Blokk
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szia!Pb369 írta:Sziasztok
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi
Én ebből szedtem ki a szimering és csapágyméreteket:
- Csatolmányok
-
- etz125150alkatreszjegyzek.doc
- ETZ 150 alkatrészjegyzék
- (1.99 MiB) Letöltve 181 alkalommal.
Re: Blokk
Sziasztok
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem sincs magyar, de úgy emlékszem az "MZ hogyan tovább"-ban benne van a kis ETZ is...Veszy2107 írta: Köszi!
Valamiért a szerelési kézikönyv ki is ment a fejemből....![]()
Üdv!
Nem tudtok egy linket magyar nyelvű javítási kézikönyvről? Régen megvolt a pdf-ben, de már nem találom és linket se találok ahonnan letölthető lenne!
Itt vagy szocimotoroson fent van.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Köszi!
Valamiért a szerelési kézikönyv ki is ment a fejemből....

Üdv!
Nem tudtok egy linket magyar nyelvű javítási kézikönyvről? Régen megvolt a pdf-ben, de már nem találom és linket se találok ahonnan letölthető lenne!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Helló!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kis ETZ-nél a henger rögzítőt, azt a kis gumi rezgés csillapítót ami vázzal köti össze, hogy kell felrakni és hogy funkcionál az? Gondolok itt arra, hogy ha közepén a nagy csavarral felhúzatom a vázhoz akkor a két szélső fül majdnem 1 cm távolságra lesz a hengertől! Ezt a távolságot kell lefeszíteni a két kis fül csavarjával esetleg egy 0,5 cm-es távtartót közé tenni? Vagy simán erőltetve szorítsam le a hengerre a fület az anyával, úgy kell lennie? Vagy a másik elképzelésem, hogy elsőnek a két füllel rögzítem a merevítőt és utána a nagy középső anyával kezdjem el feszíteni? De akkor lehet nem fogja felszorítani már a vázig?
Szerintetek, hogy van ez, csinált már valaki ilyet?
Köszi!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kis ETZ-nél a henger rögzítőt, azt a kis gumi rezgés csillapítót ami vázzal köti össze, hogy kell felrakni és hogy funkcionál az? Gondolok itt arra, hogy ha közepén a nagy csavarral felhúzatom a vázhoz akkor a két szélső fül majdnem 1 cm távolságra lesz a hengertől! Ezt a távolságot kell lefeszíteni a két kis fül csavarjával esetleg egy 0,5 cm-es távtartót közé tenni? Vagy simán erőltetve szorítsam le a hengerre a fület az anyával, úgy kell lennie? Vagy a másik elképzelésem, hogy elsőnek a két füllel rögzítem a merevítőt és utána a nagy középső anyával kezdjem el feszíteni? De akkor lehet nem fogja felszorítani már a vázig?
Szerintetek, hogy van ez, csinált már valaki ilyet?
Köszi!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Zsír, köszi! Viszont a kiálló részeket érdemes elsimítani a gázok útjából ugye?nyakas írta:Öntésnél zárványok keletkeznek , gázok eltávozási helyei. Homokmintában való öntésnél. ez a hengerfej még nem présöntéssel készült, és nem is süllyesztékben kovácsolt /odorbavert/ öntés, tehát a technológiából ered.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Öntésnél zárványok keletkeznek , gázok eltávozási helyei. Homokmintában való öntésnél. ez a hengerfej még nem présöntéssel készült, és nem is süllyesztékben kovácsolt /odorbavert/ öntés, tehát a technológiából ered.
A viz szalad, a kő marad!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Ezen már én is agyaltam és szerintem a kipufogóból esetleg vissza kerülhet egy kis koksz vagy ilyesmi.tiger1342 írta:Miért van az, hogy MINDEGYIK 2T hengerfejen, amit eddig láttam, ilyen kráterek voltak?
Feltételezem a dugattyú belekalapál valami idegen anyagot, amit aztán a motor kiköp a kipufogón, de hogy a francba tud oda bármi bejutni? Elsőnél még azt hittem, széthullott tűgörgő okozza, de hogy mindegyikben széthullott volna, azt kötve hiszem...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Miért van az, hogy MINDEGYIK 2T hengerfejen, amit eddig láttam, ilyen kráterek voltak?
Feltételezem a dugattyú belekalapál valami idegen anyagot, amit aztán a motor kiköp a kipufogón, de hogy a francba tud oda bármi bejutni? Elsőnél még azt hittem, széthullott tűgörgő okozza, de hogy mindegyikben széthullott volna, azt kötve hiszem...
Feltételezem a dugattyú belekalapál valami idegen anyagot, amit aztán a motor kiköp a kipufogón, de hogy a francba tud oda bármi bejutni? Elsőnél még azt hittem, széthullott tűgörgő okozza, de hogy mindegyikben széthullott volna, azt kötve hiszem...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Szimeringet kell cserélni, nem kell hozzá széthúzni a blokkot. Lánc, lánckerék le, aztán szimeringet kicsréled, ennyi!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Blokk
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne:
TS250-ről lenne szó 4sebességes blokkal.
Már korábban is észrevettem, hogy a gyújtás oldal felől folyik az olaj, nem is kicsit hanem egészen kifolyik a dekniből a földre kissebb nagyobb tócsát hagyva maga után.
Ahogy néztem egyértelműen a lánckerék mögül jön, legalábbis úgy néz ki, ezzel mit tudok kezdeni?
Mit kellene benne cserélni, valamint a blokk széthúzása nélkül is meg lehet oldani?
Meg tudom azt is itthon csinálni, csak már rengeteg munka idő pénz van benne,(meg jó idő és már csapatnám neki) most állt össze igazán, erre itt a baj és szeretném minnél gyorsabban/olcsóbban megúszni.
Előre is köszönöm a segítséget!
A kérdésem a következő lenne:
TS250-ről lenne szó 4sebességes blokkal.
Már korábban is észrevettem, hogy a gyújtás oldal felől folyik az olaj, nem is kicsit hanem egészen kifolyik a dekniből a földre kissebb nagyobb tócsát hagyva maga után.
Ahogy néztem egyértelműen a lánckerék mögül jön, legalábbis úgy néz ki, ezzel mit tudok kezdeni?
Mit kellene benne cserélni, valamint a blokk széthúzása nélkül is meg lehet oldani?
Meg tudom azt is itthon csinálni, csak már rengeteg munka idő pénz van benne,(meg jó idő és már csapatnám neki) most állt össze igazán, erre itt a baj és szeretném minnél gyorsabban/olcsóbban megúszni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Blokk
Apa66 írta:Sziasztok!
ETZ 250 hengere fel lett fúratva 71,5-re, vettem új dugattyút gyűrűkkel és a gyűrűket ha belerakom a hengerbe, akkor összeérnek. Mekkorának kell lenni a hézagnak a gyűrűk végei között?
András
A könyvben 0,2 mm.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 250 hengere fel lett fúratva 71,5-re, vettem új dugattyút gyűrűkkel és a gyűrűket ha belerakom a hengerbe, akkor összeérnek. Mekkorának kell lenni a hézagnak a gyűrűk végei között?
András
ETZ 250 hengere fel lett fúratva 71,5-re, vettem új dugattyút gyűrűkkel és a gyűrűket ha belerakom a hengerbe, akkor összeérnek. Mekkorának kell lenni a hézagnak a gyűrűk végei között?
András
Re: Blokk
Sziasztok!
Dugattyúból Lengyel vagy Magyar? Megéri e a lengyel az árát?
Dugattyúból Lengyel vagy Magyar? Megéri e a lengyel az árát?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni pár dologban. Első, a malomkerék és a hozzá való váltó tengely bordázata között lehet hézag? Mert nekem forgásirányban előre és hátra mozgatva is van játéka.
Másik, a kapcsoló tengely kapcsoló szerkezettel a váltókar elfordulási szöget szabályzó távolság a javitási könyv szerint 16.6 mm. na ez nekem 25 mm fölött van, de a szerkezeten nem látszik deformáicó. Most a könyv a hibás vagy az alkatrészem.
Etz 250 ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Segítségeteket szeretném kérni pár dologban. Első, a malomkerék és a hozzá való váltó tengely bordázata között lehet hézag? Mert nekem forgásirányban előre és hátra mozgatva is van játéka.
Másik, a kapcsoló tengely kapcsoló szerkezettel a váltókar elfordulási szöget szabályzó távolság a javitási könyv szerint 16.6 mm. na ez nekem 25 mm fölött van, de a szerkezeten nem látszik deformáicó. Most a könyv a hibás vagy az alkatrészem.
Etz 250 ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
1-el nagyobb menetet vágni belepempelli írta:Srácok van nálam felújításon egy 250-es ETZ ,szét van cseszve a menet a forgórészben,ötlet kellene hogy tudom leszedni hogy a blokk ne sérüljön.
Előre is köszi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kereket fellazítva, a feszítő teljesen kiengedve enged, egyébként a lengővilla is tud kicsit előremenni mikor már kivetted a tengelyt.kiszsebi írta:Lánccal mit csinálsz? Enged annyit? (csak kérdés, mert én még nem csináltam a Te módszered szerint)gabsic írta:...Te Zsebi, nem túlzás ez kicsit?...
Általában a tengely berohad, azt kiszedni nem egyszerű.. Amúgy meg szerintem a szilent is tönkremehetett már a villában... Annak a cseréje?
Egyébként optimális esetben tényleg elég lehet az Általad leírt módszer. Viszont én sosem állok neki a szerelésnek úgy, hogy az optimális esetekre készülök fel. Mert ugye tudjuk, ha valamihez hozzányúlunk, akkor más hiba is előjöhet.
Lengővillaszilentet még nem kellett cserélnem, ahhoz persze ki kell venni a lengővillát is.
Nekem szerencsém volt, a tengely sem volt berohadva, úgyhogy ment eszerint a módszer szerint.
Ha nagyobb szopás van, a blokkot szerintem akkor is kár kivenni, elfityeg az vidáman a hengerfejen lévő felfogatáson

(Ja, a fent leírt módszert még csak 251-en próbáltam)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Lánccal mit csinálsz? Enged annyit? (csak kérdés, mert én még nem csináltam a Te módszered szerint)gabsic írta:...Te Zsebi, nem túlzás ez kicsit?...
Általában a tengely berohad, azt kiszedni nem egyszerű.. Amúgy meg szerintem a szilent is tönkremehetett már a villában... Annak a cseréje?
Egyébként optimális esetben tényleg elég lehet az Általad leírt módszer. Viszont én sosem állok neki a szerelésnek úgy, hogy az optimális esetekre készülök fel. Mert ugye tudjuk, ha valamihez hozzányúlunk, akkor más hiba is előjöhet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Te Zsebi, nem túlzás ez kicsit?kiszsebi írta:eléggé...atesz155 írta:Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
blokk ki, hátsó kerék ki, lengővilla ki (persze, ha a tengelye nincs berohadva)...
Én csak fel szoktam lazítani a hátsó kereket, kocsiemelő a blokk alá,blokktartócsavarok ki, lengővillatengely ki, lengővilla lenyom, még 2 perc ügyeskedés, és ki is van cserélve a blokktartó...
Ja, bocs, még a hátsó kipufftartó pálcát lekötöm kezdésnek...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Blokk
úúújjajajajj... akkor keresnem kell valami hozzáértőtkiszsebi írta:eléggé...atesz155 írta:Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
blokk ki, hátsó kerék ki, lengővilla ki (persze, ha a tengelye nincs berohadva)...

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
eléggé...atesz155 írta:Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
blokk ki, hátsó kerék ki, lengővilla ki (persze, ha a tengelye nincs berohadva)...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Blokk
Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?pempelli írta:Szerintem te valami ilyesmit keresel:http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 33595.htmlatesz155 írta:Sziasztok,
mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni. Szóval annak mi ott a neve, és hogyan kell kérnem a boltban?
köszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Szerintem te valami ilyesmit keresel:http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 33595.htmlatesz155 írta:Sziasztok,
mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni. Szóval annak mi ott a neve, és hogyan kell kérnem a boltban?
köszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Blokk
Sziasztok,
mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni
. Szóval annak mi ott a neve, és hogyan kell kérnem a boltban?
köszi
mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni

köszi
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Á én tudod hogy nem iszomKILL3R etz írta:Vettél volna inkább a kapitánynak egy sört a tanácsért...

De azért nem rossz ötlet

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vettél volna inkább a kapitánynak egy sört a tanácsért... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok!zsakfos írta:intelatom írta:
A trafó új benne, igaz h utángyártott, amikor nem volt szikra erre gyanakodtam ezért próbáltam ki egy újjal. este visszarakom a gyárit és megnézem azzal.
A gyertyahézagot azt hogy állítom be?
Jeladós gyújtás van egyébként a motoron, és több gyertyával is próbáltam már.
Szerintem mindenképp próbáld meg a régi trafóval,nem kerül semmibe![]()
Gyertyahézagot szemre tudod belőni ha nincs hézagmérőd.
Megvettem a szívócsonkot, egy darab volt belőle elvileg még az országban (nem utángyártott, komoly árat is kellett érte fizetni) felraktam, gyújtást még 1x beállítottam kivittem betoltam, pöfögött durrogott, a vége pedig az lett h 1km-tert toltam felfelé az emelkedőn.
Hazaértem beraktam a garázsba mondván hogy én többet hozzá nem nyúlok, hálatlan dög.
De nem hagyott nyugodni, úgyhogy lementem és kicseréltem benne a trafót (vadi új volt benne, visszaraktam a gyárit) egyből beindult, elvittem kipróbálni tökéletes volt, húzott mint a barom, kis finombeállítás még kell rá, de végre minden rendben.
A tüneteket leírom, nehogy valaki úgy járjon mint én, hogy feleslegesen felvásárol minden szart: A motor eggyik este még ment rendesen, másnap reggel is beindult, de megállt és több napig indítani sem lehetett, csak durrogott össze vissza. mindent kicseréltem rajta 3gyertya vadi új karburátor szívócsonk benzincsap, ne tévesszen meg az senkit, hogy van szikra ha kivesszük a gyertyát, nekem is volt ezért nem gyanakodtam a trafóra pláne hogy új volt (utángyártott szar). Hátha ezzel segítek majd valakinek aki hasonlóan jár/járt mint én, a segítséget meg köszönöm, nekem eszembe nem jutott volna, hogy a trafó a rossz:)
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Van egy haverom aki 3 új gyertyát próbált bele az etz-jébe,de egyikkel se ment.Ugyan ezek a gyertyák egy Simsonba a mai napig mennek.Napokig a gyújtással szórakozott de semmi.Majd mérgébe megnézte milyen van az enyémbe /hosszú menetű ngk/és olyat kért a boltba.Nem volt olyan a boltosnak,de adott neki egy hosszú menetű brisket, azóta megy neki.Neki is jeladós gyújtása van.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
intelatom írta:
A trafó új benne, igaz h utángyártott, amikor nem volt szikra erre gyanakodtam ezért próbáltam ki egy újjal. este visszarakom a gyárit és megnézem azzal.
A gyertyahézagot azt hogy állítom be?
Jeladós gyújtás van egyébként a motoron, és több gyertyával is próbáltam már.
Szerintem mindenképp próbáld meg a régi trafóval,nem kerül semmibe

Gyertyahézagot szemre tudod belőni ha nincs hézagmérőd.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Leszedtem a jó kis hengerfejet! Hát ez nem tudom minek készült persely benne, de se rövid, se hosszú menetes gyertyához nem az igaz.
A nagyobb pár menettel bentebb ér a rövid meg vagy fél centivel van mélyen.
Némi kérdésem azért lenne. Mint példéul ha kicsi váll érződik a henger falán. Ezt hogy szokták nézni még jó-e? És lentebb teszek képet amin látszik némi kis voltos kopás rajta. Ez sokat számít-e? Nem akarom fúratni ha nem muszály persze.
Henger falán vannak függüleges kis vonalak a kopástól de szinte alig látszanak. 25000 körül van benne... Vélemény?

A dugó teteje minőségi olajok után:

A gyönyörűséges persely. (az elleneség
) Egy rakás sz..!


Némi kérdésem azért lenne. Mint példéul ha kicsi váll érződik a henger falán. Ezt hogy szokták nézni még jó-e? És lentebb teszek képet amin látszik némi kis voltos kopás rajta. Ez sokat számít-e? Nem akarom fúratni ha nem muszály persze.


A dugó teteje minőségi olajok után:

A gyönyörűséges persely. (az elleneség


Re: Blokk
zsakfos írta:A durrogás trafó hibára utal.intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
Arról nem is beszélve hogy alattomos tud lenni némelyik trafó.
Gyertyát kivéve van szikra,benn viszont nincs nyomás alatt.
Trafót cserélnék a helyedben.
A trafó új benne, igaz h utángyártott, amikor nem volt szikra erre gyanakodtam ezért próbáltam ki egy újjal. este visszarakom a gyárit és megnézem azzal.
A gyertyahézagot azt hogy állítom be?
Jeladós gyújtás van egyébként a motoron, és több gyertyával is próbáltam már.
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Nekem is hasonló volt,csak én hiába állítottam a gyertyahézagot nem javúlt.Gyertya csere,és azóta jó.Amúgy 2 napot használtam azt a gyertyát.allllli írta:Most olvasom vissza h a csap is kitakarítva. Nekem is csinált hasonlót h csak pöffent egyet sokadik rúgásra meg néha durrant egy hatalmasat. De nekem nem mászott el a gyújtás, be volt állítva rendesen és mégis durrant néha. Nekem a gyertyahézag 0,6-ról 0,4 mm-re módosítása megoldotta ezeket a gondokat. Igaz ez csak tüneti kezelés de egy próbát megér.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Henger le, dugó le.
rongyot a sonka és a forgattyúsház közé gyűrsz, főtengelyt körbeforgatok, közben egy hosszú csavarhúzóval középen lenyúlva "kíséred" a rongyot, segítve hogy körbeérjen. Így az apró morzsalék is kitörülhető.[/quote]
Köszi, ezt megpróbálom....
rongyot a sonka és a forgattyúsház közé gyűrsz, főtengelyt körbeforgatok, közben egy hosszú csavarhúzóval középen lenyúlva "kíséred" a rongyot, segítve hogy körbeérjen. Így az apró morzsalék is kitörülhető.[/quote]
Köszi, ezt megpróbálom....
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A durrogás trafó hibára utal.intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
Arról nem is beszélve hogy alattomos tud lenni némelyik trafó.
Gyertyát kivéve van szikra,benn viszont nincs nyomás alatt.
Trafót cserélnék a helyedben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Most olvasom vissza h a csap is kitakarítva. Nekem is csinált hasonlót h csak pöffent egyet sokadik rúgásra meg néha durrant egy hatalmasat. De nekem nem mászott el a gyújtás, be volt állítva rendesen és mégis durrant néha. Nekem a gyertyahézag 0,6-ról 0,4 mm-re módosítása megoldotta ezeket a gondokat. Igaz ez csak tüneti kezelés de egy próbát megér.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Én arra gondoltam volna h az elektronikus gyújtásban romlott el/olvadt ki valami, mert egyszer még ment aztán meg nem. De így h beöntesz benzint és pöffen párat, szikra tuti h van. Csak az üzemanyag ellátással lehet valami. Azt írtad h kicserélted a karbit és ugyanez a helyzet. Nem lehet h az üzemanyag nem folyik utána a karburátorba? Tehát a csapnál el van dugulva vagy esetleg a szellőző a tanksapkában. De az is lehet h a repedt csonk miatt sok levegőt kap és kevés benzint és mikor beleöntesz benzint a hengerbe, akkor jön létre a megfelelő levegő-benzin arány és azért indul. És addig jár amíg ez a benzin el nem ég, utána már megint sok a levegő és kevés a benzin. De azt ne kérdezd h hogy repedt meg egy éjszaka alatt a szívócsonk.intelatom írta: Az a furcsa, hogy 3x is beálítottam a gyújtást, hogy a felső holtpont előtt 3mm-el gyújtson, aztán leellenőriztem és teljesen máshol volt nem ott ahol beállítottam, mostmár ez a gond elvileg nincs, de azért megnézem, viszont akkor miért indul be ha benzint öntök a hengerbe?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Henger le, dugó le.m-tom írta:Sziasztok,
Úgy tűnik, hogy a motorom kellemesen elfogyasztott egy dugattyúgyűrűt.![]()
Ez még talán a kisebb baj, leginkább amiatt aggódok, hogy esetleg jutott belőle a forgattyúsházba is és ez később okozna meglepit....![]()
Van valami megbízható módszer (blokkhúzás nélkül), amivel ki lehet onnan varázsolni a maradványokat, ha van? Sűrített levegő, blokkrázás, körbetáncolás, ráolvasás, tudomisénmi....???
Köszi,
rongyot a sonka és a forgattyúsház közé gyűrsz, főtengelyt körbeforgatok, közben egy hosszú csavarhúzóval középen lenyúlva "kíséred" a rongyot, segítve hogy körbeérjen. Így az apró morzsalék is kitörülhető.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Sziasztok,
Úgy tűnik, hogy a motorom kellemesen elfogyasztott egy dugattyúgyűrűt.
Ez még talán a kisebb baj, leginkább amiatt aggódok, hogy esetleg jutott belőle a forgattyúsházba is és ez később okozna meglepit....
Van valami megbízható módszer (blokkhúzás nélkül), amivel ki lehet onnan varázsolni a maradványokat, ha van? Sűrített levegő, blokkrázás, körbetáncolás, ráolvasás, tudomisénmi....???
Köszi,
Úgy tűnik, hogy a motorom kellemesen elfogyasztott egy dugattyúgyűrűt.

Ez még talán a kisebb baj, leginkább amiatt aggódok, hogy esetleg jutott belőle a forgattyúsházba is és ez később okozna meglepit....

Van valami megbízható módszer (blokkhúzás nélkül), amivel ki lehet onnan varázsolni a maradványokat, ha van? Sűrített levegő, blokkrázás, körbetáncolás, ráolvasás, tudomisénmi....???
Köszi,
Re: Blokk
Az a furcsa, hogy 3x is beálítottam a gyújtást, hogy a felső holtpont előtt 3mm-el gyújtson, aztán leellenőriztem és teljesen máshol volt nem ott ahol beállítottam, mostmár ez a gond elvileg nincs, de azért megnézem, viszont akkor miért indul be ha benzint öntök a hengerbe?Veszy2107 írta:intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
Nem lehet hogy elmászott a gyújtás valamitől? ...akkor szokott durrogni! Szerintem ellenőrizd le azt is, hogy jó e még..
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
Nem lehet hogy elmászott a gyújtás valamitől? ...akkor szokott durrogni! Szerintem ellenőrizd le azt is, hogy jó e még..
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...

Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
Re: Blokk
Köszönöm szépen a választ!
Akkor holnap veszek is eggyet, aztán megosztom a tapasztalataimat.
Két dolgot nem értek még, az új karburátoron csak egy állító csavar van, valamint ez a gond most már elvileg nincs, de miért lehet az, hogy beállítottam mindig a gyújtást aztán magától "elmászott"?
Akkor holnap veszek is eggyet, aztán megosztom a tapasztalataimat.
Két dolgot nem értek még, az új karburátoron csak egy állító csavar van, valamint ez a gond most már elvileg nincs, de miért lehet az, hogy beállítottam mindig a gyújtást aztán magától "elmászott"?
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Meg is válaszoltad. Ha el van repedve a szívócsonk, akkor nem bírja beszíkálni a benya-levegő elegyet.intelatom írta:Sziasztok!
A problémám a következő lenne:
Vettem egy 250ccms Mz ts motort, teljes elektronikát kicseréltem benne, jeladós gyújtást, és az összes alkatrészt aminek a gyújtáshoz köze van, szikra és töltés van.
Eggyik este beindítottam a motort, mentem vele rendesen gyorsult nem volt vele semmi baj.
Másnap reggel szintén beindult aztán megállt, azóta nem lehet indítani.
Szikra van, ma raktam bele egy vadi új karburátort, de ugyanúgy nem indul be.
Benzint megkapja, benzincsap kitisztítva, a gyújtást már 3x is beállítottam illetve ellenőriztem.
A sokadik rugásra puffan eggyet de nem indul.
Több gyertyával is próbáltam már, úszószint rendben, 130-as fúvóka van benne, ma kipróbáltam, hogy a hengerbe benzint öntök akkor beindul de rövid idő után meg is áll.
Mi lehet a probléma?
Észrevettem, hogy a szívócsonk az a fém ami a karbitól a hengerhez megy el van repedve elég hosszan, de annyira nem vészes vagy lehet hogy mégis ez lenne a baj?
Kompresszió van, meg előző nap gyorsult ment rendesen, eggyik napról a másikra csak nem megy tönkre a henger, vagy lehet hogy nem tud vákumot csinálni és furatni kellene?
Már nagyon elegem van az egészből több mint 200ezret költöttem rá mégsem jó, a segítséget előre is köszönöm!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Milyen az a gyújtás pontosan?
Szivató nincs eltömődve? Ha szivatóval rugdosod, és kiveszed a gyertyát akkor taknyos?
Szivató nincs eltömődve? Ha szivatóval rugdosod, és kiveszed a gyertyát akkor taknyos?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég