Köszönöm. A másik dolog, milyen akkuleszorítót keressek hozzá? Jelenleg egy szünetmentes tápegységhez való akku van benne buherált leszorítóval (most vettük a motort). Láttam gumi és fém kombinációt és láttam pálcás megoldást. Már nem emlékszem az enyémben milyen volt anno...hell írta:135*75*134 mondjuk jó lehet
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
135*75*134 mondjuk jó lehet 
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....
Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha kozel vagy, szivesen segitek megprobalni megkeresni a problemat!JBiafra írta:köszönöm földim a segítséget, most úgy tünik, hogy ha nem kapcsolok fényt, akkor nem szaggat, de lámpával nagyobb fordulaton még nem az igazi, és index- fényszóró-féklámpa kombinátra leáll, ha nem húzgálom neki, és kihagy így is. a vezetékeket kicsipogtattam mindet szinte, smirgli meg a csúszósarukat összenyomtam a csatlakozásoknál. 76 óta van ez avezetéke, talán elfáradt...
Udv!
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszönöm földim a segítséget, most úgy tünik, hogy ha nem kapcsolok fényt, akkor nem szaggat, de lámpával nagyobb fordulaton még nem az igazi, és index- fényszóró-féklámpa kombinátra leáll, ha nem húzgálom neki, és kihagy így is. a vezetékeket kicsipogtattam mindet szinte, smirgli meg a csúszósarukat összenyomtam a csatlakozásoknál. 76 óta van ez avezetéke, talán elfáradt...
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Első lépés a fesszabályzó felfogatásának testpontjai (oda fut be az összes test kábel) lebontani, a talpát és a csatlakozókat pedig fémesre tisztítani. Gyújtásdeknit levenni testpontot szintén alaposan áttisztítani fémesre (mint két pontot csatlakozót is és a alaplapon lévőt is)! Utána próba!JBiafra írta:üdv, kis ts-em szívat újfent. Töltésem van, de ha fényszórózok gyújtáskihagyással rángatózva lowride-ozok, és ha ráfékezek vagy indexelnék, leáll.Az akksim lehet rossz, vagy a gy.kapcsoló, bár az akksin 2 nap használat nélkül is van 6 nál több volt, 7 fölé megy magas fordulaton... tudtok tanácsot adni, merre keresgéljek
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
üdv, kis ts-em szívat újfent. Töltésem van, de ha fényszórózok gyújtáskihagyással rángatózva lowride-ozok, és ha ráfékezek vagy indexelnék, leáll.Az akksim lehet rossz, vagy a gy.kapcsoló, bár az akksin 2 nap használat nélkül is van 6 nál több volt, 7 fölé megy magas fordulaton... tudtok tanácsot adni, merre keresgéljek
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocs, a banális esetekkel nem foglalkoztam.gesszti írta:Nem biztos. Ha nagyon el van állítva, vagy ha a dinamónál a szabályzóellenállás környékén valami le van testelve, aminek nem kéne, akkor is tud ennyire szikrázni.Gyula-bá írta: Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem biztos. Ha nagyon el van állítva, vagy ha a dinamónál a szabályzóellenállás környékén valami le van testelve, aminek nem kéne, akkor is tud ennyire szikrázni.Gyula-bá írta: Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- kiemelés tőlem.gesszti írta: Ha szikrázik a hagyományos feszszab, akkor vagy nagyon el van állítva, vagy nagyon bajos a dinamód.
Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak halkan súgom meg, hogy Gyula bá olyan faxa 6V-os, elektronikus feszszabot készített, hogy kölcsönadtam, és azóta se akarják visszaadni.zuzuj írta: valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Ha szikrázik a hagyományos feszszab, akkor vagy nagyon el van állítva, vagy nagyon bajos a dinamód.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Képet nem tudok, de olvass vissza, Geszti kolléga részletesen leírta a szabályozó beállítását (képekkel).zuzuj írta: a hiba viszont továbbra is fennáll iszonyatosan szikrázik a fesszab most elkezd tölteni eléri a 6.8-7v ot annál az oldalnál ahol 3 érintkező van szinte összeér az ív amit húz és olvad meg... csak nem volt idáig rajta sönt (ígyvettem,illetve darbokban)nem tudtam hogy kell rá .csaknem tudomhogy kell bekötni ezért kérnék valakitől képet róla.
valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Javasolom, hogy a szabályozót ne a gy. kapcsolón keresztül hanem direktbe kösd be.
-
zuzuj
- babakocsis

- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2014.07.23. 22:19
- MZ-d típusa: etz150
- Tartózkodási hely: sülysáp
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
gesszti írta:Szerintem az mz szabályzója nem tartalmazza, annál a dinamón van a szabályzó ellenállás. A trabinál van a feszszabályzóban.Gyula-bá írta: Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
köszi a segítséget Gyula-bá ,illetve Geszti.
ma megnéztem a bekötést azzal semmi gond nincs.
valóban az mz feszszabon nincs előtétellnállás,csak az állórésznél.
a hiba viszont továbbra is fennáll iszonyatosan szikrázik a fesszab most elkezd tölteni eléri a 6.8-7v ot annál az oldalnál ahol 3 érintkező van szinte összeér az ív amit húz és olvad meg... csak nem volt idáig rajta sönt (ígyvettem,illetve darbokban)nem tudtam hogy kell rá .csaknem tudomhogy kell bekötni ezért kérnék valakitől képet róla.
valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad van. Az Mz-nél külön van (egy tekercsnek kinéző ellenállás).
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem az mz szabályzója nem tartalmazza, annál a dinamón van a szabályzó ellenállás. A trabinál van a feszszabályzóban.Gyula-bá írta: Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kapcsolási rajzot itt: http://www.szocimotoros.hu/download/kezikonyv.pdf / 88 old. találod.zuzuj írta:sziasztok köszönet a befogadásért.
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta ... zuzuj
Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
-
zuzuj
- babakocsis

- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2014.07.23. 22:19
- MZ-d típusa: etz150
- Tartózkodási hely: sülysáp
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok köszönet a befogadásért.
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta a problémám az hogy már a második fesszabájzót süti szét és nem tölt csak szikrázik és szétolvad. igazából működött még régebben de nem jövök rá mi lehet a baj valakinek ötlete lenne,az állórésznek hány ohm az ellenállása? , és lenne még egy kérdés a söntöt/előtét ellenállást/ hogy kell bekötnöm, légyszives tegyetek fel róla képet vagy küldjétek az email címemre laczko-z@freemail.hu
köszi szépen üdv zuzuj
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta a problémám az hogy már a második fesszabájzót süti szét és nem tölt csak szikrázik és szétolvad. igazából működött még régebben de nem jövök rá mi lehet a baj valakinek ötlete lenne,az állórésznek hány ohm az ellenállása? , és lenne még egy kérdés a söntöt/előtét ellenállást/ hogy kell bekötnöm, légyszives tegyetek fel róla képet vagy küldjétek az email címemre laczko-z@freemail.hu
köszi szépen üdv zuzuj
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyárilag sosem volt szigetelve, látod látod maradtál volna az eredetinélbeci58 írta:Sziasztok a Bakony túrán elromlott a töltésem, a hiba az alábbi volt, fekete elektronikus fesszabályozóban a tranzisztor lábánál a nyomtatott áramkör megszakadt, kettes hiba az egyenirányító hídnál eltört a D+ ra menő csúszósaru zsugorcsővel le volt szigetelve így nem látszott a törés csak nem érintkezett. Harmadik hiba kiégett a töltésjelző izzóm. A kettes hiba miatt nem működött csak egy darabig az ötletem, hogy a rossz fesszabályzó helyett egy 21W-os izzón keresztül adok gerjesztést a DF pontra menő vezetékre ,ameddig működött addig helyzetjelzővel tudtam közlekedni,az elöregedett saruk és a rezgés furcsa meglepetést okozhat, a történetemet azért írtam meg hátha valamit lehet belőle tanulni.
Az elektronikus szabályzót szétszedtem, módosítottam az alkatrész rögzítésén, remélem nekem nem törik el a forrasztás.
Köszi a történetet, szerintem is jó példa lehet!
Dreamer
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen okozhatja.Mármint nem az 5Ah,hanem hogy régi az akksi.aronpfabian írta:Sziasztok!
Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Ennyit birt,ideje cserélni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok a Bakony túrán elromlott a töltésem, a hiba az alábbi volt, fekete elektronikus fesszabályozóban a tranzisztor lábánál a nyomtatott áramkör megszakadt, kettes hiba az egyenirányító hídnál eltört a D+ ra menő csúszósaru zsugorcsővel le volt szigetelve így nem látszott a törés csak nem érintkezett. Harmadik hiba kiégett a töltésjelző izzóm. A kettes hiba miatt nem működött csak egy darabig az ötletem, hogy a rossz fesszabályzó helyett egy 21W-os izzón keresztül adok gerjesztést a DF pontra menő vezetékre ,ameddig működött addig helyzetjelzővel tudtam közlekedni,az elöregedett saruk és a rezgés furcsa meglepetést okozhat, a történetemet azért írtam meg hátha valamit lehet belőle tanulni.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
nekem van egy 250-es ETZ-re, Baki M. készítette, ha érdekel. Igaz, a csatlakozók nem a szokásos rezesek, hanem spécik...hell írta:Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszokat 
- nagydivad
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amelyik ETZ-n ilyen gyújtáselektronikát találsz azon tranzisztoros gyújtás van. Ennek ismeretében pedig utána tudsz olvasni a pontos működésének.
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... cle&id=569
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyujtáselektronika!
-
nyuszivagyMcFly
- babakocsis

- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, köszönet, de néztem többször is a bekötést, a vezetékeket is lemértem, sajnos nem az a gond. Egyszerűen nem hagy nyugodni, hogy nem találom a konkrét hibaforrást...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Nézd meg nincs e fordítva bekötve a trafó.Trükkös tud lenni volt olyan trafó ami 1500km-t kibírt fordítva bekötve utána 2 meghalt egy nap alatt.(ez még akkor volt amikor megvettem,eszembe nem jutott,hogy valaki fordítva kötötte be,újat tettembe bele mikor megvettem,de gyanútlanul ugyan úgy kötöttem vissza ahogy volt)
A teljes újrakábelezés pedig jó dolog érdemes rászánni az időt,amióta újravezetékeltem nem kellett hozzányúlnom az elektronikához csak fejlesztés céljából,igaz ráment három napom(én csináltam az egész kábelköteget is),de megérte.
Nézd meg nincs e fordítva bekötve a trafó.Trükkös tud lenni volt olyan trafó ami 1500km-t kibírt fordítva bekötve utána 2 meghalt egy nap alatt.(ez még akkor volt amikor megvettem,eszembe nem jutott,hogy valaki fordítva kötötte be,újat tettembe bele mikor megvettem,de gyanútlanul ugyan úgy kötöttem vissza ahogy volt)
A teljes újrakábelezés pedig jó dolog érdemes rászánni az időt,amióta újravezetékeltem nem kellett hozzányúlnom az elektronikához csak fejlesztés céljából,igaz ráment három napom(én csináltam az egész kábelköteget is),de megérte.
-
nyuszivagyMcFly
- babakocsis

- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Eljött az ideje, hogy kis segítséget, tanácsot kérjek. ETZ 150-ről volna szó. Főzi a trafót. Olvastam, hogy másnak is volt problémája ezzel. A gondom az, hogy megszakító, kondi, megsz. bütyök, pipa, gyújtókábel, gyertya, közvetlen gyújtás vezetékek, zavarszűrő kondi jók. Saruk jók. A gondom az, hogy esetlegesen milyen elektromos részek szólhatnak még közbe. Egyszerűen nem találom a hibát. Arra is gondoltam, hogy átvezetékelem újra az egészet... új csokik, stb, de valahogy rohadtul nincs rá ingerem. Én úgy gondolom a dióda, fesz.szab nem szólhat közbe, de nem vagyok nagy elektromos matyi. Amúgy minden más OK rajta elektromosságilag. Szóval tanácsot köszönettel vennék. Mondom, a megszakító hézag és a zárási idő teljesen ok, tehát nincs sokáig zárva a megszakító. A gép minden gond nélkül jár, nem hagy ki.
Eljött az ideje, hogy kis segítséget, tanácsot kérjek. ETZ 150-ről volna szó. Főzi a trafót. Olvastam, hogy másnak is volt problémája ezzel. A gondom az, hogy megszakító, kondi, megsz. bütyök, pipa, gyújtókábel, gyertya, közvetlen gyújtás vezetékek, zavarszűrő kondi jók. Saruk jók. A gondom az, hogy esetlegesen milyen elektromos részek szólhatnak még közbe. Egyszerűen nem találom a hibát. Arra is gondoltam, hogy átvezetékelem újra az egészet... új csokik, stb, de valahogy rohadtul nincs rá ingerem. Én úgy gondolom a dióda, fesz.szab nem szólhat közbe, de nem vagyok nagy elektromos matyi. Amúgy minden más OK rajta elektromosságilag. Szóval tanácsot köszönettel vennék. Mondom, a megszakító hézag és a zárási idő teljesen ok, tehát nincs sokáig zárva a megszakító. A gép minden gond nélkül jár, nem hagy ki.
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ezt megnézem.sell írta:Gyakran előforduló hiba még az állórészből kivezető fázispontok szorítós, csúszósarus csatlakozásai. Saruk fellazulása, megkeményedett vezetékszigetelés és oxidáció miatti vezetéktörés, vagycsak simán az átmeneti ellenállás miatt melegedett feketére oxidált kinyúlt saruk. Találkoztam már olyannal is ahol még a bakelit is elszenesedett e miatt.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezzel az állórész érintkezéses mizériával 2 hónapot szoptam. Szóval a szenesedés és nem érintkezéses történetet tudom tanusítani...
Roppant módon ráfinált tud lenni és nagyon idegesítő...
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyakran előforduló hiba még az állórészből kivezető fázispontok szorítós, csúszósarus csatlakozásai. Saruk fellazulása, megkeményedett vezetékszigetelés és oxidáció miatti vezetéktörés, vagycsak simán az átmeneti ellenállás miatt melegedett feketére oxidált kinyúlt saruk. Találkoztam már olyannal is ahol még a bakelit is elszenesedett e miatt.
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze azokat végignéztem.,sell írta:Ezt értem, csak írtad hogy álló és forgórészhez nem nyúltál. Ez a legegyszerűbb módja a forgórész és egyben az egész gerjesztőkör lepróbálására. Ha nem produkál töltést így akkor az állórész egyenirányítónál kell keresgélni. Vezetékek amúgy általánosságban rendben vannak?
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt értem, csak írtad hogy álló és forgórészhez nem nyúltál. Ez a legegyszerűbb módja a forgórész és egyben az egész gerjesztőkör lepróbálására. Ha nem produkál töltést így akkor az állórész egyenirányítónál kell keresgélni. Vezetékek amúgy általánosságban rendben vannak?
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Fesszab is lett cserélve vagy három is:(sell írta:Ha lessz töltés akkor fesszab. Ha nem lessz, de vesz fel áramot akkor megpróbáltad a gerjesztő kört , amivel a forgórész hiba kizárható.
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha lessz töltés akkor fesszab. Ha nem lessz, de vesz fel áramot akkor megpróbáltad a gerjesztő kört , amivel a forgórész hiba kizárható.
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megpróbálom hétvégén,de dióda hidat is kicseréltem már.,ha a 67-re adok áramot és lesz töltés mi a gond?sell írta:Igen, arra gondoltam. Ha a fesszabnál a 67-esre adsz áramot felgerjed? Feszmérővel mérheted az akksinál. Csak ne hosszabb idejig csináld max 1-2 másodpercig, direktbe gerjesztve felszökik a fesz. Nehogy a diódàkat tönkretegye.
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, arra gondoltam. Ha a fesszabnál a 67-esre adsz áramot felgerjed? Feszmérővel mérheted az akksinál. Csak ne hosszabb idejig csináld max 1-2 másodpercig, direktbe gerjesztve felszökik a fesz. Nehogy a diódàkat tönkretegye.
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A töltés visszajelzőre gondolsz ?az világít.sell írta:Hali. A gerjesztő köröd megvan? (direktben fel lehet gerjeszteni a forgórészt?) kontroll lámpa világít ráadott gyujtásnál?
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali. A gerjesztő köröd megvan? (direktben fel lehet gerjeszteni a forgórészt?) kontroll lámpa világít ráadott gyujtásnál?
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Már cseréltem mindent csak a álló és forgórészhez nem nyúltam-nagydivad írta:A feszültségszabályzón belül nem engedett el véletlenül egy forrasztás? Nekem már volt ilyen.pempelli írta:Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
- nagydivad
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A feszültségszabályzón belül nem engedett el véletlenül egy forrasztás? Nekem már volt ilyen.pempelli írta:Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?Gyula-bá írta:A töltés rendszer ellenőrzése, a gyári ajánlás: https://www.youtube.com/watch?v=X1c40qfveMkpempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
és itt: https://www.youtube.com/watch?v=5JN9iJVQuvw a gyújtás tesztje.
Az nem baj ha tudsz németül de a nélkül is érthető.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A töltés rendszer ellenőrzése, a gyári ajánlás: https://www.youtube.com/watch?v=X1c40qfveMkpempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
és itt: https://www.youtube.com/watch?v=5JN9iJVQuvw a gyújtás tesztje.
Az nem baj ha tudsz németül de a nélkül is érthető.
- Stephanus
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Melyik három?pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
Arrafelé vagy oszcilloszkóppal lenne jó méregetni (erről van leírás a szerelési könyvben), vagy lekötni mindent, és egyenként kiméregetni a diódákat egy multiméter diódavizsgáló állásában, a fázis tekercseket és a forgórész tekercset pedig ellenállásméréssel. Ha jók a diódák, akkor nyitóirányban 600mV körüli feszültség kell, hogy essen rajtuk, záróirányban pedig nem szabad vezetniük. A forgórész tekercsnek 4,2ohm ellenállásúnak kell lennie. Az állórész tekercsellenállásait nem találom, de az valószínűleg valami még kisebb érték lesz.
A szkópos mérés azért jó, mert ott egy mérésből szinte az összes hibát rögtön lehet látni, ami előfordulhat a generátortól a diódahíd kimenetéig. Szakadásokat, rövidzárakat minden tekercsre és diódára egyszerre.
Ha el tudsz pöfögni a gépsassal Ócsáig, a szkópos mérésben tudok segíteni.
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Majd ha sok időm lesz mint most akkor...
De persze eleget kinlódtam vele, hogy ne magától javuljon meg.
Sok csatlakozót cseréltem így lehet azok közül volt az egyik de konkrétan melyik nem derült ki na mindegy teszi a dolgát az a lényeg....
De persze eleget kinlódtam vele, hogy ne magától javuljon meg.
- tiger1342
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Generátor 3 csatlakozójának forrasztását ellenőrizted? Egyenirányító forrasztásait szintén? Ez még repedt forrasztás, vagy megtört drót is lehet. Olyan nincs, hogy valami magától javul meg! (Előbb-utóbb újra előjön, és majd anyázol, miért nem jártál a végére.)hell írta:Talán ezért szeretem én az MZ-t. Jó fél napig kinlódtam vele szidtam, el akartam adni vagy égetni már mindegy lett volna. Habzott a szám már.Minden csatlakozást, gányolásokat(van néhány új köteg kell ez a szar helyett
), egyebek újra csináltam és hol jó volt hol nem aztán történt valami most jó. Akárhogyan cibáltam a vezetékeket járatás közben nem derült ki hogy mi a baja vagy hol van. Én már mindenre gondoltam. Nem akartam elhinni 3 feszabot is kinyirjon és nem is nyirt ki egyet sem. Szóval X akta. Ismét nem derül ki mi a baja. Remélem nem is szivat meg valahol az isten hátamögött.
Amikor rossz volt a M. Szabi féle akkuőr a zöld fény után ki is aludt akkora volt a tultöltés nem birta idegekkel 17V körül.
Na mindegy most működik 13,9V, világítással 13,8V körül.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad van, nem figyeltemgesszti írta:Ezúttal konkrétan a gyújtásodról szólt a tapasztalat, nem feszszabról.Gyula-bá írta: Tudom, hogy a "közfelfogásban" minden "elektronika" amiben áram kering, pedig nem így van.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég





