Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
És ha felteszek 125ös tankot? vagy annak más a hossza, nem tudnám rendesen felrakni?
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
onnal valo beforrasztast ajanlom! ha gondolod en megscinalom es garantalom nem fog folyni en igy javitomlouie írta:En ugy vettem meg a motorom, hogy nekem is eresztett ugyanott ahol irod, csak nekem azert mert a perem hajlitasanal kirepedt. Ha nem volt tobb mint felig a tank, nem is lottyent ki, ezert eszre sem vettem mikor megneztem a gepetarovado írta:Üdv!
Lenne egy dilemmám, amit most a nagyközönség elé tárok: a tankomból folyik a benzin... és nem ott ahol kéne, hanem az elején a kormány felöli részen, ahol a kis gumivédő megy rá, ott az összeillesztésnél valahol ereszthet... nem nagyon, csak egy picikét... kérem akinek van ötlete, az ossza meg velem, hogy oldjam meg ezt a problémát!
Köszönöm!
Minden jót!. Szoval elso korben en is hegesztetni akartam, de senki sem vallalta, mert robban. Utana kerestem a Loctite kinalataban ketkomponensu femragasztot, ami ellenall a benzinnek is, van nekik par ezerert, es jo meg minden, de aztan inkabb biztos ami biztos alapon vettem vateran 2000 Ft-ert egy olyan tankot, amiben egy szem rozsda nem volt. Csak le kellett festenem es kesz is. Ugyhogy lehet megeri szetnezni ott, mindig szokott lenni.

A viz szalad, a kő marad!
Re: Üzemanyagellátás
En ugy vettem meg a motorom, hogy nekem is eresztett ugyanott ahol irod, csak nekem azert mert a perem hajlitasanal kirepedt. Ha nem volt tobb mint felig a tank, nem is lottyent ki, ezert eszre sem vettem mikor megneztem a gepetarovado írta:Üdv!
Lenne egy dilemmám, amit most a nagyközönség elé tárok: a tankomból folyik a benzin... és nem ott ahol kéne, hanem az elején a kormány felöli részen, ahol a kis gumivédő megy rá, ott az összeillesztésnél valahol ereszthet... nem nagyon, csak egy picikét... kérem akinek van ötlete, az ossza meg velem, hogy oldjam meg ezt a problémát!
Köszönöm!
Minden jót!

- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Co-val hegesztés csak szellőztettek ki és vízzel érdemes feltölteni minél kevesebb legyen az ami be tudna robbani, vagyis mi a traktor tankját így csináltuk...arovado írta:Üdv!
Lenne egy dilemmám, amit most a nagyközönség elé tárok: a tankomból folyik a benzin... és nem ott ahol kéne, hanem az elején a kormány felöli részen, ahol a kis gumivédő megy rá, ott az összeillesztésnél valahol ereszthet... nem nagyon, csak egy picikét... kérem akinek van ötlete, az ossza meg velem, hogy oldjam meg ezt a problémát!
Köszönöm!
Minden jót!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hegesztés, keményforrasztás, ragasztás. Én úgy csinálnám, hogy lekapnám a tankot, kiszárítanám, a kérdéses részt zsírtalanítanám, aztán préselnék a repedésbe FBS-t. Nem örökélet, de nem tesz kárt semmiben.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Lenne egy dilemmám, amit most a nagyközönség elé tárok: a tankomból folyik a benzin... és nem ott ahol kéne, hanem az elején a kormány felöli részen, ahol a kis gumivédő megy rá, ott az összeillesztésnél valahol ereszthet... nem nagyon, csak egy picikét... kérem akinek van ötlete, az ossza meg velem, hogy oldjam meg ezt a problémát!
Köszönöm!
Minden jót!
Lenne egy dilemmám, amit most a nagyközönség elé tárok: a tankomból folyik a benzin... és nem ott ahol kéne, hanem az elején a kormány felöli részen, ahol a kis gumivédő megy rá, ott az összeillesztésnél valahol ereszthet... nem nagyon, csak egy picikét... kérem akinek van ötlete, az ossza meg velem, hogy oldjam meg ezt a problémát!
Köszönöm!
Minden jót!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Lényegében a levegő is üzemanyag nem?
Mert akkor itt egy érdekes, és jó cikk a légszűrőkről: http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/ ... vegoszuro/

Mert akkor itt egy érdekes, és jó cikk a légszűrőkről: http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/ ... vegoszuro/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Hali!Katt a barkács topicba,ott a multkor már jól kiveséztük eezt a témát,amugy jó lesz igy!
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van egy kis gáz a tankommal, van benne némi rozsda. Szerintetek az elég, hogy kizsírtalanítom, majd öntök bele RO55 és jól átmozgatom, meg teszek bele anyákat. Elég lesz később az RO55 védelme? Elvileg azt írja hogy megakadályozza a további rozsdásodást.
Köszi
Van egy kis gáz a tankommal, van benne némi rozsda. Szerintetek az elég, hogy kizsírtalanítom, majd öntök bele RO55 és jól átmozgatom, meg teszek bele anyákat. Elég lesz később az RO55 védelme? Elvileg azt írja hogy megakadályozza a további rozsdásodást.
Köszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem a prüszkölés menet közben nem az igazi, túl magasan van a szint és a rázkódásra "kilötyög", utóbbi teljesen természetes, mert a túlfolyó lyuka közvetlenül közi össze a benzint a külvilággal. Legalábbis onnan gondolom, hogy nekem full száraz a blokk (a benzin elpárolog, de az olaj ottmarad ha kilötyög) már jó ideje.E.István írta:Hali!
Egy kérdés:menet közben (is) prüszköl a karbi túlfolyó lukán a benzin(halványan könnyezik).
A szint tolómérővel van beállítva és ha sokat áll a gép-mintha elpárologna a benzin a karbiból.
Ez mennyire természetes-mi lehet az oka?
ETZ-150.
Köszi a segítséget!
Üdv!
ne állítsd egy percig sem tolómérővel, az csak amolyan ajánlás

Mert a tolómérős dolog ha az úszó a nyelvhez képest máshogy áll, már nem teljesen megbízható, főleg ha van némi aszimmetria is az úszóban.
Olyan viszonyban van egymással a bordához mérés és a tolómérő, mint pl egy lövedék célbatalálása próbálkozással vagy számítással. Utóbbi is jó, de ha némely körülményt nem veszünk figyelembe, már eltér. A kipróbálás meg mindig a jó megoldást adja

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
igen, természetes jelenség no para. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Egy kérdés:menet közben (is) prüszköl a karbi túlfolyó lukán a benzin(halványan könnyezik).
A szint tolómérővel van beállítva és ha sokat áll a gép-mintha elpárologna a benzin a karbiból.
Ez mennyire természetes-mi lehet az oka?
ETZ-150.
Köszi a segítséget!
Üdv!
Egy kérdés:menet közben (is) prüszköl a karbi túlfolyó lukán a benzin(halványan könnyezik).
A szint tolómérővel van beállítva és ha sokat áll a gép-mintha elpárologna a benzin a karbiból.
Ez mennyire természetes-mi lehet az oka?
ETZ-150.
Köszi a segítséget!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
Talán itt találsz kis TS-hez valót:
http://www.moped91.com/portal/webshop.p ... ist_num=10
http://www.moped91.com/portal/webshop.p ... ist_num=10
Re: Üzemanyagellátás
Köszi!
És lehet kapni akkor 125-ösbe valót?
Mofaker honlapján semmilyen TS-hez sincs.
És lehet kapni akkor 125-ösbe valót?
Mofaker honlapján semmilyen TS-hez sincs.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia a külömbség elég sok:a 125TS BVF22 a 150 BVF24(a torokátmérő mm be 22-24)és persze a hozzá tartozó fuvokák mérete is más,a 125 be az alapjárati 35,a fő fuvoka 90 a150 be az alap 40 a fő 95 (ez a gyári adat)de tudomásom szerint fő fuvoka 95 be már nem létezik csak 100 van(ETZ) az van nekem is benne.és persze a subertű is más szerintem legalább is nekem külömbözönek tüntek.Nem igazán érdemes eltérni a gyári adatoktol mert nem szereti a gép egyébként én meg 150 es javitó készletet nem tudok szerezni sehol.Itt a környéken nincs.A lényeg meg kell nézni mik a fuvoka méreteid most amivel megy a géped és olyant kell venni akár darabonkéni is.Grif írta:Sziaszok!
Meg tudnátok nekem mondani,hogy miben különbözik a 125-ös és a 150-es MZ TS karbi?
Nekem 125-ösöm van,de csak 150-es felújító készletet kapni.Azt bele tehetem az enyémbe?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!
Szerintetek érdemes e ezt az ETZ 150 porlasztójavítót és kipufogódobot megvenni, ha nem hol túdnék venni jó minőségüt?
http://anzomotor.hu/etz-mz/porlaszto_es ... p4685.html
http://anzomotor.hu/etz-mz/kipufogo_ber ... tml&page=2
Szerintetek érdemes e ezt az ETZ 150 porlasztójavítót és kipufogódobot megvenni, ha nem hol túdnék venni jó minőségüt?
http://anzomotor.hu/etz-mz/porlaszto_es ... p4685.html
http://anzomotor.hu/etz-mz/kipufogo_ber ... tml&page=2
Re: Üzemanyagellátás
Sziaszok!
Meg tudnátok nekem mondani,hogy miben különbözik a 125-ös és a 150-es MZ TS karbi?
Nekem 125-ösöm van,de csak 150-es felújító készletet kapni.Azt bele tehetem az enyémbe?
Meg tudnátok nekem mondani,hogy miben különbözik a 125-ös és a 150-es MZ TS karbi?
Nekem 125-ösöm van,de csak 150-es felújító készletet kapni.Azt bele tehetem az enyémbe?
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
Az lehet de amennyire emlékszem mindegyiket összehasonlítottam a régivel és szemre nem láttam nagy különbséget a főfúvóka kivételével.nfefe írta:Utángyártott fúvóka nem biztos, hogy akkora mekkora rá van írva. Elég nagy szórás van sajna a méretek között.
Egyébként ami érdekes volt hogy a gáztű rá volt forrasztva a tűtartó lemezre, méghozzá a legalsó, legszegényebb állásban. Ezt én az új tűvel és tartóval áttettem középre. Lehet ennek valami köze ehhez? Talán volt már bibi a karbival előtte is? Tanácstalan vagyok mint párttitkár a rendszerváltáskor...

Motor, őrület
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Utángyártott fúvóka nem biztos, hogy akkora mekkora rá van írva. Elég nagy szórás van sajna a méretek között.
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
A felújítókészlet fúvókáit raktam mindenhova, (kivéve a főfúvóka mert oda a készletét nem ajánlották) át is fújtam levegővel a karbit, dugulás tuti nincs...KILL3R etz írta:Alapjárati fúvóka? Olyan mintha elszegényedne... 3-3500 alatt dolgozik csak az alapjárat rendszer. Felette inkább a főfúvóka dominál.

Nincs átmenet, digitális a gáz és egyébként a kis gázadás is olyan "fulladós"...

Motor, őrület
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Alapjárati fúvóka? Olyan mintha elszegényedne... 3-3500 alatt dolgozik csak az alapjárat rendszer. Felette inkább a főfúvóka dominál.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Rég voltam erre mert nem akadt különösebb problémám de most valahogy nem boldogulok a géppel.
A télen felújítottam a karbit, kicseréltem a fúvókákat (kivéve a fő-t mert abból nem jó a 125-ös méretű azt mondták, a régi nagyobb maradt benne 135 talán?) az úszót, tűszelepet, tűt, tűtartót, rugót és az állító csavarokat (30N2 karbi) és még november környékén jól indult, szépen járt. Vette a gázt, volt alapjárat de persze kipróbálni nem tudtam.
A múltkor gondoltam kipróbálom, könnyen indult kb. 4-5. rúgásra (előtte kettő gyújtás nélkül, nyitott csappal) jó volt az alapjárat ok. Először azt tűnt fel hogy kis gázzal fullad, nagy gázzal pedig ment mint az állat 3000 felett, pillanatok alatt 90-100 pedig jóval 100 felett vagyok én is!
Viszont ennyi, kis gázon fulladt, elindulni alig lehetett vele mert vagy full gáz vagy semmi. Üresben szépen pörgött volt is alapjárat de terhelésre fulladt.
Állítgattam az alapjáratot meg a levegőt de csak rosszabb lett. Ha világítás nincs rajta, túl magas lesz az alapjárat és nagyon pörög, de ha világítás rajta van akkor nagyon alacsony. Mindkettőhöz be lehet állítani külön de univerzálisra egyik se jó!
Utána láttam hogy nem zárt a tűszelep, kicseréltem, most az jó, az úszó szint is jó. (kicsivel van a jel felett)
Tökéletesen indul hidegen melegen, világítással vagy anélkül nagyon jó belőhető az alapjárat (egybe már nem!) és terhelésre fuldoklik.
Olyan mintha valahol fals levegőt szívna a karbi de hol? Úszóház tömítés is jó, kicseréltem. Később láttam hogy a légszűrőházba menő gumicső repedt és belőle benzin spriccel ki, olyan mintha a karbiból jönne?
Na itt hagytam abba...ötlet valakinek?
Rég voltam erre mert nem akadt különösebb problémám de most valahogy nem boldogulok a géppel.
A télen felújítottam a karbit, kicseréltem a fúvókákat (kivéve a fő-t mert abból nem jó a 125-ös méretű azt mondták, a régi nagyobb maradt benne 135 talán?) az úszót, tűszelepet, tűt, tűtartót, rugót és az állító csavarokat (30N2 karbi) és még november környékén jól indult, szépen járt. Vette a gázt, volt alapjárat de persze kipróbálni nem tudtam.
A múltkor gondoltam kipróbálom, könnyen indult kb. 4-5. rúgásra (előtte kettő gyújtás nélkül, nyitott csappal) jó volt az alapjárat ok. Először azt tűnt fel hogy kis gázzal fullad, nagy gázzal pedig ment mint az állat 3000 felett, pillanatok alatt 90-100 pedig jóval 100 felett vagyok én is!

Viszont ennyi, kis gázon fulladt, elindulni alig lehetett vele mert vagy full gáz vagy semmi. Üresben szépen pörgött volt is alapjárat de terhelésre fulladt.
Állítgattam az alapjáratot meg a levegőt de csak rosszabb lett. Ha világítás nincs rajta, túl magas lesz az alapjárat és nagyon pörög, de ha világítás rajta van akkor nagyon alacsony. Mindkettőhöz be lehet állítani külön de univerzálisra egyik se jó!
Utána láttam hogy nem zárt a tűszelep, kicseréltem, most az jó, az úszó szint is jó. (kicsivel van a jel felett)
Tökéletesen indul hidegen melegen, világítással vagy anélkül nagyon jó belőhető az alapjárat (egybe már nem!) és terhelésre fuldoklik.
Olyan mintha valahol fals levegőt szívna a karbi de hol? Úszóház tömítés is jó, kicseréltem. Később láttam hogy a légszűrőházba menő gumicső repedt és belőle benzin spriccel ki, olyan mintha a karbiból jönne?

Na itt hagytam abba...ötlet valakinek?
Motor, őrület
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Am én most tankoltam kipróbálás képen a 98as oktánszámú, roppant eredetien elnevezett "super 98" ból és hogy a tapasztalatokat röviden összefoglaljam, az egy szar. Úgy érzem, kevésbé harap a motor és valamiért büdösebb a kipufogógáz.
Am én most tankoltam kipróbálás képen a 98as oktánszámú, roppant eredetien elnevezett "super 98" ból és hogy a tapasztalatokat röviden összefoglaljam, az egy szar. Úgy érzem, kevésbé harap a motor és valamiért büdösebb a kipufogógáz.
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!Sajnos az nekem nagyon messze van,debreceni vagyok 
De köszönöm mindenkinek a segítséget!

De köszönöm mindenkinek a segítséget!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
[quote="Peti ETZ250"][quote="Grif"]Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Most lettem egy 1976-os évjáratú MZ Ts 125 tulajdonosa,de a motor rendbetétele után még mindig nem az igazi.
Ugyan nem tudom milyennek kellene lennie,de valami nincs rendben vele.
Üdv Nem tudom helyileg merre laksz ha környékbeli vagy nagyon szivesen segitek gatyába rázni a masinát(nem az első ilyen esetem lenne).
Üdv Kupi.
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Most lettem egy 1976-os évjáratú MZ Ts 125 tulajdonosa,de a motor rendbetétele után még mindig nem az igazi.
Ugyan nem tudom milyennek kellene lennie,de valami nincs rendben vele.
Üdv Nem tudom helyileg merre laksz ha környékbeli vagy nagyon szivesen segitek gatyába rázni a masinát(nem az első ilyen esetem lenne).
Üdv Kupi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelésGrif írta:Köszönöm!
Beállítottam a keverési arányt,tényleg jobb lett,de még mindig nem az igazi.Holnap megpróbálom a gyújtást is beállítani.
A kipufogót hogyan tudnám kitisztítani?Tényleg hatásos,ha hosszabb ideig nagy fordulaton utazok vele?
itt találsz több módszert a kipufogó kitisztítására
amúgy én is szoktam direkt 4-esben pörgetni, véleményem szerint a sok városi használat alatt lerakódott friss olajat kiégeti magából, de a 10 éves szart nem
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Üzemanyagellátás
Vannak Akik erre esküsznek,de tapasztalatom szerint 5. is 100-110 -es tempónál is tisztul szépen.Komárom - Balatonfüred távolság megtétele után érezhetően jobb volt az öblítése a kipufogónak.Grif írta:Köszönöm!
Beállítottam a keverési arányt,tényleg jobb lett,de még mindig nem az igazi.Holnap megpróbálom a gyújtást is beállítani.
A kipufogót hogyan tudnám kitisztítani?Tényleg hatásos,ha hosszabb ideig nagy fordulaton utazok vele?
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!
Beállítottam a keverési arányt,tényleg jobb lett,de még mindig nem az igazi.Holnap megpróbálom a gyújtást is beállítani.
A kipufogót hogyan tudnám kitisztítani?Tényleg hatásos,ha hosszabb ideig nagy fordulaton utazok vele?
Beállítottam a keverési arányt,tényleg jobb lett,de még mindig nem az igazi.Holnap megpróbálom a gyújtást is beállítani.
A kipufogót hogyan tudnám kitisztítani?Tényleg hatásos,ha hosszabb ideig nagy fordulaton utazok vele?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Illetve ha "papásan" volt hajtva, noname olajjal, akkor lehet eltömődött kipuff is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Üzemanyagellátás
[quote="Grif"]Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Most lettem egy 1976-os évjáratú MZ Ts 125 tulajdonosa,de a motor rendbetétele után még mindig nem az igazi.
Ugyan nem tudom milyennek kellene lennie,de valami nincs rendben vele.
70km/h a végsebessége,ami tudtommal elmarad ezen típus utazósebességétől is.3-4 fokozatban alacsonyabb fordulaton,ha ráhúzom teljesen a gázt,akkor elkezd mélyen "dörmögni",de nem akar gyorsulni,ugyanúgy megy,mint félgázon...
A motorban 20000 km van,nincs széthajtva,nagypapám volt az első tulajdonosa,tőle vettem át,de mondta,hogy anno a gyújtást állítgatta,ami azóta sem az igazi.
Lehet ez az oka?
Szeva!
A gyújtáson kívűl a hibát még okozhatja a karbi levegő benzin keverési arány nem megfelelő beállítása, ill. Subertűt is nézd meg milyen helyzetben van ill. mennyire van kikopva.
A beállítási értékeket ezen oldalon megtalálod!!!
Üdv: Peti.
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Most lettem egy 1976-os évjáratú MZ Ts 125 tulajdonosa,de a motor rendbetétele után még mindig nem az igazi.
Ugyan nem tudom milyennek kellene lennie,de valami nincs rendben vele.
70km/h a végsebessége,ami tudtommal elmarad ezen típus utazósebességétől is.3-4 fokozatban alacsonyabb fordulaton,ha ráhúzom teljesen a gázt,akkor elkezd mélyen "dörmögni",de nem akar gyorsulni,ugyanúgy megy,mint félgázon...
A motorban 20000 km van,nincs széthajtva,nagypapám volt az első tulajdonosa,tőle vettem át,de mondta,hogy anno a gyújtást állítgatta,ami azóta sem az igazi.
Lehet ez az oka?
Szeva!
A gyújtáson kívűl a hibát még okozhatja a karbi levegő benzin keverési arány nem megfelelő beállítása, ill. Subertűt is nézd meg milyen helyzetben van ill. mennyire van kikopva.
A beállítási értékeket ezen oldalon megtalálod!!!
Üdv: Peti.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Most lettem egy 1976-os évjáratú MZ Ts 125 tulajdonosa,de a motor rendbetétele után még mindig nem az igazi.
Ugyan nem tudom milyennek kellene lennie,de valami nincs rendben vele.
70km/h a végsebessége,ami tudtommal elmarad ezen típus utazósebességétől is.3-4 fokozatban alacsonyabb fordulaton,ha ráhúzom teljesen a gázt,akkor elkezd mélyen "dörmögni",de nem akar gyorsulni,ugyanúgy megy,mint félgázon...
A motorban 20000 km van,nincs széthajtva,nagypapám volt az első tulajdonosa,tőle vettem át,de mondta,hogy anno a gyújtást állítgatta,ami azóta sem az igazi.
Lehet ez az oka?
Előre is köszönöm a segítséget!
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Most lettem egy 1976-os évjáratú MZ Ts 125 tulajdonosa,de a motor rendbetétele után még mindig nem az igazi.
Ugyan nem tudom milyennek kellene lennie,de valami nincs rendben vele.
70km/h a végsebessége,ami tudtommal elmarad ezen típus utazósebességétől is.3-4 fokozatban alacsonyabb fordulaton,ha ráhúzom teljesen a gázt,akkor elkezd mélyen "dörmögni",de nem akar gyorsulni,ugyanúgy megy,mint félgázon...
A motorban 20000 km van,nincs széthajtva,nagypapám volt az első tulajdonosa,tőle vettem át,de mondta,hogy anno a gyújtást állítgatta,ami azóta sem az igazi.
Lehet ez az oka?
Előre is köszönöm a segítséget!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
A szintetikus olaj és az etanol nem barátok.Andrei írta:E85 tapasztalat:
töltöttem 2dl Repsol Moto Sintetico olajat (1:40)
...
a benzin-etanol-olaj keverékéből egy undorító sárgás fehéres tejszerű folyadék került az úszóházba, nevezzük ezt üzemanyagnak
aztán a benzinszűrőn is látszik ahogy ilyen mézszerű szar folyik lefelé, nemtudom még mi lesz ebből, elég régi a szűrőm, ezt a hétvégén ki is kell cserélnem, mert rozsda is van benne
egyelőre ennyi

- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
E85 tapasztalat:
ma tankoltam lesz ami lesz alapon 3 liter benzint és 5 liter E85-öt, nem volt szivem 345 forintos benzint tankolni
ehhez töltöttem 2dl Repsol Moto Sintetico olajat (1:40)
aztán elindultam egy közeli faluba, 17km, hát odafelé elég gyengus volt a gép, kb negyedgázig ment, utána csak hörgött
hazafelé út előtt kértem a szomszédtól egy 1200-es lada karbit, amiből kivettem a 125ös fuvit, kicseréltem (115 volt előtte)
az MZ megtáltosodott, hihetetlen nyomatékos, a legkisebb gázmozdulatra is érezhetően reagál, benzinnel ilyesmiről csak álmodni lehet
pillanatok alatt 70-re gyorsul, 5-ösben is gyorsul, félgázon gyorsan elmegyünk 90-ig, aztán vége
100 a végsebesség, de 3/4 gáztól már hörög
városban viszont nagyon kényelmes
a benzin-etanol-olaj keverékéből egy undorító sárgás fehéres tejszerű folyadék került az úszóházba, nevezzük ezt üzemanyagnak
aztán a benzinszűrőn is látszik ahogy ilyen mézszerű szar folyik lefelé, nemtudom még mi lesz ebből, elég régi a szűrőm, ezt a hétvégén ki is kell cserélnem, mert rozsda is van benne
egyelőre ennyi
ma tankoltam lesz ami lesz alapon 3 liter benzint és 5 liter E85-öt, nem volt szivem 345 forintos benzint tankolni
ehhez töltöttem 2dl Repsol Moto Sintetico olajat (1:40)
aztán elindultam egy közeli faluba, 17km, hát odafelé elég gyengus volt a gép, kb negyedgázig ment, utána csak hörgött
hazafelé út előtt kértem a szomszédtól egy 1200-es lada karbit, amiből kivettem a 125ös fuvit, kicseréltem (115 volt előtte)
az MZ megtáltosodott, hihetetlen nyomatékos, a legkisebb gázmozdulatra is érezhetően reagál, benzinnel ilyesmiről csak álmodni lehet
pillanatok alatt 70-re gyorsul, 5-ösben is gyorsul, félgázon gyorsan elmegyünk 90-ig, aztán vége
100 a végsebesség, de 3/4 gáztól már hörög
városban viszont nagyon kényelmes
a benzin-etanol-olaj keverékéből egy undorító sárgás fehéres tejszerű folyadék került az úszóházba, nevezzük ezt üzemanyagnak
aztán a benzinszűrőn is látszik ahogy ilyen mézszerű szar folyik lefelé, nemtudom még mi lesz ebből, elég régi a szűrőm, ezt a hétvégén ki is kell cserélnem, mert rozsda is van benne
egyelőre ennyi
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Tisztelt kollegák.
Régi probléma az MZ mel,hogy nem tudok beszerezni 95-ös főfuvokát(az a gyári méret is) csak 100 as van(ETZ hez való) meg 90 es(TS125).A motorom TS 150 igy a 90 az kevés a 100 meg picit már sok neki a subertüt meg hiába álitgatam valahogy nem volt az igazi(egyébként tavaj igy motoroztam végig a szezont max jobban füstölt és kicsit sötétebb barna volt a gyertyaképe).Most gondoltam egyet és kicseréltem az alapjárati fuvokát 40-röl 35 re (a 40 a gyári méret)és igy gyönyörü a gyertyakép és nincs füst se,és persze egyeletesebb is a járása.És itt a kérdés:van aki probált már 35 alapjárati fúvokát hosszú távon?Mi a véleményetek nagyon barbár megoldás ez?Sajnos mást nem tudok kitalálni de a véleményetekre kiváncsi vagyok.Elöre is köszi.
Régi probléma az MZ mel,hogy nem tudok beszerezni 95-ös főfuvokát(az a gyári méret is) csak 100 as van(ETZ hez való) meg 90 es(TS125).A motorom TS 150 igy a 90 az kevés a 100 meg picit már sok neki a subertüt meg hiába álitgatam valahogy nem volt az igazi(egyébként tavaj igy motoroztam végig a szezont max jobban füstölt és kicsit sötétebb barna volt a gyertyaképe).Most gondoltam egyet és kicseréltem az alapjárati fuvokát 40-röl 35 re (a 40 a gyári méret)és igy gyönyörü a gyertyakép és nincs füst se,és persze egyeletesebb is a járása.És itt a kérdés:van aki probált már 35 alapjárati fúvokát hosszú távon?Mi a véleményetek nagyon barbár megoldás ez?Sajnos mást nem tudok kitalálni de a véleményetekre kiváncsi vagyok.Elöre is köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
aztamindenit, 8 literferi220 írta:A fúvókák is ki lettek cserélve.
nem inkább ellopták a benzined? vagy elfolyt?
2x a túlfogyasztásod legalább, gyertyakép milyen? előgyújtás hol van?
milyen olajat használsz, hogy 1:30-al kell bejáratni?
én 1:50-el járattam be és egyszer sem szorult meg
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
és mérted azokat is valamivel?feri220 írta:A fúvókák is ki lettek cserélve.
én is szívtam az utángyártott sz@rokkal.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
A fúvókák is ki lettek cserélve.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
fúvókák mennyire vannak elkopva?feri220 írta:Sziasztok!
Van egy ETZ125 motorkerékpárom, és az a problémám vele hogy sokat eszik.
Nemrég lett átalakítva tirisztoros gyújtásúvá. Bejáratós és 30 as keverékkel megyek.
A kérdésem hogyan lehetne a fogyasztást lentebb szorítani?
A síbertű alulról a második horonynál van. De ha lentebb engedem akkor a motorfordulat lassan esik vissza. És így nem lehet menni vele mert sebességváltáskor magas a fordulat.
8-9 litert evett meg százon.
A hozászolásokat előre is köszönöm.
Üdv.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Köszi előre is, várom az infókat!csikin írta:Hétvégén megmérek egy gyári 251ét, de azt tudni kell hogy többféle tű volt, vonalkákkal vannak jelölve a hornyok alatt.
Egyelőre a régi tűhöz sikerült úgy-ahogy belőni a karbit.
Annyibó nem az igazi, hogy ha alsó állásban van a lemez, akkor megy rendesen, viszont sokat kap a gyertyakép szerint. Alulról a második állásban gyertyakép jó, de 5000 fölé nem akar forogni, 120-125 körül van a vége. Lehet majd játszok kicsit a benzinszinttel is... csak már unom, 2 hete ezzel játszok, már vagy 20x szétszedtem a karbit... De legalább már egyre jobb, nem ugrál, nem rángat, nem csörög

Az új tűre majd kell forrasztanom egy 3as réz anyát, az majd megoldja hogy nincs horony a felső zégernek. Meg majd a mért gyári vastagság értékektől függően mókolok rá még ehy hornyot hogy jobban le lehessen süllyeszteni a tűt.
A több féle tű nekem újdonság, mint a vonalakkal jelölés is.
TS-nél még bele volt írva a fajtája (pl C3) aztán csókolom. Nekem a tz-nél egyik tűn sincs se felirat, se vonal, se semmi

/off
Mellékesen megnéztem mi van ha tényleg bemértek kedden a sünök... határeset, hogy 60000, vagy 90000 lesz...


/on
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van egy ETZ125 motorkerékpárom, és az a problémám vele hogy sokat eszik.
Nemrég lett átalakítva tirisztoros gyújtásúvá. Bejáratós és 30 as keverékkel megyek.
A kérdésem hogyan lehetne a fogyasztást lentebb szorítani?
A síbertű alulról a második horonynál van. De ha lentebb engedem akkor a motorfordulat lassan esik vissza. És így nem lehet menni vele mert sebességváltáskor magas a fordulat.
8-9 litert evett meg százon.
A hozászolásokat előre is köszönöm.
Üdv.
Van egy ETZ125 motorkerékpárom, és az a problémám vele hogy sokat eszik.
Nemrég lett átalakítva tirisztoros gyújtásúvá. Bejáratós és 30 as keverékkel megyek.
A kérdésem hogyan lehetne a fogyasztást lentebb szorítani?
A síbertű alulról a második horonynál van. De ha lentebb engedem akkor a motorfordulat lassan esik vissza. És így nem lehet menni vele mert sebességváltáskor magas a fordulat.
8-9 litert evett meg százon.
A hozászolásokat előre is köszönöm.
Üdv.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hétvégén megmérek egy gyári 251ét, de azt tudni kell hogy többféle tű volt, vonalkákkal vannak jelölve a hornyok alatt.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tegnap volt egy nagyobb (230km-es) gurulásom a tézével. Valószínűleg bemértek a sünök is, de ez most mellékes 
Sajnos az ugrándozása részterhelésen újra előjött, úgyhogy győrben próbaképpen vettem egy súbertűt hogy kicseréljem (más tippem már nincs).
Az út szélén neki is álltam volna, és hoppá... A felső zégergyűrű-horony nem volt beleesztergálva, de ez nem is lenne gond...
Szemmel láthatóan más az átmérője, úgyhogy elkezdtem itthon méregetni.
Bázisfelületnek a legalsó hornyot választottam ahogy a képen látható.
Az x távolságoknál megmértem a kúp átmérőjét mind a bent lévő, mind a motorban lévő tűnél.

http://www.kepfeltoltes.hu
Az értékek:
x ; utángyártott1 ; utángyártott2
0 ; 2.50 ; 2,46
20 ; 2,45 ; 2,23
25 ; 2,30 ; 2,12
30 ; 2,17 ; 2,02
35 ; 2,03 ; 1,88
A kúpos rész hossz az egyiken 30mm, a másikon 36mm.
Meg tudná valaki nézni melyik lenne a gyárinak megfelelő?
Ha esetleg meg tudnátok mérni egy gyári tű vastagságát akinek van olyanja...
251-es ETZ csatos karbijáról van szó...

Sajnos az ugrándozása részterhelésen újra előjött, úgyhogy győrben próbaképpen vettem egy súbertűt hogy kicseréljem (más tippem már nincs).
Az út szélén neki is álltam volna, és hoppá... A felső zégergyűrű-horony nem volt beleesztergálva, de ez nem is lenne gond...
Szemmel láthatóan más az átmérője, úgyhogy elkezdtem itthon méregetni.
Bázisfelületnek a legalsó hornyot választottam ahogy a képen látható.
Az x távolságoknál megmértem a kúp átmérőjét mind a bent lévő, mind a motorban lévő tűnél.

http://www.kepfeltoltes.hu
Az értékek:
x ; utángyártott1 ; utángyártott2
0 ; 2.50 ; 2,46
20 ; 2,45 ; 2,23
25 ; 2,30 ; 2,12
30 ; 2,17 ; 2,02
35 ; 2,03 ; 1,88
A kúpos rész hossz az egyiken 30mm, a másikon 36mm.
Meg tudná valaki nézni melyik lenne a gyárinak megfelelő?
Ha esetleg meg tudnátok mérni egy gyári tű vastagságát akinek van olyanja...
251-es ETZ csatos karbijáról van szó...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
hát ezek nem túl jó tapasztalatok 
hasonlóan primitív, karburátoros, de 4 ütemű autómat már átalakítottam tiszta E85 üzemeltetésre, de az MZ-t nem merem, mert az etanol és a 2t olaj ...
én nem használom sokat a motort, van, hogy 2-3 hétig járok 1 telitankkal, főleg mióta 340 a benzin, rendes tapasztalatok meg nincsenek még az olajokkal kapcsolatban
amúgy a kocsinál annyi volt, hogy 10 helyett 20 fok előgyújtás és 115 helyett 130-as főfúvóka
fogyasztás 6-ról 7-re, menetteljesítmények ugyanolyanok, alapjárat kihagyós és kisgázon dadog, amivel egyelőre nem tudtam mit kezdeni
a léghűtéses motor hengerfeje a benzines 135-150 C fokról 110-120 Celsius fokra csökkent terhelésen
jah, az autó egy kispolszki

hasonlóan primitív, karburátoros, de 4 ütemű autómat már átalakítottam tiszta E85 üzemeltetésre, de az MZ-t nem merem, mert az etanol és a 2t olaj ...
én nem használom sokat a motort, van, hogy 2-3 hétig járok 1 telitankkal, főleg mióta 340 a benzin, rendes tapasztalatok meg nincsenek még az olajokkal kapcsolatban
amúgy a kocsinál annyi volt, hogy 10 helyett 20 fok előgyújtás és 115 helyett 130-as főfúvóka
fogyasztás 6-ról 7-re, menetteljesítmények ugyanolyanok, alapjárat kihagyós és kisgázon dadog, amivel egyelőre nem tudtam mit kezdeni
a léghűtéses motor hengerfeje a benzines 135-150 C fokról 110-120 Celsius fokra csökkent terhelésen
jah, az autó egy kispolszki

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Még annyit hozzátennék a tapasztalatokhoz, hogy 4000f/p (nem vagyok hülye csak szeretek magyarosítani
) felett erősebb gázadáskor, olyan csörgő hangot ad ki mint régen a Wartburgom amikor párlattal jártam vele. 


-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
az alkoholnak kissebb a kaloriaja mint abenzinnek! tobbet kell neki szivni ugyanojan teljesitmeny mellett mint benzinbol
en is kiprobaltam vagy 20 eve ,igaz nemvolt egy csepp benzinsem az alkoholba es akkoriban ricinussalkevertem mas olaj nemleven ami keveredik az alkohollal. az mz csak full szivatoval ment ,de mint szel! akkoriban salakmotorokat javitottm volt alkesz boven a salakmotorban 3mm-es a fofuvoka!!!!!!! a porlaszto 38mm-es csak osszehasonlitaskent 


A viz szalad, a kő marad!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Az E85 benzin keverék alatt az 1:1 keverési arányt értem.kiszsebi írta:E85-össel 30%-os fogyasztásnövekedés várható, hiszen az égéshő kisebb. Általában a fúvókát javasolják kicserélni ennek megfelelően.Nandor írta:Sziasztok
Kipróbáltam az E85 benzin keveréket.
Egyébként motoroztam vele pár kilométert és egyre kevésbé szimpatikus.
Ha feljebb emelem a súbertűt akkor bár jól megy sebességváltáskor a gázelvétel ellenére hajlamos 5000-felé forogni és csak lassan áll vissza.
Ha viszont lejjebb engedem akkor ez a jelenség kisebb mértékű viszont alacsony fordulaton rá kell húznom a szívatót hogy egyáltalán közlekedni tudjak vele.
Viszont egyvalami állandó a kiszámíthatatlanság, néha köhögve gyorsul néha pedig mint ha seggbe rúgták volna. De a legrosszabb mégis ezek hirtelen változó kombinációja.

Remélem más is megpróbálkozik az egy az egybe keveréssel és beszámol a tapasztalatairól, hátha csak egyedi eset az enyém.
Mindenesetre szüneteltetem az E85-el való kísérletezést amíg más tapasztalatokkal nem gazdagodunk.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Jogos! Én néztem ellouie írta:Elogyujtást kisebbere venni E85-el?? Annak sokkal jobb a kompresszio turese mint a benzinnek, ezert eppen hogy nagyobbra veszik, mert elmeletben nagyobb elogyujtassal, ha meg nem kopogasos az eges, nagyobb teljesitmeny adodoik, bar ez sok egyebb dolognak is fuggvenye.nfefe írta:Illetve előgyújtást kisebbre venni, meg a gyertyahézagot is kicsivel.

"A szakirodalom szerint az E85-höz nagyobb előgyújtást kell adni. Én tekergettem 1.2-2.2 mm-ig és gyakorlatilag semmi változást nem tapasztaltam a motor működésében, csak annyit, hogy nagyobb előgyújtásnál jobban melegszik. A gyújtást 1.3-on hagytam, így melegszik legkevésbé a motor. Ha a gyújtással nincs gond, szerintem nem szükségszerű piszkálni. A gyertyahézagot csökkentsük 0.2 mm-re. Mivel az etilalkohol vezeti az áramot, nagyobb gyertyahézaggal rángat a motor, kis fordulaton kihagyogat a gyújtás. "
Rosszul emlékeztem..
Re: Üzemanyagellátás
Elogyujtást kisebbere venni E85-el?? Annak sokkal jobb a kompresszio turese mint a benzinnek, ezert eppen hogy nagyobbra veszik, mert elmeletben nagyobb elogyujtassal, ha meg nem kopogasos az eges, nagyobb teljesitmeny adodoik, bar ez sok egyebb dolognak is fuggvenye.nfefe írta:Illetve előgyújtást kisebbre venni, meg a gyertyahézagot is kicsivel.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Illetve előgyújtást kisebbre venni, meg a gyertyahézagot is kicsivel.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
E85-össel 30%-os fogyasztásnövekedés várható, hiszen az égéshő kisebb. Általában a fúvókát javasolják kicserélni ennek megfelelően.Nandor írta:Sziasztok
Kipróbáltam az E85 benzin keveréket.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég