét hova érdemes elvinnem "kommutátor" cserére?

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.27. 15:30

aronpfabian írta:
2019.04.27. 15:06
Bence4093 írta:
2019.04.27. 14:09


Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.
Akkor marad az a kérdés, hogy mit kezdjek a refi visszajelzővel.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.27. 15:06

Bence4093 írta:
2019.04.27. 14:09
aronpfabian írta:
2019.04.27. 11:08


Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.27. 14:09

aronpfabian írta:
2019.04.27. 11:08
Bence4093 írta:
2019.04.27. 07:21


Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.27. 11:08

Bence4093 írta:
2019.04.27. 07:21
csoka írta:
2019.04.25. 15:05
Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.27. 07:21

csoka írta:
2019.04.25. 15:05
Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.26. 08:08

Köszöntem. Nem szeretném fordítva bekötni.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2628
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.04.26. 00:56

Matthej01 írta:
2019.04.25. 20:11
Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.
Tudomásom szerint a japók feketével jelölik a pozitívot...
(ami nekem van, azon inkább zöldes-kék a jel, fekete a kapcsolt pozitív)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.25. 20:11

Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.25. 15:05

Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.25. 15:04

Bence4093 írta:
2019.04.25. 14:43
kiszsebi írta:
2019.04.24. 15:57


Igen, okozhat.
Rendben, akkor megnézem majd.

Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.

Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.
Nem létezett soha. 2AT (lassú) üvegbiztosíték volt gyárilag. Az utángyártott táblán hengeresnek való mind a 4 hely. Érdemes az egész táblát ATO-ra ("késes") cserélni, és beszerezni a 2-4-15-15 méreteket hozzá

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.25. 14:43

kiszsebi írta:
2019.04.24. 15:57
Bence4093 írta:
2019.04.24. 12:49

Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
Igen, okozhat.
Rendben, akkor megnézem majd.

Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.

Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2628
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.04.24. 15:57

Bence4093 írta:
2019.04.24. 12:49

Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
Igen, okozhat.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.24. 12:49

csoka írta:
2019.04.22. 20:48
Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.
Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?

zoltan716
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
Tartózkodási hely: Rábapaty

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan716 » 2019.04.23. 20:55

Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy mi a mérete az MZ TS 250 és a Ducati energia közötti alaplapnak.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.22. 20:48

Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.22. 20:12

Sziasztok.

Éppen egy 150-es ETZ-t vezetékelek újra, és az indexek illetve a világítás már be van kötve, ki szerettem volna próbálni, javarészt sikerült is, indexek ok, visszajelző a km órában is jó, viszont a fordulatszámmérőben a háttér világítás 0, pedig jól van bekötvey illetve a reflektor visszajelző se jó, pedig a bekötése jó, és nem az izzóval illetve a foglalattal van a baj.

A baj ezután következett, hogy miután ezeket megnéztem mi lehet a baj, utána helyzetjelző/világítás/parkfény állásban azonnal elpattan a biztosíték. Csak gyújtás állásban indeyet müködtetve se pattan el.

Első ránézésre nem testel le sehol, illetve a bekötések is jók, szóval nem tudom hirtelen hol lehet a baj.

Pár dologra tudok gondolni, hogy mégis elkötöttem valahol, de mielőtt piszkáltam volna az órákat előtte semmi baj se volt, reflektor is ment hibátlanul, hosszasan.

Vagy lehet az órák világításai / visszajelzői miatt lehet zárlatos? Mert a fodulatszámmérőben semmi se világít, illetve a km órában is csak az index visszajelző meg az egyik háttérvilágítás jó csak, pedig az izzók meg a foglalatok jók.

Valami tippetek volna?

Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.18. 16:17

aronpfabian írta:
2019.04.18. 15:40
motrosmano írta:
2019.04.18. 13:46
Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Trafó!
Köszönöm jóbarát =D> , úgy néz ki ennyi volt a probléma! \:D/

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.18. 15:40

motrosmano írta:
2019.04.18. 13:46
Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Trafó!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.18. 13:46

Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 21 vendég