pl. bakimate - a kábelkirálysmate írta:ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/

pl. bakimate - a kábelkirálysmate írta:ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
Örülök hogy tudtunk segíteni majd írj hogy működik-e rendesenbladzser írta:Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
Én arra gondoltam ha forrasztgat akkor sem megy el a gyújtása és akkor nem kell jelölgetnisem az alaplapot hogy jó helyen van e csak a tekercset cseréli akkor nem megy el a gyújtás de mind a két megoldás szerintem használható enyém talán kicsit körülményesebb.zsakfos írta:Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó![]()
![]()
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó![]()
![]()
Csináld meg úgy hogy csak a tekercset cseréled semmi mást kiforrasztod az állórészből kikapod a csavarokat majd jöhet a csere darab beleforrasztod lecsavarod azt ennyi csak vigyázz hogy a 3 kivezetést ne cseréld fel hátha akkor meg azrt nem lenne jóbladzser írta:nova001155 írta: Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.
etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet
Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatosA vezetéket megnéztem az jó, rámértem.
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó![]()
![]()
nova001155 írta:Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet
Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Jó gondolat!jura györgy írta:hali a működő gépből kéne kölcsön venni az álló részt ha úgy sem jó akkor a forgó részt is itt a tél ez az idő ere való üdv juragy
bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
A kondit csak most raktam be próbaképp.young boys írta:Szénkefe DF+ vezeték le...bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...![]()
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés![]()
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Müszert a két szénkefére és ott mérj ellenállást.
Ott lesz a hiba...
Mérjél még a szénkefe DF+ és a forgórész teste között is ellenállást!
Ott szakadásnak kell lennie.
Próbáld meg a kondit kivenni az árakörből mert az is okozhat gondott.
Csak az akku maradjon.
YB
Cserélt!jura györgy írta:hali próbáltál szabályozót cserélni ? üdv juragy
Az azért függ attól hogy merre van a tekercsben a zárlat és mennyi menet van kiesve...nyemi írta:Nem tán esetleg forgórész menetzárlatára gondolsz.De akkor annak már szaga van.young boys írta:Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.
Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.
Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Nem tán esetleg forgórész menetzárlatára gondolsz.De akkor annak már szaga van.young boys írta:Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.
Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.
Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Feszültség szabályzó test-je rendbe? Amúgy elektronikus vagy mechanikus ?bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...![]()
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés![]()
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Szénkefe DF+ vezeték le...bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...![]()
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés![]()
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Én szerintem az meg jó .Az ellenállás mérés is jó értéket mutat szóval semmi okom a forgórész hibájára gondolni, ha csak a szénkefék nem nagyon rövidek vagy a csúszó gyűrű nem üt nagyon. Persze ezeket látni kéne. Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.young boys írta:A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?
De akkor sem működik a forgórész...
Ha neked is szakmába vág akkor tudnod kell hogy hogyan épül fel a gerjesztéssel a mágnesses kör.
Na ez az ami a kis barátunknál nincs meg.
Ja rajz...
Nekem eddig csak ez volt meg:
És ez mindenre jó csak hibakeresésre nem.
nyemi írta:young boys írta:Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?
Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +
A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.
Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg
100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
"Sehol" , na akkor nézd meg a képet és csodálkozz:) Gerjesztő körről beszélünk.
young boys írta:Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?
Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +
A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.
Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg
100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
Biztos ? Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?). A forgórész és a feszültség szabályzó közt:).young boys írta:"Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed,..."
Na ez így ebben a formában hibás következtetés...
Az a lámpa a fesszabályozóról kap feszültséget(meg az akkuról).
Még mindig azt mondom hogy a forgórész vagy nem kap feszültséget, vagy szakadt mert nem épül fel a mágneses tér és ezért nincs töltésed!
YB
A töltés visszajelző lámpa müködése:nova001155 írta:Helo a forgórésznél ne a szénkefére mérj rá hanem a csúszógyűrűkre úgy hogy mind a 2 szénkefét vagy kiveszed vagy lekötödbladzser írta:Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)
Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.
Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.
Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.
BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)
Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.
A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.
Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.
Valaki valami ötlet?
ott a gyári adat 4,2+-0,3 Ohm nekem pl 5,6 van az én forgórészemnél és van töltés majd nézd meg hogy nem-e vaszáratos multi egyikfele az egyik csúszógyűrűre a másik meg testre ha ott mutat valamit akkor vaszárlat van. Az állórészt meg úgy tudod megnézni jó e hogy megméred a kivezetések között az ellenállást gyári adat 0,32 Ohm nekem itt 1,3 van ha valamelyik kettő között nincs azaz végtelen az ellenállás akkor az szakadt ezt is nézd meg vaszálatos e multi egyikfele az egyik kivezetésre másik meg a testre vagyis az állórész lemezkötegére és nézed meg mind a 3 kivezetést így és ha mutat valamit akkor vaszálatos. Mivel azt írtad hogy működő motorról lett lekapva az elektronikus fesszab meg a diódahíd ezért annak csak jónak kéne lennie. Hírtelen ennyit tudtam összeszedni. ha nem jön be ezek eggyike sem akkor nem tudom mi lehet a bibi. Majd talán más.
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég