
Elektronika topik - a pokol kapuja
- 
				hollermz
- babakocsis 
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2012.09.24. 20:46
- MZ-d típusa: Mz Etz 125
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Elektronika
Sziasztok,hozzaertok segitsege kellene nekem Mz Etz 125-hez,az lenne a problemam,hogy mikor huzom neki,akkor olyan 5 ezres fordulat utan ledadog a motor es rangat.Atneztem a toltest,karburatort,benzincsovet,legszurot kitakaritottam-3 féle gyertyával probáltam,kipufogo is tokeletes.Nincs dugulas semmi sem.Ez gyujtas problema lehet ? Tirisztoros gyujtas van rajta.Egyik naprol a masikra kijott ez a problemam.Kerem aki tud valamit mondani vagy volt hasonlo helyzetbe,az irjon mar.Elore is koszonom ! 
			
			
									
						
										
						
Re: Elektronika
Az a fontos, no meg, hogy van egy hasznos kiegészítőd.Dreamer írta:... A lényeg, hogy számomra nem zavaró ...

- Dreamer
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nos, most vagy mutatja a változást vagy nem. Ha nem mutatja akkor nem ugrál, vagy mutatja és ugrál. A lényeg, hogy számomra nem zavaró, hiszen elsősorban nem figyelem, csak néha-néha rápillantok.Gyula-bá írta:Nem tudtam, hogy ilyen szuper szerkentyű, a panel voltmérők esetében nem szokás frissíteni hanem folyamatosan kijelzik az éppen aktuális feszültséget, akkor viszont ugrál a kijelzés.Dreamer írta:... egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. ...
Dreamer
			
						Re: Elektronika
Nem tudtam, hogy ilyen szuper szerkentyű, a panel voltmérők esetében nem szokás frissíteni hanem folyamatosan kijelzik az éppen aktuális feszültséget, akkor viszont ugrál a kijelzés.Dreamer írta:... egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. ...
- Dreamer
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem ugrál, egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. Egyébként ahogy a barkácsban írtam, verő fényes nappal nem látszik csak ha árnyékolsz. Szűrt fényben, vagy ha kissé borús már jól látható, de este sem zavaró.Gyula-bá írta: Szerintem ezek az értékek a "Jó" alsó határán vannak.
Azért építem a saját szabályozóimat állítható kivitelben, hogy hozzá lehessen igazítani a dinamóhoz, generátorhoz. Még azt is szoktam javasolni, hogy ha a tulaj mindig bekapcsolt világítással közlekedik akkor a max. feszültséget ebben az állapotban állítsa be.
A fedélzeti fesz. mérő nagyon hasznos dolog. Nem zavaró, hogy a kijelzés "ugrál"?
Dreamer
			
						- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez csodálatos volt! Mindjárt sírok. Én maradok a trabi feszabnál 14V töltésnél. Köszöni szépen a Banner aksim 7 éve szolgál. Nekem ez elég bizonyíték, nyugodtan megyek mindenfele amerre dolgom van...Gyula-bá írta:Régi "jó szokásod" szerint te csak várjál.](./images/smilies/eusa_wall.gif)
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá
 Soha többet otthoni és egyéb dolog nem kell...
  Soha többet otthoni és egyéb dolog nem kell...   
 Bár az MTZ-be jó lenne egy jó feszab mert annak bizony nem tölt 14,4V és oda az kellene annak a nagy aksinak. 5-k kisipari feszab van benne és nem az igazi. Abba jó gyárit találni na az sem egyszerű...

Re: Elektronika
Régi "jó szokásod" szerint te csak várjál.  ](./images/smilies/eusa_wall.gif) 
 
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá
			
			
									
						
										
						](./images/smilies/eusa_wall.gif) 
 A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá

- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nyugtával a napot...Gyula-bá írta:allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem

Re: Elektronika
Szerintem ezek az értékek a "Jó" alsó határán vannak.Dreamer írta:... feszültségszabályzóm a következő értékeket tudja (jellemzően városban közlekedve, pontosabban az utóbbi egy hétben csak városban közlekedtem):
- világítás nélkül alapjárat: 13,6V
- világítással alapjárat: 11.4V
- 2500 fordulattól világítás nélkül: 14,1V
- 2500 fordulattól világítással 13,7V
Azért építem a saját szabályozóimat állítható kivitelben, hogy hozzá lehessen igazítani a dinamóhoz, generátorhoz. Még azt is szoktam javasolni, hogy ha a tulaj mindig bekapcsolt világítással közlekedik akkor a max. feszültséget ebben az állapotban állítsa be.
A fedélzeti fesz. mérő nagyon hasznos dolog. Nem zavaró, hogy a kijelzés "ugrál"?
- Dreamer
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem meg cáfolandó, de mióta van fedélzeti feszültségmérőm, folyamatosan nyomon tudom követni a rendszerfeszültség alakulását.Gyula-bá írta:allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem
A "kisipari fekete dobozos" feszültségszabályzóm a következő értékeket tudja (jellemzően városban közlekedve, pontosabban az utóbbi egy hétben csak városban közlekedtem):
- világítás nélkül alapjárat: 13,6V
- világítással alapjárat: 11.4V
- 2500 fordulattól világítás nélkül: 14,1V
- 2500 fordulattól világítással 13,7V
Dreamer
			
						Re: Elektronika
allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...
 Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem
 Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem 
Re: Elektronika
Mivel a töltésed rendben van, tejesen normális. Még az is elképzelhető, hogy soha nem fog kelleni bele a víz.allllli írta:Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni? ...

- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Örülj neki ha ilyen szuperül teljesít. Nekem vagy 3 évig nem kellett bántanom a Bannert...
			
			
									
						
										
						- allllli
- versenyző 
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni?
2013. márciusában vettem Varta 5 Ah 4700 Ft-ért. Fel is savazta nekem az eladó. Azóta nem kellett bele tölteni vizet.
A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele, csak érdekes.
			
			
									
						
										
						2013. márciusában vettem Varta 5 Ah 4700 Ft-ért. Fel is savazta nekem az eladó. Azóta nem kellett bele tölteni vizet.
A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele, csak érdekes.
- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sok sikert hozzá. Nem a tálca a lényeg amekkora csak befér az oldalába...
			
			
									
						
										
						- zudori
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Keresgéltem, végülis azt hiszem ez fog lenni. Az én tálcámba nagyobb nem fér bele.
http://motor-akkumulator.arukereso.hu/l ... 109576527/
			
			
									
						
										
						http://motor-akkumulator.arukereso.hu/l ... 109576527/
- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nehogy háborús övezet legyen!  
			
			
									
						
										
						
- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ugye?Csak felkellett dobnom a témát   
 
Mindjárt beindult a topik.
			
			
									
						
							 
 Mindjárt beindult a topik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hogyne férne...zudori írta:hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
- zudori
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
- zudori
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
			
			
									
						
										
						Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...

- jura györgy
- bajnok 
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , VARTA 12V 9Ah  ETZ250-be pont méret, én ezt vettem az enyémbe , néhány éve , és az ára sem volt   eget verő- 8000 forint igaz ez savas oda kell figyelni rá, néha ,nyaranta 2-3 x ,töltés legyen jó és meg legyen az elektrolit szint üdv. juragy
			
			
									
						
										
						- zudori
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Akku vásárlást vettem a fejembe!
Abból is az AGM fajtát, nem akarok a savval kinlódni, vacakolni.
Találtam Landport márkát, de soha nem hallottam még róla.
Tapasztalat-valki?
Esetleg konkrét akku? Lehetőleg 9 ah-s kéne, de talán a kicsit gyengébb is megfelelne.
			
			
									
						
										
						Abból is az AGM fajtát, nem akarok a savval kinlódni, vacakolni.
Találtam Landport márkát, de soha nem hallottam még róla.
Tapasztalat-valki?
Esetleg konkrét akku? Lehetőleg 9 ah-s kéne, de talán a kicsit gyengébb is megfelelne.
Re: Elektronika
Mehet a lavinazsakfos írta: Ó hát ezen ne múljon.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés? ...
 , hol a hó?
 , hol a hó?  
 Egyéni vélemény:
Az akku vásárlás az az orosz ruletthez hasonlatos, "márkás" cuccok közt is van amelyik hamar kifekszik
 és a "no name" kategóriában is van olyan amelyik sokáig bírja.
   és a "no name" kategóriában is van olyan amelyik sokáig bírja.  Ez egyformán érvényes a savas és a zselés típusokra.
  Ez egyformán érvényes a savas és a zselés típusokra.Vagyis, számomra az egyetlen szempont, az előre becsült
 , ár/használati érték arány, mindegy, hogy savas vagy zselés (a zselés esetén a tüötést kisebb fesz.-re kell állítani
 , ár/használati érték arány, mindegy, hogy savas vagy zselés (a zselés esetén a tüötést kisebb fesz.-re kell állítani  ).
 ).- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ezek azért durva kérdések voltak!  
			
			
									
						
										
						
- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ó hát ezen ne múljon.Gyula-bá írta: Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés?
Melyik gyertya jobb az Isolator vagy a Brisk?
Melyik gyújtás jobb a megszakitós vagy az elektronikus?
 
   
  
amúgy azért nagy a csend mert mindenkinek flottul működik minden
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						Re: Elektronika
Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend.zsakfos írta:Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.

- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Á dehogy volt ez vita.Te annak láttad? Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.dudi írta:Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- sunbim
- operatőr 
- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
A vita az jó!   
 
A veszekedés a káros!
			
			
									
						
							 
 A veszekedés a káros!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
			
						Re: Elektronika
Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
			
			
									
						
										
						Re: Elektronika
Mi a bánatra. másra, gondoltam volnazsakfos írta: na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet
 mikor egy konkrét esetben valaki segítséget kér, természetesnek tartom(ttam), hogy erről, és csak erről, az esetről beszélünk.
 mikor egy konkrét esetben valaki segítséget kér, természetesnek tartom(ttam), hogy erről, és csak erről, az esetről beszélünk.- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Etz-ről beszélünk,de nem feltétlenül Etz fesszabról.Hisz az egész téma egy Tungsram fesszabtól indult nem?Gyula-bá írta: Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem).
Márpedig pld a wartburg fesszabon nincs helye az akkuról jövő vezetéknek.
Már ha abban a mondatban a szabályzón a fesszabályzót értetted.
Akkor ugye nem igaz az a kijelentés hogy a szabályzónak kell akku+
 
 De ne érstd félre,nem vitázni akarok,csak nem mindenki elektromos szakember és jó néha teljesen letisztázni ezeket,hisz senki nem akar félrekötözni semmit nem?
na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						Re: Elektronika
Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem).zsakfos írta:... félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."
Ez ugye így ebben a formában nem igaz.

Jól érted, hacsak nem akarod átalakítani a bekötést ez csak a fenti módon valósítható meg.
					A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.03.23. 22:39-kor.
									
			
						
										
						- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Rendben főnök.Értettem már előszörre is,csak a pontositás kedvéért kérdeztem,mert egy kicsit félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."Gyula-bá írta:Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is.
Ez ugye így ebben a formában nem igaz.
Ami a lényeg amit irtál,ha jól vettem ki hogy akár így vagy úgy,de a D+ és az akku+ közt KELL hogy legyen kapcsolat a töltéshez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						Re: Elektronika
Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is.
			
			
									
						
										
						Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is.

- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ezt minden fesszabra írod vagy erre a kérdéses fesszabra?Gyula-bá írta: Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.
Mert ennél a fesszabnál el is bizonytalanodtam.
Irtam is abban a hsz-ben az azóta általad leirt jó megoldást is feltételes módban
 :
 :"Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						Re: Elektronika
Sziasztok!
A szabályzóról jut eszembe,bekötöttem a wartburg elektronikus fesz.szabályzót,szépen teszi a dolgát 14,2V fölé nem engedi a töltést,kis fordulaton is tölt szépen.
Szóval köszönöm az ötletet és a tanácsokat mindenkinek!
			
			
									
						
										
						A szabályzóról jut eszembe,bekötöttem a wartburg elektronikus fesz.szabályzót,szépen teszi a dolgát 14,2V fölé nem engedi a töltést,kis fordulaton is tölt szépen.
Szóval köszönöm az ötletet és a tanácsokat mindenkinek!
Re: Elektronika
Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.zsakfos írta:... se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd. ...
Re: Elektronika
Ebben az esetben az 51 pont megegyezik a D+ -al, tehát egy helyre (össze) kötendő.
Tehát a a D+ kivezetésre jón a D+ a generátorról és az 51 az akku + tól.
			
			
									
						
										
						Tehát a a D+ kivezetésre jón a D+ a generátorról és az 51 az akku + tól.
Re: Elektronika
igen 12 v-os. etz 250 re szánom.
			
			
									
						
										
						Re: Elektronika
Jol látom, hogy 12 V-os szabályozóról van szó?dudi írta:
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
- fzooltan
- Simsonos 
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Ilyen Tungsram gyártmányú piros dobobzost (bár a lábkiosztás számozva volt) használtam MTZ-re. A bekötésre nem igazán emlékszem, arra viszont igen ,hogy többet hoztam el egyszerre a boltból,és amelyik rossz volt azt vissza vittem. 3 -ból 1 talán jó volt.

Én ezzel a tipussal nem próbálkoznék motoron.......(de ez csak az én egyéni véleményem).
Re: Elektronika
Köszönöm neked is zsakfos! Remélem egyre közelebb kerülök a megoldáshoz!
			
			
									
						
										
						- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ahogy Gyula-bá is irta,az 51-es az akku+ lenne.
Gondolom ha nincs a fesszabon se 51 se B+ se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd.Viszont magát a vezetéket vagy szigeteld le vagy egyszerűbb ha a biztositéknál lehuzod, nehogy letesteljen,ahogy ott kalimpál.
Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Ilyenkor viszont az egyenirányitó D+ összevan kötve az akku+ -al.
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni? 
 
Na majd Gyula-bá megmondja.Ő biztosan tudja.
			
			
									
						
							Gondolom ha nincs a fesszabon se 51 se B+ se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd.Viszont magát a vezetéket vagy szigeteld le vagy egyszerűbb ha a biztositéknál lehuzod, nehogy letesteljen,ahogy ott kalimpál.
Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Ilyenkor viszont az egyenirányitó D+ összevan kötve az akku+ -al.
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?
 
 Na majd Gyula-bá megmondja.Ő biztosan tudja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Milyen fesszab az?dudi írta:sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Nincs rajt B+ vagy 51 ?
Fura

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						Re: Elektronika
KÖSZÖNÖM!!!
			
			
									
						
										
						Re: Elektronika
"... az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? ..." -  NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve!
 NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve! 
Vagyis D+ és 61 ---- a dinamó (generátor) +, szénkefe vagy dióda híd +
51 ------------ akuu. +
DF --------- gerjesztés
B- --------- test (akku -)
Lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif
vagy. http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
			
			
									
						
										
						 NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve!
 NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve! Vagyis D+ és 61 ---- a dinamó (generátor) +, szénkefe vagy dióda híd +
51 ------------ akuu. +
DF --------- gerjesztés
B- --------- test (akku -)
Lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif
vagy. http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
Re: Elektronika
sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
			
			
									
						
										
						Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég









