Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
stifler
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.01.21. 13:43
MZ-d típusa: mz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stifler »

ha babetta gyujtás van az mz-n, akkor a gyujtáskapcsolót, hová kellene tennem, hogy működjön is???
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
Ebben az esetben :
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
:D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez a Bosch trafó adata(4,9) ott nincs előtét ellenállás. A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat. Bár nekem ezek nem mondanak semmit így fogalmam sincs jó vagy sem. A műszer a fene tudja jól mér-e a töltést azt tuti jól méri. Nem értek a lovakhoz... :twisted: :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:..... az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm
és
hell írta:ez megtörtént 4,9 mutatot.
Csak az érdekesség kedvéért:
Ha ezek az adatok helyesek, ilyen kis ellenállásokat pontatlanul mér a műszer, akkor statikus üzemben, 12 V akku. fesz. esetén a következő feszültségek adódnak:
- Előtétre eső feszültség: 1,8 V
- Trafóra eső feszültség: 10,2 V
- Összesen: 12,0 V
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Megerősítésnek mondtak egy ilyet is:

"Jó a 4T wartburg trafó is! Az előtét maradhat, bár az átcsapás védelem, így le is szedheted, nehogy zárlatot okozzon! Az is TCI gyújtáson van!
TCI-Transistor Controlled Ignition azaz tranzisztor vezérlésű gyújtás.
Igazából bármilyen TCI gyújtású autó trafó jó rá!"

Azt elfelejtettem írni ha valakit érdekel az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm/15W
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.

Gyula-bá tényleg nem értettelek!De a meggyőző észérvek előtt meghajlok!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz?
Igen jól gondolod a bekötés: gyújtás kapcsoló - előtét ell. - gy. trafó 15 pont - (gy. tr). - gy. trafó 1 pont - megszakító vagy elektronika. Lásd még a daranyi68-nak írt hsz-t. A képekről úgy néz ki, hogy az előtét mégsem a "púpban" hanem a trafó melletti felfogó füles alkatrészben van.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na ez így tökéletes! Ezt már szeretem rövid tömör és megmondja a frankót! Köszönöm! Ismét tanultam... (meg szerintem ez másoknak is hasznára fog válni)
Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz? Meg lehet ezeket mérni, hogy egyáltalán működnek-e?
A trafót néztem 1 és 15 lába között, de az kiderült nem jelent csak annyit hogy nincs elszakadva. Mérve fele annyit mutat ez mint a másik kettőnél amit néztem(12V bosch és régi wareszé), de akkor gondolom ez sem jelent semmit a trafó esetén. Annyi a lényeg, hogy működik és kész.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Én már nem tudom ki kivel van
Még egyszer mert lehet,hogy nem volt egyértelmű, az előtétes trafót nyugodtan használhatod de csak az előtéttel együtt függetlenül attól hogy megszakítós vagy elektronikus, 2T vagy 4T a motor.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:... Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!...
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.
Az általad belinkelt rajzon (nagyon jó) a trafó 1 pontját az elektronika végtranzisztora (vagy a klasszikus esetben a megszakító) kapcsolgatja a testre, a trafó szempontjából ez mindegy.
A trafó 15 pontja, mint helyesen megjegyezted, kétféleképpen kap pozitív de nem 12 V feszültséget:
1) járó motornál a gyújtás (12 V) - előtét ellenállás - 15 pont úton vagy
2) önindítózáskor az önindítótól (kevesebb mint 12 V) - indítási segély
Az 1) esetben a 12 V akku feszültségre sorosan kapcsolnak két ellenállást (az előtét és a trafó) minek következtében az akku által szolgáltatott 12 V egy része (a nagyobbik) a trafóra esik míg a másik (a kisebbik) az előtét ellenállásra. Ennek a két feszültség esésnek az összege 12 V. Más szóval ha az előtét ellenállás értéke nem 0 (rövidzár) akkor a trafóra jutó feszültség kisebb mint 12 v, a gyakorlatban 8-9 V, erre a feszültségre van tervezve a trafó. Vagyis az előtét nem a rajtafelejtett gyújtás áramától védi a trafót és a tranzisztort hanem az indító segély miatt szándékosan "alul tervezett" trafó által felvett túláramot akadályozza meg.
Ha ezt nem rakod be akkor csak idő kérdése és a túláram vagy a kapcsoló elemet (megszakító vag tranzisztort) vagy a trafót tönkre teszi, telyesen mindegy,hogy 2T vagy 4T a motor.
A jeladó (mindegy, hogy milyen) valóban nem megy tönkre mert a fentiekhez semmi köze.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.20. 19:22-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.

2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."

Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...[/quote]

8) Igen!Sőt még tanulni is lehet belőle!
Jó az csak használni kell mellé az elektronikát is meg a HALL jeladót is és akkor tökéletes!Akkora szikrát ad hogy a fénymásoló papírt félbehajtva átüti!!! :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Én már nem tudom ki kivel van. :) Vissza olvastam 1 éve volt itt erről szó valahogy ezt már el is felejtettem.
Irtak egy ilyet: (majd a szerzője tuti megismeri :D )

"Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.

Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.

2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."

Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Na igen de arról nem volt szó, hogy a trabi 1.1 van előtét ellenállás(de kiderült utólag van és kell is vagy a fene tudja már ki kivel van :) ). Bár ez a felirat sokmindent elárul az tény: zündspule für transistor-zündanlage tci-ignition coil. Miszerint valóban tranzisztoroshoz készült. Én elvesztettem a fonalat az tény... :)
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért :) ).
Nem egyszerű... :twisted:
A 1,3 Wartburg és az 1.1 trabi gyújtás között nem igazán van különbség!A trafóban meg vékkép nincs!Végül is akkor van baj előtét ellenállás nélkül ha a gyújtást rajta felejted!Azért nem látom értelmét az előtét ellenáramlásnak mert az ETZ-n nincs önindító!Ugyanis az önindító felől kapja a indítási segélyt!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na igen de arról nem volt szó, hogy a trabi 1.1 van előtét ellenállás(de kiderült utólag van és kell is vagy a fene tudja már ki kivel van :) ). Bár ez a felirat sokmindent elárul az tény: zündspule für transistor-zündanlage tci-ignition coil. Miszerint valóban tranzisztoroshoz készült. Én elvesztettem a fonalat az tény... :)
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért :) ).
Nem egyszerű... :twisted:
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
daranyi68 írta:De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Nagy tévedés igenis fel kell rakni ui. maga a trafó kb 8-9 V-ra van méretezve ami azt az eredményezi, hogy előtét nélkül olyan nagy áramot vesz fel, hogy hosszú távon vagy a megszakító vagy a trafó ég le.
Az ilyen trafókra általában rá is van írva, hogy "Csak ellenállással szerelhető"[/quote

Én csak az olvasottakra hagyatkoztam!Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!A meglehetősen alacsonyan terhelhető jeladótól érkező jeleket egy lényegesen jobban terhelhető kimenetre vezeti amely már közvetlenül a gyújtótrafót vezérli.
http://www.trabantklub.hu/twk/photo/gyujt4t.jpg
Ezen jól látszik hogy az elektronika a jeladó és a trafó közzé van rakva!Vagyis közvetlen nem tud visszadolgozni a jeladóra.Meg az is látszik hogy a 15-ös pontra van kötve a gyujtás+ vezetéke és közte az előtét ellenállással ami a trafót hivatott védeni a rajtafelejtett gyújtástól ami leégetné a trafót!
http://www.zsiguli.hu/files/cikk103_hal ... s_nagy.jpg
Ez a gyújtás megegyezik a 4T Trabantéval trafótól a gyertyákig!Itt nem előtétellenálással védik a trafót hanem gyujtásrelével
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Szuper nekem nem hiányzik hogy szétszedje a jeladós gyujtásomat így nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Amúgy pont ilyen :

http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419

Ezzel a trafóval nem teszed tönkre a jeladódat mert eleve jeladós gyújtásra van tervezve!Ezt HALL jeladó vezérli ami eleve elég érzékeny dolog!Egyébként két fajta trafó van,a 2T és ez!A 2t nincs előtét ellenállás!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha értem itt van pár kép:

http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04411 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04522 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04533 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04511 ... es.hu_.jpg

A kék az Bosch azon irja a 12V a fekete a waresz-é. A wareszén semmi nincs ami alapján tudni lehetne milyen, a zöld cimkén sincs. Ott nincs nagyon mit vizsgálni(csak annyi hogy melette lóg az ellenállás). A Bosch meg talán régi wareszhez volt(abból lett kiszedve és az megszakítós volt). Rafinált ez a vizsgálódás téma az tény... :twisted: :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:... nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Nem kell "kísérletezni" hanem megnézni! A fotón a gyújtókábel kivezetés fölött látható "púp" valószínűleg az előtét ellenállást tartalmazza, megvizsgálni a 15 kivezetés környékét ha ott azt találod, hogy +12 V vagy "Bat" akkor nyugodtan felteheted, hasonló felírat szokott lenni a fenék lemezben vagy itt a zöld mezőben. Ha viszont valahol +8-9 V feliratot találsz akkor felejtős a dolog mert nem tudod, hogy milyen értékű volt az előtét.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Szuper nekem nem hiányzik hogy szétszedje a jeladós gyujtásomat így nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Amúgy pont ilyen :

http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:akkor csak kiderül, hogy a trabi 1.1 és waresz 1.3 trafó nem éppen jó választás.
Az említett trafókat nem ismerem, lehet, hogy van belőlük ilyen is olyan is (a Daciaban tudom, hogy van) de az biztos, hogy az eredetileg előtétes trafó csak előtéttel szerelhető, sokáig szoptunk a haverral mikor a Trabiját átállította 12V-ra és ilyen előtétes (Dacia) trafókat tett bele, persze előtét nélkül, az eredmény 10-15 km után szétégett a megszakító.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Há há akkor csak kiderül, hogy a trabi 1.1 és waresz 1.3 trafó nem éppen jó választás. Arról volt szó ahhoz nincs semmi ellenállás szerűség(simán beteszem és megy). Na igen most jön az, hogy végül is nem tudni melyik a jó és melyik nem.... :twisted: :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Nagy tévedés igenis fel kell rakni ui. maga a trafó kb 8-9 V-ra van méretezve ami azt az eredményezi, hogy előtét nélkül olyan nagy áramot vesz fel, hogy hosszú távon vagy a megszakító vagy a trafó ég le.
Az ilyen trafókra általában rá is van írva, hogy "Csak ellenállással szerelhető"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Nem gondoltam volna, de egyik ismerős hozzámvágott egy gyári 1,3 wartburg trafó(használd egészséggel cimszóval). Ilyen könnyen még semmi nem ment. :D
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
Az egy előtétellenálás!A kerámia előtétellenállás, illetve az indítási segély van a 15-ös lábon. Előbbi az álló motornál rajta felejtett gyújtás okozta trafómelegedést, esetleg megégést hivatott kivédeni azzal, hogy a trafóra menő gyújtáspozitív útjába áll, utóbbi pedig ezt az ellenállást kerüli ki azáltal, hogy az önindító mágneskapcsolója az indító működtetése közben a segély vezetékére direkt akku pozítvot kapcsol, így vezetve azt közvetlenül a trafó +15 pontjára. Ezzel elkerülhető az indító működtetésekor amúgy is alacsonyra esett üzemi feszültség további csökkenése az előtétellenálláson.A 4T trabantokon és a wartburgokon így volt!De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem gondoltam volna, de egyik ismerős hozzámvágott egy gyári 1,3 wartburg trafó(használd egészséggel cimszóval). Ilyen könnyen még semmi nem ment. :D
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Akkor hogy van ez??
Valószínűleg úgy, hogy vagy elnéztél valamit (0,14mA nem lehet) vagy hibás a műszered de nem baj alább a "megszakító" (erősen túlméretezve, hogy bármit kibírjon).
Javaslat: egyoldalas NYÁK, SMD alkatrészek, kivezetés vagy 2,5 mm-es 3 pólusú táp csatlakozó vagy 3 db 6.4 mm-es 90 fokos csúszó saru.
A NYÁK külső sugara 42 mm, belső sugár 12 mm, csavarok osztóköre R=37 mm.
Az általam használt mágnesek (2 db) D3x3 mm neonidium, kb 140 fokra egymástól (az "első" bekapcsolja a trafó áramát a "második" megszakítja).
Kép
Ha egyéb kérdésed volna mert nem látszik jól a kapcsolás keress itt: reruamalugy@gmail.com
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Jenci-ZSV írta:Sziaszto!

Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Kép

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Miskolcon, szerintem nem vagyok a közelben, de meg tudom "szerkeszteni" :) ...megmértem: 20A állásban 0,05 A az áramerősség, viszont mA állásban (legyen az 200mA vagy 20 mA) 0,14 mA.
Akkor hogy van ez??
Jenci-ZSV
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Zsámbék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Jenci-ZSV »

Sziaszto!

Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:......
Merre laksz?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Igyekszem holnap megmérni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:... mérek szivesen
A "feladat" nyitott megszakítónál (bekapcsolt gyújtásnál) mérni kellene azt az áramot ami a megszakítón át folyik, vagyis a műszer (áram állásban) + kivezetése a megszakító kalapácsra, a - kivezetés a testre.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta: Ha megfelel és egy néhány mérést elvégzel szerkesztek neked egy Hall érzékelős "megszakító pótlót", kivitelezni viszont neked fog kelleni.
Teljesen megfelel és mérek szivesen :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
Én a helyedben a gyártónál érdeklődnék.
Véleményem szerint a Hall jeladóval jobban jársz, jobban terhelhető és nem koszolódik el, nem véletlen, hogy mára majdnem tejesen kiszorította az optikai jeladókat.
Ha megfelel és egy néhány mérést elvégzel szerkesztek neked egy Hall érzékelős "megszakító pótlót", kivitelezni viszont neked fog kelleni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.17. 23:38-kor.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tud esetleg valaki opto jeladós gyújtás nyák-tervet/rajzot küldeni, linkelni vagy bármi.
Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha nekem elektronikus gyujtásom van nem megszakítós. De mindegy is nem lényeges....
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta: Az áramfelvételt mutatja meg, meg hogy megközelítőleg milyen zárás szöget kel alkalmazni. ....
Nem egészen így van, ui. (ha az eredeti trafót használjuk akkor) a trafó árama kisebb lesz (a tranzisztor maradék feszültsége miatt) mint a tökéletes megszakító által biztosított (zárt állapotban elvileg 0 Ohm).
"ha gyújtás modult akarsz használni megközelítőleg olyan 120° lesz"- az eredeti kb. 140 fok.
Tehát a hoz, hogy, a kisebb áram mellett is, felépüljön a megfelelő mágneses mező a trafóban a zárásszöget elvileg növelni és nem csökkenteni kell.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

hell írta:Nyemi mondta trafóra nekem:
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit... :D
Itt vagyok :D
Sziasztok
Az áramfelvételt mutatja meg, meg hogy megközelítőleg milyen zárás szöget kel alkalmazni.
A tied egy megszakítós gyújtótranszformátor amihez ha gyújtás modult akarsz használni megközelítőleg olyan 120° lesz a gyakorlati érték.

Üdv nyemi
ui. elnézést a késői válaszért ,de mostanában kicsit elvagyok "havazva" #-o .
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:... ez megtörtént 4,9 mutatot. ... ez mit is jelent? ...
Biztosan csak annyit, hogy a trafó primer tekercse nem szakadt, attól még lehet rossz, nem tudom miről volt szó.
Röviden ennyiről. Fogalmam sincs mi akart lenni a dolog vége mert válasz nem jött!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:... ez megtörtént 4,9 mutatot. ... ez mit is jelent? ...
Biztosan csak annyit, hogy a trafó primer tekercse nem szakadt, attól még lehet rossz, nem tudom miről volt szó.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nyemi mondta trafóra nekem:
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit... :D
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

MP1 írta:Egy kis (hasznos) olvasnivalót találtam a német fórumon:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf

Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf

Üdv.P.


Bevallom nem sok szakértelmem van az elektromossághoz de, ez engem is lenyűgöz.Történetesen az hogy milyen frappáns módon építette át a mechanikus fessz.szabályzot elektronikusra,és ráadásul a régi házba. !!?? Jó kis álca??!!. Jó tudom nem ez a lényege, [-X ,,, de, szóltam hogy nem értek az elektromossághoz.??!! :( ..ennyire elmélyülten legalább is!!! :-k De dicséretre méltónak tartom!! és köszi!! :smt023
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Azt a D6-tal párhuzamos relét nem lehetett volna valamilyen félvezető elemmel kiváltani? :-k
Kép
Hmm, a D5 zenert nyitja-zárja rövidre ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:... utána olvastam picit ...
- Jó helyet találtál az olvasásra, ritka profi munka, főleg a megszakítós rész.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Egy kis (hasznos) olvasnivalót találtam a német fórumon:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf

Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf

Üdv.P.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Azt a betyár ... ! 14 kilót 1 hónap alatt! =D> :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

sunbim írta:Épülünk,épülünk. :wink: Figyelek én is, jó pap holtig tanul. Szóljatok ha hülyeséget mondok ... :lol:
Igazad van,és utána olvastam picit hogy minél kisebb hülyeségeket írjak!

http://micimac.uw.hu/

Azt nem mondom hogy mindent értek belőle,de igyekszem!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Épülünk,épülünk. :wink: Figyelek én is, jó pap holtig tanul. Szóljatok ha hülyeséget mondok ... :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Szerintem a tökéletes megfogalmazása a megszakító kontra elektronika témának már meg volt.
zsakfos írta:Petróleum lámpával is tök jól lehet világitani,mégis inkább a villanyt használjuk.
- egyet értek a fejlődés iránya nem a kőbalta felé tart.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

sunbim írta:Persze hogy nem! Megakadt a szemem rajta de nem akartam ,,kötözködőnek" tűnni. :lol: Szerintem tudja daranyi ha az elektromosságot félvezetőkkel irányítjuk akkor az elektronikus innentől. Biztosan megbotlott a nyelv. :mrgreen:
Oké,értettem!Én kanász vagyok és azon tudvalévőleg nincs sem áram,sem félvezető! 8-[ Mint lejjebb írtam ezentúl kordában tartom a nyelvem!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na tessék jól nézünk ki ("megbotlott" szép ) én bezzeg megkaptam az építő kritikát! :twisted: :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég