hát eddig nem sok siker. elgörbült a kulcs amivel megpróbáltuk leszedni... ha beviszem egy szerelőhöz ott foglalkoznak csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??ruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
Blokk
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: PIlisvörösvár
Re: Blokk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Üdv
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..[/quote]
(Sima menetes)erre rosszul emlékeztem hála istennek nem kell sűrűn leszedni
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..[/quote]
(Sima menetes)erre rosszul emlékeztem hála istennek nem kell sűrűn leszedni

- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
ruffirant írta:azt még nem. próbáltam leszedni de rá van annyira gyógyulva hogy nem jön le. próbáltam már melegíteni de azzal se értem sokat.de akkor próbálkozok tovább.Az sima egyszerű mentes vagy fordított? köszönöm a gyors választpempelli írta: Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
Üdv
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Sűrű menet balos azt hiszem,rakd be 5.-be a paripát,csillag villás kulcsot rá és kalapáccsal a villás kulcsra hirtelen amekkorát tudsz,az sem baj ha valaki a hátsó féken tapos közben.ruffirant írta:azt még nem. próbáltam leszedni de rá van annyira gyógyulva hogy nem jön le. próbáltam már melegíteni de azzal se értem sokat.de akkor próbálkozok tovább.Az sima egyszerű mentes vagy fordított? köszönöm a gyors választpempelli írta: Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: PIlisvörösvár
Re: Blokk
azt még nem. próbáltam leszedni de rá van annyira gyógyulva hogy nem jön le. próbáltam már melegíteni de azzal se értem sokat.de akkor próbálkozok tovább.Az sima egyszerű mentes vagy fordított? köszönöm a gyors választpempelli írta: Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.ruffirant írta:Szép napot!
Belekezdtem a blokk téli felújításába (mz ts250/1). De már a szétszedésnél el is akadtam.leszedtem már a váltó kart, berugó kart, kuplungot kiakasztottam sztem az összes csavar is kinn van ami tartja a fedélt.Tudnátok segíteni hogy mit nem csináltam még amiért nem jön le ?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: PIlisvörösvár
Re: Blokk
Szép napot!
Belekezdtem a blokk téli felújításába (mz ts250/1). De már a szétszedésnél el is akadtam.leszedtem már a váltó kart, berugó kart, kuplungot kiakasztottam sztem az összes csavar is kinn van ami tartja a fedélt.Tudnátok segíteni hogy mit nem csináltam még amiért nem jön le ?
Belekezdtem a blokk téli felújításába (mz ts250/1). De már a szétszedésnél el is akadtam.leszedtem már a váltó kart, berugó kart, kuplungot kiakasztottam sztem az összes csavar is kinn van ami tartja a fedélt.Tudnátok segíteni hogy mit nem csináltam még amiért nem jön le ?
Re: Blokk
Neked pont 125-öst kell venni,hogy papíron megfeleljen,és arra lehet majd nagyobb hengert tenni,ha kicsit többett akarsz!kefe92 írta:Sziasztok!
Van egy hatalmas dilemmám és szeretnélek titeket is megkérdezni róla. A1-es jogosítványom van és szeretnék egy ETZ-t venni. Úgy vettem észre, hogy a "piacon" sokkal több 150-es, mint a 125-ös és több még olcsóbb is. Na a lényeg az, hogy meg lehetne-e csinálni azt, hogy veszek egy 150-est és lecserélem a hengert egy 125-ösre és úgy levizsgáztatom?Nem igazán szeretnék a hatóságokkal szembe fordulni. Tehát valami legális módszer van rá?
Bocs ha hülye kérdés volt!
Válaszaitokat előre is köszönöm!

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Mz Ts 125 berúgó fogasívnek, hogyan kéne kinéznie? mert nekem van 3 kis mértékben különböző:S
van egy aminek az első fog le van kerekítve és a fogasív keskenyebb viszont a fogak teteje tompább.
van egy másik ami ugyanez csak csupa rozsda és nicns lekerekítve az első fog.
És van egy 3. aminek minden foga azonos nicsn lekerekítve de itt szélesebb a fogasív és kicsit hegyesebbek a fogak.
a másik kérdésem, az, hogy van ugye a kuplung kosár (gyári és nagyon jó állapotú fogai vannak keveset futott) de van az a cső rész amin rajta van a berúgó fogasív ellendarabja nah azon van egy kis repedés nem mély de pont egy ilyen horonynál van? Lehetséges ezt valahogy javítani? vagy lehet ebből valami baj használat közbe?
van egy aminek az első fog le van kerekítve és a fogasív keskenyebb viszont a fogak teteje tompább.
van egy másik ami ugyanez csak csupa rozsda és nicns lekerekítve az első fog.
És van egy 3. aminek minden foga azonos nicsn lekerekítve de itt szélesebb a fogasív és kicsit hegyesebbek a fogak.
a másik kérdésem, az, hogy van ugye a kuplung kosár (gyári és nagyon jó állapotú fogai vannak keveset futott) de van az a cső rész amin rajta van a berúgó fogasív ellendarabja nah azon van egy kis repedés nem mély de pont egy ilyen horonynál van? Lehetséges ezt valahogy javítani? vagy lehet ebből valami baj használat közbe?
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy hatalmas dilemmám és szeretnélek titeket is megkérdezni róla. A1-es jogosítványom van és szeretnék egy ETZ-t venni. Úgy vettem észre, hogy a "piacon" sokkal több 150-es, mint a 125-ös és több még olcsóbb is. Na a lényeg az, hogy meg lehetne-e csinálni azt, hogy veszek egy 150-est és lecserélem a hengert egy 125-ösre és úgy levizsgáztatom?
Nem igazán szeretnék a hatóságokkal szembe fordulni. Tehát valami legális módszer van rá?
Bocs ha hülye kérdés volt!
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Van egy hatalmas dilemmám és szeretnélek titeket is megkérdezni róla. A1-es jogosítványom van és szeretnék egy ETZ-t venni. Úgy vettem észre, hogy a "piacon" sokkal több 150-es, mint a 125-ös és több még olcsóbb is. Na a lényeg az, hogy meg lehetne-e csinálni azt, hogy veszek egy 150-est és lecserélem a hengert egy 125-ösre és úgy levizsgáztatom?


Válaszaitokat előre is köszönöm!

Re: Blokk
http://www.etbike.com/index.php?productID=5604Stravkó írta: Nyakas, megvan a csavar,levettem a kuplungot,meg a berúgó fogasívet,a kontraanyát is,de a csavarban nincs nút.Egy sima csavarvég. Ez szívás
Nem tűnik barmoltnak a gép,minden szép és újszerűnek néz ki benne,az egysoros primerlánc sincs megnyúlva. Az mondjuk látszik,hogy volt már szétszedve a blokk,lehet hogy nem odavaló csavar került bele?
ez az a csavar (tengely) amivel állítani tudod.
a nútot (lehet hogy tudod) a kislánckerék felőli oldalon keresd, nekem is sokszor elbújt szem elől az olajsár miatt.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
Nyakas, megvan a csavar,levettem a kuplungot,meg a berúgó fogasívet,a kontraanyát is,de a csavarban nincs nút.nyakas írta:Van , bal oldalon egy nyolcas anya kontrázza a léptető villa tengelyét! A tengelyt csavarhúzó segitségével állíthatód. A berugó fogasív alatt találod.Stravkó írta:Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .


POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Blokk
Szerintem és mások szerint is a közép út megfelelő. Azaz a Koyo csapágy C3 főtengelyhez Viton szimeringel. A kerékagyakba a szlovák csapágy tökéletesen megfelel véleményem szerint. (nekem is így vanbomber93 írta:Üdv! Mz Ts 150 Deluxe- ot újítok fel napi használatra.
Főtengelyhez C4 es vagy C3 mas csapágyakat vegyek?
milyen márkát ajánlotok? Skf? Koyo? FAG? NKE(osztrák)
Ui: Ts 250 hátsó kerékagyba, lánckerékbe és TS 150 első kerékbe milyen csapágyak kellenek?
Előre is köszi!

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv! Mz Ts 150 Deluxe- ot újítok fel napi használatra.
Főtengelyhez C4 es vagy C3 mas csapágyakat vegyek?
milyen márkát ajánlotok? Skf? Koyo? FAG? NKE(osztrák)
Ui: Ts 250 hátsó kerékagyba, lánckerékbe és TS 150 első kerékbe milyen csapágyak kellenek?
Előre is köszi!
Főtengelyhez C4 es vagy C3 mas csapágyakat vegyek?
milyen márkát ajánlotok? Skf? Koyo? FAG? NKE(osztrák)
Ui: Ts 250 hátsó kerékagyba, lánckerékbe és TS 150 első kerékbe milyen csapágyak kellenek?
Előre is köszi!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Jaja, az számomra is tök egyértelmű volt hogy az alak és helyzettűréseknek hibátlannak kell lenni, a forgó tömeggel kapcsolatban voltak hiányosságaim
. De akkor a jó futás érdekében mindenképp a gyári tömegre kell alakítani a dugót, vagy inkább olyat választani ami ennek megfelel.
Oké, így már tök érthetők, köszi a különórát

Oké, így már tök érthetők, köszi a különórát

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A dugó súlya meg van adva gyárilag. Ezt kell(-ene) hozzá figyelembe venni.Alfa írta:Áhá, ez így tök logikus. De akkor ha csak egy főtengelyt csinál valaki és centRírozza, akkor már rajta a hajtókar meg a dugó? vagy honnan tudják a paramétereit? Mert ahány gyártó, annyiféle tömegű cuccokat ad (utángyártott).gesszti írta: Nincs. Ha a dugó rá lenne szerelve, akkor lenne egyensúlyban.
2 féle centrírozásról beszélhetünk. Az egyik a fekvőcsapok egytengelyűségét, alaktűrését nézi, a másik a főtengely forgó tömegének egyensúlyát. A második feltétele, hogy az első hibátlan legyen, és a beépített alkatrészek tömege a gyári alkatrészek tömegét közelítse.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Áhá, ez így tök logikus. De akkor ha csak egy főtengelyt csinál valaki és centírozza, akkor már rajta a hajtókar meg a dugó? vagy honnan tudják a paramétereit? Mert ahány gyártó, annyiféle tömegű cuccokat ad (utángyártott).gesszti írta: Nincs. Ha a dugó rá lenne szerelve, akkor lenne egyensúlyban.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Nincs. Ha a dugó rá lenne szerelve, akkor lenne egyensúlyban.Alfa írta: Én köztudottan tök hülye vagyok a blokk belsejéhez, de ha felemeli a hajtókart akkor azzal nincs valami centírozási gond?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Én is azt néztem most a kezembe van szárazon egy új FAG csapágy és ez is kicsit kotyog,nem lesz itt gond:)gesszti írta:Ha jól vannak beszerelve a csapágyak, nem feszül semmi, akkor lehet egy kis lógása. Ha a kezedbe veszel egy vadiúj c3-as csapágyat, az is érezhetően lóg.pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
Összerakáskor lehet is így ellenőrizni, ha nincs tökig zsírozva a csapágy. Ki szoktam fújni belőle az olajat levegővel, és összerakáskor addig igazgatom, amíg meg nem jelenik a kottyanás a főtengelyen. Amit ma raktam össze, úgy sikerült, hogy a főtengely saját súlyánál fogva elfordul. Ha lenyomom a hajtókart, és megállítom lent, kicsit oldalt, akkor szépen elfordul, és majdnem teljesen felemeli a hajtókart. Jó kis pörgős gép lesz.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2012.12.31. 08:22-kor.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én köztudottan tök hülye vagyok a blokk belsejéhez, de ha felemeli a hajtókart akkor azzal nincs valami centírozási gond?gesszti írta:
Ha jól vannak beszerelve a csapágyak, nem feszül semmi, akkor lehet egy kis lógása. Ha a kezedbe veszel egy vadiúj c3-as csapágyat, az is érezhetően lóg.
Összerakáskor lehet is így ellenőrizni, ha nincs tökig zsírozva a csapágy. Ki szoktam fújni belőle az olajat levegővel, és összerakáskor addig igazgatom, amíg meg nem jelenik a kottyanás a főtengelyen. Amit ma raktam össze, úgy sikerült, hogy a főtengely saját súlyánál fogva elfordul. Ha lenyomom a hajtókart, és megállítom lent, kicsit oldalt, akkor szépen elfordul, és majdnem teljesen felemeli a hajtókart. Jó kis pörgős gép lesz.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ha jól vannak beszerelve a csapágyak, nem feszül semmi, akkor lehet egy kis lógása. Ha a kezedbe veszel egy vadiúj c3-as csapágyat, az is érezhetően lóg.pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
Összerakáskor lehet is így ellenőrizni, ha nincs tökig zsírozva a csapágy. Ki szoktam fújni belőle az olajat levegővel, és összerakáskor addig igazgatom, amíg meg nem jelenik a kottyanás a főtengelyen. Amit ma raktam össze, úgy sikerült, hogy a főtengely saját súlyánál fogva elfordul. Ha lenyomom a hajtókart, és megállítom lent, kicsit oldalt, akkor szépen elfordul, és majdnem teljesen felemeli a hajtókart. Jó kis pörgős gép lesz.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha betekert levegőcsavarral is van alapjárat, akkor falsol valahol...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a karburátornál ugye kifelé tekerve a melléklevegő csavart, adott benzinhez több levegőt adok, így szegényítem a keveréket, mivel kicsit dús. Gyertya is ezt mutatja, mert fekete, valamint alacson fordulaton max gázon lehörög, alapjáraton hirtelen gázadásra csak tétovázik és úgy pörög fel. Tehát adok neki levegőt, de épp az ellenkezőét érem el, csak rosszabb lesz. Alapjárat eltűnik, folyton leáll stb.
Levegőcsavart kiefé tekerve csökken a fordulat, majd leáll, befelé tekerve viszont emelkedik és stabilizálódik. Tudomásom szerint pont fordítva kellene működnie, tehát teljesen betekerve álljon le a moci. Vagy nem??? Variáljak a súbertűn?
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a karburátornál ugye kifelé tekerve a melléklevegő csavart, adott benzinhez több levegőt adok, így szegényítem a keveréket, mivel kicsit dús. Gyertya is ezt mutatja, mert fekete, valamint alacson fordulaton max gázon lehörög, alapjáraton hirtelen gázadásra csak tétovázik és úgy pörög fel. Tehát adok neki levegőt, de épp az ellenkezőét érem el, csak rosszabb lesz. Alapjárat eltűnik, folyton leáll stb.
Levegőcsavart kiefé tekerve csökken a fordulat, majd leáll, befelé tekerve viszont emelkedik és stabilizálódik. Tudomásom szerint pont fordítva kellene működnie, tehát teljesen betekerve álljon le a moci. Vagy nem??? Variáljak a súbertűn?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Az már biztos hogy lesz.
Sose volt úgy hogy ne lett volna valahogy!
Sose volt úgy hogy ne lett volna valahogy!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Aztán lehet csak beképzeltem mert alapjáraton sincs semmi hangja csak a kuplung ,ha behúzom elhallgat:)sunbim írta:Üdv pempelli!pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
A csapágy akkor újszerűnek mondható, nem szabadna kotyogni. De attól még széthullhatott. A másik eshetőség, mondjuk azt észrevetted volna csapágy cserekor hogy csak úgy ,,bele esik,, , lóg a csapágyházban. Tehát lehet hogy szét van kopva a fészek.
A jobbra balra mozgás is ennek köszönhető valószínűleg.
De bemelegedve a csapágy holtjáték csökken!
Ha menet közben a kuplunghangot a fogaskerekek kis ,,sírását"érted , akkor az normális.
Megfogtam a főtengelyt és izomból megráztam és olyan volt mintha kotyogott volna ,de persze ebben a hidegben,nem tudom lesz a mi lesz.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Üdv pempelli!pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
A csapágy akkor újszerűnek mondható, nem szabadna kotyogni. De attól még széthullhatott. A másik eshetőség, mondjuk azt észrevetted volna csapágy cserekor hogy csak úgy ,,bele esik,, , lóg a csapágyházban. Tehát lehet hogy szét van kopva a fészek.
A jobbra balra mozgás is ennek köszönhető valószínűleg.
De bemelegedve a csapágy holtjáték csökken!
Ha menet közben a kuplunghangot a fogaskerekek kis ,,sírását"


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
250-es etz kuplunghoz külső (kisebb) távtartó gyűrűd nincs véletlenül? (ami a rugós mellett kéne, hogy legyen) Építek egy etz-t, és egy /1-et, és egyikben se volt.nyakas írta: Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .

- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
Köszi!nyakas írta:Van , bal oldalon egy nyolcas anya kontrázza a léptető villa tengelyét! A tengelyt csavarhúzó segitségével állíthatód. A berugó fogasív alatt találod.Stravkó írta:Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Van , bal oldalon egy nyolcas anya kontrázza a léptető villa tengelyét! A tengelyt csavarhúzó segitségével állíthatód. A berugó fogasív alatt találod.Stravkó írta:Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .
A viz szalad, a kő marad!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Sziadjtoma írta:http://kepfeltoltes.hu/121228/894737205 ... es.hu_.jpg
van a főtengely a mz ts 125-be és azon van a két sonka meg a hajtókar és azt akarom kérdezni hogy a hajtókart és a két kerek vasat(sonkát) lelehet-e venni a főtengelyről hogy az ne sérüljön mert én nekekem csak a hajtókarban lévő tűgörgőscsapágy ment szét és ezért kotyog a hajtókar és csak abba kikellen cserélnem a tűgörgős csapágyat és jó lenne.de azt halottam hogy azokat nem lehet leszedni mert egybe van sajtolva de pedig én láttam online áruházba eladó ts 150-hez hajtókart,csapágyat külön a főtengelytől és a két sonkától
Igen lehet javítani de prés gép kell hozzá, beviszed egy jobb motoros boltba(általában ők foglalkoznak ilyennel kapcsolatba állnak műhelyekkel...)pár ezresért kb 8000ft megcsinálják és elvileg ki is centrírozzák.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
http://kepfeltoltes.hu/121228/894737205 ... es.hu_.jpg
van a főtengely a mz ts 125-be és azon van a két sonka meg a hajtókar és azt akarom kérdezni hogy a hajtókart és a két kerek vasat(sonkát) lelehet-e venni a főtengelyről hogy az ne sérüljön mert én nekekem csak a hajtókarban lévő tűgörgőscsapágy ment szét és ezért kotyog a hajtókar és csak abba kikellen cserélnem a tűgörgős csapágyat és jó lenne.de azt halottam hogy azokat nem lehet leszedni mert egybe van sajtolva de pedig én láttam online áruházba eladó ts 150-hez hajtókart,csapágyat külön a főtengelytől és a két sonkától
van a főtengely a mz ts 125-be és azon van a két sonka meg a hajtókar és azt akarom kérdezni hogy a hajtókart és a két kerek vasat(sonkát) lelehet-e venni a főtengelyről hogy az ne sérüljön mert én nekekem csak a hajtókarban lévő tűgörgőscsapágy ment szét és ezért kotyog a hajtókar és csak abba kikellen cserélnem a tűgörgős csapágyat és jó lenne.de azt halottam hogy azokat nem lehet leszedni mert egybe van sajtolva de pedig én láttam online áruházba eladó ts 150-hez hajtókart,csapágyat külön a főtengelytől és a két sonkától
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Hasonló cipõben jártam én is! Próbáld meg teljesen zsírtalanítani a fõtengelyt és a kuplung agyat, esetleg egy kis polirozó anyaggal összecsiszolni a kettõt és így összerakni! De elõtte nézd meg az agy és fõtengely kupját, lehet azokkal van baj és ez a rosszabbik eset!Graben írta:Sziasztok! épített ts mz-m van, és szét kellett szedtem mert lepörög a kuplungom, ha fel húzom a főtengelyre az anyát akkor is. Valaki ötlet mi baja lehet? bontva vettem a blokkot, nálam még 1 métert se futott![]()
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Blokk
Sziasztok! épített ts mz-m van, és szét kellett szedtem mert lepörög a kuplungom, ha fel húzom a főtengelyre az anyát akkor is. Valaki ötlet mi baja lehet? bontva vettem a blokkot, nálam még 1 métert se futott
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Blokk
Üdv!
1 kérdésem lenne. Ha a kuplung-csigánál a csavar teljesen ki van tekerve, akkor az a kuplung már csere érett?
Mz ES 125/1-ről lenne szó.
Köszi a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
1 kérdésem lenne. Ha a kuplung-csigánál a csavar teljesen ki van tekerve, akkor az a kuplung már csere érett?
Mz ES 125/1-ről lenne szó.
Köszi a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
KALAPÁCCSA'!!!!! 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Precízen így:djtoma írta:sziasztok
valaki leírná részletesen hogy hogy lehet leszerelni a hengert a blokkról és dugattyút is hogy lehet leszedni?
de nekem az is jó hogyha küldesz a cikket amibe benne van a szerelés
Re: Blokk
sziasztok
valaki leírná részletesen hogy hogy lehet leszerelni a hengert a blokkról és dugattyút is hogy lehet leszedni?
de nekem az is jó hogyha küldesz a cikket amibe benne van a szerelés
valaki leírná részletesen hogy hogy lehet leszerelni a hengert a blokkról és dugattyút is hogy lehet leszedni?
de nekem az is jó hogyha küldesz a cikket amibe benne van a szerelés
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Z-s csapágy nem ér, a zkl viszont egy egész jó márka, mezőgazdasági gépekben van olyan.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
[quote="uli"]Köszi a választ. Nézegetem ezeket a szlovák csapágyakat, de amit eddig találtam, gyanúsan olcsó.
6306 C3 (ZKL) 766 ft/db
Még egy kérdés, Z-s csapágyat szabad venni (egy oldalról zárt)? Vagy teljesen nyitottnak kell lennie? Valamint Viton szimeringet hol lehet kapni? Köszi
Nem tudom én 1500Ft/db áron vettem csapágyat ami tényleg nem drága bár a drága(SKF)is okozott már csalódást.
A Z" csapágy annyit jelent zárt tehát poros helyen is használható elvileg de a zárógyűrűket ki is lehet pattintani(ki is kell!) akkor meg már jó az MZ be is.
A Vitont meg minden jó csapágyboltba tartanak vagy beszereznek rendelésre a színe barna!(Nem zöld vagy fekete).
6306 C3 (ZKL) 766 ft/db
Még egy kérdés, Z-s csapágyat szabad venni (egy oldalról zárt)? Vagy teljesen nyitottnak kell lennie? Valamint Viton szimeringet hol lehet kapni? Köszi
Nem tudom én 1500Ft/db áron vettem csapágyat ami tényleg nem drága bár a drága(SKF)is okozott már csalódást.
A Z" csapágy annyit jelent zárt tehát poros helyen is használható elvileg de a zárógyűrűket ki is lehet pattintani(ki is kell!) akkor meg már jó az MZ be is.
A Vitont meg minden jó csapágyboltba tartanak vagy beszereznek rendelésre a színe barna!(Nem zöld vagy fekete).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Köszi a választ. Nézegetem ezeket a szlovák csapágyakat, de amit eddig találtam, gyanúsan olcsó.
6306 C3 (ZKL) 766 ft/db
Még egy kérdés, Z-s csapágyat szabad venni (egy oldalról zárt)? Vagy teljesen nyitottnak kell lennie? Valamint Viton szimeringet hol lehet kapni? Köszi
6306 C3 (ZKL) 766 ft/db
Még egy kérdés, Z-s csapágyat szabad venni (egy oldalról zárt)? Vagy teljesen nyitottnak kell lennie? Valamint Viton szimeringet hol lehet kapni? Köszi
kupi írta:ZVL csapágy(szlovák jelölés) és ZKL csapágy(cseh jelölés) most ezeket használom. Én mostanában sokat csalódtam régi bevált márkákba:(Koyo és SkF) sajnos nem egy általam felújított motor max 7000km bírt ki velük(majd szépen lógtak) ezért áttértem az elől említett régi márkákra,pár szerelő barátom nagyon ajánlotta őket.A FAG se rossz de ára borsos.
De vigyázz! lehet csapágyat pár százasért is kapni azok szépek de tuti gagyi és pár 1000km után szabályosan szétesik,sajnos láttam már így szétrepült forgattyúsházat és ledarált gyújtást.Nem szabad a csapágyon spórolni mert aztán nagyon is drága lehet!
Simeringbe meg csak vitont" főleg a főtengelyhez mivel ez benzin és elég jó hőálló is bár nem olcsó.
-----------
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
ZVL csapágy(szlovák jelölés) és ZKL csapágy(cseh jelölés) most ezeket használom. Én mostanában sokat csalódtam régi bevált márkákba:(Koyo és SkF) sajnos nem egy általam felújított motor max 7000km bírt ki velük(majd szépen lógtak) ezért áttértem az elől említett régi márkákra,pár szerelő barátom nagyon ajánlotta őket.A FAG se rossz de ára borsos.
De vigyázz! lehet csapágyat pár százasért is kapni azok szépek de tuti gagyi és pár 1000km után szabályosan szétesik,sajnos láttam már így szétrepült forgattyúsházat és ledarált gyújtást.Nem szabad a csapágyon spórolni mert aztán nagyon is drága lehet!
Simeringbe meg csak vitont" főleg a főtengelyhez mivel ez benzin és elég jó hőálló is bár nem olcsó.
De vigyázz! lehet csapágyat pár százasért is kapni azok szépek de tuti gagyi és pár 1000km után szabályosan szétesik,sajnos láttam már így szétrepült forgattyúsházat és ledarált gyújtást.Nem szabad a csapágyon spórolni mert aztán nagyon is drága lehet!
Simeringbe meg csak vitont" főleg a főtengelyhez mivel ez benzin és elég jó hőálló is bár nem olcsó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok!
Milyen gyártmányú főtengelycsapágyat javasolnátok 250 ETZbe? És szimeringet?
Köszi:
uli
Milyen gyártmányú főtengelycsapágyat javasolnátok 250 ETZbe? És szimeringet?
Köszi:
uli
-----------
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég