pl. bakimate - a kábelkirálysmate írta:ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
Elektronika topik - a pokol kapuja
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
http://e-motorparts.addel.hu/
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
Szia! Nem köthetnek bele,mivel eredetileg nincs nem is kérhetik ezért!Tőlem sosem kérték a peresen, gps sincs gyárilag meg kamera az Mz-ken mégsem szólnak,hogy tegyünk rá
Re: Elektronika
hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali sok a gond az utánagyártott szeméttel üdv juragy
Re: Elektronika
Üdv Urak!
Hétvégén eltettem téli pihenőjére kicsiny motoromat.
Meglestem a dinamót, és elszörnyedve láttam, hogy a nyáron betett új szénkefék majdnem elfogytak. Szerintetek ez normális, vagy tudjam be annak, hogy fos utángyártott kefék voltak. A gyári kefék kibírtak 20 év használatot, de ezzel nem tudom mit kezdjek amit most tapasztaltam. Vagy próbáljak betenni kicsivel keményebb keféket-persze ha találok. Várom a válaszokat, és köszi előre is!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Hétvégén eltettem téli pihenőjére kicsiny motoromat.
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
És még én is tanultam ebből az esetből!
YB
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali örvendek hogy megfogattad a tanácsomat bízok benne hogy jó lesz szép dolog a SIKERÉLMÉNY meg látod üdv. juragy
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Örülök hogy tudtunk segíteni majd írj hogy működik-e rendesenbladzser írta:Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Én arra gondoltam ha forrasztgat akkor sem megy el a gyújtása és akkor nem kell jelölgetnisem az alaplapot hogy jó helyen van e csak a tekercset cseréli akkor nem megy el a gyújtás de mind a két megoldás szerintem használható enyém talán kicsit körülményesebb.zsakfos írta:Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó![]()
![]()
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Én is azt tettem volna hogy az egész rendszert csere az a biztos nem itt barkóbázunk mi lehet a gond.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Bladzer!!!
Szerencsés ember vagy hogy van egy másik motor a közeledben amin működött a töltés.
Nem is értem miért nem cserélted már rég át az egész generátort caklipakli?
Rögtön kiderülne hogy ott van-e a bajság.Viszont ha kiszereled az állórészt,akkor tedd egymás mellé a másikkal az asztalra azt méricskélj mindkettőn ahogy eddig is.Kiderül rögtön hogy van-e eltérés.Az asztalon nem zavar be a vezetékelés meg miegymás.
Amúgy még ami baromira szivatni tudja az embert,az a fesszabályzó testelése.Annak atombiztosnak kell lennie.Ez csak egy tipp,de érdemes megnézni.
Szerencsés ember vagy hogy van egy másik motor a közeledben amin működött a töltés.
Nem is értem miért nem cserélted már rég át az egész generátort caklipakli?
Rögtön kiderülne hogy ott van-e a bajság.Viszont ha kiszereled az állórészt,akkor tedd egymás mellé a másikkal az asztalra azt méricskélj mindkettőn ahogy eddig is.Kiderül rögtön hogy van-e eltérés.Az asztalon nem zavar be a vezetékelés meg miegymás.
Amúgy még ami baromira szivatni tudja az embert,az a fesszabályzó testelése.Annak atombiztosnak kell lennie.Ez csak egy tipp,de érdemes megnézni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó![]()
![]()
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Kill! Gondolom ez nem garanciális probléma (nagyon húztuk neki
)
Javaslom hogy a panelról óvatos vakargatással távolítsd el a műgyanta réteget , a saruk tövénél, ahol a panelra van ráforrasztva. Egészen addig amíg a tiszta forrasztást nem látod. Akkor le tudod forrasztani mindegyik sarut (v. maradékát
)
És erre a tiszta ,,forrfülekre" rá tudsz forrasztani olyan szilikon szigetelésű, finom,vékony elemi szálú, sodrott huzalt (hangfalkábel, : szigetszentmiklós; ED elektronik , 0624.517550) ami olyan hosszú , hogy kiérjen a blokk, kábelkorbács rögzítő lemezfülön túl. És ott a nagyobb fajta ~5mm-es saruval megsaruzod, jól leszigetelve . A huzalt a panelról lejövet ne törd meg élesen, hanem egy ívet leírva, feszülés mentesen menjen a rögzítő fülig! A panel tövére ahol a huzal kicsatlakozik, szilikon alapú tömítőanyagból (szilóó
) egy vállat, nyakat készíthetsz hogy jobban tehermentesítve legyen a huzal nyaka.
Szerintem.

Javaslom hogy a panelról óvatos vakargatással távolítsd el a műgyanta réteget , a saruk tövénél, ahol a panelra van ráforrasztva. Egészen addig amíg a tiszta forrasztást nem látod. Akkor le tudod forrasztani mindegyik sarut (v. maradékát
És erre a tiszta ,,forrfülekre" rá tudsz forrasztani olyan szilikon szigetelésű, finom,vékony elemi szálú, sodrott huzalt (hangfalkábel, : szigetszentmiklós; ED elektronik , 0624.517550) ami olyan hosszú , hogy kiérjen a blokk, kábelkorbács rögzítő lemezfülön túl. És ott a nagyobb fajta ~5mm-es saruval megsaruzod, jól leszigetelve . A huzalt a panelról lejövet ne törd meg élesen, hanem egy ívet leírva, feszülés mentesen menjen a rögzítő fülig! A panel tövére ahol a huzal kicsatlakozik, szilikon alapú tömítőanyagból (szilóó
Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Csináld meg úgy hogy csak a tekercset cseréled semmi mást kiforrasztod az állórészből kikapod a csavarokat majd jöhet a csere darab beleforrasztod lecsavarod azt ennyi csak vigyázz hogy a 3 kivezetést ne cseréld fel hátha akkor meg azrt nem lenne jóbladzser írta:nova001155 írta: Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.
etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet
Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatosA vezetéket megnéztem az jó, rámértem.
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó![]()
![]()
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
nova001155 írta:Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet
Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatos
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Jaj de dobálóztok az állórészekkel. Ha lehet felém dobjátok majd én meg tekerem.
Amúgy ez tipikus állórész viselkedés hogy hol jónak hol rossznak méred.Fellazultak a tekercsek lakkozásai , bár én még mindig a csillag pont szigetelésére hajazok.
Üdv.nyemi
Amúgy ez tipikus állórész viselkedés hogy hol jónak hol rossznak méred.Fellazultak a tekercsek lakkozásai , bár én még mindig a csillag pont szigetelésére hajazok.
Üdv.nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Na megnéztem, nem a vezeték a ludas.
Az állórészel lesz valami.
Van itthon egy 250es etz, amit régebben használtam de mostmár csak alkatrésznek van itt.
Arról a motorról van az egyenirányító és a fesz.szab is.
Arra gondoltam, annak az állórészét átrakom ebbe a motorba. Megvalósítható ez???
250-es állórészt 125-ösbe?
Szénkefét nem ette. Mikor megvettem azóta ugyanolyan, nem mértem tolómérővel, de a kopás minimális.
Az állórészel lesz valami.
Van itthon egy 250es etz, amit régebben használtam de mostmár csak alkatrésznek van itt.
Arról a motorról van az egyenirányító és a fesz.szab is.
Arra gondoltam, annak az állórészét átrakom ebbe a motorba. Megvalósítható ez???
250-es állórészt 125-ösbe?
Szénkefét nem ette. Mikor megvettem azóta ugyanolyan, nem mértem tolómérővel, de a kopás minimális.
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Vedd le az állórész mert lehet hogy a csillag ponti kötés szórakozik veled (le testtel).
Le eset róla a varniscső. Meg legalább meglátod milyen állapotba van a tekercselés.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
bladzser mosd ki az állórészt lehet hogy tele van szénporral ami a szénkefékből ered egyébként utóbbi időben nem evet túl sok szénkefét? üdv juragy
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
D+ D-: 11,32V-ennek 14-14.4 V-nak kell lennie
Ha jó a töltés és zselés aksid van.Savasnál 13,2-13,6 V-nak kell lennie.
Az aksid kicsit le van merülve...
Ha jó a töltés és zselés aksid van.Savasnál 13,2-13,6 V-nak kell lennie.
Az aksid kicsit le van merülve...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2010.10.26. 11:11-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Tehát akkor az állórészemnek kuka. Zárlatos lett?
Még lehúzom a sarut a generátorról, illetve az egyenirányítóról és rámérek a vezetékre hogy nem-e csak a vezeték szigetelése sérült...
A forgórésznek kutya baja sincs, szénkefék sincsenek lekopva,stb...
Még lehúzom a sarut a generátorról, illetve az egyenirányítóról és rámérek a vezetékre hogy nem-e csak a vezeték szigetelése sérült...
A forgórésznek kutya baja sincs, szénkefék sincsenek lekopva,stb...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Jó gondolat!jura györgy írta:hali a működő gépből kéne kölcsön venni az álló részt ha úgy sem jó akkor a forgó részt is itt a tél ez az idő ere való üdv juragy
Érdemes megfogadni!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Ez nagy gáz...
Ez tök zárlat...
Kuksizd át a vezetékeket...de gyanús hogy csere!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali a működő gépből kéne kölcsön venni az álló részt ha úgy sem jó akkor a forgó részt is itt a tél ez az idő ere való üdv juragy
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
A forgórész teste a DF szál között miért kell szakadásnak lenni, ott 5,3 ohm van. Ott egy "tekercs" van (mármit a forgórész egy tekercs), ami rézdrótból van, szóval elvileg ellenállással kell hogy rendelkezzen
A két szénkefén 5,3 ohmot mértem.
Bocsi igazad van!
Ezt egy kicsit túlkomplikáltam.
A két szénkefén 5,3 ohmot mértem.
Bocsi igazad van!
Ezt egy kicsit túlkomplikáltam.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Utána néztem a pontos értékeknek.
Forgórész ellenállása:4,2 ohm +-0,3ohm a csúszógyűrűkön mérve.
Állórész fázisok közötti ellenállása: 0,32 ohm
Ezek a gyári adatok.
Forgórész ellenállása:4,2 ohm +-0,3ohm a csúszógyűrűkön mérve.
Állórész fázisok közötti ellenállása: 0,32 ohm
Ezek a gyári adatok.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...
Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
A kondit csak most raktam be próbaképp.young boys írta:Szénkefe DF+ vezeték le...bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...![]()
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés![]()
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Müszert a két szénkefére és ott mérj ellenállást.
Ott lesz a hiba...
Mérjél még a szénkefe DF+ és a forgórész teste között is ellenállást!
Ott szakadásnak kell lennie.
Próbáld meg a kondit kivenni az árakörből mert az is okozhat gondott.
Csak az akku maradjon.
YB
A forgórész teste a DF szál között miért kell szakadásnak lenni, ott 5,3 ohm van. Ott egy "tekercs" van (mármit a forgórész egy tekercs), ami rézdrótból van, szóval elvileg ellenállással kell hogy rendelkezzen
A két szénkefén 5,3 ohmot mértem.
Mégegy dolog. A feszültség furcsán oszlik meg a fesz.szabályzón. Elektronikus fezs szabályzóról van szó.
(Villamosmérnöknek készülök de még a technikusi szinig sem jutotttam el, most fogok érettségizni ^^), értek hozzá ami a dobozban van, de egykét dolog nem tiszta.
Ugyebár: amikor gyújtást ráadom, akkor a fesz. szabályzó DF lába lesz "összekötve" a 61-es szállal.
Így az izzóba áram fog folyni a forgórész tekercsén keresztül, ami így gerjed.
Amikor beindul a motor, akkor nemtudom mi játszódik le a fesz.szabályzóban, valaki, aki tudja leírná? (Arra gondoltam hogy + fesz jelenik meg a D- szálon és akkor az izzó pozitív- pozitívot kap és kialszik.... Úgy mint egy relé, gyújtásnál a DF - 61 van zárva... járó motornál pedig a D- - 61.)
A D+ és B+ nak semmi szerepe nincs a dobozban, simán csak össze van zárva, össze van kötve, nem része a kapcsolásnak...
A fesz. így alakul a szbályzón:
61 D- : 2,7V
DF D- :0,5V
DF 61 :2,7V
D+ 61: 8,37V
D+ DF: 10,6V
D+ D-: 11,32V
Az értékek jók lennének? Fesz. szabályzó lenne hibás, sikerült beszereléskor ráadott gyújtás mellett a fesz.szab. hűtőbordájához érinteni a + szálat...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Cserélt!jura györgy írta:hali próbáltál szabályozót cserélni ? üdv juragy
Egy müködő géppől rakta át.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali próbáltál szabályozót cserélni ? üdv juragy
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Az azért függ attól hogy merre van a tekercsben a zárlat és mennyi menet van kiesve...nyemi írta:Nem tán esetleg forgórész menetzárlatára gondolsz.De akkor annak már szaga van.young boys írta:Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.
Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.
Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Nem tán esetleg forgórész menetzárlatára gondolsz.De akkor annak már szaga van.young boys írta:Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.
Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.
Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
bladzser: A DF kellet volna le test-telni mert úgy a feszültség szabályzót is letesztelted volna.
Üdv. nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.
Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.
Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.
Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Feszültség szabályzó test-je rendbe? Amúgy elektronikus vagy mechanikus ?bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...![]()
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés![]()
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Szénkefe DF+ vezeték le...bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...![]()
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés![]()
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Müszert a két szénkefére és ott mérj ellenállást.
Ott lesz a hiba...
Mérjél még a szénkefe DF+ és a forgórész teste között is ellenállást!
Ott szakadásnak kell lennie.
Próbáld meg a kondit kivenni az árakörből mert az is okozhat gondott.
Csak az akku maradjon.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Én szerintem az meg jó .Az ellenállás mérés is jó értéket mutat szóval semmi okom a forgórész hibájára gondolni, ha csak a szénkefék nem nagyon rövidek vagy a csúszó gyűrű nem üt nagyon. Persze ezeket látni kéne. Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.young boys írta:A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?
De akkor sem működik a forgórész...
Ha neked is szakmába vág akkor tudnod kell hogy hogyan épül fel a gerjesztéssel a mágnesses kör.
Na ez az ami a kis barátunknál nincs meg.
Ja rajz...
Nekem eddig csak ez volt meg:
És ez mindenre jó csak hibakeresésre nem.
Na majd kiderül.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Kezdtek lassan elkanyarodni a témától
Mind a ketten ugyanazt mond gyátok csak más szemszögből várjuk meg hogy mit ír aki kűzd a gondal.
Mind a ketten ugyanazt mond gyátok csak más szemszögből várjuk meg hogy mit ír aki kűzd a gondal.
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?
De akkor sem működik a forgórész...
Ha neked is szakmába vág akkor tudnod kell hogy hogyan épül fel a gerjesztéssel a mágnesses kör.
Na ez az ami a kis barátunknál nincs meg.
Ja rajz...
Nekem eddig csak ez volt meg:

És ez mindenre jó csak hibakeresésre nem.
De akkor sem működik a forgórész...
Ha neked is szakmába vág akkor tudnod kell hogy hogyan épül fel a gerjesztéssel a mágnesses kör.
Na ez az ami a kis barátunknál nincs meg.
Ja rajz...
Nekem eddig csak ez volt meg:

És ez mindenre jó csak hibakeresésre nem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
"Köszönöm a rajzot...De én nem ebből indultam ki."
Hát akkor miből? ETZ-ről beszélünk.
"Minden esetre a véleményemet továbbra is fentartom.
A FORGÓ RÉSZ NEM KAP GERJESZTÉST!!!
AZÉRT VILÁGIT A VISSZAJELZÓ LÁMPA IS!!!
AZ ÁLLÓRÉSZNEK A LEIRT HIBAJELENSÉG ÉS MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN SEMMI BAJA NINCS!!!
AZ HOGY HA A BIZTOSITÉK KIVÉTELÉVEL ELALSZIK A VISSZA JELZÉS AZ TERMÉSZETES ÉS CSAK AZT BIZONYITJA HOGY A BIZTI JÓ ÉS NEM AZT HOGY A FORGÓ RÉSZ FELGERJED!"
A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?
NEM AKARLAK KIOKTATNI DE NEKEM EZ EGYRÉSZT SZAKMÁBA VÁG MÁSRÉSZT NEM KEVESET JAVITOTTAM MÁR!"
Hidd el én is , csak én nem kiabálok
.
Üdv. nyemi
Hát akkor miből? ETZ-ről beszélünk.
"Minden esetre a véleményemet továbbra is fentartom.
A FORGÓ RÉSZ NEM KAP GERJESZTÉST!!!
AZÉRT VILÁGIT A VISSZAJELZÓ LÁMPA IS!!!
AZ ÁLLÓRÉSZNEK A LEIRT HIBAJELENSÉG ÉS MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN SEMMI BAJA NINCS!!!
AZ HOGY HA A BIZTOSITÉK KIVÉTELÉVEL ELALSZIK A VISSZA JELZÉS AZ TERMÉSZETES ÉS CSAK AZT BIZONYITJA HOGY A BIZTI JÓ ÉS NEM AZT HOGY A FORGÓ RÉSZ FELGERJED!"
A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?
NEM AKARLAK KIOKTATNI DE NEKEM EZ EGYRÉSZT SZAKMÁBA VÁG MÁSRÉSZT NEM KEVESET JAVITOTTAM MÁR!"
Hidd el én is , csak én nem kiabálok
Üdv. nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Jó ez a rajz!
Pontos és részletes!
Ilyenekről dolgozok nap mint nap.
YB
Pontos és részletes!
Ilyenekről dolgozok nap mint nap.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
nyemi írta:young boys írta:Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?
Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +
A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.
Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg
100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
"Sehol" , na akkor nézd meg a képet és csodálkozz:) Gerjesztő körről beszélünk.
Köszönöm a rajzot...De én nem ebből indultam ki.
Minden esetre a véleményemet továbbra is fentartom.
A FORGÓ RÉSZ NEM KAP GERJESZTÉST!!!
AZÉRT VILÁGIT A VISSZAJELZÓ LÁMPA IS!!!
AZ ÁLLÓRÉSZNEK A LEIRT HIBAJELENSÉG ÉS MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN SEMMI BAJA NINCS!!!
AZ HOGY HA A BIZTOSITÉK KIVÉTELÉVEL ELALSZIK A VISSZA JELZÉS AZ TERMÉSZETES ÉS CSAK AZT BIZONYITJA HOGY A BIZTI JÓ ÉS NEM AZT HOGY A FORGÓ RÉSZ FELGERJED!
NEM AKARLAK KIOKTATNI DE NEKEM EZ EGYRÉSZT SZAKMÁBA VÁG MÁSRÉSZT NEM KEVESET JAVITOTTAM MÁR!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
young boys írta:Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?
Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +
A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.
Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg
100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
"Sehol" , na akkor nézd meg a képet és csodálkozz:) Gerjesztő körről beszélünk.Üdv nyemi.

Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?
Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +
A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.
Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg
100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +
A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.
Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg
100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Biztos ? Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?). A forgórész és a feszültség szabályzó közt:).young boys írta:"Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed,..."
Na ez így ebben a formában hibás következtetés...
Az a lámpa a fesszabályozóról kap feszültséget(meg az akkuról).
Még mindig azt mondom hogy a forgórész vagy nem kap feszültséget, vagy szakadt mert nem épül fel a mágneses tér és ezért nincs töltésed!
YB
Akkumulátor pozitív - gyújtáskapcsoló- izzó- feszültség szabályzó-biztosíték(2A)-forgórész tekercs-test. Na ez az elő gerjesztő kör.
Érintsd a szénkefére menő vezetéket testre és figyeld a töltésjelző izzót(avagy zárd rövidre a forgórészt), persze csak álló motornál. A fényerő változás megmutatja van e elő gerjesztés(nőni fog a fényerő).A fő gerjesztés akkor lép be amikor beindul a motor és a gerjesztő diódák be pumpáljál izzó és a feszültség szabályzó közé az áramot. Ekkor az izzó kialszik.
Üdv nyemi.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.10.24. 16:38-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
"Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed,..."
Na ez így ebben a formában hibás következtetés...
Az a lámpa a fesszabályozóról kap feszültséget(meg az akkuról).
Még mindig azt mondom hogy a forgórész vagy nem kap feszültséget, vagy szakadt mert nem épül fel a mágneses tér és ezért nincs töltésed!
YB
Na ez így ebben a formában hibás következtetés...
Az a lámpa a fesszabályozóról kap feszültséget(meg az akkuról).
Még mindig azt mondom hogy a forgórész vagy nem kap feszültséget, vagy szakadt mert nem épül fel a mágneses tér és ezért nincs töltésed!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Idézet:"BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez???"
Igen mert álló motornál a töltésjelző izzón(ezért is fontos az értéke :12V/2W) és a feszültség szabályzón keresztül kap áramot a
forgórész (DF). Vigyázat mindig a forgórészhez közelebbi csúszó gyűrű(alsó) a test (fontos)!!!
Mert van gyárilag belül test-telt forgórész is.a csúszó gyűrű csak azért van rajta hogy ne a csapágyakon keresztül kapja az áramot. Ellenállása 4-5 Ohm között jó. Amúgy a forrasztásnál szokta el engedni ahogy a csúszó gyűrűre megy a vezeték.
Idézet:"A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész?"
Valószínű. Menet vagy test zárlatos.
Idézet:"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)"
Semmit, a vagy szakadást (20Mega ohmos méréshatárban)
Üdv.nyemi
Igen mert álló motornál a töltésjelző izzón(ezért is fontos az értéke :12V/2W) és a feszültség szabályzón keresztül kap áramot a
forgórész (DF). Vigyázat mindig a forgórészhez közelebbi csúszó gyűrű(alsó) a test (fontos)!!!
Mert van gyárilag belül test-telt forgórész is.a csúszó gyűrű csak azért van rajta hogy ne a csapágyakon keresztül kapja az áramot. Ellenállása 4-5 Ohm között jó. Amúgy a forrasztásnál szokta el engedni ahogy a csúszó gyűrűre megy a vezeték.
Idézet:"A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész?"
Valószínű. Menet vagy test zárlatos.
Idézet:"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)"
Semmit, a vagy szakadást (20Mega ohmos méréshatárban)
Üdv.nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
A töltés visszajelző lámpa müködése:nova001155 írta:Helo a forgórésznél ne a szénkefére mérj rá hanem a csúszógyűrűkre úgy hogy mind a 2 szénkefét vagy kiveszed vagy lekötödbladzser írta:Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)
Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.
Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.
Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.
BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)
Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.
A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.
Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.
Valaki valami ötlet?
ott a gyári adat 4,2+-0,3 Ohm nekem pl 5,6 van az én forgórészemnél és van töltés majd nézd meg hogy nem-e vaszáratos multi egyikfele az egyik csúszógyűrűre a másik meg testre ha ott mutat valamit akkor vaszárlat van. Az állórészt meg úgy tudod megnézni jó e hogy megméred a kivezetések között az ellenállást gyári adat 0,32 Ohm nekem itt 1,3 van ha valamelyik kettő között nincs azaz végtelen az ellenállás akkor az szakadt ezt is nézd meg vaszálatos e multi egyikfele az egyik kivezetésre másik meg a testre vagyis az állórész lemezkötegére és nézed meg mind a 3 kivezetést így és ha mutat valamit akkor vaszálatos. Mivel azt írtad hogy működő motorról lett lekapva az elektronikus fesszab meg a diódahíd ezért annak csak jónak kéne lennie. Hírtelen ennyit tudtam összeszedni. ha nem jön be ezek eggyike sem akkor nem tudom mi lehet a bibi. Majd talán más.
Az izzó(van akinél led) kap az akkuról egy +12V-os feszültséget.
A másik szál a fesszabályozóra megy és ha van kimenő feszültség akkor a másik láb is +12V-ot kap.
Mivel mind a két lábon egyenlő feszültség(+12V)van az izzó kialszik.
Amikor nincs töltésed a fesszabályozón keresztül testet kap az izzó igy akkor világit.
1:Szerintem elsősorban azt ellenőrizd hogy a forgórész megkapja e az akkuról a +12V-ot.
Vagyis a gerjesztő feszültséget.
2:Az előttem szóló tanácsait fogadd meg és ellenőrizd le a tekercseket.
Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Ez szerintem jó főleg ha szimetrikus.
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett.
Ezt hívják kóbor feszültségnek.
A generátur képes minimálisan felgerjeszteni önmagát de az teljesitmény leadásra alkalmatlan.
Én abban látom a problémát hogy nem épül fel a mágneses erőtér.
Ebben a forgó résznek van nagy szerepe.
Mivel minimális feszültséget mérsz az állórészen szerintem az jó lesz.
Remélem tudtam valamennyit segiteni.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég
