
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2012.09.24. 20:46
- MZ-d típusa: Mz Etz 125
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Elektronika
Sziasztok,hozzaertok segitsege kellene nekem Mz Etz 125-hez,az lenne a problemam,hogy mikor huzom neki,akkor olyan 5 ezres fordulat utan ledadog a motor es rangat.Atneztem a toltest,karburatort,benzincsovet,legszurot kitakaritottam-3 féle gyertyával probáltam,kipufogo is tokeletes.Nincs dugulas semmi sem.Ez gyujtas problema lehet ? Tirisztoros gyujtas van rajta.Egyik naprol a masikra kijott ez a problemam.Kerem aki tud valamit mondani vagy volt hasonlo helyzetbe,az irjon mar.Elore is koszonom ! 

Re: Elektronika
Az a fontos, no meg, hogy van egy hasznos kiegészítőd.Dreamer írta:... A lényeg, hogy számomra nem zavaró ...

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nos, most vagy mutatja a változást vagy nem. Ha nem mutatja akkor nem ugrál, vagy mutatja és ugrál. A lényeg, hogy számomra nem zavaró, hiszen elsősorban nem figyelem, csak néha-néha rápillantok.Gyula-bá írta:Nem tudtam, hogy ilyen szuper szerkentyű, a panel voltmérők esetében nem szokás frissíteni hanem folyamatosan kijelzik az éppen aktuális feszültséget, akkor viszont ugrál a kijelzés.Dreamer írta:... egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. ...
Dreamer
Re: Elektronika
Nem tudtam, hogy ilyen szuper szerkentyű, a panel voltmérők esetében nem szokás frissíteni hanem folyamatosan kijelzik az éppen aktuális feszültséget, akkor viszont ugrál a kijelzés.Dreamer írta:... egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. ...
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem ugrál, egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. Egyébként ahogy a barkácsban írtam, verő fényes nappal nem látszik csak ha árnyékolsz. Szűrt fényben, vagy ha kissé borús már jól látható, de este sem zavaró.Gyula-bá írta: Szerintem ezek az értékek a "Jó" alsó határán vannak.
Azért építem a saját szabályozóimat állítható kivitelben, hogy hozzá lehessen igazítani a dinamóhoz, generátorhoz. Még azt is szoktam javasolni, hogy ha a tulaj mindig bekapcsolt világítással közlekedik akkor a max. feszültséget ebben az állapotban állítsa be.
A fedélzeti fesz. mérő nagyon hasznos dolog. Nem zavaró, hogy a kijelzés "ugrál"?
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez csodálatos volt! Mindjárt sírok. Én maradok a trabi feszabnál 14V töltésnél. Köszöni szépen a Banner aksim 7 éve szolgál. Nekem ez elég bizonyíték, nyugodtan megyek mindenfele amerre dolgom van...Gyula-bá írta:Régi "jó szokásod" szerint te csak várjál.![]()
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá


Bár az MTZ-be jó lenne egy jó feszab mert annak bizony nem tölt 14,4V és oda az kellene annak a nagy aksinak. 5-k kisipari feszab van benne és nem az igazi. Abba jó gyárit találni na az sem egyszerű...

Re: Elektronika
Régi "jó szokásod" szerint te csak várjál.
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nyugtával a napot...Gyula-bá írta:allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem

Re: Elektronika
Szerintem ezek az értékek a "Jó" alsó határán vannak.Dreamer írta:... feszültségszabályzóm a következő értékeket tudja (jellemzően városban közlekedve, pontosabban az utóbbi egy hétben csak városban közlekedtem):
- világítás nélkül alapjárat: 13,6V
- világítással alapjárat: 11.4V
- 2500 fordulattól világítás nélkül: 14,1V
- 2500 fordulattól világítással 13,7V
Azért építem a saját szabályozóimat állítható kivitelben, hogy hozzá lehessen igazítani a dinamóhoz, generátorhoz. Még azt is szoktam javasolni, hogy ha a tulaj mindig bekapcsolt világítással közlekedik akkor a max. feszültséget ebben az állapotban állítsa be.
A fedélzeti fesz. mérő nagyon hasznos dolog. Nem zavaró, hogy a kijelzés "ugrál"?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem meg cáfolandó, de mióta van fedélzeti feszültségmérőm, folyamatosan nyomon tudom követni a rendszerfeszültség alakulását.Gyula-bá írta:allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem
A "kisipari fekete dobozos" feszültségszabályzóm a következő értékeket tudja (jellemzően városban közlekedve, pontosabban az utóbbi egy hétben csak városban közlekedtem):
- világítás nélkül alapjárat: 13,6V
- világítással alapjárat: 11.4V
- 2500 fordulattól világítás nélkül: 14,1V
- 2500 fordulattól világítással 13,7V
Dreamer
Re: Elektronika
allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...


Re: Elektronika
Mivel a töltésed rendben van, tejesen normális. Még az is elképzelhető, hogy soha nem fog kelleni bele a víz.allllli írta:Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni? ...

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Örülj neki ha ilyen szuperül teljesít. Nekem vagy 3 évig nem kellett bántanom a Bannert...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni?
2013. márciusában vettem Varta 5 Ah 4700 Ft-ért. Fel is savazta nekem az eladó. Azóta nem kellett bele tölteni vizet.
A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele, csak érdekes.
2013. márciusában vettem Varta 5 Ah 4700 Ft-ért. Fel is savazta nekem az eladó. Azóta nem kellett bele tölteni vizet.
A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele, csak érdekes.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sok sikert hozzá. Nem a tálca a lényeg amekkora csak befér az oldalába...
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Keresgéltem, végülis azt hiszem ez fog lenni. Az én tálcámba nagyobb nem fér bele.
http://motor-akkumulator.arukereso.hu/l ... 109576527/
http://motor-akkumulator.arukereso.hu/l ... 109576527/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nehogy háborús övezet legyen! 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ugye?Csak felkellett dobnom a témát
Mindjárt beindult a topik.

Mindjárt beindult a topik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hogyne férne...zudori írta:hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...
Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat...

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , VARTA 12V 9Ah ETZ250-be pont méret, én ezt vettem az enyémbe , néhány éve , és az ára sem volt eget verő- 8000 forint igaz ez savas oda kell figyelni rá, néha ,nyaranta 2-3 x ,töltés legyen jó és meg legyen az elektrolit szint üdv. juragy
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Akku vásárlást vettem a fejembe!
Abból is az AGM fajtát, nem akarok a savval kinlódni, vacakolni.
Találtam Landport márkát, de soha nem hallottam még róla.
Tapasztalat-valki?
Esetleg konkrét akku? Lehetőleg 9 ah-s kéne, de talán a kicsit gyengébb is megfelelne.
Abból is az AGM fajtát, nem akarok a savval kinlódni, vacakolni.
Találtam Landport márkát, de soha nem hallottam még róla.
Tapasztalat-valki?
Esetleg konkrét akku? Lehetőleg 9 ah-s kéne, de talán a kicsit gyengébb is megfelelne.
Re: Elektronika
Mehet a lavinazsakfos írta: Ó hát ezen ne múljon.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés? ...


Egyéni vélemény:
Az akku vásárlás az az orosz ruletthez hasonlatos, "márkás" cuccok közt is van amelyik hamar kifekszik


Vagyis, számomra az egyetlen szempont, az előre becsült


- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ezek azért durva kérdések voltak! 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ó hát ezen ne múljon.Gyula-bá írta: Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés?
Melyik gyertya jobb az Isolator vagy a Brisk?
Melyik gyújtás jobb a megszakitós vagy az elektronikus?



amúgy azért nagy a csend mert mindenkinek flottul működik minden
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend.zsakfos írta:Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Á dehogy volt ez vita.Te annak láttad? Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.dudi írta:Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
A vita az jó!
A veszekedés a káros!

A veszekedés a káros!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Re: Elektronika
Mi a bánatra. másra, gondoltam volnazsakfos írta: na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Etz-ről beszélünk,de nem feltétlenül Etz fesszabról.Hisz az egész téma egy Tungsram fesszabtól indult nem?Gyula-bá írta: Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem).
Márpedig pld a wartburg fesszabon nincs helye az akkuról jövő vezetéknek.
Már ha abban a mondatban a szabályzón a fesszabályzót értetted.
Akkor ugye nem igaz az a kijelentés hogy a szabályzónak kell akku+

De ne érstd félre,nem vitázni akarok,csak nem mindenki elektromos szakember és jó néha teljesen letisztázni ezeket,hisz senki nem akar félrekötözni semmit nem?
na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem).zsakfos írta:... félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."
Ez ugye így ebben a formában nem igaz.

Jól érted, hacsak nem akarod átalakítani a bekötést ez csak a fenti módon valósítható meg.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.03.23. 22:39-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Rendben főnök.Értettem már előszörre is,csak a pontositás kedvéért kérdeztem,mert egy kicsit félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."Gyula-bá írta:Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is.
Ez ugye így ebben a formában nem igaz.
Ami a lényeg amit irtál,ha jól vettem ki hogy akár így vagy úgy,de a D+ és az akku+ közt KELL hogy legyen kapcsolat a töltéshez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is.
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ezt minden fesszabra írod vagy erre a kérdéses fesszabra?Gyula-bá írta: Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.
Mert ennél a fesszabnál el is bizonytalanodtam.
Irtam is abban a hsz-ben az azóta általad leirt jó megoldást is feltételes módban

"Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok!
A szabályzóról jut eszembe,bekötöttem a wartburg elektronikus fesz.szabályzót,szépen teszi a dolgát 14,2V fölé nem engedi a töltést,kis fordulaton is tölt szépen.
Szóval köszönöm az ötletet és a tanácsokat mindenkinek!
A szabályzóról jut eszembe,bekötöttem a wartburg elektronikus fesz.szabályzót,szépen teszi a dolgát 14,2V fölé nem engedi a töltést,kis fordulaton is tölt szépen.
Szóval köszönöm az ötletet és a tanácsokat mindenkinek!
Re: Elektronika
Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.zsakfos írta:... se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd. ...
Re: Elektronika
Ebben az esetben az 51 pont megegyezik a D+ -al, tehát egy helyre (össze) kötendő.
Tehát a a D+ kivezetésre jón a D+ a generátorról és az 51 az akku + tól.
Tehát a a D+ kivezetésre jón a D+ a generátorról és az 51 az akku + tól.
Re: Elektronika
igen 12 v-os. etz 250 re szánom.
Re: Elektronika
Jol látom, hogy 12 V-os szabályozóról van szó?dudi írta:
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Ilyen Tungsram gyártmányú piros dobobzost (bár a lábkiosztás számozva volt) használtam MTZ-re. A bekötésre nem igazán emlékszem, arra viszont igen ,hogy többet hoztam el egyszerre a boltból,és amelyik rossz volt azt vissza vittem. 3 -ból 1 talán jó volt.

Én ezzel a tipussal nem próbálkoznék motoron.......(de ez csak az én egyéni véleményem).
Re: Elektronika
Köszönöm neked is zsakfos! Remélem egyre közelebb kerülök a megoldáshoz!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ahogy Gyula-bá is irta,az 51-es az akku+ lenne.
Gondolom ha nincs a fesszabon se 51 se B+ se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd.Viszont magát a vezetéket vagy szigeteld le vagy egyszerűbb ha a biztositéknál lehuzod, nehogy letesteljen,ahogy ott kalimpál.
Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Ilyenkor viszont az egyenirányitó D+ összevan kötve az akku+ -al.
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?
Na majd Gyula-bá megmondja.Ő biztosan tudja.
Gondolom ha nincs a fesszabon se 51 se B+ se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd.Viszont magát a vezetéket vagy szigeteld le vagy egyszerűbb ha a biztositéknál lehuzod, nehogy letesteljen,ahogy ott kalimpál.
Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Ilyenkor viszont az egyenirányitó D+ összevan kötve az akku+ -al.
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?

Na majd Gyula-bá megmondja.Ő biztosan tudja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Milyen fesszab az?dudi írta:sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Nincs rajt B+ vagy 51 ?
Fura

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
KÖSZÖNÖM!!!
Re: Elektronika
"... az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? ..." -
NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve!
Vagyis D+ és 61 ---- a dinamó (generátor) +, szénkefe vagy dióda híd +
51 ------------ akuu. +
DF --------- gerjesztés
B- --------- test (akku -)
Lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif
vagy. http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg

Vagyis D+ és 61 ---- a dinamó (generátor) +, szénkefe vagy dióda híd +
51 ------------ akuu. +
DF --------- gerjesztés
B- --------- test (akku -)
Lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif
vagy. http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
Re: Elektronika
sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég