Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok szediati! Bambié megy 22 fogassal is , de ha jól tudom van benne enyhe tuning , mikor vettem az én gépemet 21 fogas volt rajta nem is tudtam használni ötbe , most 19 fogas van rajta és a fogyasztás is csökkent picit de gondolkodtam mi van ha hátra teszek 16os kereket mekkora fogaskerék lenne optimális ? üdv. juragy
A /1-nél 21-47 az arány és ott 16-os kerék van hátul.
A sebességváltó ugyanaz benne,szóval az áttételek is.

Viszont az Etz pár lóerővel több.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Mofakertől rendelt kmóra meghajtótengely "tok" ban nincs menet a rögzítő csavar számára.
Hajtottam bele menetfúróval, erre kivitte menetestől mindenestől..
Így a csavar sem szorul meg :(
Holnap próbálok venni 7-es csavart bele(hátha megszorul) vagy újabb ilyen hüvelyt...

Az után gyártott ilyen hogy nincs benne menet?
Vagy csak én vagyok ilyen szerencsés?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok szediati! Bambié megy 22 fogassal is , de ha jól tudom van benne enyhe tuning , mikor vettem az én gépemet 21 fogas volt rajta nem is tudtam használni ötbe , most 19 fogas van rajta és a fogyasztás is csökkent picit de gondolkodtam mi van ha hátra teszek 16os kereket mekkora fogaskerék lenne optimális ? üdv. juragy
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

hátrafelé? :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nekem megy 22-es kerékkel is :-"
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

mért még senkinek nem lett jó pl 20 assal?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor biztosan mi csináljuk rosszul.... #-o

Hidd el, 19-es optimális a hosszú túrákra. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

nem a 4000 a szétpörgetés hanem ha pl tartósan 100-110 körül utazol vele. akkor már azért pörög rendesen. meg ez nem kocsi meg nem negyütemű ahol szinte nulla a kopás a siklócsapágyak miatt. a sima golyós csapágyak meg hamar morogni kezdenek ha hajtva van.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

betenne a kaput ha a 4000 szetporgetesnek szamitana :-) a fogyasztasnak is az a kedvezo ha a nyomateksavban hasznalod ha jol emlekszem a nyomatekmax 4500 a teljesitmeny 5500 korul van, sok foggal kisebb lesz a gyorsulasod, lehet a vegsebesseged is csokken, 2 szemellyel turazni nem biztos, hogy a legjobb, maceras lehet az emelkedo, de csak ugy tudod meg ha kiprobalod, vegul is nem nagy muveszet csereberelni :-)
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

meg nem a végsebességet akarom növelni hanem hogy pl 100 al tudjak utazni anélkül hogy szétpörögne a motor
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

akkor hajra....
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

egy fog kb. 300-zal modosit (nekem ugy tunik 19-es helyett 18-assal) de nagyobbat en nem tennek bele, foleg 2 vel, azt mar egy szembeszel is visszafogja...
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. Szerintetek ha a gyári 19 es lánckereket 20 asra vagy 21 esre cserélem azzal mennyivel fog kevesebbet pörögni a motor pl 90-100 nál? jelenleg 4000 pörög 90 nél. nekem az lenne a célom, hogy adott sebességnél kevesebbet forogjon. Illetve elbírná ezt a módosítást a motor? amúgy 250 es etz ről van szó nem rég lett teljesen felújítva erő rengeteg van benne sokszor még úgy érzem a 6. fokozatot is elbirná. köszi
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szia. Ha a görgők már törnek, akkor ajánlatos lecserélni a láncot.
Lánckerék: Én nem szoktam cserélni minden esetben, ha nem annyira kopott, és szépen fut rajta a lánc, akkor okés.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Fórumozók!
A sz. láncon két egymás után következő szemen letört a görgő, és még egy távolabbi szemnél is találtam egyet. Az a kérdésem, hogy cserélnem kell-e a láncot? /15000 kilométert futott./
A lánc cseréje - ha szükséges- a lánckerekek cseréjét is szükségessé teszi mindenképpen?
A segítséget előre köszönöm. Üdvözlettel: takzol
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Holnap,ha lesz időm,akkor nekiugrok megint!
köszönöm a gyors válaszokat! :))
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Iványi Balázs írta:Egy távtartó van az pedig a féltengely végén,az bent van ha arra gondolsz.De sztem maga a bakelit ház és a lánc szorúlnak egymásra az összehúzáskor,de nem tudom miért... most tettem,rá egy új bakelit házat,tuti h eredeti,mert egyik ismerősömtől szereztem,neki pedig egy bontott full gyári etz-tről volt leszedve.
Üdv! 2 helyen szorulhat.
1. bakelitnél a lánckerék (meghúzod a jobb oldali anyát mikor kint van a kerék, mindjárt kiderül)
2. kerékcsapágyak (nem ez lenne az első eset hogy rövid a köztük lévő csődarab), ha a lánckerék meghúzott anyával könnyen jár, akkor ez a gond. Ki kell hézagolni/ pontos távtartót bele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Egy távtartó van az pedig a féltengely végén,az bent van ha arra gondolsz.De sztem maga a bakelit ház és a lánc szorúlnak egymásra az összehúzáskor,de nem tudom miért... most tettem,rá egy új bakelit házat,tuti h eredeti,mert egyik ismerősömtől szereztem,neki pedig egy bontott full gyári etz-tről volt leszedve.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hátsó kerékben a távtartó benn van a csapágyak között?

Vagy ha utángyártott bakelit/lánckerék van, akkor ott feszül össze. A lánckerék alu felöntése szélesebb mint a gyári. Le kell venni a bakelitot, láncvédőgumit, és nincs gond. Jobban is megy, nem is fogyaszt annyit... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne,h a hátsó kerék,felszereléskor,mindet pontosan megcsinálok,beállítom a kereket h egyenesben menjen,és a láncfeszességet is,és miután ezekkel megvagyok meghúzom a tengelyt is meg a féltengely végén található anya csavart is,és ha tőre húzom őket,akkor úgy szorúl a kerék,h kézzel nem tudom megforgatni.
Úgy gondolom h nem hagytam ki semmi alkatrészt. Egy kis segítség vagy tapasztalat elkellene.
köszönöm ;)
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

nyakas írta: Pontos , felszerelhető ! :)
Köszi:)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nyakas »

ETZmanus írta:Sziasztok!
Mi a véleményetek, a jelenleg 3-4e Ft körül, néhány helyen kapható "német" utángyártott bakelitről (ETZ250)? Jelenleg az olcsó magyar utángyártott van rajta (ezzel vettem), de nagyon nem áll jó a motoron (a szokásos nyűgök: zörög, beleér, stb...), így gondoltam, hátha ez jobb lehet.
Pontos , felszerelhető ! :)
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!
Mi a véleményetek, a jelenleg 3-4e Ft körül, néhány helyen kapható "német" utángyártott bakelitről (ETZ250)? Jelenleg az olcsó magyar utángyártott van rajta (ezzel vettem), de nagyon nem áll jó a motoron (a szokásos nyűgök: zörög, beleér, stb...), így gondoltam, hátha ez jobb lehet.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nyakas »

csabyka88 írta:Üdv!

Lánc kapcsán jutott eszembe a következő kérdés. Mennyire tekinthető "normálisnak", ha a motor a hajtás felőli oldalra egy kicsit csavarodik? Lehet, hogy furán tetem fel a kérdést, de szerintem értitek, mire gondolok.
Ha hátulról nézünk rá a vázra, párhuzamosnak/merőlegesnek kell mindennek lennie egy ETZ-n, vagy egy kis aszimmetria még belefér?
Nem ok, ha csavarodott!!
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

Lánc kapcsán jutott eszembe a következő kérdés. Mennyire tekinthető "normálisnak", ha a motor a hajtás felőli oldalra egy kicsit csavarodik? Lehet, hogy furán tetem fel a kérdést, de szerintem értitek, mire gondolok.
Ha hátulról nézünk rá a vázra, párhuzamosnak/merőlegesnek kell mindennek lennie egy ETZ-n, vagy egy kis aszimmetria még belefér?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

dkari írta:Milyen átalakítások miatt buktathatnak meg műszakin vagy eredetiség vizsgán?

A felállás az, hogy a motor egy teljesen igényesen átépített gép váz blokkszám egyezik szürke forgalmis tulajjal irt adásvételim van.
A motoron nem típus azonos a: tank, sárvédők, oldaldobozok, gyújtás, első lámpa(Eu szabványos halogént vettem azt mondták az ilyen E jelzésű izéket átengedik) Ülés, lábtartó, kormány, hátsó kerék,
Ergo a blokk ugyanaz a fővázhoz nincs nyúlva de a többi teljesen más. Úgy néz majd ki a gép mintha akkor tolták volna le a gyártósorról de kinézetre nem sok köze lesz egy TS 125 Deluxe-hoz :D
Válaszod előre is köszi.




Ezekre a kérdésekre tényleg nem lehet rendesen válaszolni.
Semmi másom nem múlik mint a vizsgabiztoson. Ha van rá lehetőséged vitesd el a motort műszakira olyanokkal akik sűrűn visznek járművet vizsgáztatni. Lehet több lesz a végösszeg de szinte biztos hogy átmegy a motor.[/quote]

És ha viszek pálinkát az nem megoldás?:S
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

Milyen átalakítások miatt buktathatnak meg műszakin vagy eredetiség vizsgán?

A felállás az, hogy a motor egy teljesen igényesen átépített gép váz blokkszám egyezik szürke forgalmis tulajjal irt adásvételim van.
A motoron nem típus azonos a: tank, sárvédők, oldaldobozok, gyújtás, első lámpa(Eu szabványos halogént vettem azt mondták az ilyen E jelzésű izéket átengedik) Ülés, lábtartó, kormány, hátsó kerék,
Ergo a blokk ugyanaz a fővázhoz nincs nyúlva de a többi teljesen más. Úgy néz majd ki a gép mintha akkor tolták volna le a gyártósorról de kinézetre nem sok köze lesz egy TS 125 Deluxe-hoz :D
Válaszod előre is köszi.[/quote]





Ezekre a kérdésekre tényleg nem lehet rendesen válaszolni.
Semmi másom nem múlik mint a vizsgabiztoson. Ha van rá lehetőséged vitesd el a motort műszakira olyanokkal akik sűrűn visznek járművet vizsgáztatni. Lehet több lesz a végösszeg de szinte biztos hogy átmegy a motor.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Cat írta:Nekem vizsgázott kpm nél Kecskeméten csepptankkal + háttámlával..
Mondjuk kb 5-8 éve ez is igaz...
Vizsgabiztoson milyen gatya van szerintem ez szabja meg.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cat »

Nekem vizsgázott kpm nél Kecskeméten csepptankkal + háttámlával..
Mondjuk kb 5-8 éve ez is igaz...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bomber93 írta:Kérdéseitekre szivesen válaszolok!


Milyen átalakítások miatt buktathatnak meg műszakin vagy eredetiség vizsgán?

A felállás az, hogy a motor egy teljesen igényesen átépített gép váz blokkszám egyezik szürke forgalmis tulajjal irt adásvételim van.
A motoron nem típus azonos a: tank, sárvédők, oldaldobozok, gyújtás, első lámpa(Eu szabványos halogént vettem azt mondták az ilyen E jelzésű izéket átengedik) Ülés, lábtartó, kormány, hátsó kerék,
Ergo a blokk ugyanaz a fővázhoz nincs nyúlva de a többi teljesen más. Úgy néz majd ki a gép mintha akkor tolták volna le a gyártósorról de kinézetre nem sok köze lesz egy TS 125 Deluxe-hoz :D
Válaszod előre is köszi.
Hát nem tudom-de nekem anno azért szóltak mert csepptank volt a /1-en
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!


Milyen átalakítások miatt buktathatnak meg műszakin vagy eredetiség vizsgán?

A felállás az, hogy a motor egy teljesen igényesen átépített gép váz blokkszám egyezik szürke forgalmis tulajjal irt adásvételim van.
A motoron nem típus azonos a: tank, sárvédők, oldaldobozok, gyújtás, első lámpa(Eu szabványos halogént vettem azt mondták az ilyen E jelzésű izéket átengedik) Ülés, lábtartó, kormány, hátsó kerék,
Ergo a blokk ugyanaz a fővázhoz nincs nyúlva de a többi teljesen más. Úgy néz majd ki a gép mintha akkor tolták volna le a gyártósorról de kinézetre nem sok köze lesz egy TS 125 Deluxe-hoz :D
Válaszod előre is köszi.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

és amúgy mi számít km órának? Az én bringaóra-gyári óratok összeépítésemet nem fogadták el, mivelhogy "a típusra nem hitelesített". Nade, amit a boltban kapsz (mondjuk univerzális programozható km óra) az se hitelesített, sőt, ha utángyártott kínai fos, vagy te építed be, akkor értelemszerűen az se.

És most? Bármibe a gyárin kívül bele tudnak kötni, főleg ha valaki ismeri a típust.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lóri írta:Lóri írta:
A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!
Hali
Ha az oldalkocsin van fék azt hogy mérik? Egyáltalán kötelező?

Üdv!

Vannak lehetőségek, ez mindig a vizsgabiztoson múlik.

Első: Fogja és csak a motoron mér lefékezettséget mindkét keréken.

(Tévesen fékhatásnak mondják de lefékezettséget mérünk. Méghozzá munkapontos méréssel így:
Kerék fékezése csúszásig. Majd 25-50-75% -os lefékezettségnél fékütést mérünk.)

Másik: Lassulásmérővel végeznek mérést. Ennek min. értéke: 5.8 m/s2
Köszi az infót
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Lóri írta:
A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!
Hali
Ha az oldalkocsin van fék azt hogy mérik? Egyáltalán kötelező?

Üdv!

Vannak lehetőségek, ez mindig a vizsgabiztoson múlik.

Első: Fogja és csak a motoron mér lefékezettséget mindkét keréken.

(Tévesen fékhatásnak mondják de lefékezettséget mérünk. Méghozzá munkapontos méréssel így:
Kerék fékezése csúszásig. Majd 25-50-75% -os lefékezettségnél fékütést mérünk.)

Másik: Lassulásmérővel végeznek mérést. Ennek min. értéke: 5.8 m/s2
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Lóri írta:
A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!
Hali
Ha az oldalkocsin van fék azt hogy mérik? Egyáltalán kötelező?

Üdv!

Vannak lehetőségek, ez mindig a vizsgabiztoson múlik.

Első: Fogja és csak a motoron mér lefékezettséget mindkét keréken.

(Tévesen fékhatásnak mondják de lefékezettséget mérünk. Méghozzá munkapontos méréssel így:
Kerék fékezése csúszásig. Majd 25-50-75% -os lefékezettségnél fékütést mérünk.)

Másik: Lassulásmérővel végeznek mérést. Ennek min. értéke: 5.8 m/s2
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nekem voltak vele kalandjaim. (Fordítva akarták feltenni a fékpadra, stb)

Végül az derült ki, hogy sehogy nem mérik, mert nem kötelező.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lóri írta:A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!
Hali
Ha az oldalkocsin van fék azt hogy mérik? Egyáltalán kötelező?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

dkari írta:

Én ezért szoktam elvitetni műszakira a motort. Pár ezressel többe kerül (meg van a megfelelő helye) de biztos a győzelem.
Detto ugyanezt teszem én is.Inkább fizetek többet,de biztosan van műszakim és nem kell agyonidegeskednem magam a hülye vizsgabiztosokon.Tisztelet a kivételnek.

Arról már nem is beszélve hogy lehet kevesebbe fáj így,mintha valami faszságon megbuktatják és akkor már duplán megy az időm,a pénzem és még az alkatrész és javitást nem is emlitettem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

Lóri írta:A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!
Sajnos a lényeget le is írtad. Mindegy mi van papíron ha a vizsgáztató úgy gondolja......

Én ezért szoktam elvitetni műszakira a motort. Pár ezressel többe kerül (meg van a megfelelő helye) de biztos a győzelem.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kupi »

Lóri írta:A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szívesen válaszolok!
Igen sajnos ez így van tudnák mesélni mik is vannak de ez nem itt.(pár éves Fiestárol leszedetni a gyári vonóhorgot a második műszaki után!Mert ez a típus nem húzhat..)AGYRÉM.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

A jogszabály nem azt írja, hogy gyári kell! Ugyanis, ha már nem kapsz hozzá, akkor mi a pálya? Egyértelmű, hogy a vizsgabiztos volt hülye. A lényeg: legyen benne km-óra, és működjön. Ha nem működik sem baj, csak legyen benne. Ugyanis azt "kis hiba"-nak fel lehet írni, hogy nem működik, és ezzel is tud sikeres vizsgát produkálni a motor. Aki ezeket a baromságokat neked mondta vagy hülye, vagy nem tud olvasni!

Vizsgaellenőrként tudom mit írok most le! Sok vizsgabiztos nem is tudja mi alapján mit csinál, csak beszél a levegőbe...

Kérdéseitekre szivesen válaszolok!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

u
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lóri 2012.12.28. 12:41-kor.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kupi »

Atilla írta:
Alfa írta: Gyári kell. Engem az Üllői úti kpm-nél ezért vágtak ki :) Másodjára már cask a jegyzőkönyvet vittem meg megmutattam az órát, és mehettem is.
Megszívattak rendesen.
A műszakit a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint csinálják.
Abban pedig van mindenféle előírás, de az, hogy gyári km óra kell, az tuti nincs!
Megkérdeztem és az a helyzet,hogy ha nem a gyári órák vannak(a típusba gyárilag beszerelt fajták közül való) akkor az átalakításnak minősül és így papír kell róla de ha nincs az bukta.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Alfa írta: Gyári kell. Engem az Üllői úti kpm-nél ezért vágtak ki :) Másodjára már cask a jegyzőkönyvet vittem meg megmutattam az órát, és mehettem is.
Megszívattak rendesen.
A műszakit a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint csinálják.
Abban pedig van mindenféle előírás, de az, hogy gyári km óra kell, az tuti nincs!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Atilla írta:Nem kell gyári óra a vizsgára, csak működő km- óra kell.
Az, hogy ez gyári vagy nem, az nem érdekel senkit.
Gyári kell. Engem az Üllői úti kpm-nél ezért vágtak ki :) Másodjára már cask a jegyzőkönyvet vittem meg megmutattam az órát, és mehettem is.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kupi »

zsakfos írta:Sőt!Én még abban sem vagyok biztos hogy működő kell.
Nekem még sosem nézték.Meg különben is hogy ellenőrzik?
Mennek egy kört? :D
Érdekes nekem amikor a műszakin vacakoltak a gépemmel akkor ezt is megemlítette a biztos"úr,hogy ugrál a km órám kicsit.És hogyan is?Ráteszik a fékpadra és akkor már látja is az óra működését...
Óda kell erre is figyelni mert ha kifogsz egy kukacos rosszkedvű vizsgabiztost akkor kész bukás..Mivel a hátsó kerék visszahajt a km órára.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sőt!Én még abban sem vagyok biztos hogy működő kell.
Nekem még sosem nézték.Meg különben is hogy ellenőrzik?
Mennek egy kört? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem kell gyári óra a vizsgára, csak működő km- óra kell.
Az, hogy ez gyári vagy nem, az nem érdekel senkit.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Működnie kell.

Az én taktikám, hogy meghagyom ezt a gyári ótvar szar megoldást a vizsgára, a hétköznapokban meg bringaórával járok. A rendőr úgyse tudja ellenőrizni működik-e az óra... max ha kocsival melletted jön vagy felül mőgéd és nézi :mrgreen: A vizsgaállomásig meg haza nos... 100 évet is kibír egy szett.

A meghajtó fogaskereket kihúzni és betenni is lehetséges (a perselyével együtt) a bakelitből a hátsó kerék anyájának meglazítása után.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég