bluerider írta:Az ETZ-be való dugattyút a 300-as átalakításhoz lehet kapni, de tudtommal TS-be valót nem! Legalábbis amikor /1-gyem volt akkor nem volt!
A kérdésem a következő lenne: szert tettem egy Mz Ts250-es motorra elég ramaty állapotban, de teljesen felújítottam.
Motorikusan jó állapotban van, legalábbis amennyire hallottam egészséges hangja volt, de mivel már csak ez az egy lépés van hátra kérdésem a következő lenne: Tuningolni szeretném a motort, gondoltam a 300ccm-re a kérdés az lenne, hogy ehhez a blokkban kell valamit alakítani? elbírja e a főtengely? Valamint ha ezt a lépést választom érdemes lenne e még 4 felömlőt belefarigcsáltatni.
A karburátor dolog is érdekelne, nagyobb főfúvóka kellene vagy esetleg egy új nagyobb karburátor?
Válaszokat előre is köszönöm!
Nekem anno ETZ be volt 300ccm abba a gyári főtengely maradt a karbi meg a 251 -es é volt rajta(1991 be azt lehetett venni BVF böl újonnan mivel a gyári szét volt kopva) de a fúvókákra már nem emlékszem lehet gyáriak voltak. Én kb 10000km mentem vele de akinek eladtam az még szintén bele rakott pár ezret ahogy tudom.A kipuf is maradt a gyári,de a kuplungot állandóan lepörgette ezért is adtam el végül és kb 5-6 litert evett igaz ment is mind a sakál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
A kérdésem a következő lenne: szert tettem egy Mz Ts250-es motorra elég ramaty állapotban, de teljesen felújítottam.
Motorikusan jó állapotban van, legalábbis amennyire hallottam egészséges hangja volt, de mivel már csak ez az egy lépés van hátra kérdésem a következő lenne: Tuningolni szeretném a motort, gondoltam a 300ccm-re a kérdés az lenne, hogy ehhez a blokkban kell valamit alakítani? elbírja e a főtengely? Valamint ha ezt a lépést választom érdemes lenne e még 4 felömlőt belefarigcsáltatni.
A karburátor dolog is érdekelne, nagyobb főfúvóka kellene vagy esetleg egy új nagyobb karburátor?
Válaszokat előre is köszönöm!
uli írta:Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik?
Szép munka, én is hasonló módon raktam fel így egy dellorto-t. Ha falsot nem szív sehol, akkor így tökéletes.
Köszi! Az esztergálás ugyan nem az én kezem munkáját dícséri, de annyi baj legyen. Olcsón találtam a karbit a neten, valami sor4-es része volt, se visszahúzó rugó, se bowdennek csatlakozái hely, semmi sincs, majd kiépítem hamarosan
uli írta:Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik?
uli írta:Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik?
Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik?
Talán a karbi csere még kicsit rá tenne azt érdemes lenne megpróbálni de lehet valami beállítás probléma amiért nem adja le a teljesítményt. Sajnos nem mentem a motoroddal nem tudom hogy megy így nehéz véleményt mondani de a lényeg egy kb80kg ember alatt sík úton könnyedén fel kell gyorsulnia úgy 80km/ó ra és azt tartani is tudnia kell hosszú távon is.Ellenszelet azért észre veszi sőt nekem volt Rendőségi" 250 ETZ 300cc fúrva még az is megérezte és a közepes emelkedőknek is szerette már a 4.et. Ez a technika ezt tudja ezek a határai de cserébe megadja a motorozás őrömét szépségét olajos kezeket...És elérhető áron viszonylag megbízhatóan és kis fogyasztással(főleg a 125/150).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
A 150ccm-is henger már rajta van. Sajnos 24-es karbit nem tudtam beszerezni. A 16-os lánckereket kipróbáltam, de visszacseréltem 15-re mert a nagyobbal 5.-ben nem tudott rendesen kipörögni.
kzolika1994 írta:Teljesen egyet értek veled,de sajnos csak 125-re van jogsim. És törvény változások miatt mostanában nem is lesz korlátlanra.
Ezért akarom ezt egy kicsit feltuningolni.
Fel kell fúrni 150cc re rárakni egy 24 es karbit esetleg egy foggal nagyobb fogaskerék előre ez a max amit érdemes kicsiholni egy 125 ből. És ez még legális is majdnem (kívülről nem látszik a pár plusz lóerő és tapasztalataim szerint a 150cc vel jóval erősebb és fürgébb,ugyanannyit bír az élettartama és pl nekem a fogyasztásom is csökkent egy keveset.A végsebesség minimálisat nő de ha száguldozni akarsz vegyél egy rizsrakétát"az megy,meg ha kinyit a power" leeszi a nadrágod is!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Teljesen egyet értek veled,de sajnos csak 125-re van jogsim. És törvény változások miatt mostanában nem is lesz korlátlanra.
Ezért akarom ezt egy kicsit feltuningolni.
Érdeklődnék, hogy kinek mi a tapasztalata a rezonátoros kipufogókkal kapcsolatban? 150-es ETZ-re szeretném. Érdemes ilyet csináltatni? Mennyire változik meg a motor tulajdonsága? Alul a nyomatéka megmarad? A fogyasztás hogyan változik?
Hol lehet ilyen csináltatni,akibe meg lehet bízni?
Ezért nem követtük mi se teljesen a leírást. Ezt elméletileg a leírás szerint pályamotorhoz írták.
Valahol a középutat kell keresni
Azt hiszem a szocimotor oldalon van olyan cikk is ami az égéstér kiköböléséről szól, az alapján pontosan be lehet lőni milyen arányú sűrítéshez mennyit kell leszedni a hengerfejből.
Nekem is kb 1mm van levéve belőle, de nekem a főtengely sonkából is le van véve és a gyűrűk is meg vannak reszelve, viszont a hengert (felömlőket) nem bántottam.
De ha többet akarsz tudni keresd fel a szocimotoroSOKK oldalt.
Az 1:12 vagy a fölé a viszonyt nem ajánlom a mostani ólomentes etanolos és egyéb mocsok hozzáadásával készült üzemanyag miatt,amit már nem is nagyon lehet benzinnek nevezni.
Nekem is kb 1mm van levéve belőle, de nekem a főtengely sonkából is le van véve és a gyűrűk is meg vannak reszelve, viszont a hengert (felömlőket) nem bántottam.
De ha többet akarsz tudni keresd fel a szocimotoroSOKK oldalt.
Matthej01 írta:Ja csak még annyit hogy a gyertyának a gömb középpontjában kéne lenni merthogy onnan kéne indulnia az égésnek úgy lenne tök jó de a gyertya teste belelóg így adtunk a szarnak egy pofont mertháthogyismondjamnemgömbleszazaforma!
Tehát akkor az autók nem is működhetnek jó hatásfokkal mert nem középen van a gyertya ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Csak önmagában a nagy kompresszió miatt nem fog jobban menni.Sőt.Úgy mint a túl nagy előgyujtás, a túl nagy kompresszió is fogja a motort.
Ha profin akarod csinálni, minden mást is változtatni kell, az égéstér számolásának titka a köbölés!
Ja csak még annyit hogy a gyertyának a gömb középpontjában kéne lenni merthogy onnan kéne indulnia az égésnek úgy lenne tök jó de a gyertya teste belelóg így adtunk a szarnak egy pofont mertháthogyismondjamnemgömbleszazaforma!
Én meg arra gondoltam, hogy sokkal kisebbre veszem a hengerfejben az égésteret és titánium béléses dugattyút csináltatok félgömb formával a dugyattyúba, ideális gömb formájú égésteret hozzak létre Váháháháhá Vagy csak fogom és hagyom úgy ahogy van és nem próbálom összebarmolni a motorom.
Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Lehet barkácsolni is.
Belecsavarsz a hengerfejbe belülről 8-as csavart tövig vagy egyéb más pl. szegecset beleütsz, ezeket természetesen hőállóan vannak rögzítve és máris kisebb a robbanótér.
Vagy marad az esztergályos,
vagy elhozod hozzám és kiesztergálok belőle annyit amennyit akarsz.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Öreg apám esztergályos csak nem hinném h csinált ilyet.Hány millimétert vagy hány tized millimétert érdemes leszedni belőle?
A hengerfej gyári,nem nyúltak hozzá.[/quote]max 1 mm ha a benzin nem változik.De a kupolából is le kell venni,hogy a préstáv 2 mm alá ne essen.Sajnos a mai benzinek nem viselik a nagy kompressziót.Nagyon detonálnak.
Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Esztergályos kell hozzá
Öreg apám esztergályos csak nem hinném h csinált ilyet.Hány millimétert vagy hány tized millimétert érdemes leszedni belőle?
A hengerfej gyári,nem nyúltak hozzá.
Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?
Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?
Sziasztok ! Szeretnék 1 tuning karbit a 150es Etz-m re, nos találtam is de nem tudom melyik lenne jó hozzá mivel nem írnak le sok infót róla. Ezen a 2oldalon mind azvan de nemtudom melyik lenne a jó
revell írta:sziasztok, jól olvastam, hogy 125ös ETZ-re lehet rátenni 150es hengert és hengerfejet?? ez mennyiben módosítaná a végsebességet és a gyorsulást?? a másik kérdésem az lenne, hogy a 4-5 felőmlős hengerek mennyiben befolyásolják a végsebességet a gyorsulást és a fogyasztást?
előre is köszi
Igen rá lehet tenni mivel van 150-es Ts és ETZ is gyárilag és csak a henger+hengerfej és a karbi más( belső átmérő) és a lánckerék a 150-esen egyel nagyobb elöl .Nekem a 125 Ts en van egy végre fúrt 150 es henger hengerfej páros már kb két éve és teljesen más a moci vele nyomatékosabb erősebb így kicsit a vége is több talán és a fogaskerék cserélve van (soha nem húztam még csutkára) és tapasztalat szerint a fogyasztásom is ugyan annyi mind 125 korában ami nem meglepő mivel nem kell visszakapcsolni emelkedőnek egyből,a gyorsulása is sokkal élvezhetőbb kb+2 paci.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Lehet nem ide illő a téma, de szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e olyan boltot ahol 125-ös ETZ-hez tudnék tuning alkatrészeket beszerezni (gondolok itt verseny karbira sportkormányra......)
Segítségeitek és fáradozásaitok előre is köszönöm.
Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom
Köszi!
az égéstér alakja,és köbcentije a legfontosabb! jó égésteret,kevesen csinálnak,ahhoz tényleg érteni kell!!ha kérdésed van,pü ben kérdezz
csoka írta:A főtengely tuning nem egyszerű.Van vele gépmunka,az átmérőjén kell csökkenteni,és a hiányzó anyagot a forgattyúsházban pótolni.Nagyon pontosan kell dolgozni!Én csináltam néhány éve,egy teljes tuningos TS125-öt,de a szekrényemben van azóta is,mivel nincs mibe bele tenni.Nagyából fél év munkám,és több tíz ezer kemény forintom van benne.
Ha nagyon ragaszkodsz hozzá,beszkennelem,és elküldöm a rajzokat a jövő héten.
A főtengely tuning nem egyszerű.Van vele gépmunka,az átmérőjén kell csökkenteni,és a hiányzó anyagot a forgattyúsházban pótolni.Nagyon pontosan kell dolgozni!Én csináltam néhány éve,egy teljes tuningos TS125-öt,de a szekrényemben van azóta is,mivel nincs mibe bele tenni.Nagyából fél év munkám,és több tíz ezer kemény forintom van benne.
Ha nagyon ragaszkodsz hozzá,beszkennelem,és elküldöm a rajzokat a jövő héten.
Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom
Üdv Ts 150 es gépen van nekem ETZ kipufogó szét kell vágni mert elengedett a síp hegesztése.
Az lenne a kérdés, hogy lehet e tenni valamit annak érdekében, hogy öblösebb mélyebb hangja legyen? Valami fojtás vagy belső dobalkotása üveggyapot tömés? valakinek vmi ötlet irja le bátran !