Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták :D

http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
Relax, don't do it
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Blokk

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

sziasztok.

Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.


U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van :)

http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20

Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva :)
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Fittboy 2010.04.17. 14:59-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

És az elmaradhatatlan szimmeringcsere :D 10 évet állt motornál kell :P
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

kuzsi87 írta:Üdv Mindenkinek!

Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést. :) Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!Én kitakaritanám a tamkot karburátort,lecserélném a váltóban az olajat,megyőződnék rolla hogy a dugó nincs -e leragadva.....
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:Egy másikkal. :D
Ha mégsem az a baj,akkor legfeljebb lesz tartalék trafód.
Kösz,igazad van csak el akartam sumákolni egy bevásárló utat :)
kuzsi87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.04.16. 18:51
MZ-d típusa: TS 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuzsi87 »

Üdv Mindenkinek!

Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést. :) Előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Egy másikkal. :D
Ha mégsem az a baj,akkor legfeljebb lesz tartalék trafód.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja! ](*,) ](*,) Segitségeteket köszönöm!
Gyújtótrafó??? :-k
Az lehet.De hogy lehet kizárni?
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Matthej01 írta:nem nézted még agyújtás nem e fellazult a csavar vagy a karbiban a levegőcsavar
Ezeket ellenőriztem,azok jók
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja! ](*,) ](*,) Segitségeteket köszönöm!
Gyújtótrafó??? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

nem nézted még agyújtás nem e fellazult a csavar vagy a karbiban a levegőcsavar
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja! ](*,) ](*,) Segitségeteket köszönöm!
daranyi68
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.04.16. 22:47-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

mester! osszecsiszolgattam, vetnel ra egy gyogypillantast?
Kép

Kép

Kép

jo lesz vajon igy? az 5 db lamella 14,8 lett
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Jó ok régen csináltam de én ilyen csavarra nem emlékszem csak arra szétszedtem összeraktam és kész. mind1 mz-n meg szerintem főleg nincs ilyen nem láttam még de aztán már a rák tudja :twisted: ha nincs akkor majd most csinálok az enyémre. És megoldódik az egész. amúgy az én blokkom tetején van egy csavar és azt lehet vele szabályozni hogy mennyi olajat okádjon ki... :lol: két álása van teljesen benn akkor semmit vagy bent sincs akkor mindet kiokádja. Látod az enyémen van állítócsavar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ja hát rá kell állítani a körmös csapágyas részt óramutató járásával ellenkezően a kuplungra. Aztán ez a lemez akadályozza meg, hogy visszafelé forduljon. Azért fordítsd meg a lemezt, mert nem ütközött fel a jó oldalon úgy, hogy rögzíteni is tudd csavarral.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Koppány »

csikin írta:A másik oldalán kell állnia. Fordítsd meg a lemezt.
csikin kössz a választ, akkor csak az állítólapot kell megfordítanom? ugyanis a problémám az hogy nem emel ki a kuplung
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

OFF

van egy ilyen célszerszámom s51 simsonhoz, eladó. akit érdekel priviben keressen meg. :mrgreen:

ON
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Van simsonon állítócsavar.
S50 és S51 blokkon is. S50-nek van olyan váltója mint MZ-nek. (ha jól emlékszem)
Egy 8 as anya alatt van a blokk tetején a karbi alatt egy csavar, amivel állítható a váltó. Ez 51-nél. S50-t annyira nem ismerem, de annak is állítható a váltója.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Egész pontosan a váltótengelyen(bütyköstengely)lehet állitani akkor, ha vagy lefelé vagy felfelé nem veszi rendesen a fokozatokat.
Na de ez Mz fórum nem Simson. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Szerintem is van.
Egyik Simsonos havernak múltkor elfogyott az 1-es sebessége, meghúzott egy csavart a blokk tetején és mentünk tovább. :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Matthej!

Van egy állatócsavar Simsonban a blokk tetején, ha jól emlékszem, még Simsonos koromból.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Meg ne haragudj de simsonon hol állítasz te bármit is a váltón arra lennék kiváncsi. Mert azt is szereltem sőt 3 sebességesbe raktam 4. et nem nagy szám de abba sem kell állítgatni. 2. ba azért dobálja ki mert valami el van kopva de ha nekem visszatértve simsonnál mutatsz olyat amival a váltón allítasz akkor egye fene elhiszem de ha emlékezetem nem csal akkor a nagy büdös semmit tudsz állítani.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A másik oldalán kell állnia. Fordítsd meg a lemezt.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi képen a csapágyperselyen lévő egymással szemben elhelyezkedő két bevágás jól áll-e annak függvényében , hogy a kuplungfedél és a húzóorsó között be van állítva az a bizonyos 11 mm? (szerintem nem de nem vagyok benne biztos)

Kép

Előre is kössz a válaszokat!
DAvidee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.07.28. 17:13
Tartózkodási hely: Kõtelek
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DAvidee »

Hát szét lett szedve a blokk és gondolom ujra kell állitani a váltót mint pl a simsonon vagy nem?Meg 2dikból kidobálta és arra gondolok h állitás baja volt.Vagy akkor egyáltalán nem kell ezeken váltót állitani még akkor sem ha szét volt huzva?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Natúr TS250-be ETZ főtengelyt szeretnék. De miután ide írtam utánanéztem és 10-es szimmering van benne, így már kiderült :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csikin írta:A TS250 főtengelye kuplung oldalon rövidebb mint a ts 250/1-é ? komoly dilemmában vagyok #-o
Szerintem nem rövidebb.Mi a probléma?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A TS250 főtengelye kuplung oldalon rövidebb mint a ts 250/1-é ? komoly dilemmában vagyok #-o
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát a váltót tudod a ts -eken is ott kell állítani ahol a blokk oldalábol kijön egy tengely azon egy kar és azt a kart húzod fel vagy le és így állítod 1-es be 2-esbe stb :twisted: . Ezeken amúgy nincs mit állítani. Mit szeretnél orvosolni :?:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Andrei írta:
conus írta:andrei:

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka. :cry: :-({|= :mrgreen:
Hát ez csodálatos...
megrángattam a főtengelyt, fel-le irányban minimálisat kotyogott, tengelyirányban viszont elég sokat, kb 3mm-t, lehetett mozgatni rendesen
mitől veri szét magát?
ha úgyis szétveri magát, miért cseréljek főtengelyt? mi a baja tulképp? centírozni nem lehet?
a tengely (20mm) átmérője túl kicsi ahhoz a tömeghez (sonkák) amit cipel.
ezért, kb 25-30e km után a kisTZ főtengelye és csapágyai kukák.
azért kell főtengelyt cserélned, mert a tengely is lekopott a csapágybelsőgyűrűben levő kopogástól. az új csapágy is leesne róla hidegen.
új csapágyak, új főtengely (tajvani szutyoknak a generátoroldali menetjét ellenőrizd mielőtt berakod mert többnyire nincs jól megcsinálva)
meg én a két baloldali csapágyat bekentem csapágyragasztóval. :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
DAvidee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.07.28. 17:13
Tartózkodási hely: Kõtelek
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DAvidee »

Helo!
MZ TS 125ösön hogy kell állitani a váltót és hol?
Sürgös lenne
Köszi
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Látom más is befürdött a vásárlással nem csak én. Nekem gyakorlatilag szét van hajtva. Látszanak a nyomok hogy a csapágyak ki voltak verve a heyléről, duagattyúban is vannak nyomok, ferdehajlamú hajtókar(noname, semmi szám) + kotyog, noname csapágyak...beállíthatatlan alapjárat, lánckerekek tropára. Most még a kuplung is kerreg, ráadásul az egy másik motorból való, rozsdás sz.r. De már nem kell sok és csak összeáll. Nem baj ha zajos, sokat kibírnak ezek az öszvérek :D
Relax, don't do it
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Az én blokkom is érdekes, sejtettem én, hogy ha megveszem lesz benne meglepi.
Kérdeztem, hogy volt-e fúrva: a válasz természetesen nem.
Szétszedtem, először szemet szúrt a hengerfejben az a sok kis luk. Mint kiderült a tűgörgő szétrobbant és annak a nyomai voltak ott. A henger nem az eredeti volt rajta és a dugattyú is magyar volt.
A dolog pikantériája, hogy a számos blokkfélben megforgott a csapágy, mert gondolom a tűgörgőszeméttől megszorult.
A kis kuplungfogaskerék és a nagy közé csavarhúzóval támasztottak be és emiatt letört az egyik fognak a fele...

Röviden ennyit a még nem szétszedett blokkról...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem is van görbe hajtókarom!
Gondolom a korábbi gazda kalapáccsal ütötte ki-be hidegen a csapszeget! ](*,)
Mondjuk ott volt más érdekesség is :D Felső hajtókarszemben szar volt a tűgörgő futófelülete, hát rakott bele bronzperselyt, de olyan okosan, hogy a perselyben szorosan illyeszkedett a csapszeg, és a dugattyúban forgott #-o
Ugyanebben a (kisTS) blokkban volt, hogy kuplung agy anyája ugye balmenetes, lemezzel biztosítva. Az ember szerint ez elégtelen biztosítás, szóval a lemez helyett berakott egy sima jobbmenetes anyához való rugós alátétet.
Szerintetek fellazult? Ááááá dehógy....
Miután fellazult, kiszakadtak a bordák a kuplungagyból? Ááááá dehogy.... Emiatt 180km-re otthontól ledöglött a TS (ez az egyetlen alkalom hogy nem vitt haza)? Ááááá dehogy...
Emiatt elküldtem a csávót a halál f@szára a "felújított, kitűnő állapotú" blokkjával együtt, amit egy héttel korábban vettem és raktam be a TS-be? Ááááááá, neeeeeeem :lol: \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

jójó igazad van nem akartam rajtad kitölteni a dühöm csak az a szar hogy még a falba sem tudom verni a fejem mert beszakad a fal(gipszkarton). De a fotót kiváncsian várom.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Matthej01 írta:Ok mrQ felőlem akár csomó is lehet azon a hajtókaron. Segítséget kértél próbálok segíteni erre okoskodás a vége... Ha ennyire tudod hogy mi merre hány méter minek irogatsz ide? Ha görbe görbe biztos a tábortűzre brunyáltál vele :twisted:. De sebaj írj nyugodtan én vagyok kicsit ingerült; majd legfeljebb addig erre sem nézek amíg mérges vagyok.
Hehe! Ne rajtam töltsd ki! :P Én nem okoskodok, csak mondom, hogy elgörbült, nem nagyon, kicsit ( :P ) és te ezt nem hiszed :D te hitetlen gyaur :D tartozok neked egy képpel :)
Relax, don't do it
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

[quote="Matthej01"]

Figyi, szerintem várjuk meg róla azt a fotót, egy fémvonalzó mellett, és akkor meglátjuk, én sem hiszem, hogy görbe lenne,mert tudtommal megmunkált öntvény és azok nemigen görbülnek, max. optikai csalódást látok a háttérben.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát ha szétcsapkodja a csapágyat akkor ki kell egyensúlyoztati a főtengőt vagy szét van már a főtengely a csapágy alatt vagy más rászerelt alkatrésza mi a főtengelyen van nincs kiegyensúlyozva Ezt a problémát bambi tudja orvosolni. :D
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ok mrQ felőlem akár csomó is lehet azon a hajtókaron. Segítséget kértél próbálok segíteni erre okoskodás a vége... Ha ennyire tudod hogy mi merre hány méter minek irogatsz ide? Ha görbe görbe biztos a tábortűzre brunyáltál vele :twisted:. De sebaj írj nyugodtan én vagyok kicsit ingerült; majd legfeljebb addig erre sem nézek amíg mérges vagyok.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

conus írta:andrei:

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka. :cry: :-({|= :mrgreen:
Hát ez csodálatos...
megrángattam a főtengelyt, fel-le irányban minimálisat kotyogott, tengelyirányban viszont elég sokat, kb 3mm-t, lehetett mozgatni rendesen
mitől veri szét magát?
ha úgyis szétveri magát, miért cseréljek főtengelyt? mi a baja tulképp? centírozni nem lehet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Üdv szakik!

Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
Csak együtt jön le, ha nincs nagyooooooon megnyúlva a lánc (a nagyon a kb 1,5x hosszt jelenti)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv szakik!

Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

andrei:

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka. :cry: :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

KrisszETZ251:
igen, pontosan így értem

összeraktam az imént a motort, hát nem mondanám hogy jobb lett, talán egy nagyon kicsit biztosabb az alapjárat, de még mindig nem ejti a fordulatot és még mindig leáll lámpakapcsolásra :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Andrei írta:kis etz

most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból :(
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?

összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?

update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott :)

Az elforgást úgy érted, hogy a főtengely áll, és a csapágy gyűrűje ennek ellenére forgatható körülötte?
Mert ha igen akkor tudtommal az nem egészséges.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Matthej01 írta:a görbület nem hiszem hogy valós lett volna gondolj bele ha csak egy kicsit is látható lenne akkor az minimum 1-2 fokos görbület namost attól függ honan görbül számold már át hogy a görbület miatt olyan ferdén állna addugattyú hogy a hengerbe be sem tudnád rakni mert nézd meg mennyi hely van a dugattyú ás a henger fala közt. a csörgés meg csapágy miatt van vagy tűgörgő vagy golyós tök mind 1 vagy detonációs égés de az olyan csilingelős inkább.
Jó. Majd lefényképezem neked. Hogy hogyan ment az a motor :D
Relax, don't do it
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

kis etz

most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból :(
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?

összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?

update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Igazatok van.... Késő van... Sorry :oops: ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

KILL3R etz írta:Besűrűsödött, mint a választók sora...:twisted: :twisted:

Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.

Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt #-o
Ilyen hirtelen kopna? Mármint egyik napról a másikra ? mert ha jóltudom reggel még jó volt :D ... am ha kopik, akkor nem pont az van h kisebbek a lamellák, így távolabb vannak egymástól ergo könnyebb ráemelni? Persze a rugó nyomja, de szntem akkor az azt jelentené, hogy pont h csúszik a kuplung, nem? Mármint ha már túl kopottak a lamellák akkor csúszik a kuplung nem túltapad... amúgy szntem nem jelentkezne egyik napról a másikra ez a probléma ha a lamellák miatt lenne... legalábbis szerintem. meg akkor 3-4-5 miért tud váltani, 2es alatt miért nem?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Úha, nagyon népszerű vagyok a problémámmal. Igen, a kuplungom egyébként kiemel, egyest kapcsolva nem ugrik, menet közben rendben zajlik a váltás, állás közben ha kapcsolok, pontosabban csak kapcsolnék a fogaskerekek nem kerregnek, kuplung nem csúszik. :)
Olaj pedig friss, éééés mivanmég :) Ha kopik nem csúszni kezd?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég