Ha jót akarsz, akkor 6mm beütővel csinálod. Pont 6mm a szám. Tudom, már csináltam... De pszt, mer ezé megvernek...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Melóhelyen rozsdás vasakat fújtak,öreg aki csinálta 1/2 liter páleszt kért:)KILL3R etz írta:Tényleg szép lett!![]()
Mi pénzt kérnek egy ekkora darabért?
Szerintem az kicsi,várok még hátha valaki még mond okosat.Pepe írta:Szia,úgy tudom ilyen kell.(4-es)pempelli írta:Nem tudja valaki mekkora beütő kell a blokkszámhoz?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3929
Szia,úgy tudom ilyen kell.(4-es)pempelli írta:Nem tudja valaki mekkora beütő kell a blokkszámhoz?
Értem.köszi az infót!sunbim írta:Hujber írta:...Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.
Pepe:
"Szia...
Illetve hogy miért jó ha le van kerekitve?kisebb az esélye a gyűrű törésnek?
üdv.,,
Egyrészt igen, másrészt jobban alá tud futni az olaj a gyűrűknek, nem borotválja le a filmet a hengerfalról. Így jobb lesz a kompresszíó is.
Én egy keményebb,sík felületre fektetem a 400-as vízpapírt, és azon szoktam leélezni, a gyűrűt kézzel forgatva, kerületével egyező irányban.
Hujber írta:...Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.
Lóri írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a 4. kerületben a Tábori gépműhellyel érdemes dolgoztatni? Gondolok itt henger fúrásra, illetve dugattyút milyet készít? Gagyi, vagy tűrhető, olyan ami a mi motorjainkba megfelelő?
Üdv
dkari írta:A malossi és a hasonló dugó gyűrű szetteknél pl. az Apriliához ilyet kapni. Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.Hujber írta:50es szocimotorhoz vettem gyűrűket (u.gy.), és annak kívül az alsó felső éle le van törve,még nem is találkoztam ilyennel. Lehet, hogy pont ezért? Az ETZhez kapott gyűrűk ellenben rendes négyszögprofilúak (u.gy.).
Oksa, a gyertyacserét is kipróbálom, hátha...! Köszi! Esetleg még valami tipp valakinek?Pepe írta:Cserélj gyertyát!én 250 es etz-vel jártam így egyszer.aztán kicseréltem a gyertyát és megszűnt a rázkódás.de szerintem a gyujtást is érdemes beállitani rendesen.Veszy2107 írta:Helló!
Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.
Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?
Köszi!
intelatom írta:Sziasztok!
Lenne egy problémám, mégpedig a következő:
Egy mz ts250-ről lenne szó, semmi gond nem volt vele, viszont ma reggel beindítottam és folyamatosan lefulladt, aztán pörgettem de ismét csak fulladozás majd meg is állt.
Ezek után csak szivatóval indult be kis gázrásegítéssel, utánna meg már sehogy.
gyertyát cseréltem, nem történt változás aztán karburátort kitakarítottam ezután sem.
Benzint elvileg kap, szikra van elképzelésem sincsen, hogy mi lehet a probléma.
Lenne még valami: ha karburátor ki van takarítva, a tankból rendesen jön a benzin, úszóházban is van, akkor miért lehet az, hogy még sem jut el esetlegesen a hengerig?
Előre is köszönöm!
A malossi és a hasonló dugó gyűrű szetteknél pl. az Apriliához ilyet kapni. Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.Hujber írta:50es szocimotorhoz vettem gyűrűket (u.gy.), és annak kívül az alsó felső éle le van törve,még nem is találkoztam ilyennel. Lehet, hogy pont ezért? Az ETZhez kapott gyűrűk ellenben rendes négyszögprofilúak (u.gy.).
Cserélj gyertyát!én 250 es etz-vel jártam így egyszer.aztán kicseréltem a gyertyát és megszűnt a rázkódás.de szerintem a gyujtást is érdemes beállitani rendesen.Veszy2107 írta:Helló!
Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.
Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?
Köszi!
Na valami ilyesmikre gondolok!tiger1342 írta:Néz meg nem nagyon laza-e a láncod.Veszy2107 írta:Helló!
Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.
Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?
Köszi!
Nyúlt láncot rángatja a motor, és ettől önmaga is rázkódik.
Néz meg nem nagyon laza-e a láncod.Veszy2107 írta:Helló!
Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.
Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?
Köszi!
Szia sajnos már láttam ilyent nem is egyszer igaz nem is minden nap MZ,Pannonia,Tabi,de még Babetta is..Szerintem a hengert a gyűrűk eszik meg lehet keményebbek mid kellene de lehet a dugó is ludas benne,egy biztos:a gyári henger+dugó páros még ha sokat futott akkor is többet kibír mind egy fúrt+kisipari dugó(pl ajtókilincsből vagy sörös dobozból öntve) valami ping-pong gyűrűkkel eljegyezve.Ezért nem is ajánlom az össze vissza furatgátast mert kicsit csörög" a gép, nehéz jó dugót és gyűrűket beszerezni ,de ez nem csak a mi MZ tulajdonosok problémája hanem szinte az összes szoci"motoros társunké leginkább a Pannoniásoké is.Elvileg (állítólag) a lengyel dugó az jó,de melyik is az?Lóri írta:Sziasztok!
Van egy történetem amit megosztanék veletek, illetve véleményetekre is kíváncsi vagyok.(125/1ES trophy) Bambi mesterrel konzultáltam.
Ui.: Jöhetne már a jó idő!
Felrakod a kuplungot a lezsírtalanított főtengelyre rárakod a csapágy belsőt vagy félcolos csőből egy 1 cm -es cikket és rárakod az anyát megtéped 90 nm-el.Pepe írta:Ohh,my God!
Akkor ezt a kuplung összerakása előtt kell igaz?
Igen, de kell egy közbetét (régi csapágy), amivel kiváltod a dekniben lévő csapágyat ugye....Pepe írta:Sziasztok!
Nem tudjátok hogy 250-es etz nél a kuplungot a főtengely végén lévő anyával(ami egyben a fordulatszám mérő spiráljának a meghajtásáért felel) lehet rá húzni a kupra?
Ezt a nyúlást mástól is hallottam az Arany" Favoritrol, a sima fekete nekem eddig bevált pedig nem egy motoromon van.Nandor írta:Nekem is Favorit hajtóláncom van, az "erősebb" arany színű kivitelben. Nálam úgy nyúlik, mind a takony.kupi írta:Favoritom" hajtó láncba is a Favorit.Sok sok éve használom gond nélkül.
Nekem is Favorit hajtóláncom van, az "erősebb" arany színű kivitelben. Nálam úgy nyúlik, mind a takony.kupi írta:Favoritom" hajtó láncba is a Favorit.Sok sok éve használom gond nélkül.
Igen jó a lehetőségekhez képest elfogadható minőségű ár-érték arányú,azén Favoritom" hajtó láncba is a Favorit.Sok sok éve használom gond nélkül.allllli írta:Kis ETZ-hez milyen kuplungláncot ajánlotok? jó ez a Favorit ami a mofakeren van?
http://www.mofaker.hu/termek/Kuplunglan ... TZ__300780
A csere nem árt de ahogy látom kis" MZ-d van azoknak meg elő fordul,hogy nem por száraz a kipuf vége! Egyszerűen nem tud annyira felmelegedni,hogy kiégjen. A lényeg a könyökbe és közvetlenül utána nem szabad olajosnak lenni a dobnak,a vége lehet kicsit az azt rá lehet fogni az 2T olajra is.Nekem is olajos kicsit a TS vége de nem érdekel(1985-óta olajos)amikor 250 ETZ m volt azé meg por száraz volt mindig.allllli írta:hell írta:Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát.Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért...
Nekem is a kék duplaajkú van benne a generátor oldalon és szerencsére bírja a strapát, de most h olvastam ezt a kipufogós dolgot h áll benne az olaj hát mitmondjak...a kipuff végén nekem is folyik az olaj. Tudtam h a kuplung oldali szimering lehet a probléma csak nem sejtettemHolnap cserélem is ki ezt is a kék duplaajkasra.
hell írta:Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát.Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért...
Meg fogom nézni milyet árulnak a futárban 6000-ért gyári címszóval, mert lehet én is rá leszek kényszerülve egy fúrásra. De az ilyen történetek olvasásakor mindig úgy döntök, hogy amíg a gyárival megy, addig nem nyúlok hozzá!gesszti írta:Egy kis történet:
Tavaly tavasszal felraktam a TS-re egy frissen fúrt hengert, új dugóval. (összes csapágy, főtengely is új) Mentem kb. 400 km-t és szétkopott a henger, kb. 1 tized mm-t kopott/zsugorodott a dugó, gyűrűhézagok 0,2 mm-ről 2 mm környékére. Hengeren érezhető váll keletkezik. Fúrattam egy másik hengert, azzal mentem kb. 1500 km-t és megint ugyanaz a helyzet. Aki a fúrást végezte, köti az ebet a karóhoz, hogy port szív a motor. Új légszűrő van benne, frissen festett légszűrőház, jó levegőcső, karbinál nem szív falsot. Mivel TS, így a ft. szimeringektől se tud port szívni, max olajat, de akkor meg füstölne.
Most megint fúrás alatt/előtt a henger. Én a hulladék minőségű dugattyúra gyanakszom. Ránézésre olyan a felülete, mintha kis szemcsék válnának le róla. Mi más okozhat ilyen mértékű kopást?
Nincs véletlenül valakinek egy 70,5 mm-es gyári dugója? Már nem merem beletenni azt, amit eddig adtak hozzá.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég