Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
ha babetta gyujtás van az mz-n, akkor a gyujtáskapcsolót, hová kellene tennem, hogy működjön is???
Re: Elektronika
Ebben az esetben :hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez a Bosch trafó adata(4,9) ott nincs előtét ellenállás. A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat. Bár nekem ezek nem mondanak semmit így fogalmam sincs jó vagy sem. A műszer a fene tudja jól mér-e a töltést azt tuti jól méri. Nem értek a lovakhoz...



Re: Elektronika
éshell írta:..... az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm
Csak az érdekesség kedvéért:hell írta:ez megtörtént 4,9 mutatot.
Ha ezek az adatok helyesek, ilyen kis ellenállásokat pontatlanul mér a műszer, akkor statikus üzemben, 12 V akku. fesz. esetén a következő feszültségek adódnak:
- Előtétre eső feszültség: 1,8 V
- Trafóra eső feszültség: 10,2 V
- Összesen: 12,0 V
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Megerősítésnek mondtak egy ilyet is:
"Jó a 4T wartburg trafó is! Az előtét maradhat, bár az átcsapás védelem, így le is szedheted, nehogy zárlatot okozzon! Az is TCI gyújtáson van!
TCI-Transistor Controlled Ignition azaz tranzisztor vezérlésű gyújtás.
Igazából bármilyen TCI gyújtású autó trafó jó rá!"
Azt elfelejtettem írni ha valakit érdekel az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm/15W
"Jó a 4T wartburg trafó is! Az előtét maradhat, bár az átcsapás védelem, így le is szedheted, nehogy zárlatot okozzon! Az is TCI gyújtáson van!
TCI-Transistor Controlled Ignition azaz tranzisztor vezérlésű gyújtás.
Igazából bármilyen TCI gyújtású autó trafó jó rá!"
Azt elfelejtettem írni ha valakit érdekel az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm/15W
Re: Elektronika
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.
Gyula-bá tényleg nem értettelek!De a meggyőző észérvek előtt meghajlok!
Gyula-bá tényleg nem értettelek!De a meggyőző észérvek előtt meghajlok!
Re: Elektronika
Igen jól gondolod a bekötés: gyújtás kapcsoló - előtét ell. - gy. trafó 15 pont - (gy. tr). - gy. trafó 1 pont - megszakító vagy elektronika. Lásd még a daranyi68-nak írt hsz-t. A képekről úgy néz ki, hogy az előtét mégsem a "púpban" hanem a trafó melletti felfogó füles alkatrészben van.hell írta:Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na ez így tökéletes! Ezt már szeretem rövid tömör és megmondja a frankót! Köszönöm! Ismét tanultam... (meg szerintem ez másoknak is hasznára fog válni)
Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz? Meg lehet ezeket mérni, hogy egyáltalán működnek-e?
A trafót néztem 1 és 15 lába között, de az kiderült nem jelent csak annyit hogy nincs elszakadva. Mérve fele annyit mutat ez mint a másik kettőnél amit néztem(12V bosch és régi wareszé), de akkor gondolom ez sem jelent semmit a trafó esetén. Annyi a lényeg, hogy működik és kész.
Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz? Meg lehet ezeket mérni, hogy egyáltalán működnek-e?
A trafót néztem 1 és 15 lába között, de az kiderült nem jelent csak annyit hogy nincs elszakadva. Mérve fele annyit mutat ez mint a másik kettőnél amit néztem(12V bosch és régi wareszé), de akkor gondolom ez sem jelent semmit a trafó esetén. Annyi a lényeg, hogy működik és kész.
Re: Elektronika
Még egyszer mert lehet,hogy nem volt egyértelmű, az előtétes trafót nyugodtan használhatod de csak az előtéttel együtt függetlenül attól hogy megszakítós vagy elektronikus, 2T vagy 4T a motor.hell írta:Én már nem tudom ki kivel van
Re: Elektronika
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.daranyi68 írta:... Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!...
Az általad belinkelt rajzon (nagyon jó) a trafó 1 pontját az elektronika végtranzisztora (vagy a klasszikus esetben a megszakító) kapcsolgatja a testre, a trafó szempontjából ez mindegy.
A trafó 15 pontja, mint helyesen megjegyezted, kétféleképpen kap pozitív de nem 12 V feszültséget:
1) járó motornál a gyújtás (12 V) - előtét ellenállás - 15 pont úton vagy
2) önindítózáskor az önindítótól (kevesebb mint 12 V) - indítási segély
Az 1) esetben a 12 V akku feszültségre sorosan kapcsolnak két ellenállást (az előtét és a trafó) minek következtében az akku által szolgáltatott 12 V egy része (a nagyobbik) a trafóra esik míg a másik (a kisebbik) az előtét ellenállásra. Ennek a két feszültség esésnek az összege 12 V. Más szóval ha az előtét ellenállás értéke nem 0 (rövidzár) akkor a trafóra jutó feszültség kisebb mint 12 v, a gyakorlatban 8-9 V, erre a feszültségre van tervezve a trafó. Vagyis az előtét nem a rajtafelejtett gyújtás áramától védi a trafót és a tranzisztort hanem az indító segély miatt szándékosan "alul tervezett" trafó által felvett túláramot akadályozza meg.
Ha ezt nem rakod be akkor csak idő kérdése és a túláram vagy a kapcsoló elemet (megszakító vag tranzisztort) vagy a trafót tönkre teszi, telyesen mindegy,hogy 2T vagy 4T a motor.
A jeladó (mindegy, hogy milyen) valóban nem megy tönkre mert a fentiekhez semmi köze.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.20. 19:22-kor.
Re: Elektronika
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...[/quote]
Igen!Sőt még tanulni is lehet belőle!
Jó az csak használni kell mellé az elektronikát is meg a HALL jeladót is és akkor tökéletes!Akkora szikrát ad hogy a fénymásoló papírt félbehajtva átüti!!!
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...[/quote]

Jó az csak használni kell mellé az elektronikát is meg a HALL jeladót is és akkor tökéletes!Akkora szikrát ad hogy a fénymásoló papírt félbehajtva átüti!!!

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Én már nem tudom ki kivel van.
Vissza olvastam 1 éve volt itt erről szó valahogy ezt már el is felejtettem.
Irtak egy ilyet: (majd a szerzője tuti megismeri
)
"Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...

Irtak egy ilyet: (majd a szerzője tuti megismeri

"Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...
Re: Elektronika
A 1,3 Wartburg és az 1.1 trabi gyújtás között nem igazán van különbség!A trafóban meg vékkép nincs!Végül is akkor van baj előtét ellenállás nélkül ha a gyújtást rajta felejted!Azért nem látom értelmét az előtét ellenáramlásnak mert az ETZ-n nincs önindító!Ugyanis az önindító felől kapja a indítási segélyt!hell írta:Na igen de arról nem volt szó, hogy a trabi 1.1 van előtét ellenállás(de kiderült utólag van és kell is vagy a fene tudja már ki kivel van). Bár ez a felirat sokmindent elárul az tény: zündspule für transistor-zündanlage tci-ignition coil. Miszerint valóban tranzisztoroshoz készült. Én elvesztettem a fonalat az tény...
![]()
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért).
Nem egyszerű...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na igen de arról nem volt szó, hogy a trabi 1.1 van előtét ellenállás(de kiderült utólag van és kell is vagy a fene tudja már ki kivel van
). Bár ez a felirat sokmindent elárul az tény: zündspule für transistor-zündanlage tci-ignition coil. Miszerint valóban tranzisztoroshoz készült. Én elvesztettem a fonalat az tény...
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért
).
Nem egyszerű...


Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért

Nem egyszerű...

Re: Elektronika
Nagy tévedés igenis fel kell rakni ui. maga a trafó kb 8-9 V-ra van méretezve ami azt az eredményezi, hogy előtét nélkül olyan nagy áramot vesz fel, hogy hosszú távon vagy a megszakító vagy a trafó ég le.Gyula-bá írta:daranyi68 írta:De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Az ilyen trafókra általában rá is van írva, hogy "Csak ellenállással szerelhető"[/quote
Én csak az olvasottakra hagyatkoztam!Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!A meglehetősen alacsonyan terhelhető jeladótól érkező jeleket egy lényegesen jobban terhelhető kimenetre vezeti amely már közvetlenül a gyújtótrafót vezérli.
http://www.trabantklub.hu/twk/photo/gyujt4t.jpg
Ezen jól látszik hogy az elektronika a jeladó és a trafó közzé van rakva!Vagyis közvetlen nem tud visszadolgozni a jeladóra.Meg az is látszik hogy a 15-ös pontra van kötve a gyujtás+ vezetéke és közte az előtét ellenállással ami a trafót hivatott védeni a rajtafelejtett gyújtástól ami leégetné a trafót!
http://www.zsiguli.hu/files/cikk103_hal ... s_nagy.jpg
Ez a gyújtás megegyezik a 4T Trabantéval trafótól a gyertyákig!Itt nem előtétellenálással védik a trafót hanem gyujtásrelével
Re: Elektronika
hell írta:Szuper nekem nem hiányzik hogy szétszedje a jeladós gyujtásomat így nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Amúgy pont ilyen :
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Ezzel a trafóval nem teszed tönkre a jeladódat mert eleve jeladós gyújtásra van tervezve!Ezt HALL jeladó vezérli ami eleve elég érzékeny dolog!Egyébként két fajta trafó van,a 2T és ez!A 2t nincs előtét ellenállás!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha értem itt van pár kép:
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04411 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04522 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04533 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04511 ... es.hu_.jpg
A kék az Bosch azon irja a 12V a fekete a waresz-é. A wareszén semmi nincs ami alapján tudni lehetne milyen, a zöld cimkén sincs. Ott nincs nagyon mit vizsgálni(csak annyi hogy melette lóg az ellenállás). A Bosch meg talán régi wareszhez volt(abból lett kiszedve és az megszakítós volt). Rafinált ez a vizsgálódás téma az tény...

http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04411 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04522 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04533 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04511 ... es.hu_.jpg
A kék az Bosch azon irja a 12V a fekete a waresz-é. A wareszén semmi nincs ami alapján tudni lehetne milyen, a zöld cimkén sincs. Ott nincs nagyon mit vizsgálni(csak annyi hogy melette lóg az ellenállás). A Bosch meg talán régi wareszhez volt(abból lett kiszedve és az megszakítós volt). Rafinált ez a vizsgálódás téma az tény...


Re: Elektronika
Nem kell "kísérletezni" hanem megnézni! A fotón a gyújtókábel kivezetés fölött látható "púp" valószínűleg az előtét ellenállást tartalmazza, megvizsgálni a 15 kivezetés környékét ha ott azt találod, hogy +12 V vagy "Bat" akkor nyugodtan felteheted, hasonló felírat szokott lenni a fenék lemezben vagy itt a zöld mezőben. Ha viszont valahol +8-9 V feliratot találsz akkor felejtős a dolog mert nem tudod, hogy milyen értékű volt az előtét.hell írta:... nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Szuper nekem nem hiányzik hogy szétszedje a jeladós gyujtásomat így nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Amúgy pont ilyen :
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Amúgy pont ilyen :
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Re: Elektronika
Az említett trafókat nem ismerem, lehet, hogy van belőlük ilyen is olyan is (a Daciaban tudom, hogy van) de az biztos, hogy az eredetileg előtétes trafó csak előtéttel szerelhető, sokáig szoptunk a haverral mikor a Trabiját átállította 12V-ra és ilyen előtétes (Dacia) trafókat tett bele, persze előtét nélkül, az eredmény 10-15 km után szétégett a megszakító.hell írta:akkor csak kiderül, hogy a trabi 1.1 és waresz 1.3 trafó nem éppen jó választás.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Há há akkor csak kiderül, hogy a trabi 1.1 és waresz 1.3 trafó nem éppen jó választás. Arról volt szó ahhoz nincs semmi ellenállás szerűség(simán beteszem és megy). Na igen most jön az, hogy végül is nem tudni melyik a jó és melyik nem....



Re: Elektronika
Nagy tévedés igenis fel kell rakni ui. maga a trafó kb 8-9 V-ra van méretezve ami azt az eredményezi, hogy előtét nélkül olyan nagy áramot vesz fel, hogy hosszú távon vagy a megszakító vagy a trafó ég le.daranyi68 írta:De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Az ilyen trafókra általában rá is van írva, hogy "Csak ellenállással szerelhető"
Re: Elektronika
Az egy előtétellenálás!A kerámia előtétellenállás, illetve az indítási segély van a 15-ös lábon. Előbbi az álló motornál rajta felejtett gyújtás okozta trafómelegedést, esetleg megégést hivatott kivédeni azzal, hogy a trafóra menő gyújtáspozitív útjába áll, utóbbi pedig ezt az ellenállást kerüli ki azáltal, hogy az önindító mágneskapcsolója az indító működtetése közben a segély vezetékére direkt akku pozítvot kapcsol, így vezetve azt közvetlenül a trafó +15 pontjára. Ezzel elkerülhető az indító működtetésekor amúgy is alacsonyra esett üzemi feszültség további csökkenése az előtétellenálláson.A 4T trabantokon és a wartburgokon így volt!De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!hell írta:Nem gondoltam volna, de egyik ismerős hozzámvágott egy gyári 1,3 wartburg trafó(használd egészséggel cimszóval). Ilyen könnyen még semmi nem ment.![]()
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem gondoltam volna, de egyik ismerős hozzámvágott egy gyári 1,3 wartburg trafó(használd egészséggel cimszóval). Ilyen könnyen még semmi nem ment.
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?

Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
Re: Elektronika
Valószínűleg úgy, hogy vagy elnéztél valamit (0,14mA nem lehet) vagy hibás a műszered de nem baj alább a "megszakító" (erősen túlméretezve, hogy bármit kibírjon).allllli írta:Akkor hogy van ez??
Javaslat: egyoldalas NYÁK, SMD alkatrészek, kivezetés vagy 2,5 mm-es 3 pólusú táp csatlakozó vagy 3 db 6.4 mm-es 90 fokos csúszó saru.
A NYÁK külső sugara 42 mm, belső sugár 12 mm, csavarok osztóköre R=37 mm.
Az általam használt mágnesek (2 db) D3x3 mm neonidium, kb 140 fokra egymástól (az "első" bekapcsolja a trafó áramát a "második" megszakítja).

Ha egyéb kérdésed volna mert nem látszik jól a kapcsolás keress itt: reruamalugy@gmail.com
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jenci-ZSV írta:Sziaszto!
Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.


Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Miskolcon, szerintem nem vagyok a közelben, de meg tudom "szerkeszteni"
...megmértem: 20A állásban 0,05 A az áramerősség, viszont mA állásban (legyen az 200mA vagy 20 mA) 0,14 mA.
Akkor hogy van ez??

Akkor hogy van ez??
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Zsámbék
Re: Elektronika
Sziaszto!
Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
Re: Elektronika
Merre laksz?allllli írta:......
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Igyekszem holnap megmérni.
Re: Elektronika
A "feladat" nyitott megszakítónál (bekapcsolt gyújtásnál) mérni kellene azt az áramot ami a megszakítón át folyik, vagyis a műszer (áram állásban) + kivezetése a megszakító kalapácsra, a - kivezetés a testre.allllli írta:... mérek szivesen
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Teljesen megfelel és mérek szivesenGyula-bá írta:allllli írta: Ha megfelel és egy néhány mérést elvégzel szerkesztek neked egy Hall érzékelős "megszakító pótlót", kivitelezni viszont neked fog kelleni.

Re: Elektronika
Én a helyedben a gyártónál érdeklődnék.allllli írta:Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
Véleményem szerint a Hall jeladóval jobban jársz, jobban terhelhető és nem koszolódik el, nem véletlen, hogy mára majdnem tejesen kiszorította az optikai jeladókat.
Ha megfelel és egy néhány mérést elvégzel szerkesztek neked egy Hall érzékelős "megszakító pótlót", kivitelezni viszont neked fog kelleni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.17. 23:38-kor.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Tud esetleg valaki opto jeladós gyújtás nyák-tervet/rajzot küldeni, linkelni vagy bármi.
Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha nekem elektronikus gyujtásom van nem megszakítós. De mindegy is nem lényeges....
Re: Elektronika
Nem egészen így van, ui. (ha az eredeti trafót használjuk akkor) a trafó árama kisebb lesz (a tranzisztor maradék feszültsége miatt) mint a tökéletes megszakító által biztosított (zárt állapotban elvileg 0 Ohm).nyemi írta: Az áramfelvételt mutatja meg, meg hogy megközelítőleg milyen zárás szöget kel alkalmazni. ....
"ha gyújtás modult akarsz használni megközelítőleg olyan 120° lesz"- az eredeti kb. 140 fok.
Tehát a hoz, hogy, a kisebb áram mellett is, felépüljön a megfelelő mágneses mező a trafóban a zárásszöget elvileg növelni és nem csökkenteni kell.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Itt vagyokhell írta:Nyemi mondta trafóra nekem:
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit...

Sziasztok
Az áramfelvételt mutatja meg, meg hogy megközelítőleg milyen zárás szöget kel alkalmazni.
A tied egy megszakítós gyújtótranszformátor amihez ha gyújtás modult akarsz használni megközelítőleg olyan 120° lesz a gyakorlati érték.
Üdv nyemi
ui. elnézést a késői válaszért ,de mostanában kicsit elvagyok "havazva"

Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Röviden ennyiről. Fogalmam sincs mi akart lenni a dolog vége mert válasz nem jött!Gyula-bá írta:Biztosan csak annyit, hogy a trafó primer tekercse nem szakadt, attól még lehet rossz, nem tudom miről volt szó.hell írta:... ez megtörtént 4,9 mutatot. ... ez mit is jelent? ...
Re: Elektronika
Biztosan csak annyit, hogy a trafó primer tekercse nem szakadt, attól még lehet rossz, nem tudom miről volt szó.hell írta:... ez megtörtént 4,9 mutatot. ... ez mit is jelent? ...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nyemi mondta trafóra nekem:
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit...
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit...

- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
MP1 írta:Egy kis (hasznos) olvasnivalót találtam a német fórumon:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf
Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf
Üdv.P.
Bevallom nem sok szakértelmem van az elektromossághoz de, ez engem is lenyűgöz.Történetesen az hogy milyen frappáns módon építette át a mechanikus fessz.szabályzot elektronikusra,és ráadásul a régi házba. !!?? Jó kis álca??!!. Jó tudom nem ez a lényege,




,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Azt a D6-tal párhuzamos relét nem lehetett volna valamilyen félvezető elemmel kiváltani?

Hmm, a D5 zenert nyitja-zárja rövidre ...


Hmm, a D5 zenert nyitja-zárja rövidre ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
- Jó helyet találtál az olvasásra, ritka profi munka, főleg a megszakítós rész.daranyi68 írta:... utána olvastam picit ...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Egy kis (hasznos) olvasnivalót találtam a német fórumon:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf
Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf
Üdv.P.
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf
Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf
Üdv.P.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Azt a betyár ... ! 14 kilót 1 hónap alatt!



,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Igazad van,és utána olvastam picit hogy minél kisebb hülyeségeket írjak!sunbim írta:Épülünk,épülünk.Figyelek én is, jó pap holtig tanul. Szóljatok ha hülyeséget mondok ...
http://micimac.uw.hu/
Azt nem mondom hogy mindent értek belőle,de igyekszem!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Épülünk,épülünk.
Figyelek én is, jó pap holtig tanul. Szóljatok ha hülyeséget mondok ... 


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Szerintem a tökéletes megfogalmazása a megszakító kontra elektronika témának már meg volt.
- egyet értek a fejlődés iránya nem a kőbalta felé tart.zsakfos írta:Petróleum lámpával is tök jól lehet világitani,mégis inkább a villanyt használjuk.
Re: Elektronika
Oké,értettem!Én kanász vagyok és azon tudvalévőleg nincs sem áram,sem félvezető!sunbim írta:Persze hogy nem! Megakadt a szemem rajta de nem akartam ,,kötözködőnek" tűnni.Szerintem tudja daranyi ha az elektromosságot félvezetőkkel irányítjuk akkor az elektronikus innentől. Biztosan megbotlott a nyelv.

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na tessék jól nézünk ki ("megbotlott" szép ) én bezzeg megkaptam az építő kritikát!



Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 5 vendég