Fékek
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Vissza is szívom mert vannak azért jó alkatrészek ott is illetve csak azt tudják adni amit õk is kapnak.
Ennyire rosszak a mostani utángyártott alkatrészek sajna.
A Hubernél nincs kedvezményünk ne oda menjetek hanem a kelomotor-hoz nem tudom elégszer mondani!!
A Keló olcsó és a Clubtagokra nem fog rásózni gagyi dolgokat !! Korrektek !!
Cím a támogatóknál !!
Ennyire rosszak a mostani utángyártott alkatrészek sajna.
A Hubernél nincs kedvezményünk ne oda menjetek hanem a kelomotor-hoz nem tudom elégszer mondani!!
A Keló olcsó és a Clubtagokra nem fog rásózni gagyi dolgokat !! Korrektek !!
Cím a támogatóknál !!
Powered by Bambi -- ETZ 300
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hy,
valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.
valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
A bowden megnyulasa nem okozhat gyenge fekhatast. Amikor kivetted a fekpofakat kitakaritottad a dobot? Esetleg kicsit meg lehet csiszolopapirral simogatni a fekpofakon levo ferrodolt. Amit erdemes megnezni, hogy kivett kereknel tedd be a feket a a helyere es kezzel huzd a feket a libafogas karnal. Igy erzed, hogy mennyi elmozdulas utan eri el a fekpofa a fekdobot. Ha eleg nagy az elmozdulas akkor bizony uj fekpofakat kell bele tenni, mert azt jelenti, hogy eleve elfordult allapotban van a fekkulcs benne. A libafogas allitoval egy kicsit jatszhatsz egyebkelt. Amugy a "menetes csavar mar teljesen ki van tekerve" reszt nem egeszen ertem. Ha fesziteni akarod akkor rafele tekered. Szoval megoldas lehet, hogy a libafogas kart egyel hatrebb allitod es akkor ujra tudsz a bowdenen fesziteni, de ekkor mar eleve elfordult allapotu lesz majd a fekkulcs. Es probalj a muszaki eloirashoz kozeliteni a fekkulcs es bowden/fekrud altal bezart szog nem lehet nagyobb 90 foknal.revlimit írta:Sziasztok!
Van egy 150es TSem és a hátsó fék elég gyenge rajta. A pedált teljesen lekell nyomni és csak akkor kezd el fogni, nem pedig már rögtön a lenyomás után. A fékdobnál a menetes csavar már teljesen ki van tekerve, azzal már nem tudok rajta állítani. Kb. 50 km-el ezelõtt volt kivéve a kerék és a fékpofák nem tûntek leharcoltnak. Talán a bowden van megnyúlva?? Help plíz
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Van egy 150es TSem és a hátsó fék elég gyenge rajta. A pedált teljesen lekell nyomni és csak akkor kezd el fogni, nem pedig már rögtön a lenyomás után. A fékdobnál a menetes csavar már teljesen ki van tekerve, azzal már nem tudok rajta állítani. Kb. 50 km-el ezelõtt volt kivéve a kerék és a fékpofák nem tûntek leharcoltnak. Talán a bowden van megnyúlva?? Help plíz
Van egy 150es TSem és a hátsó fék elég gyenge rajta. A pedált teljesen lekell nyomni és csak akkor kezd el fogni, nem pedig már rögtön a lenyomás után. A fékdobnál a menetes csavar már teljesen ki van tekerve, azzal már nem tudok rajta állítani. Kb. 50 km-el ezelõtt volt kivéve a kerék és a fékpofák nem tûntek leharcoltnak. Talán a bowden van megnyúlva?? Help plíz

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Matthej01!
Nekem a kar által nyomott dugattyú körül szívta be a levegõt és ott engedte az olajat. Megoldása: O gyûrût teszel a szimering alá, de ha visszább olvasol a topikban (2 oldal), akkor le van írva ennek a pontos története.
Nekem a kar által nyomott dugattyú körül szívta be a levegõt és ott engedte az olajat. Megoldása: O gyûrût teszel a szimering alá, de ha visszább olvasol a topikban (2 oldal), akkor le van írva ennek a pontos története.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
A lyukas tárcsát nem azért használják, hogy a fékpor oda üljön bele hanem azért mert a hosszan használt féktárcsa felmelegszik és olyan hõmérséklet jelentkezik a tárcsa és a betét között amitõl gáz illetve gõz buborékok képzõdnek és a fékhatás drasztikusan képes lecsökkeni úgy mûködik mint a légpárnás jármû. Ilyen esetek lehetnek pl.: Hosszú lejtmeneti fékezés nagy sebességrõl való gyors megállás. Ezért szokták lyukasra csinálni a tárcsákat azért,hogy elférjenek a gázok gõzök a fékpor mellett
. Én nem igazán tapasztaltam még ilyen fékhatás csökkenést a mocimnál. De amondó vagyok, hogy nem igazán érdemes kifúrkálni mert nem tudni milyen feszültségeket ébresztünk egy ilyen tárcsában és nem tudni hányszorosan vannak túlméretezve és mert a gyáriakat ezután a mûvelet után feszültség mentesítõ hõkezelésnek vetik alá. Ha minden képpen ki szeretné valaki fúrni akkor a furatokat süllyessze és utána próbálja meg fesz mentesítetni.
Ha valaki viszont tudna segíteni a problémámba: A fõfékmunkahenger amit kaptam kicseréltem benne a szimeringet és a gumi karmntyút de valahol máshol a fõfékmunkahengernél ereszti az olajat de törvénytelen módon és ott levegõt is szí be. Esetleg ez hol lehet kikopva mert a szimeringnél valahol eresz és nem látom.

Ha valaki viszont tudna segíteni a problémámba: A fõfékmunkahenger amit kaptam kicseréltem benne a szimeringet és a gumi karmntyút de valahol máshol a fõfékmunkahengernél ereszti az olajat de törvénytelen módon és ott levegõt is szí be. Esetleg ez hol lehet kikopva mert a szimeringnél valahol eresz és nem látom.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
elsõ
Sziasztok!
Lenne egy nagy problémám!!!....Múltkor haver elnyalt a 250es Etz-mel,de szerencsére a motor rá esett,így nem lett sok baja
De,és most jön a lényeg,mivel Magura kormány van a mocin,így a fékolaj tartály pont az esés tompítója lett,persze mondanom sem kell széttört a mûanyag.......jólvan,semmi gáz nem volt eddig,mert vettem egyet(2rugó) és visszaraktam annak rendje és módja szerint(azután többször ellenõriztem,légtelenítettem)!Azonban a fékkel vmi gáz lett,mert nincs benne elég nagy kompresszió....ergó nem fog rendesen,csak kb félig,mint ahogy kéne......megsérülhetett vmi....biztos!Van vkinek vmi ötlete,hogy mi lehet a baj és hogy mit tudnék kezdeni vele?Nagyon sûrgõs lenne,mert éppen mûszaki elött állok,és egyszerûen nem bírom ki,hogy ha jó az idõ rá ne üljek!
Ha vkinek van vmi ötlete,az írjon!Elõre is köszi!
Üdv:Máté
Lenne egy nagy problémám!!!....Múltkor haver elnyalt a 250es Etz-mel,de szerencsére a motor rá esett,így nem lett sok baja


Ha vkinek van vmi ötlete,az írjon!Elõre is köszi!
Üdv:Máté

Mert azért az Mz a király....!:)
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Hi
Valaki le tudná mérni a hátsó fékdobon a kitámasztó pálca menetének a mélységét?
7végén megszakadt a menet abban a szarban, egy átmenõ csavart+anyát akarok oda tenni, de most nem tudom megnézni, hogy milyen hosszú csavar kell.... Mekkora is az? 10-es?
Valaki le tudná mérni a hátsó fékdobon a kitámasztó pálca menetének a mélységét?
7végén megszakadt a menet abban a szarban, egy átmenõ csavart+anyát akarok oda tenni, de most nem tudom megnézni, hogy milyen hosszú csavar kell.... Mekkora is az? 10-es?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
legalább kobalt keménységû fúróval fúrd a használt tárcsát 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!
Közben az is eszembe jutott, hogy keresek valami hasonló méretû tárcsát és arról átveszem a lukak kiosztását meg méretét így talán nem lesz belõle túl nagy baklövés. A porbléma abból eredhet, hogy lecsökken a súrlódó felületek nagysága és nem fog majd a fék.... Tartok tõle, hogy elszúrom a jó fékemet.
Még várom a javaslatokat! (De inkább menjetek motorozni és ne a gépat nyomjátok ilyen jó idõben!!!
)
Közben az is eszembe jutott, hogy keresek valami hasonló méretû tárcsát és arról átveszem a lukak kiosztását meg méretét így talán nem lesz belõle túl nagy baklövés. A porbléma abból eredhet, hogy lecsökken a súrlódó felületek nagysága és nem fog majd a fék.... Tartok tõle, hogy elszúrom a jó fékemet.
Még várom a javaslatokat! (De inkább menjetek motorozni és ne a gépat nyomjátok ilyen jó idõben!!!

- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
tudtommal a lyukas tárcsának az a lényege, hogy a pofa kopásából eredõ por ne nyalódjon fel a tárcsára hanem menjen bele a lyukakba, ezáltal növelve valamivel a fékhatást
most hogy ez így van-e vagy nem, nemtudom igazából, minden komolyabb féknél lyukas tárcsát látni, úgyhogy nyilván jó valamire
most hogy ez így van-e vagy nem, nemtudom igazából, minden komolyabb féknél lyukas tárcsát látni, úgyhogy nyilván jó valamire

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
tárcsa lyuggatás
Üdvözletem mindenkinek!
Tanácsot szeretnék kérni olyasvalakitõl aki már csinált hasonlót, mivel kaptam egy tárcsazárat ami önmagában szuper csak nem lehet felrakni az ETZ tömör tárcsájára. Így gondoltam ki kéne fúrkálni úgy mint a modernebb motorokon és akkor le is tudnám zárni a mocit. Kérdés, hogy ettõl változik-e majd a fékhatás, gyorsabban kopnak-e a betétek, netán nehezebben melegszik túl a fék? Szóval, ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait azért nagyon hálás volnék, mert nem szeretném tönkrevágni a fékemet. Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Szép estét!
Tanácsot szeretnék kérni olyasvalakitõl aki már csinált hasonlót, mivel kaptam egy tárcsazárat ami önmagában szuper csak nem lehet felrakni az ETZ tömör tárcsájára. Így gondoltam ki kéne fúrkálni úgy mint a modernebb motorokon és akkor le is tudnám zárni a mocit. Kérdés, hogy ettõl változik-e majd a fékhatás, gyorsabban kopnak-e a betétek, netán nehezebben melegszik túl a fék? Szóval, ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait azért nagyon hálás volnék, mert nem szeretném tönkrevágni a fékemet. Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Szép estét!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Szerezz japánt! Vagy olaszt! Még a koreai is jobb... Sajna ez van...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Raven
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2008.02.25. 12:15
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Valaki!!!
Ki tudja, hol lehet lehetõleg új, gyári féktartályt kapni?
Azt a nyomorult kupakot nem lehet meghúzni, mert örökhajtós. Vettem új kupakot, új tartályt -> az is szar. Kifogytam az ötletekbõl mihez kezdjek vele. Vagy legalább valami infó jó lenne, mit lehet ezzel kezdeni, azon túlmenõen hogy mondjuk felgyújtom mingyán!!!
Ki tudja, hol lehet lehetõleg új, gyári féktartályt kapni?
Azt a nyomorult kupakot nem lehet meghúzni, mert örökhajtós. Vettem új kupakot, új tartályt -> az is szar. Kifogytam az ötletekbõl mihez kezdjek vele. Vagy legalább valami infó jó lenne, mit lehet ezzel kezdeni, azon túlmenõen hogy mondjuk felgyújtom mingyán!!!

A Szivornya
nem is tudom mitévõ legyek...
az 1ik oldalon 1200 ft a pár,annál meg mégiscsak jobb minõséget érdemel a vas.(határozott vagyok,vagy mégsem?
)
valaki nem tud egy friss árat mondani az EBC-re?
úgy tûnhet,hogy túlbonyolítom,de ilyen idõben az embernek nincs jobb dolga...
azért kösz a segítséget Gyurma!
az 1ik oldalon 1200 ft a pár,annál meg mégiscsak jobb minõséget érdemel a vas.(határozott vagyok,vagy mégsem?

valaki nem tud egy friss árat mondani az EBC-re?
úgy tûnhet,hogy túlbonyolítom,de ilyen idõben az embernek nincs jobb dolga...
azért kösz a segítséget Gyurma!

"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Hívd a Mofakert telefonon is mert lehet hogy nem minden van kint a neten!
http://mzclubhungary.com/Tamogatok.html elõször ezeket a boltokat kérdezd meg !! Ha van - lesz tagságid akkor kedvezmény is!
Ha ezekben nem találsz ami kizárt akkor még itt érdemes megkérdezni:
http://www.hubermotor.hu/
Üdv Gyurm@
http://mzclubhungary.com/Tamogatok.html elõször ezeket a boltokat kérdezd meg !! Ha van - lesz tagságid akkor kedvezmény is!
Ha ezekben nem találsz ami kizárt akkor még itt érdemes megkérdezni:
http://www.hubermotor.hu/
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Átmásoltam a Csevegõbe a nem témába vágó hozzászólásokat, mielõtt a moderátor felébred 

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Én úgy tudom nem, sõt, az elsõ szériás ETZ-k (81-84) is dobfékkle jöttek ki.
Tehát, 84-tõl van tárcsafék, de a TS-eket akkor már nem gyártották...
Tehát, 84-tõl van tárcsafék, de a TS-eket akkor már nem gyártották...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
A Motorrad vajon miiiiiiiiiiiiiiii? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég