young boys írta:bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt...
Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.
Na most akkor már hol a hiba???
Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.
Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés
Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Szénkefe DF+ vezeték le...
Müszert a két szénkefére és ott mérj ellenállást.
Ott lesz a hiba...
Mérjél még a szénkefe DF+ és a forgórész teste között is ellenállást!
Ott szakadásnak kell lennie.
Próbáld meg a kondit kivenni az árakörből mert az is okozhat gondott.
Csak az akku maradjon.
YB
A kondit csak most raktam be próbaképp.
A forgórész teste a DF szál között miért kell szakadásnak lenni, ott 5,3 ohm van. Ott egy "tekercs" van (mármit a forgórész egy tekercs), ami rézdrótból van, szóval elvileg ellenállással kell hogy rendelkezzen
A két szénkefén 5,3 ohmot mértem.
Mégegy dolog. A feszültség furcsán oszlik meg a fesz.szabályzón. Elektronikus fezs szabályzóról van szó.
(Villamosmérnöknek készülök de még a technikusi szinig sem jutotttam el, most fogok érettségizni ^^), értek hozzá ami a dobozban van, de egykét dolog nem tiszta.
Ugyebár: amikor gyújtást ráadom, akkor a fesz. szabályzó DF lába lesz "összekötve" a 61-es szállal.
Így az izzóba áram fog folyni a forgórész tekercsén keresztül, ami így gerjed.
Amikor beindul a motor, akkor nemtudom mi játszódik le a fesz.szabályzóban, valaki, aki tudja leírná? (Arra gondoltam hogy + fesz jelenik meg a D- szálon és akkor az izzó pozitív- pozitívot kap és kialszik.... Úgy mint egy relé, gyújtásnál a DF - 61 van zárva... járó motornál pedig a D- - 61.)
A D+ és B+ nak semmi szerepe nincs a dobozban, simán csak össze van zárva, össze van kötve, nem része a kapcsolásnak...
A fesz. így alakul a szbályzón:
61 D- : 2,7V
DF D- :0,5V
DF 61 :2,7V
D+ 61: 8,37V
D+ DF: 10,6V
D+ D-: 11,32V
Az értékek jók lennének? Fesz. szabályzó lenne hibás, sikerült beszereléskor ráadott gyújtás mellett a fesz.szab. hűtőbordájához érinteni a + szálat...
De nem történ semmi...
se bumm se szikra....