
Futómű
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Ha jól veszem ki Frici mondanivalóját akkor még egy kiadó... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Futómű
"
-kérek egyet.
-Kettő lett maradhat?
-Igeen...
"
-kérek egyet.
-Kettő lett maradhat?
-Igeen...
"
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Üdv!
Úgy néz ki ismerős által tudunk gyártani villamerevítőket. Yofo rajza alapján.
Sajnos csak egy 5db-os széria fér bele, de 1500 Ft körül lesz....
Szóval még 4 db-ra lehet jelentkezni nálam.
Úgy néz ki ismerős által tudunk gyártani villamerevítőket. Yofo rajza alapján.
Sajnos csak egy 5db-os széria fér bele, de 1500 Ft körül lesz....
Szóval még 4 db-ra lehet jelentkezni nálam.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Őh az ilyen kérésekre van egy kifejezett adok-veszek topik.
Re: Futómű
Üdv mindenkinek!
Keresek ETZ-hez hibátlan állapotú első ráfot, felnit.(Nyolcas,tojás,görbülés nélkülit). Lehetőleg nem túl drágán!
Laci.
Keresek ETZ-hez hibátlan állapotú első ráfot, felnit.(Nyolcas,tojás,görbülés nélkülit). Lehetőleg nem túl drágán!
Laci.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Üdv 250 es trophy 250 es Ts és 250 es ETZ-k 16. os kerekeinek ugyanolyan küllői voltak? hosszra és vastagságra? A másik a 250 es trophynak 45 fogas hátsó lánckereke van a 250 es TS nek és a 250 es ETZ-knek is 45 fogas a hátsó lánckerék?
Re: Futómű
Szereztem egy új lengyel hátsó lánckereket az ETZ 250-es motoromra. Egy baj van vele, hogy más a csapágyfészek kialakítása: nem 47, hanem csak 42 mm az átmérője. Olyan, mint amit a '91 után gyártott ETZ-k kis műszaki prospektusában látni:
ÚJ LÁNCKERÉK
A régi viszont ilyen volt:
RÉGI LÁNCKERÉK
Így ebbe nem a 6204 és 6005 csapágy, illetve egy ilyen vállas tengely kell,
RÉGI TENGELY
hanem ami az első rajzon is látható. Ilyet a Webmotorsnál találtam, de ott a 4T 125 alkatrészei között szerepel, íme!
Kérdésem, hogy ez véletlenül nem került már beépítésre a 251-ekbe is? Van valakinek ilyen tengelye? Tudok rá egy vevőt
ÚJ LÁNCKERÉK
A régi viszont ilyen volt:
RÉGI LÁNCKERÉK
Így ebbe nem a 6204 és 6005 csapágy, illetve egy ilyen vállas tengely kell,
RÉGI TENGELY
hanem ami az első rajzon is látható. Ilyet a Webmotorsnál találtam, de ott a 4T 125 alkatrészei között szerepel, íme!
Kérdésem, hogy ez véletlenül nem került már beépítésre a 251-ekbe is? Van valakinek ilyen tengelye? Tudok rá egy vevőt

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A szétszedés szokott gondokat okozni...
Mire gondolsz? Mi a baj?
Mire gondolsz? Mi a baj?
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Futómű
Hello!
Van valakinek gyakorlata TS250 hátsó lengővilla beszerelésben? Egyik barátom építgetné össze a motorját, de nem akar sikerülni neki. Kell hozzá valami speciális célszerszám az összefogatásra?
Van valakinek gyakorlata TS250 hátsó lengővilla beszerelésben? Egyik barátom építgetné össze a motorját, de nem akar sikerülni neki. Kell hozzá valami speciális célszerszám az összefogatásra?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Futómű
Egyébként én nem ezt az anyát kérdeztem, hanem azt, ami a két kormánycsapágyon átmenő csövön van. Ugye ez alatt sem volt alátét?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A hossza biztos több mint kell, átmérője 12mm volt anno, most nem keresetem már rég ilyent, nem tudom mik vannak.KILL3R etz írta:MrDok!
Köszi a tippet! Az milyen méretű kb? Sajna nem találkoztam még ilyennel.![]()
Hát ezaz. csak az a 6-os anya fogja alul nem? Nem érzem túl biztosnak.![]()
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
MrDok!
Köszi a tippet! Az milyen méretű kb? Sajna nem találkoztam még ilyennel.
Hát ezaz. csak az a 6-os anya fogja alul nem? Nem érzem túl biztosnak.
Gabsic!
Szerintem az a 15-16 menet már tömít ennyit. Miután folyamatosan elő van feszítve. Szóval befekszik sztem a menetprofilba teljesen. Legalább 7-8 menet magasságig. Máshogy letömíteni elég bajos lenne...
Ha meg eresztene, akkor teflonszalag...
Köszi a tippet! Az milyen méretű kb? Sajna nem találkoztam még ilyennel.

Hát ezaz. csak az a 6-os anya fogja alul nem? Nem érzem túl biztosnak.

Gabsic!
Szerintem az a 15-16 menet már tömít ennyit. Miután folyamatosan elő van feszítve. Szóval befekszik sztem a menetprofilba teljesen. Legalább 7-8 menet magasságig. Máshogy letömíteni elég bajos lenne...
Ha meg eresztene, akkor teflonszalag...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A teló nem tud "szétugrani" ezt megakadályozza a belső szerkezete, ha ez szétmegy csak akkor eshet szét.KILL3R etz írta:Na valami ilyesmit gondoltam:
Felül a csavarban ül egy sima belső szelep. Illetve a csavar keresztül van fúrva 4-essel (ezt a legnehezebb megoldani). 10.9-es M14-nek így ki kell is bírnia a terhelést.
Csak vázlat! Fontosabb méreteket feltüntettem. 10-70mm közt lehetne az előfeszítést állítani... Csillapítást pedig ezek szerint 0.8-ig.
Várok véleményeket.
Amúgy copyrighted...![]()
Teló szétugrást meg lehetne valahogy akadályozni? És most nem feltétlenül a redőnygurtnis megoldásra gondolok...
Nézz szét biciglis boltban! régebben volt olyan stucni (kormánybefogó) csavar amin átvezették a bovdent, tehát a furat kész, a szelepet csak beleforrasztod, vagy fúrsz menetet neki, ha engedi az anyag.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Tetszik a dolog...
Nekem csak az nem tiszta, hogy oké hogy felnyomod levegővel a telót...
De ebben a formában mi biztosítja hogy a 14-es csavar mentén szép lassan ne szökjön ki a levegő?
Nekem csak az nem tiszta, hogy oké hogy felnyomod levegővel a telót...
De ebben a formában mi biztosítja hogy a 14-es csavar mentén szép lassan ne szökjön ki a levegő?

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Gólyalábú motorkerékpár

Az AM olvasóinak ismerősen cseng ez a magyarosan hangzó márkanév, "Rokon", ugyanis évekkel ezelőtt már szó esett erről az USA-ban gyártott Ranger típusjelű terepjáróról. A világon ez az egyetlen motorkerékpár, amelynek az első kerekét is hajtja a viszonylag kis teljesítményű, kétütemű motor (134 kcm. 10 LE/8000 ford.), éspedig a váz főtartócsövében csapágyazott tengelyen, illetve kúpfogas-kerékpáron át — lánccal.
A szokatlanul nagy méretű kerekein (6,70X15" gumiköpenyekkel) a leglehetetlenebb terepen, ingoványban is elboldogul a Rokon-Ranger vezetője, mert a terepfokozat módosítási aránya 45:115, de sima úton elérhető vele a 60 km-es végsebesség is. A háromfokozatú váltója félautomatikus (kuplung nélkül kapcsolható) és 60 fokos emelkedőn képes felvinni vezetőjét. A 83,5 kg-os Ranger tüzelőanyag-tartályába 7,5 liter 1:20 arányú keveréket lehet tölteni. Fogyasztási értéket nem közölnek, mert az a terepviszonyok függvénye. Megrendeléstől függően kapható "telekerékkel", vagy öntött könnyűfém-tárcsás kerékkel, elöl-hátul tárcsafékkel. Rugózásról a ballongumik gondoskodnak. A léghűtéses motort berántózsinórral lehet — akár a duplanyeregben ülve — indítani.
(autó-motor 1977/1 szám 55. oldal)

Az AM olvasóinak ismerősen cseng ez a magyarosan hangzó márkanév, "Rokon", ugyanis évekkel ezelőtt már szó esett erről az USA-ban gyártott Ranger típusjelű terepjáróról. A világon ez az egyetlen motorkerékpár, amelynek az első kerekét is hajtja a viszonylag kis teljesítményű, kétütemű motor (134 kcm. 10 LE/8000 ford.), éspedig a váz főtartócsövében csapágyazott tengelyen, illetve kúpfogas-kerékpáron át — lánccal.
A szokatlanul nagy méretű kerekein (6,70X15" gumiköpenyekkel) a leglehetetlenebb terepen, ingoványban is elboldogul a Rokon-Ranger vezetője, mert a terepfokozat módosítási aránya 45:115, de sima úton elérhető vele a 60 km-es végsebesség is. A háromfokozatú váltója félautomatikus (kuplung nélkül kapcsolható) és 60 fokos emelkedőn képes felvinni vezetőjét. A 83,5 kg-os Ranger tüzelőanyag-tartályába 7,5 liter 1:20 arányú keveréket lehet tölteni. Fogyasztási értéket nem közölnek, mert az a terepviszonyok függvénye. Megrendeléstől függően kapható "telekerékkel", vagy öntött könnyűfém-tárcsás kerékkel, elöl-hátul tárcsafékkel. Rugózásról a ballongumik gondoskodnak. A léghűtéses motort berántózsinórral lehet — akár a duplanyeregben ülve — indítani.
(autó-motor 1977/1 szám 55. oldal)
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Okés. Köszi! 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Futómű
SW-nek is teljesen ilyen a kinézete azért mondtam. Amúgy Inventor is jó.KILL3R etz írta:Télleg jó a Solid Works, de az Inventor 2011 jobb...Azzal csináltam. 2 óra alatt sacc.
A furat sztem megoldható CNC-n, belső hűtésű, keményfém fúróval, valamilyen szakaszos kiemeléssel....
Majd megkonzultálom a gépműhely tanáraimmal. Bár a malomkerék könnyítéstől is dobtak egy hátast...![]()
![]()
(-Milyen anyag? -Öntöttvas...- Nab+....)

Ja cnc-vel és speckó fúróval meg lehet csinálni, szólj esetleg ha nálatok nem megy és megkérdezem nálunk a szakikat.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Télleg jó a Solid Works, de az Inventor 2011 jobb...
Azzal csináltam. 2 óra alatt sacc.
A furat sztem megoldható CNC-n, belső hűtésű, keményfém fúróval, valamilyen szakaszos kiemeléssel....
Majd megkonzultálom a gépműhely tanáraimmal. Bár a malomkerék könnyítéstől is dobtak egy hátast...
(-Milyen anyag? -Öntöttvas...- Nab+....
)

A furat sztem megoldható CNC-n, belső hűtésű, keményfém fúróval, valamilyen szakaszos kiemeléssel....
Majd megkonzultálom a gépműhely tanáraimmal. Bár a malomkerék könnyítéstől is dobtak egy hátast...


(-Milyen anyag? -Öntöttvas...- Nab+....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Futómű
Egész jó összeállítást dobtál össze. Jó is az a Solid Works.KILL3R etz írta:Na valami ilyesmit gondoltam:
Felül a csavarban ül egy sima belső szelep. Illetve a csavar keresztül van fúrva 4-essel (ezt a legnehezebb megoldani). 10.9-es M14-nek így ki kell is bírnia a terhelést.
Csak vázlat! Fontosabb méreteket feltüntettem. 10-70mm közt lehetne az előfeszítést állítani... Csillapítást pedig ezek szerint 0.8-ig.
Várok véleményeket.
Amúgy copyrighted...![]()
Teló szétugrást meg lehetne valahogy akadályozni? És most nem feltétlenül a redőnygurtnis megoldásra gondolok...

Hirtelen amikor ránéztem az jutott eszembe, hogy a csavar nem fog e deformálódni, de amikor láttam h M14-es akkor rájöttem h nem valószínű. Viszont végig furatot készíteni bele szép kihívás lenne. Rohadt kemények az ilyen csavarok, és ahhoz képest hogy 4-es furat lenne rohadt hosszú (túl nagy az L/d viszony). /- kibújt belőlem a gépgyártásos kolléga/
Tehát komoly ez így, de a furat elkészítése nehéz lesz.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Na valami ilyesmit gondoltam:

Felül a csavarban ül egy sima belső szelep. Illetve a csavar keresztül van fúrva 4-essel (ezt a legnehezebb megoldani). 10.9-es M14-nek így ki kell is bírnia a terhelést.

Csak vázlat! Fontosabb méreteket feltüntettem. 10-70mm közt lehetne az előfeszítést állítani... Csillapítást pedig ezek szerint 0.8-ig.
Várok véleményeket.
Amúgy copyrighted...
Teló szétugrást meg lehetne valahogy akadályozni? És most nem feltétlenül a redőnygurtnis megoldásra gondolok...

Felül a csavarban ül egy sima belső szelep. Illetve a csavar keresztül van fúrva 4-essel (ezt a legnehezebb megoldani). 10.9-es M14-nek így ki kell is bírnia a terhelést.

Csak vázlat! Fontosabb méreteket feltüntettem. 10-70mm közt lehetne az előfeszítést állítani... Csillapítást pedig ezek szerint 0.8-ig.
Várok véleményeket.

Amúgy copyrighted...

Teló szétugrást meg lehetne valahogy akadályozni? És most nem feltétlenül a redőnygurtnis megoldásra gondolok...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Futómű
Ha jó a teló nem nyomja ki,de max 0.8 bart lehet beletenni száranként
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Szerintem nem sok értelme van, a szimmeringnél kinyomja a levegőt, ha nem is egyből de pár km alatt egészen biztosan. Persze a próbálkozásra én is kíváncsi vagyokKILL3R etz írta:Üdv!
Valaki tudja az előbb említett anya, illetve a gumibelső szelepén lévő menet méretét? Gondolkozom egy kis teló upgrade-en...![]()
Köszi előre is!

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Részben igen. Csak ugye vágnom kellene ilyen menetet... És nem akarok menetmicro-val szerencsétlenkedni ha nem muszáj...
Állíthatóra akarom az előfeszítést, és a csillapítást is. Már fejben megvan... Holnap megrajzolom aztán felrakom ide.
Állíthatóra akarom az előfeszítést, és a csillapítást is. Már fejben megvan... Holnap megrajzolom aztán felrakom ide.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha a teló felpumpálására gondolsz, szerintem egy rendes rugóval, olaj sűrűséggel, többet érsz el, de persze kísérletezni lehet!KILL3R etz írta:Üdv!
Valaki tudja az előbb említett anya, illetve a gumibelső szelepén lévő menet méretét? Gondolkozom egy kis teló upgrade-en...![]()
Köszi előre is!
Amúgy leveszed a szelepsapkát, és megvan a minta.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Üdv!
Valaki tudja az előbb említett anya, illetve a gumibelső szelepén lévő menet méretét? Gondolkozom egy kis teló upgrade-en...
Köszi előre is!
Valaki tudja az előbb említett anya, illetve a gumibelső szelepén lévő menet méretét? Gondolkozom egy kis teló upgrade-en...

Köszi előre is!

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómű
Nincs!Endre írta:Az ETZ felső villafejénél lévő 36-os laptávú anya alatt tényleg nincs alátét, vagy csak én hagytam el? Alkatrészkatalógus szerint nincs...
A viz szalad, a kő marad!
Re: Futómű
Az ETZ felső villafejénél lévő 36-os laptávú anya alatt tényleg nincs alátét, vagy csak én hagytam el? Alkatrészkatalógus szerint nincs... 

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Futómű
Köszönöm a méreteket. Akkor 21mm-es hosszra esztergáltatom, aztán egy M20-as alátétet teszek a belsőoldalra.Endre írta: A tartócsap kb 21mm-re áll ki, de csak 18 mm az a hossz, amire a teleszkóp gumihüvelyét fel lehet húzni, mivel egy ~3mm-es varrattal van a csap körbehegesztve a vázhoz. Alakját tekintve hengeres. A kérdésem nem a gumiban lévő fém perselyekre vonatkozott, hanem a gumielemekre. Tehát nem egyszerűbb ETZ teleszkópba Simson gumielemet rakni? Ha jól értem, akkor a te méretproblémád a gumielemek belső furatából fakad, nem pedig a telók szemeinek méretéből.
Az a baj a simson gumielemével, hogy sehogy sem passzol az etz teleszkópba. Az etz jóval termetesebb motor, itt 10-es csavarok vannak simsonban pedig 8-as. A simson teleszkóp felfogatási pontjai átmérőre kisebbek, mint az etz teleszkópoké. Így a belső gumi elem is kisebb a simsonnál... Az pedig, hogy nagyobb gumiból farigcsáljak bele, azán alátétezgessek...őszintén szólva cigány munka. A simsonomban nem lesz barmolás, mivel ez nem akármilyen gépezet






Itt még több fotó látható, miből lett a cserebogár


http://www.facebook.com/media/set/?set= ... a358f4770a" onclick="window.open(this.href);return false;
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Re: Futómű
A tartócsap kb 21mm-re áll ki, de csak 18 mm az a hossz, amire a teleszkóp gumihüvelyét fel lehet húzni, mivel egy ~3mm-es varrattal van a csap körbehegesztve a vázhoz. Alakját tekintve hengeres. A kérdésem nem a gumiban lévő fém perselyekre vonatkozott, hanem a gumielemekre. Tehát nem egyszerűbb ETZ teleszkópba Simson gumielemet rakni? Ha jól értem, akkor a te méretproblémád a gumielemek belső furatából fakad, nem pedig a telók szemeinek méretéből.bladzser írta: A váz tartó csapja mennyire áll ki?
A teleszkóp teljesen beül, azaz hozzásimul a csap tövéhez? (Nincs olyan ami kitartja?)
Illetve a másik nagyon fontos dolog az lenne, hogy ez a felső csap henger formáju, vagy hogy néz ki? Kerestem közeli képet róla de nem leltem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Futómű
Köszönöm a fáradozásod!Endre írta: A felső szemben nincsen persely. Itt egy inkább gumihüvelynek nevezhető elem van, és ez megy rá a váznak a tartócsapjára. A tartócsap 20,4mm átmérőjű. Nekem utángyártott perselyem van alulra, az viszont teljesen új. Átmérője 14,1mm, a hossza pedig 21,15mm. Mikrométerrel mértem, elég pontosEngedj meg egy kérdést! Miért nem veszel a teleszkóp szemeibe Simsonhoz való perselyt? Nem egyszerűbb? Vagy a Simo teleszkópján nem ugyanakkorák a szemek?
A simson és az etz persely nem egyezik meg.
Az a különbség, hogy a Simson alsó, és felső perselyei ugyan megegyeznek; de hosszra és átmérőre is kisebbek, mint az ETZ perselyei.
Simson:
belső átmérő: 8,1mm
külső átmérő: 13,1mm
hossz: 20mm
Mz/etz:
Belső átmérő: szerintem 10mm de jelen esetben lényegtelen.
"Felső persely"(ami nincs) külső átmérő: 20,4mm
hossz:??????????
Alsó persely külső átmérő: 14,1mm
hossz: 21,15mm
A persely méretek, hogy be lehessen rakni etz telót simsonba a következők.
Alsó persely: 8,1x14,1x21,15
Felső persely: 8,1x20,4x?????
Ne haragudjatok, de még egy dolgot meg tudnátok nekem nézni, mérni?
A váz tartó csapja mennyire áll ki?
A teleszkóp teljesen beül, azaz hozzásimul a csap tövéhez? (Nincs olyan ami kitartja?)
Illetve a másik nagyon fontos dolog az lenne, hogy ez a felső csap henger formáju, vagy hogy néz ki? Kerestem közeli képet róla de nem leltem.
Nagyon szépen köszönöm az eddigi fáradozásaitokat, simsonos társaim nevében is!
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Futómű
Ez egy nagyon jó ötlet részedről! Egyelőre maradnék mégis a persely legyártásánál, részben azért, mert már megvettem az imbusz fejű csavarokat, amiket a szervízkönyv ír.bela700 írta: 8.8-as vagy 10.9-es M10-es csavarból esztergáltass bele csavart.Az a része ami a telóba van az megmarad 10-esnek a vázba menő részét leszedeted 8-asra és vágatsz rá M8-as menetet.
Azért köszönöm az ötleted, ha hamarabb kapok észbe, lehet ezt valósítom meg.
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Re: Futómű
A felső szemben nincsen persely. Itt egy inkább gumihüvelynek nevezhető elem van, és ez megy rá a váznak a tartócsapjára. A tartócsap 20,4mm átmérőjű. Nekem utángyártott perselyem van alulra, az viszont teljesen új. Átmérője 14,1mm, a hossza pedig 21,15mm. Mikrométerrel mértem, elég pontosbladzser írta:Valaki le tudná mérni nekem a perselyeket (hossz és a külső átmérő érdekelne)? Sajnos nincs ismerősöm, akitől megkérdezhetném azért írok ide. Az esztergályos viszont várja a méreteket.
Aki leméri jövök neki egy sörrel

Re: Futómű
8.8-as vagy 10.9-es M10-es csavarból esztergáltass bele csavart.Az a része ami a telóba van az megmarad 10-esnek a vázba menő részét leszedeted 8-asra és vágatsz rá M8-as menetet.bladzser írta:Valaki le tudná mérni nekem a perselyeket (hossz és a külső átmérő érdekelne)? Sajnos nincs ismerősöm, akitől megkérdezhetném azért írok ide. Az esztergályos viszont várja a méreteket.
Aki leméri jövök neki egy sörrel
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Futómű
Valaki le tudná mérni nekem a perselyeket (hossz és a külső átmérő érdekelne)? Sajnos nincs ismerősöm, akitől megkérdezhetném azért írok ide. Az esztergályos viszont várja a méreteket.
Aki leméri jövök neki egy sörrel
Aki leméri jövök neki egy sörrel

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Köszi
Re: Futómű
Hátsó kerék: 2db 6302pempelli írta:ETZ 250 hátsó kerékben illetve a lánckerékbe milyen csapágy van ,picit belekeveredtem:)
Lánckerék: 1db 6204
1db 6005
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
ETZ 250 hátsó kerékben illetve a lánckerékbe milyen csapágy van ,picit belekeveredtem:)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Futómű
Helló!
Egy kérdésem lenne. Etz hátsó teleszkópot szeretném simsonra felrakni, de a perselyek nem stimmelnek.
Az etz szilentjeit szeretném meghagyni, és gyártatni egy perselyt.
A simson persely adatai: 8,1x13,1x20
Egész este kerestem a neten az ETZ persely adatait, de sehol semmi.
Tudnátok nekem segíteni, mekkorák az alsó és a felső persely méretei?
Köszi előre is! Itt ülök és várom a választ...
Egy kérdésem lenne. Etz hátsó teleszkópot szeretném simsonra felrakni, de a perselyek nem stimmelnek.
Az etz szilentjeit szeretném meghagyni, és gyártatni egy perselyt.
A simson persely adatai: 8,1x13,1x20
Egész este kerestem a neten az ETZ persely adatait, de sehol semmi.
Tudnátok nekem segíteni, mekkorák az alsó és a felső persely méretei?
Köszi előre is! Itt ülök és várom a választ...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Épített motor (most ne az agyongányolt cross MZ-re gondolj ez egy igényes épített motor lesz amit 150 es TS blokk hajt.) de gondolom a 250 es mivel alapból más blokk alapból máshogy adja le a teljesítményt szal más a váltója más a vezérlés a dugó minden más. Am a 250 esnek hátul hány fogas a lánckerék ? a 250 esre és a 125 ösre ugyanolyan lánc kel csak más hosszúság?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
250-251-ből kiindulva 3 foggal nagyobbat...
Amúgy milyen megfontolásból cseréled?
Amúgy milyen megfontolásból cseréled?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Csinálok neki másik hátlapot oszt csoki
köszi a felvilágosítást! Gyárilag 150 es TS Deluxe-n hanyas kislánckerék van és ha 16 os kereket teszek bele hanyast kéne rátenni, hogy szinte változatlan legyen a fogyasztás és a sebesség? Előre is köszi!

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha csak simán kicseréled, erősebb lesz, de lassabb is. Az első lánckereket kell nagyobbra cserélni hogy visszaálljon a sebesség, de a gyári óra nem lesz pontos (hacsak nem cseréled a meghajtószerkezetét is 16"-ra, pl kis tz-ről), biciglis órát kell felrakni a pontos méréshez.bomber93 írta:De halott ez a topikakkor egy másik kérdésem is van egy egyszerűbb
. Ha 150 es Ts-be 16 os kereket rakok lánckerék csereberével meg lehet oldani, hogy ne legyen teljesítmény csökkenés és fogyasztás növekvés? És ha igen , hogyan?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Igen arra. Ami a villaszár tetejébe van.
Re: Futómű
Melyik menetre vagy kíváncsi? Gondolom a felsőre, de azért tisztázzuk.bomber93 írta:Üdv valaki meg tudná mondani, hogy 250 es mz első teleszkópjában milyen menet van méret+ menetemelkedés. előre is köszi.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
De halott ez a topik
akkor egy másik kérdésem is van egy egyszerűbb
. Ha 150 es Ts-be 16 os kereket rakok lánckerék csereberével meg lehet oldani, hogy ne legyen teljesítmény csökkenés és fogyasztás növekvés? És ha igen , hogyan?


-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Üdv valaki meg tudná mondani, hogy 250 es mz első teleszkópjában milyen menet van méret+ menetemelkedés. előre is köszi.
Re: Futómű
Lehet felújítani,de cucokat nehéz kapni hozzá.Lóri írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy MZ ES 125 első teleszkópját fel lehet-e újítani? Illetve elég-e csak az egyiket, vagy jobb, ha mindkettő fel van újítva? Ja, és a legfontosabb, nem leltem töltési mennyiséget a telókhoz, hogy mennyi olajat tegyek bele?
Valaki még nem tudná megmondani miket kell venni hozzá, illetve kaphatók-é hozzá cuccok?
Köszi előre is a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Futómű
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy MZ ES 125 első teleszkópját fel lehet-e újítani? Illetve elég-e csak az egyiket, vagy jobb, ha mindkettő fel van újítva? Ja, és a legfontosabb, nem leltem töltési mennyiséget a telókhoz, hogy mennyi olajat tegyek bele?
Valaki még nem tudná megmondani miket kell venni hozzá, illetve kaphatók-é hozzá cuccok?
Köszi előre is a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Érdeklődni szeretnék, hogy MZ ES 125 első teleszkópját fel lehet-e újítani? Illetve elég-e csak az egyiket, vagy jobb, ha mindkettő fel van újítva? Ja, és a legfontosabb, nem leltem töltési mennyiséget a telókhoz, hogy mennyi olajat tegyek bele?
Valaki még nem tudná megmondani miket kell venni hozzá, illetve kaphatók-é hozzá cuccok?
Köszi előre is a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég