Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

dkari írta: Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban :shock:
Én is kíváncsi vagyok rá, ezért fogom majd egyszer kipróbálni. Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Hell írta:

"De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi...."


Engem se :)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Nem tudom, ha a gy. hézagot nem viszed 0,6-0,7-0,8? fölé akkor nem valószínű, hogy baja legyen.

Ma megyek a HQ-boltba van nekik 220pF/15kV kondijuk 460 Ft/db áron, (sorba kell kötni) vegyek két darabot ?
Ha nem állítom nagyobbra a gyertyahézagot, akkor kár az egész hacacáré, a feszültség nem fog növekedni szerintem.
Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban :shock:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Nem tudom, ha a gy. hézagot nem viszed 0,6-0,7-0,8? fölé akkor nem valószínű, hogy baja legyen.

Ma megyek a HQ-boltba van nekik 220pF/15kV kondijuk 460 Ft/db áron, (sorba kell kötni) vegyek két darabot ?
Ha nem állítom nagyobbra a gyertyahézagot, akkor kár az egész hacacáré, a feszültség nem fog növekedni szerintem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:A gyújtásodnak tuti nem lesz tőle baja, ha szerzek egyet, és kipróbálom?
Nem tudom, ha a gy. hézagot nem viszed 0,6-0,7-0,8? fölé akkor nem valószínű, hogy baja legyen.

Ma megyek a HQ-boltba van nekik 220pF/15kV kondijuk 460 Ft/db áron, (sorba kell kötni) vegyek két darabot ?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Krepp írta:Gesszti, találtam neked plazmagyertyát!!!
6cm-es hézaggal...
Vazze, ehhez aztán fel kéne fúrni rendesen a gyertyamenetet a hengerfejben... :mrgreen:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:-
A gyújtásodnak tuti nem lesz tőle baja, ha szerzek egyet, és kipróbálom?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.10. 11:00-kor.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Gesszti, találtam neked plazmagyertyát!!!



Kép

6cm-es hézaggal...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta: Miből lehetne bontani egy-két ilyen kondit? ....
Talán "Keri" a szoci motoroson tud segíteni, én ezt: http://www.hqelektronika.hu/ az egy üzletet tudom amelyik forgalmaz 15 kV-os kondit.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás (kiemelés tölem) után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta).
Mégsem volt olyan "erős" az az elektronika ?
Szikra terén atom volt. Megbizhatóságra már nem annyira. De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi....
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
Megalkotod a "szegényember plazma" gyújtását, nem tudom mi a valóság de van egy olyan érzésem, hogy humbug az egész, olyan mint a mágneses gázfogyasztás (benzin) csökkentő. De ha van kedved és időd 15 kV-os kondikkal (kettő sorban) bajlódni magam is kíváncs volnék egy objektív értékelésre.
Mivel szkeptikus vagyok ezzel a plazmagyújtással, a placebó hatást kizárhatjuk.

Miből lehetne bontani egy-két ilyen kondit? Ha találnék, akkor beruháznék egy 4 pólusú gyertyára hozzá, és 1,2-1,5 mm-es hézaggal kipróbálnám.

Mikrosütőben nincs valami hasonló?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Azon fog áthúzni a szikra? :-k Hacsak nincs egy 30-40Kv-os példányod. :-#
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás (kiemelés tölem) után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta).
Mégsem volt olyan "erős" az az elektronika ?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
Megalkotod a "szegényember plazma" gyújtását, nem tudom mi a valóság de van egy olyan érzésem, hogy humbug az egész, olyan mint a mágneses gázfogyasztás (benzin) csökkentő. De ha van kedved és időd 15 kV-os kondikkal (kettő sorban) bajlódni magam is kíváncs volnék egy objektív értékelésre.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha erősebb szikrát akartok, akkor olyan hengerenkénti trafós mai autót kell keresni, aminek a szikraköze gyárilag 1 mm-re vagy nagyobbra van megadva. Minél nagyobb az ajánlott szikraköz, annál nagyobb feszültségre van méretezve a trafó.

Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hát én nem tudom, de az tuti minél erősebb a szikra annál szebben megy a gép. Így arra jutottam ez talán nem végzetes módosítás és egy próbát megér így belepiszkálok a félig meddig jóba. Annó volt szabi féle kütyüm megszakítóhoz atom szikrát tudott és nagyon szépen ment vele a gép(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta). Engem nem szeretett az a cucc. Így ha egy ilyen módosítással tudok némi javulást elérni akkor már öröm és boldogság. Ha meg nem jön össze akkor ideg és elmebaj a szokásos káoszos pánikhelyzettel vegyítve. :twisted: :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Talán egy kicsit "későn" ('68 ?) születtél, pl. VW "bogár" (korábbi típusok).

Gyula-bá igazad lehet :D !

https://bugparts.hu/vw-bogar-transporte ... -kek-trafo
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!Az én kevéske tudásom szerint a nagyobb szikra tökéletesebb égést eredményez,de hogy teljesítményben mit jelent azt nem tudom!De lehet hogy rosszul tudom![/quote]
daranyi68 írta:Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!

Talán egy kicsit "későn" ('68 ?) születtél, pl. VW "bogár" (korábbi típusok).


Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)

Már megírták neked, ami jól működik azt nem okos dolog szétpiszkálni, érezhető külömbség nem lesz bármit is csinálj, hacsak el nem baltázod.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

daranyi68 írta:Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge... :-#

Itt a lényeg!!!![/quote]
OTT A PONT =D>
A viz szalad, a kő marad!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
Nem egészen ui. bizonyos (kései) szériákat az Mz-vel azonos trafóval szerelték.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Helyesen:
Igen a Bosch a nagyobb!!! Jó 2X! :twisted: :D

Az meg nézőpont kérdése, hogy mi a jó és mi nem. Eddig például erre én nem is gondoltam mi lenne ha másikkal próbálnám ami történetesen jó hozzá. Többek szavára adok csak nem vágnak tán át. :D
Bár az tuti ha egyszer megbabrálja az ember akkor beindul a lavina... :D De az igazi MZ-s ezt fel sem veszi... :twisted:

Ja igen ez mit jelent az egyikbe ez van ütve.? BZM 12V 9 98.
Tetején EE felirat van.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge... :-#[/quote]


Itt a lényeg!!!!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:A szándék a lényeg. :D

A mérete szinte mindegyiknek jóval nagyobb. Jelenleg itt van az asztalomon az emlíett bosch( a régi Wartburg 1.0 is jó a unix szerint és ez nem elektronikus gyujtáshoz van tervezve persze lehet jó nem tudom nem értek hozzá súlya jó, önvédelmi eszköznek is hibátlan :) ) és egy MZ trafó és igen a Bosch kb. jó 2X akkora. Aksi körül majd csak elfér az gyujtáselektronika mellett valahol. Már csak az a lényeg honnan szedjek egy jó példány viszonylag olcsón + nagyobb kábelt.

Igen az MZ trafó lényegesen nagyobb!Nekem is a szerszámos dekliben fért el kiszorítva onnan mást :D !Én bontóból szoktam elhozni!Itt a közelben van egy ahol beengednek fitetni és ha szerencsém van akkor ingyen,ha nem akkor is potom áron szerzek be dolgokat!Felétek is csak van valami hasonló hely!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)[/quote]

Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!Az én kevéske tudásom szerint a nagyobb szikra tökéletesebb égést eredményez,de hogy teljesítményben mit jelent azt nem tudom!De lehet hogy rosszul tudom!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nagy igazság! :wink: :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Sok trafót lehet kapni börzén.Kb 500- 1000 ft között. A német trafókon meg bele is van sütve az évszám. 86 utáni trabik elektronikusak, én 89-est vettem 500 ungarisse csorintért. :D
Az ökörsütés mellett önvédelmi célokat is szolgál sokkoló fedő név alatt :D
Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge... :-#
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

A szándék a lényeg. :D

A mérete szinte mindegyiknek jóval nagyobb. Jelenleg itt van az asztalomon az emlíett bosch( a régi Wartburg 1.0 is jó a unix szerint és ez nem elektronikus gyujtáshoz van tervezve persze lehet jó nem tudom nem értek hozzá súlya jó, önvédelmi eszköznek is hibátlan :) ) és egy MZ trafó és igen a Bosch kb. jó 2X akkora. Aksi körül majd csak elfér az gyujtáselektronika mellett valahol. Már csak az a lényeg honnan szedjek egy jó példány viszonylag olcsón + nagyobb kábelt.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

daranyi68 írta:
zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
A 4T nem is annyira sokkal nagyobb mint a 2T trabi trafó!De akkora szikrát ad hogy ökröt lehet vele sütni! :wink: Valamit valamiért!

Most akkor ha lenne egy 6v-os négyüteműhöz való trafóm akkor azzal nagyobb szikrát tudna generálni?
Vagy a 6v-os trabi trafóval is? Lenne ennek valami haszna? Gondolok arra hogy nagyobb szikra jobb teljesítmény.
(Ts-150 Gyula-bá gyújtás)
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
A 4T nem is annyira sokkal nagyobb mint a 2T trabi trafó!De akkora szikrát ad hogy ökröt lehet vele sütni! :wink: Valamit valamiért!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

És, hogy helyes legyen a link daranyi68! :D

http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419[/quote]

Szánom bánom bűnömet,de bocsáss meg! :D A szándék jó volt!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha tehát akkor: TRABANT 1.1 (régebbi jeladós trabanté is) WARTBURG 1.3, Lada Samara, Honda VFR trafók jók lehetnek dióhélyban. A lényeg, hogy elektronikus gyujtáshoz készüljenek röviden. Ezek mind jók és nem teszi tönkre az elektronikát. Szépen lassan csak összeáll a kép. :D

És, hogy helyes legyen a link daranyi68! :D

http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

ETZmanus írta:régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Ha a motorod 12 V-os akkor elvileg bármelyik gk. trafót használhatod, csak arra vigyázz, hogy egyes típusokban (főként francia) előtét ellenállással korlátozzák a trafó áramát, ilyen trafót ne rakj rá a mocira.
Olaj töltésű trafó sem ajánlott mert megdöntött szerelés esetén az olaj gyakran kifolyik és a trafó tönkre megy.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:
A leégés ügye meg van oldva, igaz másképp mint a javaslatod (egyszerűbben).
Igen a jeladónál.
A 2 mágnes kb140°-ra van :D
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!
Esetleg ETZ-re, hagyományos megszakítós gyújtáshoz egyéb ajánlott, kipróbált, könnyebben beszerezhető trafót ismertek (a gyárin kívül)?
Sajna DDR-es trafót, felénk már az autóbontókban sem tudok beszerezni, pedig nem lakom kis városban..
Gondolkodtam a régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:És megoldódna az álló motornál rajtafelejtett gyújtásnál a trafó/elektronika leégés.

Jeladónál oldottad meg?
A leégés ügye meg van oldva, igaz másképp mint a javaslatod (egyszerűbben).
Igen a jeladónál.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá írta:
K.Imi írta:Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik.
Sőt lehet h. felesleges az állandó 140 fokos szög is . Inkább tudni kellene mennyi idő alatt mágneseződik fel teljesen a trafó, és annak megfelelő max. bekapcsolási időkorláttal rákapcsolgatni a gyújtást minden fordulatnál. Megoldódna a túlmelegedés is.
És megoldódna az álló motornál rajtafelejtett gyújtásnál a trafó/elektronika leégés.

Gyula-bá: ,,Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik."

Jeladónál oldottad meg?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

K.Imi írta:Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta:Ha jól értem etz-nél ez "gyári hiba"? lehet a lada samara trafó se az igazi orvoslása a problémának de egyenlőre működik

Kérdésem nekem is, hogy milyen trafót kellene tenni ETZ-be, hogy jó legyen? :)
K.Imi írta:Hozzám teljesen gyári állapotában került a motor, gyári trafó és jeladós gyújtás

Nem tudom de nehezen tudom elképzelni, hogy a precíz német mérnökök erre nem gondoltak. Az is lehet, hogy valamelyik előző tulaj már cserélte a tekercset és olyat tett fel ami nem az elektronikához való.
Ha a szamaráé bevált akkor használd azt, már bizonyított, jó bele.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Gyula-bá írta:
K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.

Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Gyula-bá írta:
K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.
Hozzám teljesen gyári állapotában került a motor, gyári trafó és jeladós gyújtás

Ha jól értem etz-nél ez "gyári hiba"? lehet a lada samara trafó se az igazi orvoslása a problémának de egyenlőre működik

Kérdésem nekem is, hogy milyen trafót kellene tenni ETZ-be, hogy jó legyen? :)
MZ ETZ 251e '89
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:
Krepp írta:Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
Aha a lényeg a trafó halt meg. Nem is összefüggést kerestem csak kérdeztem, hogy ki kivel. :) Olvastam olyat, hogy nem szabad valami nagyobb trafót betenni mert az nem jó az elektronikának. De mivel nem vágom ezt a témát annyira így nem tudom egy trafón mit kell mérni vagy nézni, hogy jó legyen. Szikra erején segített valamit ez a módosítás amúgy mert erre sem derült fény eddig hogy érdemes egyáltalán módosítani valamilyen másfajta trafóval?
Az elektronikus gyújtások, mivel nagyobb áramot képesek szolgáltatni (és nem kell aggódni a megszakító beégése miatt), "erõsebb" trafókat is meg tudnak hajtani. Érdemes a trafót is cserélni, egyrészt erõsebb szikrát fogunk kapni, másrészt nem árt az öreg trafót újra cserélni.
http://www.baro-ker.hu/images/tr%2011%20trafo.JPG
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Krepp írta:Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
Aha a lényeg a trafó halt meg. Nem is összefüggést kerestem csak kérdeztem, hogy ki kivel. :) Olvastam olyat, hogy nem szabad valami nagyobb trafót betenni mert az nem jó az elektronikának. De mivel nem vágom ezt a témát annyira így nem tudom egy trafón mit kell mérni vagy nézni, hogy jó legyen. Szikra erején segített valamit ez a módosítás amúgy mert erre sem derült fény eddig hogy érdemes egyáltalán módosítani valamilyen másfajta trafóval?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

hell

esetleg próbáld meg lada samara trafót, nekem az bevált a gyári hallos gyújtással 250-es ETZ-n

nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni, hogy megfogni nem lehetett annyira meleg volt, leállt a motor leállt a motor és csak akkor indult be ha vártam kb negyedórát míg lehűlt valamennyire...

Először próbálgattam gyári trafókat amik kölcsönben voltak stb, de minddel ugyan ezt csinálta, vettem egy lada samara trafót és a probléma megoldódott (bár a hibát nem biztos, hogy sikerült ezzel orvosolni, de amíg így működik a motor addig így marad)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára K.Imi 2013.01.08. 19:44-kor.
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Krepp írta:Nekem gyári elektronikával ment a Honda trafó 2 évig...
És utánna mi lett? Melyik volt a gyenge láncszem gyári elektronika vagy a Honda trafó? :)

Ja igen és hol lehet beszerezni ilyen trafót és persze mennyiért?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nekem 3 éve üzemel az MZ-ben VFR trafó. Egyszer Horvátországban megszivatott. Leesett róla a saru. :twisted:
Amugy nincs gond vele.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Nekem gyári elektronikával ment a Honda trafó 2 évig...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég