Okés rendben megpróbálom ezt az állórésznem a test része az ahol a vezeték vége kivan vezetve ugye?ott fent az ellenállástekercsnél ha jól rémlik?gesszti írta:Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.
..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.
..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem.
..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Minden vezetéket lehúztamgesszti írta:Ugye a számozatlan vezetéket nem húztad le, amikor próbáltad indítani?
-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.
Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
Nos megpróbáltam ahogy írtad a DF-t és D+-t lehúztam az elején összekötötem a trafó 15-t az akksi pozitíval volt is szikra az égőt is arra vezetékre aminek az egyik vége a DF vezeték végére ami összekötötte a D+-t és aDF-et az égő másik vége meg ment testre, elindult de nem világított, aztán utána úgy indult el hogy szétszedtem azt a vezetéket ami az akksit és a trafót köttöte össze utána elindult, próbáltam hogy egy vezetékkel a DF és az akksi + fele pár másodpercre de a lámpa fel se villant
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ugye a számozatlan vezetéket nem húztad le, amikor próbáltad indítani?
-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.
Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.
Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok, eddig bírta a motor
pedig nem sokat használtam ugye már ezelőt írtam hogy mi volt minden cserélve pucolva stb... aztán fesszabcserével lett jó, mostanába csináltam hogy elindítottam és nem egyből hanem pár másodperc kellet mire kialudt a töltéslámpa.ma elindítom megmértem a töltést jó volt elindítom megint aztán azóta nem alszik ki
ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés, állítottam a hézagot és rugófeszítést is de akkor se húz be magától sehogy se, próbáltam több fesszabal(nem voltak jól beálíltva csak körülbelülre) azokat is kicsit állítottam de semmi nem húz be magától.
itt a fórumon találtam leírást hogy kell ellenőrizni a dinamót hogy jó-e megpróbáltam de nem indult el nem adott szikrát
Nem tudom vajon mit köthettem el?? vagy hogyan ellenőrizem hogy legalább az kiderüljön mi a hibás?
Itt a leírás még gesszti írta le 1: Köss le mindent a dinamóról. Egy vezetékkel kösd össze a "D+"-t, és a "DF"-et. A "D+" és a test közé köss egy 12V-os 40-50W-os fényszóróizzót. Indítsd el a motort akkumulátorról. A fényszóróizzónak világítania kell. 6-15V közt kellene feszültséget mérni ekkor a "D+"-on. Ha az égő világít, akkor a dinamó jónak mondható. Köss rá vissza mindent, ahogy volt, és ellenőrizd a sarukat. Mindegyik jól kell, hogy érintkezzen, de legfontosabb, ami a "D+"-ra megy. Annak hibátlannak kell lenni, hisz azon megy fel az áram a feszszabályzóhoz. A legkisebb érintkezési hibáján is értékes amperek mennek kárba.
én így kötöttem be:

összekötöttem az 1 és a 2 pontot majd az égő egyik végét az 1-es pontra a másik végét a 3-ra próbáltam úgy is hogy a másik végét a test kábelre teszem se úgy se jó egy 12V21W-os égővel próbáltam,
de el sem indult mert nem volt szikra
itt a fórumon találtam leírást hogy kell ellenőrizni a dinamót hogy jó-e megpróbáltam de nem indult el nem adott szikrát
Itt a leírás még gesszti írta le 1: Köss le mindent a dinamóról. Egy vezetékkel kösd össze a "D+"-t, és a "DF"-et. A "D+" és a test közé köss egy 12V-os 40-50W-os fényszóróizzót. Indítsd el a motort akkumulátorról. A fényszóróizzónak világítania kell. 6-15V közt kellene feszültséget mérni ekkor a "D+"-on. Ha az égő világít, akkor a dinamó jónak mondható. Köss rá vissza mindent, ahogy volt, és ellenőrizd a sarukat. Mindegyik jól kell, hogy érintkezzen, de legfontosabb, ami a "D+"-ra megy. Annak hibátlannak kell lenni, hisz azon megy fel az áram a feszszabályzóhoz. A legkisebb érintkezési hibáján is értékes amperek mennek kárba.
én így kötöttem be:

összekötöttem az 1 és a 2 pontot majd az égő egyik végét az 1-es pontra a másik végét a 3-ra próbáltam úgy is hogy a másik végét a test kábelre teszem se úgy se jó egy 12V21W-os égővel próbáltam,
de el sem indult mert nem volt szikra
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
polarbear88
- rolleres

- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Elektronika
Köszönöm, csak azért gondolkoztam rajta, mert gyárilag 5 Ah-t irtak hozzá a szervizkönyvbensub-ee írta:Sziapolarbear88 írta:etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
Ez van előírva bele, szóval nem.
Üdv.: Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziapolarbear88 írta:etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
Ez van előírva bele, szóval nem.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
polarbear88
- rolleres

- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Elektronika
etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
-
bébé
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Kupi köszönöm szépe válaszodat!
Nem akarok nagyon faragni rajta, csak ezeket tudom beszerezni néhány aprósággal egy helyrõl viszonylag olcsón. Csak Mz-hez nem volt minden, viszont simsonhoz van és ezért édeklõdtem.
Nem akarok nagyon faragni rajta, csak ezeket tudom beszerezni néhány aprósággal egy helyrõl viszonylag olcsón. Csak Mz-hez nem volt minden, viszont simsonhoz van és ezért édeklõdtem.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Igen teljesen jó bele sőt még az első lámpába is bele lehet szerelni (csatlakozás átalakítása után) a simson 6v 35/35W égőt(igaz az csak szimmetrikus így műszakira nem ajánlott).bébé írta:Sziasztok!
Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.
bébé
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
bébé
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.
bébé
Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Kösz., a sors iróniája, hogy tulajdonképpen neked kellett ez az adat. Vagyis, eltérően az eredeti felosztástól, az 1000-1333-1666 zöld (alapjárat) második diódáját kiveszem és sárgára cserélem.
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A "Mz hogyan tovább"-ban 1000-1100 rpm szerepel.
Re: Elektronika
Tudja valaki a 250 TS alapjárati fordulatszámát? Előre is köszönöm.
-
bébé
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Köszönöm Gyula-bá! Akkor új aksi.Gyula-bá írta:Majdnem biztos.bébé írta:Az aksim szarakodhat?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Majdnem biztos.bébé írta:Az aksim szarakodhat?
Re: Elektronika
Szívesen máskor is, a hiba valószínű oka, hogy a megjelent rajz nem a "vasalásos" technikához készült te pedig azt használtad (vagy fordítva).83aslacibá írta:az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták,
-
bébé
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy az indexem csak járó motornál működik, álló motornál viszont nem? Az aksim szarakodhat?
bébé
Az mitől lehet, hogy az indexem csak járó motornál működik, álló motornál viszont nem? Az aksim szarakodhat?
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- 83aslacibá
- rolleres

- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2012.09.30. 20:13
- MZ-d típusa: mzts125
- Tartózkodási hely: Nagyrév
Re: Elektronika
Kész lett a Müller féle gyújtás ami itt van fent a club oldalon. Alant írtam hogy nem műkszik. Most már igen és az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták, át kellett forgatni az alkatrészeket. Köszönöm mindenkinek és Gyula-bának a segítséget.
http://www.youtube.com/watch?v=BPk0J1DB ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=BPk0J1DB ... e=youtu.be
- gijjo
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Andrá$ írta:Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lettgijjo írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
Köszi, holnap megpróbálom.
Üdv.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lettgijjo írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gijjo
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Egy a lényeg német legyen! Kapni ilyent megismerhető:fehér műanyag beöntés és anya csavaros kábel csatlakozás és német bélyegzés az oldalán ja és ez a legdrágább de szerintem csak ilyent szabad megvenni a bakelitos magyar" kuka minőség 5-1 az arány.Én sok sok éve ilyent használok Mz Simson és Pannónia mocikba hiba nélkül.sunbim írta:0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .Cat írta:Üdv
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3145
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .Cat írta:Üdv
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Gexxx
- bajnok

- Hozzászólások: 3160
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
mondjuk ez jogosGyula-bá írta:Hat volton elég érdekes megoldás.Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Extremeblast
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gijjo írta:Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?
Igen sajnos a sok állástól bekeményedik a szimering, de innentől ez blokk topikba tartozik, mert kikapunk a moderátortól.
Re: Elektronika
Hat volton elég érdekes megoldás.Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
- gijjo
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Bocsi nem az alapjáratot ejti lassan hanem a fordulatot.
- Gexxx
- bajnok

- Hozzászólások: 3160
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ha már ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi... 
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- gijjo
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sikerült végre valami alapjáratot csiholnom a ts 125-re.
De nagyon nem tetszik a gázadásra való reagálása, ha gázt adok behörög, majd felpörög, és rettentő lassan ejti az alapjáratot. Nem tudja valaki ezek miért lehetnek.
Üdv.
Sikerült végre valami alapjáratot csiholnom a ts 125-re.
De nagyon nem tetszik a gázadásra való reagálása, ha gázt adok behörög, majd felpörög, és rettentő lassan ejti az alapjáratot. Nem tudja valaki ezek miért lehetnek.
Üdv.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget akkor inkább annyira, félre teszem nem próbálkozok felrakni, amíg lehet kapni gyárit is 
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Csak arra kell figyelni, hogy a trabi feszszabba be van építve a szabályzóellenállás. Ennek az ellenállása nem egyezik meg az mz eredeti szabályzóellenállásának a nagyságával. Így gond lehet a megfelelő töltőfesz beállításával. A légrés, és az érintkezők közti hézaggal való babrálással talán hadrafogható mz-ben is. Csak lent a dinamónál le kell kötni az eredeti előtétellenállást.
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csak épp áramkorlátozás nem lesz (illetve előbb füstölne le a dinamó, minthogy a trabi dinamójához méretezett áramkorlátozás működne). Bár azt a kisipari elektronikus se tud. Szóval igen, használható lehet.Andrá$ írta:Tényleg![]()
elvileg akkor jó az MZ-be is
![]()
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Milyen motoré? Esetleg egy Trabant márkájúé?Andrá$ írta:Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré?oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré?
oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet




Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré?




"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gijjo
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?
- Extremeblast
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha a levegőcsavarra sem ragál, akkor valószínű, hogy falsot szív valahol, az is lehet, hogy a főtengely szimeringnél.gijjo írta:Sziasztok!
Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok.![]()
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
- gijjo
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok.
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok.
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
- Cat
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Üdv
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Elektronika
Köszi szépen meg nézem.fzooltan írta:Üdv!szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
- Kovi 125
- rolleres

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a tippeket MrDok!MrDok írta:Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Kovi 125
- rolleres

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Elektronika
Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
...én is ilyen hülyeségeket írogatok este 10 órakor, nem hogy aludnék, vagy... Ehh...
- fzooltan
- Simsonos

- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Üdv!szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
Re: Elektronika
Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha elégett, és megszakadt, akkor túltölt, de nem veri ki a biztosítékot.
Ha testzárlatos és (még) nem égett el, akkor kiveri a biztosítékot, de nem tölt semmit. (szerintem)
Ha testzárlatos és (még) nem égett el, akkor kiveri a biztosítékot, de nem tölt semmit. (szerintem)
Re: Elektronika
Egy ötlet az előtét ellenállás az a kis tekercs a dinamón meg égett vagy testzárlatos .szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szüntesd meg a túltöltést.Állitsd be a fesszabot.szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Szépszem?????
Ez olyan lányos név.
Te lány vagy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

