Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
hollermz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.09.24. 20:46
MZ-d típusa: Mz Etz 125
Tartózkodási hely: Érd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hollermz »

Sziasztok,hozzaertok segitsege kellene nekem Mz Etz 125-hez,az lenne a problemam,hogy mikor huzom neki,akkor olyan 5 ezres fordulat utan ledadog a motor es rangat.Atneztem a toltest,karburatort,benzincsovet,legszurot kitakaritottam-3 féle gyertyával probáltam,kipufogo is tokeletes.Nincs dugulas semmi sem.Ez gyujtas problema lehet ? Tirisztoros gyujtas van rajta.Egyik naprol a masikra kijott ez a problemam.Kerem aki tud valamit mondani vagy volt hasonlo helyzetbe,az irjon mar.Elore is koszonom ! :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:... A lényeg, hogy számomra nem zavaró ...
Az a fontos, no meg, hogy van egy hasznos kiegészítőd. \:D/
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
Dreamer írta:... egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. ...
Nem tudtam, hogy ilyen szuper szerkentyű, a panel voltmérők esetében nem szokás frissíteni hanem folyamatosan kijelzik az éppen aktuális feszültséget, akkor viszont ugrál a kijelzés.
Nos, most vagy mutatja a változást vagy nem. Ha nem mutatja akkor nem ugrál, vagy mutatja és ugrál. A lényeg, hogy számomra nem zavaró, hiszen elsősorban nem figyelem, csak néha-néha rápillantok.
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:... egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. ...
Nem tudtam, hogy ilyen szuper szerkentyű, a panel voltmérők esetében nem szokás frissíteni hanem folyamatosan kijelzik az éppen aktuális feszültséget, akkor viszont ugrál a kijelzés.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta: Szerintem ezek az értékek a "Jó" alsó határán vannak.
Azért építem a saját szabályozóimat állítható kivitelben, hogy hozzá lehessen igazítani a dinamóhoz, generátorhoz. Még azt is szoktam javasolni, hogy ha a tulaj mindig bekapcsolt világítással közlekedik akkor a max. feszültséget ebben az állapotban állítsa be.
A fedélzeti fesz. mérő nagyon hasznos dolog. Nem zavaró, hogy a kijelzés "ugrál"?
Nem ugrál, egész jól sikerült eltalálni a frissítési frekvenciát. Egyébként ahogy a barkácsban írtam, verő fényes nappal nem látszik csak ha árnyékolsz. Szűrt fényben, vagy ha kissé borús már jól látható, de este sem zavaró.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:Régi "jó szokásod" szerint te csak várjál. ](*,)
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá :D
Ez csodálatos volt! Mindjárt sírok. Én maradok a trabi feszabnál 14V töltésnél. Köszöni szépen a Banner aksim 7 éve szolgál. Nekem ez elég bizonyíték, nyugodtan megyek mindenfele amerre dolgom van... :) Soha többet otthoni és egyéb dolog nem kell... :D
Bár az MTZ-be jó lenne egy jó feszab mert annak bizony nem tölt 14,4V és oda az kellene annak a nagy aksinak. 5-k kisipari feszab van benne és nem az igazi. Abba jó gyárit találni na az sem egyszerű... :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Régi "jó szokásod" szerint te csak várjál. ](*,)
A messiás és a halál is eljön, a halál előbb, csak idő kérdésese, nem érdemes várni rá :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...
:!: Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem :?:
Nyugtával a napot... :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:... feszültségszabályzóm a következő értékeket tudja (jellemzően városban közlekedve, pontosabban az utóbbi egy hétben csak városban közlekedtem):
- világítás nélkül alapjárat: 13,6V
- világítással alapjárat: 11.4V
- 2500 fordulattól világítás nélkül: 14,1V
- 2500 fordulattól világítással 13,7V
Szerintem ezek az értékek a "Jó" alsó határán vannak.
Azért építem a saját szabályozóimat állítható kivitelben, hogy hozzá lehessen igazítani a dinamóhoz, generátorhoz. Még azt is szoktam javasolni, hogy ha a tulaj mindig bekapcsolt világítással közlekedik akkor a max. feszültséget ebben az állapotban állítsa be.
A fedélzeti fesz. mérő nagyon hasznos dolog. Nem zavaró, hogy a kijelzés "ugrál"?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...
:!: Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem :?:
Nem meg cáfolandó, de mióta van fedélzeti feszültségmérőm, folyamatosan nyomon tudom követni a rendszerfeszültség alakulását.

A "kisipari fekete dobozos" feszültségszabályzóm a következő értékeket tudja (jellemzően városban közlekedve, pontosabban az utóbbi egy hétben csak városban közlekedtem):
- világítás nélkül alapjárat: 13,6V
- világítással alapjárat: 11.4V
- 2500 fordulattól világítás nélkül: 14,1V
- 2500 fordulattól világítással 13,7V
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele,...
:!: Ajánlom a figyelmébe azoknak az okosoknak akik nem rég azt állították, hogy az így beállított szabályozó "megfőzi" az akkut, vagy még sem :?:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni? ...
Mivel a töltésed rendben van, tejesen normális. Még az is elképzelhető, hogy soha nem fog kelleni bele a víz. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Örülj neki ha ilyen szuperül teljesít. Nekem vagy 3 évig nem kellett bántanom a Bannert...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni?
2013. márciusában vettem Varta 5 Ah 4700 Ft-ért. Fel is savazta nekem az eladó. Azóta nem kellett bele tölteni vizet.
A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele, csak érdekes.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Sok sikert hozzá. Nem a tálca a lényeg amekkora csak befér az oldalába...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Keresgéltem, végülis azt hiszem ez fog lenni. Az én tálcámba nagyobb nem fér bele.
http://motor-akkumulator.arukereso.hu/l ... 109576527/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nehogy háborús övezet legyen! :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na ugye?Csak felkellett dobnom a témát :D
Mindjárt beindult a topik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

zudori írta:
hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D


Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
Hogyne férne...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D


Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D


Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , VARTA 12V 9Ah ETZ250-be pont méret, én ezt vettem az enyémbe , néhány éve , és az ára sem volt eget verő- 8000 forint igaz ez savas oda kell figyelni rá, néha ,nyaranta 2-3 x ,töltés legyen jó és meg legyen az elektrolit szint üdv. juragy
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akku vásárlást vettem a fejembe!
Abból is az AGM fajtát, nem akarok a savval kinlódni, vacakolni.
Találtam Landport márkát, de soha nem hallottam még róla.
Tapasztalat-valki?
Esetleg konkrét akku? Lehetőleg 9 ah-s kéne, de talán a kicsit gyengébb is megfelelne.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta: Ó hát ezen ne múljon.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés? ...
Mehet a lavina :) , hol a hó? :)
Egyéni vélemény:
Az akku vásárlás az az orosz ruletthez hasonlatos, "márkás" cuccok közt is van amelyik hamar kifekszik :evil: és a "no name" kategóriában is van olyan amelyik sokáig bírja. :) Ez egyformán érvényes a savas és a zselés típusokra.
Vagyis, számomra az egyetlen szempont, az előre becsült :-k , ár/használati érték arány, mindegy, hogy savas vagy zselés (a zselés esetén a tüötést kisebb fesz.-re kell állítani :!: ).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezek azért durva kérdések voltak! :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend. :D
Ó hát ezen ne múljon.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés?
Melyik gyertya jobb az Isolator vagy a Brisk?
Melyik gyújtás jobb a megszakitós vagy az elektronikus?
:D :D :D



amúgy azért nagy a csend mert mindenkinek flottul működik minden
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.
Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

dudi írta:Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Á dehogy volt ez vita.Te annak láttad? Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A vita az jó! :smt023

A veszekedés a káros! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta: na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet :D
Mi a bánatra. másra, gondoltam volna :) mikor egy konkrét esetben valaki segítséget kér, természetesnek tartom(ttam), hogy erről, és csak erről, az esetről beszélünk.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem). :)
Etz-ről beszélünk,de nem feltétlenül Etz fesszabról.Hisz az egész téma egy Tungsram fesszabtól indult nem?
Márpedig pld a wartburg fesszabon nincs helye az akkuról jövő vezetéknek.
Már ha abban a mondatban a szabályzón a fesszabályzót értetted.
Akkor ugye nem igaz az a kijelentés hogy a szabályzónak kell akku+ :D
De ne érstd félre,nem vitázni akarok,csak nem mindenki elektromos szakember és jó néha teljesen letisztázni ezeket,hisz senki nem akar félrekötözni semmit nem?

na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:... félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."
Ez ugye így ebben a formában nem igaz.
Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem). :)
Jól érted, hacsak nem akarod átalakítani a bekötést ez csak a fenti módon valósítható meg.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.03.23. 22:39-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is. :)
Rendben főnök.Értettem már előszörre is,csak a pontositás kedvéért kérdeztem,mert egy kicsit félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."

Ez ugye így ebben a formában nem igaz.


Ami a lényeg amit irtál,ha jól vettem ki hogy akár így vagy úgy,de a D+ és az akku+ közt KELL hogy legyen kapcsolat a töltéshez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.
Ezt minden fesszabra írod vagy erre a kérdéses fesszabra?

Mert ennél a fesszabnál el is bizonytalanodtam.
Irtam is abban a hsz-ben az azóta általad leirt jó megoldást is feltételes módban :D :

"Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .

Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
A szabályzóról jut eszembe,bekötöttem a wartburg elektronikus fesz.szabályzót,szépen teszi a dolgát 14,2V fölé nem engedi a töltést,kis fordulaton is tölt szépen.
Szóval köszönöm az ötletet és a tanácsokat mindenkinek!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:... se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd. ...
Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ebben az esetben az 51 pont megegyezik a D+ -al, tehát egy helyre (össze) kötendő.
Tehát a a D+ kivezetésre jón a D+ a generátorról és az 51 az akku + tól.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

igen 12 v-os. etz 250 re szánom.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dudi írta:
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
Jol látom, hogy 12 V-os szabályozóról van szó?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

dudi írta:Kép
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
Ilyen Tungsram gyártmányú piros dobobzost (bár a lábkiosztás számozva volt) használtam MTZ-re. A bekötésre nem igazán emlékszem, arra viszont igen ,hogy többet hoztam el egyszerre a boltból,és amelyik rossz volt azt vissza vittem. 3 -ból 1 talán jó volt. :(
Én ezzel a tipussal nem próbálkoznék motoron.......(de ez csak az én egyéni véleményem).
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

Köszönöm neked is zsakfos! Remélem egyre közelebb kerülök a megoldáshoz!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ahogy Gyula-bá is irta,az 51-es az akku+ lenne.
Gondolom ha nincs a fesszabon se 51 se B+ se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd.Viszont magát a vezetéket vagy szigeteld le vagy egyszerűbb ha a biztositéknál lehuzod, nehogy letesteljen,ahogy ott kalimpál.
Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Ilyenkor viszont az egyenirányitó D+ összevan kötve az akku+ -al.
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni? :-k

Na majd Gyula-bá megmondja.Ő biztosan tudja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

Kép
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

dudi írta:sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Milyen fesszab az?
Nincs rajt B+ vagy 51 ?
Fura :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

KÖSZÖNÖM!!!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"... az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? ..." - [-X NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve!
Vagyis D+ és 61 ---- a dinamó (generátor) +, szénkefe vagy dióda híd +
51 ------------ akuu. +
DF --------- gerjesztés
B- --------- test (akku -)

Lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif
vagy. http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég