A plazma gyújtásomhoz kiváló lenne.allllli írta:Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
Mert a legnagyobb terhelés, pont a középső elektródán van.
A plazma gyújtásomhoz kiváló lenne.allllli írta:Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
Nem tartozol semmivel, bármi kérdésed van, nyugodtan kérdezz!xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Végre megoldódott a gyújtásproblémám!
Vettem Szabitól Hall jeladós gyújtást. Kérdeztem tőle,hogy melyiket ajánlja.Mondta,hogy van egy drágábbik amit nemrég fejlesztett ki.Gondoltam nem szórakozok,megveszem a jobbat bármibe is kerül.
Megjött a csomag,még aznap felszereltem.
Elkezdtem indikátor órázni,keresni a felső/alsó holtpontot.Nézni a szikrát,hogy hol gyújt,hol nem. A szikra szerint mindig az alsó holtponton gyújtott,amit ide le is írtam. Egyszerűen sehogy se tudtam beállítani,hogy jó legyen.
(Hozzáteszem,hogy egyszer nem próbáltam beindítani a motort,csak méritsgéltem)
Szabinak is írtam,hogy mi a probléma, ő ahogy tudott segített. A végén már arra jutottunk,hogy amit adott esztergált alubütyök,reszeljem be 180°-al eltolva.
Mielőtt nekiálltam volna mókolni,gondoltam nem érdekel a szikra,nem érdekel az indikátor óra,nem érdekel a kis led ami a jeladóra van forrasztva és azzal be lehet állítani az előgyújtást, felteszek mindent ahogy van,középre állítva az alaplapot. 2. rúgásra beindult Fogtam is a fejem,hogy mekkora marha vagyok.
A lényeg,hogy iszonyat egyszerű ez a kis gyújtás. Leveszed a régit,felteszed az újat,gyújtás,berúgod és megy.
Végre örültem,hogy elindul. Amint beindult,felpörgött az alapjárat 4000-re, állítani is kellet az alapjáratcsavaron (egyből észrevenni a tisztább égést)
Na hát elindultam vele.
Már az első körben észrevettem,hogy magasabb fordulaton bedadog a gép.Néha,teljesen randomra kihagyott a gyújtás.Nagyon zavaró volt mert emiatt rángatott a motor.
Végignéztem a vezetékeket,hátha lehúzódott egy vagy csak éppen érintkezik,de nem találtam a hibát.
Ekkor írta Szabi ezt a hozzászólást:
ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás.
Észrevételem:
A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is
A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem
Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki
- tapasztalatom szerint egyértelműen nem érdemes vesződni vele.moyos írta:van két db használhatatlan akksim. Érdemes velük próbálkozni?
Egy korsóval ő is jön Neked a fórum-shop szövegért!xxgabikaxx írta:
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás.
Észrevételem:
A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is
A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem
Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.sub-ee írta:xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee
sub-ee írta:nyemi írta:
Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti.
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:
Köszönöm nyemi.
Valóba, az inverz a mínusz 1x-es! Szorzót kellett volna írnom, szorzóval látja el a jeladó jelét. Ezáltal egy stabil jelet előállítva. Az előgyújtásszög szabályzás módosítását TTL kommunikációval oldottad meg, vagy simán ICSP-n keresztül írod a gyújtást, ha módosítani szeretnél a görbén?
Üdv.:Sub-ee
nyemi írta:
Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti.
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:
Köszönöm nyemi.
Azt írta, ha melegszik, úgy esik vissza a teljesítmény, dugattyú illesztési hézagra is utalhat, de ha előtte rendesen ment a motor, akkor bizony ez gyújtótrafó probléma lesz, vagy csak simán nem folyik át elég benzin az üzemanyag rendszerén, de ez nem 2-3 kilométer után jelentkezne, hanem sokkal hamarabb.Gyula-bá írta:- azt értem, hogy ettől nem megy a gép de miért rángat? nem értem.sub-ee írta:Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
sub-ee írta:xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee
Nagy terhelésen nem kap elég benzint, a benzincsapot nézd meg, hogy jön-e a benzin rendesen, meg karburátort, úszószintet, fúvókákat.maate9410 írta:Hello!
Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.
előre is köszönöm a segítséget
- azt értem, hogy ettől nem megy a gép de miért rángat? nem értem.sub-ee írta:Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
Sziamaate9410 írta:Hello!
Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.
előre is köszönöm a segítséget
Gyula-bá írta:A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
dinamós 150-es TSGyula-bá írta:Dinamós vagy generátoros a vas?
Ez ennyire komoly műszer?? Az igen! Látom nem csinálsz gánya munkát Majd ha lesz lelkierőm megpróbálom,de jelenleg rá se bírok nézni a motorra.sub-ee írta:xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Köszönöm szépen a választ!kupi írta:Szerintem nem kell rajz hozzá a (közepe +) a (ház" a - ra) megy és kész.Ja egy nagyobb lengő" biztosíték sem árt elé.pedro121 írta:Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is!
Szerintem nem kell rajz hozzá a (közepe +) a (ház" a - ra) megy és kész.Ja egy nagyobb lengő" biztosíték sem árt elé.pedro121 írta:Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is!
Értem!Gyula-bá írta:- ott, hol?, nem értem!xxgabikaxx írta:Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...
Félre téve a viccet amit leírtál "ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet. ..." (kiemelés tőlem) az egyértelmű, a gyújtórendszerben valahol hiba van. A "bűnös" lehet bármelyik alkatrésze a rendszernek a gyertyától, egy bizonytalan érintkezéstől az elektronikáig. bármi.
- ott, hol?, nem értem!xxgabikaxx írta:Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...
Igen,zörög rendesen De viszont nemrég cseréltettem főtengelycsapágyakat és furattattam meg,azóta ezer km-t mentem vele.Gyula-bá írta:- akkor egyszerű a gyógymód, ne menj vele , amúgy "minden tökéletes", mindössze csak a nyaka véres. , de ha be se indítod még te sem veszel észre hibát, nemhogy a "közönség".xxgabikaxx írta:Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt.
- akkor egyszerű a gyógymód, ne menj vele , amúgy "minden tökéletes", mindössze csak a nyaka véres. , de ha be se indítod még te sem veszel észre hibát, nemhogy a "közönség".xxgabikaxx írta:Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt.
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.Gyula-bá írta:Valami nem stimmel.xxgabikaxx írta:A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes!Sok minden okozhatja.xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
Valami nem stimmel.xxgabikaxx írta:A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes!
Sok minden okozhatja.xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
Néz meg ezeket, amit a gyári videó mutat:allllli írta:Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást...
De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Ha egy érintkezés forrósodik, akkor két dolog lehet. Vagy rossz az érintkezés, vagy túl nagy a rajtuk áthaladó áram erőssége. Ezt a kettőt kell ellenőrizni. Mivel nálad a diódák, és a 61 is erősen melegszik, inkább valami zárlatfélére gondolnék, ami túlterheli az alkatrészeket. Ettől egyszerűen elfogy az áram, és a feszültség, ami egy hideg gyertyánál még elég szikrát ad, az a meleg környezetben már kevés. Ha megoldod a töltőrendszer gondját, megoldódik majd a meleg-nemindulás is. Az iridiumos gyertya meg tök felelsleges ezekbe a motorokba.allllli írta:Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást...
De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
A régi és az új karburátorral is ezt csinálja, mindkettő be van állítva jól működik, lehetetlen h üzemanyagellátás a gondja, így a gyertyahézag kisebbre állítása miatti működés csakis elektromos hiba lehet. Valóban lehetséges a trafó hibája vagy valami a melegedés hatására nagyobb ellenállást mutat a kelleténél.Gyula-bá írta:- véleményem szerint a nincs megfelelő töltés és a melegen nem indulás két teljesen különböző hibára vezethető vissza, semmi közük egymáshoz. A melegen nem indul akkor szokott előfordulni ha a motor agyon szívja magát benzinnel pl. nyitva marad a szívató, felakadt az úszó a porlasztóban vagy "egyszerűen "kiesett" a főfúvóka stb: ..allllli írta:nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
Az is lehetséges, hogy a melegedő gy. trafó menet zárlatos lesz, erre utal az összeütött gyertyával még működik is.
- véleményem szerint a nincs megfelelő töltés és a melegen nem indulás két teljesen különböző hibára vezethető vissza, semmi közük egymáshoz. A melegen nem indul akkor szokott előfordulni ha a motor agyon szívja magát benzinnel pl. nyitva marad a szívató, felakadt az úszó a porlasztóban vagy "egyszerűen "kiesett" a főfúvóka stb: ..allllli írta:nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
Néztem a szénkeféket teljesen jó állapotban vannak, felfekszenek a forgórészen, ott is mértem ellenállást, hogy rendesen érintkeznek-e a forgórésszel, de minden rendben. A három kivezetésen meg meg fogom mérni a feszültségeket.Gyula-bá írta:- e miatt ne aggódj, még az sem feltétel, hogy járjon a motor.allllli írta:Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
Nézd meg a gen. szénkeféit és ha van rá lehetőséged ellenőriztesd a forgórészt menet zárlat szempontjából.
A gen. kivezetésein egyformák a váltó feszültségek?
- e miatt ne aggódj, még az sem feltétel, hogy járjon a motor.allllli írta:Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
Hétvégén nem vagyok gépközelben sajnos, csak hétköznap, de lehet a mobilomról tudok skypeolni.xxgabikaxx írta:sub-ee írta:
Szia
Jónak kell lennie, van már többeknek is ez az újfajta gyújtása és elégedettek vele nagyon.
Most hogy így írod, hogy megszakítóval is volt ilyen problémád, nem lehet, hogy a generátor forgórészed van elrakva? Küldd ma el a telefonszámod és megbeszéljük telefonon, hogy mi a teendő ezesetben. Illetve mennyire eltoltan adja a szikrát.
Üdv.: Sub-ee
Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.
Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.
Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Hibakereséshez: jelöld már be a forgórészen pl szigszalaggal, hogy hol van a felső holtpont, aztán leveszed a forgórészt és sub-ee megmondja jó helyen van-e a mágnes. (Bár ez lehet felrakott állapotban is látszik.)xxgabikaxx írta: Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.
Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.
Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég