Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

hell írta:135*75*134 mondjuk jó lehet :D
Köszönöm. A másik dolog, milyen akkuleszorítót keressek hozzá? Jelenleg egy szünetmentes tápegységhez való akku van benne buherált leszorítóval (most vettük a motort). Láttam gumi és fém kombinációt és láttam pálcás megoldást. Már nem emlékszem az enyémben milyen volt anno... :oops:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

135*75*134 mondjuk jó lehet :D
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Sziasztok!

Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

JBiafra írta:köszönöm földim a segítséget, most úgy tünik, hogy ha nem kapcsolok fényt, akkor nem szaggat, de lámpával nagyobb fordulaton még nem az igazi, és index- fényszóró-féklámpa kombinátra leáll, ha nem húzgálom neki, és kihagy így is. a vezetékeket kicsipogtattam mindet szinte, smirgli meg a csúszósarukat összenyomtam a csatlakozásoknál. 76 óta van ez avezetéke, talán elfáradt...
Ha kozel vagy, szivesen segitek megprobalni megkeresni a problemat!

Udv!
Dreamer
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

köszönöm földim a segítséget, most úgy tünik, hogy ha nem kapcsolok fényt, akkor nem szaggat, de lámpával nagyobb fordulaton még nem az igazi, és index- fényszóró-féklámpa kombinátra leáll, ha nem húzgálom neki, és kihagy így is. a vezetékeket kicsipogtattam mindet szinte, smirgli meg a csúszósarukat összenyomtam a csatlakozásoknál. 76 óta van ez avezetéke, talán elfáradt...
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

JBiafra írta:üdv, kis ts-em szívat újfent. Töltésem van, de ha fényszórózok gyújtáskihagyással rángatózva lowride-ozok, és ha ráfékezek vagy indexelnék, leáll.Az akksim lehet rossz, vagy a gy.kapcsoló, bár az akksin 2 nap használat nélkül is van 6 nál több volt, 7 fölé megy magas fordulaton... tudtok tanácsot adni, merre keresgéljek
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára :?:
Első lépés a fesszabályzó felfogatásának testpontjai (oda fut be az összes test kábel) lebontani, a talpát és a csatlakozókat pedig fémesre tisztítani. Gyújtásdeknit levenni testpontot szintén alaposan áttisztítani fémesre (mint két pontot csatlakozót is és a alaplapon lévőt is)! Utána próba!
Dreamer
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

üdv, kis ts-em szívat újfent. Töltésem van, de ha fényszórózok gyújtáskihagyással rángatózva lowride-ozok, és ha ráfékezek vagy indexelnék, leáll.Az akksim lehet rossz, vagy a gy.kapcsoló, bár az akksin 2 nap használat nélkül is van 6 nál több volt, 7 fölé megy magas fordulaton... tudtok tanácsot adni, merre keresgéljek
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára :?:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Nem biztos. Ha nagyon el van állítva, vagy ha a dinamónál a szabályzóellenállás környékén valami le van testelve, aminek nem kéne, akkor is tud ennyire szikrázni.
Bocs, a banális esetekkel nem foglalkoztam.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Nem biztos. Ha nagyon el van állítva, vagy ha a dinamónál a szabályzóellenállás környékén valami le van testelve, aminek nem kéne, akkor is tud ennyire szikrázni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta: Ha szikrázik a hagyományos feszszab, akkor vagy nagyon el van állítva, vagy nagyon bajos a dinamód.
- kiemelés tőlem.
Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zuzuj írta: valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Csak halkan súgom meg, hogy Gyula bá olyan faxa 6V-os, elektronikus feszszabot készített, hogy kölcsönadtam, és azóta se akarják visszaadni. :mrgreen: Bemegy az eredeti helyére. Kicseréled újra a dinamóhoz menő vezetékeket, bekötöd betű szerint, és a b.életben nem lesz több gondod a töltéssel.

Ha szikrázik a hagyományos feszszab, akkor vagy nagyon el van állítva, vagy nagyon bajos a dinamód.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zuzuj írta: a hiba viszont továbbra is fennáll iszonyatosan szikrázik a fesszab most elkezd tölteni eléri a 6.8-7v ot annál az oldalnál ahol 3 érintkező van szinte összeér az ív amit húz és olvad meg... csak nem volt idáig rajta sönt (ígyvettem,illetve darbokban)nem tudtam hogy kell rá .csaknem tudomhogy kell bekötni ezért kérnék valakitől képet róla.
valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Képet nem tudok, de olvass vissza, Geszti kolléga részletesen leírta a szabályozó beállítását (képekkel).
Javasolom, hogy a szabályozót ne a gy. kapcsolón keresztül hanem direktbe kösd be.
zuzuj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.07.23. 22:19
MZ-d típusa: etz150
Tartózkodási hely: sülysáp

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzuj »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
Szerintem az mz szabályzója nem tartalmazza, annál a dinamón van a szabályzó ellenállás. A trabinál van a feszszabályzóban.

köszi a segítséget Gyula-bá ,illetve Geszti.
ma megnéztem a bekötést azzal semmi gond nincs.
valóban az mz feszszabon nincs előtétellnállás,csak az állórésznél.
a hiba viszont továbbra is fennáll iszonyatosan szikrázik a fesszab most elkezd tölteni eléri a 6.8-7v ot annál az oldalnál ahol 3 érintkező van szinte összeér az ív amit húz és olvad meg... csak nem volt idáig rajta sönt (ígyvettem,illetve darbokban)nem tudtam hogy kell rá .csaknem tudomhogy kell bekötni ezért kérnék valakitől képet róla.
valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Igazad van. Az Mz-nél külön van (egy tekercsnek kinéző ellenállás).
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
Szerintem az mz szabályzója nem tartalmazza, annál a dinamón van a szabályzó ellenállás. A trabinál van a feszszabályzóban.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zuzuj írta:sziasztok köszönet a befogadásért.
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta ... zuzuj
A kapcsolási rajzot itt: http://www.szocimotoros.hu/download/kezikonyv.pdf / 88 old. találod.
Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
zuzuj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.07.23. 22:19
MZ-d típusa: etz150
Tartózkodási hely: sülysáp

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzuj »

sziasztok köszönet a befogadásért.
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta a problémám az hogy már a második fesszabájzót süti szét és nem tölt csak szikrázik és szétolvad. igazából működött még régebben de nem jövök rá mi lehet a baj valakinek ötlete lenne,az állórésznek hány ohm az ellenállása? , és lenne még egy kérdés a söntöt/előtét ellenállást/ hogy kell bekötnöm, légyszives tegyetek fel róla képet vagy küldjétek az email címemre laczko-z@freemail.hu
köszi szépen üdv zuzuj
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

beci58 írta:Sziasztok a Bakony túrán elromlott a töltésem, a hiba az alábbi volt, fekete elektronikus fesszabályozóban a tranzisztor lábánál a nyomtatott áramkör megszakadt, kettes hiba az egyenirányító hídnál eltört a D+ ra menő csúszósaru zsugorcsővel le volt szigetelve így nem látszott a törés csak nem érintkezett. Harmadik hiba kiégett a töltésjelző izzóm. A kettes hiba miatt nem működött csak egy darabig az ötletem, hogy a rossz fesszabályzó helyett egy 21W-os izzón keresztül adok gerjesztést a DF pontra menő vezetékre ,ameddig működött addig helyzetjelzővel tudtam közlekedni,az elöregedett saruk és a rezgés furcsa meglepetést okozhat, a történetemet azért írtam meg hátha valamit lehet belőle tanulni.
Gyárilag sosem volt szigetelve, látod látod maradtál volna az eredetinél :) :)!
Az elektronikus szabályzót szétszedtem, módosítottam az alkatrész rögzítésén, remélem nekem nem törik el a forrasztás.

Köszi a történetet, szerintem is jó példa lehet!
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:Sziasztok!

Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Igen okozhatja.Mármint nem az 5Ah,hanem hogy régi az akksi.
Ennyit birt,ideje cserélni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sziasztok!

Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sziasztok a Bakony túrán elromlott a töltésem, a hiba az alábbi volt, fekete elektronikus fesszabályozóban a tranzisztor lábánál a nyomtatott áramkör megszakadt, kettes hiba az egyenirányító hídnál eltört a D+ ra menő csúszósaru zsugorcsővel le volt szigetelve így nem látszott a törés csak nem érintkezett. Harmadik hiba kiégett a töltésjelző izzóm. A kettes hiba miatt nem működött csak egy darabig az ötletem, hogy a rossz fesszabályzó helyett egy 21W-os izzón keresztül adok gerjesztést a DF pontra menő vezetékre ,ameddig működött addig helyzetjelzővel tudtam közlekedni,az elöregedett saruk és a rezgés furcsa meglepetést okozhat, a történetemet azért írtam meg hátha valamit lehet belőle tanulni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

hell írta:Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
nekem van egy 250-es ETZ-re, Baki M. készítette, ha érdekel. Igaz, a csatlakozók nem a szokásos rezesek, hanem spécik...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
Tibi456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.07.20. 09:01
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tibi456 »

Köszönöm a válaszokat :)
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Tibi456 írta:Sziasztok!

Totál kezdőként (és kérem ezért nem megsarcolni) egy olyan kérdésem lenne, hogy a képen látható elektronikának mi a neve, illetve a szerepe? Etz 125-ösről van szó :)


Kép
Amelyik ETZ-n ilyen gyújtáselektronikát találsz azon tranzisztoros gyújtás van. Ennek ismeretében pedig utána tudsz olvasni a pontos működésének.
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... cle&id=569
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyujtáselektronika!
Tibi456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.07.20. 09:01
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tibi456 »

Sziasztok!

Totál kezdőként (és kérem ezért nem megsarcolni) egy olyan kérdésem lenne, hogy a képen látható elektronikának mi a neve, illetve a szerepe? Etz 125-ösről van szó :)


Kép
nyuszivagyMcFly
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyuszivagyMcFly »

Szia, köszönet, de néztem többször is a bekötést, a vezetékeket is lemértem, sajnos nem az a gond. Egyszerűen nem hagy nyugodni, hogy nem találom a konkrét hibaforrást...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Nézd meg nincs e fordítva bekötve a trafó.Trükkös tud lenni volt olyan trafó ami 1500km-t kibírt fordítva bekötve utána 2 meghalt egy nap alatt.(ez még akkor volt amikor megvettem,eszembe nem jutott,hogy valaki fordítva kötötte be,újat tettembe bele mikor megvettem,de gyanútlanul ugyan úgy kötöttem vissza ahogy volt)
A teljes újrakábelezés pedig jó dolog érdemes rászánni az időt,amióta újravezetékeltem nem kellett hozzányúlnom az elektronikához csak fejlesztés céljából,igaz ráment három napom(én csináltam az egész kábelköteget is),de megérte.
nyuszivagyMcFly
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyuszivagyMcFly »

Sziasztok!
Eljött az ideje, hogy kis segítséget, tanácsot kérjek. ETZ 150-ről volna szó. Főzi a trafót. Olvastam, hogy másnak is volt problémája ezzel. A gondom az, hogy megszakító, kondi, megsz. bütyök, pipa, gyújtókábel, gyertya, közvetlen gyújtás vezetékek, zavarszűrő kondi jók. Saruk jók. A gondom az, hogy esetlegesen milyen elektromos részek szólhatnak még közbe. Egyszerűen nem találom a hibát. Arra is gondoltam, hogy átvezetékelem újra az egészet... új csokik, stb, de valahogy rohadtul nincs rá ingerem. Én úgy gondolom a dióda, fesz.szab nem szólhat közbe, de nem vagyok nagy elektromos matyi. Amúgy minden más OK rajta elektromosságilag. Szóval tanácsot köszönettel vennék. Mondom, a megszakító hézag és a zárási idő teljesen ok, tehát nincs sokáig zárva a megszakító. A gép minden gond nélkül jár, nem hagy ki.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Gyakran előforduló hiba még az állórészből kivezető fázispontok szorítós, csúszósarus csatlakozásai. Saruk fellazulása, megkeményedett vezetékszigetelés és oxidáció miatti vezetéktörés, vagycsak simán az átmeneti ellenállás miatt melegedett feketére oxidált kinyúlt saruk. Találkoztam már olyannal is ahol még a bakelit is elszenesedett e miatt.
Na ezt megnézem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezzel az állórész érintkezéses mizériával 2 hónapot szoptam. Szóval a szenesedés és nem érintkezéses történetet tudom tanusítani... :) Roppant módon ráfinált tud lenni és nagyon idegesítő...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Gyakran előforduló hiba még az állórészből kivezető fázispontok szorítós, csúszósarus csatlakozásai. Saruk fellazulása, megkeményedett vezetékszigetelés és oxidáció miatti vezetéktörés, vagycsak simán az átmeneti ellenállás miatt melegedett feketére oxidált kinyúlt saruk. Találkoztam már olyannal is ahol még a bakelit is elszenesedett e miatt.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Ezt értem, csak írtad hogy álló és forgórészhez nem nyúltál. Ez a legegyszerűbb módja a forgórész és egyben az egész gerjesztőkör lepróbálására. Ha nem produkál töltést így akkor az állórész egyenirányítónál kell keresgélni. Vezetékek amúgy általánosságban rendben vannak?
Persze azokat végignéztem.,
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ezt értem, csak írtad hogy álló és forgórészhez nem nyúltál. Ez a legegyszerűbb módja a forgórész és egyben az egész gerjesztőkör lepróbálására. Ha nem produkál töltést így akkor az állórész egyenirányítónál kell keresgélni. Vezetékek amúgy általánosságban rendben vannak?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Ha lessz töltés akkor fesszab. Ha nem lessz, de vesz fel áramot akkor megpróbáltad a gerjesztő kört , amivel a forgórész hiba kizárható.
Fesszab is lett cserélve vagy három is:(
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ha lessz töltés akkor fesszab. Ha nem lessz, de vesz fel áramot akkor megpróbáltad a gerjesztő kört , amivel a forgórész hiba kizárható.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Igen, arra gondoltam. Ha a fesszabnál a 67-esre adsz áramot felgerjed? Feszmérővel mérheted az akksinál. Csak ne hosszabb idejig csináld max 1-2 másodpercig, direktbe gerjesztve felszökik a fesz. Nehogy a diódàkat tönkretegye.
Megpróbálom hétvégén,de dióda hidat is kicseréltem már.,ha a 67-re adok áramot és lesz töltés mi a gond?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Igen, arra gondoltam. Ha a fesszabnál a 67-esre adsz áramot felgerjed? Feszmérővel mérheted az akksinál. Csak ne hosszabb idejig csináld max 1-2 másodpercig, direktbe gerjesztve felszökik a fesz. Nehogy a diódàkat tönkretegye.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Hali. A gerjesztő köröd megvan? (direktben fel lehet gerjeszteni a forgórészt?) kontroll lámpa világít ráadott gyujtásnál?
A töltés visszajelzőre gondolsz ?az világít.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali. A gerjesztő köröd megvan? (direktben fel lehet gerjeszteni a forgórészt?) kontroll lámpa világít ráadott gyujtásnál?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

nagydivad írta:
pempelli írta:Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
A feszültségszabályzón belül nem engedett el véletlenül egy forrasztás? Nekem már volt ilyen.
Már cseréltem mindent csak a álló és forgórészhez nem nyúltam-
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

pempelli írta:Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
A feszültségszabályzón belül nem engedett el véletlenül egy forrasztás? Nekem már volt ilyen.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyula-bá írta:
pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
A töltés rendszer ellenőrzése, a gyári ajánlás: https://www.youtube.com/watch?v=X1c40qfveMk
és itt: https://www.youtube.com/watch?v=5JN9iJVQuvw a gyújtás tesztje.
Az nem baj ha tudsz németül de a nélkül is érthető. :)
Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
A töltés rendszer ellenőrzése, a gyári ajánlás: https://www.youtube.com/watch?v=X1c40qfveMk
és itt: https://www.youtube.com/watch?v=5JN9iJVQuvw a gyújtás tesztje.
Az nem baj ha tudsz németül de a nélkül is érthető. :)
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
Melyik három? :) Ha a három fázis kapocsra gondolsz, akkor azokon szerintem kb 14V csúcsértéket kellene mérned testhez képest. A baj az, hogy hogyan mérsz csúcsértéket. Egyenirányítani kéne, mert ott nem egyenfesz van, és nem fogod tudni rendesen megmérni multiméterrel egyenfesz méréssel. Viszont váltófesz méréssel sem, mert a testhez képest nem szinuszos lesz ott a jelalak. A generátor csillagpontjához képest lenne szép, de ahhoz meg szerint nem férsz hozzá..
Arrafelé vagy oszcilloszkóppal lenne jó méregetni (erről van leírás a szerelési könyvben), vagy lekötni mindent, és egyenként kiméregetni a diódákat egy multiméter diódavizsgáló állásában, a fázis tekercseket és a forgórész tekercset pedig ellenállásméréssel. Ha jók a diódák, akkor nyitóirányban 600mV körüli feszültség kell, hogy essen rajtuk, záróirányban pedig nem szabad vezetniük. A forgórész tekercsnek 4,2ohm ellenállásúnak kell lennie. Az állórész tekercsellenállásait nem találom, de az valószínűleg valami még kisebb érték lesz.
A szkópos mérés azért jó, mert ott egy mérésből szinte az összes hibát rögtön lehet látni, ami előfordulhat a generátortól a diódahíd kimenetéig. Szakadásokat, rövidzárakat minden tekercsre és diódára egyszerre.
Ha el tudsz pöfögni a gépsassal Ócsáig, a szkópos mérésben tudok segíteni.
KépKép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Majd ha sok időm lesz mint most akkor...
De persze eleget kinlódtam vele, hogy ne magától javuljon meg. :) Sok csatlakozót cseréltem így lehet azok közül volt az egyik de konkrétan melyik nem derült ki na mindegy teszi a dolgát az a lényeg....
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Talán ezért szeretem én az MZ-t. Jó fél napig kinlódtam vele szidtam, el akartam adni vagy égetni már mindegy lett volna. Habzott a szám már. :D Minden csatlakozást, gányolásokat(van néhány új köteg kell ez a szar helyett :) ), egyebek újra csináltam és hol jó volt hol nem aztán történt valami most jó. Akárhogyan cibáltam a vezetékeket járatás közben nem derült ki hogy mi a baja vagy hol van. Én már mindenre gondoltam. Nem akartam elhinni 3 feszabot is kinyirjon és nem is nyirt ki egyet sem. Szóval X akta. Ismét nem derül ki mi a baja. Remélem nem is szivat meg valahol az isten hátamögött. :) Amikor rossz volt a M. Szabi féle akkuőr a zöld fény után ki is aludt akkora volt a tultöltés nem birta idegekkel 17V körül. :) Na mindegy most működik 13,9V, világítással 13,8V körül.
Generátor 3 csatlakozójának forrasztását ellenőrizted? Egyenirányító forrasztásait szintén? Ez még repedt forrasztás, vagy megtört drót is lehet. Olyan nincs, hogy valami magától javul meg! (Előbb-utóbb újra előjön, és majd anyázol, miért nem jártál a végére.)
TS powa!
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Tudom, hogy a "közfelfogásban" minden "elektronika" amiben áram kering, pedig nem így van. :twisted:
Ezúttal konkrétan a gyújtásodról szólt a tapasztalat, nem feszszabról.
Igazad van, nem figyeltem ](*,) , Te a gyújtásomról beszéltél (ami túlélte a fordított bekötést) én pedig a kolléga fesz. szabályozójáról.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég