Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üresrögzítőnél a golyó/rugó a helyén van? Kuplung kiemel rendesen?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
zsilobali írta:Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az érdekelne engem, hogy a 150-es etz vázba belemenne-e minden gond nélkül a 250-es blokk? Passzol e a lánckerék, mármint, hogy egy vonalba lenne e a hátsóval és megegyezik e a 3 motorfelfogatási pont? Aki tudna válaszolni annak megköszönném.
Szia én tavaly majdnem vettem egy motort 35 ezerért, ami pont így volt megcsinálva. 150-es vázba 250-es blokk. Nem figyeltem nagyon a felfogatási pontokat, de nem tűnt fel semmi barkácsolás vagy sufnizás. A lánc is normálisnak tűnt. Gyönyörű hangja volt, akkor lett újracsapágyazva stb. Motorikusan tökéletes volt, csak lehetetlen lett vna lepapírozni. Mentem is vele. Úgyhogy szerintem minden gond nélkül belemegy.
Csak sztem túl könnyű az eleje a kis ETZ-nek, főleg a 250-es erejével...

Egyébként itt van egy 125-ös vázba 250 blokk(vagyis 300) és itt a fórumon is jelen van/volt az illető:
http://aprod.hu/hirdetes/125-300-mz-etz ... 3d29;r:5;s:
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy hatalmas és érdekes gondom amit nem tudok megoldani:
Hazafelé jövet megállt a motor, gondoltam gyertyával van valami, vettem bele újat jó is lett, viszont elkezdett egy olyat csinálni, hogy behúzott kuplungnál volt olyan mintha alaphelyzetben lenne, vagyis sebességben nem lehetett eltolni, amikor meg kiengedtem lehetett, vagyis fordítva működött a kuplung.
Szétkaptam, láttam hogy lejött a kuplung mellőli nagy fogaskerékről az anya, visszaraktam, összetettem, viszont ha sebességbe teszem a motort előre fele simán lehet tolni, de kattogó hangokat ad, hátrafelé viszont rendesen sebességben van vagyis nem lehet tolni a motort, a kuplung nem emel semmit és ha behúzom semmi sem húzza vissza.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Van egy hatalmas és érdekes gondom amit nem tudok megoldani:
Hazafelé jövet megállt a motor, gondoltam gyertyával van valami, vettem bele újat jó is lett, viszont elkezdett egy olyat csinálni, hogy behúzott kuplungnál volt olyan mintha alaphelyzetben lenne, vagyis sebességben nem lehetett eltolni, amikor meg kiengedtem lehetett, vagyis fordítva működött a kuplung.
Szétkaptam, láttam hogy lejött a kuplung mellőli nagy fogaskerékről az anya, visszaraktam, összetettem, viszont ha sebességbe teszem a motort előre fele simán lehet tolni, de kattogó hangokat ad, hátrafelé viszont rendesen sebességben van vagyis nem lehet tolni a motort, a kuplung nem emel semmit és ha behúzom semmi sem húzza vissza.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára intelatom 2013.04.18. 22:06-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2008.12.25. 22:02
- Tartózkodási hely: Fejér megye, Seregélyes
Re: Blokk
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az érdekelne engem, hogy a 150-es etz vázba belemenne-e minden gond nélkül a 250-es blokk? Passzol e a lánckerék, mármint, hogy egy vonalba lenne e a hátsóval és megegyezik e a 3 motorfelfogatási pont? Aki tudna válaszolni annak megköszönném.
Re: Blokk
allllli írta:Nem tudod visszavinni esetleg? Mondjuk nemhiszem h kicserélnék. Csak azt tudod csinálni, hogy veszel egy másikat, mondjuk egy magyart, az is tökéletesen megfelel pl. BERTA és mielőtt megveszed elviszed a csapszeget és belepróbálod a dugóba h szorul-e. Vagy esetleg lehet kísérletezni másik csapszegekkel, azt is boltban és a dugattyúdba próbálod bele őket. Hátha valamelyik nagyobb pár századdal és szorul benne, azt megveszed. De sztem a másik dugó lesz a nyerő.Hujber írta:A hajtókar jó, de akkor mi a fenét tudok csinálni a dugattyúval?
http://www.mofaker.hu/termek/Dugattyu-6 ... TZ__303300
Pl ez, nem is drága és jó. Csak személyesen kell menned...
Nem tudom visszavinni, mert már beszereltem.. megpróbálok egy új csapszeget, aztán ha úgy is kerreg, visszaviszem ahhoz aki fúrta, hogy hallgassa meg. Fúrt nekem egy 125ös aprilia hengert is, hát az illesztés nekem gyanús, mert a 0,1es hézagmérő befér a dugó meg a henger fala közé, ott 0,05ös illesztéssel szerintem nem kellene beférnie, habár matematikailag kijön, de a hézagmérő lapos, a henger meg ugye íves, remélem értitek mit akarok mondani.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Nem tudod visszavinni esetleg? Mondjuk nemhiszem h kicserélnék. Csak azt tudod csinálni, hogy veszel egy másikat, mondjuk egy magyart, az is tökéletesen megfelel pl. BERTA és mielőtt megveszed elviszed a csapszeget és belepróbálod a dugóba h szorul-e. Vagy esetleg lehet kísérletezni másik csapszegekkel, azt is boltban és a dugattyúdba próbálod bele őket. Hátha valamelyik nagyobb pár századdal és szorul benne, azt megveszed. De sztem a másik dugó lesz a nyerő.Hujber írta:A hajtókar jó, de akkor mi a fenét tudok csinálni a dugattyúval?
http://www.mofaker.hu/termek/Dugattyu-6 ... TZ__303300
Pl ez, nem is drága és jó. Csak személyesen kell menned...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A hengerben a csatornák éleit letörted?Hujber írta:Megkérdeztem egy tanáromat, szerinte nem az adja a hangot, akkor legfeljebb ciripelne, most meg olyan, mint amikor a simsonba a kuplung durvabeállítójának a fedelébe hosszabb csavart raktam, és beleért a kuplungba. Ez a kurva dugattyú több mint 5ezer ft volt önmagában, állítólag lengyel.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hujber írta:Megkérdeztem egy tanáromat, szerinte nem az adja a hangot, akkor legfeljebb ciripelne, most meg olyan, mint amikor a simsonba a kuplung durvabeállítójának a fedelébe hosszabb csavart raktam, és beleért a kuplungba. Ez a kurva dugattyú több mint 5ezer ft volt önmagában, állítólag lengyel.
Ha tényleg olyan kerregő hang és nem csak magasabb fordulaton van, hanem alapjárat közelében is is, akkor tuti h az lesz a bűnös. Pláne, hogy tudod is h nem szorul a dugóban. A ciripelésnél inkább alsó/felső tűgörgő a kopott vagy maga a csapszeg, de azok újak. Mondom nekem a Babi-ban ugyanez van hidegen kézzel bele tudtam tolni szinte erő nélkül a csapszeget, azóta nagyon csörgő kerregő hangja van alsóbb fordulatokon. Magasabb ford-on már enyhül kicsit. Mintha egy befőttes üvegbe beledobsz pár csavart és rázod.
Esetleg nézd meg ha szét lesz szedve, hogy van e holtjátéka a hajtókarnak lefelé vagy felfelé, úgy h rászereled a dugót csapszegestől mindenestől. Ha túl nagy akkor az is okozhatja és ezután főtengelyfelújítás/hajókarcsere.
Re: Blokk
Megkérdeztem egy tanáromat, szerinte nem az adja a hangot, akkor legfeljebb ciripelne, most meg olyan, mint amikor a simsonba a kuplung durvabeállítójának a fedelébe hosszabb csavart raktam, és beleért a kuplungba. Ez a kurva dugattyú több mint 5ezer ft volt önmagában, állítólag lengyel.


Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
A csapszegnek szorulnia kellene a dugóban legalább egy picit, tuti h az a baj. Nekem a babettámba volt ez h a csapszeg nem szorult a dugóban...azóta is kerreg mint az állatHujber írta:Sziasztok
Meg lett fúrva a henger, új csapszeg és felső tűgörgő, dugó gyűrűkkel, a főtengely is elég jó. Elindítom, és eszeveszetten kerreg. Mi lehet a baja? Gyújtáson állítottam, nem befolyásolta a kerregést. Bizonyos fordulaton elhagyja. Én egyedül a csapszegre tudok tippelni, mert az hidegen kézzel könnyen belemegy, semmit sem szorul benne. Ha ez a baja, mit tudok vele csinálni?

Re: Blokk
Sziasztok
Meg lett fúrva a henger, új csapszeg és felső tűgörgő, dugó gyűrűkkel, a főtengely is elég jó. Elindítom, és eszeveszetten kerreg. Mi lehet a baja? Gyújtáson állítottam, nem befolyásolta a kerregést. Bizonyos fordulaton elhagyja. Én egyedül a csapszegre tudok tippelni, mert az hidegen kézzel könnyen belemegy, semmit sem szorul benne. Ha ez a baja, mit tudok vele csinálni?
Meg lett fúrva a henger, új csapszeg és felső tűgörgő, dugó gyűrűkkel, a főtengely is elég jó. Elindítom, és eszeveszetten kerreg. Mi lehet a baja? Gyújtáson állítottam, nem befolyásolta a kerregést. Bizonyos fordulaton elhagyja. Én egyedül a csapszegre tudok tippelni, mert az hidegen kézzel könnyen belemegy, semmit sem szorul benne. Ha ez a baja, mit tudok vele csinálni?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Irány az elektronika!Mert kikapunk.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
nem azért írtam mert hogy elektromos baj lenne,nem tudom...csak azért írtam hogy netán a túl töltés megölt volna valamit...kupi írta:Egy biztos ha nem indul vedd le a dobot és úgy indítsd ha akkor megy a kipuf a baj ha akkor sem akkor más.Hunbalage írta:Ja,előbb elfelejtettem,amikor indítok(rúgom a kart) akkor a töltés jelző(narancssárga/piros) "villog".
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
Az elektromos problémára én nem a lekapcsolt lámpát javaslom(kb 5000ft a helyszíni) hanem az égők kisebre" cserélését pl:saját bevált módszerem nekem elől nem a gyári 45/40w van hanem simsonba való 6V 25/25w(az égő csatlakozót át kell alakítani csúszó sarusra) ez nem terhel már annyira és így is van elég fény az éjszakába is(nekem erősebben ég mind a 45 wattos hátránya nem aszimmetrikus"hanem csak szimmetrikus így műszakira csak a gyárit)ezzel már nyersz kb 20w ot.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Egy biztos ha nem indul vedd le a dobot és úgy indítsd ha akkor megy a kipuf a baj ha akkor sem akkor más.Hunbalage írta:Ja,előbb elfelejtettem,amikor indítok(rúgom a kart) akkor a töltés jelző(narancssárga/piros) "villog".
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
Az elektromos problémára én nem a lekapcsolt lámpát javaslom(kb 5000ft a helyszíni) hanem az égők kisebre" cserélését pl:saját bevált módszerem nekem elől nem a gyári 45/40w van hanem simsonba való 6V 25/25w(az égő csatlakozót át kell alakítani csúszó sarusra) ez nem terhel már annyira és így is van elég fény az éjszakába is(nekem erősebben ég mind a 45 wattos hátránya nem aszimmetrikus"hanem csak szimmetrikus így műszakira csak a gyárit)ezzel már nyersz kb 20w ot.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Ja,előbb elfelejtettem,amikor indítok(rúgom a kart) akkor a töltés jelző(narancssárga/piros) "villog".
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Cserélj trafót! (mintha írtam volna már ezt valahol...Hunbalage írta:.csak akkor miért nem indul..?

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sziakupi írta:Szia Hunbalage
Hogyan történt ez a takarítás? vegyi vagy égetési technikával?
Égetési technikával levéve függőbe támasztva...
Hallottam valami hangot mindha csörömpölne benne de nem foglalkoztam vele,mert azt hittem a koksz ahogy "leégett" és megragadt valahol...
Ezt elismerem hogy hallottam valamit...csak akkor miért nem indul..?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
kupi írta:Én is erre gondoltam,lehet nem bírta a meleget" ha levett kipufal megy akkor ez a baj.KILL3R etz írta:Szerintem elszabadult egy lamella, ami ahogy mozog, el-el zárja a gáz útját.
Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van.
Üsd összébb a gyertyát mondjuk 0,5-0,4 mm-re és ha ezután is ezeket csinálja, akkor legalább a trafót kipipálhatod. Mondjuk annak hidegen menni kéne...mondtam is valamit meg nem is

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Miskolcon vettem mindegyiket boltban, de a boltos a mofakertől rendel és ott a Berta kapható. Akkor gondolom h Berta.mzbors írta:Magyarból melyiket? Belcord/Berta. Lengyelt nemtudom lehet-e itthon kapni.allllli írta:A magyart vedd nekem már több motoromba az van és semmi baja. Távolkeletin ne nagyon. Vagy még a lengyel.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Én is erre gondoltam,lehet nem bírta a meleget" ha levett kipufal megy akkor ez a baj.KILL3R etz írta:Szerintem elszabadult egy lamella, ami ahogy mozog, el-el zárja a gáz útját.
Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerintem elszabadult egy lamella, ami ahogy mozog, el-el zárja a gáz útját.
Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van.
Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia Hunbalage
Hogyan történt ez a takarítás? vegyi vagy égetési technikával?
Hogyan történt ez a takarítás? vegyi vagy égetési technikával?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy Mz Ts 125-ös motorom,eléggé szeretem,megbízható,csak nagyon minimális gond volt vele eddig.
Most jött egy olyan probléma amit nem értek,de jó páran se(motoros ismerősök se igazán)
Lényeg:egész eddig a motor olyan volt rúgásra indult,hidegen melegen,nem volt vele semmi gond....
Tegnap le szedtem a kipufogót hogy bele kéne nézni,ha olyan akkor takarítani..jó,ki lett takarítva..visszaraktam,ekkor még könnyen elindult,ki mentem vele a városba hogy kipróbálom,jobb is lett teljesítményileg..egyszer csak megállt,de darabosan,megállt elindult,megállt elindult ez után megállt, átnéztem a szokásos dolgokat,benzin csapot nem kell áttenni tartalékra..stb nem indult,gyertyacsere nem indult..volt szikra benzin is..tudta a fene mi van vele nem laktam messze ahol leállt,elkezdtem haza felé tolni,toltam 100métert,mondom csinálok egy próbát,első rúgásra indult...haza is mentem vele gond nélkül..
Ma:tele tankoltam,hideg volt a motor,nehezen indult el pár percet kellett rajta dolgozni..mentem vele egy kört,megállítom próbálom újra indítani gond nélkül..
Elmentünk ma motorozni pár ismerőssel..elindult ment..erő is volt benne..megálltunk egy helyen,kihült a motor semmi megszívatva se,sehogy nem akart elindulni...tolásra is csak nehezen,de sikerült..haza értünk megálltunk,beszélgettünk 20-30percet nem indult..szomszéd utcába álltunk meg ismerősnél..mondom 100 méter haza tolom,erre..haza toltam,mondom kap 3esélyt a motor,nem szívattam rá,másodikra elindult..
Akkor ez most mi?
Motorról,teljesen gyári össze szerelésű 28éves blokk,széthúzva nem volt,ha netán szimeringes lenne akkor úgy tudom nem ilyen tünete van...
Remélem van pár ötletetek hogy mi lehet ez mert nekem már ötletem sincs...
Van egy Mz Ts 125-ös motorom,eléggé szeretem,megbízható,csak nagyon minimális gond volt vele eddig.
Most jött egy olyan probléma amit nem értek,de jó páran se(motoros ismerősök se igazán)
Lényeg:egész eddig a motor olyan volt rúgásra indult,hidegen melegen,nem volt vele semmi gond....
Tegnap le szedtem a kipufogót hogy bele kéne nézni,ha olyan akkor takarítani..jó,ki lett takarítva..visszaraktam,ekkor még könnyen elindult,ki mentem vele a városba hogy kipróbálom,jobb is lett teljesítményileg..egyszer csak megállt,de darabosan,megállt elindult,megállt elindult ez után megállt, átnéztem a szokásos dolgokat,benzin csapot nem kell áttenni tartalékra..stb nem indult,gyertyacsere nem indult..volt szikra benzin is..tudta a fene mi van vele nem laktam messze ahol leállt,elkezdtem haza felé tolni,toltam 100métert,mondom csinálok egy próbát,első rúgásra indult...haza is mentem vele gond nélkül..
Ma:tele tankoltam,hideg volt a motor,nehezen indult el pár percet kellett rajta dolgozni..mentem vele egy kört,megállítom próbálom újra indítani gond nélkül..
Elmentünk ma motorozni pár ismerőssel..elindult ment..erő is volt benne..megálltunk egy helyen,kihült a motor semmi megszívatva se,sehogy nem akart elindulni...tolásra is csak nehezen,de sikerült..haza értünk megálltunk,beszélgettünk 20-30percet nem indult..szomszéd utcába álltunk meg ismerősnél..mondom 100 méter haza tolom,erre..haza toltam,mondom kap 3esélyt a motor,nem szívattam rá,másodikra elindult..
Akkor ez most mi?
Motorról,teljesen gyári össze szerelésű 28éves blokk,széthúzva nem volt,ha netán szimeringes lenne akkor úgy tudom nem ilyen tünete van...
Remélem van pár ötletetek hogy mi lehet ez mert nekem már ötletem sincs...
Re: Blokk
Magyarból melyiket? Belcord/Berta. Lengyelt nemtudom lehet-e itthon kapni.allllli írta:A magyart vedd nekem már több motoromba az van és semmi baja. Távolkeletin ne nagyon. Vagy még a lengyel.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mifelénk vagy csavar, vagy anya.Bópapa írta:Méretre M8-as 13-as kulcsnyílással rémlik.
Ha magával a kifejezéssel van gond, felénk anyacsavarnak nevezik azt a belül menetes kívül hatlapfejű valamit.
Ha meg az anya csavarra gondolsz mint helytelenül leírt szó, plusz szóközzel, bocsánat.

Re: Blokk
Méretre M8-as 13-as kulcsnyílással rémlik.
Ha magával a kifejezéssel van gond, felénk anyacsavarnak nevezik azt a belül menetes kívül hatlapfejű valamit.
Ha meg az anya csavarra gondolsz mint helytelenül leírt szó, plusz szóközzel, bocsánat.
Ha magával a kifejezéssel van gond, felénk anyacsavarnak nevezik azt a belül menetes kívül hatlapfejű valamit.
Ha meg az anya csavarra gondolsz mint helytelenül leírt szó, plusz szóközzel, bocsánat.
Re: Blokk
A felső képen lévő csavarral a váltót tudod állítani, jelen esetben, hogy az 1-2 mellett vegye a többi sebességet is. Egész pontosan a léptető villa tengelye.djtoma írta:
Ezzel a két csavarral mit lehet konkrétan állítani?Mert nekem a blokkom szét lett szedve és el lett állítgatva mind a két csavar és legelsőnek nem vett egy sebességet se be.Aztán addig tekergettük hogy már 1-est 2-est veszi és többet nem de azt se teljesen jól.Mert nem pörög ki rendesen,olyan mintha csúsztatva lenne a kuplung,pedig ki van engedve teljesen.
valaki aki már szedett szét blokkot és ezt tapasztalta vagy valami hasonlót.Leírhatná hogy mit állított rajta!!
Az alsó képen lévő csavar pedig a kuplung "durva" állító csavarja. Az anyacsavart feloldva, csavarhúzóval a nútos hernyó csavart beállításnak megfelelően ki vagy be tekered, majd az anya csavart rá kontrázod.
Remélem így érthetőbb.
Re: Blokk
Szia!
Az alsó képen lévő deklin az a kuplung csiga. Meglazítod az anyát, addig tekered a csavart, míg ellenállást nem érzel, utána 3/4-et vissza, és rögzíted az anyával.
Az alsó képen lévő deklin az a kuplung csiga. Meglazítod az anyát, addig tekered a csavart, míg ellenállást nem érzel, utána 3/4-et vissza, és rögzíted az anyával.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk


Ezzel a két csavarral mit lehet konkrétan állítani?Mert nekem a blokkom szét lett szedve és el lett állítgatva mind a két csavar és legelsőnek nem vett egy sebességet se be.Aztán addig tekergettük hogy már 1-est 2-est veszi és többet nem de azt se teljesen jól.Mert nem pörög ki rendesen,olyan mintha csúsztatva lenne a kuplung,pedig ki van engedve teljesen.
valaki aki már szedett szét blokkot és ezt tapasztalta vagy valami hasonlót.Leírhatná hogy mit állított rajta!!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, teljesen egyenletes.sunbim írta: Egyenletesen van ellenállása? Akkor azt próbálnám meg, hogy újra megmelegíteném az egész blokkot , 100-130C-ra, és fakalapáccsal körbekocoktatnám, így melegen, meghúzott csavarok melett, úgy hogy a főtengelyt közben forgatom. Valószínűleg megtalálja a rendes helyét a csapágy.
A szilikon tömítőmasszád remélhetőleg túléli a műveletet, és nem fog szivárogni.
Reméljük nem a főtengely ,,nem egytengelyűségéből ,, ered a hiba.
Pont erre gondoltam én is, hogy megmelegítem és kopogtatom, aztán meglátjuk.
El kell annak férni a helyén szerintem is.

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Egyenletesen van ellenállása? Akkor azt próbálnám meg, hogy újra megmelegíteném az egész blokkot , 100-130C-ra, és fakalapáccsal körbekocoktatnám, így melegen, meghúzott csavarok melett, úgy hogy a főtengelyt közben forgatom. Valószínűleg megtalálja a rendes helyét a csapágy.tiger1342 írta:Urak, felteszem itt is a kérdést: Éppen most raktam össze a 2 blokkfelet.
... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
A szilikon tömítőmasszád remélhetőleg túléli a műveletet, és nem fog szivárogni.
Reméljük nem a főtengely ,,nem egytengelyűségéből ,, ered a hiba.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Sziasztok!
Újabb kérdéssel fordulnék hozzátok.
A váltótengelyemre a primer hajtás felén nehézség nélkül felcsúszik a csapágy, akkor ez cserére szorul?
Köszi!
Újabb kérdéssel fordulnék hozzátok.
A váltótengelyemre a primer hajtás felén nehézség nélkül felcsúszik a csapágy, akkor ez cserére szorul?
Köszi!
Re: Blokk
Sziasztok! Új jártam az etz-mmel (150), hogy megragadt benne a dugó elég rendesen. A hengernek ránézésre sok baja nem lett. Kb 2000km volt a szettben. A kérdésem, hogy elég ha veszek egy új dugót, vagy mindenképp honoltassam/furassam a hengert? A másik, hogy milyen dugattyút érdemes venni? Németet már nemnagyon kapni, törököt 150eshez még nem láttam, így marad valami távolkeleti/magyar csoda, de ezek közül melyik használható?
Belinkelek pár képet a szettről:
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
Belinkelek pár képet a szettről:
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Urak, felteszem itt is a kérdést: Éppen most raktam össze a 2 blokkfelet.
Metódus a következő: csapágyak a főtengőn (melegítve illetve felhúzatva maszek célszerszámmal.)
Kuplung oldal megmelegít, zéger bele, nyomástartó lemez bele, főtengely belecuppan.
Másnap beraktam a váltót, megkentem vékonyan, a másik oldalt is felmelegítettem, 2 koppintásra ráment, minden csodás. Itt is beraktam a nyomástartó lemezt, és vissza a zégert. Nagyon-nagyon küzdeni kellett vele, mive bement a horonyba, tehát nem félek hogy a csapágy befelé feszülne.
Meghúztam a csavarokat, paszta vékonyan kinyomódott, eddig minden jónak tűnik.
Megpróbáltam kézzel átforgatni, hát szorul.
Zégerek ki, lemezek ki, pici 2T olaj, most már jobb, de még mindig érezhető ellenállása van. Nem kéne ennek legalább úgy forognia, mint amikor csak az egyik blokkfélben volt benne a főtengely? Még arra tippeltem, hogy a nyomástartó lemezek egyengetve vannak, abból veszek újakat, de aggasztó, hogy azok nélkül se szalad könnyedén... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
Pár kép:






Metódus a következő: csapágyak a főtengőn (melegítve illetve felhúzatva maszek célszerszámmal.)
Kuplung oldal megmelegít, zéger bele, nyomástartó lemez bele, főtengely belecuppan.
Másnap beraktam a váltót, megkentem vékonyan, a másik oldalt is felmelegítettem, 2 koppintásra ráment, minden csodás. Itt is beraktam a nyomástartó lemezt, és vissza a zégert. Nagyon-nagyon küzdeni kellett vele, mive bement a horonyba, tehát nem félek hogy a csapágy befelé feszülne.
Meghúztam a csavarokat, paszta vékonyan kinyomódott, eddig minden jónak tűnik.
Megpróbáltam kézzel átforgatni, hát szorul.
Zégerek ki, lemezek ki, pici 2T olaj, most már jobb, de még mindig érezhető ellenállása van. Nem kéne ennek legalább úgy forognia, mint amikor csak az egyik blokkfélben volt benne a főtengely? Még arra tippeltem, hogy a nyomástartó lemezek egyengetve vannak, abból veszek újakat, de aggasztó, hogy azok nélkül se szalad könnyedén... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
Pár kép:






Re: Blokk
Ez nagyon jó hír!
Köszi a segítséget!

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha puhább anyag mint a csapágy gyűrűje, akkor nincs baj. Mosd ki benzinben ecsettel /féktisztítóval, aztán mehet a helyére... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Nem fémforgács. Valószínűleg tömítőpaszta darabka, de pontosan nem tudom.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Miféle szennyeződés? Ha fémforgács, és át is forgattad, akkor az kuka sajnos. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy az új csapágyaimba szétszerelés közben szennyeződés jutott, lemondhatok róluk vagy esetleg még felhasználhatóak? (még 1 szer sem volt a blokk használva)
Köszi!
Szeretném megkérdezni, hogy az új csapágyaimba szétszerelés közben szennyeződés jutott, lemondhatok róluk vagy esetleg még felhasználhatóak? (még 1 szer sem volt a blokk használva)
Köszi!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sok hasznos, érdekes információ ETZ 125/150 szereléséről, adatairól. Nekem az tetszik a legjobban, hogy a szerelővas meg minden szerszám mérete is benne van.
- Csatolmányok
-
- MZ_ETZ_125_150_Manual_de_reparatie_www.manualedereparatie.info.part1.rar
- ETZ 1250/150 szerelés
- (4 MiB) Letöltve 174 alkalommal.
Re: Blokk
[quote="telectronic"]Hali,
Egy gyors segítségre lenne szükségem.
Hozzá nem értésem miatt a blokk szétszedése közben lecsavaroztam a kukac tengely végén lévő csavart és a nagy alátétet levettem majd a blokk forgatása közben a kukac tengely végén lévő csillagszerű váltórögzítő lemezke leesett.
Na most 2 féle képpen lehet visszarakni, szeretném elsőre jól vissza tenni...
Tudna valaki segíteni melyik a jó helyzete ? Rajz vagy fotó lenne a legjobb.
én azt csak 1 féleképpen tudtam összerakni
még elöttem van hogy kell összerakni.ha küldesz 2 képet a 2 variációról meg tudom mondani hogy melyik a jó
üdv
Egy gyors segítségre lenne szükségem.
Hozzá nem értésem miatt a blokk szétszedése közben lecsavaroztam a kukac tengely végén lévő csavart és a nagy alátétet levettem majd a blokk forgatása közben a kukac tengely végén lévő csillagszerű váltórögzítő lemezke leesett.
Na most 2 féle képpen lehet visszarakni, szeretném elsőre jól vissza tenni...
Tudna valaki segíteni melyik a jó helyzete ? Rajz vagy fotó lenne a legjobb.
én azt csak 1 féleképpen tudtam összerakni
még elöttem van hogy kell összerakni.ha küldesz 2 képet a 2 variációról meg tudom mondani hogy melyik a jó
üdv
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hali,
Egy gyors segítségre lenne szükségem.
Hozzá nem értésem miatt a blokk szétszedése közben lecsavaroztam a kukac tengely végén lévő csavart és a nagy alátétet levettem majd a blokk forgatása közben a kukac tengely végén lévő csillagszerű váltórögzítő lemezke leesett.
Na most 2 féle képpen lehet visszarakni, szeretném elsőre jól vissza tenni...
Tudna valaki segíteni melyik a jó helyzete ? Rajz vagy fotó lenne a legjobb.
Köszi
zsolt
Egy gyors segítségre lenne szükségem.
Hozzá nem értésem miatt a blokk szétszedése közben lecsavaroztam a kukac tengely végén lévő csavart és a nagy alátétet levettem majd a blokk forgatása közben a kukac tengely végén lévő csillagszerű váltórögzítő lemezke leesett.
Na most 2 féle képpen lehet visszarakni, szeretném elsőre jól vissza tenni...
Tudna valaki segíteni melyik a jó helyzete ? Rajz vagy fotó lenne a legjobb.
Köszi
zsolt
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
akkor úgy kérdezem mitől lett ilyen tiszta?homokfújásssal lett csinálva?s ha én is megcsináltatom az enyémet ilyenre utána hogyan milyen módon tudnám matt feketére színezni?olyanra ami nem jön le![/quote]repepe777 írta:Amit látsz az a nyers alupempelli írta:s mivel lett lefújva?illetve mivel lett előtte kezelve a nyers alumínium?és matt feketét szeretnék majd
Ebbe a felületbe minden festék kiválóan tapad, zsírtalan nincs semmi szennyeződés.
igen homok fújással,szinterezés a legjobb.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2013.03.03. 12:50
- MZ-d típusa: etz 250 1986
- Tartózkodási hely: Veszprém-Balatonfűzfő
Re: Blokk
Amit látsz az a nyers alu[/quote]pempelli írta:s mivel lett lefújva?illetve mivel lett előtte kezelve a nyers alumínium?és matt feketét szeretnék majd
akkor úgy kérdezem mitől lett ilyen tiszta?homokfújásssal lett csinálva?s ha én is megcsináltatom az enyémet ilyenre utána hogyan milyen módon tudnám matt feketére színezni?olyanra ami nem jön le!
ETZ 250 since 1986
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég