Olajok (hajtómû, 2T... )
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Általában MOL-nál tankolok, de az utóbbi időben egy másik kútnál voltam többször is.
Régebben nem tapasztaltam ilyet. Majd nemsoká kiderül, mert elfogyott az olajam és visszatérek a jó
öreg Sprint 2T-hez, szóval tankolni is a MOL-hoz megyek.
Ma figyeltem meg hazafelé, hogy 90-ről ötödikben semmi ereje nem volt. Hozzáteszem, hogy brutál szembeszél fújt, szóval
biztosan közrejátszott az is, de azért ennyire, mint ma, nem szokta visszafogni a szél. Ha visszatettem negyedikbe, megindult és 115-ig ki is ment, ahogy szokott ha kipörgetem.
Utána váltottam ötödikbe és onnan már ment szépen, de 90-ről nem gyorsult és semmi ereje nem volt.
Régebben nem tapasztaltam ilyet. Majd nemsoká kiderül, mert elfogyott az olajam és visszatérek a jó
öreg Sprint 2T-hez, szóval tankolni is a MOL-hoz megyek.
Ma figyeltem meg hazafelé, hogy 90-ről ötödikben semmi ereje nem volt. Hozzáteszem, hogy brutál szembeszél fújt, szóval
biztosan közrejátszott az is, de azért ennyire, mint ma, nem szokta visszafogni a szél. Ha visszatettem negyedikbe, megindult és 115-ig ki is ment, ahogy szokott ha kipörgetem.
Utána váltottam ötödikbe és onnan már ment szépen, de 90-ről nem gyorsult és semmi ereje nem volt.
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem is van egy hasonló rejtélyem, és lehet hogy közük is van egymáshoz. Most mentem 450 km-t a hétvégén (kis túra a Mátrába). Budapestről a telekre 90 nél már picit erőlködött a gép 5.ben, a fogyasztásom 4,5l . Ott húzva neki mint az állat a szerpentinen hegynek fel, le stb 3,1 l/100 km, egyenesben (kis egyenesben is, nemritkán nyélen
) legalább 90re gyorsítva. Majd vissza BP-re 90 es utazóval könnyedén harmadgázzal szinte. Egy dolog változott: a benzin.
Gyanítom, hogy a falusi kis maszek kútnál máshogy kezelik a benzint, mint a fővárosban (mindig ugyanannál az OMW kútnál tankolok a Jászberényi elején BPn), magyarul nem vizezik például.
Mivel a gépen semmi szerelést nem végeztem a 450 km alatt (végre már jó
), és tényleg nem változott még az időjárás sem, csak erre tudok gondolni. Sőt, odafele nem kevésszer olyan is volt, hogy 4 ezernél nem pörgött többet, és baromira elgyengült a motor, és beállt szinte alapjáratra, mintha nem kapna benzint, bárhogy húzom. Ez is abban erősít meg, hogy megtelt a benzincsap "vizeszsákja" (olasz csap, elég jó
) és masszívan vizet szippantott, majd kb 2-3 perc alatt kipuffogta, és visszatért az erő. Visszafele meg úgy süvített, hogy öröm volt nézni, 80 nál még szinte "egyhelyben" járt 4esben (pammparammparamm xD). Mit mondotok, mi lehet az oka?
Kosian, te nem tankoltál véletlenül máshol mint ahol szoktál, viszonylag sokat (több mint 10-12l összesen)?

Gyanítom, hogy a falusi kis maszek kútnál máshogy kezelik a benzint, mint a fővárosban (mindig ugyanannál az OMW kútnál tankolok a Jászberényi elején BPn), magyarul nem vizezik például.
Mivel a gépen semmi szerelést nem végeztem a 450 km alatt (végre már jó


Kosian, te nem tankoltál véletlenül máshol mint ahol szoktál, viszonylag sokat (több mint 10-12l összesen)?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez épp az előbb jutott eszembe nekem is, hogy talán attól is lehet, hogy most jobb az idő...KILL3R etz írta:Kosian!
A teljesítménycsökkenést a melegebb levegő is okozhatja... Hideg párás időben érezhetően erősebb a motor pl.
Ugye a hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ergo több oxigén molekula fér a hengerbe ----> nagyobb robbanás.
Legalábbis én így gondolom...
Ha esetleg valakinek van még ötlete, leírhatná, de szerintem rejtély megoldva

Széles utat, hátszelet!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
conus írta:ok, köszi! legközelebb lehet h kipróbálom, mert most a 20w-50-es Slider olajjal teljesen meg vagyok elégedve
ok ahogy érzed nekem ez most nagyon bejött

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kosian!
A teljesítménycsökkenést a melegebb levegő is okozhatja... Hideg párás időben érezhetően erősebb a motor pl.
Ugye a hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ergo több oxigén molekula fér a hengerbe ----> nagyobb robbanás.
Legalábbis én így gondolom...
A teljesítménycsökkenést a melegebb levegő is okozhatja... Hideg párás időben érezhetően erősebb a motor pl.
Ugye a hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ergo több oxigén molekula fér a hengerbe ----> nagyobb robbanás.
Legalábbis én így gondolom...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azért jutott eszembe, hogy az olajtól lehet-e gyengébb a motor, mert mostanában úgy érzem, mintha kicsit erőtlenebb lenne. Olyan érzésem van, hogy több van benne, mint amennyit most kiad magából és eddig a Sprint 2T-t használtam, de meséltem, hogy volt a multkor az Arol 2T-s tévedés, aztán pedig Valvoline-t vettem és mintha akkortájt kezdtem volna el érezni, hogy gyengébb lett. Az olajmennyiség ugyanannyi, 1:50-es keveréket használok és mindig pontosan kimérem.
Az is elképzelhető, hogy csak bebeszélem magamnak és már azért is érzem így, mert annyira figyelem, hogy hogy viselkedik...
Új akksi, új gyertya van benne, indikátorórával be lett állítva a gyújtás (elvileg 2,5-2,6 az előgyújtás és 0,4mm a hézag), a karburátor is ki van pucolva, úszószint, fúvókák átnézve, minden pontosan beállítva (szerelővel csináltuk) és egyébként nagyon szépen is jár a motor, szóval elvileg és gyakorlatilag is nagyon pöpec most és érzem is rajta, hogy mintha megújult volna, most annyira jó, de csak úgy érzem, hogy mintha egy kicsit gyengébb lenne, de már fogalmam sincs, hogy mitől lehet...
Az is elképzelhető, hogy csak bebeszélem magamnak és már azért is érzem így, mert annyira figyelem, hogy hogy viselkedik...
Új akksi, új gyertya van benne, indikátorórával be lett állítva a gyújtás (elvileg 2,5-2,6 az előgyújtás és 0,4mm a hézag), a karburátor is ki van pucolva, úszószint, fúvókák átnézve, minden pontosan beállítva (szerelővel csináltuk) és egyébként nagyon szépen is jár a motor, szóval elvileg és gyakorlatilag is nagyon pöpec most és érzem is rajta, hogy mintha megújult volna, most annyira jó, de csak úgy érzem, hogy mintha egy kicsit gyengébb lenne, de már fogalmam sincs, hogy mitől lehet...
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ok, köszi! legközelebb lehet h kipróbálom, mert most a 20w-50-es Slider olajjal teljesen meg vagyok elégedve 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szeva Kosian!
Olajtól akkor lehet gyengébb a motor, ha növeled az olajmennyiséget a keverékben.
Üdv: Peti
Olajtól akkor lehet gyengébb a motor, ha növeled az olajmennyiséget a keverékben.
Üdv: Peti
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kosian: ilyenformán közelítve nem lehet eltérés
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon 2T olajtól függ-e valamennyire a motor teljesítménye? Szóval, hogy előfordulhat-e, hogy a Valvoline-től kicsit gyengébb a motor, mint a Sprint 2T-től?
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nézd meg légyszíves, baromira kíváncsi vagyok h milyen márka 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
conus
most fejből nemtom de nekem semmi bajom vele hidegen is jó nem kattog nekem bejött
most fejből nemtom de nekem semmi bajom vele hidegen is jó nem kattog nekem bejött
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
egyébként ez marhára érdekes dolog. én pl simsonba hajtóműolajat tettem, teljesen zorall volt. kis ETZ-be meg amíg nem melegedett fel... nekem fájt ahogy a váltó kattogott attól h nem forogtak el egymáson a lamellák. én most 20w-50 Slider olajat teszek bele, meglátjuk mit fog produkálni 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lebeszélt, mert azt mondta, hogy ragadni fog tőle a kuplungom, mert túl sűrű és, hogy ő a sima 10W, 15W négyütemű motorolajra esküszik. Amióta foglalkozik Mz-vel, Simsonnal (20 éve biztos) ő csak ezt használja, és nem javasolja a sűrű 80W-s olajat...
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
András!
milyen márkájú az a hajtóműolaj? challoils?
milyen márkájú az a hajtóműolaj? challoils?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem nagyon bejött csak javasolni tudom jobb lett tőle a kuplungom is nemtom mért beszélte le de nekem nagyon jól bevált. Könnyebb behúzni a kuplung kart jobb lett tőlekosian írta:Ha lesz tapasztalatod vele, írhatnál, mert nekem is van itthon egy flakon 80w 90-es olaj, de még nem töltöttem bele és időközben a szerelő ismerősöm le is beszélt róla...Andrá$ írta:köszi ma vettem bele 80-90W majd meglátom milyen lesz
Írd már majd meg, hogy bevált-e!
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem castrol 80-90 van benne. Működik vele! Ha lebeszélt róla akkor milyet javasolt?
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ha lesz tapasztalatod vele, írhatnál, mert nekem is van itthon egy flakon 80w 90-es olaj, de még nem töltöttem bele és időközben a szerelő ismerősöm le is beszélt róla...Andrá$ írta:köszi ma vettem bele 80-90W majd meglátom milyen lesz
Írd már majd meg, hogy bevált-e!
Széles utat, hátszelet!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor nem vagyok vele egyedül nem még csak csöpög... de amit beraktam O gyűrű annyit értem el hogy kicsit lassabban jön visz a berúgókar de nem érezhető én most már szét nem szedem szépen összeraktam tömítéssel mindennel meg olajcsere:)
De majd írd le hogy neked sikerült-e
De majd írd le hogy neked sikerült-e
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Andra$. Nekem is ugyanez a problemam csak nekem nem csopog hanem folyik
Toth Szilard mondott nekem egy jo megoldast erre a problemara. Megyek haza es en is megcsinalom. A berugo tengely kozepebe marni egy vajatot egy O gyurunek, neki bevallt. Elmeletileg ez meg kene oldja a problemat.

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nah ma le is cseréltem benne meg raktam egy O gyűrűt a berúgókar tengelyre mert kívül csöpögött az olaj:S összeraktam kis idő múlva is mért ugyanúgy a váltó és berúgókar között kicsit jön ki az olaj:S nah mind1 ez van.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
köszi ma vettem bele 80-90W majd meglátom milyen lesz
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia én pl MOL hikomolt használtam mindig és nekem az bevált a ts be(ez az én tapasztalatom) de sokan másra esküsznek.Andrá$ írta:Olyan kérdésem lenne hogy pontosan milyen olaj kell 125 TS váltóba(hajtóműolaj)??
azt már tudom hogy mennyiségre mennyit de hogy milyen fajtát?
előre is köszönöm
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Olyan kérdésem lenne hogy pontosan milyen olaj kell 125 TS váltóba(hajtóműolaj)??
azt már tudom hogy mennyiségre mennyit de hogy milyen fajtát?
előre is köszönöm
azt már tudom hogy mennyiségre mennyit de hogy milyen fajtát?
előre is köszönöm
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
tams9 írta:hello
http://www.gunk.hu/ketutemu-olajok/favo ... er-2t.html
Próbált már valaki ilyen olajat? Papíron nagyon kecsegtető ilyen áron. Csak olyan jó-e mint ami rá van írva?
Hali, én egyszer próbáltam ki 1L ert nyomtam el belőle, de nem szerette az MZ. Nem úgy ment mint ahogy kellett volna.
Utána vissza a jó kis MOL Dinamic Sprint 2T re, igaz 1400 Ft egy liter, de nálam bevált.
Üdv.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
0,5l az 540 ft, az kb 1100/l, annyira nem olcsó, a challoils hasonló cucca 940 ft/l.
Amúgy jó hogy félszint, sztem érdemes kipróbálni.
Amúgy jó hogy félszint, sztem érdemes kipróbálni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hello
http://www.gunk.hu/ketutemu-olajok/favo ... er-2t.html
Próbált már valaki ilyen olajat? Papíron nagyon kecsegtető ilyen áron. Csak olyan jó-e mint ami rá van írva?
http://www.gunk.hu/ketutemu-olajok/favo ... er-2t.html
Próbált már valaki ilyen olajat? Papíron nagyon kecsegtető ilyen áron. Csak olyan jó-e mint ami rá van írva?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor én környezet szennyező vagyok..



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Bocs igazad van elhamarkodtam a kérdést.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem nemrég leírtam a véleményem, ami nem szentírás, viszont feleslegesen nem ismételgetem túl sűrűn. Mindenki azt tesz ami jól esik neki! Nem fog ártani, ha beleteszi az ólompótlót bárki, csak teljesen felesleges, és szimplán, környezetszennyező módon a levegőbe kerül. Vannak egyéb anyagok, amik elősegítik a bejáratást, és a motor belső védelmét, de az MZ nem igényel ilyen bonyolult dolgokat. Egyszerű szerkezet ami, ha jól van összeszerelve, akkor jól működik! Minden egyéb megoldás csupán varázslás! 

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára molcsaba 2009.04.04. 22:30-kor.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
molcsaba most mit gondolhat... 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok
A kérdés a következő:járatos MZ be érdemes(szabad e)ólompótló anyagot" tenni?Ma reggel találtam a garázsba egy keveset és hátha...
A kérdés a következő:járatos MZ be érdemes(szabad e)ólompótló anyagot" tenni?Ma reggel találtam a garázsba egy keveset és hátha...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia! Ez igaz, de ha pár ezer km alatt leszakad a szelep, akkor nem kell 100.000 km-re számolni. Ez négyütemü, régiekre vonatkozik. Ahol a benzin megfordul, ott mindehol létre jön ez a bevonat, ami nem hátrány. Akár surlódás, akár kompresszió. Jó állapotú, jól beállított (nem tuningolt, hanem gyári ) gép észreveszi az olmot és a 98-at is.
Én ezt tapasztaltam.
Ui.: Most az ólom helyett alkoholt tesznek bele, ezért "beszedi a vizet és "megromlik a benzin, rozsdásodik minden amerre jár. Jobb volt ezért az ólom. De nem vagyok zöld.
Én ezt tapasztaltam.
Ui.: Most az ólom helyett alkoholt tesznek bele, ezért "beszedi a vizet és "megromlik a benzin, rozsdásodik minden amerre jár. Jobb volt ezért az ólom. De nem vagyok zöld.

- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
más fórumokon ki lett számolva (elsősorban kocsiknál) hogy 100 ezer km ólompótlózása annyi pénzt visz el mint egy "mindenbőlújat" motorfelújítás
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ólompótló!
Korábban már kitárgyaltuk, de lusta vagyok visszakeresni.
A lényeg: Az ólom, ill. későbbiekben az azt helyettesítő anyag a szelepfészket volt hivatott kenni, hogy a szeleptányér "puhábban" ütközzön, és ne repedjen meg. Mivel az MZ-ben ilyen bonyolult dolgok nincsenek, így teljesen felesleges, ezáltal abszolút, és csakis környezet szennyező az alkalmazása.
Korábban a szoc autók esetében volt ezt tanácsos alkalmazni. Zsigulikban minden 4-ik tankolásnál kellett ólmozott benzint tankolni, Skodák (régiek S100, 105, 120 stb...) esetében minden második tankolás kellett, hogy ólmos legyen. Később ezt egy "helyettesítő" adalék oldotta meg, ami az ólmot kiváltotta, és kevésbé volt környezet szennyező.
Az újabb autók esetén "puhább" anyagból készül a szelepfészek, ill. erősebb a szeleptányér, így nem igénylik a plussz "kenést".
Tehát: MZ-ben felesleges az ólomadalék!
Korábban már kitárgyaltuk, de lusta vagyok visszakeresni.

A lényeg: Az ólom, ill. későbbiekben az azt helyettesítő anyag a szelepfészket volt hivatott kenni, hogy a szeleptányér "puhábban" ütközzön, és ne repedjen meg. Mivel az MZ-ben ilyen bonyolult dolgok nincsenek, így teljesen felesleges, ezáltal abszolút, és csakis környezet szennyező az alkalmazása.

Korábban a szoc autók esetében volt ezt tanácsos alkalmazni. Zsigulikban minden 4-ik tankolásnál kellett ólmozott benzint tankolni, Skodák (régiek S100, 105, 120 stb...) esetében minden második tankolás kellett, hogy ólmos legyen. Később ezt egy "helyettesítő" adalék oldotta meg, ami az ólmot kiváltotta, és kevésbé volt környezet szennyező.

Az újabb autók esetén "puhább" anyagból készül a szelepfészek, ill. erősebb a szeleptányér, így nem igénylik a plussz "kenést".

Tehát: MZ-ben felesleges az ólomadalék!

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kosian!
debreceni tacskó hipermarketben nézd meg! debrecennél sokkal fikább gyöngyös és itt mindig van!
debreceni tacskó hipermarketben nézd meg! debrecennél sokkal fikább gyöngyös és itt mindig van!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kosian írta:Köszi, vettem autósboltban, de így is a harmadikban volt...
1900 Ft-ba került 2,5 dl. Öntöttem is a benzinbe amennyit kell, de nem érzek rajta semmit. Mondjuk nem is számítottam semmire, ez inkább hosszú távon hálálja meg magát.
jah kicsit ritka



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi, vettem autósboltban, de így is a harmadikban volt...
1900 Ft-ba került 2,5 dl. Öntöttem is a benzinbe amennyit kell, de nem érzek rajta semmit. Mondjuk nem is számítottam semmire, ez inkább hosszú távon hálálja meg magát.
1900 Ft-ba került 2,5 dl. Öntöttem is a benzinbe amennyit kell, de nem érzek rajta semmit. Mondjuk nem is számítottam semmire, ez inkább hosszú távon hálálja meg magát.
Széles utat, hátszelet!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
[quote="kosian"]Mondjatok már nekem egy kutat ahol biztosan van ilyen ólomadalék! Debreceni vagyok, van itt pár féle kút, de nincs kedvem végigjárni mindet. Legutóbb elhatároztam, hogy 98-as benzint tankolok, de csak a 3. kútnál volt hagyományos 98-as...
Hát én TESCO-ba vettem de előtte néztem Shell kúton ott például nem volt de MOL kúton valószínűbb.
Hát én TESCO-ba vettem de előtte néztem Shell kúton ott például nem volt de MOL kúton valószínűbb.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
bevallom nekem is 15w40 motorolaj van a kis etz váltójában, nem mertem beletenni a sűrű 80w90-et mert előtte sok sztorit olvastam a ragadó kuplungról, és most úgy veszem észre hogy ezek a sztorik nem tűnnek el, van aki motorolajjal jár, van aki váltóolajjalkosian írta:Apropó hajtóműolaj! Nekem jelenleg asszem 15W 30-as, vagy 40-es Castrol van benne, ami ugye motorolaj. Viszont vettem 80W 90-es hajtóműolajat, csak rá kéne szánnom magam a cserére. Ha másnak a 75W-s se volt jó, akkor én bele merjem tölteni a 80W-set? Korábban volt erről szó, azt írták többen is, hogy ez az olaj jó kell, hogy legyen.
20w50 mol botondon gondolkodok, az valamivel sűrűbb mint a 15-ös, autóban nekem nagyon kokszolt a melegtől (kispolszki), de a hűvösebb mz váltóba beleönteném
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mondjatok már nekem egy kutat ahol biztosan van ilyen ólomadalék! Debreceni vagyok, van itt pár féle kút, de nincs kedvem végigjárni mindet. Legutóbb elhatároztam, hogy 98-as benzint tankolok, de csak a 3. kútnál volt hagyományos 98-as...
Apropó hajtóműolaj! Nekem jelenleg asszem 15W 30-as, vagy 40-es Castrol van benne, ami ugye motorolaj. Viszont vettem 80W 90-es hajtóműolajat, csak rá kéne szánnom magam a cserére. Ha másnak a 75W-s se volt jó, akkor én bele merjem tölteni a 80W-set? Korábban volt erről szó, azt írták többen is, hogy ez az olaj jó kell, hogy legyen.
Apropó hajtóműolaj! Nekem jelenleg asszem 15W 30-as, vagy 40-es Castrol van benne, ami ugye motorolaj. Viszont vettem 80W 90-es hajtóműolajat, csak rá kéne szánnom magam a cserére. Ha másnak a 75W-s se volt jó, akkor én bele merjem tölteni a 80W-set? Korábban volt erről szó, azt írták többen is, hogy ez az olaj jó kell, hogy legyen.
Széles utat, hátszelet!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia!
A 75w-90-es hajtóműolaj,az egy szintetikus,és drága manuális váltóolaj,amit a fiatalabb évjáratú autókban használnak. Nem gondoltam volna,hogy az Mz-be nem felel meg,de ezek szerint a drága nem mindíg jó!
Én 20w-50-es Castrol 4T Actevo GP-t használok,nekem ez bevált!
Létezik kifejezetten 2T váltóolaj is,Repsol Transmission 2T néven,sokan ezt használják,de ahány ház,annyi szokás,pl. neked a trabi olaj vált be! Van aki a Hykomol-ra esküszik!
Remélem tudtam segíteni!
Üdv:Stravi
A 75w-90-es hajtóműolaj,az egy szintetikus,és drága manuális váltóolaj,amit a fiatalabb évjáratú autókban használnak. Nem gondoltam volna,hogy az Mz-be nem felel meg,de ezek szerint a drága nem mindíg jó!
Én 20w-50-es Castrol 4T Actevo GP-t használok,nekem ez bevált!
Létezik kifejezetten 2T váltóolaj is,Repsol Transmission 2T néven,sokan ezt használják,de ahány ház,annyi szokás,pl. neked a trabi olaj vált be! Van aki a Hykomol-ra esküszik!
Remélem tudtam segíteni!
Üdv:Stravi
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdvözlet!
A sztorim: Eddig mindig trabant hajtómű olajat hasztáltam a motorjaimban (simson, etz). Ezt javasolta egy ismerősöm, és be is vált. A múlkor cseréltem olajat az ETZ-mben és csak speckó Castrol hajtóműolaj volt itthon ami 75W-90-es jelű volt, na ezt raktam bele. A motor folyamatosan menni akart, ha sebességben volt és húztam a kuplungot akkor is. A pirosnál előrevett lábakkal támasztottam a motort, mert menni akart, hiába húztam a kuplungot. Ez a Castrol olaj látványosan sűrűbb volt mint a trabant hajtómű olaj. Eddig minden váltó olaj látványosan sűrűbnek tűnt nekem mint a trabi olaj.
Kérdése: Most ahogy elolvastam ezt a topikot, nem nagyon merült fel a trabi olaj... Ti is olyan sűrűbb fajta olajat használtok ami nekem nem vált be. Nektek miért nincs olyan gond, hogy haladna a moci akkor is amikor nem kéne??? Húzzátok a féket folyton amikor már megáltatok akkor is?
Remélem tudtok valami okosat írni, lassan összeáll az új blokkom, és szeretném úgy beüzemelni, hogy jó legyen...
Köszi előre is!
A sztorim: Eddig mindig trabant hajtómű olajat hasztáltam a motorjaimban (simson, etz). Ezt javasolta egy ismerősöm, és be is vált. A múlkor cseréltem olajat az ETZ-mben és csak speckó Castrol hajtóműolaj volt itthon ami 75W-90-es jelű volt, na ezt raktam bele. A motor folyamatosan menni akart, ha sebességben volt és húztam a kuplungot akkor is. A pirosnál előrevett lábakkal támasztottam a motort, mert menni akart, hiába húztam a kuplungot. Ez a Castrol olaj látványosan sűrűbb volt mint a trabant hajtómű olaj. Eddig minden váltó olaj látványosan sűrűbnek tűnt nekem mint a trabi olaj.
Kérdése: Most ahogy elolvastam ezt a topikot, nem nagyon merült fel a trabi olaj... Ti is olyan sűrűbb fajta olajat használtok ami nekem nem vált be. Nektek miért nincs olyan gond, hogy haladna a moci akkor is amikor nem kéne??? Húzzátok a féket folyton amikor már megáltatok akkor is?
Remélem tudtok valami okosat írni, lassan összeáll az új blokkom, és szeretném úgy beüzemelni, hogy jó legyen...
Köszi előre is!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kosian írta:Viszont ez az 1 literhez 1 milliliter az arány, akkor ha teletankolom a motort, ami nálam 15 liter, akkor abba összesen 0,15 deci kell? Ha igen akkor az nagyon jó, mert így sokáig elég egy flakon.
Igen sokáig elég. Általában 250 ml-es egy flakon, az 250 liter benzint jelent. Ártani biztosan nem fog az tuti.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Viszont ez az 1 literhez 1 milliliter az arány, akkor ha teletankolom a motort, ami nálam 15 liter, akkor abba összesen 0,15 deci kell? Ha igen akkor az nagyon jó, mert így sokáig elég egy flakon.
Széles utat, hátszelet!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nyugodtan vegyél ártani biztos nem árt(ha jó arányban adod hozzá)kosian írta:Köszi!
Szerintem veszek akkor egyet és kipróbálom.
Ártani nem árthat.
Akitől a motort vettem, a faterja mesélte, hogy annak idején Még a trophy-val jó 50.000 km-et ment anélkül, hogy hozzá kellett volna nyúlni a blokkhoz. Ennek az volt a titka, hogy használt ólompótlót.
Ezért is akartam megtudni, hogy mi újság ezen a téren, illetve van-e valamilyen tapasztalat.

ezek a gépek szeretik az ólmos benzint.

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi!
Szerintem veszek akkor egyet és kipróbálom.
Ártani nem árthat.
Akitől a motort vettem, a faterja mesélte, hogy annak idején Még a trophy-val jó 50.000 km-et ment anélkül, hogy hozzá kellett volna nyúlni a blokkhoz. Ennek az volt a titka, hogy használt ólompótlót.
Ezért is akartam megtudni, hogy mi újság ezen a téren, illetve van-e valamilyen tapasztalat.
Szerintem veszek akkor egyet és kipróbálom.
Ártani nem árthat.
Akitől a motort vettem, a faterja mesélte, hogy annak idején Még a trophy-val jó 50.000 km-et ment anélkül, hogy hozzá kellett volna nyúlni a blokkhoz. Ennek az volt a titka, hogy használt ólompótlót.
Ezért is akartam megtudni, hogy mi újság ezen a téren, illetve van-e valamilyen tapasztalat.
Széles utat, hátszelet!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kosian, én egy ideje már használok ólompótlót.
250 ml-es flakon olyan 1300 Ft körül volt asszem, benzinkúton vettem. A dobozra azt írták hogy 80l üzemanyaghoz elég.
De neten mindenhol 1l benzinhez írnak 1ml-t, én így is használom.
Eddig azt vettem csak észre hogy halkabb lett az alapjárata, stabilabb alapjárata van a gépnek.
Egyebet nem, teljesítménynövekedést nem tapasztaltam.
Üdv.
250 ml-es flakon olyan 1300 Ft körül volt asszem, benzinkúton vettem. A dobozra azt írták hogy 80l üzemanyaghoz elég.
De neten mindenhol 1l benzinhez írnak 1ml-t, én így is használom.
Eddig azt vettem csak észre hogy halkabb lett az alapjárata, stabilabb alapjárata van a gépnek.
Egyebet nem, teljesítménynövekedést nem tapasztaltam.
Üdv.
kosian írta:Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?
Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!
Köszi
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem igen érdemes mivel a mostani benzinek ólommentesek vagy csak kis mértékben tartalmaznak halkabb lesz tőle a motor csökkenti a kopást.az arány az hát ha veszel az üveg olyan hogy be van skálázva hogy 10,20,30,40 liter és megnyomod az alját és annyit nyomsz a tetejébe amennyi kell elég kevés kell 10lterbe is elég tömény nem drága talán 1200 Ft de az kb 250liter benzinhez jó hát én legutóbb TESCO-ba vettem de lehet Praktikerbe is meg persze benzinkúton.kosian írta:Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?
Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!
Köszi
Remélem tudtam segíteni:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?
Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!
Köszi
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?
Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!
Köszi

Széles utat, hátszelet!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég