Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.

..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem. :wink:
Okés rendben megpróbálom ezt az állórésznem a test része az ahol a vezeték vége kivan vezetve ugye?ott fent az ellenállástekercsnél ha jól rémlik? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.

..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem. :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Ugye a számozatlan vezetéket nem húztad le, amikor próbáltad indítani?

-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.

Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
Minden vezetéket lehúztam :roll: de akkor majd így megpróbálom,Remélem működik mert nemrég próbáltam másik állórésszel akkor nem az volt a gond

Nos megpróbáltam ahogy írtad a DF-t és D+-t lehúztam az elején összekötötem a trafó 15-t az akksi pozitíval volt is szikra az égőt is arra vezetékre aminek az egyik vége a DF vezeték végére ami összekötötte a D+-t és aDF-et az égő másik vége meg ment testre, elindult de nem világított, aztán utána úgy indult el hogy szétszedtem azt a vezetéket ami az akksit és a trafót köttöte össze utána elindult, próbáltam hogy egy vezetékkel a DF és az akksi + fele pár másodpercre de a lámpa fel se villant :roll: akkor ezek szerint állórész vagy szénkefe? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ugye a számozatlan vezetéket nem húztad le, amikor próbáltad indítani?

-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.

Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok, eddig bírta a motor ](*,) pedig nem sokat használtam ugye már ezelőt írtam hogy mi volt minden cserélve pucolva stb... aztán fesszabcserével lett jó, mostanába csináltam hogy elindítottam és nem egyből hanem pár másodperc kellet mire kialudt a töltéslámpa.ma elindítom megmértem a töltést jó volt elindítom megint aztán azóta nem alszik ki :smt013 ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés, állítottam a hézagot és rugófeszítést is de akkor se húz be magától sehogy se, próbáltam több fesszabal(nem voltak jól beálíltva csak körülbelülre) azokat is kicsit állítottam de semmi nem húz be magától.
itt a fórumon találtam leírást hogy kell ellenőrizni a dinamót hogy jó-e megpróbáltam de nem indult el nem adott szikrát :roll: Nem tudom vajon mit köthettem el?? vagy hogyan ellenőrizem hogy legalább az kiderüljön mi a hibás?
Itt a leírás még gesszti írta le 1: Köss le mindent a dinamóról. Egy vezetékkel kösd össze a "D+"-t, és a "DF"-et. A "D+" és a test közé köss egy 12V-os 40-50W-os fényszóróizzót. Indítsd el a motort akkumulátorról. A fényszóróizzónak világítania kell. 6-15V közt kellene feszültséget mérni ekkor a "D+"-on. Ha az égő világít, akkor a dinamó jónak mondható. Köss rá vissza mindent, ahogy volt, és ellenőrizd a sarukat. Mindegyik jól kell, hogy érintkezzen, de legfontosabb, ami a "D+"-ra megy. Annak hibátlannak kell lenni, hisz azon megy fel az áram a feszszabályzóhoz. A legkisebb érintkezési hibáján is értékes amperek mennek kárba.

én így kötöttem be:
Kép
összekötöttem az 1 és a 2 pontot majd az égő egyik végét az 1-es pontra a másik végét a 3-ra próbáltam úgy is hogy a másik végét a test kábelre teszem se úgy se jó egy 12V21W-os égővel próbáltam,
de el sem indult mert nem volt szikra :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

sub-ee írta:
polarbear88 írta:etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
Szia

Ez van előírva bele, szóval nem.

Üdv.: Sub-ee
Köszönöm, csak azért gondolkoztam rajta, mert gyárilag 5 Ah-t irtak hozzá a szervizkönyvben
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

polarbear88 írta:etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
Szia

Ez van előírva bele, szóval nem.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Kupi köszönöm szépe válaszodat!
Nem akarok nagyon faragni rajta, csak ezeket tudom beszerezni néhány aprósággal egy helyrõl viszonylag olcsón. Csak Mz-hez nem volt minden, viszont simsonhoz van és ezért édeklõdtem.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

bébé írta:Sziasztok!

Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.

bébé
Igen teljesen jó bele sőt még az első lámpába is bele lehet szerelni (csatlakozás átalakítása után) a simson 6v 35/35W égőt(igaz az csak szimmetrikus így műszakira nem ajánlott).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Kösz., a sors iróniája, hogy tulajdonképpen neked kellett ez az adat. Vagyis, eltérően az eredeti felosztástól, az 1000-1333-1666 zöld (alapjárat) második diódáját kiveszem és sárgára cserélem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A "Mz hogyan tovább"-ban 1000-1100 rpm szerepel.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Tudja valaki a 250 TS alapjárati fordulatszámát? Előre is köszönöm.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Gyula-bá írta:
bébé írta:Az aksim szarakodhat?
Majdnem biztos.
Köszönöm Gyula-bá! Akkor új aksi. :(
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

bébé írta:Az aksim szarakodhat?
Majdnem biztos.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

83aslacibá írta:az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták,
Szívesen máskor is, a hiba valószínű oka, hogy a megjelent rajz nem a "vasalásos" technikához készült te pedig azt használtad (vagy fordítva).
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy az indexem csak járó motornál működik, álló motornál viszont nem? Az aksim szarakodhat?

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
83aslacibá
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2012.09.30. 20:13
MZ-d típusa: mzts125
Tartózkodási hely: Nagyrév

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: 83aslacibá »

Kész lett a Müller féle gyújtás ami itt van fent a club oldalon. Alant írtam hogy nem műkszik. Most már igen és az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták, át kellett forgatni az alkatrészeket. Köszönöm mindenkinek és Gyula-bának a segítséget.

http://www.youtube.com/watch?v=BPk0J1DB ... e=youtu.be
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Andrá$ írta:
gijjo írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi.
Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lett

Köszi, holnap megpróbálom.
Üdv.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gijjo írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi.
Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lett
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

sunbim írta:
Cat írta:Üdv

Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...

Én meg nem tom jó-e vagy se...
0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .
Egy a lényeg német legyen! Kapni ilyent megismerhető:fehér műanyag beöntés és anya csavaros kábel csatlakozás és német bélyegzés az oldalán ja és ez a legdrágább de szerintem csak ilyent szabad megvenni a bakelitos magyar" kuka minőség 5-1 az arány.Én sok sok éve ilyent használok Mz Simson és Pannónia mocikba hiba nélkül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Cat írta:Üdv

Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...

Én meg nem tom jó-e vagy se...
0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3156
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Gyula-bá írta:
Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
Hat volton elég érdekes megoldás.
mondjuk ez jogos :roll:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

gijjo írta:Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?

Igen sajnos a sok állástól bekeményedik a szimering, de innentől ez blokk topikba tartozik, mert kikapunk a moderátortól.
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
Hat volton elég érdekes megoldás.
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Bocsi nem az alapjáratot ejti lassan hanem a fordulatot.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3156
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

ha már ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi... :wink:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Sziasztok!
Sikerült végre valami alapjáratot csiholnom a ts 125-re.
De nagyon nem tetszik a gázadásra való reagálása, ha gázt adok behörög, majd felpörög, és rettentő lassan ejti az alapjáratot. Nem tudja valaki ezek miért lehetnek.
Üdv.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszönöm a segítséget akkor inkább annyira, félre teszem nem próbálkozok felrakni, amíg lehet kapni gyárit is :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Csak arra kell figyelni, hogy a trabi feszszabba be van építve a szabályzóellenállás. Ennek az ellenállása nem egyezik meg az mz eredeti szabályzóellenállásának a nagyságával. Így gond lehet a megfelelő töltőfesz beállításával. A légrés, és az érintkezők közti hézaggal való babrálással talán hadrafogható mz-ben is. Csak lent a dinamónál le kell kötni az eredeti előtétellenállást.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Tényleg ](*,) :D elvileg akkor jó az MZ-be is :roll: :-k
Csak épp áramkorlátozás nem lesz (illetve előbb füstölne le a dinamó, minthogy a trabi dinamójához méretezett áramkorlátozás működne). Bár azt a kisipari elektronikus se tud. Szóval igen, használható lehet.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Tényleg ](*,) :D elvileg akkor jó az MZ-be is :roll: :-k
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? :roll: oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
Kép

Kép


Kép

Kép
Milyen motoré? Esetleg egy Trabant márkájúé? :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? :roll: oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
Kép

Kép


Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

gijjo írta:Sziasztok!

Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok. :)
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
Ha a levegőcsavarra sem ragál, akkor valószínű, hogy falsot szív valahol, az is lehet, hogy a főtengely szimeringnél.
Kép
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Sziasztok!

Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok. :)
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...

Én meg nem tom jó-e vagy se...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
szépszem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.10.13. 21:56
MZ-d típusa: mz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szépszem »

fzooltan írta:
szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Üdv!
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
Köszi szépen meg nézem. :)
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

MrDok írta:
Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban :(
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni :(
Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......
Köszönöm szépen a tippeket MrDok! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban :(
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni :(
Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban :(
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni :(
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

...én is ilyen hülyeségeket írogatok este 10 órakor, nem hogy aludnék, vagy... Ehh...
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Üdv!
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
szépszem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.10.13. 21:56
MZ-d típusa: mz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szépszem »

Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha elégett, és megszakadt, akkor túltölt, de nem veri ki a biztosítékot.

Ha testzárlatos és (még) nem égett el, akkor kiveri a biztosítékot, de nem tölt semmit. (szerintem)
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Egy ötlet az előtét ellenállás az a kis tekercs a dinamón meg égett vagy testzárlatos .
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Szüntesd meg a túltöltést.Állitsd be a fesszabot.

Szépszem?????
Ez olyan lányos név.
Te lány vagy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég