Igazat adok neked ahol gyorsan könnyen lehet cserélni ott jó az olcsó is(nekem is ilyen van pár mocimba) de pl:Pannonia 5-10 vagy TS-125/150,ETZ-125/150 vagy az 50 Simsonok ezeknél szét kell húzni a blokkot a cseréhez,ide ajánlom a vitont.hell írta:Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát. Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért...
Blokk
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát. Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdv mindenkinek.
Ma két napos szívás ért véget egy 250ETZ vel ami történetesen egyik barátomé tipp topp gyári állapotú 22000km futással teljesen gyári..
A lényeg ősszel tökéletes a tavaszi ébredéskor füstöl össze vissza jár kihagy levegő csavar érzéketlen(már ez is gyanús) de melegen megy bár gyenge mind a harmat",mire gondol ilyenkor az ember?Karbi,gyújtás? Mind ezt végignéztük és semmi javulás,le a kipuffot! Viszonylag tiszta de ál benne az olaj.
Mondom a srácnak ez főtengely szimering a kuplung oldalán .Szétkaptuk ránézésre tuti állapot! Ha már szétkaptam ki is piszkálom mondom mire a srác:Ő nem vesz másikat bele ez még a gyári és tuti nem rossz! Miután kezembe volt a szimering tényleg jól néz ki de kemény mind a bakelit".Mivel hétvége semmi nincs nyitva 25x72x7 nincs minden boltba amúgy se hosszas kutatás találtam egy újat a régi Tz-s kacatok között sajnos kék Hub..és nem viton de berakás után mintha elvágták volna minden baját.
A tanulság: két napos szívás több dobi cigi pár szem szanax(ez csak terv volt) repülő kalapács...után egy ilyen bagatell hiba szívatott minket.
Remélem más nem esik ilyen hibába azért is bátorkodtam ilyen hosszan írni,ezért is ajánlom mindenkinek a barna" voton szimeringeket azok nagyon jól bírják bár nem olcsók.
Ma két napos szívás ért véget egy 250ETZ vel ami történetesen egyik barátomé tipp topp gyári állapotú 22000km futással teljesen gyári..
A lényeg ősszel tökéletes a tavaszi ébredéskor füstöl össze vissza jár kihagy levegő csavar érzéketlen(már ez is gyanús) de melegen megy bár gyenge mind a harmat",mire gondol ilyenkor az ember?Karbi,gyújtás? Mind ezt végignéztük és semmi javulás,le a kipuffot! Viszonylag tiszta de ál benne az olaj.
Mondom a srácnak ez főtengely szimering a kuplung oldalán .Szétkaptuk ránézésre tuti állapot! Ha már szétkaptam ki is piszkálom mondom mire a srác:Ő nem vesz másikat bele ez még a gyári és tuti nem rossz! Miután kezembe volt a szimering tényleg jól néz ki de kemény mind a bakelit".Mivel hétvége semmi nincs nyitva 25x72x7 nincs minden boltba amúgy se hosszas kutatás találtam egy újat a régi Tz-s kacatok között sajnos kék Hub..és nem viton de berakás után mintha elvágták volna minden baját.
A tanulság: két napos szívás több dobi cigi pár szem szanax(ez csak terv volt) repülő kalapács...után egy ilyen bagatell hiba szívatott minket.
Remélem más nem esik ilyen hibába azért is bátorkodtam ilyen hosszan írni,ezért is ajánlom mindenkinek a barna" voton szimeringeket azok nagyon jól bírják bár nem olcsók.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem, akkor valszeg nem ez a gond. Inkább az, hogy a drágább csapágyakat hamisítják.kupi írta:Értelek én is behúzót használok és melegítek is nem feszül nem lötyög ki van rendesen hézagolva és néha mégis rövid az élettartam,ezt csak a gyengébb minőségre foghatom.
Heti szinten újítok fel motorokat és ez a csapágy probléma pár éve van csak régebben összeraktam jó SKF el a tulaj elvitte és kész sok 10000km boldogan használta,nem hiszem hogy a hiba bennem lenne vagy öregednék??
Ezek szerint az olcsóbb a jobb! )
Re: Blokk
Sziasztok
A blokba csapagyakat cserelnek de nem tudom milyen meretuek es mennyi kell. Ha valaki tudja letszi valaki irja meg. Elore is koszi
A blokba csapagyakat cserelnek de nem tudom milyen meretuek es mennyi kell. Ha valaki tudja letszi valaki irja meg. Elore is koszi
rájöttem, hogy miért tévedtem el... nem azért, mert nem volt nálam térkép... azért mert nem volt úticélom...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Értelek én is behúzót használok és melegítek is nem feszül nem lötyög ki van rendesen hézagolva és néha mégis rövid az élettartam,ezt csak a gyengébb minőségre foghatom.tiger1342 írta:A C3 vagy C4-es csapágyak lazább illesztésűek, hogy a hőtágulás után legyenek pont jó illesztésen, ezért hidegen csapágyhangja van a frissen felújított motornak is. Amíg nem lóg, nem kell vele foglalkozni.kupi írta: És még egy érdekesség:én ilyen keleti csodákat"javítok és nem találkoztam még a 25 év alatt főtengely csapágy hibás babettával pedig láttam már párat de ha valamiért(berohadt az állásba..)kicserélték a csapágyait(akár FAG ra vagy bármi másra) azok hamar megadták magukat,gyárilag szlovák csapágyas ..
Arra ár inkább vigyázni kell, hogy a laza illesztés miatt ne feszüljön a csapágy, mert akkor irtó hamar ki fog kopni, erre a szerelési könyv is figyelmeztet. Ezek miatt én pl a csapágybehúzót preferálom, azzal tuti, hogy a csapágy belső gyűrű koppanásig fent van a helyén.
Szerintem.
Heti szinten újítok fel motorokat és ez a csapágy probléma pár éve van csak régebben összeraktam jó SKF el a tulaj elvitte és kész sok 10000km boldogan használta,nem hiszem hogy a hiba bennem lenne vagy öregednék??
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A C3 vagy C4-es csapágyak lazább illesztésűek, hogy a hőtágulás után legyenek pont jó illesztésen, ezért hidegen csapágyhangja van a frissen felújított motornak is. Amíg nem lóg, nem kell vele foglalkozni.kupi írta: És még egy érdekesség:én ilyen keleti csodákat"javítok és nem találkoztam még a 25 év alatt főtengely csapágy hibás babettával pedig láttam már párat de ha valamiért(berohadt az állásba..)kicserélték a csapágyait(akár FAG ra vagy bármi másra) azok hamar megadták magukat,gyárilag szlovák csapágyas ..
Arra ár inkább vigyázni kell, hogy a laza illesztés miatt ne feszüljön a csapágy, mert akkor irtó hamar ki fog kopni, erre a szerelési könyv is figyelmeztet. Ezek miatt én pl a csapágybehúzót preferálom, azzal tuti, hogy a csapágy belső gyűrű koppanásig fent van a helyén.
Szerintem.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Back tu de future .allllli írta:robika ts150 írta: 2012.09.21 írta:
na és most jőn a csattanó ugye bár 150-es ként vettem a motort papíron de nem az hanem 125-ős a hengerre az van írva és mind ez tegnap történt gondolhatod milyen ideges lettem szóval ennyit a tegnapi napról és persze sehol nem volt nyitva semmilyen motorosbolt
Érdekes egybeesés. Amikor te rájöttél, hogy a 150-esed 125-ös, én aznap vettem a mocit és kiderült ősszel, hogy ez is csak papíron volt 150, valójában 125 henger volt rajta. Hát nekem is főtt a fejem... valami különös csomópont ez a nap a tér-idő kontinuumban
mint az 1955.nov.5. (remélem van, aki érti)
A viz szalad, a kő marad!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
robika ts150 írta: 2012.09.21 írta:
na és most jőn a csattanó ugye bár 150-es ként vettem a motort papíron de nem az hanem 125-ős a hengerre az van írva és mind ez tegnap történt gondolhatod milyen ideges lettem szóval ennyit a tegnapi napról és persze sehol nem volt nyitva semmilyen motorosbolt
Érdekes egybeesés. Amikor te rájöttél, hogy a 150-esed 125-ös, én aznap vettem a mocit és kiderült ősszel, hogy ez is csak papíron volt 150, valójában 125 henger volt rajta. Hát nekem is főtt a fejem... valami különös csomópont ez a nap a tér-idő kontinuumban
mint az 1955.nov.5. (remélem van, aki érti)
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
NEM !uli írta:Köszi szépen! Összeraktam a blokkot. Viszont elkövettem egy hibát, egy távtartó alátét kimaradt. Az ábrán a 15-össel jelölt. A másik oldalán benne van. Baj lehet belőle? Szétszedjem még most a blokkot? Köszi!
http://kepfeltoltes.hu/view/130321/6663 ... es.hu_.jpg
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Köszi szépen! Összeraktam a blokkot. Viszont elkövettem egy hibát, egy távtartó alátét kimaradt. Az ábrán a 15-össel jelölt. A másik oldalán benne van. Baj lehet belőle? Szétszedjem még most a blokkot? Köszi!
http://kepfeltoltes.hu/view/130321/6663 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130321/6663 ... es.hu_.jpg
-----------
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdvuli írta:Sziasztok!
Ha a főtengelycsapágynak axiális játéka van az mennyire baj? Radiális nincs semmi, de tengely irányban érezhetően van. Vadonat új csapágyakról van szó, természetesen. Valaki itt még a télen ajánlotta, ZKL.
Bele merjem rakni, vagy inkább vegyek új FAGot vagy SKFet?
Köszi!
Én (is) ajánlottam a ZVL-t(szlovák jelölés-ZKL cseh de ugyan az) nekem bevált a Pannoniába már túl vagyok majdnem az ezer Km vele és semmi lógás... elvileg minimális oldalirányú mozgás lehet egy új csapágynál még a nevesebb FAG-SKF nél is.A lényeg ha elmentél vele 20-30 ezret akkor sem lehet nagyobb az a bizonyos lógás". Sajnos én pont SKF csapággyal jártam így és nem is egy simsonál én újítottam fel őket és bizony a csapágyak hamar megadták magukat,ezért tértem én is át az olcsóbb kisebb nevű csapágyra(ZVL)mivel ezekkel eddig nem volt probléma (a saját simomba is SKF van az már túl van a 15000km és jó bár kb 7 éve csináltam)lehet akkor még jobb volt a csapágy.
Az MZ-m(két éves csapágyak) is SKF de mivel 7000km körül van benne és bizony lóg a főtengely és oldal irányba is ezért a jövő hónapba azt is kicserélem lehet ZVL lesz benne majd.
Én csalódtam már sok neves termékbe ami azért nem is volt olcsó.
És még egy érdekesség:én ilyen keleti csodákat"javítok és nem találkoztam még a 25 év alatt főtengely csapágy hibás babettával pedig láttam már párat de ha valamiért(berohadt az állásba..)kicserélték a csapágyait(akár FAG ra vagy bármi másra) azok hamar megadták magukat,gyárilag szlovák csapágyas ..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok!
Ha a főtengelycsapágynak axiális játéka van az mennyire baj? Radiális nincs semmi, de tengely irányban érezhetően van. Vadonat új csapágyakról van szó, természetesen. Valaki itt még a télen ajánlotta, ZKL.
Bele merjem rakni, vagy inkább vegyek új FAGot vagy SKFet?
Köszi!
Ha a főtengelycsapágynak axiális játéka van az mennyire baj? Radiális nincs semmi, de tengely irányban érezhetően van. Vadonat új csapágyakról van szó, természetesen. Valaki itt még a télen ajánlotta, ZKL.
Bele merjem rakni, vagy inkább vegyek új FAGot vagy SKFet?
Köszi!
-----------
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Kedves Jani!
Én is úgy vettem a 150-es ETZ-met, hogy 125-ös henger volt rajta 150-es hengerfejjel. Minden további nélkül működött. Külső méretben nincs különbség a 150 és 125 henger között.
De a 150-es dugót szeintem ne tedd bele a 125-ös hengerbe
Én is úgy vettem a 150-es ETZ-met, hogy 125-ös henger volt rajta 150-es hengerfejjel. Minden további nélkül működött. Külső méretben nincs különbség a 150 és 125 henger között.
De a 150-es dugót szeintem ne tedd bele a 125-ös hengerbe
Re: Blokk
Nagyobb fordulaton kezd el kopogni. Ha mondjuk ez csapszeg hiba akkor azt érdemes megjavítani minnél előbb, vagy hajthatom így nem okoz a többi alkatrészben kárt? Minden nap 50 km-t megyek vele, havi 2-3 nap nem használom.kupi írta:Üdv.pdav87 írta:Hali!
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
Sajnos ez nem ilyen egyszerű,a csörgés"lehet a henger vagy dugó+gyűrű páros okán de lehet a belső (kuplung) lánc is ami a TS 125 egyik tipikus betegsége,egyszerűen kinyúlik aztán meg beleér a motorházba azt reszelgeti....Vigyázz mert az első évjáratok nem tűgörgősek felül hanem bronz perselyesek,(kb 1982 ig)ezeket házilag nem lehet felcserélni és általában nem ezek csörögnek hanem kopognak mind a dizel" és főleg az aló csapágy ami mindegyikbe tűgörgős az hal meg.
Át kell nézni az a biztos,egyébként is a TS 125 nem a csendességéről híres.
Re: Blokk
Köszi!gesszti írta:Vedd ki a gyertyát, majd teljes gáz állásban rugdosd meg párszor, hogy szellőzzön át a blokk. Gyertya vissza, és szintén teljes gáz állásban rugd, vagy told. El fog indulni.MZsGabi írta:Sziasztok!
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
Sok sok ki tartással be indult.
Nem volt egy szerű.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
bambi írta:Míg csörög addig biztos hogy megy.Andrá$ írta:Az enyém is csörög már vagy 17 ezer kilóméter óta most 33 ezer körül van benne és mondhatni ugyanúgy csörög,én megszoktam, a motorja jól megy, addig nem bántom míg nem csörög "máshogy"
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
Míg csörög addig biztos hogy megy.Andrá$ írta:Az enyém is csörög már vagy 17 ezer kilóméter óta most 33 ezer körül van benne és mondhatni ugyanúgy csörög,én megszoktam, a motorja jól megy, addig nem bántom míg nem csörög "máshogy"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Az enyém is csörög már vagy 17 ezer kilóméter óta most 33 ezer körül van benne és mondhatni ugyanúgy csörög,én megszoktam, a motorja jól megy, addig nem bántom míg nem csörög "máshogy"
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdv.pdav87 írta:Hali!
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
Sajnos ez nem ilyen egyszerű,a csörgés"lehet a henger vagy dugó+gyűrű páros okán de lehet a belső (kuplung) lánc is ami a TS 125 egyik tipikus betegsége,egyszerűen kinyúlik aztán meg beleér a motorházba azt reszelgeti....Vigyázz mert az első évjáratok nem tűgörgősek felül hanem bronz perselyesek,(kb 1982 ig)ezeket házilag nem lehet felcserélni és általában nem ezek csörögnek hanem kopognak mind a dizel" és főleg az aló csapágy ami mindegyikbe tűgörgős az hal meg.
Át kell nézni az a biztos,egyébként is a TS 125 nem a csendességéről híres.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Hali!
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A pálcadarabokat méretre szabod, közélyük golyót teszel, a hosszabb rész álljon a lánckerék felé.bomber93 írta:Hali!
Valaki csinált már olyat, hogy 125 ös Ts-nél a kuplung kinyomó pálcát több darabból rakta össze? (nekem a gyári végét valamiért levágták/törték a bolti az fosadék minőségű viszont nekem van itthon ugyanekkora átmérőjű pálca csak rövidebb+ csapágygolyók és úgy gondoltam, hogy úgy rakom össze mint a simsonnak van.
Szerintetek jó ötlet?
Volt ilyen gyárilag is....... (ES vagy TS valamelyik kiadásánál láttam talán)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hali!
Valaki csinált már olyat, hogy 125 ös Ts-nél a kuplung kinyomó pálcát több darabból rakta össze? (nekem a gyári végét valamiért levágták/törték a bolti az fosadék minőségű viszont nekem van itthon ugyanekkora átmérőjű pálca csak rövidebb+ csapágygolyók és úgy gondoltam, hogy úgy rakom össze mint a simsonnak van.
Szerintetek jó ötlet?
Valaki csinált már olyat, hogy 125 ös Ts-nél a kuplung kinyomó pálcát több darabból rakta össze? (nekem a gyári végét valamiért levágták/törték a bolti az fosadék minőségű viszont nekem van itthon ugyanekkora átmérőjű pálca csak rövidebb+ csapágygolyók és úgy gondoltam, hogy úgy rakom össze mint a simsonnak van.
Szerintetek jó ötlet?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Vedd ki a gyertyát, majd teljes gáz állásban rugdosd meg párszor, hogy szellőzzön át a blokk. Gyertya vissza, és szintén teljes gáz állásban rugd, vagy told. El fog indulni.MZsGabi írta:Sziasztok!
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
Re: Blokk
Sziasztok!
Kezdő motoros vagyok van egy kis problémám.
250 etz-m nem akar be indulni.
Eddig simán indult "2 rúgás szívatóval gyújtás nélkül aztán gyújtás és mám indult is"
De legutóbb meg próbáltam szívató nélkül nem indult aztán szívatóztam, úgy sem indult.
És azóta sem indul.Szikra van benzin van "szerintem túl sok is ,még a kipufogón is az jön"
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
Kezdő motoros vagyok van egy kis problémám.
250 etz-m nem akar be indulni.
Eddig simán indult "2 rúgás szívatóval gyújtás nélkül aztán gyújtás és mám indult is"
De legutóbb meg próbáltam szívató nélkül nem indult aztán szívatóztam, úgy sem indult.
És azóta sem indul.Szikra van benzin van "szerintem túl sok is ,még a kipufogón is az jön"
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Ha a szívótorkon nem tud beáramlani a levegő, akkor nem is fog tudni sűríteni semmit. Ez alap egy kompressziómérésnél!occsike87 írta:Hagyhogy nem csőgázzal? Úgy mértem, h gyertya ki mérőóra be, rugdosás. Pontosabban kézzel is simán átnyomtam a holtponton a motor mellett gugolva. Pedig már egy ideje nem is gyúrok:mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Blokk
Hagyhogy nem csőgázzal? Úgy mértem, h gyertya ki mérőóra be, rugdosás. Pontosabban kézzel is simán átnyomtam a holtponton a motor mellett gugolva. Pedig már egy ideje nem is gyúrok:mrgreen:
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Szivatóval elsőre indul, jön megy akár 2 fővel is. De mindenképpen felújítós [/quote]occsike87 írta:Az álomhatár 6 bar, ott vagy indul, vagy nem. Ha igen, akkor is nehezen. 8-9 vagy többnek kellene lennie.
viszont ha nem csőgázzal mértétek, lehet ekkora kompressziót mérni egy tökéletes motoron is...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Blokk
Az álomhatár 6 bar, ott vagy indul, vagy nem. Ha igen, akkor is nehezen. 8-9 vagy többnek kellene lennie.[/quote]
Szivatóval elsőre indul, jön megy akár 2 fővel is. De mindenképpen felújítós
Szivatóval elsőre indul, jön megy akár 2 fővel is. De mindenképpen felújítós
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Blokk
occsike87 írta:Hali. Szerintetek gáz ha 2 bar van a blokkban?
Nagyjából mennyi kéne legyen? Én 8 bar körül tudom (125 etz)
Az álomhatár 6 bar, ott vagy indul, vagy nem. Ha igen, akkor is nehezen. 8-9 vagy többnek kellene lennie.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Gyujtás helytelensége, lógó fötengelycsapágy.allllli írta:Sziasztok!
Amikor berúgom a motoromat, néha a fordulatszámmérő nem mér. Ilyenkor le szoktam állítani, majd ismét berúgom és működik. Múltkor úgyanígy jártam, mondom nem baj megyek vele így is(mert siettem), hogy nem mér a ford. mérő. Rakom egyesbe, erre megindul hátrafelé...tehát visszafelé indult el a motor. De csak néha csinálja ezt, mi okozhatja?
A viz szalad, a kő marad!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Amikor berúgom a motoromat, néha a fordulatszámmérő nem mér. Ilyenkor le szoktam állítani, majd ismét berúgom és működik. Múltkor úgyanígy jártam, mondom nem baj megyek vele így is(mert siettem), hogy nem mér a ford. mérő. Rakom egyesbe, erre megindul hátrafelé...tehát visszafelé indult el a motor. De csak néha csinálja ezt, mi okozhatja?
Amikor berúgom a motoromat, néha a fordulatszámmérő nem mér. Ilyenkor le szoktam állítani, majd ismét berúgom és működik. Múltkor úgyanígy jártam, mondom nem baj megyek vele így is(mert siettem), hogy nem mér a ford. mérő. Rakom egyesbe, erre megindul hátrafelé...tehát visszafelé indult el a motor. De csak néha csinálja ezt, mi okozhatja?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Blokk
na hát azt foggalmam sincs mekkora a kerék majd utána nézek. de akkor semelyik kerékhez sem gyári a 20as köszihdani93 írta:Persze. Közben láttam másik topikban, csak azt írás után. Mivel eléggé öszvér az a motor leírás alapján, írom mindkettőt.
Szia,
Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?
Köszi
16"-os hátsó kerékkel elöl 21 fogas a gyári,
18"-os hátsó kerékkel viszont 19 fogas.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Blokk
Persze. Közben láttam másik topikban, csak azt írás után. Mivel eléggé öszvér az a motor leírás alapján, írom mindkettőt.
Szia,
Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?
Köszi
16"-os hátsó kerékkel elöl 21 fogas a gyári,
18"-os hátsó kerékkel viszont 19 fogas.
- döröggzulttánnn
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.05.09. 22:04
- MZ-d típusa: kistézzé
Re: Blokk
[quote="revell
Szia,
Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?
Köszi[/quote]
ollvas visza etykét oltald az halytásrencer toppikba, merdt odtan levatyon irrva, mindennt
Szia,
Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?
Köszi[/quote]
ollvas visza etykét oltald az halytásrencer toppikba, merdt odtan levatyon irrva, mindennt
Neduddki
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Blokk
hdani93 írta:revell írta:Sziasztok,
Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?
előre is köszi
revell
Heló!
ETZ 125-öd van ugye? Annak a gyári méretű első lánckereke 15 fogas. A 150-esé pedig 16. Azt hiszem ez mindent elmond.
Szia,
Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?
Köszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Blokk
revell írta:Sziasztok,
Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?
előre is köszi
revell
Heló!
ETZ 125-öd van ugye? Annak a gyári méretű első lánckereke 15 fogas. A 150-esé pedig 16. Azt hiszem ez mindent elmond.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Igen ez az,köszi,már csak ki kellene deríteni hol lehet kapni illetve mennyi az ára.zsakfos írta:Skf boltban keress.pempelli írta:Valaki linkelt itt régebben szimering kopás helyére valami perselyt de nem találom valaki nem tudja a linket illetve hol
Erre gondoltál ugye?
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=ter ... 1441595833
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Skf boltban keress.pempelli írta:Valaki linkelt itt régebben szimering kopás helyére valami perselyt de nem találom valaki nem tudja a linket illetve hol
Erre gondoltál ugye?
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=ter ... 1441595833
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Blokk
Sziasztok,
Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?
előre is köszi
revell
Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?
előre is köszi
revell
Re: Blokk
Sziasztok!
Tapasztaltatok már olyat 250 es etz-n hogy 3000 1/min-es fordulatszámon elkezd valami durván csörögni a baloldalt?alatta és fölötte meg se csörren.ha igen nagyon szépen megköszönném ha le irnátok mi okozza ezt.
köszi
Tapasztaltatok már olyat 250 es etz-n hogy 3000 1/min-es fordulatszámon elkezd valami durván csörögni a baloldalt?alatta és fölötte meg se csörren.ha igen nagyon szépen megköszönném ha le irnátok mi okozza ezt.
köszi
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szia!Pb369 írta:Sziasztok
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi
Én ebből szedtem ki a szimering és csapágyméreteket:
- Csatolmányok
-
- etz125150alkatreszjegyzek.doc
- ETZ 150 alkatrészjegyzék
- (1.99 MiB) Letöltve 147 alkalommal.
Re: Blokk
Sziasztok
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég