http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
Blokk
- MiszterQ
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták 
http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
Relax, don't do it
- Fittboy
- Simsonos

- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Blokk
sziasztok.
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Fittboy 2010.04.17. 14:59-kor.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És az elmaradhatatlan szimmeringcsere
10 évet állt motornál kell 
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
daranyi68
Re: Blokk
Szia!Én kitakaritanám a tamkot karburátort,lecserélném a váltóban az olajat,megyőződnék rolla hogy a dugó nincs -e leragadva.....kuzsi87 írta:Üdv Mindenkinek!
Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést.Előre is köszönöm a segítséget!
-
daranyi68
Re: Blokk
Kösz,igazad van csak el akartam sumákolni egy bevásárló utatzsakfos írta:Egy másikkal.![]()
Ha mégsem az a baj,akkor legfeljebb lesz tartalék trafód.
Re: Blokk
Üdv Mindenkinek!
Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést.
Előre is köszönöm a segítséget!
Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést.
-
daranyi68
Re: Blokk
Az lehet.De hogy lehet kizárni?zsakfos írta:Gyújtótrafó???daranyi68 írta:Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja!![]()
Segitségeteket köszönöm!
-
daranyi68
Re: Blokk
Ezeket ellenőriztem,azok jókMatthej01 írta:nem nézted még agyújtás nem e fellazult a csavar vagy a karbiban a levegőcsavar
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Gyújtótrafó???daranyi68 írta:Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja!![]()
Segitségeteket köszönöm!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
daranyi68
Re: Blokk
Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja!
Segitségeteket köszönöm!
daranyi68
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja!
daranyi68
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.04.16. 22:47-kor.
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Jó ok régen csináltam de én ilyen csavarra nem emlékszem csak arra szétszedtem összeraktam és kész. mind1 mz-n meg szerintem főleg nincs ilyen nem láttam még de aztán már a rák tudja
ha nincs akkor majd most csinálok az enyémre. És megoldódik az egész. amúgy az én blokkom tetején van egy csavar és azt lehet vele szabályozni hogy mennyi olajat okádjon ki...
két álása van teljesen benn akkor semmit vagy bent sincs akkor mindet kiokádja. Látod az enyémen van állítócsavar.
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ja hát rá kell állítani a körmös csapágyas részt óramutató járásával ellenkezően a kuplungra. Aztán ez a lemez akadályozza meg, hogy visszafelé forduljon. Azért fordítsd meg a lemezt, mert nem ütközött fel a jó oldalon úgy, hogy rögzíteni is tudd csavarral.
Re: Blokk
csikin kössz a választ, akkor csak az állítólapot kell megfordítanom? ugyanis a problémám az hogy nem emel ki a kuplungcsikin írta:A másik oldalán kell állnia. Fordítsd meg a lemezt.
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
OFF
van egy ilyen célszerszámom s51 simsonhoz, eladó. akit érdekel priviben keressen meg.
ON
van egy ilyen célszerszámom s51 simsonhoz, eladó. akit érdekel priviben keressen meg.
ON
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
nfefe
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Van simsonon állítócsavar.
S50 és S51 blokkon is. S50-nek van olyan váltója mint MZ-nek. (ha jól emlékszem)
Egy 8 as anya alatt van a blokk tetején a karbi alatt egy csavar, amivel állítható a váltó. Ez 51-nél. S50-t annyira nem ismerem, de annak is állítható a váltója.
S50 és S51 blokkon is. S50-nek van olyan váltója mint MZ-nek. (ha jól emlékszem)
Egy 8 as anya alatt van a blokk tetején a karbi alatt egy csavar, amivel állítható a váltó. Ez 51-nél. S50-t annyira nem ismerem, de annak is állítható a váltója.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Egész pontosan a váltótengelyen(bütyköstengely)lehet állitani akkor, ha vagy lefelé vagy felfelé nem veszi rendesen a fokozatokat.
Na de ez Mz fórum nem Simson.
Na de ez Mz fórum nem Simson.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Szerintem is van.
Egyik Simsonos havernak múltkor elfogyott az 1-es sebessége, meghúzott egy csavart a blokk tetején és mentünk tovább.
Egyik Simsonos havernak múltkor elfogyott az 1-es sebessége, meghúzott egy csavart a blokk tetején és mentünk tovább.
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Meg ne haragudj de simsonon hol állítasz te bármit is a váltón arra lennék kiváncsi. Mert azt is szereltem sőt 3 sebességesbe raktam 4. et nem nagy szám de abba sem kell állítgatni. 2. ba azért dobálja ki mert valami el van kopva de ha nekem visszatértve simsonnál mutatsz olyat amival a váltón allítasz akkor egye fene elhiszem de ha emlékezetem nem csal akkor a nagy büdös semmit tudsz állítani.
-
DAvidee
- babakocsis

- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2008.07.28. 17:13
- Tartózkodási hely: Kõtelek
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát szét lett szedve a blokk és gondolom ujra kell állitani a váltót mint pl a simsonon vagy nem?Meg 2dikból kidobálta és arra gondolok h állitás baja volt.Vagy akkor egyáltalán nem kell ezeken váltót állitani még akkor sem ha szét volt huzva?
Re: Blokk
Szerintem nem rövidebb.Mi a probléma?csikin írta:A TS250 főtengelye kuplung oldalon rövidebb mint a ts 250/1-é ? komoly dilemmában vagyok
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Hát a váltót tudod a ts -eken is ott kell állítani ahol a blokk oldalábol kijön egy tengely azon egy kar és azt a kart húzod fel vagy le és így állítod 1-es be 2-esbe stb
. Ezeken amúgy nincs mit állítani. Mit szeretnél orvosolni 
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
a tengely (20mm) átmérője túl kicsi ahhoz a tömeghez (sonkák) amit cipel.Andrei írta:Hát ez csodálatos...conus írta:andrei:
a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka.![]()
![]()
megrángattam a főtengelyt, fel-le irányban minimálisat kotyogott, tengelyirányban viszont elég sokat, kb 3mm-t, lehetett mozgatni rendesen
mitől veri szét magát?
ha úgyis szétveri magát, miért cseréljek főtengelyt? mi a baja tulképp? centírozni nem lehet?
ezért, kb 25-30e km után a kisTZ főtengelye és csapágyai kukák.
azért kell főtengelyt cserélned, mert a tengely is lekopott a csapágybelsőgyűrűben levő kopogástól. az új csapágy is leesne róla hidegen.
új csapágyak, új főtengely (tajvani szutyoknak a generátoroldali menetjét ellenőrizd mielőtt berakod mert többnyire nincs jól megcsinálva)
meg én a két baloldali csapágyat bekentem csapágyragasztóval.
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- MiszterQ
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Látom más is befürdött a vásárlással nem csak én. Nekem gyakorlatilag szét van hajtva. Látszanak a nyomok hogy a csapágyak ki voltak verve a heyléről, duagattyúban is vannak nyomok, ferdehajlamú hajtókar(noname, semmi szám) + kotyog, noname csapágyak...beállíthatatlan alapjárat, lánckerekek tropára. Most még a kuplung is kerreg, ráadásul az egy másik motorból való, rozsdás sz.r. De már nem kell sok és csak összeáll. Nem baj ha zajos, sokat kibírnak ezek az öszvérek 
Relax, don't do it
- KrisszETZ251
- Simsonos

- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Az én blokkom is érdekes, sejtettem én, hogy ha megveszem lesz benne meglepi.
Kérdeztem, hogy volt-e fúrva: a válasz természetesen nem.
Szétszedtem, először szemet szúrt a hengerfejben az a sok kis luk. Mint kiderült a tűgörgő szétrobbant és annak a nyomai voltak ott. A henger nem az eredeti volt rajta és a dugattyú is magyar volt.
A dolog pikantériája, hogy a számos blokkfélben megforgott a csapágy, mert gondolom a tűgörgőszeméttől megszorult.
A kis kuplungfogaskerék és a nagy közé csavarhúzóval támasztottak be és emiatt letört az egyik fognak a fele...
Röviden ennyit a még nem szétszedett blokkról...
Kérdeztem, hogy volt-e fúrva: a válasz természetesen nem.
Szétszedtem, először szemet szúrt a hengerfejben az a sok kis luk. Mint kiderült a tűgörgő szétrobbant és annak a nyomai voltak ott. A henger nem az eredeti volt rajta és a dugattyú is magyar volt.
A dolog pikantériája, hogy a számos blokkfélben megforgott a csapágy, mert gondolom a tűgörgőszeméttől megszorult.
A kis kuplungfogaskerék és a nagy közé csavarhúzóval támasztottak be és emiatt letört az egyik fognak a fele...
Röviden ennyit a még nem szétszedett blokkról...
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem is van görbe hajtókarom!
Gondolom a korábbi gazda kalapáccsal ütötte ki-be hidegen a csapszeget!
Mondjuk ott volt más érdekesség is
Felső hajtókarszemben szar volt a tűgörgő futófelülete, hát rakott bele bronzperselyt, de olyan okosan, hogy a perselyben szorosan illyeszkedett a csapszeg, és a dugattyúban forgott
Ugyanebben a (kisTS) blokkban volt, hogy kuplung agy anyája ugye balmenetes, lemezzel biztosítva. Az ember szerint ez elégtelen biztosítás, szóval a lemez helyett berakott egy sima jobbmenetes anyához való rugós alátétet.
Szerintetek fellazult? Ááááá dehógy....
Miután fellazult, kiszakadtak a bordák a kuplungagyból? Ááááá dehogy.... Emiatt 180km-re otthontól ledöglött a TS (ez az egyetlen alkalom hogy nem vitt haza)? Ááááá dehogy...
Emiatt elküldtem a csávót a halál f@szára a "felújított, kitűnő állapotú" blokkjával együtt, amit egy héttel korábban vettem és raktam be a TS-be? Ááááááá, neeeeeeem

Gondolom a korábbi gazda kalapáccsal ütötte ki-be hidegen a csapszeget!
Mondjuk ott volt más érdekesség is
Ugyanebben a (kisTS) blokkban volt, hogy kuplung agy anyája ugye balmenetes, lemezzel biztosítva. Az ember szerint ez elégtelen biztosítás, szóval a lemez helyett berakott egy sima jobbmenetes anyához való rugós alátétet.
Szerintetek fellazult? Ááááá dehógy....
Miután fellazult, kiszakadtak a bordák a kuplungagyból? Ááááá dehogy.... Emiatt 180km-re otthontól ledöglött a TS (ez az egyetlen alkalom hogy nem vitt haza)? Ááááá dehogy...
Emiatt elküldtem a csávót a halál f@szára a "felújított, kitűnő állapotú" blokkjával együtt, amit egy héttel korábban vettem és raktam be a TS-be? Ááááááá, neeeeeeem
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
jójó igazad van nem akartam rajtad kitölteni a dühöm csak az a szar hogy még a falba sem tudom verni a fejem mert beszakad a fal(gipszkarton). De a fotót kiváncsian várom.
- MiszterQ
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Hehe! Ne rajtam töltsd ki!Matthej01 írta:Ok mrQ felőlem akár csomó is lehet azon a hajtókaron. Segítséget kértél próbálok segíteni erre okoskodás a vége... Ha ennyire tudod hogy mi merre hány méter minek irogatsz ide? Ha görbe görbe biztos a tábortűzre brunyáltál vele. De sebaj írj nyugodtan én vagyok kicsit ingerült; majd legfeljebb addig erre sem nézek amíg mérges vagyok.
Relax, don't do it
- KrisszETZ251
- Simsonos

- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
[quote="Matthej01"]
Figyi, szerintem várjuk meg róla azt a fotót, egy fémvonalzó mellett, és akkor meglátjuk, én sem hiszem, hogy görbe lenne,mert tudtommal megmunkált öntvény és azok nemigen görbülnek, max. optikai csalódást látok a háttérben.
Figyi, szerintem várjuk meg róla azt a fotót, egy fémvonalzó mellett, és akkor meglátjuk, én sem hiszem, hogy görbe lenne,mert tudtommal megmunkált öntvény és azok nemigen görbülnek, max. optikai csalódást látok a háttérben.
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Hát ha szétcsapkodja a csapágyat akkor ki kell egyensúlyoztati a főtengőt vagy szét van már a főtengely a csapágy alatt vagy más rászerelt alkatrésza mi a főtengelyen van nincs kiegyensúlyozva Ezt a problémát bambi tudja orvosolni. 
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Ok mrQ felőlem akár csomó is lehet azon a hajtókaron. Segítséget kértél próbálok segíteni erre okoskodás a vége... Ha ennyire tudod hogy mi merre hány méter minek irogatsz ide? Ha görbe görbe biztos a tábortűzre brunyáltál vele
. De sebaj írj nyugodtan én vagyok kicsit ingerült; majd legfeljebb addig erre sem nézek amíg mérges vagyok.
- Andrei
- Simsonos

- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
Hát ez csodálatos...conus írta:andrei:
a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka.![]()
![]()
megrángattam a főtengelyt, fel-le irányban minimálisat kotyogott, tengelyirányban viszont elég sokat, kb 3mm-t, lehetett mozgatni rendesen
mitől veri szét magát?
ha úgyis szétveri magát, miért cseréljek főtengelyt? mi a baja tulképp? centírozni nem lehet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Csak együtt jön le, ha nincs nagyooooooon megnyúlva a lánc (a nagyon a kb 1,5x hosszt jelenti)KILL3R etz írta:Üdv szakik!
Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üdv szakik!
Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
andrei:
a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka.

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka.
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrei
- Simsonos

- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
KrisszETZ251:
igen, pontosan így értem
összeraktam az imént a motort, hát nem mondanám hogy jobb lett, talán egy nagyon kicsit biztosabb az alapjárat, de még mindig nem ejti a fordulatot és még mindig leáll lámpakapcsolásra
igen, pontosan így értem
összeraktam az imént a motort, hát nem mondanám hogy jobb lett, talán egy nagyon kicsit biztosabb az alapjárat, de még mindig nem ejti a fordulatot és még mindig leáll lámpakapcsolásra
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- KrisszETZ251
- Simsonos

- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Andrei írta:kis etz
most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?
összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?
update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott
Az elforgást úgy érted, hogy a főtengely áll, és a csapágy gyűrűje ennek ellenére forgatható körülötte?
Mert ha igen akkor tudtommal az nem egészséges.
- MiszterQ
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Jó. Majd lefényképezem neked. Hogy hogyan ment az a motorMatthej01 írta:a görbület nem hiszem hogy valós lett volna gondolj bele ha csak egy kicsit is látható lenne akkor az minimum 1-2 fokos görbület namost attól függ honan görbül számold már át hogy a görbület miatt olyan ferdén állna addugattyú hogy a hengerbe be sem tudnád rakni mert nézd meg mennyi hely van a dugattyú ás a henger fala közt. a csörgés meg csapágy miatt van vagy tűgörgő vagy golyós tök mind 1 vagy detonációs égés de az olyan csilingelős inkább.
Relax, don't do it
- Andrei
- Simsonos

- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
kis etz
most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?
összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?
update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott
most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?
összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?
update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Igazatok van.... Késő van... Sorry
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Ilyen hirtelen kopna? Mármint egyik napról a másikra ? mert ha jóltudom reggel még jó voltKILL3R etz írta:Besűrűsödött, mint a választók sora...![]()
![]()
Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.
Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt
- Dénes
- fi#azsoké

- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Úha, nagyon népszerű vagyok a problémámmal. Igen, a kuplungom egyébként kiemel, egyest kapcsolva nem ugrik, menet közben rendben zajlik a váltás, állás közben ha kapcsolok, pontosabban csak kapcsolnék a fogaskerekek nem kerregnek, kuplung nem csúszik. 
Olaj pedig friss, éééés mivanmég
Ha kopik nem csúszni kezd?
Olaj pedig friss, éééés mivanmég
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég




